Göteborg: Socialsekreterare, barn och familj, sökes för konsultuppdrag i Götaland Län

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialsekreterare, barn och familj, sökes för konsultuppdrag i Götaland Län i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via kontakt@socionomera.se eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socialsekreterare.

Timanställda socialsekreterare för nattpass till Socialjouren

Läs mer Jun 13
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta i en unik verksamhet där du gör verklig skillnad för utsatta människor i en akut social situation? Då kan socialjouren vara någonting för dig!
Vi söker nu nya timanställda som vid behov täcker upp för ordinarie personals korttidsfrånvaro. Vi söker nu specifikt dig som kan arbeta nattetid.

Socialjouren är en del av Socialförvaltningen Centrum och arbetar för hela Göteborgs Stad och 12 kranskommuner. Arbetet innebär myndighetsutövning enligt SoL, LVU samt LVM. Verksamheten är öppen dygnet runt där arbetstiderna främst är förlagda på kvällar, nätter och helger.

Som socialsekreterare på socialjouren möter du ett brett spann av olika ärenden och olika arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Du vet aldrig vad du har att förvänta dig när du går på ditt pass, men du är alltid klar när du går av. Du hanterar akuta sociala problem för personer inom socialtjänstens olika målgrupper och åldrar. Några av arbetsuppgifterna är exempelvis skyddsbedömningar gällande barn som far illa, beslut om placering på skyddade boenden för våldsutsatta personer, beslut om akut boende, biståndsbedömningar av akuta matpengar, beslut om placering på HVB, SIS för barn och ungdomar, LVM-bedömningar av anmälningar gällande missbruk och mycket rådgivning och hänvisning. Vi har ett nära samarbete med främst polis och sjukvård, men vi samarbetar med alla samhällsinstanser. I arbetsuppgifterna förekommer hembesök eller andra former av utryckningar, exempelvis att vi blir kallade till BUP, BB eller sjukvården.

Verksamheten drivs av två enhetschefer med delat ledarskap. Dygnets alla timmar finns en 1:e socialsekreterare tillgänglig för arbetsledning. Vi har en egen löneadministratör och en reception. Kvällar, nätter och helger bemannas receptionen av ordningsvakt då vi har många spontana besök som både kommer till oss själva eller via polis. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med dina teamkollegor. Personalgruppen består av erfarna och kompetenta medarbetare där flertalet har arbetat på socialjouren en längre tid.

Som timvikarie lägger du dig själv tillgänglig i vårt bokningssystem när du önskar arbeta. När behov uppstår i verksamheten bokar våra bemanningsplanerare in dig på pass. Vi ser helst att man arbetar minst 3-4 pass per månad.

Som timvikarie erbjuds du:
* Flexibel arbetstid förlagd kvällstid eller natt på vardagar och helger.
* Styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar därefter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är färdigutbildad socionom.
Då arbetet är utmanande och kräver en hög grad av självständighet ser vi det som ett krav att du har minst 2 års erfarenhet av myndighetsutövning på socialkontor. Om du har 5 års erfarenhet eller mer ser vi det som starkt meriterande.
Du behöver även ha erfarenhet av myndighetsutövning inom Barn och unga hos socialtjänsten.
Utöver detta behöver du också ha erfarenhet av arbete med SoL, LVU och/eller LVM.

Har du erfarenhet av arbete i mottagningsgrupp på ett socialkontor ser vi detta som meriterande.
Eftersom socialjouren är bemannad dygnet runt söker vi nu någon som kan jobba kväll och nattpass, både vardagar och helger.

Som medarbetare hos oss vill vi att du är hjälpsam mot människor du och visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har klientens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du är bekväm i sociala situationer, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet

Du är varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare inom Missbruk och Beroende

Läs mer Maj 28
Är du en engagerad socionom som vill göra skillnad? Vi söker nu en socialsekreterare inom missbruk och beroende till vår verksamhet.
Om rollen
Som socialsekreterare kommer du att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt SoL och LVM. Du arbetar med motivationsarbete, stöd till klienter och samverkan med andra aktörer såsom sjukvård och kriminalvård.
Vi söker dig som:
? Har socionomexamen.
? Minst 3 års erfarenhet av arbete med missbruk och beroende är meriterande.
? Är empatisk, lösningsorienterad och strukturerad.
Vi erbjuder:
? En meningsfull roll där du gör skillnad.
? Möjlighet till kompetensutveckling.
? En trygg och stöttande arbetsmiljö.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ungdomssekreterare sökes till Stödboende

Läs mer Jun 9
Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.

I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad i unga människors liv?

Bia stödboende vänder sig till personer mellan 16-21 år som behöver boende med vuxenstöd under en period i livet. Stödboende är en form där en bor i egen lägenhet och mestadels har kontakt med personal vid planerade träffar.

Vi tar emot placeringar från hela Göteborgs Stad. Vårt uppdrag är att ge ungdomarna rätt stöd så att de är trygga självständiga vuxna när de flyttar från oss. Vi har 45 lägenheter, varav hälften finns i en fastighet i Gamlestaden, och där finns också personalkontoret som all personal utgår från. Vår verksamhet möter personer i en viktig tid i livet, en tid av identitetsskapande och självständighetsträning. De som kommer till oss har behov av stöd inom olika livsområde; relationer, samhällsinformation, psykisk/ fysisk hälsa, stöd i skolgång och/ eller sysselsättning.

Vi söker dig som vill bidra till att göra skillnad i unga människors liv. Det är därför av största vikt att du har god förmåga att skapa tillitsfulla relationer med de boende, och kunna sätta gränser på ett mjukt sätt. Du behöver vara trygg i dig själv så att du kan ta ansvar för verksamhetens rutiner och samtidigt vara flexibel, ha förmåga att ställa om beroende på vad situationen kräver. Bia stödboende är en arbetsplats som där god kommunikation är nödvändig, du behöver vilja och kunna samarbeta. I arbetet med ungdomarna använder vi metoderna MI (Motiverande Intervju), LAB (Lågaffektivt bemötande) samt TMO (Traumamedveten omsorg).

Praktiska uppgifter ingår i tjänsten såsom att i ställa i ordning lägenhet när någon flyttat, köra ungdomar till viktiga möten samt stötta ungdomar i att ta hand om sitt hem. Verksamheten dokumenterar i det digitala stödet Treserva, dokumentationen och det är viktigt att den är både rättssäker och utgår ifrån ett etiskt förhållningssätt.

Du erbjuds, förutom ett meningsfullt arbete, en engagerad och kompetent personalgrupp samt en närvarande chef. Du kommer att delta i arbetsplatsens APT, verksamhetsmöte, handledning samt relevant fortbildning. Arbetstiden är schema, dag, kväll och helg.

Enligt lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Urval kommer att ske löpande under annonseringen, välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
En grundförutsättning för tjänsten är att du har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du behöver även ha tidigare arbetslivserfarenhet av socialt arbete och då det ingår viss bilkörning i tjänsten så behöver du ha B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du även har erfarenhet av målgruppen, likaså om du har kunskap inom MI, LAB och eller TMO.

Dina personliga egenskaper:
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du gör ditt bästa för att göra klart alla arbetsuppgifter på rätt sätt och följer upp hur det blev.

Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv. Du jobbar för att eleven/kunden/brukaren får vad den personen behöver.

Du kommer med nya idéer och synvinklar på jobbet och för att lösa problem. Du är nyfiken och uppmuntrar till dialog och frågor, och du kan se fler än en möjlig lösning. Din kreativitet kan omsättas i praktiken och leder till resultat.

Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt.

Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut.

ÖVRIGT
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Familjebehandlare till Familjekraft - Resursenheten Barn

Läs mer Jun 9
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete, välkommen till oss på Socialförvaltningen Hisingen!

ARBETSUPPGIFTER
Familjekraft är en del av Resursenheten Barn som är organiserad under avdelning Barn och Unga Resurs, Socialförvaltningen Hisingen. På Familjekraft arbetar vi med familjestödjande insatser som är biståndsbeslutade enligt Socialtjänstlagen. Målgruppen är barn i åldern 0-12 år, deras familjer och nätverk. Vi är en arbetsgrupp om nio familjebehandlare och en metodhandledare. Vi samarbetar mycket med familjebehandlare för målgrupp 13-18 år och du kommer vid behov även att arbeta över hela spannet 0-18 år. Vi har våra lokaler på Vårväderstorget. Som familjebehandlare arbetar du med psykosocialt förändringsarbete med syfte att stärka föräldraskapet, förbättra kommunikationen mellan familjemedlemmarna och stärka relationerna i familjerna. Målsättningen med insatserna är att
familjerna själva ska utveckla strategier att hantera de svårigheter de står inför och stort fokus läggs därför på att utforska familjernas egna behov och resurser. Vi strävar alltid efter att, tillsammans med föräldrar och uppdragsgivare, sätta barnet i fokus.

Vi arbetar främst med föräldra- och familjesamtal, anknytning- och samspelsbehandling, vägledning i hemmet och med föräldrar till placerade barn, föräldraskap på distans. Arbetet sker såväl i våra familjers hem som i våra lokaler och du kommer att arbeta både självständigt och ihop med kollegor. Hos oss deltar du i förberedelser och uppföljningar av behandlingsarbetet och samverkar med andra parter, internt inom socialtjänsten och externt med ex. skola och BUP. Arbetet dokumenterar vi i IT-stödet Treserva. Vi har regelbunden processhandledning med extern handledare och metodhandledning internt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av familjebehandling. Du bör också ha någon form av vidareutbildning inom systemteoretiskt arbetssätt,
anknytningsteori, BoF, BIFF, COS, Project Support, Trappan, Marte Meo eller övergreppsspecifik färdighetsträning. Nätverksledarutbildning/mötesledarerfarenhet är meriterande. Vi ser gärna att du god erfarenhet och kunskap om barns utveckling och beteendemönster.

I arbetet här hos oss möter du människor med olika bakgrund, ursprung och möjligheter där du förväntas ha ett respektfullt och systemiskt förhållningssätt. Arbetet kräver därför stor personlig mognad. Du ska vara engagerad, kreativ samt se möjligheter. Vi värdesätter att du kan ta vara på människors resurser och vara lösningsfokuserad.

Arbetet innebär att du måste kunna arbeta såväl självständigt som i team. Du behöver därför vara självgående, kunna fatta egna beslut och ha god samarbetsförmåga. Självklart deltar du i enhetens kvalitetsarbete och är/gör dig väl förtrogen med Göteborgs stads förhållningssätt som utgör vår värdegrund. I arbetet visar Du respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning. Till sist ser vi att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara
intresserad och skapa förståelse för andra verkar Du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Vi planerar att hålla intervjuer under v 26, 27 och 28.Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Hisingen är Sveriges fjärde största ö och en viktig del av Göteborg. Här finns goda kommunikationer till Göteborgs centrum, ett brett utbud av restauranger, caféer och butiker samt närhet till både stadsliv och grönområden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Hisingen ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra.

Ansök nu

Socialsekreterare sökes till Funktionsstöd Nordost Unga

Läs mer Jun 5
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som nyfiken på att jobba tillsammans med oss i en spännande stadsdel med en viktig målgrupp våra barn och unga med funktionsnedsättningar.

Vi är en enhet om 13 socialsekreterare, två förste socialsekreterare och en enhetschef. Vi är ett tryggt och stabilt gäng och då vi är en mindre enhet bidrar det till en nära arbetsledning och ett coachande lärande av varandra. Som socialsekreterare handlägger du ansökningar om bistånd samt begäran om insatser enligt SoL (Socialtjänstlagen) och LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade).

Vi huserar på Angereds torg, vilket är en knutpunkt i området, både vad gäller lokaltrafik och möjligheterna att ta sig hit men även vad gäller utbud av butiker och restauranger.

I din roll som socialsekreterare kommer du att utreda individers rätt till insatser enligt SoL och LSS. Du kommer att möta barn och unga med psykisk/neuropsykiatrisk/fysisk och intellektuell funktionsnedsättning, deras familjer, nätverk samt godemän/förvaltare. Ibland kommer du att hålla samtal tillsammans med tolk. Vi samarbetar med utförarverksamheter såsom boenden, övrig socialtjänst, myndigheter och skola. Kompetensutveckling och omvärldsbevakning är en viktig del av arbetet.

Arbetet innebär att hantera prioriteringar, krav och motstridiga intressen, att göra etiska överväganden och ställningstaganden. En viktig del är också att avgöra när annan kompetens än den egna behövs. Vi arbetar med ett normkritiskt förhållningssätt.

Du får gärna ha erfarenhet av målgruppen och området men viktigast är rätt person på rätt plats! Hos oss har vi en gedigen introduktion för nyanställda både inom egna enheten, brett över Funktionsstöd Nordost samt inom egen förvaltning. Vi erbjuder även möjlighet till delvis arbete från annan plats, friskvårdsbidrag, processhandling och mycket annat.

Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning om 6 månader.

Har vi lyckats fånga ditt intresse än?
Välkommen in med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Du är välkommen att söka tjänsten om du har socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För tjänsten krävs dock att du har läst socialrätt på minst 7,5 högskolepoäng.

Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning med utredningar, bedömningar och verkställande av beslut samt är förtrogen med handläggning enligt socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Det är även meriterande erfarenhet av funktionshinderområdet.

Då tjänsten innefattar administrativt arbete samt utfärdande av exempelvis tjänsteutlåtande behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Har du erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystemen IBIC, Treserva och SAMSA ses det som positivt.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du skasjälv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst Polismyndigheten (polisen.se) https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Alternativt beställer du ett belastningsregister via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9) Beställt utdrag ska vara oöppnat.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Socionomera Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Socionomera Bemanning AB .

Vi söker bemanningssjuksköterskor till sommaruppdrag i hela Sverige!

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 25
Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till våra avtalskommuner söker vi flera legitimerade sjuksköterskor till flera sommaruppdrag! Vi söker dig som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdragen och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt!


Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård, SÄBO och/eller korttidsboende beroende på uppdrag. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor.


Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.


Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal
Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Friskvård- och fortbildningsbidrag
Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy



Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Alice Åsbrink på alice.asbrink@socionomera.se eller 073-585 66 36.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig.
Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

Ansök nu

Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Götaland Län

Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
Läs mer Okt 21
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via kontakt@socionomera.se eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

Ansök nu

Biståndshandläggare äldreomsorg sökes för konsultuppdrag i Götaland Län

Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
Läs mer Okt 11
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom äldreomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om bistånd för personer som är 65 år och äldre, främst enligt SoL. Även uppföljning av insatser ör en del av arbetet. Arbetet kräver lyhördhet för de äldres behov och innebär nära samarbete med vår uppdragsgivarens anställda. Du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via kontakt@socionomera.se eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

Ansök nu