Göteborg: Driven gruppledare till deponier

Hitta ansökningsinfo om jobbet Driven gruppledare till deponier i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi är intresserad av dig som vill ha ett omväxlande och utmanande arbete i en spännande bransch som är under ständig utveckling!

Som gruppledare stödjer du platschef i att planera, leda och följa upp driften samt medverkar i att utveckla deponiverksamheten. En stor del är mottagning, byggnation och konstruktion med deponimaterial, exempelvis schaktmassor. I arbetet ingår ett tydligt fokus på samarbete inom teamet, med entreprenörer och kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Medverka vid daglig planering och arbetsledning.
- Leda och utveckla gruppen i dagliga operativa frågor samt ersätta deponichef vid behov.
- Utforma rutiner och instruktioner tillsammans med chef och arbetsgrupp.
- Utföra provtagning, exempelvis av schaktmassor, lakvatten och/eller material.
- Aktivt leda och delta i förbättringsarbeten.

Det bästa med jobbet
• Varierande arbetsuppgifter både inomhus och utomhus.
• Trygg anställning.
• Bra balans mellan arbete och privatliv.
• Du har möjlighet att påverka och din röst hörs i vår ständiga utveckling.
• Bra arbetstider.
• Härlig gemenskap.
• Unik och arbetsplats med den senaste tekniken.

Verksamheten är inne i en expansiv fas inom området deponier där du som gruppledare deltar i utvecklingsarbete och bidrar till att möta samhällets behov av att minska mängden avfall.

Affärsområde Återvinning är ett av två affärsområden i Renova Miljö AB. Kärnverksamheten består av återvinning och behandling av avfall såsom energiåtervinning, sortering, omlastning, elektronikåtervinning, farligt avfall, deponi, förbehandling för biogas samt drift av återvinningscentraler.

KVALIFIKATIONER
Krav :
- Gymnasieutbildning, gärna med inriktning entreprenad/bygg eller motsvarande erfarenhet.
- B- körkort
- Tala, förstå och skriva svenska på självständig nivå samt grundläggande engelska i tal.

Meriterande:
- Erfarenhet av arbete med drift och produktionsfrågor.
- Teknisk kunskap kring maskiner och/eller reningsverk.
- Arbete med schakt- och byggentreprenad.
- God IT kompetens och administrativ förmåga.
- Hjullastarkort/grävmaskinsutbildning .

Tjänsten innebär många olika kontaktytor såväl internt på Renova som externt mot kund. Därför bör du ha god kommunikationsförmåga samt hög social kompetens. Som person är du driven, strukturerad och är ett föredöme för dina medarbetare. Du är lyhörd och har ett involverande ledarskap. Att fatta beslut kommer naturligt för dig och du är lätt att samarbeta med. I alla delar står du för och arbetar enligt Renovas förhållningssätt Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar.

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, anläggning.

Driftchef sökes - Led ett av Göteborgs snabbast växande företag inom for...

Läs mer Jul 7
Vi söker nu en Driftchef med engagemang för ledarskap, kvalitet och service och försäljning. Ansök idag och bli en del av ett växande team!

Om tjänsten
Som Driftchef kommer du att ansvara för daglig drift och utveckling av operativa verksamhet inom fordonstransporter i Göteborgsregionen. Du leder ett team av engagerade medarbetare och säkerställer att service håller högsta kvalitet, med fokus på snabba och trygga insatser för kunder i behov allt som rör fordon. Rollen innebär både strategiskt och operativt ansvar där du är länken mellan verksamhet, medarbetare och kund.
Arbetsuppgifter
Personalledning: Schemaläggning, coachning och utveckling av medarbetare inom vägassistans och kundservice.
Driftsäkerhet: Säkerställa att samtliga insatser sker effektivt, tryggt och enligt företagets processer samt kvalitetsstandarder.
Kundansvar: Upprätthålla och utveckla goda relationer med kunder och samarbetspartners.
Resultat- och budgetansvar för driften inom Göteborgsområdet.
Rapportering och uppföljning av nyckeltal rörande arbetsmiljö, säkerhet och kundnöjdhet.
Implementera rutiner och förbättringsinitiativ för ökad effektivitet och kvalitet.

Kvalifikationer och krav
Erfarenhet av ledande roll, gärna inom fordon, markentreprenad, logistik, hyrbil eller närliggande branscher.
God administrativ förmåga och erfarenhet av schemaläggning samt personalplanering.
Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
C-körkort är meriterande men ej ett krav
Vana att arbeta resultatinriktat

Personlig profil
Du är en lösningsfokuserad och trygg ledare som brinner för att skapa engagemang och utveckling. Du trivs i en roll där kundfokus, struktur och flexibilitet är viktiga ledord. Att planera, organisera och motivera är naturligt för dig – och du har ett starkt driv för förbättring och teamwork. Du arbetar proaktivt och bidrar till en säker och inkluderande arbetsmiljö.
Det här erbjuder vi dig
En ledande roll i ett företag med genuint fokus på service och trygghet.
Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Kompetenta och engagerade kollegor samt goda möjligheter till vidareutveckling.
Lön efter marknadsmässiga villkor + bonus.
Tydliga processer och utbildning för att du ska lyckas i rollen.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta johanna.aslan@fordonsakademin.se Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så ansök redan idag.
Om Fordonsakademin
Fordonsakademin är en ledande aktör inom rekrytering och bemanning för fordonsindustrin. Vi erbjuder långsiktiga matchningarmellan arbetsgivare och arbetssökande över hela landet. Som en del av Arenakoncernen fokuserar vi på hållbara och kvalitetssäkrade bemanningslösningar för branschen.

Ansök nu

Arbetsledare till vår utläggnings verksamhet i Göteborg

Läs mer Jul 9
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en arbetsledare till division Industri och vår beläggningsverksamhet i Göteborg. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Det fortsätter gå bra för oss på Svevia asfalt i Väst och inför hösten 2025 står vi med en stabil orderstock med beläggningsjobb att utföra. Vi behöver därför rekrytera ytterligare en arbetsledare som kan starta under hösten. 
Ditt uppdrag som arbetsledareSom arbetsledare hos och planerar och driver du den dagliga produktionen tillsammans med din Platschef. Du har en viktig roll där du står med ena foten ute i produktion, och i den andra foten inne på kontoret där du planerar, följer upp och stöttar i redovisning och fakturering av utförda jobb. Denna roll passar därför dig som vill ha en varierad roll med inslag av både "ute och inne" arbete. Som arbetsledare är det viktigt att du är både synlig och tillgänglig. Dagliga kontakter med till exempel kunder, underentreprenörer och medarbetare ingår som en naturlig del i arbetet. Mer konkret jobbar du som arbetsledare med:
daglig arbetsledning av ditt arbetslag (du förbereder inför ett uppdrag, är med ute och startar upp och instruerar laget och följer upp när läggningen och jobbet är klart)
samordning av resurser såsom TA och skyltning, fräsning, beställning av asfaltsmassa, åkare och vägmarkering.
planering och upprättande av tidplaner för de närmaste veckornas jobb.
uppföljning av projekt så att leveransen uppnår rätt kvalité inom rätt tid och budget.
tillsammans med Platschefen säkerställer ni en god arbetsmiljö och att arbetet utförs på ett säkert sätt.

Alla medarbetare hos oss har en individuell utvecklingsplan, och det finns många goda  exempel på personer hos oss som utvecklats från yrkesmedarbetare, till arbetsledare för att sedan bli Platschef. Din ambition och vilja är det som avgör hur din utvecklingsresa kommer se ut hos oss på Svevia beläggning.
Vem är du?Vi tror rollen som Arbetsledare passar dig som har 2-5års erfarenhet av att arbeta med asfalt och nu vill ta nästa steg i din utveckling. Vi ser positivt på om du provat på rollen som lagbas eller samordnande beläggningsarbetare. 
Du utgår från vår etablering på Grimboåsen i Göteborg och har Västra Götalandsregionen som din geografi. Vi sitter i ljusa och trivsamma kontorslokaler som både yrkesmedarbetare och tjänstemän utgår ifrån. Vi har även en egen verkstad på plats. Då vi har vägen som arbetsplats är B-körkort ett krav och för denna tjänst finns ett erbjudande om bruksbil eller personalbil.  Då verksamheten är säsongsbetonad utförs merparten av vårt arbete under april-december månad och till viss del på obekväma arbetstider såsom kvällar och nätter.  Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om 6 månader. 
En del av något större Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige.
Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg.
Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett.
 
Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.
Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer samt referenstagning.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 25:e Augusti. Urval startar under v.32. OBS under vecka 28-31 har vi semester och kommer inte att kunna svara på frågor om tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta platschef Malin Stenberg, 0730889413 eller malin.stenberg@svevia.se. För frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på oskar.knaust@svevia.se.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Göteborg: Resande arbetande arbetsledare inom betong i Sverige

Läs mer Jun 5
Vi söker dig som har arbetat med betongprojekt inom anläggning sedan tidigare. Du trivs i rollen som arbetande arbetsledare och i en miljö där du förväntas dela med dig av kunskap och bidra till projektets gemensamma framgång. Du är en lagspelare som har förmågan att involvera och har rollen som arbetsledare idag eller vill få en ny utmaning och utveckling.

Vem är du?

Rest och jobbat med olika anläggningsprojekt
Erfarenhet om betong, formbyggnation, armering
Arbetsledarerfarenhet
B-körkort
Tillgång till egen bil
God kunskap i svenska i tal och skrift är krav i rollen.
Betonggjutning klass 1 eller 2 är meriterande.
Du ska ha möjlighet att resa och ligga ute i projekt då vi arbetar i hela Sverige.
Vi erbjuder

Konkurrenskraftigt lön om du har allt vi söker
Traktamente betalda resor
Varierande arbetstid: tex arbeta 14 dagar ledig 14 dagar eller liknande beroende på vart projektet är.
Bra boende
Vi kommer att investera i dig och se långsiktigt på din anställning. 
Som Arbetsledare med betongkompetens kommer du att befinna dig mitt i verksamheten. Vi har väldigt många betongprojekt som ska slutföras inom dom kommande 5-6 åren. Ditt uppdrag kommer vara att skapa förutsättningar för att medarbetarna i projektet ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt. För att lyckas med det är daglig arbetsledning, planering och samordning viktiga och huvudsakliga arbetsuppgifter. Vi sätter säkerheten främst och det ingår i rollen att vara klarsynt och ha ögonen på vår egen och andras arbetsmiljö.

Ansök nu

Projektledare till Presto!

Läs mer Jul 3
Arbetar du inom entreprenadbranschen som elektriker eller byggarbetare och är redo för nästa steg i karriären? Har du ett intresse för gassläcksystem och brandskydd? Vill du bli en del av en stabil och trygg organisation med både lokal förankring och internationell närvaro? Då kan rollen som Projektledare hos Presto vara något för dig!

Om Presto
Presto är en ledande aktör inom brandskydd och säkerhetstjänster i Norden och Europa. Med en historia som sträcker sig över 60 år har företaget byggt upp en stark position genom att erbjuda helhetslösningar för brandskydd, första hjälpen och säkerhetsutbildningar. Företaget har idag närvaro på 7 europeiska marknader och fortsätter att växa genom att integrera nya bolag och expertis i sitt erbjudande. Med en ambition att vara en drivande kraft inom säkerhetsbranschen fokuserar Presto på att utveckla hållbara och innovativa lösningar för sina kunder.

Om tjänsten som Projektledare
Som Projektledare hos Presto kommer du främst att arbeta med gassläcksystem, men kan även breddas till att omfatta övrig brandskyddsutrustning. Du ansvarar för hela projektcykeln, från den inledande förprojekteringen och första kundkontakten till det att projektet är färdigställt och överlämnat. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att koordinera underentreprenörer, sätta upp tidsplaner, utföra gasberäkningar samt delta i byggmöten. Du ansvarar också för att genomföra kontroller som säkerställer att arbetet håller hög kvalitet och att anläggningarna uppfyller säkerhetskrav. Du kommer att arbeta med flera parallella projekt som befinner sig i olika faser av projektcykeln.

Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Internt arbetar du nära säljorganisationen, sakkunniga ingenjörer och övriga projektledare. Projektledarteamet består i dag av fyra personer och täcker stora delar av Sverige. Externt samarbetar du nära kunder, kontrakterade underentreprenörer och byggherrar. Tjänsten är resande och innebär arbete inom en region som sträcker sig från Göteborg ner till Malmö.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Ansvara för flera parallella projekt inom gassläcksystem, där du säkerställer effektiv tidsplanering, hög kvalitet, löpande uppföljning och korrekt dokumentation.
Ha ett nära samarbete med både interna funktioner som säljare och ingenjörer samt externa parter såsom kunder, byggherrar och underentreprenörer.
Arbeta i en resande roll med regelbundna kundbesök inom din tilldelade region.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning, med fördel inom elteknik, bygg eller motsvarigt område. Vi ser gärna att du minst har fem års arbetslivserfarenhet inom entreprenad, gärna med 1–2 år i en ledande roll. Sannolikt har du ett intresse för gassläcksystem och brandskydd, och har flytande språkkunskaper i både svenska och engelska. Eftersom tjänsten är en resande tjänst erfaras B-Körkort. Tidigare erfarenhet av budgetansvar anses meriterande.

Som person är du driven och trivs med att arbeta självständigt med frihet under ansvar, där du hanterar flera parallella projekt. Vidare är du lösningsorienterad och har förmågan att hitta alternativa vägar framåt när utmaningar uppstår. För att säkerställa hög kvalitet och leverans är du noggrann, ansvarstagande och har en god kommunikativ förmåga, både gentemot kunder, samarbetspartners och interna intressenter.

Viktigt för tjänsten är:Gymnasial utbildning, med fördel inom elteknik, bygg eller motsvarande område.
5 års erfarenhet inom entreprenadbranschen som elektriker eller byggarbetare, fördelaktigt med 1–2 år som ledande montör eller arbetsledare.
Starkt intresse för att utvecklas inom gassläcksystem och brandskydd.
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort.

Meriterande för tjänsten är:Tidigare ansvar för budget och ekonomisk uppföljning.

Prestos erbjudande
Presto är ett spännande och branschledande företag inom sitt segment, med både lokal förankring och internationell närvaro. Här får du möjlighet att bli en del av ett sammansvetsat och engagerat team som träffas på årliga konferenser och team aktiviteter. De erbjuder attraktiva förmåner enligt kollektivavtal, förmånsbil och friskvårdsbidrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: 100%, heltid.Placering: Göteborg, alternativt söder ner mot Helsingborg.Lön: Enligt överenskommelse.

Finner du tjänsten som Projektledare hos Presto intressant? Uppstart för denna rekrytering sker efter sommaren! Skicka in din ansökan idag, urvalet sker löpande, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Anbudsansvarig till Utetjänst i Kungsbacka

Läs mer Feb 10
Har du en bakgrund inom anbud och produktion och vill ha en roll där du blir en nyckelperson i organisationen? Vi söker dig som trivs i en roll med eget ansvar, som har stort eget driv och som är redo att utvecklas i din yrkesroll!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Utetjänst i Kungsbacka.
Om företaget
Utetjänst i Kungsbacka är specialiserade på att projektera, utföra och samordna entreprenader inom alla typ av markarbeten i Göteborg med omnejd. De utför alla typer av mark- och anläggningsprojekt för såväl kommersiella som offentliga uppdragsgivare inom grundläggning, VA-arbeten, gatubyggnationer, finplaneringar och planteringar samt lekplatsbesiktning. De är ISO-certifierade inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Exempel på nyligen avslutade projekt är SMHI:s nya forskningslokaler på Nya Varvet, Parkhusen i västra Göteborg och Stuveriet på Masthugget.
Arbetsuppgifter
I rollen som anbudsansvarig har du en nyckelroll där du både samordnar och driver arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt. Du har det övergripande ansvaret för att ta fram och förvalta anbud, där du utvärderar vilka projekt som passar er bäst och presenterar konkurrenskraftiga anbud. Du ansvarar också för inköp där du arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa effektiva lösningar för projekten. Här har du ett nära samarbete med kalkylingenjören, till vem du också fördelar arbetsuppgifter till. En del av ditt ansvar är även att bevaka marknaden och hålla dig uppdaterad om branschtrender och leverantörer. Vidare erbjuds du möjlighet att påverka både arbetssätt och metodik då tjänsten tidigare varit fördelad mellan flera personer. Då företaget är en mindre organisation kommer du att ha täta samarbeten med andra funktioner, vilket snabbt ger dig en bred förståelse för hela verksamheten. I ditt dagliga arbete kommer du att använda verktygen Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject.
Samordna och driva arbetet kring anbud och inköp för mark- och anläggningsprojekt
Övergripande ansvar för att ta fram, förvalta och utvärdera anbud
Strategiskt och operativt arbete kring inköp och leverantörer
Nära samarbete med kalkylingenjör liksom andra funktioner i organisationen
Bevaka marknaden och branschtrender
Arbetet sker i Elecosoft Bidcon och Asta Powerproject

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av mark och anläggning
Kunskaper inom AB och ABT samt entreprenadjuridik och AMA
B-körkort

Vi tror att du som person tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter och självständigt driver ditt arbete framåt. Som person har du ett stort intresse för affärer, verksamheten i sin helhet och har förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt då du är mån om att göra ett bra arbete. Det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Renova AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Renova AB .

Vill du bli miljöarbetare hos oss på Renova men saknar C-kort?

Renhållningsförare
Läs mer Jun 18
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Har du ett driv, är du en person som gillar att jobba fysiskt, ta ansvar och vara en del av något viktigt? Då kanske det här är din chans!

Vi på Renova söker tre personer som vill utbilda sig till framtidens miljöarbetare hos oss. Du behöver inte ha rätt körkort eller erfarenhet det viktigaste är vem du är och att du verkligen vill jobba hos oss.

Vad gör en miljöarbetare?
Som miljöarbetare har du ett viktigt och aktivt jobb. Du arbetar i team och kör baklastare, samlar in avfall och ser till att det hanteras på ett säkert och miljövänligt sätt. Det innebär arbete utomhus i olika väder, tidiga morgnar och att ta ansvar för både säkerheten och kvaliteten i det du gör. Ditt arbete bidrar till ett renare samhälle varje dag.

Varför trivs så många med jobbet?
Många som jobbar som miljöarbetare uppskattar de tidiga arbetstiderna du börjar tidigt och slutar tidigt, vilket gör att du hinner med både familj, fritid och återhämtning. Det är ett jobb med stor frihet under ansvar, trygga anställningsvillkor och en arbetsplats där man ställer upp för varandra. Du blir en del av ett gott gäng där lagandan är stark, och du får ett arbete med mening.

Vi vill ha en arbetsplats med mångfald
Vi vet att blandade arbetsgrupper skapar bättre resultat och en bättre arbetsmiljö. Därför ser vi gärna att kvinnor söker den här tjänsten vi vill spegla samhället vi arbetar för.

Så här funkar det:
Du börjar körkortsutbildningen 1 september 2025 där du pluggar till ditt C-körkort, det sker på din fritid, men vi står för kostnaden.

När du har tagit ditt C-kort får du en anställning som miljöarbetare hos oss.

En trygg start
När du börjar hos oss får du en lång och genomtänkt introduktion som hjälper dig att känna dig trygg och förberedd i din nya roll. Du får även en fadder en erfaren kollega som finns där som stöd under din första tid hos oss.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Är driven, lojal och pålitlig.
• Har en bra fysik
• Har gymnasiekompetens
• Vill ha ett jobb där du gör skillnad varje dag.
• Trivs med ett fysiskt jobb utomhus i alla väder.
• Ser en framtid hos oss och vill vara med och skapa en renare och mer hållbar stad.

Tidigare erfarenhet är inte det viktigaste vi letar efter rätt personer med rätt inställning. Du behöver inte skicka in ett personligt brev utan det räcker med ett CV och att svara på några frågor. Tvekar inte att skicka in din ansökan då vi gör ett löpande urval.

ÖVRIGT
Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi på Renova en viktig roll att fylla.
Du erbjuds en trygg anställning med goda förmåner och arbetsvillkor oavsett var i livet du befinner dig. Vi vill att medarbetare på Renova ska hålla hela yrkeslivet och även efter och vi strävar efter en inkluderande kultur där du kan vara dig själv.

Hos oss får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, och fri tillgång till våra gym. Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, ATK-tid, rabatterat västtrafikkort mm.

Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen. Vi tillämpar även bakgrundskontroller, alternativt utdrag ur belastningsregistret för de flesta av våra tjänster.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Led och utveckla arbetet som gruppledare på Hisingen

Miljöarbetare/Renhållningsarbetare
Läs mer Jun 18
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Renova AB står inför en spännande expansion och vi söker tre engagerade gruppledare till vårt insamlingsområde Hisingen. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och påverka både vår verksamhet och dina medarbetare.

Som gruppledare kommer du att ha en central roll i den dagliga driften av våra fordon. Ditt ansvar omfattar allt från fordonsservice och reparationer till bemanning, semesterplanering och hantering av övertid. Du kommer att arbeta nära dina kollegor och vår driftchef för att säkerställa att vi når våra mål och nyckeltal, samtidigt som du bidrar till den långsiktiga personalplaneringen. Tillsammans med din gruppledarkollega stödjer du våra chaufförer och introducerar nya medarbetare, samtidigt som du är beredd att hoppa in i den dagliga driften vid behov.

En viktig del av tjänsten är den dagliga kontakten med trafikledningen, Renovas verkstad och övriga gruppledare, allt för en optimal planering samt logistiskt och affärsmässigt effektiv produktion.

Du har en del administrativa arbetsuppgifter, exempelvis att hantera avvikelser och kundklagomål samt godkänna tidrapportering och leverantörsfakturor. Hantering av ekonomi-, inköps- och övriga ärenden förekommer även enligt delegationsordning. Du förväntas vara aktiv i arbetsmiljöfrågor, till exempel besiktning av hämtställe, risk- och konsekvensanalyser m.m.

Det ingår även kontakt med våra uppdragsgivare Göteborgs stad gällande både drift- och arbetsmiljöfrågor.

Vi på Hisingen är inne i en väldigt expansiv fas där du nu har en unika möjlighet att påverka långsiktigt, robust, utvecklande.

Det här är en roll där du verkligen kan göra skillnad för Renova, för dig själv, och för miljön. Som gruppledare hos oss får du chansen att utveckla både dig själv och ditt team, samtidigt som du spelar en avgörande roll i att driva vår verksamhet framåt. Om du brinner för att leda och stötta andra, och vill vara en del av en organisation där ditt arbete har betydelse, då är detta den perfekta möjligheten för dig!


KVALIFIKATIONER
• Du har C-körkort och giltigt YKB.
• Erfarenhet och/eller utbildning inom ledarskap
• God administrativ vana
• Behärskar svenska i tal och skrift

För att passa i rollen behöver du vara självgående och ta eget ansvar för de åtaganden enheten har att uppfylla. Du är en god förebild som kan bidra till att skapa en positiv stämning i gruppen samt visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Självklart står du för Renovas förhållningssätt Helhetssyn, Engagemang, Tillsammans och Ansvar.

Som en viktig del av Renovas arbete med delaktigt förbättringsarbete förväntas du ha förmågan att planera och organisera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Flexibilitet är en nyckelkompetens, och du bör ha lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar, såsom att med kort varsel vara ute i driften och köra. Felavhjälpning och rapportering till verkstan ses som självklarheter för dig.

Du är van vid att arbeta effektivt under stress och kan balansera olika krav samtidigt som du behåller lugnet i de olika situationer som kan uppstå. Aktiv deltagande i förbättringsprocesser är en naturlig del av din roll, där du ser det som självklart att påtala förbättringsförslag och aktivt delta i att genomföra förbättringar på enheten och Renova i stort.

Som gruppledare för Hisingen utgår du från Holmen i centrala Göteborg.

Ansök nu

Erfaren löneadministratör till Renova – med driv för digitalisering och utv

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 28
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla framtidens lönearbete på ett samhällsviktigt bolag med hållbarhet i fokus? Har du gedigen erfarenhet av löneadministration och trivs i en roll där förbättringsarbete och förändring är en naturlig del av vardagen? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Vi på Renova söker en erfaren och noggrann löneadministratör till vårt kontor som är centralt beläget i Göteborg. Du blir en viktig del av vårt löneteam, som är en del av HR-avdelningen. Enheten för lön och avtal består i dag av tre löneadministratörer, en avtalsspecialist samt en lönechef. Tillsammans ansvarar vi för lönehanteringen för hela koncernen och hanterar cirka 1 000 löner varje månad, med fokus på kvalitet, effektivitet och utveckling.

Vi står nu inför en spännande förändringsresa där vi fokuserar på att digitalisera och effektivisera våra processer. Dessutom befinner vi oss mitt i ett byte av tidredovisningssystem och ett införande av ett nytt schemaläggning- och bemanningssystem.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Arbeta med alla delar i löneprocessen
• Säkerställa korrekt och kvalitetssäkrad lönehantering i enlighet med gällande lagar, avtal och interna riktlinjer
• Delta aktivt i förbättrings- och förändringsarbete, inklusive systemutveckling, processoptimering och digitalisering
• Medverka i övergången till nya system för tidredovisning, schemaläggning och bemanning
• Arbeta i vårt lönesystem Agda och bidra till effektiv användning av systemstödet
• Ge professionellt stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor samt säkerställa god service och tydlig kommunikation
• Bidra till ett positivt och lösningsorienterat samarbete inom enheten och med övriga delar av organisationen

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• Har relevant yrkesutbildning inom tex lönehantering.
• Är noggrann, självgående och strukturerad i ditt arbetssätt
• Trivs i en roll med många kontaktytor och bidrar med ett positivt samarbetsklimat
• Har erfarenhet av systemskiften och förbättringsarbete
• Har förståelse för och erfarenhet av arbete med kollektivavtal och arbetsrättsliga frågor
• Har intresse för digitalisering och vill vara med och utveckla smarta, hållbara arbetssätt
• Har god systemvana, gärna med erfarenhet av Agda

Renova arbetar med ständiga förbättringar, så du behöver vara lösningsorienterad och ha en förmåga att självständigt driva planerade förändringar inom löneenheten. För att trivas i rollen är du noggrann och strukturerad. Du har god förmåga att leverera i enlighet med uppsatta tidsramar samt att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt.

ÖVRIGT
Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi på Renova en viktig roll att fylla.
Du erbjuds en trygg anställning med goda förmåner och arbetsvillkor oavsett var i livet du befinner dig. Vi vill att medarbetare på Renova ska hålla hela yrkeslivet och även efter och vi strävar efter en inkluderande kultur där du kan vara dig själv.

Hos oss får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, och fri tillgång till våra gym. Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, ATK-tid, rabatterat västtrafikkort mm.

Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen. Vi tillämpar även bakgrundskontroller, alternativt utdrag ur belastningsregistret för de flesta av våra tjänster.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Jobba som medåkare hos Renova i sommar!

Miljöarbetare/Renhållningsarbetare
Läs mer Apr 4
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vill du:
• Ha ett fritt och rörligt jobb med bra arbetstider?
• Få bra förmåner och jobba på en arbetsplats där du kan vara dig själv?
• Vara del av en härlig gemenskap och göra nytta för miljön varje dag?

Då kan detta vara sommarjobbet för dig!

Om jobbet

Som medåkare på Renova arbetar du tillsammans med en chaufför i en tvåmansbetjänad sopbil, oftast en baklastare. Tillsammans ansvarar ni för insamling av avfall från hushåll och verksamheter. Du sköter avfallshämtning och tömning av restavfall, matavfall och återvinningsmaterial. Du bistår också chauffören med enklare administration, daglig tillsyn och underhåll av fordonet vid behov.

Vi söker dig som:
Trivs med fysiskt arbete utomhus i alla väder
Gillar att samarbeta och har en positiv attityd
Tar ansvar och bidrar till god stämning i gruppen


KVALIFIKATIONER
- B-kort (meriterande, ej krav)
- Tala, förstå och skriva svenska på självständig nivå
- God fysik då arbetet stundvis är fysiskt krävande
- Fyllt 18 år

Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Med ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt tar du dig an arbetsuppgifter på ett engagerat sätt. Eftersom du är Renovas ansikte utåt och dagligen möter kunder i ditt arbete, är det viktigt att du är positiv, utåtriktad och har kunden i fokus. Du tar ansvar för dina uppgifter och visar engagemang i allt du gör.


ÖVRIGT
Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla.

Du erbjuds en trygg anställning med goda förmåner och arbetsvillkor oavsett var i livet du befinner dig. Vi vill att medarbetare på Renova ska hålla hela yrkeslivet och även efter, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmåner, gym, arbetstidsförkortning samt subventionerat västtrafikkort.

Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.

Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.

Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Renova söker en ekonomiadministratör med inriktning redovisning.

Redovisningsassistent
Läs mer Maj 20
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Affärsområde Återvinning söker en ekonomiadministratör med inriktning redovisning. Vi söker dig som är noggrann och ambitiös, har arbetat med ekonomi i några år och vill utvecklas vidare inom området.

För att trivas i rollen är du nyfiken och har en god känsla för kvalitet och detaljer. Rollen är placerad på Sävenäs och i huvudsak gällande arbetsuppgifter som rör dess underhållsverkstad.

I rollen planerar och lägger du upp ditt arbete på egen hand samtidigt som du ingår i ett team med controller och redovisningsekonom. Du har även ett nära samarbete med övriga verksamheter. Som ekonomiadministratör med inriktning redovisning arbetar du för en korrekt leverantörsfakturahantering. Du utför de redovisningsuppgifter som krävs för att enheten ska kunna leverera kvalitetssäkrade bokslut till ledning, ägare och andra intressenter.

Du supporterar och stödjer verksamheten i ekonomiadministrativa frågor och jobbar tillsammans med att utveckla enhetliga och effektiva processer. Vi arbetar i affärssystemet IFS och Excel.

Huvudsakliga arbetsuppgifter, bland annat:
- Kontroll och kontering av leverantörsfakturor
- Registrering av bokföringsordrar
- Inköpsanmodan- och inköpsorderhantering
- Ekonomiuppföljningar, avstämningar och analyser
- Internfakturering inom koncernen

För rätt person finns goda möjligheter till utveckling av rollen.

KVALIFIKATIONER
- Gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
- Grundläggande yrkeskompetens med arbetslivserfarenhet inom ekonomi
- Erfarenhet från arbete med leverantörsfakturor och redovisning
- Goda kunskaper Officepaketet, främst Excel
- Kunskaper av IFS affärssystem är meriterande

Vi söker dig som har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett ansvarstagande sätt. Du har lätt för att samarbeta och trivs med att ge stöd och service. Ett flexibelt tillvägagångssätt med förmåga att anpassa dig utifrån den arbetsbelastning som råder.

Tjänsten innebär många olika kontaktytor vilket ställer krav på god social förmåga och att trivas med att arbeta i grupp likväl som självständigt. Intresse för miljö och miljöfrågor är en självklarhet på Renova. Vi sätter stort värde vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi på Renova en viktig roll att fylla.
Du erbjuds en trygg anställning med goda förmåner och arbetsvillkor oavsett var i livet du befinner dig. Vi vill att medarbetare på Renova ska hålla hela yrkeslivet och även efter och vi strävar efter en inkluderande kultur där du kan vara dig själv.

Hos oss får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, och fri tillgång till våra gym. Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, ATK-tid, rabatterat västtrafikkort mm.

Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen. Vi tillämpar även bakgrundskontroller, alternativt utdrag ur belastningsregistret för de flesta av våra tjänster.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Gruppledare lokalvård, Intern service

Arbetsledare, städ/Husfru/Städledare
Läs mer Maj 19
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en Gruppledare inom lokalvård. Vill du vara med och leda ett team mot hög kvalitet, god arbetsmiljö och nöjda kunder? Då är du kanske vår nya gruppledare inom lokalvård!

Om rollen
Som gruppledare ansvarar du för att leda det dagliga städuppdraget och säkerställa att det utförs enligt våra mål, rutiner och kvalitetskrav. Du har en arbetsledande roll utöver de praktiska arbetsuppgifterna som lokalvårdare och är en viktig länk mellan medarbetare, kund och chef.

Verksamhetsområdet spänner inom flera geografiska platser i Göteborg. Teamet består av 8 medarbetare. Din placering utgår från Sävenäs.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Planera, samordna och fördela arbetsuppgifter enligt schema och uppdrag.
- Introducera och handleda nya lokalvårdare, hantera enklare personalfrågor som frånvaro och schemaläggning samt delta i rekrytering och introduktion av ny personal.
- Säkerställa att städning utförs enligt gällande kvalitetskrav, hygienregler och arbetsmiljörutiner. Utföra kvalitetskontroller och följa upp både dagliga och periodiska arbetsuppgifter.
- Vara kontaktperson gentemot entreprenör och säkerställa att dessa uppfyller sina åtagande enligt avtal.
- Vara kontaktperson gentemot kund, hantera synpunkter och delta i kundmöten. Rapportera avvikelser och föreslå förbättringsåtgärder.
- Beställa material, säkerställa korrekt användning och underhåll av städmaskiner samt följa säkerhetsföreskrifter, särskilt vid kemikaliehantering.
- Främja ett gott arbetsklimat, leda korta arbetsmöten och informera teamet om aktuella uppdrag och mål.

KVALIFIKATIONER
- Grundskoleutbildning och/eller grundläggande yrkeskunskap
- Minst 5 års erfarenhet inom lokalvård
- Förmåga att leda, planera och organisera arbete
- God kommunikationsförmåga och ett professionellt bemötande
- God kunskap om städmetoder, material, maskiner och hygienrutiner
- B-körkort

Därför söker vi dig som är serviceinriktad, tycker om kundkontakter, är engagerad och kan jobba både självständigt och i team med dina kollegor. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Det är viktigt att man som gruppledare är flexibel och inte är rädd för förändringar. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig i att leverera bra lösningar. Som person är du ansvarsfull, ordningsam, strukturerad och du följer upp dina åtaganden både mot överordnat och kund.

Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

ÖVRIGT
Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi på Renova en viktig roll att fylla.
Du erbjuds en trygg anställning med goda förmåner och arbetsvillkor oavsett var i livet du befinner dig. Vi vill att medarbetare på Renova ska hålla hela yrkeslivet och även efter och vi strävar efter en inkluderande kultur där du kan vara dig själv.

Hos oss får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, och fri tillgång till våra gym. Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, ATK-tid, rabatterat västtrafikkort mm.

Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen. Vi tillämpar även bakgrundskontroller, alternativt utdrag ur belastningsregistret för de flesta av våra tjänster.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu