Göteborg: Konceptansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konceptansvarig i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som brinner för att skapa inspirerande miljöer, har ett öga detaljer & inredning och gillar att samarbeta med andra för att nå bästa resultat. Drivs du också av, precis som vi, att få människor i rörelse för ett friskare samhälle är denna tjänst verkligen något för dig!
Just nu söker vi en Konceptansvarig på 100% till vårt kommersiella team på huvudkontoret i Rollsbo, Kungälv.

Ditt uppdrag:
I din roll som Konceptansvarig kommer du att ha en bred men spännande roll där du kommer att arbeta med konceptualisering genom att utveckla det övergripande designkonceptet för våra gym som ska passa STCs varumärke och vision. Detta inkluderar att tänka på gymmets estetik, atmosfär och funktionalitet samt ansvara för layoutplanering genom att skapa detaljerade layoutplaner som i sin tur resulterar i funktionella och attraktiva gym för våra medlemmar. Du är även produktägare av STCs konceptmanual där du kommer skapa, optimera och säkerställa att den är synkroniserad med övriga styrdokument så som till exempel visuell identitet och produktstrategi.
Vid nyetableringar och återinvesteringar kommer du att stå för den arkitekturella planeringen och projektledningen genom att arbeta nära drift, bygg och produktion för att säkerställa att allt genomförs effektivt och inom de avsatta resurserna. Du kommer även att övervaka och säkerställa att byggprocessen följer designplaner och upprätthåller en hög kvalitet i alla aspekter av projektet. Löpande kommer du också implementera och förbättra våra interna processer för att säkerställa att våra gyms utbud kontinuerligt förbättras och anpassas till våra medlemmars behov och förväntningar.
För att få bästa förutsättningar i rollen kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor i det kommersiella teamet samt med teamen för etablering, marknad, drift och produkt. Vi jobbar i högt tempo och samtidigt har vi riktigt kul tillsammans, men vi pausar gärna för att samla ny energi med ett gemensamt träningspass i vårt gym på kontoret. Resor förekommer i tjänsten.


Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande jobb där du både har arbetat med nyetableringar i form av arkitekturell planering samt projektledning. Som person är du driven, resultatinriktad, självgående och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad, noggrann och trivs i en roll med stort ansvar men ser vinning i att nå mål tillsammans genom samarbeten. Du är även van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines samt har förmågan att se detaljer i förhållande till helheten. Krav:
Utbildad inom arkitektur/design eller motsvarande som har gett dig de teoretiska och praktiska verktyg som behövs för att planera och designa effektiva och attraktiva träningsmiljöer.
Några års erfarenhet av en liknande roll som koncept-/etableringsansvarig eller motsvarande som har utrustat dig med praktisk kunskap och expertis i att hantera komplexa projekt från start till mål.Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!



Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.


Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig att jobba i ett företag där vi brinner och resultat men också tycker det är viktigt att ha kul på vägen. STC tror på kraften i människan och våra värderingar glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap finns alltid med oss. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö med stor chans att påverka.
Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Våra medarbetare trivs på jobbet och det är vi stolta över och värnar om! Vi välkomnar dig till en kreativ arbetsplats med nybyggda lokaler bestående av kontorsytor, eget gym, foto- och poddstudio. Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lisa Simson (CCO) på (lisa.simson@stc.se).Sista ansökningsdag: 2024-08-01

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Byråchef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Byråchef.

Department manager

Läs mer Dec 17
Vi söker en Department Manager Test Engineering and Sub Consultancy Services

Du där! Ja du! Vi söker dig som har en bakgrund som ingenjör och kanske konsultchef, och brinner för att hjälpa kund och anställda att lyckas. Som Department Manager kommer du vara en nyckelperson i vår tillväxtresa i Göteborg, både inom ditt eget teknikområde, men även som del i en ledningsgrupp där vi hjälper varandra i affärer och strategibyggande.

Din roll

I rollen som Department Manager Test Engineering och Sub Consultancy Services, har du ansvar för en avdelning av testledare och testingenjörer, samt att du kommer leda Etteplans underkonsultaffär i Göteborg. Vi vill gärna se teamet växa så rekrytering och marknadsbearbetning kommer att vara en viktig del i rollen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


- Kundkontakter och relationer

- Rekrytering av nya medarbetare

- Coacha och stötta medarbetare för att behålla och utveckla kompetens

- Driva och ha övergripande ansvar för underkonsultaffären

- Verka för att i varje situation skapa så stort värde som möjligt för Etteplans kunder

Säkerställa att gemensamma mål uppnås genom tätt samarbete med övriga chefer inom affärsområdet och företaget.

Din profil

Vi söker dig som brinner för att skapa stort engagemang hos dina medarbetare och gärna vill bidra i vårt arbete att utveckla långsiktiga kundrelationer. Din goda sociala kompetens och framåtanda gör dig till en person som kompetenta medarbetare gärna söker sig till och vill arbeta tillsammans med. Som person är du resultatinriktad, dynamisk och känner dig manad att anta en utmanande roll i ett av Nordens ledande ingenjörsföretag! Du trivs att jobba nära kunder, är proaktiv som person och tänker långsiktigt i allt du gör. Om du har lätt att förstå vad som är viktigt för medarbetare och kunder, har du grunden för att lyckas i den här tjänsten. Då du kommer leda en stor underkonsultaffär är struktur och tydlig kommunikation något som är en styrka hos dig.

Vi ser gärna att du:

- Har en bakgrund som ingenjör, konsultchef, teknisk rojektledare eller på annat sätt relevant erfarenhet för att förstå teknikska sammanhang
- Du är en strukturerad och analytisk person
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
- Erfarenhet av ledarskap är meriterande men vi fäster framför allt stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter.
Känns det som att profilen stämmer in på dig? In och sök!

Årsskiftet brukar vara en överlastad period när vi har många annonser publicerade över ledigheten och därmed även har många sökande, därför kan det ta längre tid för oss att återkoppla till dig om din status i din rekryteringsprocess. Vi tackar dig för din förståelse och ditt tålamod!



Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.

Ansök nu

Engineering Manager #Your Next Project

Läs mer Jun 24
Are you ready for you a new opportunity as an Engineering Manager? Join our team and be at the forefront of leading challenging projects, implementing practical solutions, and playing a crucial role in our ongoing success. With us, you'll have the chance to make a real impact, contribute to our growth, and collaborate with a creative team of professionals. Join us as we embark on an exciting journey together towards achieving our goals.
Be part of the solutions that will enable a better tomorrow
Join us and work with cutting-edge projects to contribute to a sustainable future. Our customers are as enthusiastic as we are, when it comes to green transition within the industry & building sector. We are 330 colleagues working together with customers on some of Sweden's most significant projects all supporting the green transition. You could say that where there is something new and exciting going on, we are probably already a part of it. For example, read here about our exciting project at Preem: https://www.cowi.com/projects/fuel-your-tank-with-recycled-cooking-oil/ COWI and Preem are rebuilding parts of the facility in Lysekil to house large-scale production of fuel from renewable raw materials. It is a project that will have profound impact on society, and we are eager to support them in their journey to phase out fossil fuels.
We are currently seeking a skilled individual to join our team as an Engineering Manager. By working with us, you'll have the chance to lead exciting projects, implement innovative solutions, and be a vital part of our success story.
Depending on the size of the project, the role is a combination of Engineering Manager and specialist in your discipline. The emphasis will be adjusted depending on the needs, your interests, and how you want to develop.
As an Engineering Manager, you will lead the different technical disciplines that make up our projects.
Your tasks in brief include:
• Actively working on planning, with the help of time planners and discipline leaders
• Ensuring compliance of the project with quality systems, laws, regulations, etc.
• Ensuring that the discipline areas are being planned in sync with each other.
• Organizing technical meetings and reviews
• Coordinating major engineering activities together with project design engineers
• Addressing issues within the project design to ensure constructability.
• Ensuring the correct level and quality of the technical part of RFQ
• Participating in supplier selection and approval
As a specialist within your area of expertise, you will have a role as a process engineer, piping engineer etc.
Your skills. Our team. Together we create the future
The first step to success in this role is that you are eager to collaborate with the people around you, whether they are colleagues, partners or customers. Developing ties with others is something you do by acting respectfully and delivering on your promises. And you never get set in your ways, but keep exploring new insights and ways to improve.
On top of that, you will have:
• MSc. or BSc. in Mechanical, Electrical, Chemical Engineering, or a related field.
• Relevant work experience corresponding to the work tasks described above.
• Ability to communicate effectively in both English and Swedish language.
A place to work and so much more
At COWI, we work together with our customers to shape a sustainable and liveable world. We do it by applying our knowledge and curiosity – and sometimes even our courage – to create the solutions the world needs today to enable a better tomorrow. That is why we say no to fossil-based projects and aspire to have 100 per cent of our revenue come from activities that move our customers towards sustainability.

Ansök nu

Chief Design Officer

Läs mer Aug 7
Join us in revolutionizing the way design impacts businesses and customers!

Are you a visionary leader with a passion for design, a growth mindset, and a talent for inspiring others? Do you believe in the transformative power of design and its ability to create real value for clients and drive business success? If so, we have an exciting opportunity for you to join our team as our Chief Design Officer!

About how we work and our projects

The Techno Creatives is a dynamic and innovative company that is committed to delivering exceptional design solutions to our clients. We believe in the power of design to elevate businesses and create meaningful experiences for users. As a team of talented designers, we are constantly pushing the boundaries of creativity and innovation.

At Techno Creatives, we primarily focus on small to medium-sized projects with project teams typically consisting of no more than 10 individuals. Our project portfolio (https://www.technocreatives.com/projects) encompasses a wide range of external and internal initiatives, showcasing our expertise in various domains.

Externally, we delve into exciting realms such as AI/ML applications, automotive infotainment services, websites, AR experiences, and many other cutting-edge ventures. These projects allow us to collaborate with external clients and leverage our skills to deliver innovative solutions that meet their specific needs.

Internally, we embark on our own ventures, exemplified by our notable The Techno Creatives Originals series of projects in conjunction with Elevate, our IoT platform. These internal initiatives empower us to explore new frontiers, push boundaries, and create original concepts that embody our core values.

By engaging in a diverse range of external and internal projects, we continuously expand our expertise, nurture creativity, and drive innovation. An unparalleled opportunity for you who constantly want to learn, grow, and make a significant impact.



Role Overview

As the Chief Design Officer, you will play a pivotal role in shaping our design strategy and championing the importance of design across the organization and toward our clients. You will lead and inspire our team of designers, fostering a culture of collaboration, trust, and continuous growth. Your primary goal will be to drive excellence in design and ensure that our clients receive the utmost value from our services.

At The Techno Creatives we believe in the power of design to create real value for our clients and enrich the lives of users. As our Chief Design Officer, you will have the unique opportunity to shape our design vision, inspire our talented team, and drive our success in the market.

We encourage you to apply if you are a visionary design leader with a growth mindset, a passion for advocating design, and a style based on trust and inspiration. Together, let's create exceptional experiences and make our team of designers flourish.

A blended day of your work and responsibilities

Design Advocacy: Be the leading voice for design within the company and towards our clients, promoting its value and potential to drive business success. Advocate for the integration of design thinking in all aspects of the processes to deliver higher value.

Design Strategy: Collaborate with cross-functional teams to develop and implement design strategies that align with our client's business objectives. Drive innovation and creativity in our design approach to stay ahead of the competition.

Team Leadership: Build and nurture a high-performing team of designers. Inspire and motivate the team to achieve their full potential and foster an environment that encourages continuous learning and professional growth.

Value Creation: Develop and implement design strategies that meet objectives, generate revenue, and add value to our customers. Ensure that our design solutions contribute to the overall success of the business.

Client Value: Ensure that our design solutions add significant value to our client's businesses. Monitor the impact of our design projects and refine strategies based on client feedback and market trends.

Measurement of Design Value: Measure the value of design by evaluating its impact on customer satisfaction, business performance, and other relevant metrics. Communicate these results to our customers to demonstrate the tangible benefits they can derive from our design solutions.

Design Excellence: Set and maintain high standards of design excellence across all projects. Review and provide feedback on design concepts, ensuring that they align with our client's business, value creation, and client expectations.

Collaboration: Foster a culture of collaboration between design, engineering, marketing, and other departments to ensure seamless integration of design solutions throughout the product development lifecycle.

The value you bring to the team

To excel in your role these competencies are crucial and on which we will base the interview process:

Proven track record of successful design leadership and strategic thinking within a creative organization.

A growth mindset with a deep passion for design and its potential to drive business success.

Exceptional communication and presentation skills to advocate for design at all levels of the organization.

Strong ability to inspire and lead cross-functional design teams, fostering creativity and collaboration.

Experience in creating and implementing design strategies that have delivered tangible results.

A proven history of building client relationships and delivering design solutions that exceed expectations.

Demonstrated ability to adapt to changing market trends and remain at the forefront of design innovation.

Bachelor's or Master's degree in Design, Fine Arts, or a related field.

Why join The Techno Creatives

Collective intelligence
An international and interdisciplinary environment with people working together hands-on with the development of future products. The perfect arena for someone who loves to learn and improve.

Our floor
1500 sqm studio located in the heart of Gothenburg where you can be creative. Come visit our magnificent bar/kitchen, for hungry days with the teams and mingling events with our crowd.

Agency & Product Company
Opportunity to gain experience building products and companies across different industries. Short-term deliverables and long-term product development, and everything in between.

Soft & Hard
Our work spans hardware...

Ansök nu

Head of Quality Design

Läs mer Dec 6
Are you an experienced manager in quality management, software and process development? Do you have what it takes to drive the business transformation while improving quality support to the design organization and operations? Then apply to this challenging and exciting career opportunity!

Your role

Effective quality management is core to our business and a critical success factor in delivering on our customer expectations and driving profitability. As Head of Quality Design, you will be responsible to ensure compliance with the Quality Management System GMS and program or project specific required standards throughout the business. By ensuring that quality is an integrated part of the software development process and incorporated into the agile ways of working, you will contribute to the quality of the deliveries and platforms. Key for success is managing the balance as a support function while maintaining integrity and autonomy of the quality function.

As Head of Quality Design, you will be responsible for the design organization´s quality strategy where an integral objective is developing the quality function to fully meet current and new business requirements, focusing on being both proactive and supporting with current issues. You will be part of the design organization management team and is responsible for driving quality related matters across the whole design organization. You will ensure quality transformation and GMS adherence, secure progress with improvement initiatives and ensure changes are implemented.

As Head of Quality, you will be part of the Surveillance Quality Management team where you will work closely with harmonization of processes and ways of working to ensure consistency across the whole BA, while respecting the different business prerequisites. This means managing multiple stakeholders, disciplines and priorities across the design organization as well as the Surveillance BU organizations. The design organization is responsible for the design of the products so establishing a close collaboration with the local BU organizations is essential.

Quality Management Design will organize quality managers and project quality managers for the design organization related to the site where the operations are performed, aka Järfälla and Gothenburg. You will have managerial responsibility for the underlying staff and report to the Surveillance Head of Quality Management.

Your Profile

To fit in this role you must be highly self-motivated, structured and communicative. Excellent leadership skills and the ability to empower employees is crucial. You demonstrate strategic height, meaning you can connect the overall business plan objectives to challenges in the quality management domain. You have experience from a software and hardware development organization and understand how to implement quality into agile working methods.

As a manager, you demonstrate communicative leadership skills to create commitment and energy within the organization. Your ability to establish a performance driven culture within your unit will be important. You are motivated by the challenge in developing and improving operational efficiency while upholding compliance, regarding the two as interdependent rather than opposites. You express true integrity in your role and you are comfortable in leading as a line manager as well as a functional leader. You believe that our behaviours are crucial for our ability to achieving our goals. Our values Trust, Drive, Expertise and Diversity inspire you and you can picture yourself becoming an ambassador for our culture initiative "Together As One" in your day to day work.

Required skills:

*

Master degree in relevant field, or equivalent experience
*

Complex product development, combining software and hardware development and associated testing
*

Systematic and structured approach
*

Proven ability and interest in leading, developing and challenging the organization, management teams and employees
*

Proven track record of effective change management
*

Strong drive, perseverance and ability to generate energy
*

Experience in quality management and understanding of international standards for management systems
*

Strong business understanding and customer focus
*

Excellent analytical skills, including effective root cause analysis
*

Excellent communication skills in English and Swedish, written and verbal

Desired skills:

*

Experienced in managing requirements within operations and process management
*

Audit management
*

Value stream mapping and tools for continuous improvements
*

Information security
*

Knowledge of Surveillance's product portfolio and operations
*

Knowledge of Saab's structure for process management
*

Experience from defence and/or aviation industry

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be part of

Business Area Surveillance offers world-leading sensor technology in monitoring and decision support to protect against threats. The portfolio covers airborne, ground-based and naval radar, electronic warfare, C4I solutions, aviation systems and cyber security. Operations are conducted in Sweden, The US, the UK, Australia, Germany, South Africa, The United Arab Emirates, Denmark and Finland.

Quality is part of Operational Excellence at BA Surveillance, you will report to the Head of Surveillance Quality Management. You will interact throughout BA Surveillance and travelling will be required, both domestic and international. Base office location is at site Järfälla or Gothenburg.

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.

Last application date: 2023-01-14

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB .

Regionchef Väst - sökes till STC

Affärsområdeschef
Läs mer Maj 9
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Regionchef Väst med placering i Göteborg eller närliggande ort och du rapporterar till COO.
Ditt uppdrag
Som regionchef väst på STC tar du ett större grepp om hela regionens framgång och lönsamhet och rapporterar till COO. Du är den strategiska motorn bakom regionens utveckling, med ansvar för att säkerställa att varje gym under din ledning fungerar optimalt och att regionens mål uppnås. Det innebär att du har det övergripande ansvaret för att leda och stötta dina distriktschefer som i dagsläget består av fem personer, och att deras team levererar på toppnivå. Du kommer även ha personalansvar för servicetekniker i din region och samarbeta tvärfunktionellt med central servicechef. Din roll är att fungera som en mentor och coach, men också som en tydlig beslutsfattare med fokus på långsiktiga mål och strategier för tillväxt.
Som regionchef hanterar du regionens budget och lönsamhet, vilket innebär att du har direkt ansvar för att optimera kostnader och göra strategiska återinvesteringar. Dina ekonomiska beslut har en direkt påverkan på hur framgångsrik regionen blir, och du arbetar aktivt med att planera och genomföra initiativ som förbättrar avkastningen på investerade resurser. Du granskar och godkänner budgetar, löner och fakturor, och du har mandat att fatta beslut om rekrytering och utveckling. Du har befogenhet att anställa, utveckla och avsluta anställningar i samråd med HR, vilket ger dig ett direkt inflytande över den långsiktiga kompetensutvecklingen i regionen.
Din uppgift sträcker sig även till att utveckla strategiska relationer med företag och föreningar, där du ser till att STC:s gym är förstahandsvalet för både privatpersoner och organisationer som söker träningslösningar. Genom att driva och marknadsföra våra kost- och träningsprogram säkerställer du att vi inte bara lockar nya medlemmar, utan också behåller och engagerar befintliga. Med din strategiska blick och operativa skicklighet planerar du också expansionen av nya gym i regionen, där du säkerställer att öppningarna sker smidigt men där du även har det slutgiltiga ansvaret för att varje ny etablering når sina mål och bidrar till regionens övergripande tillväxt.
Resor förekommer i tjänsten.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som regionchef på STC behöver du ha gedigen erfarenhet av ledarskap, med förmågan att både se helheten och hantera operativa detaljer. Du är strategiskt lagd och kan planera samt optimera resurser för långsiktig tillväxt. Att fatta beslut som påverkar regionens framgång och att leda processer för att säkerställa högsta kvalitet och service är något som motiverar dig. Erfarenhet från träningsbranschen är en fördel, men vi värdesätter framför allt ditt ledarskap och ditt driv att skapa resultat.
Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har ett starkt resultatfokus. Du motiverar och engagerar ditt team, samtidigt som du är lyhörd och empatisk i ditt ledarskap. Din kommunikativa förmåga och sociala kompetens hjälper dig att bygga starka relationer, både internt och externt, och du trivs i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Krav:
Dokumenterad erfarenhet av att leda stora team och utveckla medarbetare, gärna i en komplex och resultatorienterad organisation (t.ex. försäljningschef, regionchef eller motsvarande).
Dokumenterad erfarenhet av direkt- och distansledarskap
Du har erfarenhet av att planera och driva långsiktiga tillväxtinitiativ samt att hantera budgetar och optimera resurser.
Erfarenhet av att analysera och förbättra lönsamhet genom budgetkontroll, kostnadsoptimering och återinvesteringar.
Erfarenhet av försäljning och att bygga kundrelationer (B2C/B2B).
Flexibilitet och viljan att resa inom regionen.
Talar och skriver flytande på både svenska och engelska
B-körkort

Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.
Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lars Axelsson på (lars.axelsson@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-06-09
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Executive Assistant & Teamkoordinator – sökes till STC

VD-sekreterare
Läs mer Apr 8
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Executive Assistant & Teamkoordinator på 100 % till vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CEO.
Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistant & Teamkoordinator är du ett nav i vår verksamhet. Du arbetar nära vår VD och ledningsgrupp och är en avgörande kugge för att få dagarna att flyta. Ditt uppdrag handlar om att skapa struktur, bygga förtroende och ge det där lilla extra som gör stor skillnad i vardagen.
Du ansvarar för att VD:s kalender, möten, resor och korrespondens hanteras med högsta professionalitet. Du ser till att rätt information är på rätt plats i rätt tid, att presentationer håller hög standard och att kommunikationen är tydlig, korrekt och väl genomtänkt.
När VD eller ledningsgruppen inte är på plats är det ofta dig man vänder sig till – med frågor, behov eller information. Du har överblick, förtroende och mandat att hjälpa till, lösa problem och skapa framdrift i det dagliga arbetet. Samtidigt är du ett stöd till hela ledningsgruppen. Det innebär att du förbereder möten, hanterar resor, följer upp deadlines, samlar in beslutsunderlag och ibland kliver in som projektledare i initiativ som drivs av ledningen. Du är med från idé till genomförande – och ser till att inget tappas bort längs vägen.
Utöver det har du ett helhetsansvar för att skapa en trivsam och inspirerande arbetsmiljö på vårt supportkontor i Rollsbo, där cirka 50 medarbetare har sin dagliga arbetsplats. Du ser till att kontoret är inbjudande, att frukosten står framme på torsdagsmorgnar, att fikat är ordnat och att högtider uppmärksammas. Du har koll på förbrukningsmaterial, mötesrum, flöden och stämningar – och du vet hur mycket det betyder för kulturen att de små detaljerna sitter.
Vem är du?
Du är en person som trivs i en central roll med högt tempo och stor variation. Du har flera års erfarenhet av att arbeta i en stödjande funktion nära en VD eller ledningsgrupp, och du vet vad som krävs för att ligga steget före i vardagen – både praktiskt och kommunikativt. Att hantera konfidentiell information, anpassa dig snabbt till nya sammanhang och agera med integritet är självklarheter för dig.
Du har en stark känsla för struktur och ordning, men du är också prestigelös och flexibel när situationen kräver det. Det är lika naturligt för dig att samordna ett ledningsmöte med minutiös noggrannhet som att se till att kontoret är påfyllt med rätt material – och att stämningen är god inför ett gemensamt frukostmöte.
Samtidigt är du den som människor vänder sig till – för svar, stöd eller bara för att du får andra att känna sig inkluderade. Du bygger relationer med lätthet, har hög social kompetens och gillar att skapa trivsel och struktur omkring dig. Du har ett öga för detaljer, är självgående och initiativrik, och motiveras av att ge andra rätt förutsättningar för att lyckas.
Krav
Minst 3–5 års erfarenhet som Executive Assistant, Office Manager eller liknande roll
Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska (engelska är meriterande)
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
Intresse för digitala verktyg, datadrivet arbetssätt och AI-lösningar

Och självklart är det ett stort plus om du gillar träning och hälsa!
Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lovisa Lorentzon på (lovisa.lorentzon@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-05-05
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kommersiell Affärsutvecklare - sökes till STC

Marknadschef
Läs mer Mar 19
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Kommersiell Affärsutvecklare på 100 % till vår kommersiella avdelning. Rollen utgår ifrån vårt kontor i Kungälv och du rapporterar till CCO med marknadschef, digital affärsutvecklare och konceptansvarig som dina närmaste kollegor
Ditt uppdrag
Som Kommersiell Affärsutvecklare på STC har du en central roll i att driva och utveckla företagets affär och processer med fokus på tillväxt och lönsamhet. Du ansvarar för att säkerställa att STC:s kommersiella erbjudanden ständigt utvecklas och anpassas för att maximera intäkter och kundvärde.
Du ansvarar för att ta fram och utveckla STC kost- och retailkoncept samt övrig tilläggsförsäljning. Du driver projekt som syftar till att stärka företagets kommersiella tillväxt och försäljning. Du har även ansvar för prissättning och medlemskapsstrukturer samt utformar prislistor och verktygslådor för både B2B och B2C.
Vidare ansvarar du för utvecklingen av STC:s externa säljkanaler och friskvårdsportaler, samt identifierar och etablerar nya affärsmöjligheter. Genom att aktivt driva initiativ och genomföra aktiviteter som bidrar till ökad intäkt skapar du förutsättningar för att företaget ska nå sina affärsmål.
En viktig del av din roll är att arbeta datadrivet med hjälp av digitala verktyg och AI för att analysera relevanta KPI:er, såsom tilläggsförsäljning, ARPM, medlemsbas och snittpris.
Du arbetar tvärfunktionellt där det centrala och lokala samarbetet är en framgångsfaktor för att lyckas. Genom detta blir du en nyckelperson i organisationen, med stor påverkan på hur STC kan växa och utvecklas på ett mer strategiskt och lönsamt sätt.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom affärsutveckling, försäljning, projektledning eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom kommersiell affärsutveckling. Du har tidigare erfarenhet av att självständigt driva affärsutvecklingsinitiativ internt eller har en stark konsultbakgrund med varierade uppdrag och känner dig trygg i din kompetens.
Du är en stark projektledare som trivs med att skapa och implementera processer och rutiner för att effektivisera och utveckla affären. Du har en stark förmåga att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ för att driva projekt och affärsutveckling framåt. Samtidigt har du ett stort kund- och medlemsfokus och ett stort intresse för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter med digitalisering/AI som ett naturligt inslag i arbetet.
Dina personliga egenskaper är avgörande för rollen. Du är strukturerad och kan balansera både strategiska och operativa uppgifter. Eftersom rollen innebär nära samarbete med olika avdelningar och externa parter är det viktigt att du har en stark samarbetsförmåga och förstår vikten av att bygga och upprätthålla goda relationer – både internt och externt.
Krav:
Erfarenhet av affärsutveckling (Du har flera års erfarenhet av kommersiell affärsutveckling, där du har arbetat med att identifiera och driva nya affärsmöjligheter)
Datadrivet arbetssätt (Du är van vid att arbeta insiktsbaserat och fatta beslut utifrån data. Du har erfarenhet av att använda digitala verktyg och AI för att analysera och optimera affärsprocesser)
Affärsmässighet och resultatfokus (Du har erfarenhet av att skapa lönsamma affärer och driva tillväxt, både genom kortsiktiga initiativ och långsiktiga strategier)
Analytisk förmåga (Du har en mycket god analytisk förmåga och är van vid att arbeta med nyckeltalsanalyser, segmenteringsmodeller och databearbetning i Excel)
Kommunikation och presentation (Du har goda kunskaper i presentationsteknik och kan tydligt kommunicera insikter, strategier och affärsbeslut till olika målgrupper)
Talar och skriver flytande på svenska


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lisa Simson på (lisa.simson@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT ansvarig (teknik)

Driftledare, IT
Läs mer Jan 13
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 230 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en IT ansvarig på 100 % till vår IT-avdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som IT-ansvarig för teknik kommer du att ha det övergripande ansvaret för att säkerställa att all teknisk utrustning fungerar smidigt och effektivt på våra gymanläggningar samt vårt huvudkontor. Du är nyckelpersonen som ser till att nätverk- och internetanslutningar, kassasystem, inpasseringslösningar, larm, ljud- och skärmsystem och kameraövervakning fungerar och möter verksamhetens behov i dialog med externa leverantörer. Tillsammans med IT-ansvarig för den interna IT-miljön och externa leverantörer ser du till att STC :s tekniska lösningar är stabila, säkra och framtidssäkrade.
Ett axplock av ansvarsområden:
Ansvar för att lokala nätverk och internetanslutningar på våra anläggningar har säkra konfigurationer med segmentering och segregering.
Arbeta nära våra externa leverantörer för att implementera, uppdatera och underhålla den tekniska infrastrukturen. Säkerställ att SLA :er följs och att alla system är funktionella och optimerade.
Aktivt hantera och prioritera tekniska incidenter som påverkar driften, samt proaktivt arbeta för att minimera risken för framtida störningar.
Säkerställa att tekniska system är säkra enligt rådande säkerhetsstandarder, förordningar och krav på dataskydd.
Dela ansvaret för kontors-IT genom att finnas tillgänglig för ad hoc-support tillsammans med IT-ansvarig för intern IT-miljö.

Du kommer att ha en central och strategisk roll i att bygga och vidareutveckla vårt tekniska ekosystem, med fokus på att skapa robusta och standardiserade IT-koncept som är både hållbara och enkla att implementera. Då vi har gym över hela Sverige kommer resor att förekomma i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och har intresse för säkra och funktionella tekniska lösningar. Du är lösningsorienterad och har en naturlig fallenhet för att snabbt hitta och åtgärda tekniska utmaningar, oavsett om det handlar om planerade insatser eller akuta problem som kräver snabba beslut och hantering. Du trivs med att ha ett operativt ansvar och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och själv kliva in där det behövs för att säkerställa att verksamheten fungerar som den ska. Som person är du serviceinriktad och har en genuin vilja att skapa positiva upplevelser för både medarbetare och medlemmar.
Krav:
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT.
Några års erfarenhet av arbete av operativt arbete som t.ex. Senior Onsite Tekniker, IT ansvarig, TAM eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta med teknisk drift och underhåll, gärna i en verksamhet med många fysiska platser.
Erfarenhet av att samarbeta och förhandla avtal med externa leverantörer och följa upp leveranser och åtgärder.
Kunskap om IT-säkerhet och förmåga att implementera säkra tekniska lösningar. Goda och djupgående kunskaper i IT-säkerhet, med förståelse för både operationella och strategiska aspekter.
Talar och skriver flytande på svenska.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i en ISO 27001-certifierad miljö, och kännedom om de processer och säkerhetskrav som ställs i sådana sammanhang.
Kunskap om inpasseringssystem (ARX, Gantner etc.)
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar över 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.

Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-01-20
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT ansvarig (teknik) - sökes till STC:s supportkontor

Driftledare, IT
Läs mer Jan 13
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 230 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en IT ansvarig på 100 % till vår IT-avdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som IT-ansvarig för teknik kommer du att ha det övergripande ansvaret för att säkerställa att all teknisk utrustning fungerar smidigt och effektivt på våra gymanläggningar samt vårt huvudkontor. Du är nyckelpersonen som ser till att nätverk- och internetanslutningar, kassasystem, inpasseringslösningar, larm, ljud- och skärmsystem och kameraövervakning fungerar och möter verksamhetens behov i dialog med externa leverantörer. Tillsammans med IT-ansvarig för den interna IT-miljön och externa leverantörer ser du till att STC :s tekniska lösningar är stabila, säkra och framtidssäkrade.
Ett axplock av ansvarsområden:
Ansvar för att lokala nätverk och internetanslutningar på våra anläggningar har säkra konfigurationer med segmentering och segregering.
Arbeta nära våra externa leverantörer för att implementera, uppdatera och underhålla den tekniska infrastrukturen. Säkerställ att SLA :er följs och att alla system är funktionella och optimerade.
Aktivt hantera och prioritera tekniska incidenter som påverkar driften, samt proaktivt arbeta för att minimera risken för framtida störningar.
Säkerställa att tekniska system är säkra enligt rådande säkerhetsstandarder, förordningar och krav på dataskydd.
Dela ansvaret för kontors-IT genom att finnas tillgänglig för ad hoc-support tillsammans med IT-ansvarig för intern IT-miljö.

Du kommer att ha en central och strategisk roll i att bygga och vidareutveckla vårt tekniska ekosystem, med fokus på att skapa robusta och standardiserade IT-koncept som är både hållbara och enkla att implementera. Då vi har gym över hela Sverige kommer resor att förekomma i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och har intresse för säkra och funktionella tekniska lösningar. Du är lösningsorienterad och har en naturlig fallenhet för att snabbt hitta och åtgärda tekniska utmaningar, oavsett om det handlar om planerade insatser eller akuta problem som kräver snabba beslut och hantering. Du trivs med att ha ett operativt ansvar och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och själv kliva in där det behövs för att säkerställa att verksamheten fungerar som den ska.
Som person är du serviceinriktad och har en genuin vilja att skapa positiva upplevelser för både medarbetare och medlemmar. Du har ett öga för detaljer, samtidigt som du kan se helheten och förstå hur tekniska lösningar fungerar i stort.
Krav:
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT.
Några års erfarenhet av arbete av operativt arbete som t.ex. Senior Onsite Tekniker, IT ansvarig, TAM eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta med teknisk drift och underhåll, gärna i en verksamhet med många fysiska platser.
Erfarenhet av att samarbeta och förhandla avtal med externa leverantörer och följa upp leveranser och åtgärder.
Kunskap om IT-säkerhet och förmåga att implementera säkra tekniska lösningar. Goda och djupgående kunskaper i IT-säkerhet, med förståelse för både operationella och strategiska aspekter.
Talar och skriver flytande på svenska.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i en ISO 27001-certifierad miljö, och kännedom om de processer och säkerhetskrav som ställs i sådana sammanhang.
Kunskap om inpasseringssystem (ARX, Gantner etc.)
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar över 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.

Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-01-20
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller - sökes till STC:s supportkontor

Finansiell controller
Läs mer Nov 22
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 220 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Financial Controller på 100 % till vår ekonomiavdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som Financial Controller på STC får du en unik möjlighet att vara en del av en organisation som dedikerat till att skapa långsiktig hälsa och hållbar tillväxt. Du kommer att spela en nyckelroll i att stödja ledningsgruppen och systerbolag inom koncernen med ekonomiska analyser och beslutsunderlag, samt bidra till att driva vår affär framåt. Din expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa vår fortsatta framgång, och du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med vårt team för Business Control och Redovisning. Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
Analys och konsolidering av månatlig rapportering och finansiell information för både STC och koncernen.
Prognos och rapportering av konsoliderad budget, inklusive P&L, kassaflöde och balansräkning.
Ad hoc analyser och rapporter till stöd för kommersiella beslut, både på bolags- och koncernnivå.
Säkerställa internkontroll och regulatorisk efterlevnad för att säkerställa en hög standard på alla finansiella processer.
Redovisningsstöd och likviditetsprognostisering
Löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer för att effektivisera och driva förbättring.

Du arbetar både operativt och strategiskt med budget, prognoser, kostnadsuppföljning samt att stötta verksamheten genom ad-hoc analyser och KPI-uppföljning. Du kommer även arbeta med en del interna projekt som kan variera mellan att systembyten och/eller förnyelse av arbetssätt. Detta kan innebära att du är med och utvecklar nya rutiner och processer för att förbättra arbetseffektiviteten och för att säkerställa att vi arbetar på bästa möjliga sätt.
Som du kanske märker, är denna roll inte en traditionell Financial Controller -position, utan den har även tydligt inslag av Business Controlling. Vi ser den här rollen som en dynamisk och utvecklingsbar position, där du kommer att få möjlighet att forma rollen tillsammans med oss, så att den bäst passar både din kompetens och vår fortsatta tillväxtresa. Tillsammans kommer vi att skapa en funktion som verkligen kan bidra till att ta STC till nästa nivå, samtidigt som du får möjlighet att utvecklas och växa i en roll med stor variation och ansvar.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse för både siffror och människor. Du är analytisk, strukturerad och har en förmåga att snabbt ta dig an uppgifter. Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta, vilket gör att du trivs i en roll där du fungerar som ett stöd och en rådgivare för flera olika avdelningar. Du har ett proaktivt arbetssätt och tar gärna initiativ till förbättringar och är inte rädd för att komma med egna förslag. Du är målinriktad och tar egna initiativ för att driva utveckling och förbättringar, även i en föränderlig miljö där prioriteringar snabbt kan skifta.
I vår kultur, som präglas av gemenskap och öppenhet, trivs du med att arbeta i nära samarbete med andra. Du är flexibel och anpassningsbar, och du uppskattar att arbeta i en miljö där både idéer och lösningar välkomnas och diskuteras. Hos oss kommer du vara en del av ett familjärt team där samarbete och delaktighet är nyckeln till att nå framgång.
Krav:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Några års erfarenhet av arbete som controller eller motsvarande.
Goda kunskaper inom redovisning, gärna med rapportering av K3 och/eller IFRS
Erfarenhet av konsolidering
Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med affärssystem och BI-verktyg.
Förmåga att arbeta självständigt och i team, med en stark känsla för detaljer och noggrannhet.
Talar och skriver flytande på både svenska och engelska.

Meriterande:
Arbetat med utländska dotterbolag
Erfarenhet av system såsom Power BI, Qlik eller liknande analysverktyg.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!

Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.
Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2024-12-16
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu