Göteborg: Redovisningschef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningschef i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi är på en spännande resa och letar nu efter ytterligare en stjärna för att stärka upp vårt team. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö, samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans!
Just nu söker vi en Redovisningschef på 100 % till vårt Redovisningsteam. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag:
STC befinner sig i en expansiv fas med hög tillväxthastighet. Vi söker dig som både kan förhålla dig till tillväxt samtidigt som du motiveras av att arbeta i och skapa processer och struktur under resans gång. Som Redovisningschef får du en central roll i den dagliga verksamheten där du arbetar med att leda ditt team och delta i det dagliga arbetet på redovisningsavdelningen. Teamet du kommer leda består utav två redovisningsekonomer och två ekonomiassistenter. Du är ansvarig för månads- och årsbokslutsprocessen, koncernkonsolidering, årsredovisning enligt K3, likviditetsplanering samt leda och utveckla olika effektivisering- och governanceprojekt både inom och utanför avdelningen.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
Leda ditt team på fyra härliga medarbetare
Månads- och årsbokslut
Utveckling av processer och rutiner
Årsredovisning och deklarationer
Koncernredovisning och konsolidering
Delaktighet i budget, prognos och analys
Kontakt med bank, myndigheter och revisorer
Systemägare för ekonomisystem och fakturasystem (Business Central/Exflow)
Driva och utveckla internkontroll inom koncernen

Förutsättningar för rollen:
För att lyckas i rollen som Redovisningschef hos oss på STC tror vi att du har en universitetsutbildning inom ekonomi. Vi tror att du har arbetat 3-5 år i närtid som Redovisningschef och är en trygg ledare och van vid att hantera de arbetsuppgifter som beskrivs ovan. För att lyckas behöver du vara van att arbeta självständigt mot mål i stället för uppgifter. Vi förutsätter att du är bra på Excel samt talar och skriver väl på både svenska och engelska. Extra vikt läggs vid att du har god erfarenhet av koncernredovisning och arbetat med både svenska och nordiska dotterbolag. Vi ser det som meriterande om du arbetat inom större koncern med olika rapporteringsenheter.
För att trivas i rollen och hos oss behöver du vara en teamspelare, ha lätt för att knyta kontakter samt vara prestigelös och proaktiv i ditt arbete. Som person är du analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har förmågan att fokusera på detaljer och samtidigt kunna lyfta blicken för att se det större sammanhanget. Vidare är du en målinriktad ”doer” som trivs i en familjär, föränderlig och öppen kultur.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig framför allt att jobba i ett företag med glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap. Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi är ett lag, där vi tävlar och utmanar varandra. I vår kultur är uppmuntran och konstruktiv feedback en självklarhet. Vi är en attraktiv arbetsgivare som befinner sig i stark tillväxt med goda karriärmöjligheter.
Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!
Sista ansökningsdag 12/8.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till daniel.ingelstrom@stc.se
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningschef.

Redovisningschef till Wangeskog Hyrcenter AB

Läs mer Jun 9
"Vid din sida, från start till klart. Ett bra bygge kräver tillit. Vi ser till ditt bästa. Vi vill vara mer än din leverantör - vi vill vara din samarbetspartner. Du ska få raka och tydliga besked. Vi är lösningsorienterade och flexibla. Att varje dag göra allt för våra kunder inger en stolthet. Vi fixar det mesta. Påtår ingår."
Wangeskog Hyrcenter AB är en stark partner inom maskinuthyrning på den svenska marknaden med många års erfarenhet. Vi är idag Sveriges enda privatägda maskinuthyrare som är rikstäckande med runt trettio lokala hyrcenter från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Wangeskog ingår i den familjeägda koncernen AB Gullringsbo Egendomar vars rötter återfinns inom bygg- och fastighetsbranschen. Wangeskog vänder sig till den professionella marknaden inom bygg, anläggning, industri och energisektorerna. Kundbasen är bred och består av såväl privata som offentliga företag. Omsättning drygt 700 mkr, ca 240 anställda. www.wangeskog.se
Vi söker dig som har erfarenhet från hela redovisningsflödet och som självständigt upprättar årsbokslut. Du sköter redovisning/rapportering och rapporterar till CFO. I ditt team arbetar 3 redovisningsekonomer och 2 redovisningsassistenter.
Huvudsakliga ansvarsområden
Ansvara för att sammanställa och rapportera månadsavslut och årsbokslut.
Ansvara för löpande redovisning, årsbokslut, avstämningar och moms, likviditetsplanering, deklarationer etc.
Rapportering till CFO.
Vara behjälplig till övrig organisation i redovisningsfrågor och proaktivt arbeta för att ständigt förbättra arbetet.
Revisorskontakter och myndighetskontakter.
Vara superuser i affärssystemet och slutligt ansvarig för rapporteringsmallar och rapporter i Excel.
Leda redovisningsteamet

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande.
Dokumenterad erfarenhet från liknande position
God ledare med kommunikativ och pedagogisk förmåga
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i övriga IT program och ekonomisystem.
Mycket god engelska och svenska i tal och skrift.


Wangeskog är på en utvecklingsresa och vi vill att du utvecklar och effektiviserar ekonomiarbetet med stort fokus på att underlätta för organisationen att ta rätt affärsbeslut. Vi tror att det krävs en kombination av struktur, noggrannhet och samtidigt en lyhördhet till vilka utmaningar organisationen upplever.
En viktig del är att på ett enkelt sätt kunna förklara underlag och rapporter så att organisationen kan fortsätta utveckla sina delar i samklang med helheten.
För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta självständigt och tillsammans. Du har en stark egen drivkraft i att skapa resultat och gillar när du ser effekten i teamet.
Låter det intressant?
Bra, svara på några frågor och ladda upp ditt CV. Sista ansökningsdag 15 juni. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se eller Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Redovisningschef till Wangeskog Hyrcenter AB

Läs mer Jun 3
"Vid din sida, från start till klart. Ett bra bygge kräver tillit. Vi ser till ditt bästa. Vi vill vara mer än din leverantör - vi vill vara din samarbetspartner. Du ska få raka och tydliga besked. Vi är lösningsorienterade och flexibla. Att varje dag göra allt för våra kunder inger en stolthet. Vi fixar det mesta. Påtår ingår."
Wangeskog Hyrcenter AB är en stark partner inom maskinuthyrning på den svenska marknaden med många års erfarenhet. Vi är idag Sveriges enda privatägda maskinuthyrare som är rikstäckande med runt trettio lokala hyrcenter från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Wangeskog ingår i den familjeägda koncernen AB Gullringsbo Egendomar vars rötter återfinns inom bygg- och fastighetsbranschen. Wangeskog vänder sig till den professionella marknaden inom bygg, anläggning, industri och energisektorerna. Kundbasen är bred och består av såväl privata som offentliga företag. Omsättning drygt 700 mkr, ca 240 anställda. www.wangeskog.se
Vi söker dig som har erfarenhet från hela redovisningsflödet och som självständigt upprättar årsbokslut. Du sköter redovisning/rapportering och rapporterar till CFO. I ditt team arbetar 3 redovisningsekonomer och 2 redovisningsassistenter.
Huvudsakliga ansvarsområden
Ansvara för att sammanställa och rapportera månadsavslut och årsbokslut.
Ansvara för löpande redovisning, årsbokslut, avstämningar och moms, likviditetsplanering, deklarationer etc.
Rapportering till CFO.
Vara behjälplig till övrig organisation i redovisningsfrågor och proaktivt arbeta för att ständigt förbättra arbetet.
Revisorskontakter och myndighetskontakter.
Vara superuser i affärssystemet och slutligt ansvarig för rapporteringsmallar och rapporter i Excel.
Leda redovisningsteamet

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande.
Dokumenterad erfarenhet från liknande position
God ledare med kommunikativ och pedagogisk förmåga
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i övriga IT program och ekonomisystem.
Mycket god engelska och svenska i tal och skrift.


Wangeskog är på en utvecklingsresa och vi vill att du utvecklar och effektiviserar ekonomiarbetet med stort fokus på att underlätta för organisationen att ta rätt affärsbeslut. Vi tror att det krävs en kombination av struktur, noggrannhet och samtidigt en lyhördhet till vilka utmaningar organisationen upplever.
En viktig del är att på ett enkelt sätt kunna förklara underlag och rapporter så att organisationen kan fortsätta utveckla sina delar i samklang med helheten.
För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta självständigt och tillsammans. Du har en stark egen drivkraft i att skapa resultat och gillar när du ser effekten i teamet.
Låter det intressant?
Bra, svara på några frågor och ladda upp ditt CV. Sista ansökningsdag 15 juni. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se eller Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Redovisningschef till Wangeskog Hyrcenter AB

Läs mer Jun 5
"Vid din sida, från start till klart. Ett bra bygge kräver tillit. Vi ser till ditt bästa. Vi vill vara mer än din leverantör - vi vill vara din samarbetspartner. Du ska få raka och tydliga besked. Vi är lösningsorienterade och flexibla. Att varje dag göra allt för våra kunder inger en stolthet. Vi fixar det mesta. Påtår ingår."
Wangeskog Hyrcenter AB är en stark partner inom maskinuthyrning på den svenska marknaden med många års erfarenhet. Vi är idag Sveriges enda privatägda maskinuthyrare som är rikstäckande med runt trettio lokala hyrcenter från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Wangeskog ingår i den familjeägda koncernen AB Gullringsbo Egendomar vars rötter återfinns inom bygg- och fastighetsbranschen. Wangeskog vänder sig till den professionella marknaden inom bygg, anläggning, industri och energisektorerna. Kundbasen är bred och består av såväl privata som offentliga företag. Omsättning drygt 700 mkr, ca 240 anställda. www.wangeskog.se
Vi söker dig som har erfarenhet från hela redovisningsflödet och som självständigt upprättar årsbokslut. Du sköter redovisning/rapportering och rapporterar till CFO. I ditt team arbetar 3 redovisningsekonomer och 2 redovisningsassistenter.
Huvudsakliga ansvarsområden
Ansvara för att sammanställa och rapportera månadsavslut och årsbokslut.
Ansvara för löpande redovisning, årsbokslut, avstämningar och moms, likviditetsplanering, deklarationer etc.
Rapportering till CFO.
Vara behjälplig till övrig organisation i redovisningsfrågor och proaktivt arbeta för att ständigt förbättra arbetet.
Revisorskontakter och myndighetskontakter.
Vara superuser i affärssystemet och slutligt ansvarig för rapporteringsmallar och rapporter i Excel.
Leda redovisningsteamet

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande.
Dokumenterad erfarenhet från liknande position
God ledare med kommunikativ och pedagogisk förmåga
Mycket goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i övriga IT program och ekonomisystem.
Mycket god engelska och svenska i tal och skrift.


Wangeskog är på en utvecklingsresa och vi vill att du utvecklar och effektiviserar ekonomiarbetet med stort fokus på att underlätta för organisationen att ta rätt affärsbeslut. Vi tror att det krävs en kombination av struktur, noggrannhet och samtidigt en lyhördhet till vilka utmaningar organisationen upplever.
En viktig del är att på ett enkelt sätt kunna förklara underlag och rapporter så att organisationen kan fortsätta utveckla sina delar i samklang med helheten.
För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta självständigt och tillsammans. Du har en stark egen drivkraft i att skapa resultat och gillar när du ser effekten i teamet.
Låter det intressant?
Bra, svara på några frågor och ladda upp ditt CV. Sista ansökningsdag 15 juni. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se eller Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Redovisningsansvarig till GVV

Läs mer Jun 24
Tillsammans med vår partner GVV söker vi nu en erfaren och engagerad Redovisningsansvarig. I samband med bolagets tillväxt och framtidsvisioner kommer det befintliga ekonomiteamet på fyra personer utökas med en Redovisningsansvarig som vill vara med och fortsätta utveckla GVV’s ekonomifunktion.

Om GVV

Gatu och Väg Väst AB grundades 2004 och är idag marknadsledande inom anläggnings- och betongunderhållsarbeten. Med uppdrag mot både privata och offentliga beställare utför de arbete på bland annat broar, kraftverk, hamnanläggningar och andra konstruktioner. 

GVV ingår sedan 2021 i koncernen Eleda som är en rikstäckande koncern med fokus på anläggnings-, entreprenad- och servicetjänster inom infrastruktur. Företagskulturen präglas av en stark entreprenörsanda där bolagen i koncernen drivs självständigt.

Om tjänsten

Som redovisningsansvarig kommer du att ha en nyckelroll i företagets ekonomifunktion och ansvara för bl.a. för den löpande redovisningen, månads- samt årsbokslut och rapportering. Du kommer att arbeta nära ekonomichefen och även stötta övriga ekonomiteamet som idag består av 4 personer i deras arbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

Ansvara för den löpande redovisning
Upprätta månadsbokslut och årsbokslut.
Koncernrapportering.
Delta i implementering av nya bolag i koncernen
Utveckla och förbättra redovisningsprocesser och rutiner
Samordning och genomförandet av revision.
Stödja teamet och agera rådgivande inom redovisningsfrågor
Hålla dig á jour med lagar och förordningar inom redovisningsområdet.


Du kommer främst arbeta i Visma Net och Excel samt projektsystemen Tracked och Next.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning
Har gedigen och kvalificerad redovisningsbakgrund. Har du erfarenhet av byggbranschen och projektredovisning är det en fördel, men inget krav.
Goda kunskaper i Excel samt god erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem


Som person söker vi dig som är ansvarstagande och proaktiv i ditt arbete. Du arbetar strukturerat och noggrant samtidigt som du har en analytisk förmåga och drivs av att förbättra, effektivisera och hitta hållbara arbetssätt. Därmed är det väsentligt att du trivs i en föränderlig miljö!

Om anställningen

Detta är en rekrytering där du blir anställd hos Gatu och Väg Väst AB med en inledande provanställning. Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Omfattning: Heltid på 40h/vecka, kontorstider
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Gunnilse, Äsperedsgatan 15
Företaget har kollektivavtal enligt Byggföretagens tjänstemannaavtal.
Kontaktperson: Elsa Jonasson, elsa.jonasson@oio.se

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

REDOVISNINGSANSVARIG TILL VÄTTERLEDEN HOLDING

Läs mer Jun 24
Vi söker en engagerad redovisningsansvarig till Vätterleden Holding.
Har du tidigare erfarenhet av redovisningsarbete, har ett intresse för hållbarhetsfrågor och vill ta nästa kliv i din karriär?

I rollen som redovisningsansvarig kommer du vara ytterst ansvarig för redovisningen i Vätterleden Holding. Du kommer även tillsammans med CFO ansvara för koncernens hållbarhetsrapportering som kommer finnas med i årsredovisningen 2025.



Om företaget
Vätterleden Holding är en familjeägd koncern. Företaget fokuserar på långsiktiga investeringar och ägande i olika bolag och branscher, med målet att skapa värde och tillväxt för sina ägare.

Vätterleden Holding har sex olika affärsområden som inkluderar fastigheter, handels- och industribolag, vindkraft, destinationsutveckling, ventures samt börsportfölj.

Företaget betonar vikten av entreprenörskap, innovation och hållbarhet. De värdesätter en företagskultur som främjar samarbete, engagemang och kontinuerlig förbättring.

Sammanfattningsvis är Vätterleden Holding ett investmentbolag som strävar efter att skapa långsiktigt värde genom strategiska och aktiva ägande in sina portföljer. De har ett stark fokus på tillväxt, hållbarhet och att stödja sina investeringar genom nära samarbeten och operativa förbättringar. Totalt omsätter koncernen ca 2,2 miljarder kronor.

Kontoret är beläget i vackra Johanneberg med fin utsikt över Göteborg. På bolaget är det en familjär känsla samt en avslappnad miljö.


Dina arbetsuppgifter
Förutom att vara ytterst ansvarig för redovisning och konsolidering för Vätterleden Holding-koncernen kommer du ansvara för redovisningen för koncernens moderbolag samt 10–15 dotterbolag. Bolagen du kommer sköta är bland annat inom branscherna vindkraft, skog, värdepapper och ventures. Då det är en liten organisation innebär det att du får hjälpa till med allt från högt till lågt.
Övriga bolag i koncernen sköts av egna ekonomiavdelningar på plats hos bolagen eller på kontoret i Göteborg. Du kommer ha ett nära samarbete med ansvariga för Vätterledens Fastigheter-koncernen och Vätterledens Invest-koncernen.
Du kommer även ansvara för koncernens hållbarhetsrapportering tillsammans med CFO. Då detta ska rapporteras för första gången i årsredovisningen 2025 innebär det att du kommer vara med att ta fram rutiner och riktlinjer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Bokslut – månad, tertial och år
• Konsolidering
• Årsredovisning inkl koncern
• Inkomstdeklaration
• Budget och prognos samt analyser och uppföljning av bolagens resultat
• Arbeta med förbättringar och effektiviseringar
• Stötta koncernbolagen i redovisningsfrågor


Din profil
Du som söker har en relevant utbildning inom ekonomi, har arbetat med kvalificerad redovisning och koncernredovisning i minst fem år. Meriterande om du tidigare har arbetat med Cognos Controller men detta är inget krav.

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är noggrann, engagerad och ansvarstagande. Du har en mycket god analytisk förmåga och ser helheter såväl som detaljer. Vi uppskattar din förmåga att identifiera förbättringsområden och att omsätta planer till verklighet. Du är både drivande och ödmjuk och du strävar alltid efter att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vidare ser vi att du har en prestigelös inställning och lätt för att kommunicera med andra.



Framgångsfaktorer
• Relevant utbildning inom ekonomi
• Meriterande med erfarenhet av Cognos Controller
• Erfarenhet av koncernredovisning
• Flytande svenska i tal och skrift


Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!

För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).


Ansökan
START: Årsskiftet 24/25
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Johanneberg
KONTAKT: Tina L Kimming 0723-090877
LÖN: Enligt överenskommelse
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-08-31

Denna tjänst är en direktrekrytering där du blir direkt anställd av Vätterleden Holding.
Låter detta som en intressant utmaning?
Tjänsten är tänkt att tillsättas kring årsskiftet24/25 och intervjuer påbörjas efter v 33.
Skicka gärna in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas före slutdatum.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Tina L Kimming, 0723-090877

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB .

Lönespecialist

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jul 10
Vi är på en spännande resa och letar nu efter ytterligare en stjärna för att stärka upp vårt team. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö, samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans!
Just nu söker vi en Lönespecialist på 100 % till vårt HR- och löneteam på huvudkontoret i Rollsbo.


Ditt uppdrag:
I din roll som Lönespecialist kommer du tillsammans med din kollega ta hand om hela löneprocessen från början till slut. Tillsammans administrerar ni ca 1500 löner för tjänstemän som är heltid, deltid och timanställda samt rapporterar till CHRO.
I arbetet ingår bland annat bearbetning av löneunderlag, göra löneberäkningar och kontroller. Du ansvarar även för löpande administration kring anställningar, frånvaro, utlägg, arbetsgivarintyg samt sammanställning och bearbetning av lönestatistik. Där i ingår även löpande hantering och dialog med Fora, Collectum, SCB och administrering av tjänstebilar. Vi arbetar i lönesystemet SoftOne som är ett integrerat schemaläggning- tid och lönesystem. Då vi håller en hög expansionstakt behöver vi kontinuerligt utveckla vår löneprocess och våra arbetssätt.


Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen. Har du en utbildning inom löneadministration eller motsvarande är detta ett plus. Du har antagligen goda datorkunskaper och kan med lätthet kunna förstå och navigera i olika system. Det kommer att underlätta ditt arbete om du har erfarenhet från olika lönesystem.
För att trivas i rollen som lönespecialist tror vi att du gillar att kombinera administrativt arbete med mer serviceinriktade frågor och problemlösning. Du bör trivas i en föränderlig arbetsmiljö samt kunna växla mellan uppgifter som kräver noggrannhet och struktur. Du behöver även vara kommunikativ och pedagogisk då du kommer att vara ett stöd för både chefer och medarbetare. Detta ställer krav på din egen proaktivitet och förmåga att kunna arbeta effektivt och strukturerat samtidigt som du självklart har övriga teamet att tillgå.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi är ett lag, där vi tävlar och utmanar varandra. I vår kultur är uppmuntran och konstruktiv feedback en självklarhet. Vi är en attraktiv arbetsgivare som befinner sig i stark tillväxt med goda karriärmöjligheter.


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 165 träningsanläggningar som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding.
Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.


Låterdetta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna och prioriterar omgående start!
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Martina Axelsson på (martina.axelsson@stc.se).
Sista ansökningsdag: 2024-08-16
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konceptansvarig

Byråchef
Läs mer Jul 10
Vi söker dig som brinner för att skapa inspirerande miljöer, har ett öga detaljer & inredning och gillar att samarbeta med andra för att nå bästa resultat. Drivs du också av, precis som vi, att få människor i rörelse för ett friskare samhälle är denna tjänst verkligen något för dig!
Just nu söker vi en Konceptansvarig på 100% till vårt kommersiella team på huvudkontoret i Rollsbo, Kungälv.

Ditt uppdrag:
I din roll som Konceptansvarig kommer du att ha en bred men spännande roll där du kommer att arbeta med konceptualisering genom att utveckla det övergripande designkonceptet för våra gym som ska passa STCs varumärke och vision. Detta inkluderar att tänka på gymmets estetik, atmosfär och funktionalitet samt ansvara för layoutplanering genom att skapa detaljerade layoutplaner som i sin tur resulterar i funktionella och attraktiva gym för våra medlemmar. Du är även produktägare av STCs konceptmanual där du kommer skapa, optimera och säkerställa att den är synkroniserad med övriga styrdokument så som till exempel visuell identitet och produktstrategi.
Vid nyetableringar och återinvesteringar kommer du att stå för den arkitekturella planeringen och projektledningen genom att arbeta nära drift, bygg och produktion för att säkerställa att allt genomförs effektivt och inom de avsatta resurserna. Du kommer även att övervaka och säkerställa att byggprocessen följer designplaner och upprätthåller en hög kvalitet i alla aspekter av projektet. Löpande kommer du också implementera och förbättra våra interna processer för att säkerställa att våra gyms utbud kontinuerligt förbättras och anpassas till våra medlemmars behov och förväntningar.
För att få bästa förutsättningar i rollen kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor i det kommersiella teamet samt med teamen för etablering, marknad, drift och produkt. Vi jobbar i högt tempo och samtidigt har vi riktigt kul tillsammans, men vi pausar gärna för att samla ny energi med ett gemensamt träningspass i vårt gym på kontoret. Resor förekommer i tjänsten.


Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande jobb där du både har arbetat med nyetableringar i form av arkitekturell planering samt projektledning. Som person är du driven, resultatinriktad, självgående och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad, noggrann och trivs i en roll med stort ansvar men ser vinning i att nå mål tillsammans genom samarbeten. Du är även van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines samt har förmågan att se detaljer i förhållande till helheten. Krav:
Utbildad inom arkitektur/design eller motsvarande som har gett dig de teoretiska och praktiska verktyg som behövs för att planera och designa effektiva och attraktiva träningsmiljöer.
Några års erfarenhet av en liknande roll som koncept-/etableringsansvarig eller motsvarande som har utrustat dig med praktisk kunskap och expertis i att hantera komplexa projekt från start till mål.Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!



Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.


Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig att jobba i ett företag där vi brinner och resultat men också tycker det är viktigt att ha kul på vägen. STC tror på kraften i människan och våra värderingar glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap finns alltid med oss. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö med stor chans att påverka.
Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Våra medarbetare trivs på jobbet och det är vi stolta över och värnar om! Vi välkomnar dig till en kreativ arbetsplats med nybyggda lokaler bestående av kontorsytor, eget gym, foto- och poddstudio. Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lisa Simson (CCO) på (lisa.simson@stc.se).Sista ansökningsdag: 2024-08-01

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Anläggningsansvarig Backaplan/Selma

Kassapersonal
Läs mer Jun 13
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet. Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt. För oss är vi, personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma.Nu söker vi en anläggningsansvarig på 80% till våra klubbarSTC Backaplan och STC Selma.
Som anläggningsansvarig kommer ditt ansvar innebära att avlasta platschefen med driften på anläggningen. Detta kommer medföra många olika arbetsuppgifter så som att ha hand om inventeringar, felanmälningar, upplärningar, beställningar samt arbete i receptionen. I receptionen kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker därför dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara ett gott föredöme för dina receptionskollegor och finnas till för att svara på frågor, stötta och motivera. Detta kräver att du är en teamplayer och att du älskar att arbeta tillsammans med andra. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.
Vi söker sig som:
Vill ta ansvar
Har en hög servicenivå
Har en god social kompetens
Har goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Hög känsla för försäljning och kvalité
Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg
Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor

Meriter:
Erfarenhet av försäljning
Erfarenhet av servicearbeteVi letar löpande efter vår nya stjärna. Sista ansökningsdag är 7/7.

Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. Vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som anläggningsansvarig hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter!
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Anläggningsansvarig

Kassapersonal
Läs mer Aug 30
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet. Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt.

För oss är vi, personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma och nu söker vi en anläggningsansvarig på 50% till vår klubb på Selma Lagerlöfs torg i Göteborg.

Som anläggningsansvarig kommer ditt ansvar innebära att avlasta platschefen med driften på anläggningen. Detta kommer medföra många olika arbetsuppgifter så som att ha hand om inventeringar, felanmälningar, upplärningar, beställningar samt arbete i receptionen. I receptionen kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker därför dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara ett gott föredömme för dina receptionskollegor och finnas till för att svara på frågor, stötta och motivera. Detta kräver att du är en teamplayer och att du älskar att arbeta tillsammans med andra. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.

Vi söker sig som:

- Vill ta ansvar

- Har en hög servicenivå

- Har en god social kompetens

- Har goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift

- Hög känsla för försäljning och kvalité

- Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg

- Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor

Meriter:

- Erfarenhet av försäljning

- Erfarenhet av servicearbete

Vi letar löpande efter vår nya stjärna.

Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. Vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som anläggningsansvarig hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter!

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljande Receptionist STC Karlastaden

Kassapersonal
Läs mer Okt 19
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet. Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt.

För oss är personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma och nu söker vi förstärkning till vår reception. Vi söker en säljande receptionist för extra kvällar och helger till vår nya klubb STC Karlastaden som öppnar 25 november i Göteborg.

Som receptionist kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. Det är med dig som kunden kommer att ha mest kontakt och du kommer med det ha många olika arbetsuppgifter under dina arbetspass.

Arbetsuppgifterna för dig som receptionist innebär framförallt försäljning av medlemskap samt övrigt produktutbud samt kundservice. Uppgifterna innefattar allt från att svara på frågor i telefon, hålla klubben ren och fin till att blanda och servera proteindrinkar. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.

Vi söker sig som:

- Har fyllt 18 år

-
Har en hög servicenivå

-
Vill ta ansvar

-
Hög känsla för försäljning och kvalité

-
Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg

-
Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor

Vi letar löpande efter vår nya stjärna. Sista ansökningsdag är 5/11 .

Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. För att vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som receptionist hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter!

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu