Göteborg: Administratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Är du en administratör som söker en ny utmaning?
Vi på Kemi och kemiteknik söker efter en mångsidig administratör som trivs med variation och dynamik i arbetsuppgifterna. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stöttande roll där dina organisatoriska färdigheter kommer till sin rätt. Vi värdesätter initiativtagande och förmågan att självständigt driva arbetet framåt, samtidigt som du är en del av ett team som arbetar mot gemensamma mål.
Är du redo att ta nästa steg? Ansök idag och bli en del av vårt team!


Information om avdelningen
Det handlar om våra liv och naturresurser, om energi, materialåtervinning och om materialutveckling. Med hållbar utveckling i centrum bedriver vi på Institutionen för Kemi och kemiteknik forskning och utbildning av högsta kvalitet för smartare material och smartare processer, för förbättrad hälsa och miljö. Vi har ca 230 anställda, fördelade på en avdelning för verksamhetsstöd och fyra forskningsavdelningar. Hos oss finns en lång tradition av att stimulera världsledande forskning i en miljö där människor utvecklas och skapar ny kunskap.

Vi söker en administratör till avdelningen Tillämpad kemi. Organisatoriskt tillhör du institutionens verksamhetsstöd bestående av 16 personer inom administration, ekonomi, verkstad, husansvar och arbetsmiljö och leds av en administrativ chef.

Fysiskt sitter du nära de forskare och lärare som du stöttar i det dagliga arbetet. Du har ett nära samarbete med institutionens övriga 5 administratörer. I verksamheten omges du av forskare och studenter från hela världen och här finns chansen att vara en central nyckelperson i en spännande forskarvärld!

Beskrivning av tjänsten
Tjänsten som administratör erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter. Som administratör på en avdelning ger du administrativt stöd till lärare och forskare, du arbetar gentemot ett av våra kompetenscentrum, du ansvarar för viss studieadministration, hanterar fakturor och är en del i att planera och koordinera inför möten och konferenser.
Du kommer att vara en av två administratörer som arbetar gentemot samma avdelning men ingår även i en grupp av fem administratörer som alla bidrar till en kultur som präglas av att hjälpa varandra att lyckas!

Kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänst behövs ett serviceinriktat förhållningssätt och att du tycker att det är kul med administration! Arbetet innebär många kontakter och ställer därför höga krav på god samarbetsförmåga. Du befinner dig i en internationell miljö och behöver ha god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi söker en mångsidig person som kan ansvara för och utföra såväl stora som små uppgifter. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann, strukturerad och har god planeringsförmåga. Du är prestigelös med ett flexibelt arbetssätt samt har god förmåga att ta egna initiativ och att ta ansvar. Du trivs med att arbeta självständigt men är också en god lagspelare. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
? Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov. 
? Semester upp till sju veckor per år.
? Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
? Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

 

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20240408. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2024-08-12

Vid frågor, vänligen kontakta


Eva-Karin Olsson, administrativ chef,
eva-karin.olsson@chalmers.se

Anna Oskarsson, administratör,
anna.oskarsson@chalmers.se

Lotta Pettersson, administratör,
Lotta.pettersson@chalmers.se



*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 



Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället.
Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör.

Verksamhetskonsult till Gotit! ??????????????????

Läs mer Jun 20
Gotit behöver förstärka sitt team för vuxenutbildning med en driven skoladministratör/skolledare. Gotit skapar IT-stöd med syftet att förenkla och utveckla administrationen från förskola till vuxenutbildning. Programvaror som Skolplatsen och Alvis erbjuder skolorna ett stöd för att bland annat administrera ansökningar, frånvaro, betyg och mycket mer.
"Att tillsammans utveckla morgondagens lärande" är deras vision. Tillsammans med sina kunder utvecklar Gotit de bästa lösningarna utifrån kundens behov. De satsar mycket på att bli en attraktiv leverantör men även en attraktiv arbetsplats och arbetar mycket med den personliga utvecklingen, både individuellt och i grupp. Som medarbetare på Gotit finns det stora möjligheter till vidareutveckling.
Vikariatet avser en tjänst inom Team Alvis. Teamet är ett glatt gäng med seriösa och målfokuserade individer som alla gör sitt bästa. Initialt kommer du att arbeta för att förstärka kundsupport och projektledning. Efterhand när du växt in i rollen arbetar du med utbildning och verksamhetsutveckling. I rollen ingår även att tillsammans med säljare stärka förtroendet hos befintliga och nya kunder och att tillsammans med systemutvecklare prioritera och kvalitetssäkra produktutvecklingen.
Vikariatet beräknas till cirka 1 år inkluderande tid för introduktion och överlämning.
Arbetsuppgifterna består av:
Support, dvs. stöd till deras kunder och användare av produkterna per telefon, e-post och i ärendehanteringssystem.
Utbildning av kunder i deras produkter och tjänster. I arbetet ingår en del resande då utbildningar sker hos kund. Du planerar kundernas utbildningar tillsammans med kund och övriga i teamet.
Projektledning/kundansvarig, t.ex. i ett införandeprojekt eller förstudieprojekt.
Kundrelationer, dvs. vårda befintliga kundrelationer genom support, regelbundna kontakter och aktiviteter såsom användarträffar.
Demonstration av systemet för ny kund, dvs. hjälp och stöd till säljare vid säljmöten. I arbetet ingår en del resande då demo sker hos kund.
Produktutveckling, dvs. aktivt arbeta för att förbättra och förädla deras produkter.
Ort: Göteborg
Resor: Vanligtvis sker resor i tjänsten till kund när möten och utbildningar genomförs. Med pandemin har det blivit vanligare med distansmöten och distansutbildningar. Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 2 augusti 2024. Urval och intervjuer kommer dock att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Tillträde: Snarast.
Kvalifikationer: Du som söker har troligtvis en akademisk bakgrund eller så har du förvärvat motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet eller liknande. Det är önskvärt att du har yrkeserfarenhet av skoladministration/skolledning inom vuxenutbildning och de ser det som en stor fördel om du har arbetat som skoladministratör/skolledare tidigare. Det är meriterande om du har arbetat i eller har kännedom om Alvis som administrativt stöd. Erfarenhet från projektledning och av att hålla utbildningar är också meriterande men inget krav. Det är viktigt att du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.
Utöver kompetenskraven är rätt inställning och attityd viktigt. För att passa in i rollen är du serviceinriktad, kreativ och ödmjuk. Det krävs flexibilitet och att vara en lagspelare samtidigt som du har ett stort kundfokus. De ser positivt på om du har intresse för att vidareutveckla din kompetens, vidare är du duktig på att skapa relationer och är inte rädd för att tala inför en grupp. Att du är strukturerad och tycker om att arbeta självständigt är viktigt men även att du kan fungera väl i ett team. De lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Gotit:
Gotit är ett IT-företag med moderna system för skolverksamheter. Det har de gjort sedan starten 1996. Men de är mer än så om du frågar deras användare, de som arbetar med skoladministration och som får skolan att flyta på och fungera. Genom att göra deras jobb lättare och allt smidigare skapar de en kedja av fördelar som sprider sig över hela skolan. Effekterna, de hamnar till slut i klassrummet. I undervisningen. I ett bättre lärande.


Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

Ansök nu

Utbildningsadministratör till statsvetenskapliga institutionen

Läs mer Jul 18
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Statsvetenskapliga institutionen är en internationell akademisk miljö, vilket innebär att vi välkomnar studenter, forskare och personal från hela världen. Vår forskning fokuserar bland annat på val, opinion och demokrati, politiska institutioner, samt internationell och europeisk politik. Studier bedrivs även kring miljöpolitik, korruption och politiska idéer. Vi anordnar forskningsseminarier och workshops inom de flesta av institutionens forskningsområden. Enligt 2023 års Shanghai-ranking är Statsvetenskapliga institutionen bäst i Sverige, nummer 5 i Europa, och nummer 16 i världen jämfört med andra statsvetenskapliga institutioner. Vi bedriver utbildning inom alla nivåer, på både svenska och engelska. Totalt studerar omkring 1 400 personer hos oss och vi är cirka 180 anställda.

Att arbeta på Statsvetenskapliga institutionen innebär att du får arbeta i en inspirerande miljö där utbildning, forskning, studenter och medarbetare är i fokus. Institutionens verksamhetsstöd består idag av 26 medarbetare som ansvarar för personal-, ekonomi-, forsknings- och utbildningsadministration, studievägledning, kommunikation och andra myndighetsuppgifter.

Vi söker nu en utbildningsadministratör som vill vara en del av vårt verksamhetsstöd och som med god service och hög kvalitet bidrar till förutsättningarna för våra studenter och medarbetare att bedriva framgångsrik forskning och utbildning. Anställningen är ett vikariat på åtta månader med chans till förlängning.

Läs mer om anställningen och sök på lediga anställningar på Göteborgs universitet.


Arbetsuppgifter 
Du kommer att arbeta med hela den utbildningsadministrativa processen från antagning till examen. Detta innefattar bland annat antagning av studenter, bokning av undervisningslokaler, hantering av kurssidor på lärplattform, tentamensadministration, resultatrapportering och kursutvärderingar, diarieföring och arkivering. Du kommer även att skriva intyg och protokoll, organisera kurskonferenser, utbildningskonferenser och examensceremonier. Tillsammans med dina nya kollegor svarar ni på mejl i gemensam funktionsbrevlåda och hjälper varandra. Arbetsuppgifter utförs enligt, för myndigheten, gällande rutiner och regelverk.

De IT-baserade systemstöd som främst används i rollen som utbildningsadministratör är LADOK, TimeEdit, DISA, Canvas, SunetSurvey, Studieplans- och VFU-webb samt Teams/Sharepoint. En stor och viktig del av arbetet innebär att på olika sätt ge information och svara på frågor om lagar, regler och rutiner till både studenter och undervisande personal, på svenska och engelska.

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har utbildning på högskole- och universitetsnivå. Det är meriterande med väldokumenterad administrativ arbetslivserfarenhet. Du ska snabbt kunna sätta dig in i och förstå de olika utbildningsadministrativa processerna och de IT-baserade systemstöden.  

Då anställningen innebär mycket självständigt arbete är det viktigt att du är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och har ett lösningsfokuserat arbetssätt utan att ge avkall på ditt ansvar som företrädare för ett universitet och myndighetsperson. Du gillar att ha en samordnade roll och ha koll på processer och följa dem från start till mål och du kan snabbt växla mellan olika processer och uppgifter under en arbetsdag. Du känner dig också trygg i att hitta lösningar och fatta beslut där det behövs.

Det är ett arbete där det uppstår arbetstoppar och arbete mot deadlines. Det kräver förmåga att snabbt förstå vilka prioriteringar som behöver göras. Det krävs synnerligen god kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. Du har mycket god samarbetsförmåga och lätt för att ta kontakt med nya personer och känner dig bekväm i att tala inför stora grupper på både svenska och engelska. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel, och det är meriterande att ha arbetat i olika IT-baserade verktyg. Du har mycket hög kommunikations- och samarbetsförmåga.

Stor vikt läggs vid din lämplighet för tjänsten och den som anses vara bäst kvalificerad att genomföra och utveckla de arbetsuppgifter som beskrivs ovan kommer att erbjudas anställning.

Anställning 
Anställningen är ett vikariat på åtta månader på heltid, med chans till förlängning, med placering vid Statsvetenskapliga institutionen. Tillträde så snart som möjligt.

Göteborgs universitet är en statlig myndighet och med det följer ett antal förmåner som anställd. Bland annat erbjuder vi friskvårsbidrag och friskvårdstimma, semesterdagar innevarande år som följer med åldersintervall (29 dagar, 31 dagar samt 35 dagar) samt flextidsavtal.

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

I urvalsprocessen kommer det sannolikt att bli aktuellt med intervjuer, referenstagning och arbetsprov.

Ansökan ska innehålla:


• Personligt brev
• CV

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-08-20

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Utbildningsadministratör, vikariat

Läs mer Jul 5
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för globala studier är en kreativ och nydanande universitetsmiljö för forskning och utbildning kring globalisering och globala frågor. Vår utbildning och forskning innefattar bland annat: freds- och utvecklingsforskning, humanekologi, regionala studier, socialantropologi och studier av mänskliga rättigheter. Hos oss arbetar ca 130 personer. Vi finns i Campus Linné intill Linnéplatsen i Göteborg.

Vår vision är att vår administrativa grupp ska präglas av samarbete, effektivitet och service. Som en naturlig del ingår att stötta kollegor vid arbetstoppar.

Arbetsuppgifter

Arbetet som utbildningsadministratör innebär varierande arbetsuppgifter där du ger administrativ service till studenter såväl som till undervisande personal. Huvudfokus är det löpande kurs- och programhanteringen i flertalet administrativa system, arbete med antagnings- och registreringsprocesser, samt information och service till studenter, undervisande personal och allmänheten

I övrigt ingår allmän administration på institutionen som följer institutionens årscykel, där återkommande arbete är lokalbokningar, registrering av allmänna handlingar och arbete i Ladok och Canvas. Diarieföring och arkivarbete ingår också i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta tätt ihop med övrig utbildningsadministration och studievägledning på grund- och avancerad nivå. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och anställningens innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden.

Kvalifikationer

Vi söker en person dig som har högskoleutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivare bedömer som tillräcklig. Meriterande är om du har en bakgrund inom något av områdena som berör offentlig förvaltning och administration. För anställningen krävs goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska. Vidare önskar vi att du har administrativ erfarenhet. Särskilt meriterande är arbetslivserfarenhet från högskole- eller universitetsvärlden och då gärna inom utbildningsadministration. Du ska ha god erfarenhet av administrativa system, ha lätt för att lära dig nya system samt tycka det är spännande att arbeta i en internationell och till stor del engelsk talande miljö. Har du erfarenhet av våra administrativa system såsom Ladok, Canvas, Gudok, TimeEdit och är det mycket meriterande. Goda kunskaper om det regelverk som styr universitet och högskolor är meriterande.

Som person är du nyfiken, ansvarstagande, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du ska ha ett serviceinriktat, prestigelöst och lösningsorienterat förhållningssätt, mycket god kommunikativ förmåga i engelska i tal och skrift samt intresse av att arbeta med människor. För tjänsten krävs även god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete samt förmåga att prioritera arbetsuppgifter i förhållande till verksamhetens behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställning

Anställningsform: Vikariat i 6 månader. Omfattning: 80 %

Placering: Institutionen för globala studier, Göteborg Tillträde: Enligt överenskommelse, snarast.

Intervjuer, referenstagning kommer att ingå vid tillsättning av tjänst. Arbetsprov kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta

Bernana Delic, Administrativ chef

031- 786 2409

bernana.delic@gu.se

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Ansökan

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-08-18

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Administratör med fokus på grundutbildning

Läs mer Jul 9
Institutionen för Elektroteknik tar sig an utmaningar för en hållbar framtid exempelvis inom samhällets växande kommunikations- och elektrifieringsbehov. Nu söker verksamhetsstödet en administratör till en dynamisk och internationell forskningsmijö.

Information om institutionen
Vid institutionen för Elektroteknik bedrivs framstående forskning och utbildning inom områdena kommunikations- och antennsystem, system- och reglerteknik, signalbehandling och medicinsk teknik samt elkraftteknik. Våra kunskaper kommer till nytta överallt där det finns avancerad teknik med inbyggd elektronik.

Vi är knappt 300 anställda från drygt 20 länder, och har en omfattande nationell och internationell forskningssamverkan med akademi, industri och samhälle. Institutionen ger ca 120 kurser, varav en betydande del ingår är på masternivå.

Beskrivning av tjänsten
Vi söker en administratör till institutionen. Arbetet är självständigt och utgår från studenter och lärare/handledares behov. Samordning sker inom verksamhetsstödet, främst med institutionens åtta administratörer men även med övriga kollegor såsom ekonomer. Tjänsten är placerad på avdelningen för verksamhetsstöd som består av ca 20 personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
? Administration inom grundutbildningen
? Rapportering av kurser inom grundutbildning
? Personaladministration
? Stöd till lärare/ handledare
? Stöd till Viceprefekt grundutbildningen

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Kvalifikationer
Du har flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du har en god analytisk förmåga samt är van vid att ha en överblick och ta ansvar för hela den administrativa processen.

Vi ser att du har flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete gärna från högskola/universitet och har du arbetet med stöd till grundutbildning är det meriterande Du har även erfarenhet av administrativa stödsystem och goda kunskaper i office paket.

Då vi verkar i en internationell miljö är vana vid att uttrycka sig muntligt och skriftligt på både svenska och engelska en förutsättning.

För att trivas behöver du vara självständig och trygg i såväl person som i din professionella roll. Det är viktigt att du trivs med att arbeta såväl med helhet och utveckling som med de operativa arbetsuppgifterna.

Du är en nyfiken person som har lätt för att bemöta och samarbeta med personer i olika sammanhang. Som person är du engagerad, prestigelös och har god förmåga att planera och prioritera. Stor vikt sätts vid personlig lämplighet för tjänsten.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
? Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov. 
? Semester upp till sju veckor per år.
? Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
? Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20240418. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2024-08-12

Vid frågor, vänligen kontakta
Pia Karlsson, E2 Verksamhetsstöd,
pia.karlsson@chalmers.se

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 



Chalmers tekniska högskola i Göteborg forskar och utbildar inom teknik och naturvetenskap på hög internationell nivå. Universitetet har 3 100 anställda, 10 000 studenter och utbildar ingenjörer, arkitekter och sjöbefäl. Med vetenskaplig excellens som grund utvecklar Chalmers kompetens och tekniska lösningar för en hållbar värld. Genom globalt engagemang och entreprenörsanda skapar vi innovationskraft, i nära samarbete med övriga samhället.
Chalmers grundades 1829 och har än idag samma motto: Avancez – framåt.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Chalmers Tekniska Högskola AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Chalmers Tekniska Högskola AB .

Postdoc position on Ultra-low-noise HEMT amplifiers

Doktorand
Läs mer Jul 4
Terahertz and Millimetre Wave Lab at Chalmers University of Technology explores electronics for very low noise and very high frequencies. During academic year 24/25, we have an open position for a postdoctoral fellow for exploring HEMT technologies in ultra low-noise amplifiers. The applications are found in quantum computing and mm-wave instrumentation.

In recent years, we have advanced state of the art for the InGaAs HEMT transistor and the low-noise amplifier both with respect to noise and dc power dissipation. We are fabricating own devices in a state-of-the-art HEMT process and have advanced characterization labs. Together with our industrial partner, a full MMIC process and cryogenic industrial testing are available.

Project description
The postdoc position is focused on experimental work in advancing low-noise InGaAs HEMTs for cryogenic applications 1-100 GHz. Depending on the background of the applicant, the research can be focused on device physics and engineering or the full HEMT LNA.  We have international collaborations with US and South Korea and participates in the EU Chips JU project Move2THz for exploring InP HEMTs on silicon bulk.

Major responsibilities
Your major responsibility as postdoc is to perform your own research in a research group. The position may also include supervising master's and/or PhD students to a certain extent. Another important aspect involves collaboration within academia and with society at large. The position is meritorious for future research duties within academia as well as industry/the public sector.

Qualifications
Applicants should have (or planning) a Ph.D. degree in (compound) semiconductor electronic devices and/or microwave engineering. The position can be started during academic year 24/25 and is a full-time employment.

To qualify for the position of postdoc, you must hold a doctoral degree awarded no more than three years prior to the application deadline (according to the current agreement with the Swedish Agency for Government Employers). Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave or military service*.

The position requires sound verbal and written communication skills in English. Swedish is not a requirement but Chalmers offers Swedish courses.

You are expected to be somewhat accustomed to teaching, and to demonstrate good potential within research and education.

* The date shown in your doctoral degree certificate is the date we use, as this is the date you have met all requirements for the doctoral degree.

Contract terms
This postdoc position is a full-time temporary employment for two years.

We offer
Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. 
Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.

Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers.

Application procedure
The application should be marked with 20240380 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.

CV: (Please name the document as: CV, Surname, Ref. number) including:
• CV, include complete list of publications
• Previous teaching and pedagogical experiences
• Two references that we can contact.

Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, Ref. number)
1-3 pages where you:
• Introduce yourself
• Describe your previous research fields and main research results
• Describe your future goals and future research focus

Other documents:
• Attested copies of completed education, grades and other certificates.

Use the button at the foot of the page to reach the application form.

Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered.

Application deadline: 2024-10-30

 
For questions, please contact:
Prof. Jan Grahn, Terahertz- and Millimetre Wave Laboratory, Depart. of Microtechnology and Nanoscience,
jan.grahn@chalmers.se, +46-730-34 62 99


*** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** 




 

Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society.
Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.

Ansök nu

Postdoc in space geodesy and geodynamics with focus on GNSS

Forskarassistent
Läs mer Jul 11
Are you searching for a Postdoc position at an internationally important geodetic fundamental station and work for the benefit of the scientific community as well as your own research and society at large? At Onsala Space Observatory we are now looking for a highly motivated colleague to work with us as a Postdoctoral researcher on GNSS-related research in geodesy and geodynamics.

Project description
Possible GNSS-related research topics can include, e.g., reference frames, crustal motion, glacial isostatic adjustment, atmospheric signal delays, ionospheric research, LEO-augmented GNSS, new space missions, etc. The Postdoc position is in the research group for Space Geodesy and Geodynamics. It is restricted to three years (2+1) with a review after the second year. Together we work to increase knowledge on how to best achieve a long-term sustainable planet. Our main working places are the Onsala Space Observatory, 40 km south of Gothenburg, and Chalmers University of Technology in Gothenburg.

Information about the department
At the department of Space, Earth and Environment we search for answers to the really big questions. In a long time perspective, the lifecycles of stars and galaxies provide an insight into the origin and future of the universe, earth and life. We also observe our planet and the interaction between society, technology and nature in order to develop technologies, models and tools that can meet global challenges regarding natural resources, climate impact and energy supply.


Major responsibilities
Your major responsibilities as a Postdoc is to perform your own and innovative research in the field of GNSS for geodesy and geodynamics. You are expected to develop and conduct your own research in close collaboration with your colleagues in the Space Geodesy and Geodynamics research group. In addition it might be beneficial for your future career to participate in teaching and outreach activities on a level of 10 per cent.

Qualifications

- Relevant PhD degree in Geodesy/Geophysics/Geodynamics/Aerospace/Physics or an equivalent education, including a GNSS-related PhD thesis and experience.

- Fluency in both written and spoken English.

- Experience in/knowledge of computer programming in e.g. C/C++, Python, Matlab, Fortran

*To qualify for the position of postdoc, you must hold a doctoral degree awarded no more than three years prior to the application deadline (according to the current agreement with the Swedish Agency for Government Employers). Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave or military service. The date shown in your doctoral degree certificate is the date we use, as this is the date you have met all requirements for the doctoral degree.

Meritorious

- Educational background in space geodesy, geodynamics, atmospheric sciences, computer sciences, statistics and probability

- Experience in/knowledge of data analysis, computer science, parallel programming, statistics

Swedish is not a requirement but Chalmers offers Swedish courses.

Contract terms
This postdoc position is a full-time temporary employment for two/three years.

We offer
Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. 
Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.

Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers.

Application procedure
The application should be marked with 20240433 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.

CV: (Please name the document as: CV, Surname, Ref. number) including:
• CV, include complete list of publications
• Previous teaching and pedagogical experiences
• Two references that we can contact.

Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, Ref. number)
1-3 pages where you:
• Introduce yourself
• Describe your previous research fields and main research results
• Describe your future goals and future research focus, including a detailed reserch plan for the Postdoc position

Other documents:
• Please provide a digital copy of your PhD thesis, as well as attested copies and transcripts of completed education, grades, etc. 

Use the button at the foot of the page to reach the application form.

Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered.

Application deadline: 2024-09-30

For questions regarding the recruitment process and research, please contact: 
Prof. Dr. Rüdiger Haas, rudiger.haas@chalmers.se

*** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** 




 

Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society.
Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.

Ansök nu

Postdoc position in big data analytics in freight transport

Doktorand
Läs mer Jun 20
This postdoctoral position is an excellent opportunity for an independent and motivated researcher interested in the analysis of Big Data for freight transport. Chalmers University of Technology is well known for its excellent research and education, it has been ranked 2nd in Europe in the subject of Transportation Science & Technology in 2023 according to Shanghai's Global Ranking, and has a strong collaboration with industry and the public sector.

Information about the departments
As a postdoc, you will participate in research at Technology Management and Economics as well as the Mathematical Sciences Departments at Chalmers. You will collaborate with leading researchers focused on sustainable freight transport management as well as on mathematical optimisation modelling and methodology. Additionally, you will engage with our local networks, such as the Urban Freight Platform, Northern Lead, and Chalmers Transport Area of Advance as well as various international networks.

Major responsibilities
While we currently enjoy rich datasets in the transport area, the potential of Big Data in this field still offers many opportunities, ranging from methodological to prescriptive research. You will conduct research on the opportunities of Big Data for freight transport by developing methods of analysis—providing insights to societies and paving the way for further research in this area.

Qualifications
We are looking for a highly motivated researcher with strong quantitative foundations who is aiming to become a consolidated researcher. You must have a doctoral degree in Industrial Engineering, Civil Engineering, Business Administration, Operations Research, Management, Economics, or similar subjects.

To qualify for the position of postdoc, you must hold a doctoral degree awarded no more than three years prior to the application deadline (according to the current agreement with the Swedish Agency for Government Employers). Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave or military service*.

The position requires sound verbal and written communication skills in English. Swedish is not a requirement but Chalmers offers Swedish courses.

You are expected to be somewhat accustomed to teaching, and to demonstrate good potential within research and education.

* The date shown in your doctoral degree certificate is the date we use, as this is the date you have met all requirements for the doctoral degree.

Contract terms
This postdoc position is a full-time temporary employment for two/three years.

We offer
Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. 
Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.

Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers.

Application procedure
The application should be marked with 20240366 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.

CV: (Please name the document as: CV, Surname, Ref. number) including:
• CV, include complete list of publications
• Previous teaching and pedagogical experiences
• Two references that we can contact.

Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, Ref. number)
1-3 pages where you:
• Introduce yourself
• Describe your previous research fields and main research results
• Describe your future goals and future research focus

Other documents:
• Attested copies of completed education, grades and other certificates.

Use the button at the foot of the page to reach the application form.

Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered.

Application deadline: 2024-09-15

 
For questions, please contact:
Ann-Brith Strömberg, Full Professor of Mathematical Optimization, Department of Mathematical Sciences
anstr@chalmers.se

Ivan Cardenas, Assistant Professor, Service Management and Logistics
ivandar@chalmers.se


*** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** 




 

Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society.
Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.

Ansök nu

Postdoc position

Forskarassistent
Läs mer Jul 2
Postdoc position in AI-driven control and management of confluent wireless-wireline networks

Project description
The role primarily involves developing control and orchestration methods for confluent networking. In summary, the main goals are to improve capacity, energy efficiency, and latency by implementing advanced control of new physical layer solutions as part of the ECO-eNET project. This will involve efficient provisioning using both existing and new controllers for wired, wireless, and computing systems, as well as an AI-enabled orchestration layer. AI-driven service and network orchestration will use network sensing technology to gather environmental data, support applications, and optimize networks. The applicant will also be able to interact with our national and international network of collaborators from academia and industry.

Information about the division and the department
The Optical Networks (ON) Unit at the department of Electrical Engineering focuses on research areas such as network automation, control and management, fiber access and mobile transport networks, network sustainability, reliability, security, and survivability, and converged fiber-wireless networks.


Major responsibilities
- Independently formulate research questions and develop strategies to solve them within the scope of your project.
- Develop new AI/ML approaches for optimizing the confluent network design and operation and integrate them into proof-of-concept demonstrators.
- Work collaboratively with other forward-thinking team members and external researchers from academia and industry.
- Communicate the results of your research (verbally and in writing) in high-impact journals and conferences.

Qualifications
To qualify for the position, you must hold a doctoral degree in Electrical Engineering, Computer Science, Telecommunication, or similar awarded no more than three years prior to the application deadline (according to the current agreement with the Swedish Agency for Government Employers). Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave, or military service*.

Other qualifications for the position include:

- Proficiency in applying AI/ML methods to the management and operation of communication infrastructures, including monitoring and service provisioning
- Experience in building and executing experimental demonstrations and proofs of concepts
- Ability and motivation to carry-on high-quality research
- Strong track record demonstrated by publications in Q1 journals and top-tier international conferences
- Outstanding programming skills
- Excellent communication skills in oral and written English

* The date shown in your doctoral degree certificate is the date we use, as this is the date you have met all requirements for the doctoral degree.

Contract terms
This postdoc position is a full-time temporary employment for two years.

We offer
Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. 
Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.

Chalmers aims to actively improve its gender balance. We work broadly with equality projects, such as the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers.

Application procedure
The application should be marked with 20240391 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.

CV: (Please name the document as: CV, Surname, Ref. number) including:
• CV, include complete list of publications
• Previous teaching and pedagogical experiences
• Two references that we can contact.

Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, Ref. number)
1-3 pages where you:
• Introduce yourself
• Describe your previous research fields, main research results, and why you think you are a good fit for this position 
• Describe your future goals and future research focus

Other documents:
• Attested copies of completed education, grades and other certificates.

Use the button at the foot of the page to reach the application form.

Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications (e.g., without a Personal letter) and applications sent by email will not be considered.

Application deadline: 15 September, 2024


Applications will be screened as they are received, and we may fill the position before the deadline.

For questions, please contact:
Professor Paolo Monti, CAOS,
mpaolo@chalmers.se

Researcher Carlos Natalino da Silva
carda@chalmers.se


*** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** 




 

Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society.
Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.

Ansök nu

PhD student position in AI/ML for Intelligent Optical Network Management

Doktorand
Läs mer Jul 2
Optical networks are the backbone of today’s communication infrastructure. With the introduction of 6G, they are expected to become more flexible, agile, and efficient, providing ever-increasing capacity and reliability. Combined, these properties are challenging to achieve. Provisioning and monitoring optical channels require careful margin management, monitoring for soft failures, and advanced techniques to anticipate disruptions. Artificial intelligence and machine learning (AI/ML) are promising techniques that may provide substantial contributions to addressing these challenges.

Project description
This PhD project aims to harness the latest advances in AI/ML to address relevant challenges in optical network design and operation. The research must address different technological readiness levels, ranging from simulation to the development and integration of proof-of-concept demonstrations.

The work will be carried out in collaboration with Telia AB, the largest network operator in the Nordics. The candidate will have the opportunity to work on applying cutting-edge AI/ML techniques to the following optical networking problems: optical network design, network flexibility and reliability, advanced monitoring, and failure management.
The candidate will also be able to interact with our national and international network of collaborators from academia and industry.

Information about the division and the unit
The Communications, Antennas, and Optical Networks (CAOS) division conducts advanced research on various aspects of communication infrastructure.

The Optical Networks (ON) group focuses on research in areas such as network automation, control and management, fiber access and mobile transport networks, network sustainability, reliability, security, and survivability, and converged fiber-wireless networks.

Major responsibilities
- Independently formulate research questions and develop strategies to solve them, within the scope of your project.
- Develop new AI/ML approaches for optimizing optical network design and operation, and integrate them into proof-of-concept demonstrators.
- Work collaboratively with other forward-thinking team members and external researchers from academia and industry.
- Communicate the results of your research (verbally and in writing) in high-impact journals and conferences.

Read more about doctoral studies at Chalmers here.

Qualifications
Mandatory
- A master's degree corresponding to at least 240 higher education credits in Electrical Engineering, Computer Science, or similar fields.
- Strong background in networks, communication systems, and machine learning, with excellent grades in the core courses within these subjects.
- Excellent communication and presentation skills in English.
- Programming experience in Matlab, Python, Julia, or similar. The candidate must be able to develop their own simulation tool(s) to carry out the necessary performance assessment.
- Highly attentive to detail, motivated, and possessing troubleshooting skills.
- Strong interest in pursuing research.
- Independent, curious, and creative.

Desirable
- Knowledge of network algorithms and optimization.
- Proficiency in applying AI/ML methods to the management and operation of communication infrastructures.
- Previous experience in research, publication, and teaching.

Contract terms
Full-time temporary employment. The position is limited to a maximum of five years.

We offer
Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. 
Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.

Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers.

Application procedure
The application should be marked with reference number 20240393 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.

CV: (Please name the document: CV, Family name, reference number)
• CV
• Other, for example, previous employments or leadership qualifications and positions of trust.
• Two references that we can contact.

Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, ref.number) 1-3 pages where you:
• Introduce yourself
• Describe how your previous experience is relevant for the position (e.g., education, thesis work, and, if applicable, any other research activities)
• Describe your future goals and future research focus

Other documents:
• Copies of bachelor's and/or master’s thesis.
• Attested copies and transcripts of completed education, grades, and other certificates, e.g., TOEFL test results.

Use the button at the foot of the page to reach the application form. 

Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications (e.g., without a Personal Letter) and applications sent by email will not be considered.


Application deadline: 2024-09-15

Applications will be screened as they are received, and we may fill the position before the deadline.

For questions, please contact:
Researcher, Carlos Natalino da Silva, CAOS,
carda@chalmers.se

Professor, Paolo Monti, CAOS,
mpaolo@chalmers.se

Ansök nu

PhD position in New Materials Concepts for Stable Organic Solar Cells

Doktorand
Läs mer Jul 16
A PhD student position is available in the research group of Christian Müller at the Department of Chemistry and Chemical Engineering of Chalmers University of Technology. We are looking for a highly motivated PhD student who will develop new material concepts for organic solar cells. The project is funded by the Swedish Research Council. You will work closely with several PhD students and postdocs at Chalmers as well as other universities in Sweden and abroad. There will be the opportunity to travel to attend conferences and to visit labs at other universities.

Information about the research group and the project
The Müller Research Group focuses on the physical chemistry and materials science of organic semiconductors, polymer blends and composites, and develops new plastic materials for wearable electronics and energy technologies ranging from organic solar cells and thermoelectrics to power cables. All research is conducted in co-operation with other universities/institutes and/or industry. Presently, the group consists of 1 Professor, 1 senior scientist, 3 Postdocs and 9 PhD students.

The development of new acceptor materials for organic solar cells has led to a steady increase in device efficiencies, reaching more than 17% today. A remaining challenge is the relatively poor long-term stability of organic solar cells. The goal of your research will be to understand how the use of mixtures of acceptor molecules influences and improves the stability of organic solar cells. An example of recent work relevant for the position can be found here: https://www.nature.com/articles/s41467-023-39830-6

Major responsibilities
The majority of your working time is devoted to your own research, in collaboration with students and postdocs at Chalmers as well as other universities in Sweden and abroad. As a PhD student you are expected to develop your own ideas and communicate scientific results orally as well as in writing. In addition, 10 percent of your time will be dedicated to departmental duties, especially teaching on the undergraduate level.

Qualifications
The successful candidate must have a Master’s degree in Chemistry, Physics, Materials Science or equivalent with a focus on physical chemistry (or be in the process of completing a Master’s degree). Experience with organic electronics is required and experience with organic solar cells is a merit. Due to the interdisciplinary nature of the work, the candidate is expected to have excellent collaboration skills.

A very good capability of communicating scientific results in English, both orally and in writing is required. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses.

Contract terms
Full-time temporary employment. The position is limited to a maximum of 4 years of fulltime research studies. The monthly salary of a PhD student at Chalmers is about 32'000 SEK before tax (approx. 2'900 €).

We offer
Chalmers offers a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. 
Read more about working at Chalmers and our benefits for employees.

Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers.

Application procedure
The application should be marked with Ref 20230520 and written in English. The application should be sent electronically and be attached as PDF-files, as below. Maximum size for each file is 40 MB. Please note that the system does not support Zip files.

CV: (Please name the document: CV, Family name, Ref. number)
• CV
• Two references that we can contact.

Personal letter: (Please name the document as: Personal letter, Family name, Ref. number)
1-3 pages where you:
• Introduce yourself
• Describe your previous experience of relevance for the position (e.g. education, thesis work and, if applicable, any other research activities)
• Describe your experience with organic electronics and organic solar cells

Other documents:
• Copies of bachelor and/or master’s thesis.
• Attested copies and transcripts of completed education, grades and other certificates, e.g. TOEFL test results.

Please use the button at the foot of the page to reach the application form. 

Application deadline: 3 September, 2024
Interviews will be conducted on a continuous basis until the position is filled. Therefore, please submit your application prior to the application deadline.



For questions, please contact:
Prof. Christian Müller, Department of Chemistry and Chemical Engineering
Email: christian.muller@chalmers.se
Phone: +46317722790
   



Chalmers University of Technology conducts research and education in engineering sciences, architecture, technology-related mathematical sciences, natural and nautical sciences, working in close collaboration with industry and society. The strategy for scientific excellence focuses on our six Areas of Advance; Energy, Health Engineering, Information and Communication Technology, Materials Science, Production and Transport. The aim is to make an active contribution to a sustainable future using the basic sciences as a foundation and innovation and entrepreneurship as the central driving forces. Chalmers has around 11,000 students and 3,000 employees. New knowledge and improved technology have characterised Chalmers since its foundation in 1829, completely in accordance with the will of William Chalmers and his motto: Avancez!

Ansök nu