Göteborg: Konsultuppdrag som projektledare till spännande bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsultuppdrag som projektledare till spännande bolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Om tjänstenSom Projektledare kommer du att leda och samordna byggnationen av automatiska avfallshanteringssystem genom alla projektfaser: planering, projektering, inköp, montage och drifttagning. Du kommer bland annat att ansvara för kommersiella aspekter som budget och kontraktsbevakning. Du blir en nyckelperson i projektorganisationen och deltar aktivt i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar. Här får du chansen att utvecklas inom ett internationellt företag med stor påverkan i en roll som kombinerar teknik, byggentreprenad och miljötänk.
Dina framtida arbetsuppgifterSom projektledare kommer du att:
Leda projektorganisationen och samordna arbetet genom alla faser.
Upprätta och följa projektbudgetar samt bevaka och förhandla kontrakt.
Delta i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar.
Ansvara för att genomföra projekt med hög professionalism och affärsmannaskap.

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt erfarenhet förvärvad på annat sätt.
Har minst 5 års erfarenhet av projektledning inom byggindustrin och/eller markentreprenad.
Besitter goda projektledaregenskaper och god teknisk förståelse.
Har erfarenhet av ekonomistyrning och uppföljning.
Har hög IT-mognad och kunskap inom entreprenadjuridik.
Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Övrig information
Start: Efter semestrarna
Plats: Göteborg
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Konsult (interimsuppdrag),initialt under 6 månader
Om kunden
Kunden är en innovatör inom den globala industrin för automatiserad insamling av avfall. De leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering med en vision att skapa smartare städer och förbättra livskvalitén idag för att lämna en grönare planet till kommande generationer.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Produktionsingenjör, bygg

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Produktionsingenjör, bygg.

QA/QC Engineer | Mechanical

Läs mer Jun 25
QA/QC Engineer | Mechanical

Are you a Mechanical Engineer with a passion for quality control and construction? In this role, you will play a crucial part in ensuring the highest standards of quality at NOVO Energy's production facility. Join our dynamic team as we drive innovation and shape the future of sustainable transportation!

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Mechanical Engineer to join our QA/QC-team!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

What you will do
As a Mechanical Quality Engineer in the NOVO One Project construction site you will be playing a crucial role in ensuring the quality of various mechanical systems, components, and processes. You will in this role be responsible for overseeing and implementing quality control measures to ensure that all mechanical aspects of a project meet the required standards. You will be a part of a growing and dedicated team and you will report to the Quality Manager. This role offers a unique opportunity for you to thrive in a challenging and rewarding environment!

Your responsibilities will include

- Perform quality control inspections on mechanical installations, equipment, and systems to ensure compliance with project specifications, codes, and standards.
- Conduct regular audits of mechanical work processes to identify areas for improvement and ensure adherence to quality procedures and best practices.
- Collaborate with project managers, engineers, and contractors to develop and implement quality control plans and procedures specific to mechanical works.
- Review mechanical design drawings, specifications, and technical documentation to ensure accuracy and compliance with industry standards.
- Conduct pre-inspection meetings with contractors and other stakeholders to communicate quality control requirements and expectations.
- Monitor the installation and testing of mechanical systems to ensure compliance with approved plans and specifications.
- Perform inspections and tests on mechanical equipment, materials, and components to verify their compliance with applicable standards and specifications.
- Document and report non-conformities, deviations, and deficiencies in mechanical installations and equipment and recommend corrective actions.
- Ensure that all expectations for performance criteria are met for the commissioning period.

Skills & Requirements

- Degree in Mechanical Engineering.
- 5+ years of experience in Quality Control and Quality Assurance in Construction.
- Knowledge and experience in air handling units, fan coil unites, water tanks/pumps, chillers, heating/cooling installation, building automation system, fire extinguishing installation and variable gas flow systems etc
- Communication & presentation skills
- 2D and 3D modelling –Auto Cad and Autodesk Inventor
- English written and oral skills.
- Proficient in MS applications and Bluebeam
- Experience in a multi-cultural environment

Information about the recruitment process during the summer vacation period:
We would like to inform you that our recruitment process may take longer than usual due to the holiday season. We ask for your understanding as our lead times are extended during the summer, and we appreciate your patience. We will review your application as soon as possible and get back to you at the earliest opportunity.

Thank you for your understanding, and we look forward to connecting with you!


Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Platschef Byggservice

Läs mer Apr 9
Vi söker en erfaren Platschef som vill vara med och expandera våra byggserviceprojekt!
Ditt verksamhetsområde är primärt Göteborg, men kan ta dig till projekt från Kungälv till Kungsbacka.
Om rollen
Platschef på Byggservice ansvarar för serviceuppdrag och mindre entreprenader. Rollen innebär ett övergripande ansvar för projekten från start till slut. Du ansvarar för produktionen ute på arbetsplatserna samt arbetar löpande med kundkontakter, kunna räkna på mindre anbud och gör enklare inköp. Du hanterar de juridiska aspekterna i projekten och tar ansvar för arbetsmiljö, kvalitet och miljö. Viktigt i rollen är att samarbeta med leverantörer, kunder och kollegor.

Din profil
Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och noggrann. Det är viktigt att du är kommunikativ och trivs med att skapa positiva relationer med kunder och leverantörer. Vi söker dig som har:
Minst 10 års erfarenhet från byggservice och mindre entreprenader, varav minst 5 års erfarenhet som Platschef de senaste åren
Erfarenhet från kulturhistoriska byggnader är ett plus
Gällande BAS-P, BAS-U
Vana med att jobba med certifieringar såsom Sunda Hus, Byggvarubedömningen etc.
Gillar att driva dina egna projekt från start till slut
Talar och skriver svenska flytande
B-Körkort

Vi erbjuder
När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.
Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner
Information och ansökan
Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår Byggservice- och eftermarkandschef Roger Knöös via Roger.Knoos@serneke.se,070 083 82 28 eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren via Anna.Berggren@serneke.se, 076 809 88 75.
Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen 5: maj, men sök redan idag då urval sker löpande.
Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.
Om Serneke Sverige
Serneke grundades 2002 och sedan juli 2023 är Serneke Sverige ett helägt dotterbolag till Doxa. Vi är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom bygg och anläggning. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.
Vi är cirka 850 medarbetare och finns i regionerna Väst, Öst och Syd. I regionerna erbjuder vi entreprenader inom allt från anläggningsprojekt, samhällsfastigheter, kommersiella fastigheter och bostäder till mer komplexa projekt där fokus ofta ligger på samhällsnytta med idrott och hälsa i fokus.

Ansök nu

Manufacturing Product Preparation Engineer Lead (SG8) Exempt (01901109)

Läs mer Apr 8
Our world is a world of change
Our organization is built by people and great teamwork. We are a truly global company, and we believe in the advantage of diversity and together we create a workplace that brings the best out of everyone. 
We believe in a sustainable future and with the global Transport industry as our arena, we work together with our customers to turn this belief into reality for people everywhere. That is our purpose, and we live and breathe it, every day.

We are now looking for a Manufacturing Strategy Manager (MSM) Product strategy & Preparation (PSP) team. 
GTO PSP Strategy team consists of 10 highly engaged colleagues situated in Sweden, France, Belgium, and USA. Our target is to secure and develop the manufacturing process globally covering Europe, Asia, and Americas.  
We define and drive strategies for both products and processes to improve the quality, efficiency, and flexibility. We are expected to comprehend the growing competence needs and support/develop the products and processes to ensure the organization's success. Our focus is both on existing products and processes and on Industry 4.0 and the new technologies related to Electromobility and Vehicle Automation. 

As an MSM you will have a global role and work in a multi-brand and multicultural environment, you will be part of a global team responsible for defining, developing, and implementing GTO strategies and visions within the Hardware Area.  
To enable future technology transfers you will also be responsible for identifying/supporting Technology development initiatives both within GTT and GTO. 
You will be part of a global and multicultural team where trust, curiosity and performance are important cornerstones.




Main activities and responsibilities

•    Drive the development of GTO product-related strategies (e.g. Physical Modules, Marriage Points, Interfaces). 
•    Early phases and Advanced Engineering initiatives 
•    Concept evaluation and selection 
•    Support the development of the Product Platform by representing GTO in the creation of the Product strategies and roadmaps 
•    Define and develop project prerequisites and driving requirements. 
•    Represent GTO in the Sub Technology structures. 
•    Anchoring of product concepts regarding process with the three regions 
•    Provide input to technology roadmap based on identified business potentials. 
•    Provide technical solutions according to technology roadmap. 
•    Secure System and Tools requirements in early phases. 

Experience and Competence

* Engineering University degree  
* Proven knowledge in Truck Architecture and modularity  
* Proven leadership and networking experience in a multi-cultural environment 
* You have experience from driving change in a global environment 
* Proven knowledge in Manufacturing processes  
* Project Management experience 

Experience in VPS tools and practice 
As all documentation is in English, proficiency in the English language is required.

Personal Skills

As a Manufacturing Strategy Manager you are expected to be skilled in driving networks and work in teams. You take responsibility are creative, autonomous, and innovative. You have good communication skills and are generous and share knowledge.  
You should have a drive to develop yourself and your surroundings within your area of expertise. 
Location: Gothenburg Sweden, Lyon France, or Gent Belgium. 
Travel required: occasional 
Application screening will start immediately; we look forward to receiving your application as soon as possible. 

We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. 
Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. 
Group Trucks Operations encompasses all production of the Group’s manufacturing of Volvo, Renault and Mack trucks, as well as engines and transmissions. We also orchestrate the spare parts distribution for Volvo Group’s customers globally and design, operate and optimize logistics and supply chains for all brands. We count 30,000 employees at 30 plants and 50 distribution centers across the globe. Our global footprint offers an opportunity for an international career in a state-of-the-art industrial environment, where continuous improvement is the foundation. As our planet is facing great challenges, we - one of the largest industrial organizations in the world - stand at the forefront of innovation. We are ready to rise to the challenge. Would you like to join us?

Ansök nu

QA/QC Engineer | Mechanical

Läs mer Feb 29
QA/QC Engineer | Mechanical

Are you a Mechanical Engineer with a passion for quality control and construction? In this role, you will play a crucial part in ensuring the highest standards of quality at NOVO Energy's production facility. Join our dynamic team as we drive innovation and shape the future of sustainable transportation!

We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Mechanical Engineer to join our QA/QC-team!

Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery.

Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

What you will do
As a Mechanical Quality Engineer in the NOVO One Project construction site you will be playing a crucial role in ensuring the quality of various mechanical systems, components, and processes. You will in this role be responsible for overseeing and implementing quality control measures to ensure that all mechanical aspects of a project meet the required standards. You will be a part of a growing and dedicated team and you will report to the Quality Manager. This role offers a unique opportunity for you to thrive in a challenging and rewarding environment!

Your responsibilities will include

- Perform quality control inspections on mechanical installations, equipment, and systems to ensure compliance with project specifications, codes, and standards.
- Conduct regular audits of mechanical work processes to identify areas for improvement and ensure adherence to quality procedures and best practices.
- Collaborate with project managers, engineers, and contractors to develop and implement quality control plans and procedures specific to mechanical works.
- Review mechanical design drawings, specifications, and technical documentation to ensure accuracy and compliance with industry standards.
- Conduct pre-inspection meetings with contractors and other stakeholders to communicate quality control requirements and expectations.
- Monitor the installation and testing of mechanical systems to ensure compliance with approved plans and specifications.
- Perform inspections and tests on mechanical equipment, materials, and components to verify their compliance with applicable standards and specifications.
- Document and report non-conformities, deviations, and deficiencies in mechanical installations and equipment and recommend corrective actions.
- Ensure that all expectations for performance criteria are met for the commissioning period.

Skills & Requirements

- Degree in Mechanical Engineering.
- 5+ years of experience in Quality Control and Quality Assurance in Construction.
- Knowledge and experience in air handling units, fan coil unites, water tanks/pumps, chillers, heating/cooling installation, building automation system, fire extinguishing installation and variable gas flow systems etc
- Communication & presentation skills
- 2D and 3D modelling –Auto Cad and Autodesk Inventor
- English written and oral skills.
- Proficient in MS applications and Bluebeam
- Experience in a multi-cultural environment



Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars.

Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells.

You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Wrknest AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Wrknest AB .

Projektledare inom miljöteknik och avfallshantering ??

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Jul 9
Om tjänsten
Som Projektledare kommer du att leda och samordna byggnationen av automatiska avfallshanteringssystem genom alla projektfaser: planering, projektering, inköp, montage och drifttagning. Du ansvarar för både teknisk design och dimensionering samt kommersiella aspekter som budget och kontraktsbevakning. Du blir en nyckelperson i projektorganisationen och deltar aktivt i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar. Här får du chansen att utvecklas inom ett internationellt företag med stor påverkan i en roll som kombinerar teknik, byggentreprenad och miljötänk.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som projektledare kommer du att:
Leda projektorganisationen och samordna arbetet genom alla faser.
Ha tekniskt ansvar för design och dimensionering av anläggningarna.
Upprätta och följa projektbudgetar samt bevaka och förhandla kontrakt.
Delta i planeringsmöten, byggmöten och besiktningar.
Ansvara för att genomföra projekt med hög professionalism och affärsmannaskap.

Vi söker dig som
Har en ingenjörsutbildning eller motsvarande. Har erfarenhet av projektledning inom byggindustrin och/eller markentreprenad. Besitter goda projektledaregenskaper och god teknisk förståelse. Har erfarenhet av ekonomistyrning och uppföljning. Har hög IT-mognad och kunskap inom entreprenadjuridik. Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Övrig information
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start på din nya karriär.
Plats: Göteborg, med möjlighet för distansarbete beroende på din bostadsort.
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare

Om kunden
Kunden är stolta uppfinnare av sopsugen och ett av de mest innovativa företagen inom den globala industrin för automatiserad insamling av avfall. De leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering med en vision att skapa smartare städer och förbättra livskvalitén idag för att lämna en grönare planet till kommande generationer. De erbjuder en ledande roll i en platt organisation med öppen företagskultur och högt i tak. Placeringsort är Göteborg.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Redovisningskonsult till MCI Redovisning i Göteborg ????

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 3
Om tjänsten
MCI erbjuder tjänster och produkter för ekonomisk förvaltning av egna företagares verksamheter. Med goda resurser kan MCI erbjuda allt från löpande redovisning, lönehantering och årsbokslut till deklarationshjälp. Som Redovisningskonsult på MCI får du arbeta med ett tryggt och erfaret gäng som backar upp och stöttar varandra i det dagliga arbetet. De har en stark lokal anknytning och du får vara med och arbeta nära deras kunder.
Rollen är remote i Göteborg med ett par kontorsdagar i månaden.
Detta är en direktrekrytering med anställning hos MCI, där rekryteringsprocessen går via Wrknest. Detta innebär att all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen som Redovisningskonsult blir du ansvarig för 40 kunder som framförallt arbetar inom detaljhandel och du har löpande kontakt med dessa. Du arbetar mot mindre och medelstora företag och allt ifrån enskilda firmor till koncerner. Du arbetar med löpande grundbokföring, kund- och leverantörsreskontra, framställer månadsrapporter och tar fram månadsbokslut.
För att lyckas med dina arbetsuppgifter är du noggrann och gillar att få rätt siffra på rätt plats. Vilja och personligt engagemanggenomsyrar MCI's verksamhet och det är en självklarhet att du också kommer bidra med detta i ditt arbete.
För rätt person så finns möjligheter att bli chef över andra redovisningskonsulter.
Vi söker dig som har
Minst tre års erfarenhet av redovisning
Har arbetat i Visma
En god kontoförståelse
Flytande språkkunskaper i svenska, i tal och skrift

Vi ser det som meriterande
Att ha en ekonomisk utbildning
Att ha haft personalansvar sedan innan

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är engagerad, noggrann och strukturerad. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Remote, Göteborg
Omfattning: 40 h/vecka
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Din lokala redovisningsbyrå i Göteborg. Din hjälpande hand. MCI Redovisning är ett en redovisningsbyrå som personligt engagerar sig i alla sina kunder. Vi finns här för att underlätta din vardag, ditt företagande och din ekonomi. Vi brinner för att hjälpa dig att bygga upp, utveckla och driva ditt bolag. Med ditt förtroende går vi in med mycket hjärta, oändligt med kunskap och ett driv som kommer skapa den allra bästa, personliga, lösningen för just dig.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Ansök nu

?Projektledare inom industriautomation ??

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jul 3
Granitor Systemssöker en driven projektledare inom industriautomation för att leda tekniska projekt från start till slut. Granitor Systems levererar nyckelfärdig utrustning, framförallt robotceller ochautomatiserade produktionslinjer.Rollen innebär ett helhetsansvar för projektens tekniska leverans, affärsmässighet och tidplan, med fokus på att säkerställa att projektmålen uppnås med hög kvalitet.
Granitor präglas avett entreprenöriellt klimat där du erbjuds hög frihet under ansvar i en bred och utvecklande roll. Samtidigt som du medmånga erfarna och hjälpsamma medarbetare kan räkna med att alltid få det stöd du behöver.
Dina framtida arbetsuppgifter:
Som projektledare kommer du att ha en varierande och dynamisk roll med ansvar för:
Planering och ledning av projektteam.
Upphandling av underleverantörer och större komponenter.
Bevaka ändringar och tillägg i projektplanen utifrån ekonomiska, tidsmässiga och kontraktsmässiga konsekvenser.
Styra tekniska lösningar för kostnadseffektivitet och ansvar för CE-märkning.
Bidra till säljorganisationen med offerter och konceptutveckling mellan projekt.

Vi söker dig som har:
Erfarenhet av industriautomation, gärna som projektledare.
Utbildning inom mekanisk konstruktion eller maskinteknik. Alternativt motsvarande utbildning/erfarenhet av elkonstruktion eller PLC-programmering för industriautomation.
Flytande kunskaper i svenska och engelska.
Körkort.
Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi söker dig som är ansvarstagande och målmedveten med ett entreprenöriellt driv.

Övrig information:
Start: Efter semestrarna, för att ge dig en bra start i din nya roll.
Plats:Sisjön, Göteborg.
Omfattning: Heltid, med flexibilitet i arbetsplats och arbetstider.
Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning.
Förmåner: Förmånsbil, friskvårdsbidrag, kollektivavtal, hälsokontroller och tjänstepension.

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Detta är en direktanställning till Granitor Systems, där Wrknest sköter rekryteringsprocessen. Vi önskar därför att all kommunikation kopplat till processen sköts via oss på Wrknest.

Om Granitor Systems:
Granitor Systems är en del av Granitorkoncernen, tidigare Midroc, och har en lång historia av att levererarobot- och automationslösningar till sina kunder. De erbjuder ett helhetskoncept för aktörer inomindustri, infrastruktur och energi. En stor del av deras kunder verkar inom fordonsindustrin. Granitor Systems är en trygg leverantör med mångaårs erfarenhet där kundupplevelse ochkvalitet alltid står i fokus. De har även ett högt medarbetarfokus vilket resulterat i nöjda medarbetare och låg personalomsättning.
Läs mer om Granitor systems här.
Om Wrknest:
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

Ansök nu

Verksamhetskonsult till Gotit! ??????????????????

Utbildningsadministratör/Studieadministratör
Läs mer Jun 20
Gotit behöver förstärka sitt team för vuxenutbildning med en driven skoladministratör/skolledare. Gotit skapar IT-stöd med syftet att förenkla och utveckla administrationen från förskola till vuxenutbildning. Programvaror som Skolplatsen och Alvis erbjuder skolorna ett stöd för att bland annat administrera ansökningar, frånvaro, betyg och mycket mer.
"Att tillsammans utveckla morgondagens lärande" är deras vision. Tillsammans med sina kunder utvecklar Gotit de bästa lösningarna utifrån kundens behov. De satsar mycket på att bli en attraktiv leverantör men även en attraktiv arbetsplats och arbetar mycket med den personliga utvecklingen, både individuellt och i grupp. Som medarbetare på Gotit finns det stora möjligheter till vidareutveckling.
Vikariatet avser en tjänst inom Team Alvis. Teamet är ett glatt gäng med seriösa och målfokuserade individer som alla gör sitt bästa. Initialt kommer du att arbeta för att förstärka kundsupport och projektledning. Efterhand när du växt in i rollen arbetar du med utbildning och verksamhetsutveckling. I rollen ingår även att tillsammans med säljare stärka förtroendet hos befintliga och nya kunder och att tillsammans med systemutvecklare prioritera och kvalitetssäkra produktutvecklingen.
Vikariatet beräknas till cirka 1 år inkluderande tid för introduktion och överlämning.
Arbetsuppgifterna består av:
Support, dvs. stöd till deras kunder och användare av produkterna per telefon, e-post och i ärendehanteringssystem.
Utbildning av kunder i deras produkter och tjänster. I arbetet ingår en del resande då utbildningar sker hos kund. Du planerar kundernas utbildningar tillsammans med kund och övriga i teamet.
Projektledning/kundansvarig, t.ex. i ett införandeprojekt eller förstudieprojekt.
Kundrelationer, dvs. vårda befintliga kundrelationer genom support, regelbundna kontakter och aktiviteter såsom användarträffar.
Demonstration av systemet för ny kund, dvs. hjälp och stöd till säljare vid säljmöten. I arbetet ingår en del resande då demo sker hos kund.
Produktutveckling, dvs. aktivt arbeta för att förbättra och förädla deras produkter.
Ort: Göteborg
Resor: Vanligtvis sker resor i tjänsten till kund när möten och utbildningar genomförs. Med pandemin har det blivit vanligare med distansmöten och distansutbildningar. Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 2 augusti 2024. Urval och intervjuer kommer dock att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Tillträde: Snarast.
Kvalifikationer: Du som söker har troligtvis en akademisk bakgrund eller så har du förvärvat motsvarande kompetens genom längre arbetslivserfarenhet eller liknande. Det är önskvärt att du har yrkeserfarenhet av skoladministration/skolledning inom vuxenutbildning och de ser det som en stor fördel om du har arbetat som skoladministratör/skolledare tidigare. Det är meriterande om du har arbetat i eller har kännedom om Alvis som administrativt stöd. Erfarenhet från projektledning och av att hålla utbildningar är också meriterande men inget krav. Det är viktigt att du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.
Utöver kompetenskraven är rätt inställning och attityd viktigt. För att passa in i rollen är du serviceinriktad, kreativ och ödmjuk. Det krävs flexibilitet och att vara en lagspelare samtidigt som du har ett stort kundfokus. De ser positivt på om du har intresse för att vidareutveckla din kompetens, vidare är du duktig på att skapa relationer och är inte rädd för att tala inför en grupp. Att du är strukturerad och tycker om att arbeta självständigt är viktigt men även att du kan fungera väl i ett team. De lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Gotit:
Gotit är ett IT-företag med moderna system för skolverksamheter. Det har de gjort sedan starten 1996. Men de är mer än så om du frågar deras användare, de som arbetar med skoladministration och som får skolan att flyta på och fungera. Genom att göra deras jobb lättare och allt smidigare skapar de en kedja av fördelar som sprider sig över hela skolan. Effekterna, de hamnar till slut i klassrummet. I undervisningen. I ett bättre lärande.


Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer påwww.wrknest.se.

Ansök nu

Account Manager at Mimbly ????

Account manager
Läs mer Maj 13
About the role:
Stepping into an ambitious phase, Mimbly is eager to enter international markets and is looking for an Account Manager to join their journey. In this role, pivotal for expansion, the focus is on broadening client bases and managing distribution networks beyond Sweden. Mimbly, known for its innovative water recycling and microplastic filtrationtechnology, is at an excitingpoint where your contribution can significantly impact a sustainable future. This is a chance to join a team where innovation meets purpose, creating eco-friendly solutions for global challenges.
Your future responsibilities:
As the forefront of Mimbly's international ambitions, you'll among other:
Secure new clients and distribution partners globally.
Strengthen relationships with international distributors.
Ensure product innovations are effectively communicated to clients, aligning closely with R&D.
Navigate through extended sales processes strategically, from negotiations to value propositions.

We're looking for someone who:
Is experienced in international sales and distribution, ideally within sectors like laundry, hotel, healthcare, or facility management.
Can boast a robust international distributor network with a technical interest to bridge R&D and clients.
Communicates flawlessly in English. Also, it'svery meritorious if you have French, Spanish, German, or English as your native language.
Is outgoing, collaborative, and driven, thriving in a dynamic, flat organizational structure.

Additional information:
Start: Flexible.
Location: Based in Gothenburg, with the possibility of working remote occasionally.
Scope: Full-time
Type of Employment: Permanent, starting with a probation period.

About Mimbly:
At Mimbly we design and develop sustainable laundry solutions. We want to have an impact on the world by saving water(s), energy and microplastics. Mimbly’s first product, the Mimbox is a connected device and add-on solution for professional laundry machines that saves energy, recycles water and stops the microplastics released when washing textiles from entering our waterways and oceans.
We believe that sustainable solutions will become a part of our everyday lives, it is up to us to develop new concepts to be better than the products of today. We want to have an impact by saving water, energy and microplastics all around the world.
We're a passionate team of 13 and growing, and we are committed to building a world-class team to scale with us.
About Wrknest: At Wrknest, we take a different approach. Believing in constant innovation and the pursuit of new opportunities, we set out to redefine recruitment. In an era of rapid digital evolution, staying relevant means being adaptable. We look beyond resumes, focusing on potential and offering tailored upskilling to meet the needs of the moment. Discover more about how we match unique talents with opportunities at www.wrknest.se.

Ansök nu