Göteborg: Konsultchef Tjänstemän

Hitta ansökningsinfo om jobbet Konsultchef Tjänstemän i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Nu utökar vi på Effektiv laget med en konsultchef som genom affärsmässigt och personligt handlande är med i vår expansiva fas. Vi letar efter någon med tidigare erfarenhet inom tjänstemannasektorn, stort kundfokus och dokumenterad rekryteringserfarenhet. Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Din framtida arbetsgivare
Vi är ett innovativt och snabbrörligt bolag, som vet vikten av att ändra spelsystem fort på den snabba marknaden vi befinner oss på idag. En marknad och spelplan som karaktäriseras av högt tempo, effektivitet och kvicka byten – där innovation och digitalisering är vår nutid och framtid. Därför är vi i behov av dig!

Här erbjuds du en nyckelroll där ledorden är kundutveckling, processeffektivisering och ledarskap på ett företag med
sunda värderingar och stort samhällsengagemang. Effektiv är det personliga konsultföretaget inom kompetensförsörjning
med tjänster som bland annat rekrytering, bemanning, interim, matchning och coachning. Vi är ett företag som motiveras av
lagspel, utveckling, långsiktiga relationer och framgång. Bli vår nästa spelare!

Vad erbjuder rollen?
Som konsultchef hos Effektiv ansvarar du för kandidater, konsulter och kunder inom vår verksamhet i Göteborgsregionen. I rollen ingår personalansvar för Effektivs konsulter och du ansvarar för samtliga personalrelaterade frågor samt för rekryterings- och bemanningsprocessen, med särskilt fokus på tjänstemannauppdrag. En central del i tjänsten innefattar att agera konsultativt och vara en rådgivande part för Effektivs kunder, samt att coacha våra fantastiska konsulter. Observera att rollen till en början även kan komma att innefatta arbete med kollektivkonsulter, i samband med uppbyggnad av dina tjänstemannaffärer och rekryteringar.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

- Skapa förutsättningar för att konsulten skall trivas hos oss, hos kunden samt motiveras och utvecklas i sin roll
- Genomföra kundbesök och verka för goda samt långsiktiga kundrelationer
- Självständigt och tillsammans med kandidatansvarig utföra hela rekryteringsprocessen, från annonsering till anställning av konsult, men även hantera direktrekryteringar beroende på din tidigare erfarenhet och/eller specialistområde
- Förstå kundernas behov och utmaningar på ett bra sätt så att vi bidrar till deras utveckling
- Administrativt arbete gällande bland annat anställningsavtal och tidsrapportering
- Effektivisera processer och driva utveckling inom funktionen

Du ingår i ett team av kandidatansvariga, konsultchefer och rekryteringskonsulter i Göteborgsregionen, med kontor i centrala Göteborg.

Start: Omgående, anpassat efter tillgänglighet för rätt kandidat
Omfattning: Heltid

Vem är du?
Vi ser gärna att du som söker har ett intresse och erfarenhet från att jobba med människor. Du har jobbat som konsultchef,
eller har erfarenhet från liknande befattningar, gärna med personalansvar eller med ansvarar för ett verksamhetsområde eller liknande. Vidare ser vi att du har kunskaper inom rekrytering, arbetsrätt, kollektivavtal och/eller personalrelaterade frågor. Du har en god administrativ vana med tillhörande systemkunskaper samt en ekonomisk förståelse. Rekryteringserfarenhet specifikt inom IT, ekonomi, försäljning etc. ser vi positivt på, och vill du nu ta denna erfarenhet och kombinera med ledarskap och personalansvar är detta rollen för dig. Vi tror att du, för att passa i rollen, ser fram emot att både rekrytera och sedan följa dina kandidater på deras uppdrag.

Som person har du ett genuint kundfokus samtidigt som du är prestigelös och engagerad. Du är duktig på att såväl etablera
nya kundrelationer som att vårda befintliga, där du motiveras av att agera rådgivande gällande optimering av kundens
personalstyrka. Det är viktigt att du har en affärsmässighet och en förmåga att se helheten utifrån affär- och
konsultperspektiv. Du trivs i en roll med frihet under ansvar, där du är duktig på att prioritera och arbeta effektivt. Din
arbetsdag präglas av ett högt tempo där det är viktigt att kunna fatta beslut och där din flexibilitet är av största vikt.


Om Team Effektiv
Vi är ett innovativt och snabbrörligt bolag som vet vikten av att ändra spelsystem fort på den snabba marknaden vi befinner
oss på idag. En marknad och spelplan som karaktäriseras av högt tempo, effektivitet och kvicka byten – där innovation och
digitalisering är vår nutid och framtid. Därför är vi i behov av dig!

Vi erbjuder dig en variationsrik roll med eget ansvar i ett team som har kul tillsammans, där alla är involverade och
engagerade. Ett företag som ser personalens kompetens och hittar på roliga aktiviteter med ett hjärta som klappar extra för
våra ideella samarbeten. Här lever vi våra värdeord: Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga som tillsammans bildar
GULD – vi hoppas att du delar dessa med oss.

Välkommen att bli Effektiv med oss!

Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande och start i tjänsten ser vi bör vara så snart som möjligt.

Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryterare Matilda Lundgren på matilda.lundgren@effektiv.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Talent acquisition assistant/HR - Student part-time

Läs mer Jun 9
Vi söker en modig, engagerad och ambitiös medarbetare som brinner för att utvecklas inom rekrytering och HR. Är du mitt i dina studier till personalvetare och letar efter ett utvecklande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig! Vi är ett start-up företagmed stora tillväxtambitioner. Hos oss finns alla möjligheter att växa och utvecklas i takt med företagets framgångar. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du får vara med och påverka från dag ett. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara rekrytering (även om det kan komma att förändras över tid); från annonsering till urval och intervjuer. Du kommer samarbeta nära med våra chefer och tillhandahålla stöd där det behövs. Du kan även komma att hantera andra HR-relaterade uppgifter som kan tillkomma i en dynamisk start-up miljö.Huvudsakliga arbetsuppgifter (Tjänsten kan innefatta följande, men är inte begränsad till)
Kravprofil och jobbannonsering: Samarbeta med våra chefer för att förstå krav och behov för den specifika tjänsten. Skapa och publicera jobbannonser på olika plattformar och kanaler.
Urvalsprocess: Granska inkomna ansökningar och CV. Göra en första screening av kandidater.
Hålla intervjuer: Genomföra telefonintervjuer samt/eventuellt HR-intervjuer. Samordna intervjuer tider med chefer och kandidater.
Tester: Administrera och utvärdera våra tester som är en del av rekryteringsprocessen.
Referenstagning: Kontakta referenser och genomföra referenstagning för att verifiera kandidatens erfarenheter och färdigheter.
Kandidatupplevelse/Kommunikation: Informera kandidater om statusen i rekryteringsprocessen. Ge återkoppling till kandidater efter intervjuer och tester.
Arbetsmarknadsanalys: Hålla sig uppdaterad om trender och förändringar på arbetsmarknaden. Genomföra löneanalyser och jämföra med branschstandarder
Bygga Talent Pools: Skapa och underhålla en talangpool för framtida rekryteringsbehov. Nätverka med potentiella kandidater genom evenemang, sociala medier och andra kanaler.
Administrativa Uppgifter: Hantera olika system. Uppdatera och underhålla kandidatprofiler och andra eventuella rekryteringsdokument.
Employer Branding: Arbeta nära vår Marketing avdelning med marknadsföring och kommunikation för att stärka företagets varumärke som arbetsgivare. Deltaga i och organisera jobbmässor och andra evenemang för att attrahera kandidater.
HR-relaterade uppgifter.

Kvalifikationer
Du studerar för närvarande till personalvetare eller liknande inom HR-området, med minst ett år kvar av studierna.
Du är intresserad av att arbeta minst 40% (viss flexibilitet kan finnas).
Du kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska.
Svensk medborgare.
Mycket bra kunskaper i Office paketet.

För att trivas och vara framgångsrik i rollen tror vi att du är: Självgående som arbetar proaktivt och tar egna initiativ. Du har en förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Du har hög integritet, tar ett stort personligt ansvar och värdesätter ordning och reda. Du ser dig själv som en lagspelare som samtidigt är självständig och bidrar till ett öppet och transparent arbetssätt. Lyhörd och kommunikativ med förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du trivs med att arbeta för och med människor på alla nivåer i organisationen och brinner för att ge bästa support till våra chefer och medarbetare. HR-teamet idag består av mig, Sandra, HR-chef sedan augusti 2023. Du och jag kommer arbeta nära och du rapporterar till mig. Mimmi, vår rekryteringskonsult, sedan november 2023 kommer snart ge sig ut på nya uppdrag, innan dess (beroende på när du kan starta) kommer hon säkerställa att du får en smooth on-boarding till rekryteringen hos oss.
Om du är den vi söker och vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt, skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!Ansökan Välkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sandra Olofsson, sandra.olofsson@elbitsystems.seStart: omgående Som ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss. Om oss Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder. Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

Ansök nu

Talent Acquisition Business Partner

Läs mer Jun 4
If you have a passion for tech recruitment and employer branding, we promise you will have the opportunity to create exciting projects with us! Here, you will work in a Nordic environment at an exciting data consulting company where we create future we can all trust.
Does it sound interesting?
We are now looking for a new member to our team who wants to be part of our journey to become strategic partners in recruitment for our business areas and to drive a new recruitment culture together with our leaders at Epical.
With us, you will have the opportunity to grow, and we love to hear new ideas and test new approaches. Here, you will be encouraged to develop in your role and help us create a modern recruitment function.
Do you want to join the journey?
What you will work with in the role of Talent Acquisition Business Partner with us, you will be responsible for one of our business areas, where you will support the managers and be responsible for the recruitment processes. You will work with all steps in the process, from requirements gathering to contract writing. Important parts will also include search in LinkedIn recruiter and focus on creating an exceptional candidate experience. You will have the opportunity to drive development projects and work with employer branding. Our goal is to create a strong employer brand and an efficient automated process with modern tools.
With us, you will work with colleagues from different countries and cultures. You will belong to a Nordic talent team but also have contact with our colleagues from people & culture and marketing. In the team today, we have colleagues located in Espoo, Stockholm and Gothenburg. For this role, we are looking for someone who is located in Gothenburg or Stockholm.
We wish you have
Studied a relevant education in, for example in HR
Experience in tech recruitment and sourcing in LinkedIn recruiter
Strong track record of attracting, hiring, and retaining top talent
Understanding of HR practices and employment legislation
If you have experience in recruitment marketing or employer branding, this is a big plus


To succeed in the role, we believe you have a flexible attitude and love to take on new challenges. You are relationship-building, easily creating strong bonds between both candidates and employees. Furthermore, we believe you have strong self-leadership, easily prioritizing and taking ownership of your own work. Finally, we hope you have a great curiosity and interest in tech.
This role require that you speak both Swedish and English fluently and that you reside and have the right to work in Sweden. We are looking for a new colleague to our team who can start as soon as possible, but we are prepared to wait for the right person.
Epical, who and why?
We believe that trust is at the heart of everything we do. We are dedicated to making a difference in the world by helping organizations build trust through data and technology. We are here to create a future we can all trust.
In addition, we offer you:
A virtue-led culture that is engaging, inclusive, and energetic
Flexible working hours and the possibility to work remotely
Centrally located offices
Comprehensive benefits package
Time and possibilities for competence development and continous learning

Do you want to become a part of something epic?
Hey, that’s an awesome idea! Please, submit your application today. The selection process is ongoing, and to qualify for the position, you need to reside in Sweden and have a valid work permit. If you have any questions regarding the role, please do not hesitate to contact our people below:
Join us in shaping the future of data consultancy and making the world a fairer place for all.
Data-driven business beyond the expected.
Epical is a Nordic data consultancy set on making a world we can all trust. Taking expertise in integration, data and analytics, applications, and digital trust, beyond the expected, Epical is adept in both building and running IT solutions on cloud. It’s through the responsible use of their knowledge that Epical’s roughly 400 experts strive daily to make and create things that help provide a fairer world for the many.
About the process
Please send your application in English. We operate on an ongoing process with the following steps after your application: phone screening, two digital interviews, and reference check. Under the right conditions, we are happy to invite you to one of our offices.
If you are curious about the role or want to know more about Epical, you are warmly welcome to contact:
Ellen Forsgren Head of Talent Acquisition ellen.forsgren@epicalgroup.com
We look forward to your application!

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Oddwork // Göteborg

Läs mer Maj 14
Vi tror att varlden blir en battre plats om alla manniskor far gora vad de verkligen brinner for. Håller du med? Då kanske du vill vara en del av att göra det möjligt tillsammans med oss -Nordens ledande fullservicebyrå inom rekrytering och employer branding.
Om rollen som Rekryteringskonsult:Här på Oddwork väntar möjligheten attspela en viktig roll för vår fortsatta tillväxt! Medstor frihet och lika stort ansvar, kommer du ta ägandeskap för såväl befintliga som potentiella kunder, din egen budget och rekryteringsprocessens alla steg. Låt oss måla upp det för dig:
Med en näsa för affärer har du redan sniffat upp nya leads innan du sparkar av dig skorna på vårt centrala kontor i Göteborg. Jakten börjar och du tar upp telefonen, navigerar samtalet och känner spänningen öka när du närmar dig målet. Du lägger på, ett leende sprider sig över dina läppar. Affären är så gott som din. Och där –där kom det. Signet på affären. Men ingen tid att vila. Nu börjar nästa jakt på den perfekta kandidaten. Dina skickliga sökkunskaper leder dig till en lovande profil.Med samma precision och passion presenterar du kandidaten för din kund. Ett möte bokat.Allt faller på plats. Ett nytt sign är avklarat– och du är redan på språng mot nästa affär. Låter det som en vardag du skulle vilja kalla din? Välkommen till teamet som alltid gör vårt bästa för att leverera extraordinära kund- och kandidatupplevelser.
Om dig:För att trivas hos oss, tror vi att du är personen som föredrar berg- och dalbanan med sug i magen framför en rofylld walk in the park. Kanske jobbar du just nu som säljare, rekryterare, searcher eller konsultschef? Oavsett nuvarande titel, så har dina två (eller fler) år inom rekrytering eller tjänsteförsäljning gett dig förmågan att hitta lösningar på kunders behov och talanger som matchar deras uppdrag. Du är framåt, modig och mån om att både kunder och kandidater ska veta att de är i trygga händer med dig. Du är flytande i svenska, engelska och långsiktigt relationsbyggande. Du tror på nya infallsvinklar, rak feedback och att ta initiativför att utvecklas.
Om oss: Som Nordens ledande fullservicebyrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Vår kultur är varm och stark, och karaktäriseras av gemenskap, positivitet och flexibilitet. En kultur som ligger till grund för utmärkelsen Årets Rekryteringsbyrå och samarbeten med såväl globala som lokala kunder, bland annat Saab, Axfood, Estrella, Västtrafik, Borevision, Mullvad VPN, Cary Group och Fortum. Vill du bli en av oss? Välkommen till en orange subkultur, där hjärta, innovation och expertis utmanar framtidens rekryteringsmarknad.
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: VD, Daniella Ravan, daniella@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Handledare (Job coach) till HelloLilly i Göteborg!

Läs mer Maj 8
HelloLilly söker en Handledare!
Vilka är vi på HelloLilly?
Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige.
Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer.
Sedan verksamhetsstarten för drygt två år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 2.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat över 1000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier.
Kort om ditt uppdrag
Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som handledare är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete.
Kort om dig
Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa!
I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa handledare. För att få jobba som handledare inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan;
Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst.
Alternativt
1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten)
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande.
- Studie- och yrkesvägledning.
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karriärvägledning.
Det här erbjuder vi
En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som Handledare
Ett närvarande ledarskap; du kommer att ha veckovisa 1-to-1 möten med närmsta chef och även upprätta en individuell utvecklingsplan som verktyg för att utvecklas i rollen och nå uppsatta mål.
Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt
En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt.

På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som Handledare verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!

Ansök nu

Konsultansvarig

Läs mer Maj 7
Om rollen: Vi på WRKFRC söker nu en dynamisk och resultatorienterad Konsultansvarig som brinner för att bygga starka team och effektiva processer. I denna roll kommer du att ha ansvar för rekrytering, anställning och onboarding av konsulter, samt sköta den löpande personaladministrationen. Stort fokus kommer vara hos våra fantastiska kunder och ditt mål är att säkerställa en smidig bemanning för våra uppdrag.
Dina huvudansvar:
Kund och Konsultrelationer: Regelbunden kontakt med både kunder och konsulter för att säkerställa hög nöjdhet och effektivitet i leverans. Du kommer att vara ute på fältet och träffa kunder samt konsulter i deras arbetsmiljö.
Personaladministration: Hantera daglig personaladministration inklusive bemanning av uppdrag och attesterande av tidrapporter.
Nyckeltals- och Leveransuppföljning: Övervaka och rapportera nyckeltal relaterade till konsulters prestationer och leveranser.
Rekrytering och Onboarding: Aktivt arbeta med att rekrytera och onboarda nya konsulter, säkerställa att de är väl förberedda för att möta våra kunders behov.

Vem är du?
Du är en driven "vinnarskalle" med en stark vilja att utvecklas och förbättra allt du gör.
Erfarenhet från industri- och produktionsmiljö är meriterande.
Du är van vid att hantera flera processer samtidigt och kan balansera olika krav med ett proaktivt förhållningssätt.
För tjänsten krävs körkort då du kommer att besöka kunder och konsulter på olika platser.

Kvalifikationer:
Goda kunskaper inom personaladministration och erfarenhet av att hantera arbetsrelaterade processer.
Utmärkt kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer med både interna och externa intressenter.
Förmåga att arbeta både självständigt och i team.

Vi erbjuder: En dynamisk arbetsplats där du har stora möjligheter att påverka och utveckla din roll och våra processer. Vi ser fram emot att du bidrar med din kunskap och ditt engagemang för att tillsammans nå våra gemensamma mål.
Ansök idag för att bli en del av vårt team och driva framgång tillsammans!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AB Effektiv Göteborg .

VD till Projektrör Väst AB

Verkställande direktör/VD
Läs mer Jul 19
Är du en resultatorienterad och inspirerande ledare med en känsla för affärer? Vill du vara med och driva tillväxt och utveckla en multidisciplinär verksamhet? Projektrör Väst söker nu en VD som vill leda deras expansion och stärka deras marknadsposition i Göteborg!

Din framtida arbetsgivare
Projektrör Väst AB är en del av Comfortgruppen. Göteborg är viktig marknad för Comfortgruppen med stor potential för fortsatt tillväxt inom samtliga affärsområden: VS, el och ventilation. Comfortgruppen har för avsikt att under kommande år växa och etablera en större och bredare verksamhet inom Göteborg, detta via förvärv och fortsatt organisk tillväxt.

Comfortgruppen består av flera dotterbolag inom Installationsbranschen. Tillsammans med anslutna fristående bolag inom Comfortkedjan, levererar de tjänster och produkter inom värme, sanitet, el och ventilation över hela Sverige.

Projektrör Väst har verksamhet inom entreprenad och service och är fördelat på två filialer, Göteborg och Uddevalla. Bolaget omsätter idag ca 60 MSEK och har 40 anställda. Företaget är väl etablerat med goda och långa kundrelationer.
Bakgrund till rekryteringen: Nuvarande VD planerar att gå i pension under våren 2025.

Vad erbjuder rollen?
Som VD i Projektrör Väst AB kommer du att leda bolaget och Comfortgruppens utveckling i Göteborg för att bygga en multidisciplinär marknadsnärvaro. Du samverkar också med övriga systerbolag i ett regionsamarbete.

Genom ditt tydliga ledarskap leder, motiverar och utvecklar du dina medarbetare. I rollen kommer du att ha en hög marknadsnärvaro för att identifiera och utnyttja affärsmöjligheter och du har ett aktivt deltagande i försäljningsarbetet.

Med hjälp av din affärsmässighet, starka strategiska förmåga och ditt strukturerade ledarskap hjälper du Projektrör Väst och Comfortgruppen att stärka sin position i Göteborg ytterligare. Du rapporterar till styrelsen samt Regionchef Väst för Comfortgruppen.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Utveckla och implementera långsiktiga strategiska planer för att uppnå företagets affärsmål och vision.
• Ansvara för företagets ekonomiska hälsa genom att övervaka budgetar, hantera kostnader och maximera intäkter.
• Identifiera och genomföra förvärv för att stödja företagets tillväxtstrategi.
• Leda och motivera teamet, samt utveckla interna talanger för att stödja företagets mål.
• Säkerställa att den dagliga driften av företaget fungerar smidigt och effektivt.


Vem är du?
I rollen som VD hos Projektrör Väst söker vi en stark ledare, gärna med erfarenhet från installationsbranschen. Du står för ett tydligt målinriktat ledarskap med förmåga att motivera, utveckla och inspirera medarbetare och brinner för att uppnå resultat. Du har god förståelse för affärsprinciper och ekonomisk styrning och har gärna kunskap i projektledning då det kan hända att VD har projektansvar.

Comfortgruppen har en långsiktig målsättning att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare, de vill att deras medarbetare har ett högt engagemang och att de utvecklas. På så sätt behåller de kompetens och attraherar fler till branschen.

Krav:
• Dokumenterad förmåga att bygga organisation med ett inkluderande ledarskap
• Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik eller företagsledning
• Erfarenhet från business-to-business verksamhet

Meriterande:
• Akademisk examen
• Erfarenhet installationsbranschen
• Erfarenhet från verksamhet inom service
• Erfarenhet av att strategiskt utveckla och organisera affärsenheter under tillväxt och bibehållen lönsamhet.
• Starkt nätverk i regionen

Personliga egenskaper:
• Goda ledaregenskaper, en person som ser och utvecklar duktiga medarbetare, delegerar och följer upp väl
• God ambassadör och kommunikatör för verksamheten och Comfortgruppen som helhet, externt såväl som internt och bygger varaktiga relationer med olika intressentgrupper
• Affärsorienterad och gott affärssinne
• Resultatorienterad och kostnadsmedveten som gör vad som krävs för att leverera det som utlovats
• Gott strategiskt kunnande med god förmåga att samla företaget mot gemensamma mål och visioner samt omsätta strategin i aktiviteter
• Transparant i sin person med gott omdöme och hög integritet


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus på markus@effektiv.se eller Joakim på joakim@effektiv.se

Sökord
VD, installationsbranschen, byggbranschen, comfortgruppen, chef

Ansök nu

CHAUFFÖR FÖR ICAS E-HANDEL, SÖDER OM GÖTEBORG

Budbilsförare
Läs mer Jul 17
Har du tidigare erfarenhet inom rollen som B-chaufför? Är du en person som har ett bra lokalsinne och uppskattar att leverera högklassigt kundbemötande och service? Just nu söker vi drivna personers som vill arbeta som budbilschaufför söder om Göteborg på heltid för ICA. Urval och intervjuer sker löpande och starten är efter sommaren. Varmt välkommen med din ansöka redan idag!

Vad erbjuder rollen?
I rollen som budbilschaufför kommer du att leverera matkassar till kunder söder om Göteborg, där utgångspunkten kommer vara en butik i samma område. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av distributionsarbete, men också att du på ett smidigt sätt kan arbeta fysiskt då även lossning och lastning förkommer i tjänsten. Arbetet kan ske både i grupp och självständigt vilket gör att du som person ska kunna vara flexibel och kunna samarbeta på ett strukturerat vis, men också besitta en bra kommunikationsförmåga. Arbetspassen är förlagda måndag-fredag mellan kl. 11:00 – 21:00 där start-och sluttid kan variera. Start för tjänsten är i slutet av augusti och början av september och du kommer att genomgå ca. 3 dagars utbildning i Arendal, Hisingen innan du sedan utgår från butiken söder om Göteborg.

Vem är du?
Att ta eget ansvar för att planera ditt jobb är inte några problem för dig. Du har god lokalkännedom och lär dig lätt att hitta till gator och adresser. Du gillar att arbeta i högt tempo och förstår vikten utav att alltid göra kunden nöjd. Slutligen är du även en bra lagspelare med god kommunikativförmåga. Arbetet kan innebära daglig kontakt med både kollegor och kunder. Kvalité och service är A och O för oss, så vi söker dig som är serviceinriktad och noggrann. Du kan vid behov behöva stötta kollegor från andra butiker i Göteborgsområdet.



Krav:

- B-körkort minst 2 år.
- Hög servicenivå.
- Datavana.
- Flytande svenska i tal och skrift.
- God fysik.


Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av att köra budbil eller erfarenhet av stadskörning.
- God lokalkännedom och kan följa GPS.
- Erfarenhet av matbutik.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Varmt välkommen med din ansökan
För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning och övertag. Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Sökord
budbil, kurir, chaufför, transport, ICA, ehandel, leverans, budbilschaufför, söder om göteborg, kungsbacka, Halland

Ansök nu

Chaufför till ICAs e-handel

Budbilsförare
Läs mer Jul 12
Har du tidigare erfarenhet inom rollen som B-chaufför? Är du en person som har ett bra lokalsinne och uppskattar att leverera högklassigt kundbemötande och service? Just nu söker vi drivna personers som vill arbeta som budbilschaufför på heltid på ICA. Urval och intervjuer sker löpande och starten är efter sommaren. Varmt välkommen med din ansöka redan idag!

Vad erbjuder rollen?
I rollen som budbilschaufför kommer du att leverera matkassar till kunder i centrala Göteborg, söder om Göteborg eller på Hisingen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av distributionsarbete, men också att du på ett smidigt sätt kan arbeta fysiskt då även lossning och lastning förkommer i tjänsten. Arbetet kan ske både i grupp och självständigt vilket gör att du som person ska kunna vara flexibel och kunna samarbeta på ett strukturerat vis, men också besitta en bra kommunikationsförmåga.

Arbetspassen är förlagda måndag-fredag mellan kl. 11:00 – 21:00 där start-och sluttid kan variera. Start för tjänsten är i slutet av augusti och början av september och du kommer att genomgå ca. 3 dagars utbildning i Arendal, Hisingen innan du sedan utgår från en av tre olika butiker.

Vem är du?
Att ta eget ansvar för att planera ditt jobb är inte några problem för dig. Du har god lokalkännedom och lär dig lätt att hitta till gator och adresser. Du gillar att arbeta i högt tempo och förstår vikten utav att alltid göra kunden nöjd. Slutligen är du även en bra lagspelare med god kommunikativförmåga. Arbetet kan innebära daglig kontakt med både kollegor och kunder. Kvalité och service är A och O för oss, så vi söker dig som är serviceinriktad och noggrann.

Vänligen specificera i din ansökan om du önskar arbeta i centrala Göteborg, söder om Göteborg eller på Hisingen. Vilket område du levererar i beror på vilken butik du utgår från och här tar vi gärna emot önskemål från dig som kandidat, även om du ibland kan behöva stötta kollegor i de andra områdena.


Krav:

- B-körkort minst 2 år.

- Hög servicenivå.

- Datavana.

- Flytande svenska i tal och skrift.

- God fysik.

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av att köra budbil eller erfarenhet av stadskörning.

- God lokalkännedom och kan följa GPS.

- Erfarenhet av matbutik.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Varmt välkommen med din ansökan
För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget med chans till förlängning och övertag.

Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Chaufför på deltid till ICAs e-handel

Budbilsförare
Läs mer Jul 12
Älskar du att ge fantastisk service och köra bil? Är du studerande eller har du en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%? Vill du börja ett extra jobb efter sommaren? Vi söker nu flera budbilschaufförer med utmärkt lokalsinne som vill bli en del av ICAs team. Ansök redan idag och bli en av våra stjärnor på vägarna!

Vad erbjuder rollen?
I rollen som budbilschaufför kommer du att leverera matkassar till kunder i centrala Göteborg, söder om Göteborg eller på Hisingen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av distributionsarbete, men också att du på ett smidigt sätt kan arbeta fysiskt då även lossning och lastning förkommer i tjänsten. Arbetet kan ske både i grupp och självständigt vilket gör att du som person ska kunna vara flexibel och kunna samarbeta på ett strukturerat vis, men också besitta en bra kommunikationsförmåga. I arbetet krävs det också att du är kvalité- och serviceinriktad.

Arbetspassen är förlagda måndag-fredag mellan kl. 11:00 – 21:00 där start-och sluttid kan variera vilket innebär att du kommer behöva vara tillgänglig minst 2–3 dagar i veckan. Start för tjänsten är i slutet av augusti och början av september och du kommer att genomgå ca. 3 dagars utbildning i Arendal, Hisingen innan du kommer kunna lägga in din egen tillgänglighet framåt.

Vem är du?
Vi söker nu dig som är student och har minst 1 år kvar på dina studier eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. För att trivas i rollen har du lätt för att ta eget ansvar och kunna planera ditt jobb efter utsatta tider är inte några problem för dig. Du har god lokalkännedom och lär dig lätt att hitta till gator och adresser. Du gillar att arbeta i högt tempo och förstår vikten utav att alltid göra kunden nöjd. Slutligen är du även en bra lagspelare med god kommunikativförmåga. Arbetet kan innebära daglig kontakt med både kollegor och kunder. Därav är det en fördel att tala och skriva flytande i såväl svenska som engelska.

Vänligen specificera i din ansökan om du önskar arbeta i centrala Göteborg, söder om Göteborg eller på Hisingen. Vilket område du levererar i beror på vilken butik du utgår från och här tar vi gärna emot önskemål från dig som kandidat, även om du ibland kan behöva stötta kollegor i de andra områdena.



Krav:
- B-körkort minst 2 år.
- Hög servicenivå.
- Datavana.
- Flytande svenska i tal och skrift.
- God fysik.
- Kan arbeta minst 2 dagar/veckan.
- Kan starta i slutet på augusti/början på september.

Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av att köra budbil eller erfarenhet av stadskörning.
- God lokalkännedom och kan följa GPS.
- Erfarenhet av matbutik.

Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.



Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.



För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget.

Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

SaaS-säljare till PTV Nordics

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jun 28
Är du en driven säljare som brinner för att alltid ligga steget före och att skapa långsiktiga kundrelationer? Vill du tillhöra ett lokalt team i en internationell miljö? PTV Nordics står i startgroparna med en spännande tid framför sig, vill du vara med på resan?

Din framtida arbetsgivare
PTV Nordics är en del av PTV Logistics och riktar sig mot den nordiska marknaden. PTV är en leverantör av digitala lösningar för ruttplanering för transporter av gods och människor. Verksamhetens kunder är transportföretag, men kommer också från branscher som normalt inte förknippas med logistik, t.ex. hemtjänst och resande servicetekniker. Genom smartare planeringssystem utför de samma uppdrag på kortare tid, med kortare totala körsträckor och ibland även med färre bilar. Dessa lösningar leder till kostnadsbesparingar och är dessutom bättre för miljön.

Vad erbjuder rollen?
I rollen som säljare hos PTV Nordics kommer du att skapa nya affärer genom att proaktivt och långsiktigt bygga relationer och affärsmöjligheter. Arbetet präglas av ett seriöst och ärligt relationsbyggande i en värdeskapande försäljning. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Utveckla nya kundrelationer och förädla befintliga.
• Prospektera och presentera PTV:s unika koncept och värden.
• Bearbeta prospekt från första kontakt till skrivet avtal.
• Påverka och arbeta enligt egen säljbudget.


Vem är du?
PTV söker ett resultatdrivet försäljningsproffs med gedigen expertis. Du har beprövad förmåga att öka försäljningen och en proaktiv inställning som är nyckeln till din framgång. Ditt huvudfokus ligger på att skapa mervärde genom att erbjuda optimala lösningar för den specifika kunden och din exceptionella kommunikationsförmåga möjliggör övertygande presentation av idéer och värden. Din strategiska och innovativa tankegång gör att du effektivt kan bidra till att uppnå och överträffa företagets mål.

Krav:
• Flertalet års erfarenhet av SaaS-försäljning, alternativt gedigen erfarenhet av djupgående logistik-arbete.
• Erfarenhet av att bedriva nykundsbearbetning med goda resultat.
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
• Intresse för logistik och planering.
• Relevant eftergymnasial utbildning

Meriterande:
• Kunskaper inom norska, danska eller finska



Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus Nordbring på markus@effektiv.se.

Sökord
SaaS, sales, internationellt, försäljning, logistik

Ansök nu