Göteborg: Ekonomiassistent till KRAHN Nordics

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till KRAHN Nordics i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet från en roll som ekonomiassistent med bakgrund inom leverantörsreskontra? Drivs du av att ta ansvar och vill vara en del av ett positivt arbetsklimat? Då är rollen som ekonomiassistent på KRAHN Nordics för dig!

OM TJÄNSTEN
KRAHN Nordics söker en engagerad ekonomiassistent med god erfarenhet av leverantörsreskontra, vilket kommer att utgöra den primära uppgiften i rollen. Detta inkluderar att hantera inkommande leverantörsfakturor och in- och utbetalningar. Du kommer även att samarbeta med KRAHN Nordics två dotterbolag, Krahn Specialty Fluids och BGM Logistics. KRAHN Nordics är placerade i Hisings Backa och där arbetar idag cirka 25 medarbetare.

Du erbjuds
- Att bli inkluderad i en öppen och gemensam företagskultur i en internationell miljö
- Bra förmånspaket såsom friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider
- En roll där som innebär möjlighet till utveckling

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
- Har erfarenhet från en likvärdig roll som ekonomiassistent
- Har en god systemvana
- Talar och skriver obehindrat på svenska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Visma Business och SAP
- Talar och skriver obehindrat på engelska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Nyfiken
- Effektiv
- Kommunikativ
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om KRAHN Nordics här och även dotterbolagen KRAHN Specialty Fluids och BGM Logistics

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Finance Assistant

Läs mer Maj 21
Join Our Team as a Finance Assistant!
About Us:
Consilium Safety Group leads the way in providing fire, flame, and gas safety technologies across the marine, energy, transport, and building sectors. With a legacy dating back to 1912, we've grown into an international powerhouse, headquartered in Gothenburg, Sweden, with over 55 offices worldwide. Driven by innovation and a commitment to protecting lives and the planet, we're on a journey to shape the future of safety technology, aiming to become #1 in Safety Tech.
The Role:
As a Finance Assistant at Consilium Safety Group, you'll play a crucial role in our finance team at our Gothenburg headquarters. You'll be responsible for delivering reliable financial information, managing accounts receivable with precision and adherence to best practices, and supporting various functions within the company.
Your Responsibilities:
Independently manage payments, claims, and reminder processes.
Drive improvement initiatives for accounts receivable, focusing on quality.
Administer and book issued bank guarantees.
Perform account reconciliation and intercompany invoicing.
Manage reconciliation of group transactions.
Oversee communication in the finance function's shared mailbox.
Ensure compliance with internal control standards and perform credit report assessments.

Who Are We Looking For?
We're seeking a candidate with:
Post-secondary education in economics or a related field.
Experience in accounting and accounts receivable.
Strong Excel skills.
Excellent written and spoken English.

As a person we hope you are:
Structured, organized approach - Your attention to detail ensures excellence.
Self-driven, proactive attitude - You lead with initiative.
High integrity, ethical standards - Your values set you apart.
Ownership mentality - You drive tasks to success.
Excellent communication, cooperation - Your collaboration ensures success.

How to Apply:
If you're ready to take on this exciting opportunity and meet the qualifications and attributes we're looking for, we invite you to apply for the position of Finance Assistant at Consilium Safety Group. Please submit your resume and cover letter, showcasing your relevant experience and why you'd be a perfect fit for our team. We're eager to hear from you!

Ansök nu

Ekonomiassistent till vårt nya huvudkontor i centrala Göteborg

Läs mer Maj 14
Vi på Happident arbetar för en ny, revolutionerande tandvårdsupplevelse. En miljö bort ifrån klinikdoft, hårda stolar och kala väntrum, Vi jobbar för att attrahera Sveriges mest framstående och engagerade medarbetare i kombination med den senaste teknologin. Helt enkelt en miljö där patienter erbjuds en kundupplevelse i världsklass.Om HappidentHappident är den tredje största privata tandvårdskedjan i Sverige med kliniker i alla Sveriges storstäder. Vi är på en utvecklingsresa tillsammans och har målsättningen att inom de närmaste åren både utveckla och expandera verksamheten. Happident är grundat av tandläkare och ägs av tandläkare med många års erfarenhet av att bedriva kvalitativ och heltäckande tandvård i Sverige och internationellt. Kliniskt fokus genomsyrar hela vår verksamhet och vi har ambitionen att bygga den bästa arbetsplatsen för våra anställda. Genom vår unika ”klustermodell” kan vi tillgodose alla våra patienters behov samtidigt som vi skapar unika karriärmöjligheter för alla våra medarbetare.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med den löpande redovisningen och övrig ekonomi i en företagsgrupp som är under stark tillväxt. Det är en stimulerande tjänst där du ges möjlighet att utvecklas och där du blir en viktig representant för gruppens fortsatta utveckling. Det är en bred och utmanande roll som bland annat innebär löpande hantering av kund- och leverantörsreskontra, kravhantering, betalningar, avstämning av balans- och resultatrapporter samt löpande bokföring. Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Göteborg.
Vem är du?
Vi söker en ekonomiassistent till vår ekonomiavdelning som ska avlasta övriga kollegor med administrativa arbetsuppgifter. Du har som lägst en avslutad gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Du är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt hanterar MS Office-paketet utan svårigheter. Vi söker dig som har en förmåga att självständigt planera och driva ditt arbete och kan prioritera när det behövs. Du är öppen, positiv, social och trivs i rollen som administratör och med att ge god service och ha många bollar i luften. Du är vidare stresstålig och flexibel samt ska kunna arbeta lika bra i grupp som självständigt. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Vad kan vi erbjuda?
Ett stort eget ansvar över dina arbetsuppgifter
Generösa förmåner
Härliga kollegor
Varierande arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta inom ett affärsområde med korta beslutsvägar och med en prestigelös atmosfär. Du kommer att ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat.
Ansökan
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Merits, Redovisningschef, lina.merits@happident.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Praktisk informationStart: Omgående eller enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid.Placering: Stampgatan 14, Göteborg

Ansök nu

Ekonomiassistent - Humlys Huvudkontor Göteborg

Läs mer Maj 2
Låt ditt engagemang forma framtiden för utbildning!Lärare, de som bär med sig nyckeln till kunskap och förändring. De har kraften att vägleda och inspirera i en värld som ständigt förändras. Men, vi står inför en utmaning – var tionde lektion i västvärlden leds inte av ordinarie lärare. Istället för att se detta som en belastning på utbildningen, tror vi på att nya influenser kan vara källan till ökat engagemang och motivation hos våra barn och ungdomar. Tillsammans måste vi skapa nya, flexibla lösningar för att se till att varje lektion räknas.Humly har tagit saken i egna händer och utvecklat en digital plattform som sammanför skolor och förskolor med kompetenta vikarier baserat på skolornas behov och vikariernas styrkor och intressen. Vi är här för att se till att skapa möjligheter och valmöjligheter för våra vikarier.

Om tjänstenHumly söker en ekonomiassistent på heltid till vårt kontor i Göteborg. Du kommer arbeta som understöd till vår ekonomiansvarige med bland annat löpande redovisning och avstämningar, lönehantering samt administrativa uppgifter. Det är en heltidstjänst med start augusti/september 2024. Utgångspunkt för anställningen kommer vara på vårt kontor i Göteborg.
Arbetsuppgifter- Lönekörning för bolagets anställda och vikarier- Hantering och redovisning av leverantörsfakturor och inbetalningar- Löpande redovisning ochavstämningar- Rapportering till myndigheter- Upprättande av intyg till bland annat A-kassan, Försäkringskassan och Kronofogden.- Kontorsadministration

Vi söker dig som- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön- Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter- Kan vara tillgänglig senast från och med första september 2024- Meriterande vid erfarenhet av Visma Business och Crona Webb
Som person är du:- Noggrann- Initiativtagande- Strukturerad- Självgående
Du tar med dig kunskap och erfarenhet från tidigare arbete, men som alla andra på Humly bör du utvecklas som person, i din roll och inom ditt område. Det gör du bäst genom att vara nyfiken och ta tag i de utmaningar som dyker upp.

Praktiskt om arbeteStart: Augusti/SeptemberPlats: GöteborgOmfattning: Heltid, vardagarLön: Fast lön enligt överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att tjänsten kan komma att tillsättas, så vänta inte med att skicka ansökan.

Ansök nu

Ekonomi & inköpsassistent

Läs mer Apr 29
Just nu har du möjligheten att bli en del av ett härligt gäng på Provexa. De söker en Ekonomi & Inköpsassistent. Ta chansen att bli en nyckelroll på företaget redan idag!
Vi söker dig som är junior i din karriär ochsom längtar efter en vardag med stor variation och som uppskattar att vara spindeln i nätet. Tjänsten har störst fokus på ekonomi och inköp men både inventering, möta gäster och se till att kaffet är varmt kan ingå.
Arbetsuppgifter, ekonomi
Löpande bokföring
Fakturering
Förregistrering av leverantörsfakturor
Hantering och bokning av inbetalningar
Utskick av betalningspåminnelser och säkerställer att kunder betalar i tid
Handläggning av ärenden, t. ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar
Uppdatering av kund- och leverantörsregister
Assisterar i bokslutsarbetet
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning

Arbetsuppgifter, inköp
Planerar och utför inköp
Förhandlar med leverantörer och sluter självständigt avtal
Följer upp och säkerställer leverans av rätt produkter i rätt tid
Följer inköpsrutiner och arbetar aktivt för att förbättra leverantörers prestation gällande kvalitet, leveranssäkerhet och kommunikation
Avhjälper och korrigerar inköpsavvikelser samt ser till att dessa kommuniceras internt och externt enligt gällande rutiner
Säkerställer att lagersaldon är korrekta genom månatliga inventeringar
Säkerställer att lagret är kurant och att övriga rutiner kring lagret upprätthålls
Utveckling/förbättring av metoder och rutiner för en effektivare inköpsstyrning

Vi söker dig som
Har erfarenhet av ovan nämnda uppgifter
Utbildning inom ekonomi/inköp
Uppskattar en variationsrik vardag
Är en team player
Självgående
Initiativrik
Flexibel

Om ProvexaProvexaär en koncern med ca 100 anställda som utför ytbehandling och tjänster inom ytteknik för industrin. De står bakom nya patenterade idéer som Provexa EARTH, banbrytande ytteknik som i ett slag ändrar bilden av vad som är möjligt att göra med ytbehandling.De har anpassat produktionen efter nya tider och krav. Det handlar om att erbjuda ytbehandling och ytteknik som ger rätt funktion, skydd och hållbarhet.
Om tjänstenTillsättning: OmgåendeArbetstider: Kontorstider, heltid

Ansök nu

Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom E...

Läs mer Apr 15
Är du student och är ute efter ett roligt och givande deltidsjobb inom Ekonomi? Skicka in din ansökan nu så kommer vi arbeta för att matcha dig mot ett uppdrag hos någon av våra kunder!
Vi på Wrknest samarbetar med väldigt många spännande kunder inom tjänstemannasektorn, allt ifrån start-ups till världsledande bolag inom sin bransch. Här får du chansen att som student få foten in på någon av dessa bolag, säkra ditt deltidsjobb och kanske bygga ovärderlig arbetslivserfarenhet kopplat till din utbildning.
Om du är student inom Ekonomi eller liknande eller i allmänhet är ute efter ett deltidsjobb är detta din chans att utöka ditt nätverk och sätta startskottet för din framtida drömkarriär!
Visa ditt intresse och bifoga ditt CV och gärna en kort text vad du är intresserad av, så kommer vi försöka matcha dig med våra inkommande behov i sommar samt kontakta dig om det dyker upp något relevant för vad du vill göra.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Academic Work Sweden AB .

Teknisk säljare till SSI Schäfer

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jul 5
Är du en erfaren teknisk säljare som är redo för nästa utmaning? Är du också driven, ansvarstagande och en lagspelare? Då kan detta vara möjligheten för dig!

OM TJÄNSTEN

SSI SCHÄFER´s huvudkontor ligger i Neunkirchen, Tyskland, och finns globalt i runt 70 länder och har ca 10 000 anställda. I Sverige finns vi representerade i fler städer och är ca 100 anställda.

Vi designar och utvecklar lagerlösningar för alla olika branscher och behov. Som en helhetsleverantör av skräddarsydda logistiklösningar har vi en bred produktportfölj som omfattar manuella, semi- och helautomatiserade lösningar, inom lagring, orderplockning, conveyor och mjukvarulösningar.

Lagring och logistik genomgår enorma förändringar och framtidens vinnare är de som använder möjligheterna. Som en av världens ledande leverantör i branschen har SSI Schäfer den största portföljen av system och produkter, producerade i våra egna fabriker.

Vi söker nu en Teknisk Säljare inom affärsområdet ”Product and Equipment” som inspireras av våra produkter och som skall fortsätta etablera SSI SCHÄFERS kundbas främst i centrala Sverige. Du kommer att fokusera på våra manuella och semiautomationslösningar, vilket gör ditt jobb varierande och du kommer dagligen möta människor inom olika branscher och befattningar.

Som säljare hos oss kommer du besöka och bygga långsiktiga relationer med både befintliga och potentiella nya kunder i Mellansverige. Du behöver kunna ta egna initiativ, driva ditt arbete och strukturera upp dina arbetsdagar, samt vara ett bollplank till våra kunder för att hitta den bästa lösningen deras behov.

Du behöver kunna arbeta ensam men även vara en teamspelare, då du kommer jobba tätt med övrigt säljteam och våra Application Engineers för att tillsammans ta fram förslag och offert för varje projekt.

När du börjar din anställning på SSI SCHÄFER erbjuds du en gedigen utbildning om företaget och våra produkter. Du får även mycket stöttning från övriga organisationen så förutsättningarna att lyckas i rollen är de bästa.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Du kommer bland annat ansvara för:


* Försäljning av Product and Equipment segmentet i Sverige
* Skapa en årlig budget och roadmap tillsammans med Head of Sales
* Koordinera säljaktiviteter, design och prisdiskussioner tillsammans med produktion i bolaget
* Stärka SSI Schäfers varumärke på marknaden genom att leverera hög standard på försäljning och fortsatt affärsutveckling inom P&E området


VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk relationsförsäljning B2B med dokumenterat goda resultat, gärna inom logistik. Du har lätt för att se och förstå kunders behov inom logistik och materialflöden och tillsammans med din tekniska förståelse och ditt strukturerade arbetssätt hittar du den bästa lösningen åt kund. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta, både på engelska och svenska i tal och skrift.

Som person är du strukturerad, ansvarsfull och är drivande i försäljningsprocessen. Du tycker om sociala miljöer och motiveras av att nå gemensamma mål tillsammans med dina kollegor. Du är också någon som trivs i en matrisorganisation och globalt sammanhang.

Vidare ser vi också att du har:
- 5+ års arbetslivserfarenhet av liknande roll
- Goda resultat i tidigare försäljningsroller
- B-körkort
- Tekniskt intresse och förståelse

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet från logistikbranschen
Vi ser gärna att du som person är utåtriktad och har en förmåga att föra dialoger på olika nivåer och med olika människor. Du ser möjligheter i att lösa kunders behov och för att fungera i rollen är du mycket plikttrogen, ansvarstagande och drivande då du kommer ha ansvar över ditt eget arbete.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Winona och SSI Schäfers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av vår konsult Sandra Isojärvi, sandra.isojärvi@winonagroup.com. Vi går igenom urvalet löpande under sommaren och återkoppling kan därmed dröja. Annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om företaget

SSI SCHÄFER är en världsledande leverantör av produkter och system för internt materialflöde, lager- och logistiklösningar. Vi har runt 70 dotterbolag och 7 produktionsanläggningar över hela världen, där vi utvecklar innovativa koncept och kundanpassade lösningar för våra kunders olika unika utmaningar. Med vår egen breda produktportfölj av allt från manuella till automatiserade lösningar, IT och mjukvara formar vi intralogistikens framtid.

Läs mer på https://www.ssi-schaefer.com/sv-se

Ansök nu

Säljare på deltid till nystartat bolag

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jul 17
Vill du kombinera dina studier med praktisk erfarenhet inom försäljning och samtidigt få möjlighet att utveckla dina färdigheter. Vi söker nu en driven och orädd person på deltid för start i augusti.

OM TJÄNSTEN
Calcwire har uppmärksammat bristen på skåpsmontörer, samtidigt som trådmaskiner inte utnyttjas som de borde. Calcwire vill hjälpa företag som bygger elskåp att utnyttja maskiner och automatisera enformiga arbetsuppgifter.

Som nystartat litet bolag söker de nu sin första säljare på deltid. Du kommer att vara ansvarig för att boka möten med potentiella kunder och jobba med att sälja in Calcwires tjänster. Man kommer att spela en avgörande roll i att utöka kundbasen och säkerställa att företaget når sina försäljningsmål. Kontoret ligger i Ullared men du arbetar på valfri arbetsplats t.ex hemifrån. Förväntningarna på dig är att du kan jobba 1 dag i veckan under kontorstider men flexibelt utefter dina studier.

Arbetsuppgifterna innehåller bl.a:
- Prospektering för att skapa leadslistor och identifiera samt kontakta potentiella kunder
- Använda telefon som primärt kontaktverktyg för att boka möten med intresserade kunder
- Dokumentera kommunikation och uppföljning i aktuella system och verktyg

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning samt har minst ett år kvar av studierna alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Obehindrad i svenska i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet
- Är tillgänglig för arbete ca 8h/vecka
- Har tillgång till egen dator för arbetet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här!

Ansök nu

Lagermedarbetare till globalt teknikföretag

Lagerarbetare
Läs mer Jul 16
Är du tekniskt lagd och vill arbeta som lagerarbetare på ett nytt projekt ute i Arendal? Gillar du fysiskt arbete och att arbeta i team så är detta tjänsten för dig. Sök redan idag då urval sker löpande & behovet är omgående.

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu lagerarbetare till vår kund som skall öppna upp en ny lokal i Arendal för ett projekt under året. Detta projekt har tillkommit tack vare ett ökat behov från företagets kund sett till leveranser som förväntas genomföras under detta år. I denna tjänst kommer du tillsammans med dina kollegor att hantera hela processen kring detta projekt som skall levereras ut till företagets kund. Arbetet är förlagt på dagtid och planerar att pågå under 2024. Du kommer att anställas som konsult av oss på Academic Work och bakgrundskontroll samt drogtest genomförs på samtliga konsulter.

Du erbjuds
- Möjlighet att få arbeta för ett globalt teknikföretag
- En engagerad konsultchef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Packning av kompletta leveranser for vidare transport
* Allt i allo sett till projektets behov


VI SÖKER DIG SOM
- Talar svenska & engelska flytande då det krävs i det dagliga arbetet
- Har en godkänd gymnasial utbildning från ett yrkesgymnasium
- Viss erfarenhet av lagerarbete sen tidigare
- Har ett tomt belastningsregister & godkänt drogtest

Det är meriterande om du har
- Arbetat med teknikföretag sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Vi söker projektledare inom el och automation!

Elingenjör
Läs mer Jul 16
Är du en driven och engagerad ingenjör med ett stort intresse för el och automation? Vill du vara med och säkerställa högsta kvalitet i banbrytande projekt inom automotive-industrin? Vi söker nu en erfaren projektledare med fokus på el och automation som vill ta sig an en ny utmaning och bidra till framgångsrika leveranser. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Hos vår kund inom automotive får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och innovativ miljö med spännande projekt och avancerad teknik. De erbjuder en arbetsplats där du kan utvecklas i din yrkesroll och bidra till banbrytande lösningar inom industrin. Bolaget värdesätter teamwork och samarbete, och ser fram emot att välkomna just dig till vårt framgångsrika team.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som projektledare inom el och automation kommer du att spela en central roll i att säkerställa projektkvaliteten gällande dessa två områden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Kvalitetssäkring: Noggrant granska checklistor vid varje milstolpe för att garantera att alla EL/PLC-relaterade frågor hanteras korrekt under konceptutvecklingen.
- Installation och dokumentation: Följa upp installationer och säkerställa att juridiska inspektioner utförs och dokumenteras korrekt.
- Teknisk samordning: Harmonisering av tekniska frågor med övriga ingenjörer inom avdelningen samt koordinering av projektfrågor med representanter från verkstaden och linjeorganisationen.
Du kommer också att säkerställa att all nödvändig dokumentation inkluderas i RFQ och att det tekniska innehållet granskas noggrant för att uppfylla överenskomna nivåer. En viktig del av ditt arbete blir att genomföra möten med leverantörer för att utbilda dem om våra standarder, programstrukturer och dokumentationskrav. Du kommer att delta i riskanalyser, Failure Modes Effects Analysis (FMEA), samt medverka vid FAT, SAT, driftsättning och funktionstester.

Ansvarsområdena för tjänsten är:


* Design av elektriska styrskåp, system- och kretsdiagram samt strömförsörjning
* Val och beslut av tekniska parametrar för elektriska komponenter
* Hantering av elektriska säkerhetsfrågor, inklusive ATEX
* PLC-programmering, HMI, SCADA och MES/IT-system


VI SÖKER DIG SOM
- Har djupgående kunskap om Maskindirektivet 2006/42 EG och relevanta SS EN ISO-standarder
- Har god kännedom om tillämpliga VCC-standarder (SDB-Standard Data Base)
- Har grundläggande förståelse för cybersäkerhet
- Har en slutförd eftergymnasial utbildning och erfarenhet av elektriska system för industriella maskiner, säkerhetskomponenter och förmåga att läsa och förstå elscheman
- Har en gedigen erfarenhet av PLC-programmering, särskilt med Siemens Step7 och TIA Portal, samt integrerad säkerhet och WinCC

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Resultatfokuserad
- Ordningssam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Data Engineer – Automotive Innovation Lab

Dataingenjör
Läs mer Jul 12
Are you a data enthusiast with a passion for the automotive industry? We have an exciting opportunity for you to join a cutting-edge Propulsion and Climate Lab as part of a dynamic Data Team. Bring your expertise in data management and automation to help shape the future of automotive technology.

OM TJÄNSTEN
As a key member of the Data Team, you will design and support the section's data handling systems, ensuring the accurate management of measurement data, KPIs, and testbed journals. Your role will involve developing cloud-based solutions, automating data analysis processes, and collaborating with cross-functional teams to integrate and utilize data effectively.

You are offered
- An opportunity to work in a state-of-the-art Propulsion and Climate Lab at a leading automotive innovation center.
- A dynamic and supportive work environment where your technical skills and creativity will be highly valued.
- The chance to contribute to groundbreaking projects and make a significant impact on the future of automotive technology.
- Professional development and growth opportunities in a rapidly evolving industry.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Design and maintain robust data management systems for handling critical measurement data, KPIs, and testbed journals.
* Develop and implement cloud-based solutions for efficient data storage and retrieval.
* Automate data analysis processes to streamline operations and provide actionable insights.
* Collaborate closely with cross-functional teams to ensure seamless data integration and usage.


VI SÖKER DIG SOM
- Strong knowledge of Python for data manipulation and analysis.
- Expertise in data management and cloud-based solutions.
- Experience in automating data analysis to improve efficiency and accuracy.
- Proficiency in C#/.NET for developing robust applications.
- Familiarity with Elixir, DevOps practices, and Git version control.
- Documented collaboration skills with a proven ability to work effectively in a team environment.
Knowledge can be gained through education, experience or self-taught.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Self-driven with a proactive approach to problem-solving.
- Patient and rigorous with attention to detail and a commitment to delivering high-quality work.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

Drifttekniker till Riksbyggen

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jul 11
Som drifttekniker arbetar du nära kunderna i en omväxlande & social roll. Du hanterar energi- och driftövervakning samt underhåll av tekniska system. Här får du stort ansvar & frihet att lösa uppgifter självständigt. Bli en del av teamet i Göteborg!

OM TJÄNSTEN
Som drifttekniker är ingen dag den andre lik. Här blir du en del av ett team som idag består av 8 tekniker i Göteborg, 3 tekniker i Borås och en energiingenjör. Du kommer att arbeta i kundteam och i nära samarbete med andra drifttekniker, tekniska förvaltare och fastighetsskötare. Arbetet är varierande, socialt och självständigt med stort eget ansvar. Du arbetar med många olika sorters byggnader där dina ansvarsområden består av energi- och driftövervakning, utföra service, identifiera avvikelser och utföra avhjälpande underhåll. I tjänsten ingår även beredskapstjänstgöring.

Det här är initialt ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Riksbyggen. Riksbyggen har som ambition att erbjuda anställning efter 6 månaders konsultuppdrag och det finns således mycket goda möjligheter till överrekrytering förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- En öppen, familjär arbetsplats med högt i tak där alla hjälper varandra - lite som att komma hem
- En gedigen introduktion där du får en fadder som stöttar dig och hjälper dig att komma in i din nya roll!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Tillsyn och skötsel av fastigheternas tekniska system, inklusive el, värme, ventilation och kylsystem
* Utföra service, identifiera avvikelser och genomföra felavhjälpande underhåll i tekniska system och installationer
* Hantera fastigheternas sprinkler- och brandlarmsystem samt utföra systematiskt brandskyddsarbete
* Hantera arbetsorder digitalt, rapportera tillkund och samarbeta med kundteam


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning eller likvärdig erfarenhet inom drift- och fastighetsarbete eller en högskoleutbildning med teknisk inriktning och kompetens inom värme-, ventilation- och kylsystem samt styr & reglerteknik
- Har grundläggande elkunskaper för felsökning samt kännedom om gällande myndighetskrav
- Har en god förmåga att uttrycka dig i svenska i såväl tal som skrift, då den dagliga kommunikationen sker på svenska
- Innehar B-körkort för manuell växellåda, då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från arbete inom drift- och fastighetsarbete
- Utbildats i tak-säkerhet, har liftutbildning samt utbildning inom SBA, heta arbeten och anläggningsskötare brand, sprinkler

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Målmedveten
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar, bygger och förvaltar bostäder och fastigheter. De erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning, bostadsutveckling, service och energiförvaltning, med fokus på hållbarhet och långsiktig förvaltning.

Ansök nu