Göteborg: Junior miljökonsult med fokus miljöteknik och förorenade områden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior miljökonsult med fokus miljöteknik och förorenade områden i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Jobbeskrivning
Vi söker dig som vill vara en del av AFRY´s spännande framtid. Brinner du för att lösa miljöutmaningar och bidra till framtidens samhälle? Vill du vara med och ta lead på teknisk utveckling där miljö, hållbarhet och digitala lösningar samspelar? Då finns möjligheterna för att göra detta tillsammans med andra #teamplayers inom AFRY's affärsområde Environment.
Inom affärsområde Environment erbjuder AFRY kvalificerade konsulttjänster inom förorenade områden samt miljö & hållbarhet. I Göteborg (vilket även inkluderar medarbetare på orterna Halmstad och Skövde) har AFRY i dagsläget flertalet sektioner som arbetar med anmälnings- och tillståndsärenden, vatten- och luftutredningar, miljökonsekvensbeskrivningar, miljöutredningar, miljötekniska markundersökningar, miljökontroller, riskbedömningar, hållbarhet, revision, miljöledning och kvalitetsledning. Vår kundbas är bred och kunderna finns både inom den privata såväl som den kommunala och statliga sektorn.
I rollen som junior miljökonsult inom sektionen förorenade områden kommer du arbeta med projekt- och fältarbeten samt löpande kontakt med kunder och tillsynsmyndigheter. Exempel på ett urval av arbetsuppgifter och ansvar som ingår i rollen som junior miljökonsult inom förorenade områden är att:
Tillsammans med uppdragsledare planera och utföra miljötekniska markundersökningar, riskbedömningar och åtgärdsutredningar.
Genomföra fältarbeten, både inom mark, vatten och sediment liksom luft.
Agera miljöstöd och genomföra miljökontroller i åtgärds-/utförandeskedet.
Delta i bygg- och projektmöten, både internt och externt.
Rapportskrivning samt framtagande av anmälningsärenden till tillsynsmyndighet.

Då stor del av arbetsuppgifterna sker i form av fältarbete utomhus ser vi att du gillar att vara utomhus och kombinera praktiskt arbete med teoretiskt. Som en del av vårt team kommer du att arbeta med erfarna kollegor både lokalt och nationellt inom området för att bidra till att skapa hållbara lösningar för miljön.
Inom AFRY finns möjlighet att bidraga och driva teknikutvecklingen nationellt inom våra olika teknikområden där förorenade områden har ett eget teknikområde med kopplingar till universitet och forskning. Flera av våra erfarna konsulter har forskarbakgrund och har pågående samarbeten tillsammans med högskolor och universitet.
Kravspecifikation
På AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om vem vi söker! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi värdesätter engagemang, flexibilitet och förmåga att samarbeta med andra.
För att lyckas bra och trivas i din roll som junior miljökonsult (med 0-2 års erfarenhet) söker vi dig som har:
Eftergymnasial utbildning, antingen YH eller en akademisk naturvetenskaplig/teknisk (civil-/högskoleingenjör) utbildning med avlagd examen inom miljöteknik, kemi, geologi, ekosystemteknik eller motsvarande delar som berör miljöområdet.
Mycket god samarbetsförmåga och intresse av att lära av andra samt att bidra med din erfarenhet.
Ett analytiskt och strategiskt tänkesätt med god förmåga att se möjligheter och lösningar som adderar värde till våra kunder.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Gillar att vara ute i fält.
B-körkort.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av fältarbete och miljölagstiftning. Det är meriterande, men inte ett krav, om du har:
Erfarenhet av provtagning av jord samt grund- och ytvatten eller SGFs certifieringskurser.
Erfarenhet inom t.ex. industri- eller infrastruktursektorn, alternativt tillsynsfrågor mot förorenade områden från kommunal sektor.

Ytterligare information
AFRY erbjuder en arbetsplats och ett team som kan beskrivas som professionella, affärsmässiga och som har roligt och utmanar sig själva och varandra.
AFRY rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare. Vi vet att medarbetare som trivs och mår bra, både fysiskt som psykiskt, är en framgångsfaktor för att skapa hållbara arbetsplatser och team. Därför fokuserar vi på säker arbetsmiljö, stark teamkänsla och balans mellan arbete och fritid. Vi vill att du ska ha en vardag som fungerar och förespråkar därför en hög flexibilitet av arbetsdagens utformande.
Genom vår sociala verksamhet Club AFRY främjar vi vår kultur som bygger på passion och lagspel. Vi erbjuder roliga fritidsaktiviteter tillsammans med våra härliga kollegor lokalt eller nationellt. Vårt arbete med mångfald och jämställdhet är ständigt pågående. En mix av konsulter, personligheter och bakgrunder gör oss starkare, mer kreativa och framgångsrika på marknaden och som arbetsgivare.
AFRYs vision är Making Future och vi hoppas att du vill utforska din potentiella framtid i vårt team.
Nu har vi beskrivit den vi söker och har du några som helst frågor om rollen eller om AFRY som arbetsgivare är du varmt välkommen att höra av dig.
För den här tjänsten söker vi konsulter till både Göteborg och Skövde och vi är tacksamma om du anger vilken ort du söker för i ansökan.
Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2024. Vi rekryterar löpande och ber om överseende med att återkoppling kan komma att dröja på grund av semesterperiod.
Kontaktperson för frågor:
Sven Ardung, sektionschef inom förorenade områden
sven.ardung@afry.com
010-505 52 09
Den här rekryteringen sköts internt av oss på AFRY och vi undanber oss vänligen kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Miljösamordnare/Miljökoordinator

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Miljösamordnare/Miljökoordinator.

KMA-koordinator – Göteborg

Läs mer Jan 23
Är du en proaktiv och ansvarstagande person som värdesätter struktur och drivs av att få göra skillnad inom frågor som berör säkerhet och miljö? Just nu söker vi på Stena Recycling vår nästa KMA-koordinator till vår Farligt Avfall Produktion.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. På våra produktionsanläggningar för farligt avfall i Göteborg och i Halmstad arbetar vi primärt med vatten- och oljebehandling samt tar emot och hanterar farligt avfall produkter från externa och interna kunder. Vi har också två mindre omlastningsfilialer i Kalmar och Köping Nu söker vi dig som vill utveckla och driva förbättringsarbete inom områdena Kvalité, Miljö och Arbetsmiljö på våra anläggningar, med fokus på säkerhet och miljö.

Om rollen
Som KMA-koordinator ansvarar du för att leda, planera och organisera det lokala arbetet inom kvalité, miljö och arbetsmiljö på våra fyra produktionsanläggningar för farligt avfall. Du utgör en viktig specialistfunktion som stöttar, ger rekommendationer och följer upp verksamheten genom att säkerställa lagkravsefterlevnad, myndighetskontakt, genomföra förbättringsaktiviteter och utbilda dina kollegor gällande ditt område. I din roll kommer du att praktiskt genomföra aktiviteter kopplade till KMA-området, exempelvis genomföra och följa upp riskbedömningar, rotorsaksanalyser, utredningar, vara med och söka nya miljötillstånd med mera.

Du arbetar strukturerat med att öka och utveckla kompetensen inom KMA-området på våra anläggningar och bland våra medarbetare samt är kontaktperson mellan våra lokala organisationer och centrala specialistfunktioner.

I rollen kommer den fysiska arbetsmiljödelen och säkerhet utgöra tyngdpunkten där du kommer leda det systematiska arbetsmiljöarbetet tillsammans med anläggningarnas chefer samt följa upp samt analysera arbetet. Du kommer även att stötta organisationen vid årliga revisioner, ISO, kundauditar och tillståndsansökningar samt medverka i projekt med din kompetens.

Placeringsort är Göteborg (on-site), men resor till främst Halmstad förekommer och vid behov även till Köping och Kalmar. Farligt avfall-produktion består av ca 45 medarbetare fördelat på två större behandlingsanläggningar i Göteborgs hamn och Halmstad hamn samt två mindre omlastningsanläggningar i Kalmar och Köping.  Främsta intressenter i denna roll Anläggningschefer och Produktionsarbetare, men du samarbetar även med bolagscentrala specialister inom Miljö & Tillstånd, Arbetsmiljö/säkerhet och HR.

Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i dig själv och i din kompetens inom KMA-området. Du har en god struktur, tar naturligt ansvar och har ett starkt intresse av att förstå och utveckla verksamheten. Du är duktig på att leda och driva dig själv framåt, både vad det gäller dina egna arbetsmoment och gemensamma arbetsuppgifter, samtidigt som du också arbetar bra i team. Din kommunikationsförmåga är bevisat god, du är bra på att samverka med andra och du har lätt att få med dig och engagera andra runt omkring dig för att ni tillsammans ska skapa bästa möjliga förutsättningar inom KMA-området.

Kvalifikationer


• Minst fyra års arbetslivserfarenhet av KMA-roll eller liknande.
• Högskoleutbildning inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö, alt. motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.
• Goda kunskaper i MS Office.
• Mycket god kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
• B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du har:


• Erfarenhet från arbete från tung industri, anläggning, transport eller liknande.
• Erfarenhet av att ha arbetat i ledningssystem.
• Kompetens inom Seveso lagstiftning

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. Våra anläggningar befinner sig i en förändringsresa då det är dags att titta på befintlig och ny teknik för att utveckla våra vattenrenings- och oljeprocesser samt se över nytt material som kommer in i produktionen – och här kommer du få stora möjligheter till att vara med och påverka.

Välkommen med din ansökan - Det börjar med dig!

#LI-ONSITE

 

 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Miljö och Kvalitétsansvarig till Billes Tryckeri, Göteborg

Läs mer Jan 13
Billes är ett familjeföretag, i tredje generationen, med ca 100 medarbetare och 250 miljoner i omsättning. Vi trycker allt från visitkort, kuvert, foldrar, broschyrer och kataloger, till butikskampanjer och utomhusreklam, som är synliga i hela Norden. Vi hjälper även våra kunder med originaltjänster, IT lösningar mm, samt i vårt systerbolag Billes DIOS med lagerhållning och distributionstjänster. Våra kunder finns i alla tänkbara branscher runt om i Sverige, Norge och Danmark. Vårt huvudkontor och produktion finns i Göteborg med säljkontor i Stockholm. Läs mer om oss på Billes Tryckeri AB

Vill du få möjligheten att få arbeta hos ett av Sveriges mest miljöanpassade tryckerier? Nu söker vi på Billes Tryckeri en engagerad och självgående Miljö- och kvalitetsansvarig. Vi trycker allt från broschyrer till mäss och eventmaterial samt kampanjmaterial för många av Sveriges största butikskedjor, och du ser förmodligen våra produkter varje dag i din vardag.

Om rollen

Som Miljö- och kvalitetsansvarig hos oss har du en central roll i att säkerställa att våra produkter håller högsta möjliga kvalitet samtidigt som vi arbetar för att minska vår miljöpåverkan. Du kommer att arbeta nära hela organisationen: ekonomi/administration, sälj/projekt, inköp, produktion och ledningen, samt leverantörer för att utveckla och förbättra våra processer och riktlinjer. Rollen är ny hos oss och erbjuder stor variation och en möjlighet att verkligen göra skillnad, så vi kan vara med att bidra till en miljövänlig verksamhet i framtiden.

Denna roll rapporterar direkt till vår VD Niklas Bille och du hittar oss i fantastiskt fina och moderna lokaler i Mölndal.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

Miljö:

Implementera och underhålla miljöledningssystem, inklusive ISO 14001
Säkerställa efterlevnad av miljölagstiftning och certifieringskrav
Rapportera CO2-utsläpp på kundnivå och utföra miljöanalyser
Utbilda och engagera personal i hållbarhetsfrågor
Samverka med leverantörer och transportörer för att säkerställa hållbarhetskrav
Bidra i upphandlingar och säkerställa miljöaspekten i inköp och samarbeten


Kvalitet:

Utveckla och förbättra vårt kvalitetsstyrningssystem samt administrera och följa upp dessa
Hantera och utreda kvalitetsavvikelser samt säkerställa att åtgärder genomförs
Ansvara för interna och externa revisioner samt ISO-arbete
Skapa och underhålla dokumentation för kvalitet och miljö
Sammanställa rapporter och nyckeltal för att säkerställa måluppfyllelse
Driva förbättringsprojekt för att optimera produktionsprocesser


Se gärna filmen om Billes här: https://vimeo.com/154826087

Vem är du

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom området. Du har tidigare arbetat med kvalitets- och miljöledningssystem och gärna inom tillverkningsindustrin och känner dig trygg i rollens alla delar. Goda kunskaper om ISO-standarder, särskilt ISO 9001 och 14001.

Du som söker rollen trivs i ett familjärt företag med en prestigelös anda och vill vara med och bidra med ett högt engagemang och kavla upp ärmarna tillsammans med oss. Vi söker dig som är en självgående och analytisk person och har förmåga att tänka lösningsorienterat och ta initiativ. Du har en god kommunikationsförmåga och trivs med att engagera och utbilda andra i frågor som rör kvalitet och miljö. Ditt strukturerade och proaktiva arbetssätt gör att du kan arbeta effektivt och bidra till vår utveckling.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Billes Tryckeri med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 072-333 88 26 eller Helena Bruman 073-540 52 62.

Välkommen med din ansökan, annonsen är öppen tills tjänsten är tillsatt men ser gärna din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Ansök nu

Projektsamordnare, hållbar utveckling inom projektet EUTOPIA-more

Läs mer Jan 10
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid universitetet finns enheten GU fastighet och hållbar utveckling, med sektionen för hållbarhet. Ett av dess uppdrag är att samordna och stötta integrering av hållbar utveckling inom en EU finansierad allians ”EUTOPIA Alliance” och specifikt inom projektet ”EUTOPIA-more”. På enheten GU fastighet och hållbar utveckling arbetar cirka 25 personer och vi finns på Rosenlundsgatan 4 i Göteborg.

Arbetsuppgifter 
Vi söker en projektsamordnare att vara knuten till sektionen för hållbarhet. Arbetet innebär framför allt en samordnande, strategisk och operativ funktion gällande integrering av hållbar utveckling vid Göteborgs universitet, med fokus på hållbar utveckling inom EU projektet EUTOPIA-more.

I detta ingår arbetsuppgifter såsom att:


• Bistå med kompetens och stöd för att nå uppsatta mål avseende hållbar utveckling i EUTOPIA-more projektet
• Utarbeta och genomföra aktiviteter för att uppnå ”Institutional transformation based on the principles for Sustainable development”, som stöd för medverkande universitet
• Fungera som koordinator inom området ”ledning, samordning och styrning för hållbar utveckling” (Governance and leadership for sustainable development)
• Säkerställa kunskap och erfarenheter från olika projekt/initiativ genom att producera och presentera projektrapporter, samt artiklar för internationella konferenser
• Medverka och leda arbetet med att arrangera seminarier, workshoppar kring hållbar utveckling i högre utbildning

Kvalifikationer 
För tjänsten krävs:


• Betydande erfarenhet av systematiskt hållbarhetsarbete på universitet
• Betydande erfarenhet av arbete inom området ”ledning, samordning och styrning för hållbar utveckling” vid högre lärosäten (Governance and leadership for sustainable development)
• Dokumenterad erfarenhet av att samordna internationell samverkan på universitetsnivå
• Dokumenterad erfarenhet av att kunna leda vetenskapliga råd samt nätverk inom universitet och högskolor
• Tidigare anställning inom universitet eller annat högre lärosäte

Meriterande erfarenhet:


• Lång erfarenhet av kompetensutveckling, utbildning och lärande inom hållbar utveckling
• Lång erfarenhet av självständigt arbete inom området ”ledning, samordning och styrning för hållbar utveckling” inom högre lärosäten (Governance and leadership for sustainable development)
• Erfarenhet från internationellt samarbete inom högskolesektorn
• Väl utvecklade nätverk inom hållbar utveckling och högre utbildning
• Erfarenhet av arbete med Agenda 2030

Personliga egenskaper:


• God projektledningsförmåga
• God samarbetsförmåga
• Intresse av att bygga upp och utveckla samarbete inom högre utbildning och forskning
• Goda internationella kontakter
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift

Anställning 
Anställningen är en tidsbegränsad anställning dock längst t o m 2026-03-15, med en omfattning om 30% av heltid, med placering vid sektionen för hållbarhet, på enheten GU fastighet och hållbar utveckling. Tillträde sker per 2025-04-01 eller enligt överenskommelse.

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef/hållbarhetschef Eddi Omrcen, eddi.omrcen@gu.se, tel 031-786 1545. 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 24 januari 2025

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

KMA-koordinator – Göteborg

Läs mer Dec 23
Är du en proaktiv och ansvarstagande person som värdesätter struktur och drivs av att få göra skillnad inom frågor som berör säkerhet och miljö? Just nu söker vi på Stena Recycling vår nästa KMA-koordinator till vår Farligt Avfall Produktion.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. På våra produktionsanläggningar för farligt avfall i Göteborg och i Halmstad arbetar vi primärt med vatten- och oljebehandling samt tar emot och hanterar farligt avfall produkter från externa och interna kunder. Vi har också två mindre omlastningsfilialer i Kalmar och Köping Nu söker vi dig som vill utveckla och driva förbättringsarbete inom områdena Kvalité, Miljö och Arbetsmiljö på våra anläggningar, med fokus på säkerhet och miljö.

Om rollen
Som KMA-koordinator ansvarar du för att leda, planera och organisera det lokala arbetet inom kvalité, miljö och arbetsmiljö på våra fyra produktionsanläggningar för farligt avfall. Du utgör en viktig specialistfunktion som stöttar, ger rekommendationer och följer upp verksamheten genom att säkerställa lagkravsefterlevnad, myndighetskontakt, genomföra förbättringsaktiviteter och utbilda dina kollegor gällande ditt område. I din roll kommer du att praktiskt genomföra aktiviteter kopplade till KMA-området, exempelvis genomföra och följa upp riskbedömningar, rotorsaksanalyser, utredningar, vara med och söka nya miljötillstånd med mera.

Du arbetar strukturerat med att öka och utveckla kompetensen inom KMA-området på våra anläggningar och bland våra medarbetare samt är kontaktperson mellan våra lokala organisationer och centrala specialistfunktioner.

I rollen kommer den fysiska arbetsmiljödelen och säkerhet utgöra tyngdpunkten där du kommer leda det systematiska arbetsmiljöarbetet tillsammans med anläggningarnas chefer samt följa upp samt analysera arbetet. Du kommer även att stötta organisationen vid årliga revisioner, ISO, kundauditar och tillståndsansökningar samt medverka i projekt med din kompetens.

Placeringsort är Göteborg (on-site), men resor till främst Halmstad förekommer och vid behov även till Köping och Kalmar. Farligt avfall-produktion består av ca 45 medarbetare fördelat på två större behandlingsanläggningar i Göteborgs hamn och Halmstad hamn samt två mindre omlastningsanläggningar i Kalmar och Köping.  Främsta intressenter i denna roll Anläggningschefer och Produktionsarbetare, men du samarbetar även med bolagscentrala specialister inom Miljö & Tillstånd, Arbetsmiljö/säkerhet och HR.

Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i dig själv och i din kompetens inom KMA-området. Du har en god struktur, tar naturligt ansvar och har ett starkt intresse av att förstå och utveckla verksamheten. Du är duktig på att leda och driva dig själv framåt, både vad det gäller dina egna arbetsmoment och gemensamma arbetsuppgifter, samtidigt som du också arbetar bra i team. Din kommunikationsförmåga är bevisat god, du är bra på att samverka med andra och du har lätt att få med dig och engagera andra runt omkring dig för att ni tillsammans ska skapa bästa möjliga förutsättningar inom KMA-området.

Kvalifikationer


• Minst två års arbetslivserfarenhet av KMA-roll eller liknande.
• Högskoleutbildning inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö, alt. motsvarande relevant arbetslivserfarenhet.
• Goda kunskaper i MS Office.
• Mycket god kommunikativa och skriftliga kunskaper i svenska och engelska.
• B-körkort.

Vi ser det som meriterande om du har:


• Erfarenhet från arbete från tung industri, anläggning, transport eller liknande.
• Erfarenhet av att ha arbetat i ledningssystem.
• Kompetens inom Seveso lagstiftning

Vad erbjuder vi dig? 
Hos oss får du en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Vi satsar mycket på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas, såväl personligt som inom rollen. Eftersom vi är måna om dig, erbjuds du trygga och utvecklande förmåner, såsom kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag, m.m. Våra anläggningar befinner sig i en förändringsresa då det är dags att titta på befintlig och ny teknik för att utveckla våra vattenrenings- och oljeprocesser samt se över nytt material som kommer in i produktionen – och här kommer du få stora möjligheter till att vara med och påverka.

Välkommen med din ansökan - Det börjar med dig!

#LI-ONSITE

 

 

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Ledningssamordnare

Läs mer Dec 11
Om rollen
Är du en klippa inom kommunikation och trivs som fisken i vatten i samordning med olika aktörer? Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid?
Om du känner igen dig kan denna roll vara något för dig.
Din nya befattning
I rollen som vår nya Ledningssamordnare kommer du att använda dina färdigheter för att tillsammans med nyfikna, lösningsorienterade och engagerade kollegor få utveckla dig i en affärsinriktad roll med internationell prägel. Som Ledningssammordnare kommer du även arbeta med klimatanpassning samt hållbarhetsutveckling.
Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara:
Arbeta som ledningssamordnare i både mellanstora och stora uppdrag.
Handleda juniora medarbetare.
Arbeta i tidiga skeden med systemhandling eller förprojektering.
Ta fram kompletta förfrågningsunderlag enligt AMA-Anläggning.

Din nya arbetsgrupp
Du kommer att utgöra en del av enheten Water Infrastructure and Climate Adaptation (WICA) i Göteborg. WICA finns med ca 120 konsulter representerade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Halmstad, Varberg, Malmö, Linköping/Norrköping och Sundsvall. Du kommer även att vara en del av vår verksamhet inom vattenresurser, dricksvatten- och avloppsvattenrening, ledningsnät för vatten och avlopp, dagvattenfrågor samt klimatanpassningsfrågor.
Om dig
Från din allra första dag på Ramboll kommer vi ge dig det stöd du behöver för att maximera din personliga och professionella potential inom företaget. De kvalifikationer, färdigheter och kunskaper som kommer att vara viktiga för dina framgångar och din utveckling hos oss är:
Minst 5 års erfarenhet av ledningssamordning. Kan vara kombinerad med VA-projektering.
Relevant utbildning
Ett prestigelöst, positivt och hjälpsamt förhållningssätt
Goda kunskaper i CAD och Civil 3D.
Kunskaper inom Navisworks är meriterande.
Du talar och skriver flytande svenska och engelska
God förmåga att hitta nya lösningar och utmana dig

Vad vi kan erbjuda dig
Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande
Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus
En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts
En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder
Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen
Flexibel arbetstid

Arbeta med hållbar förändring
Vi är övertygade om att hållbara förändringar ska vara till nytta för både människor och miljö. Det är vår utgångspunkt - och grunden för vårt arbetssätt. Våra medarbetare är vår främsta tillgång, och våra grundare hade en tydlig vision av hur ett ansvarstagande företag ska agera. Öppenhet och nyfikenhet är hörnstenar i vår företagskultur. Vi har ett mindset där vi alltid håller ögonen öppna efter nya och innovativa synsätt. Vi respekterar och välkomnar mångfald och fokuserar på att aktivt främja en inkluderande miljö till förmån för alla medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling.
Är du redo att börja jobba hos oss?
Skicka in din ansökan. Glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m.
Sista ansökningsdag: 17.01.2025
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.
Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen.
Lika möjligheter för alla
För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AFRY AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AFRY AB .

Projektledare Project Service, Process Industry

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 27
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Läs mer om oss här: https://afry.com/sv


Om rollen
Som projektledare kommer du att tillhöra sektionen Project Service Göteborg i affärsområdet Local Projects and Engineering Syd. Sektionen är ett lokalt PMO, Project Management Office, som jobbar främst mot våra kunder på Västkusten i Bohuslän och Halland. Förutom våra kontor i Göteborg och Stenungsund startar vi nu också upp vår verksamhet på vårt kontor i Uddevalla. Inom vår division, Process Industry, jobbar vi också med kunder inom processindustrin i projektåtaganden i hela landet. Tjänster vi levererar i vårt affärsområde finns inom exempelvis processdesign, projektledning, project control, planning, inköp, el, instrument, automation, mekanik, rör, hälsa- och säkerhet och HVAC. Vi utökar nu våra tjänster med kompetenser inom HSE samt att jobba med Underhållsstopp, Turn Arounds som vår bransch kallar det. Detta gör att vi kan erbjuda våra medarbetare många spännande uppdrag!
Dina viktigaste uppgifter är att jobba i våra projekt samt att sälja våra tjänster till befintliga och nya kunder. Parallellt stöttar du vår personal inom projektledning samt utvecklar vårt tjänsteutbud och bidrar till avdelningens tillväxt och expansion tillsammans med sektionschefen som du rapporterar till. Du bidrar till att driva sektionens utveckling hur vi jobbar med våra metoder och verktyg inom ditt kompetensområde.
Detta är en tjänst med stor frihet att bygga upp, driva vidare och utveckla din kompetens och erfarenhet inom projektlednig samt bidra till gruppens tillväxt, rekrytering, personal, kunder och marknadsföring. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utvecklig och att fortsätta utvecklas inom AFRY.
Uppdragen drivs främst från våra kontor i Göteborg, Stenungsund samt Uddevalla men även på plats hos våra kunder. Du kommer att ha placeringsort i Göteborg, Stenungsund eller Uddevalla.


Kravspecifikation
Som person är du bekväm i projektledar- och konsultrollen där du drivs av att sälja och utveckla goda affärer samt relationer med medarbetare, kunder och kollegor. Du känner igen dig i orden säljande, kommunikativ och positiv, och du driver saker från idé till dess slutfas – du ger inte upp även när det tar emot.
Lika viktigt för rollen är ditt resultatfokus då du på ett effektivt sätt förväntas hålla ihop både affärer och resurser. Du jobbar dessutom ofta i parallella uppdrag och det blir därför även viktigt att du har en förmåga att skapa struktur i din vardag för att kunna hantera dina projekt på bästa sätt både för dig och dina kunder.
För att lyckas i Projektledarrollen har du:
- 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av projektledning i multidisciplinära projekt inom processindustrin/petrokemi
- tidigare erfarenhet av EPC/EPCM projekt på 10-100Mkr nivå inom processindustrin
- en civil- eller högskoleingenjörsexamen, men du kan också ha förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt.
- talar och skriver svenska och engelska bra
- har körkort då resor kan förekomma i uppdragen
Meriterande i Projektledarrollen
- Certifiering i PMI eller IPMA, Prince 2 eller liknande modeller
- Säljerfarenhet samt ett bra kontaktnät i vår bransch
-Tidigare ledarerfarenhet


Ytterligare information
På AFRY är vi många som är passionerade, inte bara på jobbet utan även på fritiden. Vi tror nämligen att om du har roligt i livet presterar du bättre! Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete.
Därför passar vi på att redan här nämna några av de förmåner du erhåller om du börjar hos oss:
-Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss!
-Utfyllnad av lön vid föräldraledighet
-Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter
-Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga mm.
Hoppas att vi har fångat ditt intresse!
Sista ansökningsdatum är 16 mars
Kontaktuppgifter
Hans Hasslöf – Sektionschef
hans.hasslof@afry.com
Om rekryteringsprocessen
Om du går vidare i denna rekryteringsprocess kommer vi att använda oss av tester som ett steg i att identifiera din potential. Det vill säga hur väl du matchar de delar av kravprofilen som handlar om personliga egenskaper och problemlösningsförmåga. Testerna hjälper oss också att säkerställa en mer träffsäker och rättvis rekryteringsprocess.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Simulerings- och Emuleringsingenjör inom pharma- och processautomation

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Jan 31
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19,000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Om rollen
Vi inom AFRY RDT (Real Digital Twin) vill bli fler som arbetar med simulering och emulering, till vår lyckade satsning inom pharma- och processindustrin. Hos oss får du möjlighet att, tillsammans med ditt team som är en grupp specialister, arbeta med implementeringar av testbäddar och digitala tvillingar för industriella process- och automationssystem. Vår produkt RDT tillhandahåller en digital kopia av produktionsanläggningar som beter sig och genererar data på samma sätt som fysiska anläggningar. För att iterativt kunna testa av automationssystem, steg för steg, emulerar vi hårdvara och simulerar processer till den nivå som krävs av våra kunder för att uppfylla deras behov.
Din roll kommer vara att analysera och förstå våra kunders behov, vilket innebär att specificera och konkretisera kunders krav, formulera lösningar och göra rätt avgränsningar för att minimera kostnader och risker. Du kommer att arbeta med projekt som involverar flera discipliner, såsom process och automation, både praktiskt och teoretiskt. Du kommer också att:
Hantera problematik och justeringar vid idriftsättningar baserat på design samt genomföra strukturerade off-line tester för att säkerställa systemens funktionalitet.
Ansvara för kommunikation och integration mellan olika system, inklusive processflöden, PLC/DCS, SCADA/MES, kommunikationsprotokoll och IT-system.
Delta i utvecklingen och implementeringen av nya arbetsmetoder och verktyg för att skapa värde för våra kunder. Vi strävar efter att ligga i framkant gällande arbetsmetoder, implementeringsverktyg och värdeskapande.

Vi är ett relativt litet team och våra kunder finns inom alla industriella branscher med spännande produktion och teknologier där digitalisering är kritisk för fortsatt konkurrenskraft. Våra uppdrag bedrivs i första hand in-house hos oss i våra egna lokaler, även om resor och kundbesök förekommer i mindre omfattning.
Kravspecifikation
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en omgivning där stora möjligheter till innovation finns, en förutsättning för oss är alltså att du har ett intresse för att använda teknik för att revolutionera industrin och hjälpa kunder hitta rätt lösningar. Vi värdesätter därför din lyhördhet och förmåga att samarbeta över olika teknikdiscipliner, då du förväntas hantera överlämningar mellan dessa med hjälp av automatgenerering, utbildningar och effektiva arbetssätt. Din nyfikenhet och problemlösningsförmåga är också viktig för tjänsten, då du förväntas hantera överlämningar mellan teknikdiscipliner med hjälp av automatgenerering, utbildningar och effektiva arbetssätt.
Vi arbetar tätt tillsammans med varandra vilket gör att du behöver vara en lagspelare som arbetat strukturerat, kommunicerar väl och har förmåga att disponera din tid väl.
Du har också:
Relevant industri-erfarenhet; du har tidigare arbetat med projektering inom process, har en förståelse för hur olika komponenter fungerar i en anläggning, ser samband mellan komponenter i ett flöde samt hur de olika delarna i en anläggning styrs.
Erfarenhet av idrifttagningar samt kunskap kring kopplingen mellan discipliner inom automation såsom elkonstruktion, PLC/DCS och SCADA/MES. Har du även arbetat med simulering/emulering är det meriterande, men inget krav.
Relevant utbildningsbakgrund, exempelvis en civilingenjörsexamen inom kemiteknik eller automation och mekatronik.
Förmåga att uttrycka dig professionellt på svenska såväl som engelska.

Ytterligare information
Vad du får i gengäld:
Personlig utveckling:?Du börjar din resa med AFRY med en introduktionsprocess som är utformad för att du ska lära dig de tekniker, verktyg och metoder som vi arbetar med. När det gäller fortlöpande utbildning ger vi dig möjligheter att lära dig mer om vår teknikstack, produktionsprocesser och andra relevanta tekniker och verktyg som vi använder dagligen. Du kommer också att uppmuntras att proaktivt söka utbildningsmöjligheter som är relevanta för ditt dagliga arbete och vi täcker de tillhörande kostnaderna.?
Balans mellan arbete och privatliv:?När du arbetar med oss kan du ha en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi är måna om att bygga upp förtroende på arbetsplatsen genom att göra rätt saker, även när ingen tittar. Du förväntas arbeta på kontoret, men kan också välja att arbeta hemifrån vid behov.

Vad som tillhandahålls för alla AFRY-anställda:?
Kollektivavtal:?Oavsett anställningsform eller lön omfattas du av de förmåner som fastställs i kollektivavtalet. Dessa omfattar försäkringar, pensioner, rätt till ledighet och föräldrapenning, sjuklön och semesterersättning.
Förmåner:?Du omfattas också av de förmåner som AFRY erbjuder för alla olika skeden i livet och anställningen – från friskvårdsbidrag och personalrabatter till förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar. Vi har också särskilda intressegrupper som organiserar ett brett utbud av idrotts- och kulturaktiviteter genom Club AFRY – från kajakpaddling till kör till spelkvällar till månatliga temaklubbar till skidresor och allt däremellan.

Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-02-18, intervjuer och urval sker löpande under ansökningsperioden. Vi har inte satt ett specifikt startdatum för tjänsten utan detta kommer vi överens om tillsammans.
Kontaktuppgifter för frågor
Oskar Redlund – Sektionschef BAAA RDT
+46 10?505 3280
oskar.redlund@afry.com


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Automotive Functional Safety Engineers

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 31
Company Description
AFRY provides engineering, design, digital and advisory services. We are devoted experts in industry, energy and infrastructure sectors, creating impact for generations to come. AFRY has Nordic roots with a global reach. Join us in accelerating the transition towards a sustainable society.
Job Description
Functional Safety, Engineers
As a Functional Safety Engineer, you will plan and follow up all functional safety activities within your team/ART/project. You will support your organization with functional safety activities such as project and test planning, Safety Joint Reviews and Formal Reviews and release of work products. You will have ownership of functional safety work products such as Project Safety Plan, Project Safety Test Plan and Safety Case within yourTeam/ART/Project
Functional Safety, System Engineers
As a System Engineer, you will define, analyze and validate Safety Goals, Functional Safety Requirements (FSC/FSR) and Technical Safety Requirements (TSC/TSR) you work closely with Function Owners, System Engineers and Test Engineers to include the functional safety work in the development process, you are a skilled user of FMEA and FTA to analyze design and requirements.
Functional Safety, Test Engineer
As a Test Engineer you will take part in Functional Safety and requirements analysis and being responsible for development of test methods, test planning and test execution according ISO26262. You will define and prepare test environment and test objects for the different levels to test e.g. vehicle, function, system and component.
Qualifications
You need to have deep knowledge in at least one vehicle domain about electrical/electronic hardware, embedded software and good understanding of requirements breakdown from design to production.
Your academic background is a Bachelor or Master’s degree, you have at least 7 years’ experience in automotive electrical systems development! You have good knowledge of ISO 26262. You are familiar with the use of requirement management tools like e.g. System Weaver, DOORS, Elektra, if you also have work experience with software quality and processes like e.g. CMMI and Automotive SPICE you are the perfect candidate.
Your business English is fluent both verbally and in writing and you communicate easily with both peers and upper management. It is an advantage, but not a requirement, to also know Swedish. A Swedish driver license type B is required.
As a consultant company we also value your personal skills highly. Being professional is key and you always act upon the best interest of the company. You are used to, and prefer to, work with others. Taking initiatives and being responsible also comes naturally to you.
Additional Information
We are looking forward to reading your application! Last date to apply: 21/2-2025.
Contact
Section Manager Lena Henriksson lena.henriksson@afry.com Mobile; 0723700759


At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.

Ansök nu

Radiofysiker och Avfallsingenjörer till kärnkraftsbranschen

Radiofysiker
Läs mer Feb 6
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Om rollen
Nuclear Sweden fokuserar på kärnkraft där vi driver projekt och utför uppdrag inom flera teknikområden; mek/process, el/automation, bygg samt branschspecifika områden såsom reaktorsäkerhet och radioaktivt avfall. Vi har en unik förtroendeposition på vår marknad, och arbetar ofta i väldigt nära samarbeten med våra kunder. Vi utför projekt av olika storleksgrad som sträcker sig från komplexa moderniseringsprojekt till avvecklingsprojekt. Hos oss erbjuds du spännande aktuella projekt inom en fossilfri bransch, där vår breda kompetens ger oss möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att utvecklas!
Vi förstärker nu vårt team och söker dig med intresse för radiologi och strålskyddsrelaterade frågor för konsultuppdrag inom kärnkraftsbranschen. Som del av vårt team kommer du primärt att arbeta med uppdrag inom avveckling och rivning, där du kommer fokusera på frågeställningar kopplat till radiologisk avfall och radiologisk säkerhet. Bl.a kommer du arbeta med mätning och analyser av det radioaktiva avfallet som uppkommer vid rivning av kärnkraftverk samt ta fram och kvalitetssäkra mätmetoder för att bestämma innehåll av radioaktiva ämnen. Även andra angränsande arbetsuppgifter kan utifrån din specifika profil bli aktuella.


Kravspecifikation
För att trivas i den här rollen är det viktigt att du motiveras av att skapa och underhålla relationer, både internt och externt, då du i rollen kommer ha flera olika kontaktytor. Du uttrycker dig väl både i tal och skrift samt känner dig trygg i att stå upp för dina åsikter och att föra fram din talan, samtidigt som du också ger andra tid att uttrycka sina åsikter.
Men lika viktigt för rollen är din goda analytiska förmåga som gör att du snabbt kan förstå och hantera komplexa frågor och problem. Då du kan komma att ha parallella uppdrag är det viktigt att du kan arbeta både strukturerat och effektivt. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och en drivkraft att skapa goda resultat.
Vidare söker vi dig som har:
Utbildning inom radiofysik, sjukhusfysik, alternativt närliggande område, t.ex kärnkemi, reaktorkemi, kärnfysik alt reaktorfysik
Goda kunskaper inom joniserande strålning, radionukliders växelverkan med materia och strålskydd
Du skriver och talar obehindrat på både svenska och engelska då språken frekvent används både inom AFRY och hos våra kunder
B-körkort då resor är en naturlig del av tjänsten

Det här ser vi som meriterande:
Erfarenhet från arbete i kärnteknisk industri
Arbetslivserfarenhet inom radiofysik, radiokemi och/eller radiologisk säkerhet

Placeringsort för tjänsten är Göteborg eller Varberg. Resor förekommer på daglig basis till våra kunders kärnkraftsanläggningar.
Eftersom tjänsten verkar inom säkerhetsklassade områden kommer du att genomgå drogtester och säkerhetsprövningar innan anställning kan påbörjas. För att jobba inom säkerhetsklassade områden som detta krävs svenskt medborgarskap.


Ytterligare information
På AFRY är vi många som är passionerade, inte bara på jobbet utan även på fritiden. Vi tror nämligen att om du har roligt i livet presterar du bättre! Vi vill vara din ideala arbetsgivare, oavsett fas i livet, och vi förstår vikten av en balans mellan privatliv och arbete.
Därför passar vi på att redan här nämna några av de förmåner du erhåller om du börjar hos oss:
Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss!
Utfyllnad av lön vid föräldraledighet
Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter
Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, yoga mm.

Läs mer om oss här: https://afry.com/sv
Har vi fångat ditt intresse? Hoppas det!

Varmt välkommen med din ansökan senast 1 mars 2025.
Om du har frågor om tjänsten så tveka inte att höra av dig!
Kontaktuppgifter
Jan-Erik Bendiksen, Sektionschef
jan-erik.bendiksen@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Installationsledare VVS till AFRY i Göteborg

VVS-ingenjör
Läs mer Jan 29
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Affärsområde Buildings är med över 2000 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige och Norden inom fastighetssektorn.
Sektionen Buildings Inspection and Management i Göteborg har idag 11 medarbetare och arbetar efter One-stop-shop-principen. Ingen kan allt men tillsammans erbjuder vi kunden en helhetslösning för installationsrelaterade projekt genom mätning/analys, förstudier och entreprenadkalkyl, projektering, teknisk projektledning, injustering, samordnad provning, besiktning, OVK och underhållsplanering.


Om rollen
Tycker du det är roligt med variation? Har du erfarenhet av VVS och installationsledning? Är du en grym problemlösare? Vi söker nu en strukturerad och effektiv Installationsledare till vårt team i Göteborg.
Som Installationsledare kommer du att ansvara för att bevaka alla aspekter av installationsprojekt och se till att de slutförs i tid, inom budget och enligt högsta kvalitetsstandard. Du bistår huvudprojektledaren med kompetens och samordning av installationer och tekniska system genom hela projekttiden, från projektering, genom produktion och vid överlämnandet. Det inkluderar arbete med allt från VVS, SRÖ och elektriska system.


Kravspecifikation
För att trivas i din roll som Installationsledare är du självgående, engagerad och lyhörd. Du kan på ett kommunikativt sätt samarbeta med såväl entreprenörer som beställare. Vi arbetar långsiktigt som strategisk partner till våra kunder varpå du trivs i en relationsskapande roll. Som person är du nyfiken och tycker att det är spännande att komma på nya tekniska lösningar tillsammans med våra VVS-projektörer och energiexperter.
Vi tror att du idag arbetar som installationsledare eller installationssamordnare och har minst 5 års erfarenhet i rollen, gärna med fokus på befintliga fastigheter. Vi vill att du är utbildad högskole- eller civilingenjör inom relevant område, samt att du har erfarenhet av konsult- och entreprenadjuridik, AMA och byggarbetsmiljö.
Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Samt har B-körkort då lokala resor ingår som en del i tjänsten.
Om du har tidigare erfarenhet som teknisk projektledare eller entreprenadbesiktningsman VVS ser vi det som meriterande.


Ytterligare information
Vi har roligt på jobbet och ser positivt på att ha en blandad arbetsgrupp med olika bakgrund och erfarenheter. Känner du att det är dig vi beskriver så tveka inte att söka! Har du några frågor om tjänsten eller om att jobba hos oss är du varmt välkommen att höra av dig!
Kontaktuppgifter för frågor
Daniel Linde, Gruppchef
010 - 505 31 54
daniel.linde@afry.com
Sista datum för ansökan är 28 februari. Inkommna ansökningar utvärderas löpande under ansökningstiden


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Auktoriserad Besiktningsingenjör El

Besiktningsingenjör, elkraft
Läs mer Jan 29
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 18,500 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Vår sektion, Electrical Power på AFRY, är idag en grupp om 25 kollegor placerade i Göteborg och Trollhättan och arbetar i en specialistgrupp inom elkraft. Vi lär gärna av varandra och hittar på roliga saker tillsammans. Hos oss är du en del av ett lag som arbetar från idéstadie till avslutat projekt och färdig anläggning inom industri. Med vår breda och djupa kompetens har vi möjlighet att hjälpa både våra kunder och varandra att lyckas och att utvecklas.
Vi driver avancerade elkraftprojekt till våra externa kunder som sträcker sig från tung petrokemisk verksamhet till fordonsutveckling/tillverkning till komplicerade anläggningar på sjukhus. Vi stöttar även de olika divisionerna inom AFRY med vår specialistkompetens inom elkraft. Detta gör att vi är närvarande inom hela AFRY:s kundbas vilket är otroligt spännande. Vi ser fortsatt ett stort intresse av våra tjänster och skulle vilja utveckla dessa vidare – och vi hoppas att du är en av dem vi letar efter!


Om rollen
Hos oss innebär rollen som besiktningsingenjör att du kommer att få jobba med elrevisionsbesiktningar i kombination med andra elkraftsrelaterade områden som exempelvis entreprenadbesiktningar, provningar eller mätningar.
Vi stöttar inte bara externa kunder utan även de olika divisionerna inom AFRY med vår specialistkompetens inom elkraft och besiktning, vilket gör att du kommer ha interna så väl som externa samarbetspartners i ditt dagliga jobb. Du kommer att arbeta med olika typer av projekt och uppdrag vilket kommer styras av din kompetens, kundens behov samt din personliga ambition och utvecklingsplan. Vår sektion erbjuder dig spännande och utmanande arbetsuppgifter i ett trevligt gäng som gärna välkomnar fler elkraftkollegor.


Kravspecifikation
Vi söker nu en av Elektriska Nämnden auktoriserad Besiktningsingenjör. Eftersom du ansvarar för att säkerställa elektriska anläggningar och lösningar är det avgörande att du är en noggrann, strukturerad och teknikintresserad person som driver saker från idé och ända till mål – du ger inte upp så snart det tar emot. Vi tänker oss att du värdesätter att samarbeta med andra och skapa engagemang, bygger relationer och är ansvarstagande i det du gör. Utöver detta är du intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder – du tycker det är kul att bygga kontakter både externt och internt. Utöver denna beskrivning hoppas vi att du känner igen dig i nedan:
Auktoriserad av brandskyddsföreningen Elektriska Nämnden, då detta krävs för att arbeta med elrevisionsbesiktningar.
En YH-utbildning eller eftergymnasial utbildning inom elkraft eller el.
Arbetat med el under många år, exempelvis som elektriker eller inom elkraft.
B-körkort då resor är en naturlig del av din roll.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift då detta krävs i dialog med både kunder och kollegor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderar din nyfikenhet, ansvarsfullhet och samarbetsfokus högt i denna roll.


Ytterligare information
För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för alla olika skeden i livet och anställningen – från friskvårdsbidrag och personalrabatter till förmånliga privata grupp- och sjukförsäkringar. Vår personalklubb Club AFRY arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor och körsång till veckovisa yogapass, fiskeaktiviteter och löpning – det finns något för alla.
Vårt arbete med mångfald är ständigt pågående, en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika ute på marknaden. Dessutom finns det många sätt att vidareutveckla sig hos oss! Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner där du får möjligheten att gå utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för din tjänst och dina mål. Vi tror även starkt på filosofin att om du ska kunna prestera på jobbet så måste det finnas en bra och hälsosam balans mellan privat- och arbetsliv.


Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare?
Intervjuer och urval sker löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 2025-02-28 och startdatum sätts enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för frågor
Fredrik Veermets Gruppchef
072 2148 669
fredrik.veermets@afry.com
Anders Kristiansen, Rekryteringspartner
072 2 053 165
anders.a.kristiansen@afry.com


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu