Göteborg: Senior Software Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Software Engineer i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Managing Teamcenter, System weaver and Industrial path solutions (IPS) application Support, Admin at onsite.
2. Acting as Maintenance Manager (MM) for IPS application at onsite.
3. Resolve issues related to Teamcenter, Catia, TCVIs, System Weaver and Industrial Path Solutions (IPS) etc. including configuration and functionality related issues.
4. Support the technical difficulties within team to support their end users and business requests.
5. Supporting/Solving Teamcenter admin JIRA tickets, testing activities to support implementation of new solutions and system upgrades.
6. Ensure that weekly scheduled deployment within TC Development, TC QA and TC Prod environments are done without any issues.
7. Communicate the concerned stakeholders well ahead of the planned downtimes of various services.
8. Ensure that the environments are up to date between TC Prod, Quality Assurance and Development environments.
9. Ensure the right support and administration help for System Weaver tool and related end users.
10. Creating and Monitoring cron jobs or scheduled tasks.
11. Automating process as per customer needs using python language.
12. Creating and supporting the new TC project requests for various user communities and integrated organizations.
13. Responsible to create new BOM structures in Teamcenter for ex: - EBOM, MBOM and SBOM etc. as per the demand of customer.
14. Functional testing and method testing activities related to System weaver version upgrades.
15. Industrial Path Solutions (IPS) Upgrade activity twice in a year.
16. Managing, purchasing or renewal of licenses of Industrial Path Solutions (IPS) application.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemadministratör.

Projektadministratör till NEVITA

Läs mer Feb 4
Är du strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer? Nevita söker nu en engagerad Projektadministratör som kommer att spela en central roll i hanteringen av ingenjörs- och projektdokumentation.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvara för generering av DDM (Digital Document Management)
Uppdatera huvuddokumentregister kontinuerligt
Generera och sammanställa rapporter för Project Managers
Utföra noggrann granskning av dokumentation
Stödja användare i dokumenthantering och ge administrativt stöd

Vi söker dig som:
Har erfarenhet av dokumentkontroll eller liknande administrativa roller
Är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer
Trivs med att arbeta i en dynamisk projektmiljö
Har god kommunikativ förmåga och är en lagspelare

Hos Nevita får du möjlighet att arbeta i ett utvecklande och spännande arbetsklimat där din insats är viktig för att säkerställa att våra projekt och dokument alltid håller högsta kvalitet.
Låter detta som din nästa utmaning? Vi utvärderar ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Application Integration Specialist

Läs mer Jan 21
Benify is an international HR tech company that provides a market-leading global benefit and total rewards platform. With over 500 Benifyers in 6 countries, we're driving success with over 1500 customers and approximately two million users around the world . We empower people to be the best they can be while fostering a sustainable and engaging work culture where employees feel engaged and included "Because People Matter" .
Responsibilities
As an Application Integration Specialist, you will play a pivotal role in designing, implementing, and maintaining integrations that enhance the efficiency and effectiveness of our organization. You will be responsible for designing, implementing, and maintaining integrations between different software systems, ensuring data consistency, accuracy, and reliability.
As an Application Integration Specialist, you will also:
Configure, customize, and develop integrations using the Benify platform, APIs, web services, integration tools (such as Node Red), and other cutting-edge technologies.
Collaborate closely with developers, system administrators, and third-party vendors to ensure a smooth deployment of integrations
Engage in data transfer scoping and implementation to ensure data consistency, accuracy, and reliability.
Conduct thorough testing and troubleshooting of the solutions you build to guarantee optimal performance.
Create comprehensive documentation for integrations, providing valuable insights for future reference.
Share your expertise with team members through knowledge-sharing sessions, fostering a collaborative and learning-oriented environment

Personal attributesSuccess in this role hinges on your ability to collaborate effectively, demonstrating strong communication skills to articulate technical concepts to both technical and non-technical stakeholders. Moreover, your success will be enhanced by your proactive approach, taking initiatives to lead and foster positive change. You should also enjoy problem-solving, tackling complex challenges with a methodical and creative approach, and finding innovative solutions that deliver real value.
We also see that you have:
Bachelor's degree in Computer Science, Information Technology, or a related field
Fundamental understanding of Object-Oriented Programming
Proficiency in integration technologies, APIs, web services, and messaging protocols (REST)
Strong analytical and problem-solving skills, demonstrating the ability to diagnose and resolve complex integration issues

It's a , thus not a requirement if you also got...
Familiarity with data formats such as XML, JSON, and CSV
Experience with Node-Red or a similar Integration Tool
Knowledge of data transformation and mapping techniques
Understanding of project management methodologies

Perks of being a Benifyer
Collective agreement
Generous wellness allowance
30 day of vacation
ITP1 Pension and Lifeplan - a pension tool that provides you with personalized advice to optimize your retirement planning
Guaranteed work-life balance with a hybrid work model
A variety of social events and activities in the offices
Workation- possibility to work abroad within EU
You're responsible for your own development and we offer internal career opportunities

Practical information
Start: As soon as we find the right fit! Extent: Full-time, 100%Location: Stockholm or Gothenburg, Sweden.
Apply by submitting your CV and/or your LinkedIn profile using the application form below. We screen applications continuously and may hire someone before the last application date.
Please let us know if you need any reasonable adjustments for interviews by replying to the email you will receive after you apply.

Ansök nu

Senior Linux Systemadministratör

Läs mer Dec 10
Om Mullvad
Mullvad VPN är ett svenskt VPN-företag som motarbetar massövervakning och censur. Vi gör det framförallt genom vår VPN-tjänst och vår webbläsare. Vi tror på ett fritt och öppet samhälle där människor har rätt till personlig integritet; rätt till sina egna tankar och åsikter, och rätten att själva bestämma exakt när och till vilka de vill yttra dem. Vi är övertygade om att demokratiska samhällen måste vila på rätten till personlig integritet för att kunna utvecklas. Vi driver vår VPN-tjänst i 48+ länder.
Om rollen
Infrateamet på Mullvad ansvarar för vår publika DNS, Proxmox-servrar, metrics-servrar, backup-servrar med mera. Teamet levererar en plattform som andra team kan bygga vidare på.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbeta med utvecklingsprojekt inom infrastruktur.
Samarbeta med och vara lyhörd för andra team för att skapa lösningar som fungerar för hela organisationen.
Bidra till ett välfungerande team genom att dela med dig av din expertis och aktivt stödja dina teammedlemmars utveckling.
Vem vi söker
Vi söker en senior Linux-systemadministratör. Du har en teknisk universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet och gedigen erfarenhet av att installera och drifta Linux-baserade system.
KravprofilUtbildning Teknisk universitetsutbildning eller motsvarande.
Erfarenhet Minst 7 års erfarenhet som systemadministratör i Linux-miljö.
Kompetens Erfarenhet av verktyg som Ansible, Netbox, Proxmox, DNS, Postgre, Grafana, LibreNMS, CI/CD och HashiCorp Vault.
Erfarenhet av både bare metal-servrar och virtuella maskiner (VM). Produktion sker på bare metal-servrar, medan test- och stagingmiljöer använder virtuella maskiner.
Förmåga att samarbeta effektivt och sprida kunskap inom teamet.
Språk Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
ÖvrigtPlats
Göteborg, Sverige
Kontor Sten Sturegatan 42/44 (tillfälligt, återgår till Engelbrektsgatan 28 i april 2025)
Rapporterar till Chef för Infrastruktur

Urval och intervjuer sker löpande men mestadels i februari – mars 2025
På Mullvad värnar vi om integritet. Du kommer att få fördjupa dig i säkerhet, och bakgrundskontroller görs. Publika årliga granskningar av våra system utförs av externa parter.

Ansök nu

Projektledare/Senior Customer Success Manager

Läs mer Dec 9
Projektledare/ Senior Customer Manager - Göteborg
Enginio står inför en spännande uppskalning och en kraftig expansionsresa i en internationell miljö. Just nu söker vi en Projektledare/Senior Customer Success Manager till vårt team i Göteborg som vill jobba med spännande kunder och partners globalt. Du kommer att jobba med vår plattform Enginio som är ett verktyg för aktivering av konsumenter från alla kanaler; online eller fysiska miljöer — en modern plattform för 360-graders marknadsföring och lojalitet.
Om Enginio: Enginio är en innovativ plattform som hjälper företag att aktivera konsumenter genom alla kanaler, både online och i fysiska miljöer. Plattformen erbjuder en komplett lösning för 360-graders marknadsföring och lojalitet, vilket gör det möjligt för företag att skapa engagerande och effektiva kampanjer. Enginio har ett antal världsunika funktioner som revolutionerar sättet företag interagerar med sina kunder och skapar långvariga relationer.
Om rollen:
Som Projektledare/Senior Customer Success Manager kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa våra kunders framgång med hjälp av Enginio-verktyget. Du kommer att leda och utveckla strategiska partnerskap med internationella kunder, leverantörer och partners i en kommersiell miljö. Många av våra kunder är internationella och kommunikationen sker således på både engelska och svenska. Du kommer även att få möjligheten att arbeta med några av världens största varumärken som idag använder plattformen.
Dina arbetsuppgifter:
Proaktivt arbete med kundnöjdhet för våra kundkonton på Enginio
Ansvara för onboarding, förvaltning och utveckling av befintliga kunder
Kvalitetssäkra befintliga kunders leveranser
Arbeta med att aktivt utveckla kunder på Enginio och skapa merförsäljning
Arbeta med plattformens kundavtal och contract management
Vara tillgänglig och hjälpsam när kunder behöver support i såväl tekniska som operativa frågor
Vara delaktig i nyförsäljningsprocessen
Projektleda kundprojekt och utvecklingsprojekt
Leda specialprojekt med internationella partners och kunder i en kommersiell miljö
Ansvara för att bygga och underhålla starka partnerskap med Enginios partners och leverantörer
Övervaka konverteringsgraden i plattformen
Tillsammans med kunderna analysera data och skapa insikter av resultaten
Skapa guider med frågor och svar med relevant supportmaterial

Din bakgrund:
Vi söker dig som:
Har förståelse för B2C, gärna med erfarenhet från kundaktiveringar, promotions eller lojalitetsskapande aktiviteter
Har erfarenhet av en tidigare roll som Customer Success Manager är meriterande
Har omfattande erfarenhet av projektledning
Har erfarenhet av att bygga och underhålla strategiska partnerskap
Har förståelse för vilka KPIer som är viktiga för att ett varumärke ska bli framgångsrikt
Har vana att jobba i system, gärna som administratör
Har vana att arbeta med nyckeltal och mål
Erfarenhet av att arbeta med PowerBi, Google Analytics eller liknande plattformar är meriterande
Talar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift
Har mycket god vana med Officepaketet såsom Excel och PowerPoint

Personliga egenskaper:
Du är strukturerad
Du är innovativ och älskar att finna lösningar
Du har en analytisk förmåga
Du är trygg i att presentera framför kund
Du älskar att vara proaktiv i ditt dagliga arbete
Du är intresserad av teknik och nya funktioner
Du trivs i en snabbt föränderlig miljö med högt tempo som en scale-up miljö innebär
Du är kommunikativ, verbal och gillar att bidra med en härlig energi

Vi erbjuder dig:
En plats i ett fantastiskt team
Fast lön
Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
Löpande coachning
Friskvårdsbidrag

Övrigt:
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Plats: På vårt nyrenoverade, prisbelönta kontor centralt i Göteborg på Vasaplatsen i ett vackert sekelskifteshus

Frågor (inte ansökningar) om tjänsten kan ställas till Madeleine Södermanpå: soderman@nordicretailgroup.com.
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.
Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”.
Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.

Ansök nu

Administratör inom Product Masterdata

Läs mer Dec 5
Tog du nyligen examen inom systemvetenskapoch vill arbeta med masterdata? För vår kundsräkning söker nu en konsult inom masterdata som vill vara med på en spännande tillväxtresa.

Att arbeta som Administratör inom Masterdata
Till en av våra kunder söker vi två kandidater för att stärka ett team på sju personer inom området masterdatamanagement.Vi söker dig med erfarenhet av ERP-system och en allmän och bred förståelse för IT-system.För denna roll behöver du ha en god förmåga att se helheten, samtidigt som du har sinne för detaljer och en stark drivkraft att säkerställa en fullständig och korrekt uppsättning av produktdata.
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Samordning och administration av masterdata – stödja projekt för nya lanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system.
Säkerställa korrekt data för produktmärkning och specifikationer som används i tillverkning.
Förmåga att analysera korrekt och komplett produktdata i alla system och specifikationsdokument för alla produkter.

Rollen erbjuder en unik möjlighet att få en överblick över både produktutveckling och internationell affärsverksamhet. Den passar särskilt dig som är intresserad av att kombinera datahantering med praktisk projektledning i en dynamisk miljö.
Att vara konsult på Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos kundföretaget som ligger i centrala Göteborg med start i januari 2025. Du kommer att coachas av en mentor hos kundföretaget samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar.
Vi söker dig som:
Är i början av din karriär och har en kandidatexamen eller masterexamen inom systemvetenskap, logistik och ekonomi med fokus på IT
Som person är du kommunikativ och har en god förmåga att presentera datai både tal och skrift
Du har förmåga att prioritera för att kunna fokusera på de mest kritiska uppgifterna vid rätt tidpunkt
Du har goda kunskaper i både svenska ochengelska i tal och skrift
Du har goda kunskaper i MS Office-applikationer, särskilt MS Excel
Tidigare erfarenhet av arbete i ERP-system, helst Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations), är ett krav

Ansökan
Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Johanna Norman på johanna.norman@nexergroup.com
Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från HCL Technologies Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från HCL Technologies Sweden AB .

Summer intern positions at Mainframe Monitoring HCLTech in Gothenburg

Drifttekniker, data
Läs mer Dec 3
Summer intern positions at Mainframe Monitoring HCLTech in Gothenburg
We are looking for three people who are in the first year of the IT program Systems Science at college/university, who are interested in taking a vacation job at Mainframe Core Operations HCL Technologies. Our goal is for you to work with us for several summers during your studies.
You will work with Mainframe environments/Operating system z/OS. Mainframe Core Operations is responsible for the monitoring and operation of a large number of Mainframe/z/OS machines worldwide.
We monitor the environments, take care of infrastructure issues, fix batch and application abends, and have a close contact with technicians all over the world. We work shifts that cover all hours of the day all year round. You will work on a shift together with regular employees
You must be available for scheduled shifts every day of the week (day and nights shifts), between mid-June and the end of August, to replace regular staff during holidays. It may be possible to plan a week's holiday during this period. Shifts also give days off from time to time. In addition, we will offer the opportunity to work certain shifts throughout the year in case of regular people's illnesses and possible absences.
In order for you to be able to start work on 15th of June, a number of training sessions are required during the period 1st of February to 15th of June. It is about a total of about 50 hours, divided into about seven to ten sessions. The training will be located according to your wishes and where the school work leaves space. Towards the end of the program, you can be expected to be able to support the organization in the event of illness or a high workload
You should have a great interest in IT, be responsible, curious, have a good ability to cooperate, be open to learning new things and have good Swedish and English skills both orally and in writing.

Ansök nu

SDM

Driftledare, IT
Läs mer Feb 7
Nytt
Responsible for Data Center Infrastructure critical process service delivery function, leading team of Colleagues and Contractors.
Ensures that availability of Data Center services are monitored effectively and that identified actions to maintain or improve levels of service are implemented.
Meet the capacity of delivery of HCL in agreement with the service catalog agreed with the customer
You will be the pivot link between the customer and the technical teams and other architects
Extremely strong Customer management skills and a proven track record (at least 10+ years) of how to drive strategic partnerships to success in a complex and global Data Center environment.
Ensures relevant incidents and problems are classified, prioritized, resourced, remedied and that preventative measures are taken to avoid reoccurrence and establishing effective communication between stakeholders for post-incident reviews.
Managing customer escalations and providing executive-level reporting to ensure customers are kept informed during major incidents and outages.
Maintaining high performance levels for service-related processes and implementing improvement activities wherever necessary.
Ensuring that systems, procedures, and methodologies are in place to support outstanding service delivery.
Taking accountability for Data Center service delivery performance, meeting customer expectations, and driving future demand.
Collaborating across multiple teams to drive efficiencies both up and down stream within the lifecycle of a project.
Providing and presenting accurate and regular reports on performance of the service delivery.
Drive meetings with customers , Architects, SMEs and other stakeholders
Proven track record of effectively managing budgets
Demonstrated expertise in managing operations and technical resources
Extensive experience in delivering high-quality services within a datacenter environment
Exceptional client-facing and stakeholder management skills, with a proven track record of building relationships at senior levels

Service Owners will take accountable for ensuring –
Product / Tech roadmap aligned with OEMs product roadmap release
Yearly upgrade calendar for end-to-end service (Service owner will drive all upgrades for their product)
Software release management as per contract - 6 months after vendor release ready for ordering
Infra asset hardware refresh every 5th year / end of OEM support
Budgeting for hardware / software and manpower for software or hardware refresh
Planning and tracking all products / asset to ensure they are refreshed in a timely manner
Meets the defined measurements agreed for Lifecycle activities
Remediate Vulnerability Backlog and remove vulnerability's according to key measurements

Ansök nu

Service Assurance Process Manager

Driftledare, IT
Läs mer Feb 7
Nytt
Purpose In this role you will be working as part of a SOC team providing delivery support for customers. You will work as part of a team focused on security operations principles and optimization with an emphasis on security incident and event monitoring (SIEM).. You will be working as part of a team with a shared responsibility to further developing programs for customers centered around SIEM and SOC. You will lead presentations with technical fluency and be able to answer customer questions in multiple areas of SOC/SIEM. You will also be writing technical documentation and occasionally give technical presentations as a SOC/SIEM subject matter expert.
Key Responsibilities
Strategic • Ensure knowledge creation and documentation.
• Suggest changes/improvement in existing operations to enhance technical capability within the team.
Customer • Incident management and change management
• Ensuring maximum customer satisfaction for direct customers
• Ensure compliance to SLA’s (Incidence response, security alerts, reports availability, uptime)
• Minimizing customer complaints for direct customers.
• Ensure quick resolution of all customer complaints (SOP) and help peers to achieve the same.
• Ensuring time bound and effective communication with the customer.
Process • Ensuring compliance to delivery schedules (reports, scheduled activity etc)
• Ensure self-compliance to service quality and process adherence.
• Ensuring compliance to SOP / guideline during configuration / troubleshooting, to minimize repeat error / downtime.
People • Should continuously enhance skill set / expertise, by acquiring knowledge / certification on new technology and products.
• Should share knowledge and experience with the peers and within the group
• To be flexible to take up any related responsibility and roles, as per the organization requirement.
Technology • Security Incident and Event Monitoring technology support for vendors tools such as Splunk Cloud Enterprise, and/or XSOAR
• Security Operations Center experience in the following areas:
• Playbook design and editing
• Workflow process creation
• Alert and incident response
• SIEM deployment, administration, and architecture design
• SOAR experience in deployment and architecture design preferred
• Experience with Insider Threat program design and implementation preferred•

Capability Requirements

Functional Skills Primary Skills:

· Participate in different meetings with application teams and other-platforms.
· Collection of security/application data related to logs onboarding.
· Work with different platforms to complete the needed onboarding and compliance activities (CIM Data modeling).
· Validation of Splunk indexing, CIM compliance and data modeling
· Documentation and handover to customer and SOC team.

Secondary Skills:
• Microsoft Azure Security Center / Defender with Microsoft Sentinel and Log Analytics
• Regular expressions, field extraction rules, JSON and/or XML (XPath queries)
• Experience leading meetings and presentations for management and executive level personnel.
• Insider threat program design and/or facilitation

Ansök nu

SDM

Driftledare, IT
Läs mer Feb 7
Nytt
Application Infrastructure is responsible for ensuring the smooth operation, maintenance and continuous improvement of customer’s application infrastructure. This role bridges IT Service Management and Infrastructure operations, ensuring service quality, reliability and efficiency
Job Description
The service delivery manager is responsible for managing and overseeing the end-to-end delivery of application infrastructure services. This includes working with internal teams and external vendors to maintain system performance, ensure high availability and drive operational excellence. The SDM will align IT services with business needs, manage SLAs and ensure compliance with IT best practices and security standards.
Key Responsibilities
Service Management & Delivery:
- Ensure the seamless delivery of application infrastructure services meeting SLAs and KPIs.
- Oversee incident, problem and change management processes for Application Infrastructure
- Monitory system performance uptime, and capacity to ensure optimal service availability
People Leadership & Team Development
- Lead a team of Service Owners, engineers and SMEs
- Mentor and upskill teams in emerging technologies and best practices
- Foster a culture of innovation, collaboration and continuous improvement
Infrastructure Operations & Support:
- Collaborate with IT operations and infrastructure teams to manage application hosting environments
- Ensure proactive maintenance, patching and updates for Application infrastructure components
- Manage cloud and on-premise infrastructure solutions, ensuring efficiency and security
Vendor and Stakeholder Management:
- Coordinate with third party service providers and vendors to ensure effective service delivery
- Manage contracts, budgets and relationship with infrastructure and cloud service providers
- Act as the main point of contact for infrastructure-related escalations and service improvements
Continuous improvement & Optimization:
- Identify and implement automation and optimization opportunities to improve efficiency
- Drive initiatives to enhance infrastructure scalability, security and cost effectiveness
- Stay up to date with emerging technologies and industry best practices in IT infrastructure management
Governance, Compliance and Security
- Ensure infrastructure compliance with HCLTech’ s IT policies, security standards and regulatory requirements
- Conduct regular risk assessments and implement necessary security controls
- Maintain documentation and reporting on infrastructure performance and incidents
Required Skills & Qualifications
- Bachelor’s degree in computer science, Information Technology related fields
- Proven experience in large-scale IT operations, migrations and cloud/on-prem strategies
- Strong knowledge of Azure and on-premises environments including Windows/Linux, Integration and BI platforms
- Proven experience with ITSM Tools preferably ServiceNow
- Experience with DevOps practices, CI/CD pipelines and automation tools
- Knowledge of security best practices and compliance frameworks
- Strong leadership, stakeholder management and communication skills
- Strong problem solving skills and ability to manage escalations effectively

Ansök nu

Consultant

Technical Operation Manager/TOM
Läs mer Feb 6
Job Description:
Lead the team of Technical Architects to:
Act as trusted advisor to the client across domain/subdomains.
Create sub-portfolio technology, architecture & technology strategy.
Create service evolution roadmaps along with SDM and presales teams from servicelines.

Accountable & responsible for –
Creating Domain level architecture & strategy for the account & Responsible for all solutions being developed under the domain.
Driving high CSAT on technology advisory aspects in the account at the domain level.
Driving EN revenue in the account by identification of EN opportunities along with account. Sales, Delivery and pre-sales and serviceline architects/teams.
Participate in Sub portfolio Development Group and other architecture / Strategy forums as nominated by Lead/Portfolio Architect.
Keeping himself/herself updated on technology trends, solutions, and offerings, POVs on various emerging technologies within the domain and creating a point of view that is contextual to Volvo.
Work with customer stakeholders and SDM as technical leader for the domain area and translate the business asks into technical requirements.
Support Portfolio Architect in the requirement gathering workshop with customers and document security, legal, business, functional, non-functional requirements, use cases and user stories.
Write High Level Design Documents and handover to execution Architects for LLD creation and rollout.
Provide full end-to-end solutions that cover all aspects of design aligned to target architectures, within i.e., security, legal, business, functional, non-functional, operational, deployment and migration aspects as input into Customer Statements of Work.
Propose and deliver innovative and secure solutions within the specific domain, support Proof of Concepts, product and technology selection and provide recommendations.
Functional responsible reporting towards Architecture Office to ensure mandates and responsibilities above are fully realized.

Technology Area - Network
Sub Area and Skill level – Expert level knowledge on Wireless technologies Wifi 6, CURBW, 5-G , LoRAWAN.

Ansök nu

Technical Lead

Technical Operation Manager/TOM
Läs mer Dec 3
HCL
HCLTech is a globally recognized leader in the Tech and IT industry, but we've never forgotten the startup mindset that got us here. We've always approached our work with an idea-first attitude because every one of our accomplishments—no matter how big or small—can be traced back to an idea's single spark. To lead and drive the technology solutioning in LoB / vertical and to create a COE in cloud technologies and Apps migration.
Experience : 12-18 Years
Support and lead HCL Application team supporting VR Delivery.

Manatory skills
+12 year experience on DL1, IMS, DB2, Cursors, Cobol, JCL, MQ, SFTP, Mainframe and integration setups
Experience connecting APIs to mainframe
Good knowledge on LPARs, IMS plex, transactions setup.
Capable of designing and implementing latest technologies to the system.
Experience working on Eztrive, Rexx, PLATINUM
Experience using IMS connectors from JAVA
Good experience in DLI commands
Experience in creating PSBs, ACBs, DBDs and generating them for IMS plex.
Working experience in Unix box within Zos.
Capable of interpreting the assembler programs.
Experience and deep knowledge on architecture of IMS, DB, Table spaces and integration setups
Strong technical background with focus on software development principles and methodologies.
Excellent communication skills both verbal and written required to communicate within team and with stakeholders.
Experience in JAVA and frameworks (struts) is a plus.
Good experience in handling and coordinating the team.
Soft skills to create and present a tedious architecture is required.
Good communication skills
Secondary skills
Agile way of work

Ansök nu