Göteborg: Lageransvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lageransvarig i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi är ett mindre företag i dentalbranschen och söker en person att sköta vårt lager och distribution av våra produkter.
Arbetet omfattar bl.a.
Mottagning av gods, plockning av order, packning och expediering av order, fakturering, frisläppning av order, skriva ut fraktsedlar, uppmärkning av produkter.
se hemsidorna www.gestenco.com och ortopro.com för en uppfattning av produkter och företaget.
Vi finns på Fridkullagatan i Johanneberg -Gbg

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lagerchef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lagerchef.

Warehouse Logistics Manager

Läs mer Jun 25
Är du redo för nästa steg i din karriär?
Till vår produktionsenhet i Göteborg Torslanda söker vi nu en Manager, Warehouse & Logistics.
Valmet i Göteborg arbetar med service och reservdelar till miljövänliga kraft- och värmepannor för tekniskt krävande bränslen samt av sodapannor till pappers- och massaindustrin över hela världen. Verksamheten i Göteborg startade redan år 1841 och har idag ca 270 anställda.
Som Manager, Warehouse & Logistics kommer du att leda ett team med ca sju medarbetare. Er uppgift är att säkerställa att effektiva lagerlösningar tillhandahålls. Du kommer du att vara ansvarig för att optimera, planera och övervaka alla aktiviteter på lagret.
Det innebär bl a:
Dirigera och kontrollera lageraktiviteter för att säkerställa en effektiv och ekonomisk användning av faciliteter för lagring och distribution av materialvaror (råmaterial, färdiga produkter, verktyg och förpackningsmaterial).
Planera och schemalägga inventeringen för att möta organisationens behov genom att övervaka beställningen av produkter; och assistera i koordineringen av leveransscheman med transportörer och kunder.
Säkerställa att inkommande material inspekteras för överensstämmelse med beställningsspecifikationer och kontrolleras för defekter.
Utveckla och rekommendera förbättringar i lagerpraxis för att främja effektivitet, snabbare service och lägre kostnader.
Hantera lagerpersonalens aktiviteter för att säkerställa att teamets resurser används effektivt och att arbetsscheman och mål uppnås.
Övervaka personalen för att säkerställa att alla maskiner och utrustning används på ett säkert sätt.
Rollen innebär viss beredskapsbemanning.

Vem är du?
Du är van vid att arbeta självständigt och operativt, med en känsla för vikten av att leverera i tid, och även är en van beslutsfattare. För att trivas har du förmågan att verka och vara trygg i en dynamisk miljö under ständig utmaning.
Andra kriterier som är framgångsrika i rollen:
Högskoleexamen eller motsvarande relevant utbildning
Ledarskapserfarenhet i en chefsroll med en historik av att uppnå resultat både individuellt och som en del av ett team.
Erfarenhet av budgetarbete/ansvar samt Lean
Kunskap inom internationell spedition
Ekonomikännedom och analytisk förmåga
Stark kommunikations- och samarbetsförmåga
Social, självständig person och en lagspelare
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
God vana av administration och datasystem

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett stimulerande och flexibelt arbete i en global miljö där din förmåga att bidra med innovativa lösningar kommer till stor nytta.
Som anställd på Valmet får du tillgång till flera av förmåner så som t ex:
Friskvårdstimme
Friskvårdsbidrag
Kompetensutveckling
Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan
Hyra stugor/lägenheter runt om i Sverige, Norge och Spanien
Personalcykel och personalbil

Vi investerar i att utveckla vår personal, speciellt vad gäller ledarskap, välbefinnande och hållbarhet.
På Valmet får vi saker gjorda genom att arbeta tillsammans.
Valmet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Mer information
Fångade vi ditt intresse? Gå med i vårt team och skicka din ansökan med CV via den tillhandahållna länken så snart som möjligt men senast 11 augusti 2024. Observera att vi utvärderar ansökningar löpande.
Vänligen notera att p g a sommarperioden kan vår återkoppling till dig dröja.
För mer information om denna position, vänligen kontakta Oskar Santesson, Production Manager, oskar.santesson@valmet.com.
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Sofia Pålsson, Human Resources, sofia.palsson@valmet.com
Fantastiska människor känner ofta fantastiska människor - dela gärna om du har en vän som skulle vara perfekt för detta jobb.
#LI-onsite
When everything works together
Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork.
Join the team! www.valmet.com/careers

Ansök nu

Lagerchef

Läs mer Apr 12
Lagerchef

Är du en passionerad ledare med tidigare erfarenhet inom lager? Och vill vara med att driva utvecklingen av vår verksamhet framåt? Då är denna roll något för dig!

Vi på Exertis söker nu dig till rollen som Lagerchef där du kommer ha en nyckelroll i att garantera effektivitet, säkerhet och högsta kvalitet. Du kommer vara ansvarig för ett team med högt i tak där ni tillsammans uppnår bästa möjliga resultat genom tätt samarbete.

Du kommer att arbeta tillsammans med såväl externa som interna partners för att hitta de mest effektiva och hållbara sätten att lagerföra och att transportera varor till och från lagret. I rollens ansvar ingår även att utveckla befintliga verktyg och framtida WMS-lösningar.

Hos oss får du en arbetsplats som ser dig som en värdefull individ och som låter dig ta plats att få vara just den du är. Varje medarbetares välbefinnande är i fokus för oss, varje dag, och vi vill att det ska vara givande att gå till jobbet. Därför satsar vi på fina förmåner såsom friskvårdsbidrag och firar våra gemensamma framgångar.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att operativt driva arbetet inom vårt lager, säkerställa en hälsosam arbetsmiljö och sätta tydliga mål kring resultat i förhållande till budget. Du kommer ansvara för ett lagerledningsteam med gruppchefer och processutvecklare. Rapportering sker till Operations Director.

Övriga arbetsuppgifter innefattar att

• säkerställa våra systematiska arbetsmiljöinsatser genom att samverka med fackliga representanter och myndigheter
• utveckla och upprätthålla att våra säkerhetsregler och lagstadgade bestämmelser följs
• utveckla och implementera arbetssätt runt ständiga förbättringar
• strategiskt resurs- och kompetensplanera
• analysera, rapportera och förbättra lagerprestanda.

Kvalifikationer och erfarenhet

• Inom lagerverksamhet med personal- och resultatansvar (P&L) samt kommersiell erfarenhet.
• Starkt ledarskap som involverar och engagerar dina medarbetare.
• God vana i lager- och logistiksystem samt uppföljning av KPI:er.
• Delegerat arbetsmiljöansvar.
• Fackliga förhandlingar.

Meriterande

• Universitetsutbildning inom logistik och lager.

Personlighet

För att trivas i rollen ser vi gärna att du är resultatinriktad, strukturerad och trivs i ett arbete med stort ansvar. Självständighet är något som finns naturligt och du gillar att ta initiativ på ett lösningsorienterat vis. Då rollen är i kontakt med många parter är du lyhörd och har en tydlig kommunikation. Att agera som en trygg ledare är inte främmande för dig när du engagerar ditt team. Du bör ha en analytisk förmåga och ett datadrivet beslutsfattande för att säkerställa att varje steg som tas är välgrundat och leder till önskat resultat.

Vi erbjuder dig

• varierande uppgifter med möjlighet att utvecklas inom organisationen
• möjlighet till stort ansvar och påverka framstegen i verksamheten
• en arbetsplats med stort engagemang för mångfald och inkludering
• dagtidsarbete, 40 h/vecka, under måndag till fredag
• en givande arbetsplats med friskvårdsbidrag och gym i byggnaden.

Placering: Göteborg.

Sista ansökningsdatum: 31 maj.

Ansöker gör du via länken, vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Jessica Andersson, Operations Director: jessica.andersson@exertis.se

Vilka är vi?

Exertis Nordics är en av Nordens största och snabbast växande distributörer av IT- och Pro AV-produkter, konfigurationstjänster, Säkerhet & Övervakning och Entertainment (böcker, spel & leksaker) samt är en av Nordens största tillverkare av datorer. Vårt huvudkontor och lager finns i Göteborg, med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark.

Vi samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4 000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer av teknologi, med en omsättning på nära 75 miljarder SEK.

Ansök nu

Driftchef till Renovas förrådsenhet

Läs mer Mar 12
Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi efter en engagerad chef som kommer att leda och driva våra lager och förråd, samt inneha det övergripande ansvaret för koncernens kärl och emballage.
Förrådsverksamheten är en del av vår Underhållsverkstad inom affärsområde Logistik, och enheten servar hela Renova med arbetskläder och utrustning, samt alla typer av kärl för avfallshantering för våra kunder. Du har chefsansvar för en grupp om ca 9 medarbetare, du rapporterar till verkstadschefen och ingår i Underhållsverkstadens ledningsgrupp. Vi finns på Holmen i Göteborg, en kort promenad från Göteborgs central.

Ditt uppdrag kommer vara att leda och utveckla verksamheten i våra två förråd (materialförråd och kärlförråd) med ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö. Materialförrådets verksamhet innefattar beställning och distribution av arbetskläder och utrustning till anställda samt beställning och hantering av material, exempelvis avfallssäckar och skyltar till kunder. Kärlförrådets verksamhet innehåller montering, lagerhållning, tvätt och kassering av avfallskärl för Renovas kunder.
Du assisterar organisationen med avrop och direktupphandlingar enligt LOU/LUF.
Inom ditt ansvar ligger också driften av vår miljötvätthall där vi servar både interna och externa kunder med fordonstvätt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en driven ledare med utbildning och erfarenhet inom lager/logistik/inköp eller liknande. Som chef förväntas du ha ett strukturerat arbetssätt, vilket innebär att du har förmågan att organisera och planera arbetsuppgifter för dig och dina medarbetare på ett effektivt sätt. Du är också utvecklingsinriktad och proaktiv när det gäller att identifiera och ta tillvara på utvecklingsmöjligheter för både dig själv och din arbetsgrupp. Du tar också ansvar för att arbetet går framåt samt för resultatet av ditt eget och din arbetsgrupps prestationer. Du utför dina arbetsuppgifter på ett pålitligt och professionellt sätt.

Du besitter goda kunskaper inom IT-system, samt har bred erfarenhet och kunskap i att arbeta i digitala affärssystem. Kunskaper inom IFS är meriterande.
Det är viktigt att du kan stå för ett tydligt och kommunikativt ledarskap, vilket innebär att du klart och tydligt kan kommunicera förväntningar och mål till ditt team samt skapa en atmosfär där öppen kommunikation uppmuntras.
Då kunderna är av varierande karaktär, som såväl kommunala uppdragsgivare som kollegor i branschen ställs höga krav på din sociala kompetens.
B-körkort är ett krav då arbetet kan innebära besök på våra olika anläggningar runt om i Göteborgsregionen.
Det är meriterande om du har arbetat med ett lean-baserat arbetssätt. Det är också meriterande om du har erfarenhet av LOU/LUF.


ÖVRIGT
Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Du erbjuds en trygg anställning med goda förmåner och arbetsvillkor oavsett var i livet du befinner dig.

Vi vill att medarbetare på Renova ska hålla hela yrkeslivet och även efter, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, tillgång till ett välutrustat gym och gruppträning med instruktör på din arbetsplats.

Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, ATK-tid, fria mensskydd, rabatterat västtrafikkort mm.

Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund. Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

ställföreträdande sektionschef Servicesektionen

Läs mer Jan 30
Nu söker vi en ställföreträdande sektionschef för Servicesektionen vid Logistikenheten Amf 4 i Göteborg. 

Om enheten

Servicesektionen tillhör Logistikenheten har som huvudsaklig uppgift att tillhandahålla logistikstöd till alla de förband som verkar inom Göteborgs garnison. Servicesektionen består av ett arbetslag om 8 personer som hanterar till största del utlämning av personlig utrustning. Ställföreträdande sektionschef är behjälplig sektionschefen i dennes arbetsuppgifter och tillsammans driver ni logistikstödet framåt på Göteborgs garnison.  

Vi erbjuder dig 

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Verksamheten erbjuder stor variation och komplexitet. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: Tre timmar fysisk träning i veckan på arbetstid. Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

Som ställföreträdande sektionschef går dina arbetsuppgifter i huvudsak ut på att stödja sektionschefen med planering och ledning av sektionens verksamhet. Du är behjälplig chefen i dennes arbetsuppgifter så som beställning av materiel, skiftplanering och personalärenden. Du medverkar kontinuerligt till arbetsplatsens utveckling och förbättring av våra arbetsmetoder. Du deltar även i sektionens dagliga arbete med exempelvis förrådshållning, godshantering och utlämning av materiel till verksamhet inom Försvarsmakten. Arbetet är fysiskt varierande där tunga lyft kan förekomma även utomhus oavsett väder. 

KRAV

Kvalifikationer 


• B-körkort
• Gymnasieutbildning med godkända betyg
• God vana att arbeta i digital datormiljö inklusive Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen behöver du vara engagerad med sinne för service.. Du är kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad och har sinne för ordning och god planering. Du har god initiativ- och samarbetsförmåga men trivs likväl med att driva och ansvara för processer självständigt. Det är mycket viktigt att du är noggrann och har god förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. Du är positiv samt utåtriktad och tycker om att ha olika kontakter både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Meriterande


• Kunskap och erfarenhet från Försvarsmaktens verksamhet, materiel och materielprocesser. 
• Kunskap och erfarenhet från redovisningssystem SAP-PRIO 
• Förarbevis för truck 
• Erfarenhet från arbete i logistikmiljö t.ex. lager/förråd
• Erfarenhet av arbetsledande befattning 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer vår värdegrund via vår hemsida.)

Övrigt
Anställningsform: 100 % Civil tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Arbetsort: Göteborg, västra Frölunda

Tillträdesdatum: snarast enligt överenskommelse.  

Kvälls och helgtjänstgöring med övernattning förekommer samt skyldighet att delta i utbildningar och övningar

För upplysningar om befattningen kontakta: 

Jessica Johansson, 031 – 69 25 39

Stefan Libera, 070 – 284 40 33

För information om rekryteringsprocessen kontakta:
Rekryteringskoordinator G1 Valérie Pilo amf4-g1@mil.se

Fackliga företrädare:
SEKO   Kurt Ragnarsson, kurt.ragnarsson@mil.se  0708-869859

OF Amf 4 Johan Dahlgren, of-amf@officersforbundet.se    

Försvarsförbundet Anja Aghester, forsvarsforbundet-goteborg@mil.se 

SACO sacostyr-fomedc@mil.se

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2024-02-16. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

På Älvsborgs amfibieregemente, i centrala Göteborg, verkar vi där land möter hav och utgör en viktig länk mellan armé- och sjöstridskrafterna. Som återetablerat regemente med garnisonsansvar växer vi och är behov av fler kompetenta officerare, soldater och civila medarbetare som fortsätter utveckla förbandet till dess viktiga uppgift: Försvara Sveriges många kustnära skärgårdsområden samt skydda våra leder in till Skandinaviens största hamn i syfte att värna Sveriges strategiska import.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ortopro AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ortopro AB .

Produktadminstratör dentalprodukter

Orderadministratör
Läs mer Mar 22
Arbetsuppgifter Ortopro AB enligt nedan.

• Fysisk sammanställning av order från kund.
• Hålla koll på lagersaldo mot lagerlistor och lagerkort
• Initiera beställning av varor vid sjunkande lagersaldo
• Märkning av förpackingar med egna batchnr.
• Mottagning av inleveranser, med avstämning mot betällningslistor samt registrering av batchnummer av desamma.
• Kvalitetskontroll och avsyning av artiklar i samband med orderberedning
• Ansvara för 10års spårbarhet av produkter genom registrering av batchnummer i dator.
• Mottagningskontroll enligt ISO med uppgifter om varje enskild batch efter leverans som görs löpande i särskilt register i datorn.

Vi behöver en person på heltid med nedanstående egenskaper:

• Ordningssinne
• Noggrannhet
• Organisationsförmåga
• Stresstålighet
• Självständighet
• Vana att jobba med dator

Gärna med erfarenhet av liknande arbete inom dentalbranschen, eller van vid att jobba med små detaljer.

Ansök nu