Göteborg: Praktik inom HR/PA i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Praktik inom HR/PA i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Praktikanter sökes till Eqpe - En chans att växa med oss!
Om oss: Eqpe är ett dynamiskt och innovativt företag som är dedikerat till att skapa hållbara och engagerande arbetsmiljöer. Vi strävar efter att bli ledande inom vår bransch genom att främja trivsel och utveckling hos våra medarbetare. Nu söker vi engagerade och motiverade praktikanter som vill vara en del av vårt HR-team och bidra till vår fortsatta framgång.
Vad vi erbjuder: Som praktikant hos Eqpe får du en unik möjlighet att utveckla dina kunskaper inom HR och personalvetenskap. Du kommer att arbeta nära våra erfarna HR-specialister och få praktisk erfarenhet av olika HR-processer och projekt. Vi värdesätter nytänkande och initiativförmåga, och vi ser fram emot att få ta del av dina idéer och perspektiv.
Dina arbetsuppgifter:
Assistera vid rekryteringsprocesser, inklusive annonsering, urval och intervjuer.
Delta i utveckling och implementering av HR-strategier och -policyer.
Bidra till vår employer branding och arbetsgivarimage genom olika marknadsförings- och kommunikationsinitiativ.
Stödja personaladministration och dokumentation.
Medverka i projekt för att förbättra arbetsmiljö och medarbetarengagemang.

Vi söker dig som:
Studerar personalvetenskap, HR eller ett relaterat område.
Är nyfiken, driven och har en positiv inställning.
Har goda kommunikativa förmågor och är bekväm med att samarbeta i team.
Är organiserad och har ett öga för detaljer.

Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor? Kontakta oss på info@eqpekonsult.se för mer information.
Vi ser fram emot att få din ansökan och att tillsammans skapa en givande praktikperiod!
Välkommen till Eqpe – där medarbetarnas välmående är vår framgång!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personalansvarig

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personalansvarig.

Konsultchef till DFDS Professionals!

Läs mer Jan 29
Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt!
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter.
Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll.
Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera.
I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet!
Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar.
Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset.
Krav
Tidigare erfarenhet av bemanningsbranschen
Körkort och tillgång till egen bil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande
Kan använda fler språk än Svenska och Engelska
Kunskap omregler kring chaufförers kör- och vilotider


Vad erbjuder vi?
Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa.

Kontaktuppgifter
Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt.
För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.
Vi ser fram emot din ansökan
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

Ansök nu

Konsultchef till DFDS Professionals!

Läs mer Jan 22
Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt!
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter.
Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.
Om tjänsten
Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll.
Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera.
I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet!
Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar.
Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset.
Krav
Erfarenhet av schemaläggning av chaufförer
Kunskap om regler kring chaufförers kör- och vilotider
Körkort och tillgång till egen bil
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Meriterande för tjänsten
Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande
Tidigare erfarenhet från en liknande roll
Kan använda fler språk än Svenska och Engelska


Vad erbjuder vi?
Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa.

Kontaktuppgifter
Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt.
För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på anwah@dfds.com.
Vi ser fram emot din ansökan
DFDS Group
DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

Ansök nu

Assistansansvarig

Läs mer Feb 6
Vilka är Passal Assistans?


Vi är ett bolag som jobbar med personlig assistans och vi startade år 2000 med visionen att få människor med funktionsvariationer att känna sig fria. Vi jobbar hårt på att vara bäst på service, rekrytering och juridik för att den personliga assistansen ska vara så bra som möjligt för den assistansberättigade samt personerna i dennes närhet.

Om tjänsten:
Vi söker en engagerad assistansansvarig med placering i Göteborg. Som assistansansvarig är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder. I arbetet ingår personalansvar för personliga assistenter som arbetar hos våra kunder. Arbetet är varierande där du är länken och stödet mellan kunder och assistenter. Du kommer att arbeta självständigt men har ett flertal kollegor och stödfunktioner som tillsammans arbetar tätt för att utveckla och stärka Passals assistanser.

Arbetsuppgifterna består främst av:
- Tät kontakt med kunder och assistenter. 
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll. Personalansvar och coachning av assistenterna i deras      yrkesroll.
- Planering av assistanserna du ansvarar för; schemaläggning, semesterplanering samt se till så det finns tillräckligt med assistenter knutna till kunden. 
- Personalmöten, medarbetarsamtal och lönesättning.
- Arbetsmiljöansvar och ekonomisk uppföljning av assistanserna.  

Tjänsten är ett föräldravikariat på 75% med möjlighet till utökning på sikt. Fast månadslön. Tillträde som tidigast 1 april 2025 eller enligt överenskommelse. Föräldravikariatet sträcker sig som längst tom 2026-09-01. Vi tillämpar löpande urval och provanställning på 6 månader. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2025-02-28. I samband med anställning kommer Passal Assistans göra en rutinmässig kontroll av belastningsregister.

Vem är du?
Du som söker rollen som assistansansvarig ska ha lätt för att kommunicera, skapa och bibehålla goda relationer. Du bör vara flexibel, ansvarstagande och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Eftersom arbetet innebär ledarskap på distans ser vi det som viktigt att du inspireras av att leda och du bör känna dig trygg i den rollen.

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning t.ex. socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du utgår från vårt kontor som är beläget i centrala Göteborg och i arbetet ingår hembesök hos kunder som bor i Göteborg med omnejd, det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma utifrån kundernas behov. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

På Passal Assistans blir du del av en arbetsplats som präglas av prestigelöshet, kompetens, hjärta och stort engagemang. Varje anställd har ett stort inflytande på vart vi är på väg och hur vi kommer dit. På våra kontor i Göteborg, Karlstad och Krisitnehamn är vi tillsammans 25 tjänstemän och vi har ca 450 anställda assistenter. Som anställd på Passal erbjuds du friskvårdsbidrag och reflektionstid under arbetstid.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 10050
Ansvarig rekryterare: Sandra Widenberg
Tel: 010-707 78 06

Ansök nu

Konsultchef

Läs mer Dec 11
Arena Personal söker nu ytterligare en medarbetare till vårt kontor i Göteborg. Som Konsultchef hos oss erbjuds du en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Här kommer du arbeta med konsulter främst på arbetarsidan (blue collar) inom lager, transport och logistik och få förmånen att möta många olika typer av kompetenser och verksamheter i vardagen. Även visst ansvar över tjänstemän förekommer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Personalansvar/coaching
· Daglig kundkontakt med kontinuerliga kundbesök
· Hantera rekryteringsprocesser från start till mål
· Matchning mellan konsult och kunduppdrag
· Försäljning
Din profil
Vi är en arbetsplats som värnar om teamwork, har högt i tak där vi tillsammans jobbar för att expandera och utveckla vår affär. Vi söker därför dig med stort engagemang och driv som naturligt smittar av sig på både kollegor och konsulter för att vi på ett professionellt och smidigt sätt ska kunna leverera en service i toppklass till våra kunder. Du bör vara trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut.
För att passa i denna roll ser vi att du är en driven och engagerad. Du är kommunikativ mot både kunder och kollegor. Vidare är du lösningsorienterad och trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. Du besitter relevant erfarenhet av personalansvar och kundkontakt, samt har ett starkt affärsfokus.
Krav för tjänsten- Relevant utbildning- Innehar B-körkort- Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande jobb, samt har arbetat i Intelliplan eller liknande CRM-system.
Hos Arena Personal finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen där vi gärna ser att du vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är dina tankar och idéer varmt välkommet för att bidra till vår gemensamma företagsutveckling. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos oss erbjuder vi därför bland annat:
· Friskvårdsbidrag
· Marknadsmässig lön
· Friskvårdstimmar 2h/veckan
· Kollektivavtal
· Tjänstepension
· Fantastiska kollegor
Tjänsten avser att tillsättas så snart som möjligt.

Ansök nu

Personalplanerare till kund i Göteborg

Läs mer Jan 20
Om tjänsten

Vi söker nu dig som vill arbeta som personalplanerare. Som personalplanerare är du en del av funktionen Workforce Planning, som även innefattar tjänsterna Workforce Administrator och Workforce Partner. Workforce Planning är en del av Operations. I rollen hanterar och administrerar du planeringen av personal för produktionens samtliga avdelningar. Branschen är dynamisk och påverkas ofta av yttre faktorer, vilket gör din roll avgörande för operativ problemlösning, planering och löpande administration. Du kommer att ha ett stort kontaktnät inom organisationen och samarbeta med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner.

I rollen som personalplanerare ansvarar du för att säkerställa bemanningen för alla skift samt tillhörande administration. 

Huvudsakliga arbetsuppgifterna inkluderar:
- Planering och fördelning av personal med hänsyn till kompetens och behov
- Frånvarohantering
- Beställning av bemanningspersonal och daglig kontakt med bemanningspartner
- Lönegrundande administrering i tidrapporteringssystem
- Löpande avrapportering till övriga delar av organisationen
- Support för medarbetare och chefer

Detta är en tjänst på 100% med varierande arbetstid. Arbetstiden är ena veckan förlagd mellan 05:00-14:00 och andra veckan mellan 08:00-17:00. Arbetet är platsbundet och kräver tillgång till egen bil. Funktionen har hög arbetsbelastning inför röda dagar och helgdagar, därför är ledigheter inte är möjliga under klämdagar eller i anslutning till dessa. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start vid årsskiftet.

Om dig

Vi söker dig som har stor erfarenhet av administration, ett starkt intresse för personalfrågor och goda datorkunskaper, särskilt i Excel. Erfarenhet av personalplanering, gärna inom logistik och transport, är meriterande. Vi söker en person med ett naturligt ansvarstagande, som trivs i en föränderlig miljö och föredrar att arbeta i ett högt tempo med flera projekt samtidigt. Du bör ha ett starkt engagemang, vara en god samarbetspartner och ha lätt för att kommunicera. Kännedom om kollektivavtal, samt lagar som LAS, ATL och SemL, är meriterande. God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Viktigt för rollen är: 
- Rätt inställning och ett genuint intresse
- Stresstålig och ansvarstagande i pressade och utmanande situationer
- Mycket goda kunskaper i Excel
- God kommunikatör på både svenska och engelska
- Flexibilitet och förmåga att hantera förändringar i arbetsmiljön

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi utvärderar sökande löpande och positionen kan därmed fyllas innan ansökningstiden löper ut.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via enna.dedagic@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Eqpe Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Eqpe Consulting AB .

Supplier Quality Engineer - Gothenburg

Planeringsingenjör, elektronik
Läs mer Nov 12
We are currently seeking a highly skilled Supplier Quality Engineer (SQE) with a solid background in electronics, and ideally, specific experience in wiring harness systems. This role requires an individual who is not only technically proficient but also a true team player—someone who brings energy and positivity to the team, helping to drive collaborative success.
Position Duration: 6 months, with a strong potential for extension based on performance and project needs.
Key Responsibilities:
As an SQE, you will play an essential role in evaluating and supporting Volvo’s suppliers to ensure their capabilities align with our quality standards. Your role will include:

Evaluating Supplier Capability: Assess suppliers’ potential in various aspects to determine if they meet Volvo's standards. This requires a thorough understanding of critical production technologies and quality standards, especially in electronic components.


Providing Specialized Expertise: Supporting Supply Quality Engineers and other stakeholders by applying deep knowledge of specific production technologies to evaluate suppliers’ ability to deliver quality products.


Project Leadership: Managing large, complex projects or processes end-to-end with minimal oversight, while maintaining a proactive approach in troubleshooting and resolving challenging issues.


Coaching and Mentoring: Guiding and reviewing the work of junior team members, helping to develop skills within the team.


Qualifications:
We are looking for an individual with advanced experience in Supplier Quality, ideally with expertise in electronics and wiring harnesses. Education and work experience in electrical, mechanical, software engineering, or other relevant fields is expected. A specialist-level understanding of supplier quality areas, including electrical and surface treatment, is highly desirable.
If you’re ready to bring your expertise and positive attitude to a leading global company with the possibility of a longer-term career, we’d love to hear from you!

Ansök nu

Maskinställare

Plastmaskinoperatör
Läs mer Okt 30
Maskinställare sökes till vårt team i Göteborg!
Plats: Göteborg
Anställningsform: Heltid, Tillsvidare
Lön: Enligt överenskommelse

Om oss:
Vi är ett dynamiskt och framåtsträvande företag som växer snabbt och letar nu efter en engagerad och pålitlig maskinställare till vårt team i Göteborg. Vi erbjuder en positiv arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och karriärvägar inom företaget.

Arbetsuppgifter: Installation, justering och underhåll av maskiner och produktionsutrustning.
Utföra regelbundna kontroller och förebyggande underhåll för att säkerställa optimal drift och minimera stilleståndstid.
Felsökning och åtgärdande av tekniska problem.
Samarbete med produktionsteamet för att säkerställa smidig och effektiv drift.
Dokumentera och rapportera utfört arbete och eventuella problem.
Delta i förbättringsprojekt för att öka produktiviteten och kvaliteten.

Kvalifikationer: Erfarenhet som maskinställare eller liknande roll inom industrin.
Tidigare erfarnhet inom mekanik eller elektronik.
Goda kunskaper i att läsa och förstå tekniska ritningar och manualer.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Problemlösningsförmåga och noggrannhet.
Goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska.

Vi erbjuder: Ett omväxlande och stimulerande arbete
Möjlighet att utvecklas inom företaget
Trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor
Kollektivavtal och bra anställningsvillkor

Ansökan:
Skicka din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen att bli en del av vårt team i Göteborg!

Ansök nu

Budbilsförare sökes till Göteborg!

Budbilsförare
Läs mer Okt 30
Budbilsförare sökes till vårt team!
Plats: Göteborg
Anställningsform: Heltid/deltid, visstidsanställning
Lön: Enligt överenskommelse
Är du serviceinriktad och gillar att vara ute på vägarna? Vi söker nu engagerade budbilsförare som kan leverera paket och varor snabbt och säkert till våra kunder. Bli en del av vårt team och bidra till att skapa en positiv upplevelse för våra kunder varje dag!
Om jobbet:
Som budbilsförare kommer du att ansvara för att leverera paket och varor till både privatpersoner och företag. Arbetet kräver att du är noggrann, punktlig och har god lokalkännedom. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Lastning och lossning av varor
Säker och effektiv leverans enligt schema
Hantering av leveransdokumentation och eventuell betalning vid leverans
Underhåll av budbilen och rapportering av eventuella problem

Kvalifikationer:
B-körkort (krav)
Erfarenhet av budbilsarbete är meriterande, men inget krav
God lokalkännedom och förmåga att navigera med hjälp av GPS
Stark känsla för service och kundbemötande
Ansvarstagande, punktlig och noggrann
Fysisk förmåga att hantera tyngre lyft

Vi erbjuder:
Konkurrenskraftig/kollektivavtalsenlig lön
Ett trevligt arbetsklimat och stöd från vårt team
Möjlighet att få erfarenhet inom logistikbranschen
Trygg och stabil anställning

Ansökan:
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Praktik inom HR/Personalvetarprogram i Göteborg

Personalansvarig
Läs mer Sep 10
Praktikanter sökes till Eqpe - En chans att växa med oss!
Om oss: Eqpe är ett dynamiskt och innovativt företag som är dedikerat till att skapa hållbara och engagerande arbetsmiljöer. Vi strävar efter att bli ledande inom vår bransch genom att främja trivsel och utveckling hos våra medarbetare. Nu söker vi engagerade och motiverade praktikanter som vill vara en del av vårt HR-team och bidra till vår fortsatta framgång.
Vad vi erbjuder: Som praktikant hos Eqpe får du en unik möjlighet att utveckla dina kunskaper inom HR och personalvetenskap. Du kommer att arbeta nära våra erfarna HR-specialister och få praktisk erfarenhet av olika HR-processer och projekt. Vi värdesätter nytänkande och initiativförmåga, och vi ser fram emot att få ta del av dina idéer och perspektiv.
Dina arbetsuppgifter:
Assistera vid rekryteringsprocesser, inklusive annonsering, urval och intervjuer.
Delta i utveckling och implementering av HR-strategier och -policyer.
Bidra till vår employer branding och arbetsgivarimage genom olika marknadsförings- och kommunikationsinitiativ.
Stödja personaladministration och dokumentation.
Medverka i projekt för att förbättra arbetsmiljö och medarbetarengagemang.

Vi söker dig som:
Studerar personalvetenskap, HR eller ett relaterat område.
Är nyfiken, driven och har en positiv inställning.
Har goda kommunikativa förmågor och är bekväm med att samarbeta i team.
Är organiserad och har ett öga för detaljer.

Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor? Kontakta oss på info@eqpekonsult.se för mer information.
Vi ser fram emot att få din ansökan och att tillsammans skapa en givande praktikperiod!
Välkommen till Eqpe – där medarbetarnas välmående är vår framgång!

Ansök nu

Lagermedarbetare sökes till Göteborg

Truckförare
Läs mer Sep 6
Lagermedarbetare sökes till vårt team i Göteborg!

Arbetsuppgifter: Mottagning och kontroll av inkommande gods
Plockning och packning av varor för leverans
Lagerhantering och inventering
Hantering av truck och andra lagerrelaterade verktyg
Säkerställa att lagret är rent och organiserat

Kvalifikationer: Erfarenhet av lagerarbete är meriterande men inget krav
God fysik då tunga lyft kan förekomma
Truckkort (A och B) 
Grundläggande datorkunskaper
Ansvarstagande och noggrann
Förmåga att arbeta både självständigt och i team
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Vi erbjuder: Ett omväxlande och stimulerande arbete
Möjlighet att utvecklas inom företaget
Trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor
Kollektivavtal och bra anställningsvillkor
 
Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor? Kontakta oss på info@eqpekonsult.se för mer information.
Obs! Ansökningar tas ej emot via mail. 

Välkommen att bli en del av vårt team i Göteborg!

Ansök nu

Handledare / Jobbcoach i Göteborg

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Sep 26
Handledare/Jobbcoach i Göteborg
 
Vi söker en driven handledare/jobbcoach till ett av våra kundföretag i Göteborg.
I denna roll får du möjlighet att arbeta nära individer för att vägleda dem i deras karriärutveckling och hjälpa dem att hitta rätt väg till arbete eller utbildning. Du kommer att vara en nyckelspelare i arbetet med att stärka deltagarnas färdigheter och skapa förutsättningar för långsiktig framgång.
Arbetsuppgifter:
• Kartläggning och identifiering av individuella behov och förutsättningar
• Sätta upp mål, planera och följa upp arbetsrelaterade aktiviteter, såsom studiebesök och gruppsamtal
• Coachning och vägledning i att skapa individanpassade CV och personligt brev
• Vägledning inom vuxenutbildning
• Stärka deltagarens förmåga att söka och hitta jobb eller bli antagen till utbildning
• Matchning mot arbete och marknadsföra deltagarnas kompetens till arbetsgivare
• Dokumentera och rapportera genomförda aktiviteter
 
Kvalifikationer:
För att bli aktuell för tjänsten krävs att du uppfyller något av följande alternativ:
Alternativ 1:
• Minst 120 hp (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom exempelvis arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, psykologi, samhällsvetenskap, juridik, sociologi, beteendevetenskap, statsvetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
• Minst två års sammanlagd arbetslivserfarenhet under de senaste fem åren.
Alternativ 2:
• Ett års eftergymnasial utbildning.
• Minst tre års sammanlagd arbetslivserfarenhet under de senaste fem åren inom arbetsledning, personalansvar, rekrytering, omställningsarbete, studie- och yrkesvägledning, handläggning av personalfrågor, eller arbete inom arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
 
Generella kompetenskrav:

• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i både tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post och internet.
• Goda kunskaper i engelska.
 
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är självständig, lyhörd och lösningsorienterad. Du har förmåga att möta individer där de befinner sig och har ett genuint intresse för att hjälpa andra att utvecklas och nå sina mål. Ett coachande förhållningssätt är centralt i denna roll.
 
Placering:
Göteborg
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu