Göteborg: SALES SPECIALIST TILL POLESTAR SPACE I GÖTEBORG

Hitta ansökningsinfo om jobbet SALES SPECIALIST TILL POLESTAR SPACE I GÖTEBORG i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Volvo Car Retail erbjuder i samarbete med WorkShop en spännande tjänst i en framåtlutande organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av vårt Polestar team?
Polestar Space i Göteborg expanderar, därför söker nu arbetsgivaren Volvo Car Retail tillsammans med oss på WorkShop en Sales Specialist med administrativt ansvar på heltid till deras team. Tjänsten är ett vikariat på tre månader med god chans till förlängning. Är du även en inspiratör som älskar retail, att leverera extraordinär kundservice men också medveten om att slå föregående månadens säljsiffror? Då är detta det perfekt jobbet för dig.
Om jobbet:
Som Polestar Sales Specialist kommer du, i nära samarbete med övriga Space-teamet, att ge befintliga och framtida kunder en informativ, engagerande och spännande upplevelse. Space-teamet utgör Polestars frontlinje och är talespersoner för varumärket, och målet är att ge besökarna en minnesvärd upplevelse. Din uppgift är att se till att besökarna får information om Polestar från det ögonblick de går in i lokalerna. Polestar har utvecklat en av världens mest innovativa bilar och du kommer att bidra till att leverera en lika innovativ och oförglömlig kundupplevelse.
Som Sales Specialist är du en del av det lokala säljteamet. Det dagliga arbetet består av att komma i kontakt med kunder både fysiskt och via telefon, presentera bilarna och tjänsterna som Polestar tillhandahåller, vända nyfikenhet till ett starkt intresse och slutligen stänga affärer. Du och övriga Sales Specialists tillhandahåller både schemalagda och spontana testkörningar för att konsumenterna ska få känna på branschens senaste innovationer. Utöver det så kommer det finnas chans till att vara en del av provkörningsevenemang runt om i landet.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet från service och har arbetat inom detaljhandeln i en progressiv och kundorienterad miljö
Har stort intresse för bilbranschen
Har stort intresse för teknik
Är en vinnarskalle
Drivs av att jobba med försäljningsmål
Behärskar engelska och svenska flytande
Är service- och lösningsorienterad
Har giltigt körkort samt godtagbar körhistorik

Polestar vill bygga ett mångsidigt team med olika erfarenheter och personligheter. Som person är du nyfiken, social och entusiastisk, har ett starkt kundfokus och trivs med att interagera med både kunderna och teamet. Du är strukturerad, effektiv och fokuserad samt har en god kommunikationsförmåga och är en person som får saker att hända. Det är också viktigt att kommunicera på ett transparent och människo-orienterat sätt för att skapa en öppen samt förtroendeingivande miljö inom ditt affärsområde.
Anställningsform:Vikariat på tre månader med god chans till förlängningAnställningstid: Heltid Arbetsplats: Polestar Space icentrala GöteborgStart: Augusti eller enligt överenskommelse
Missa inte denna otroliga möjlighet och ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför snarast möjligt. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdag är 2024-07-21.
Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram!
Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Innesäljare.

Sommarpersonal Outbound Sales

Läs mer Mar 21
Nytt
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!
Nu söker vi dig som vill sommarjobba som säljsupport på vår avdelning Outbound Sales under perioden vecka 26-32. Efter sommaren kan fortsatt behov finnas till och från vid belastning.
Om jobbet
Som säljsupport kommer du att arbeta nära både köpande och säljande kund och svara på alla möjliga frågor, stora som små. Hur man lägger bud, hur man skapar ett konto, hur man betalar osv. Du kommer att arbeta mot flera olika avdelningar inom Kvdbil och ditt arbete kommer att vara varierat. Du har dagligen kontakt med kunder via telefon och mejl som rör både administrativa frågor, tekniska frågor, inför avslut av affär samt tilläggsförsäljning av tjänster och produkter.
Du kommer att ingå i ett härligt team av kollegor, vilket också är en av anledningarna till att det är viktigt att din sprudlande energi och initiativförmåga går hand i hand med din prestigelöshet, lyhördhet och vilja att samarbeta.
Din profil
Vi söker dig som sprider positiv energi och trivs i en fartfylld miljö. Du är van att ta egna initiativ, är social, lyhörd, lösningsorienterad och har förmågan att skapa förtroende snabbt. Att tempot periodvis är högt är inget som hindrar dig, utan även då lyckas du på ett proffsigt sätt skapa trygga, nöjda och återvändande kunder. För dig är det viktigt att alltid sträva mot högsta möjliga kundnöjdhet, för om kunden är nöjd är även du nöjd.
Då vi är ett företag som ständigt utvecklas och förbättras, är du flexibel och lär dig snabbt nya arbetsuppgifter, likaväl som du gärna bidrar till förbättringsarbeten. Problem ser du som en lärorik erfarenhet.
Vi ser att du har:
• Godkänd gymnasieutbildning • Ett intresse för och gärna erfarenhet från försäljning och kundkontakt • Mycket god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift, på svenska och engelska • Är flexibel och tycker om att arbeta i en miljö som varierar från dag till dag, ofta i högt tempo • Har god administrativ förmåga • Genuint intresse för system och administrativa detaljer • Det är även ett plus om du har ett intresse av och viss kunskap kring bilar samt B-körkort, men det är inget krav.
Så är det att jobba på Kvdbil
Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter.
Väx med oss
Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.
Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning under semesterperioden där du jobbar vid behov enligt överenskommelse med placering på vårt huvudkontor i centrala Göteborg. Arbetstider måndag-fredag 8-17, enstaka kvällar kan förekomma.
Urval sker löpande och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För frågor om tjänsten kontakta Nina Hallgren, via mejl nina.hallgren@kvdbil.se. eller telefon 010-1673285
Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.

Ansök nu

Digital Sales - Extrajobb inom försäljning hos Kvdbil

Läs mer Mar 21
Nytt
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!
Nu söker vi extra förstärkning inom försäljning till Digital Sales, både för sommaren och till hösten.
Om jobbet
Som Digital Sales Rep kommer du att kombinera sälj- och rådgivarrollen. Du kommer att bearbeta leads från både privat- och företagskunder via telefon och erbjuda våra tjänster inom auktion och inköp. I din roll ingår även att vara en rådgivare för våra kunder, hjälpa dem att lösa sina frågor på ett effektivt och professionellt sätt. Din huvudsakliga uppgift blir att leverera försäljning och kundservice av högsta klass.
Som ny medarbetare hos oss får du en strukturerad upplärning och introduktion till arbetsuppgifterna. Du får stöttning och ett nära samarbete med dina kollegor samt andra funktioner internt.

Din profil
Vi söker dig som trivs i en fartfylld miljö, älskar försäljning, är driven och sprider positiv energi till människor runt om kring dig.
Vi ser även att du har:
• Har fullgjort din gymnasieexamen.
• Har ett genuint intresse för försäljning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med utgående försäljning via telefon.
• Har telefon- och datavana och kan svenska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är en fördel.
• Det är en fördel om du har intresse av och viss kunskap om bilar.
• Trivs med att ha många bollar i luften och drivs av hög initiativförmåga.

Så är det att jobba på Kvdbil
Hos oss är du expert på ditt område, men du behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter.
Väx med oss
Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt utvecklas och verka i en föränderlig vardag, finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.
Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar. Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning där du jobbar vid behov enligt överenskommelse. Arbetstiden är som utgångspunkt måndag-fredag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För frågor om tjänsten kontakta Team Lead Digital Sales Adam Fridell, via mejl adam.fridell@kvdbil.se.
Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.

Ansök nu

Junior Logistiker till Healsafe Interiör ?????

Läs mer Feb 5
Om tjänstenHealsafe Interiör söker en Junior Logistiker som vill spela en nyckelroll i företagets växande logistik- och inköpsverksamhet. Du kommer att arbeta nära säljteamet, leverantörer och kunder för att säkerställa effektiva och precisa leveranser. Rollen är operativ och kräver en strukturerad och självgående person som trivs med flera parallella arbetsuppgifter.
Dina framtida arbetsuppgifterI denna roll arbetar du med hela logistikkedjan – från order till leverans. Du hanterar administrativa och operativa uppgifter kopplade till transport, inköp och lager.
Boka och följa upp transporter samt planera leveranser till kunder och lager.
Skapa handelsfakturor och hantera exportrelaterade dokument.
Övervaka lagersaldon, göra dagliga avstämningar och operativa inköp.
Hantera returer, reklamationer och kundserviceärenden kopplade till logistik.
Administrera artikelvård och systemuppdateringar.
Bidra till effektivisering av logistikprocesser och kvalitetsförbättringar.

Vi söker dig somHar ett stort intresse för logistik och inköp samt är redo att ta mycket eget ansvar. Du trivs i en operativ roll där struktur och noggrannhet är avgörande.
Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning med relevant arbetslivserfarenhet, alternativt eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller administration.
Goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Excel.
Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande.
Intresse för hållbarhet och livscykelanalyser (LCA) är ett plus.

Som person är du strukturerad, självgående och prestigelös. Du trivs i en dynamisk miljö där du hanterar flera uppgifter samtidigt och ser lösningar snarare än problem.
Övrig information Start: Enligt överenskommelse.
Plats:Skeppsbron 4, Göteborg.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Om Healsafe Interiör
Healsafe Interiör utvecklar skade- och suicidpreventiv inredning för vårdmiljöer där säkerhet och läkande miljöer är avgörande. Företaget är ungt och expansivt, med kunder i över 15 länder. Här får du arbeta i ett engagerat team där innovation och kvalitet står i fokus.
Om WrknestPå Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Kvdbil söker säljare till Kundcenter

Läs mer Jan 14
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt 26 000 bilar.När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!
Vi söker just nu förstärkning till vårt kundcenterOutbound Sales, med fokus på försäljning och service.
Om jobbet
Som innesäljare på Outbound Saleskommer du agera både support och försäljning. Rollen innebär bland annat följande:
Att arbeta med avslut och sälja in våra tilläggstjänster till köpande kunder.
Att agera rådgivare för våra köpande kunder och hjälpa till med deras frågor på ett effektivt och professionellt sätt.
Att hantera ingående och utgående samtal med våra kunder.
Att hantera mail och chatt med våra kunder.

Din uppgift blir att leverera kundservice och försäljning av högsta klass. Arbetstiden är primärt måndag till fredag, men vissa kvälls- och helgpass kan förekomma.
Din profil
Vi söker dig som
Har fullgjort din gymnasieexamen.
Har ett genuint intresse för försäljning.
Har telefon- & datavana och kan svenska i tal och skrift.Har du ytterligare språkkunskaper ses det som en fördel.
Gillar att ha många bollar i luften och drivs av hög initiativförmåga.

Så är det att jobba på Kvdbil
Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter.
Väx med oss
Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.
Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar.Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi inleder med sex månaders provanställning.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För frågor om tjänsten kontakta Head of Outbound Sales,Patrik Klasson, via mejl patrik.klasson@kvdbil.se.
Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
Urvalsarbetet kan kompletteras med personlighets- och logiktester och/eller bakgrundskontroll. Vi utför drogtest på slutkandidat innan avtal om anställning träffas.

Ansök nu

LIA - B2B Säljare till New Minds

Läs mer Dec 13
Är du redo att ta ditt första steg in i en spännande värld av B2B-försäljning och konsulttjänster inom teknik och IT? På New Minds letar vi efter en engagerad och driven student som vill göra sin LIA (Lärande i Arbete) hos oss – och vara en del av vår resa att koppla ihop morgondagens tekniktalanger med framtidens arbetsgivare.
Om New Minds
På New Minds är vår vision att skapa starka kopplingar mellan nyutexaminerade ingenjörer och de mest framstående teknikföretagen i Sverige. Vi är experter på att hitta rätt match mellan talang och arbetsgivare inom teknik och IT, och vi är stolta över vårt innovativa och personliga tillvägagångssätt. Med huvudkontor i Göteborg arbetar vi med några av de mest spännande företagen på marknaden och bygger långsiktiga relationer som leder till framgång för alla parter.
Vi söker dig
Du är en motiverad student med ett starkt intresse för försäljning och teknik. Vi tror att du:
Studerar en utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller liknande.
Är intresserad av B2B-försäljning och har ett öga för att identifiera affärsmöjligheter.
Har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt.
Är kommunikativ, social och trivs med att bygga relationer – både med nya och befintliga kunder.

Dina arbetsuppgifter under LIA-perioden
Som LIA-student hos oss kommer du att få arbeta nära vårt säljteam och få praktisk erfarenhet av:
Nykundsbearbetning: Identifiera och kontakta potentiella kunder för att skapa nya affärsmöjligheter.
Breddning av affär på befintliga kunder: Bygga relationer med våra nuvarande kunder för att förstå deras behov och erbjuda nya tjänster och lösningar.
Delta i möten och affärsförhandlingar för att få insyn i försäljningsprocessen från start till avslut.
Bidra till att utveckla strategier för vår kund- och marknadsbearbetning.

Du kommer att få möjlighet att ta eget ansvar, samtidigt som du får stöd av erfarna kollegor som brinner för ditt lärande och din utveckling.
Vid framgångrik avslutad LIA kan det finnas möjlighet till fortsatt anställning
Praktisk information
Plats: Göteborg Period: Enligt överenskommelse under din utbildning
Ta chansen att göra din LIA hos New Minds och skapa ett ovärderligt nätverk för framtiden! Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Workshop International Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Workshop International Sweden AB .

BUSINESS ADVISOR TILL POLESTAR I GÖTEBORG

Bilförsäljare
Läs mer Nov 8
Volvo Car Retail erbjuder en spännande tjänst i en framåtlutande organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av deras Polestar team?
Polestar i Göteborg expanderar, därför söker nu arbetsgivaren Volvo Car en Polestar Business Advisor till Göteborg.Är du en inspiratör som älskar retail och att leverera extraordinär kundservice? Då är detta ett perfekt jobb för dig. De söker dig som har ett stort intresse för försäljning och som har en talang för att hitta den bästa lösningen för kunden.
Om jobbet:
Du kommer att få genomgå en grundlig utbildning och digital onboarding på engelska tillsammans med nya specialister från hela världen så att du får en djup förståelse för deras företag och Polestars produkter.
I denna roll så är ditt uppdrag att identifiera och prospektera nya företagskunder genom proaktiv nykundsbearbetning. Du kommer att arbeta mot små och medelstora företag i deras upptagningsområden där ditt uppdrag blir att hitta den bästa, skräddarsydda lösningen för varje unik kund. Arbetet kommer att bedrivas på Volvo Car Retails anläggningar Sörred alternativt Hisings Backa, samt ute hos kund. Du kommer även att vara behjälplig med att ta hand om deras kunder i bilhallen. De arbetar även med olika former av event på lokal nivå.
Du kommer bland annat att:
Boka och genomföra kundbesök med befintliga och nya kunder
Hålla i event med kunder och samarbetspartners
Guida kunderna genom hela köpprocessen av deras bilar
Fortsätta hålla goda relationer med befintlig kundstock för att skapa lojalitet, öka volymen och kringtjänster
Ta hand om kunder i deras showroom

Vem är du:
För att vara en bra matchning för denna roll tror vi att du brinner för att göra affärer! Du motiveras även av interaktionen med kund. Du är social, serviceminded, kreativ och driven. Ditt mål och fokus är alltid att leverera en kompromisslös, progressiv och relevant kundupplevelse i världsklass!
Du är inte rädd för att möta nya kunder i nya miljöer och du är bekväm med att ringa kalla samtal samt att ta kundbesök ute hos kund.
Vi söker dig som:
Har dokumenterad erfarenhet av uppsökande försäljning med goda resultat, gärna inom fordonsbranschen
Har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot marknad/ekonomi
Vi ser gärna att du har planerat och genomfört event i någon form
Har mycket goda kunskaper i Officepaketet
Är flytande i både svenska och engelska
Har körkort B då det är ett krav för denna tjänst

Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Du blir anställd direkt hos Volvo Car RetailAnställningstid: Heltid Arbetsplats: Volvo Car Retails anläggningar Sörred alternativt Hisings Backa Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Missa inte denna otroliga möjlighet och ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför snarast möjligt. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdag är 2024-11-24.
Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram!
Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

Ansök nu

BUSINESS ADVISOR TILL POLESTAR I GÖTEBORG

Account manager
Läs mer Nov 20
Volvo Car Retail erbjuder en spännande tjänst i en framåtlutande organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av deras Polestar team?
Polestar i Göteborg expanderar, därför söker nu arbetsgivaren Volvo Car en Polestar Business Advisor till Göteborg.Är du en inspiratör som älskar retail och att leverera extraordinär kundservice? Då är detta ett perfekt jobb för dig. De söker dig som har ett stort intresse för försäljning och som har en talang för att hitta den bästa lösningen för kunden.
Om jobbet:
Du kommer att få genomgå en grundlig utbildning och digital onboarding på engelska tillsammans med nya specialister från hela världen så att du får en djup förståelse för deras företag och Polestars produkter.
I denna roll så är ditt uppdrag att identifiera och prospektera nya företagskunder genom proaktiv nykundsbearbetning. Du kommer att arbeta mot små och medelstora företag i deras upptagningsområden där ditt uppdrag blir att hitta den bästa, skräddarsydda lösningen för varje unik kund. Arbetet kommer att bedrivas på Volvo Car Retails anläggningar Sörred alternativt Hisings Backa, samt ute hos kund. Du kommer även att vara behjälplig med att ta hand om deras kunder i bilhallen. De arbetar även med olika former av event på lokal nivå.
Du kommer bland annat att:
Boka och genomföra kundbesök med befintliga och nya kunder
Hålla i event med kunder och samarbetspartners
Guida kunderna genom hela köpprocessen av deras bilar
Fortsätta hålla goda relationer med befintlig kundstock för att skapa lojalitet, öka volymen och kringtjänster
Ta hand om kunder i deras showroom

Vem är du:
För att vara en bra matchning för denna roll tror vi att du brinner för att göra affärer! Du motiveras även av interaktionen med kund. Du är social, serviceminded, kreativ och driven. Ditt mål och fokus är alltid att leverera en kompromisslös, progressiv och relevant kundupplevelse i världsklass!
Du är inte rädd för att möta nya kunder i nya miljöer och du är bekväm med att ringa kalla samtal samt att ta kundbesök ute hos kund.
Vi söker dig som:
Har dokumenterad erfarenhet av uppsökande försäljning med goda resultat, gärna inom fordonsbranschen
Har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot marknad/ekonomi
Vi ser gärna att du har planerat och genomfört event i någon form
Har mycket goda kunskaper i Officepaketet
Är flytande i både svenska och engelska
Har körkort B då det är ett krav för denna tjänst

Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Du blir anställd direkt hos Volvo Car RetailAnställningstid: Heltid Arbetsplats: Volvo Car Retails anläggningar Sörred alternativt Hisings Backa Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Missa inte denna otroliga möjlighet och ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför snarast möjligt. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdag är 2024-11-24.
Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram!
Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

Ansök nu

CHROMEBOOK MARKET MANAGER - WESTERN SWEDEN

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Okt 3
WorkShop is now looking for a Market Manager in Western Swedenfor one of the strongest data & consumer electronic brands in the world: Google and their product Chromebook.
As a Chromebook Market Manager (CMM) your mission is to increase sales through different activities and strategies and train and inspire retail store staff. With solid product knowledge and great enthusiasm, you will coach the retail store staff in how to increase the sales and make sure they have in-depth knowledge of our client’s products.
Together with the rest of the Nordic team your goal is to provide an outstanding in-store experience and customer service for the Chromebook brand. You will build strategies with online platforms and offline executions to maximize regional performance.
We are looking for a Chromebook Market Manager that is highly driven by sales goals, is eager to develop leadership skills and has a passion for great consumer experiences. We believe our new colleague at WorkShop is a person who is a social genius, sales strategy focused and interested in the tech and computing market.
Objective of the role
Be ambassador for the client’s brand
Coach and inspire retail store staff to become real advocate for the client’s products
Conduct product trainings with store staff and sales managers
Be responsible for demo activities in store
Work with relationship-building sales
Be the client’s eyes and ears in the field

Responsibilities
Responsible for driving the market performance and deliver on sales-, training- and advocacy KPI’s
Own portfolio of stores in the biggest offline retailers with physical and remote follow up
Lead offline market by identifying and influencing must-win stores and prioritize to maximize performance by having tactical plans locally executed
Utilize store staff e.g. brand ambassadors, to keep the store active and successful at physical or remote visits
Ensure understanding of the market and proactively give suggestions on new wins
Focus on in-store management and conduct meetings and build relationships with store staff at all levels - from sales associates to store managers
Report in given tools providing weekly insights and long term- and short term account planning and results after completed initiatives
Ensure brand and product visibility, stock level and assortment is optimized in each store and action is taken on low performing stores

Further responsibilities
POC for store Sales Managers, creating and executing quarterly meetings and close follow up on necessary execution
Supporting the client in ad-hoc requested projects e.g. participating in training event execution
Participate in Retailer Partner market meetings together with Stakeholders
Responsible for online market insights in the respective country, providing client with insights on promotions, competitor insights and overall brand presence

Previous experience
Minimum 4 years experience from sales/marketing or equivalent
Previous experience from retail (consumer electronics) is beneficial
Account management (preferred, not required)

Requirements:
Have a driver's license
Fluent in Swedish and English language (written and verbal communication)
Possibility to travel regionally on a daily basis as well as occasional national and international travels
Police charge register

Personality
Excellent interpersonal skills at all levels
Excellent presentation creation skills and verbal presentation skills
Self-starter and result driven
Service minded
Flexible and solution-oriented
Creative
Sales focused
Thrives from building relationships

Key metrics
Sales target performance and development
Retail execution
Partner engagement
Client satisfaction
Product training

Line manager
Nordic Field Team Lead

WorkShop offers you an exciting job in an international and dynamic organization where there is a short time gap from idea to action. Would you like to join us?
Placement: Western Sweden (Gothenburg is a good starting point)Start: As soon as possible or according to agreementWorking hours: Full time, inc. 6 month probation periodApplication: In english only
Selection and interview process is ongoing; therefore, please apply as soon as possible. We don't accept applications by mail, apply therefore via add.Last application day is 2024-10-20.
We are WorkShop: the Consumer Experience Agency – a leading retail agency in the Nordics, dedicated to creating and delivering innovative customer experience for the world's biggest brands. We do that by offering a complete portfolio of services including data & insights, concept, field marketing and much more – so that we can be a partner to our clients in every step. Join one of our teams around the globe and explore your potential through unique projects, pop-ups, store concepts or our brand ambassador programs!
Learn more about our company at WorkShop and follow us onFacebook,LinkedInandInstagram!

Ansök nu

SALES SPECIALIST TILL POLESTAR SPACE I GÖTEBORG!

Innesäljare
Läs mer Jul 10
Volvo Car Retail erbjuder i samarbete med WorkShop en spännande tjänst i en framåtlutande organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av vårt Polestar team?
Polestar Space i Göteborg expanderar, därför söker nu arbetsgivaren Volvo Car Retail tillsammans med oss på WorkShop en Sales Specialist med administrativt ansvar på heltid till deras team. Tjänsten är ett vikariat på tre månader med god chans till förlängning. Är du även en inspiratör som älskar retail, att leverera extraordinär kundservice men också medveten om att slå föregående månadens säljsiffror? Då är detta det perfekt jobbet för dig.
Om jobbet:
Som Polestar Sales Specialist kommer du, i nära samarbete med övriga Space-teamet, att ge befintliga och framtida kunder en informativ, engagerande och spännande upplevelse. Space-teamet utgör Polestars frontlinje och är talespersoner för varumärket, och målet är att ge besökarna en minnesvärd upplevelse. Din uppgift är att se till att besökarna får information om Polestar från det ögonblick de går in i lokalerna. Polestar har utvecklat en av världens mest innovativa bilar och du kommer att bidra till att leverera en lika innovativ och oförglömlig kundupplevelse.
Som Sales Specialist är du en del av det lokala säljteamet. Det dagliga arbetet består av att komma i kontakt med kunder både fysiskt och via telefon, presentera bilarna och tjänsterna som Polestar tillhandahåller, vända nyfikenhet till ett starkt intresse och slutligen stänga affärer. Du och övriga Sales Specialists tillhandahåller både schemalagda och spontana testkörningar för att konsumenterna ska få känna på branschens senaste innovationer. Utöver det så kommer det finnas chans till att vara en del av provkörningsevenemang runt om i landet.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet från service och har arbetat inom detaljhandeln i en progressiv och kundorienterad miljö
Har stort intresse för bilbranschen
Har stort intresse för teknik
Är en vinnarskalle
Drivs av att jobba med försäljningsmål
Behärskar engelska och svenska flytande
Är service- och lösningsorienterad
Har giltigt körkort samt godtagbar körhistorik

Polestar vill bygga ett mångsidigt team med olika erfarenheter och personligheter. Som person är du nyfiken, social och entusiastisk, har ett starkt kundfokus och trivs med att interagera med både kunderna och teamet. Du är strukturerad, effektiv och fokuserad samt har en god kommunikationsförmåga och är en person som får saker att hända. Det är också viktigt att kommunicera på ett transparent och människo-orienterat sätt för att skapa en öppen samt förtroendeingivande miljö inom ditt affärsområde.
Anställningsform:Vikariat på tre månader med god chans till förlängningAnställningstid: Heltid Arbetsplats: Polestar Space icentrala GöteborgStart: Augusti eller enligt överenskommelse
Missa inte denna otroliga möjlighet och ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför snarast möjligt. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdag är 2024-07-21.
Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram!
Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

Ansök nu

SALES SPECIALIST TILL POLESTAR SPACE I GÖTEBORG!

Innesäljare
Läs mer Jul 10
Volvo Car Retail erbjuder i samarbete med WorkShop en spännande tjänst i en framåtlutande organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av vårt Polestar team?
Polestar Space i Göteborg expanderar, därför söker nu arbetsgivaren Volvo Car Retail tillsammans med oss på WorkShop en Sales Specialist med administrativt ansvar på heltid till deras team. Tjänsten är ett vikariat på tre månader med god chans till förlängning. Är du även en inspiratör som älskar retail, att leverera extraordinär kundservice men också medveten om att slå föregående månadens säljsiffror? Då är detta det perfekt jobbet för dig.
Om jobbet:
Som Polestar Sales Specialist kommer du, i nära samarbete med övriga Space-teamet, att ge befintliga och framtida kunder en informativ, engagerande och spännande upplevelse. Space-teamet utgör Polestars frontlinje och är talespersoner för varumärket, och målet är att ge besökarna en minnesvärd upplevelse. Din uppgift är att se till att besökarna får information om Polestar från det ögonblick de går in i lokalerna. Polestar har utvecklat en av världens mest innovativa bilar och du kommer att bidra till att leverera en lika innovativ och oförglömlig kundupplevelse.
Som Sales Specialist är du en del av det lokala säljteamet. Det dagliga arbetet består av att komma i kontakt med kunder både fysiskt och via telefon, presentera bilarna och tjänsterna som Polestar tillhandahåller, vända nyfikenhet till ett starkt intresse och slutligen stänga affärer. Du och övriga Sales Specialists tillhandahåller både schemalagda och spontana testkörningar för att konsumenterna ska få känna på branschens senaste innovationer. Utöver det så kommer det finnas chans till att vara en del av provkörningsevenemang runt om i landet.
Vi söker dig som:
Har erfarenhet från service och har arbetat inom detaljhandeln i en progressiv och kundorienterad miljö
Har stort intresse för bilbranschen
Har stort intresse för teknik
Är en vinnarskalle
Drivs av att jobba med försäljningsmål
Behärskar engelska och svenska flytande
Är service- och lösningsorienterad
Har giltigt körkort samt godtagbar körhistorik

Polestar vill bygga ett mångsidigt team med olika erfarenheter och personligheter. Som person är du nyfiken, social och entusiastisk, har ett starkt kundfokus och trivs med att interagera med både kunderna och teamet. Du är strukturerad, effektiv och fokuserad samt har en god kommunikationsförmåga och är en person som får saker att hända. Det är också viktigt att kommunicera på ett transparent och människo-orienterat sätt för att skapa en öppen samt förtroendeingivande miljö inom ditt affärsområde.
Anställningsform:Vikariat på tre månader med god chans till förlängningAnställningstid: Heltid Arbetsplats: Polestar Space icentrala GöteborgStart: Augusti eller enligt överenskommelse
Missa inte denna otroliga möjlighet och ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, ansök därför snarast möjligt. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdag är 2024-07-21.
Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram!
Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

Ansök nu

JUNIOR ACCOUNT MANAGER TILL TELENOR - GÖTEBORG

Account manager
Läs mer Jun 25
Nu letar vi på WorkShop efter en Junior Account Manager till vår kund Telenor som är en världsledande aktör inom kommunikation. Vi söker dig som har ett starkt intresse för kommunikation och som brinner för att skapa goda relationer. Du kommer att ansvara för region Göteborg.
Som Junior AccountManager är din uppgift att säkerställa att Telenors produkter finns tillgängliga hos utvalda återförsäljare i det distrikt du ansvarar för. Du kommer att besöka utvalda återförsäljare där du inspirerar och engagerar butikspersonalen i Telenors produkter samt ser till att kampanjmaterialet är snyggt presenterat. Din arbetsplats varierar mellan olika butiker varje dag och från vecka till vecka. Du arbetar mot uppsatta mål och rapporterar enligt uppsatt rapporteringsrutin.
För att lyckas i rollen som Junior Account Managerhar du en mycket god förmåga att bygga relationer och nätverk. Du är en driven och social person som trivs i en omväxlande arbetsmiljö med höga krav. Vidare är du kundfokuserad, utåtriktad och resultatorienterad.
Vi söker dig som:
• Har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom detaljhandeln • Är inspirerande och positiv• Är lyhörd och har en hög social kompetens• Kan arbeta obehindrat i MS Office• Innehar ett giltigtB-körkort• Har flytande språkkunskap i svenska
WorkShop erbjuder en spännande tjänst i en internationell och dynamisk organisation där tiden mellan idé och beslut alltid är kort. Vill du bli en del av vårt team?
Arbetstid: HeltidAnställning:Tillsvidaretjänst med 6 månaders provanställningArbetsort: GöteborgStart: Augusti
Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan.Sista ansökningsdag för tjänsten är 2024-07-09. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Vi är WorkShop: the Consumer Experience Agency – Nordens ledande retailbyrå, dedikerad till att skapa och leverera innovativa kundupplevelser för några av världens största varumärken. Det gör vi genom att erbjuda en komplett portfölj av tjänster inklusive data & insights, concept, field marketing och mycket mer – så vi kan hjälpa våra kunder i varje steg. Gå med i ett av våra team runt om i världen och utforska din potential genom unika projekt, pop-ups, butikskoncept eller våra ambassadörsprogram!
Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

Ansök nu