Göteborg: Lönespecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönespecialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi är på en spännande resa och letar nu efter ytterligare en stjärna för att stärka upp vårt team. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö, samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans!
Just nu söker vi en Lönespecialist på 100 % till vårt HR- och löneteam på huvudkontoret i Rollsbo.


Ditt uppdrag:
I din roll som Lönespecialist kommer du tillsammans med din kollega ta hand om hela löneprocessen från början till slut. Tillsammans administrerar ni ca 1500 löner för tjänstemän som är heltid, deltid och timanställda samt rapporterar till CHRO.
I arbetet ingår bland annat bearbetning av löneunderlag, göra löneberäkningar och kontroller. Du ansvarar även för löpande administration kring anställningar, frånvaro, utlägg, arbetsgivarintyg samt sammanställning och bearbetning av lönestatistik. Där i ingår även löpande hantering och dialog med Fora, Collectum, SCB och administrering av tjänstebilar. Vi arbetar i lönesystemet SoftOne som är ett integrerat schemaläggning- tid och lönesystem. Då vi håller en hög expansionstakt behöver vi kontinuerligt utveckla vår löneprocess och våra arbetssätt.


Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen. Har du en utbildning inom löneadministration eller motsvarande är detta ett plus. Du har antagligen goda datorkunskaper och kan med lätthet kunna förstå och navigera i olika system. Det kommer att underlätta ditt arbete om du har erfarenhet från olika lönesystem.
För att trivas i rollen som lönespecialist tror vi att du gillar att kombinera administrativt arbete med mer serviceinriktade frågor och problemlösning. Du bör trivas i en föränderlig arbetsmiljö samt kunna växla mellan uppgifter som kräver noggrannhet och struktur. Du behöver även vara kommunikativ och pedagogisk då du kommer att vara ett stöd för både chefer och medarbetare. Detta ställer krav på din egen proaktivitet och förmåga att kunna arbeta effektivt och strukturerat samtidigt som du självklart har övriga teamet att tillgå.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi är ett lag, där vi tävlar och utmanar varandra. I vår kultur är uppmuntran och konstruktiv feedback en självklarhet. Vi är en attraktiv arbetsgivare som befinner sig i stark tillväxt med goda karriärmöjligheter.


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 165 träningsanläggningar som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding.
Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.


Låterdetta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna och prioriterar omgående start!
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Martina Axelsson på (martina.axelsson@stc.se).
Sista ansökningsdag: 2024-08-16
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Löneadministratör.

Lönekonsult till SEVR Accounting

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/lonekonsult-till-sevr-accounting. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Compensation and Benefits Coordinator- konsultuppdrag

Läs mer Jun 27
PSPartner söker en konsult inomCompensation and Benefits, uppdraget är med start 1 Augusti.
Uppdragets omfattning kan vara mellan 80-100%med placering i Göteborg.
Du att säkerställa robusta och effektiva processer för HR-administration. Du kommer bland annatatt säkerställa korrekt utbetalda löner samt pensioner och andra förmåner enligt varje lands överenskomna förmånspaket.
Du kommer att hantera löner och reseräkningar för Sverige.
Du kommer att fungera som en global nyckelanvändare för HR-modulen i SAP
På arbetsplatsen tillämpar de en hybrid arbetsmiljö med majoriteten av arbetstiden på kontoret.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Hantera löner för Sverige inklusive reseräkningar
Att säkerställa dokumentation av såväl nuvarande arbetssätt som förutsättningar i respektive land och kontinuerligt uppdatera efter frågor från medarbetare.
Säkerställa att alla medarbetare och chefer känner till rutiner kring personaladministration
Säkerställa korrekt personalinformation i alla relevanta system och personalakter.
Granska reserelaterade utgifter. Agera huvudkontakt för resebokningssystemet.
Fungera som backup för kontorschef vid behov.

Kompetens som krävs:
Eftergymnasial utbildning inom HR, löneller motsvarande
Skicklig användare av Excel
Systemintresserad
SAP-kunskap.
Behärskar engelska och svenska i tal och skrift.
Minst 2 års erfarenhet av lön

Erfarenhet från arbete med personal i andra länder är meriterande
Vem du är:
För att trivas i rollen älskar du att arbeta med människor och du tycker om att arbeta i ett internationellt företag i ständig utveckling.
Med oss på PS Partner får du en personlig och engagerad partner. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar.
AnsökanVi arbetar med ett kontinuerligt urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta Sandra Syrén Eriksson sandra.syren@pspartner.se

Ansök nu

Löneadministratör/ekonomiassistent

Läs mer Maj 13
Om bolaget:
Got City Centers Hotels är ett familjeföretag som lever hotell. Vihar huvudkontor på ett centralt läge i Vasastan, Göteborg. Vi växer och söker nu efter en vass löne- och personaladministratör.Rollen är tvådelad och innefattar även vissa arbetsuppgifter som ekonomiassistent.Idag har vi 10 hotell runt om i landet och ca 150 anställda.
Tjänsten:
Som löneadministratör ansvarar du självständigt för löneprocessens alla delar och stöttar våra chefer på våra hotell runtom i Sverige i HR och- lönefrågor. Du kommer att hantera lön för både kollektivanställda och tjänstemän och du tolkar kollektivavtal inom hotell & restaurang. Samt enklare redovisningsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
Hantering av alla delar i löneflödet (tex inrapportering, reseräkningar osv till löneutbetalning)
Säkerställa att lönesystemet är uppdaterat
Hålla sig uppdaterad i arbetsrättsliga lagar och regler
Supportera och stötta chefer samt medarbetare i frågeställningar gällande lön, avtal, pension- och försäkringsfrågor och förmåner
Administrativt ansvar för medarbetarnas utbildningar och uppföljning
Semesterhantering, årsslut, kontrolluppgifter
HR administration såsom kontakt och uppdateringar mot Försäkringskassan, Skatteverket, Fora och Collectum
Proaktivt bidra till fortsatt utveckling, digitalisering och automatisering av löneavdelningens arbete
Vid behov delta i HR projekt
Säkerställa att nyanställda får information kring regelverk och rutiner kring lön och förmåner
Annan HR administration ex. uppdateringar av policys och rutiner, personalhandbok mm.
Leverantörsreskontra
Enklare redovisningsuppgifter

Vem vi söker:
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenheter av att arbeta i löne- och ekonomisystem och en god förståelse för kopplingen mellan Lön, HR och ekonomi. Du gillar ordning och reda, är noggrann och levererar i tid. Du ser till att hålla dig uppdaterad kring lagar och regler inom området och du gillar att optimera och kvalitetssäkra löneprocessen, genom att nyttja system och finna kvalitetssäkra lösningar. Du triggas av att hitta lösningar på problem och har lätt för att förstå program och system.
Då detta är ett familjebolag så ser vi att du är prestigelös och kan hoppa in där det behövs. Som person är du positiv och nyfiken och bidrar med stort engagemang och humor på arbetsplatsen.

Ansök nu

Lön- och HR specialist

Läs mer Apr 29
Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt26 000 bilar.När vi går till jobbet varje dag gör vi det med stävan om att jobba mot en schysstare bilbransch – med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av!
Nu söker vi enLön- & HR Specialist till vårt kontor i centrala Göteborg
Om jobbet
Som Lön- & HR Specialist på Kvdbil kommer du i första handvara ansvarig för lönehanteringen för våra cirka 200 tjänstemän inom bolaget. Du kommer att ha ett stort ansvar att säkerställa en korrekt och smidig lönehantering samt systemansvar för de Löne- och HR relaterade systemen. Du är en viktig del av vår HR-avdelning och har daglig kontakt med våra chefer och medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Månadsvis lönehantering inkl. förberedande lönearbete, frånvarohantering och hantering av arbetstider samt rapportering såväl internt som externt, årsskiftes- och semesterårshantering mm.
• Administration av förmåner, handläggning av pensioner och försäkringar, registervård samt personalaktsadministration
• Tolkning och hantering av kollektivavtalade regler samt lagar och avtal som styr lönehantering
• Att på daglig basis stötta och coacha ledare i Lön- och HR-relaterade frågor
• Delta i rekryteringar, avtalsskrivning samt säkerställa onboarding och introduktionsprogram för nyanställda
• Uppdatering av HR rutiner- och policys
• Vara delaktig i att utveckla hur vi arbetar med lärande och utbildningar bl a genom vårt LMS
Utöver detta kommer du också bidra med stöttning vid affärsutvecklande insatser i form av HR-relaterade projekt.

Din profil
Vi söker dig som har en yrkesutbildning inom Lön och HR, eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har goda kunskaper om lagar och avtal som styr lönehantering. Du har också goda kunskaper i Office-paketet, erfarenhet av lönesystemet Agda och tycker det är utvecklande och roligt att arbeta i en bred roll inom både Lön och HR.
Som person är du strukturerad, noggrann och har en god förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du är också kommunikativ och har en god förmåga att kommunicera med både chefer och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är ansvarstagande, resultatorienterad och har en problemlösande förmåga och ett utvecklingstänk.
Utöver kvalifikationerna ovan ser vi även att du:
• Har arbetat med hela löneprocessen
• Har arbetat något med olika delar inom HR
• Är flytande i svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du:
• Har tidigare erfarenheter av systemen Agda Lön, TooEasy och Skovik
Vi är ett litet team bestående av dig som Lön- & HR Specialist samt en operativ HR-chef och vi arbetar tätt tillsammans, vilket innebär att det finns stora möjligheter att vara med och påverka och utveckla hur vi arbetar. Det innebär också att arbetet blir brett och att ingen dag blir den andra lik. På Kvdbil lägger vi stor frihet hos varje medarbetare, vilket innebär en förväntan på att ta initiativ och vara självgående, men också stora möjligheter att påverka framtiden och det egna arbetet för att skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi ser gärna att du utmanar både våra befintliga processer och rutiner samt bidrar till ständiga förbättringar.
Så är det att jobba på Kvdbil
Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter.
Väx med oss
Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.
Hos oss får du marknadsmässig lön, är anställd under kollektivavtal och får ta del av ett attraktivt förmånspaket med tillhörande försäkringar.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi inleder med sex månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För frågor om tjänsten kontakta HR-chef Åsa Falck, via mejl asa.falck@kvdbil.se.
Vi behandlar ansökningarna löpande, så sök tjänsten redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan". Ansökningar per e-post kan vi tyvärr inte beakta.
I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.

Ansök nu

HR- och löneadministratör till Ligula Hospitality Group

Läs mer Jul 1
Ligula Hospitality Group har sitt huvudkontor på ett mycket centralt läge i Göteborg. Det är lätt att ta sig till oss då kontoret ligger ett stenkast från Korsvägen och Avenyn. Ett 30 tal anställda sitter i våra vackra och luftiga lokaler, rikt utsmyckade med vacker konst och mattor. Här är det lätt att trivas!



Vem är du?

Är du en strukturerad och engagerad person med erfarenhet inom HR- och löneadministration? Vill du bli en del av ett dynamiskt team inom hotellbranschen? Då kan du vara den vi söker!

Om Tjänsten
Som HR- och löneadministratör hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

- Hantering av löneadministration för våra anställda.
- Administrativt stöd inom HR, inklusive anställningsavtal, personalarkiv och statistik.
- Rådgivning och support till chefer och medarbetare i HR- och lönerelaterade frågor.

Du blir en del av ett mindre HR-och löneteam som tillsammans hanterar mellan 750 – 1200 löner.
Teamet arbetar tätt ihop för att på bästa sätt stödja organisationen i HR- och lönerelaterade frågor. Då vi är en servicefunktion som är väldigt viktig för hela den svenska hotellverksamheten är det meriterande om du tidigare har arbetat inom service. Vi följer kollektivavtalet HRF och Unionen med Visita som arbetsgivarorganisation.

Kvalifikationer och Kompetenser
Vi söker dig som har/är:

- Erfarenhet: Minst 1 års erfarenhet av löneadministration eller liknande administrativa och detaljerade uppgifter.
- Lösningsfokuserad: Förmåga att identifiera problem och snabbt hitta effektiva lösningar.
- Utvecklingsinriktad: Ett driv för att kontinuerligt förbättra processer och arbetssätt.
- Social: God förmåga att kommunicera och bygga relationer med kollegor på alla nivåer.
- Samarbetsfokuserad: Stark lagspelare som trivs med att arbeta i team.
- Digitalt erfaren: Vana att arbeta med HR- och löneprogram samt andra IT-system.
- Noggrann och analytisk: Skarpt öga för detaljer och förmåga att analysera data noggrant.
- Strukturerad: Utmärkt organisationsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.

Varför Ligula?
På Ligula Hospitality Group erbjuder vi:

- En utvecklande och stimulerande arbetsmiljö.
- Möjlighet att vara en del av ett växande företag inom hotellbranschen.
- Goda förmåner och möjligheter till kompetensutveckling.

Utöver förmånen att jobba i en härlig verksamhet med fantastiska kollegor erbjuder vi även kostförmån och friskvårdbidrag samt möjligheten att bo på våra hotell till ett förmånligt pris. Vi sitter i trevliga lokaler i närheten av Korsvägen och Avenyn och eftersom vi trivs att arbeta tillsammans så ses vi på kontoret varje dag. Arbetstiderna är kl 8-16.30.

Låter detta som något för dig? Ansök idag och bli en del av vårt fantastiska team!

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministration och/eller likvärdig erfarenhet. Du har goda systemkunskaper och gärna erfarenhet av olika tidrapportering- och lönesystem.

Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete.

I rollen som HR- och löneadministratör får du möjlighet att arbeta i en bred roll med många härliga kollegor alltifrån Umeå i norr till Malmö i söder.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning. 

Vi jobbar med löpande urval och kan därför komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte, utan skicka din ansökan redan idag!

Läs mer om oss på https://ligula.se/ 

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 46 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom avtal driver vi även fem Best Western Plus hotell. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB .

Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Jul 10
Vi är på en spännande resa och letar nu efter ytterligare en stjärna för att stärka upp vårt team. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö, samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans!
Just nu söker vi en Redovisningschef på 100 % till vårt Redovisningsteam. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag:
STC befinner sig i en expansiv fas med hög tillväxthastighet. Vi söker dig som både kan förhålla dig till tillväxt samtidigt som du motiveras av att arbeta i och skapa processer och struktur under resans gång. Som Redovisningschef får du en central roll i den dagliga verksamheten där du arbetar med att leda ditt team och delta i det dagliga arbetet på redovisningsavdelningen. Teamet du kommer leda består utav två redovisningsekonomer och två ekonomiassistenter. Du är ansvarig för månads- och årsbokslutsprocessen, koncernkonsolidering, årsredovisning enligt K3, likviditetsplanering samt leda och utveckla olika effektivisering- och governanceprojekt både inom och utanför avdelningen.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
Leda ditt team på fyra härliga medarbetare
Månads- och årsbokslut
Utveckling av processer och rutiner
Årsredovisning och deklarationer
Koncernredovisning och konsolidering
Delaktighet i budget, prognos och analys
Kontakt med bank, myndigheter och revisorer
Systemägare för ekonomisystem och fakturasystem (Business Central/Exflow)
Driva och utveckla internkontroll inom koncernen

Förutsättningar för rollen:
För att lyckas i rollen som Redovisningschef hos oss på STC tror vi att du har en universitetsutbildning inom ekonomi. Vi tror att du har arbetat 3-5 år i närtid som Redovisningschef och är en trygg ledare och van vid att hantera de arbetsuppgifter som beskrivs ovan. För att lyckas behöver du vara van att arbeta självständigt mot mål i stället för uppgifter. Vi förutsätter att du är bra på Excel samt talar och skriver väl på både svenska och engelska. Extra vikt läggs vid att du har god erfarenhet av koncernredovisning och arbetat med både svenska och nordiska dotterbolag. Vi ser det som meriterande om du arbetat inom större koncern med olika rapporteringsenheter.
För att trivas i rollen och hos oss behöver du vara en teamspelare, ha lätt för att knyta kontakter samt vara prestigelös och proaktiv i ditt arbete. Som person är du analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har förmågan att fokusera på detaljer och samtidigt kunna lyfta blicken för att se det större sammanhanget. Vidare är du en målinriktad ”doer” som trivs i en familjär, föränderlig och öppen kultur.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig framför allt att jobba i ett företag med glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap. Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi är ett lag, där vi tävlar och utmanar varandra. I vår kultur är uppmuntran och konstruktiv feedback en självklarhet. Vi är en attraktiv arbetsgivare som befinner sig i stark tillväxt med goda karriärmöjligheter.
Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!
Sista ansökningsdag 12/8.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till daniel.ingelstrom@stc.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konceptansvarig

Byråchef
Läs mer Jul 10
Vi söker dig som brinner för att skapa inspirerande miljöer, har ett öga detaljer & inredning och gillar att samarbeta med andra för att nå bästa resultat. Drivs du också av, precis som vi, att få människor i rörelse för ett friskare samhälle är denna tjänst verkligen något för dig!
Just nu söker vi en Konceptansvarig på 100% till vårt kommersiella team på huvudkontoret i Rollsbo, Kungälv.

Ditt uppdrag:
I din roll som Konceptansvarig kommer du att ha en bred men spännande roll där du kommer att arbeta med konceptualisering genom att utveckla det övergripande designkonceptet för våra gym som ska passa STCs varumärke och vision. Detta inkluderar att tänka på gymmets estetik, atmosfär och funktionalitet samt ansvara för layoutplanering genom att skapa detaljerade layoutplaner som i sin tur resulterar i funktionella och attraktiva gym för våra medlemmar. Du är även produktägare av STCs konceptmanual där du kommer skapa, optimera och säkerställa att den är synkroniserad med övriga styrdokument så som till exempel visuell identitet och produktstrategi.
Vid nyetableringar och återinvesteringar kommer du att stå för den arkitekturella planeringen och projektledningen genom att arbeta nära drift, bygg och produktion för att säkerställa att allt genomförs effektivt och inom de avsatta resurserna. Du kommer även att övervaka och säkerställa att byggprocessen följer designplaner och upprätthåller en hög kvalitet i alla aspekter av projektet. Löpande kommer du också implementera och förbättra våra interna processer för att säkerställa att våra gyms utbud kontinuerligt förbättras och anpassas till våra medlemmars behov och förväntningar.
För att få bästa förutsättningar i rollen kommer du att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor i det kommersiella teamet samt med teamen för etablering, marknad, drift och produkt. Vi jobbar i högt tempo och samtidigt har vi riktigt kul tillsammans, men vi pausar gärna för att samla ny energi med ett gemensamt träningspass i vårt gym på kontoret. Resor förekommer i tjänsten.


Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande jobb där du både har arbetat med nyetableringar i form av arkitekturell planering samt projektledning. Som person är du driven, resultatinriktad, självgående och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad, noggrann och trivs i en roll med stort ansvar men ser vinning i att nå mål tillsammans genom samarbeten. Du är även van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines samt har förmågan att se detaljer i förhållande till helheten. Krav:
Utbildad inom arkitektur/design eller motsvarande som har gett dig de teoretiska och praktiska verktyg som behövs för att planera och designa effektiva och attraktiva träningsmiljöer.
Några års erfarenhet av en liknande roll som koncept-/etableringsansvarig eller motsvarande som har utrustat dig med praktisk kunskap och expertis i att hantera komplexa projekt från start till mål.Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!



Om STC Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.


Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig att jobba i ett företag där vi brinner och resultat men också tycker det är viktigt att ha kul på vägen. STC tror på kraften i människan och våra värderingar glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap finns alltid med oss. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö med stor chans att påverka.
Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Våra medarbetare trivs på jobbet och det är vi stolta över och värnar om! Vi välkomnar dig till en kreativ arbetsplats med nybyggda lokaler bestående av kontorsytor, eget gym, foto- och poddstudio. Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna!Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lisa Simson (CCO) på (lisa.simson@stc.se).Sista ansökningsdag: 2024-08-01

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Anläggningsansvarig Backaplan/Selma

Kassapersonal
Läs mer Jun 13
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet. Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt. För oss är vi, personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma.Nu söker vi en anläggningsansvarig på 80% till våra klubbarSTC Backaplan och STC Selma.
Som anläggningsansvarig kommer ditt ansvar innebära att avlasta platschefen med driften på anläggningen. Detta kommer medföra många olika arbetsuppgifter så som att ha hand om inventeringar, felanmälningar, upplärningar, beställningar samt arbete i receptionen. I receptionen kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker därför dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara ett gott föredöme för dina receptionskollegor och finnas till för att svara på frågor, stötta och motivera. Detta kräver att du är en teamplayer och att du älskar att arbeta tillsammans med andra. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.
Vi söker sig som:
Vill ta ansvar
Har en hög servicenivå
Har en god social kompetens
Har goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
Hög känsla för försäljning och kvalité
Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg
Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor

Meriter:
Erfarenhet av försäljning
Erfarenhet av servicearbeteVi letar löpande efter vår nya stjärna. Sista ansökningsdag är 7/7.

Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. Vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som anläggningsansvarig hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter!
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Anläggningsansvarig

Kassapersonal
Läs mer Aug 30
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet. Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt.

För oss är vi, personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma och nu söker vi en anläggningsansvarig på 50% till vår klubb på Selma Lagerlöfs torg i Göteborg.

Som anläggningsansvarig kommer ditt ansvar innebära att avlasta platschefen med driften på anläggningen. Detta kommer medföra många olika arbetsuppgifter så som att ha hand om inventeringar, felanmälningar, upplärningar, beställningar samt arbete i receptionen. I receptionen kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker därför dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. I dina arbetsuppgifter ingår även att vara ett gott föredömme för dina receptionskollegor och finnas till för att svara på frågor, stötta och motivera. Detta kräver att du är en teamplayer och att du älskar att arbeta tillsammans med andra. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.

Vi söker sig som:

- Vill ta ansvar

- Har en hög servicenivå

- Har en god social kompetens

- Har goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift

- Hög känsla för försäljning och kvalité

- Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg

- Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor

Meriter:

- Erfarenhet av försäljning

- Erfarenhet av servicearbete

Vi letar löpande efter vår nya stjärna.

Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. Vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som anläggningsansvarig hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter!

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljande Receptionist STC Karlastaden

Kassapersonal
Läs mer Okt 19
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet. Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt.

För oss är personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma och nu söker vi förstärkning till vår reception. Vi söker en säljande receptionist för extra kvällar och helger till vår nya klubb STC Karlastaden som öppnar 25 november i Göteborg.

Som receptionist kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. Det är med dig som kunden kommer att ha mest kontakt och du kommer med det ha många olika arbetsuppgifter under dina arbetspass.

Arbetsuppgifterna för dig som receptionist innebär framförallt försäljning av medlemskap samt övrigt produktutbud samt kundservice. Uppgifterna innefattar allt från att svara på frågor i telefon, hålla klubben ren och fin till att blanda och servera proteindrinkar. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.

Vi söker sig som:

- Har fyllt 18 år

-
Har en hög servicenivå

-
Vill ta ansvar

-
Hög känsla för försäljning och kvalité

-
Är flexibel och kan arbeta dag, kväll och helg

-
Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegor

Vi letar löpande efter vår nya stjärna. Sista ansökningsdag är 5/11 .

Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. För att vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som receptionist hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter!

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu