Göteborg: Lönespecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönespecialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi är på en spännande resa och letar nu efter ytterligare en stjärna för att stärka upp vårt team. Hos oss blir du en del av ett företag i förändring med hög expansionstakt och får möjlighet att arbeta i en utvecklande miljö, samtidigt som vi har riktigt kul tillsammans!
Just nu söker vi en Lönespecialist på 100 % till vårt HR- och löneteam på huvudkontoret i Rollsbo.


Ditt uppdrag:
I din roll som Lönespecialist kommer du tillsammans med din kollega ta hand om hela löneprocessen från början till slut. Tillsammans administrerar ni ca 1500 löner för tjänstemän som är heltid, deltid och timanställda samt rapporterar till CHRO.
I arbetet ingår bland annat bearbetning av löneunderlag, göra löneberäkningar och kontroller. Du ansvarar även för löpande administration kring anställningar, frånvaro, utlägg, arbetsgivarintyg samt sammanställning och bearbetning av lönestatistik. Där i ingår även löpande hantering och dialog med Fora, Collectum, SCB och administrering av tjänstebilar. Vi arbetar i lönesystemet SoftOne som är ett integrerat schemaläggning- tid och lönesystem. Då vi håller en hög expansionstakt behöver vi kontinuerligt utveckla vår löneprocess och våra arbetssätt.


Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen. Har du en utbildning inom löneadministration eller motsvarande är detta ett plus. Du har antagligen goda datorkunskaper och kan med lätthet kunna förstå och navigera i olika system. Det kommer att underlätta ditt arbete om du har erfarenhet från olika lönesystem.
För att trivas i rollen som lönespecialist tror vi att du gillar att kombinera administrativt arbete med mer serviceinriktade frågor och problemlösning. Du bör trivas i en föränderlig arbetsmiljö samt kunna växla mellan uppgifter som kräver noggrannhet och struktur. Du behöver även vara kommunikativ och pedagogisk då du kommer att vara ett stöd för både chefer och medarbetare. Detta ställer krav på din egen proaktivitet och förmåga att kunna arbeta effektivt och strukturerat samtidigt som du självklart har övriga teamet att tillgå.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi älskar träning och tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi är ett lag, där vi tävlar och utmanar varandra. I vår kultur är uppmuntran och konstruktiv feedback en självklarhet. Vi är en attraktiv arbetsgivare som befinner sig i stark tillväxt med goda karriärmöjligheter.


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 165 träningsanläggningar som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding.
Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.


Låterdetta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna och prioriterar omgående start!
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Martina Axelsson på (martina.axelsson@stc.se).
Sista ansökningsdag: 2024-08-16
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Löneadministratör.

Interim Lönekonsult

Läs mer Jan 16
Är du en erfaren lönekonsult? Vi söker Interim Lönekonsulter för framtida uppdrag hos våra kunder.


Letar du efter nya möjligheter som interim lönekonsult? Vi söker dig som vill arbeta med varierande och utmanande uppdrag hos välrenommerade företag.
Som en del av vårt nätverk får du möjlighet att arbeta med:
Lönekörning och hantering av skatter, pensioner och arbetsgivaravgifter.
Kollektivavtal och arbetsrättsliga frågor.
Implementering och optimering av lönesystem.

Vi söker dig som har:
Minst 3 års erfarenhet av lönehantering.
Goda kunskaper i lönesystem (t.ex. Hogia, Visma, Agda).
Ett noggrant, strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt.

Vad vi erbjuder:
Flexibilitet att välja uppdrag som passar din erfarenhet och livssituation.
Möjlighet att utvecklas genom spännande projekt i olika branscher.
Professionellt stöd under hela uppdraget.

Anmäl dig till vårt nätverk idag och bli en del av en dynamisk grupp konsulter som gör skillnad! Fyll i vårt formulär och vi kontaktar dig inom kort.

Ansök nu

Löneadministratör till Optimal Assistans (60%)

Läs mer Maj 6
Löneadministratör till Optimal Assistans (60%)
Optimal Assistans är en pålitlig och professionell leverantör av personlig assistans till personer med funktionsnedsättningar. Vi strävar efter att skapa en trygg och stöttande miljö där varje individ får den hjälp och det stöd de behöver för att leva ett självständigt och meningsfullt liv. Med vårt dedikerade team av erfarna assistenter fokuserar Optimal Assistans på att främja våra kunders välbefinnande och självständighet. Hos Optimal Assistans är varje kund unik och vi anpassar våra tjänster efter deras individuella behov och önskemål.
Nu söker vi dig som är noggrann, strukturerad och har erfarenhet av löneadministration – och som vill vara en viktig del i vår organisation i en deltidstjänst på 60 %. Hos oss får du arbeta i en verksamhet som gör skillnad varje dag.
Om rollen
Som löneadministratör på Optimal Assistans ansvarar du för att hantera hela löneprocessen för våra medarbetare. Du arbetar nära såväl administrativ personal som verksamhetsansvariga och bidrar med din expertis för att säkerställa att våra anställda får rätt lön i rätt tid.
Ansvarsområden

Löpande löneadministration för anställda inom personlig assistans


Tolkning av kollektivavtal (framför allt FREMIA)


Rapportering av statistik och underlag till myndigheter


Hantering av frånvaro, semester, intyg och andra personalrelaterade uppgifter


Kontakt med myndigheter som Försäkringskassan och Skatteverket


Stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av lönearbete och gärna från en verksamhet inom vård, omsorg eller assistans. Du är van att arbeta självständigt, är noggrann och har god förmåga att hantera flera olika ärenden parallellt.

Erfarenhet av löneadministration, gärna från assistans- eller vårdsektorn


Kunskap om kollektivavtal, särskilt inom FREMIA


God IT-vana och erfarenhet av löne- och personaladministrativa system


Erfarenhet av löneprogrammet Crona Lön är meriterande


God kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift


Vi erbjuder
En viktig roll i ett engagerat team där du får vara med och bidra till en meningsfull vardag för både kunder och medarbetare. Hos Optimal Assistans får du ett tryggt arbetsklimat, stort eget ansvar och möjligheten att påverka. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och goda utvecklingsmöjligheter.
Bra att veta

Tjänsten är en deltidstjänst på 60 %


Anställning sker direkt hos Optimal Assistans AB


Placering: Lotsgatan, Majorna, Göteborg


Arbetstid: Fördelad över veckan, viss flexibilitet finns


Startdatum: Enligt överenskommelse


Är detta jobbet för dig?
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval så ansök snarast möjligt för att inte missa chansen att bli en del av teamet på Optimal Assistans. Med hänsyn till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e post.
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig:
Elnaz Memarian – Rekryterande konsultchef på Temp Team
???? elm@temp-team.se
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Lönekonsult med redovisningsinslag till Moore Lassarev

Läs mer Maj 7
Har du erfarenhet av brett lönearbete och har arbetat med bokföring? Trivs du med att arbeta kundnära, är noggrann i ditt arbete och har ett starkt servicetänk? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Moore Lassarev är en modern och kundnära redovisningsbyrå i Göteborg som erbjuder skräddarsydda lösningar inom ekonomi och redovisning. De bistår företag i alla skeden – från nystartade bolag till väletablerade verksamheter – och erbjuder tjänster som löpande redovisning, bokslut, deklarationer och kvalificerad ekonomisk rådgivning. Genom nära samarbeten med några av Göteborgs ledande revisionsbyråer, banker och advokatbyråer kan Moore Lassarev också ge sina kunder tillgång till ett brett och tryggt nätverk.

Nu söker vi en Lönekonsult med redovisningsinslag som vill bli en viktig del av deras växande team. I rollen kommer du att arbeta brett med lönehantering. Dina arbetsuppgifter omfattar löneadministration, inklusive löneberäkningar, kontroll av anställningsvillkor, hantering av semester, pensioner och försäkringar, inläsning av underlag samt rapportering till myndigheter och upprättande av arbetsgivardeklarationer och andra rapporter. Du kommer också att agera stöd i frågor som rör arbetsrätt, kollektivavtal och tolkning av lönerelaterade regelverk. Inom redovisning kan du bland annat få arbeta med bokföring och enklare avstämningar.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen och att du blir anställd hos Moore Lassarev. Start sker gärna efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda till kontorstid och möjlighet till hemarbete finns – men Moore Lassarev värdesätter närvaro på kontoret för att främja gemenskap och ett nära samarbete i teamet.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig som:

• Har erfarenhet av brett lönearbete samt bokföring
• Har god förståelse för lagar och regler inom löneområdet
• Har relevant eftergymnasial utbildning
• Trivs med att arbeta i byråmiljö och att hantera flera kunduppdrag parallellt
• Talar och skriver obehindrat på svenska

Det är meriterande om du:

• Har erfarenhet av arbete på byrå
• Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är social, strukturerad och noggrann. Du har lätt för att hantera flera uppgifter parallellt och arbetar lösningsorienterat med fokus på kvalitet och effektivitet. Din servicekänsla är stark, och du motiveras av att bygga goda relationer med kunder. Med ett genuint intresse för både lön och redovisning, kombinerat med en positiv inställning och ett stort ansvarstagande, bidrar du till både kundernas och byråns utveckling och framgång.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Löneadministratör till DB Schenker

Läs mer Dec 20
Har du erfarenhet av löneadministration och är van att arbeta med både tjänstemän och kollektivanställda? Trivs du i en roll där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus? Vi söker dig som är tillgänglig för ett uppdrag på minst 6 månader och som vill få in foten på DB Schenker.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag som startar 1 marspå heltid som varar i 6månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DB Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget
DB Schenker, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72 000 kollegor över hela världen, varav ca 4 000 på ett 50-tal orter i Sverige. För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. DB Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor samt uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Du arbetar på huvudkontoret i Mölndal och du tillhörHR- och löneavdelningen.Totalt är ni sju i din grupp som arbetar på plats på kontoret.
Arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta brett med löneadministration och samtidigt vara ett stöd för våra chefer i olika personalrelaterade frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar hantering av nyanställningar, avslut och löneutbetalningar, där du säkerställer att både detaljer och helheten fungerar smidigt. Du blir en viktig del av årscykeln för lönehantering och ansvarar för att bidra till rapporteringen inom koncernen. Rollen är serviceinriktad och kräver både god samarbetsförmåga och förmåga att bygga starka relationer, då du fungerar som en viktig länk mellan cheferna och den centrala lönefunktionen. Du får ett eget ansvarsområde med cirka 600 löner, vilkaär jämnt fördelade mellan tjänstemän och kollektivanställda, vilket ger dig både variation och bredd i ditt arbete.
Självständigt arbete som löneadministratör för cirka 600 löner
Fördelade mellan tjänstemän och kollektivanställda

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Erfarenhet av löneadministration och är van vid att arbeta med både tjänstemän och kollektivanställda
Fördel om du tidigare har arbetat på ett mellanstort bolag med ett större löneunderlag
God datorvana

Som person är du strukturerad och noggrann, med ett naturligt öga för detaljer. Samtidigt är du serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga, vilket gör att du trivs i en roll där samarbete och relationer står i fokus. Du är självgående och ansvarstagande, med ett driv att leverera hög kvalitet och att alltid hitta de bästa lösningarna för verksamheten.
Övrig information
Start: 1 marsPlats: GöteborgLön: Enligt överenskommelseVi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-01-19

Ansök nu

Senior Lönespecialist med erfarenhet av Agda

Läs mer Maj 16
Vi söker en erfaren och självgående lönespecialist för ett konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget startar omgående och pågår till augusti med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid (37,5 timmar per vecka). Vår kund har sitt kontor i trevliga lokaler, beläget i närheten av Göteborg. Det finns möjlighet att arbeta upp till två dagar per vecka hemifrån.

Ditt uppdrag

Som lönespecialist kommer du att:

Hantera lönekörningar ax till limpa i Agda
Stötta vid komplexa lönefrågor, särskilt kopplade till kollektivavtal, lokala överenskommelser och schemalagda arbetstider
Utföra manuella korrigeringar och kontroller av löneunderlag
Samarbeta nära med HR-teamet och bidra till en smidig lönehantering


Din bakgrund

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av lönehantering och är van att arbeta självständigt genom hela löneprocessen. Du har god kunskap i Agda och känner dig trygg i att tolka och tillämpa olika kollektivavtal. Din inställning är prestigelös och du tar gärna initiativ för att hitta lösningar när det behövs.

Som person är du noggrann, strukturerad och har lätt för att hantera både detaljer och förändringar i ett högt tempo. Du trivs i en roll där du samarbetar nära med andra men samtidigt tar ansvar för dina egna leveranser.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB .

Regionchef Väst - sökes till STC

Affärsområdeschef
Läs mer Maj 9
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Regionchef Väst med placering i Göteborg eller närliggande ort och du rapporterar till COO.
Ditt uppdrag
Som regionchef väst på STC tar du ett större grepp om hela regionens framgång och lönsamhet och rapporterar till COO. Du är den strategiska motorn bakom regionens utveckling, med ansvar för att säkerställa att varje gym under din ledning fungerar optimalt och att regionens mål uppnås. Det innebär att du har det övergripande ansvaret för att leda och stötta dina distriktschefer som i dagsläget består av fem personer, och att deras team levererar på toppnivå. Du kommer även ha personalansvar för servicetekniker i din region och samarbeta tvärfunktionellt med central servicechef. Din roll är att fungera som en mentor och coach, men också som en tydlig beslutsfattare med fokus på långsiktiga mål och strategier för tillväxt.
Som regionchef hanterar du regionens budget och lönsamhet, vilket innebär att du har direkt ansvar för att optimera kostnader och göra strategiska återinvesteringar. Dina ekonomiska beslut har en direkt påverkan på hur framgångsrik regionen blir, och du arbetar aktivt med att planera och genomföra initiativ som förbättrar avkastningen på investerade resurser. Du granskar och godkänner budgetar, löner och fakturor, och du har mandat att fatta beslut om rekrytering och utveckling. Du har befogenhet att anställa, utveckla och avsluta anställningar i samråd med HR, vilket ger dig ett direkt inflytande över den långsiktiga kompetensutvecklingen i regionen.
Din uppgift sträcker sig även till att utveckla strategiska relationer med företag och föreningar, där du ser till att STC:s gym är förstahandsvalet för både privatpersoner och organisationer som söker träningslösningar. Genom att driva och marknadsföra våra kost- och träningsprogram säkerställer du att vi inte bara lockar nya medlemmar, utan också behåller och engagerar befintliga. Med din strategiska blick och operativa skicklighet planerar du också expansionen av nya gym i regionen, där du säkerställer att öppningarna sker smidigt men där du även har det slutgiltiga ansvaret för att varje ny etablering når sina mål och bidrar till regionens övergripande tillväxt.
Resor förekommer i tjänsten.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som regionchef på STC behöver du ha gedigen erfarenhet av ledarskap, med förmågan att både se helheten och hantera operativa detaljer. Du är strategiskt lagd och kan planera samt optimera resurser för långsiktig tillväxt. Att fatta beslut som påverkar regionens framgång och att leda processer för att säkerställa högsta kvalitet och service är något som motiverar dig. Erfarenhet från träningsbranschen är en fördel, men vi värdesätter framför allt ditt ledarskap och ditt driv att skapa resultat.
Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har ett starkt resultatfokus. Du motiverar och engagerar ditt team, samtidigt som du är lyhörd och empatisk i ditt ledarskap. Din kommunikativa förmåga och sociala kompetens hjälper dig att bygga starka relationer, både internt och externt, och du trivs i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Krav:
Dokumenterad erfarenhet av att leda stora team och utveckla medarbetare, gärna i en komplex och resultatorienterad organisation (t.ex. försäljningschef, regionchef eller motsvarande).
Dokumenterad erfarenhet av direkt- och distansledarskap
Du har erfarenhet av att planera och driva långsiktiga tillväxtinitiativ samt att hantera budgetar och optimera resurser.
Erfarenhet av att analysera och förbättra lönsamhet genom budgetkontroll, kostnadsoptimering och återinvesteringar.
Erfarenhet av försäljning och att bygga kundrelationer (B2C/B2B).
Flexibilitet och viljan att resa inom regionen.
Talar och skriver flytande på både svenska och engelska
B-körkort

Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.
Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lars Axelsson på (lars.axelsson@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-06-09
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Executive Assistant & Teamkoordinator – sökes till STC

VD-sekreterare
Läs mer Apr 8
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Executive Assistant & Teamkoordinator på 100 % till vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CEO.
Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistant & Teamkoordinator är du ett nav i vår verksamhet. Du arbetar nära vår VD och ledningsgrupp och är en avgörande kugge för att få dagarna att flyta. Ditt uppdrag handlar om att skapa struktur, bygga förtroende och ge det där lilla extra som gör stor skillnad i vardagen.
Du ansvarar för att VD:s kalender, möten, resor och korrespondens hanteras med högsta professionalitet. Du ser till att rätt information är på rätt plats i rätt tid, att presentationer håller hög standard och att kommunikationen är tydlig, korrekt och väl genomtänkt.
När VD eller ledningsgruppen inte är på plats är det ofta dig man vänder sig till – med frågor, behov eller information. Du har överblick, förtroende och mandat att hjälpa till, lösa problem och skapa framdrift i det dagliga arbetet. Samtidigt är du ett stöd till hela ledningsgruppen. Det innebär att du förbereder möten, hanterar resor, följer upp deadlines, samlar in beslutsunderlag och ibland kliver in som projektledare i initiativ som drivs av ledningen. Du är med från idé till genomförande – och ser till att inget tappas bort längs vägen.
Utöver det har du ett helhetsansvar för att skapa en trivsam och inspirerande arbetsmiljö på vårt supportkontor i Rollsbo, där cirka 50 medarbetare har sin dagliga arbetsplats. Du ser till att kontoret är inbjudande, att frukosten står framme på torsdagsmorgnar, att fikat är ordnat och att högtider uppmärksammas. Du har koll på förbrukningsmaterial, mötesrum, flöden och stämningar – och du vet hur mycket det betyder för kulturen att de små detaljerna sitter.
Vem är du?
Du är en person som trivs i en central roll med högt tempo och stor variation. Du har flera års erfarenhet av att arbeta i en stödjande funktion nära en VD eller ledningsgrupp, och du vet vad som krävs för att ligga steget före i vardagen – både praktiskt och kommunikativt. Att hantera konfidentiell information, anpassa dig snabbt till nya sammanhang och agera med integritet är självklarheter för dig.
Du har en stark känsla för struktur och ordning, men du är också prestigelös och flexibel när situationen kräver det. Det är lika naturligt för dig att samordna ett ledningsmöte med minutiös noggrannhet som att se till att kontoret är påfyllt med rätt material – och att stämningen är god inför ett gemensamt frukostmöte.
Samtidigt är du den som människor vänder sig till – för svar, stöd eller bara för att du får andra att känna sig inkluderade. Du bygger relationer med lätthet, har hög social kompetens och gillar att skapa trivsel och struktur omkring dig. Du har ett öga för detaljer, är självgående och initiativrik, och motiveras av att ge andra rätt förutsättningar för att lyckas.
Krav
Minst 3–5 års erfarenhet som Executive Assistant, Office Manager eller liknande roll
Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska (engelska är meriterande)
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
Intresse för digitala verktyg, datadrivet arbetssätt och AI-lösningar

Och självklart är det ett stort plus om du gillar träning och hälsa!
Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lovisa Lorentzon på (lovisa.lorentzon@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-05-05
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kommersiell Affärsutvecklare - sökes till STC

Marknadschef
Läs mer Mar 19
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Kommersiell Affärsutvecklare på 100 % till vår kommersiella avdelning. Rollen utgår ifrån vårt kontor i Kungälv och du rapporterar till CCO med marknadschef, digital affärsutvecklare och konceptansvarig som dina närmaste kollegor
Ditt uppdrag
Som Kommersiell Affärsutvecklare på STC har du en central roll i att driva och utveckla företagets affär och processer med fokus på tillväxt och lönsamhet. Du ansvarar för att säkerställa att STC:s kommersiella erbjudanden ständigt utvecklas och anpassas för att maximera intäkter och kundvärde.
Du ansvarar för att ta fram och utveckla STC kost- och retailkoncept samt övrig tilläggsförsäljning. Du driver projekt som syftar till att stärka företagets kommersiella tillväxt och försäljning. Du har även ansvar för prissättning och medlemskapsstrukturer samt utformar prislistor och verktygslådor för både B2B och B2C.
Vidare ansvarar du för utvecklingen av STC:s externa säljkanaler och friskvårdsportaler, samt identifierar och etablerar nya affärsmöjligheter. Genom att aktivt driva initiativ och genomföra aktiviteter som bidrar till ökad intäkt skapar du förutsättningar för att företaget ska nå sina affärsmål.
En viktig del av din roll är att arbeta datadrivet med hjälp av digitala verktyg och AI för att analysera relevanta KPI:er, såsom tilläggsförsäljning, ARPM, medlemsbas och snittpris.
Du arbetar tvärfunktionellt där det centrala och lokala samarbetet är en framgångsfaktor för att lyckas. Genom detta blir du en nyckelperson i organisationen, med stor påverkan på hur STC kan växa och utvecklas på ett mer strategiskt och lönsamt sätt.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom affärsutveckling, försäljning, projektledning eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom kommersiell affärsutveckling. Du har tidigare erfarenhet av att självständigt driva affärsutvecklingsinitiativ internt eller har en stark konsultbakgrund med varierade uppdrag och känner dig trygg i din kompetens.
Du är en stark projektledare som trivs med att skapa och implementera processer och rutiner för att effektivisera och utveckla affären. Du har en stark förmåga att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ för att driva projekt och affärsutveckling framåt. Samtidigt har du ett stort kund- och medlemsfokus och ett stort intresse för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter med digitalisering/AI som ett naturligt inslag i arbetet.
Dina personliga egenskaper är avgörande för rollen. Du är strukturerad och kan balansera både strategiska och operativa uppgifter. Eftersom rollen innebär nära samarbete med olika avdelningar och externa parter är det viktigt att du har en stark samarbetsförmåga och förstår vikten av att bygga och upprätthålla goda relationer – både internt och externt.
Krav:
Erfarenhet av affärsutveckling (Du har flera års erfarenhet av kommersiell affärsutveckling, där du har arbetat med att identifiera och driva nya affärsmöjligheter)
Datadrivet arbetssätt (Du är van vid att arbeta insiktsbaserat och fatta beslut utifrån data. Du har erfarenhet av att använda digitala verktyg och AI för att analysera och optimera affärsprocesser)
Affärsmässighet och resultatfokus (Du har erfarenhet av att skapa lönsamma affärer och driva tillväxt, både genom kortsiktiga initiativ och långsiktiga strategier)
Analytisk förmåga (Du har en mycket god analytisk förmåga och är van vid att arbeta med nyckeltalsanalyser, segmenteringsmodeller och databearbetning i Excel)
Kommunikation och presentation (Du har goda kunskaper i presentationsteknik och kan tydligt kommunicera insikter, strategier och affärsbeslut till olika målgrupper)
Talar och skriver flytande på svenska


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lisa Simson på (lisa.simson@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT ansvarig (teknik)

Driftledare, IT
Läs mer Jan 13
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 230 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en IT ansvarig på 100 % till vår IT-avdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som IT-ansvarig för teknik kommer du att ha det övergripande ansvaret för att säkerställa att all teknisk utrustning fungerar smidigt och effektivt på våra gymanläggningar samt vårt huvudkontor. Du är nyckelpersonen som ser till att nätverk- och internetanslutningar, kassasystem, inpasseringslösningar, larm, ljud- och skärmsystem och kameraövervakning fungerar och möter verksamhetens behov i dialog med externa leverantörer. Tillsammans med IT-ansvarig för den interna IT-miljön och externa leverantörer ser du till att STC :s tekniska lösningar är stabila, säkra och framtidssäkrade.
Ett axplock av ansvarsområden:
Ansvar för att lokala nätverk och internetanslutningar på våra anläggningar har säkra konfigurationer med segmentering och segregering.
Arbeta nära våra externa leverantörer för att implementera, uppdatera och underhålla den tekniska infrastrukturen. Säkerställ att SLA :er följs och att alla system är funktionella och optimerade.
Aktivt hantera och prioritera tekniska incidenter som påverkar driften, samt proaktivt arbeta för att minimera risken för framtida störningar.
Säkerställa att tekniska system är säkra enligt rådande säkerhetsstandarder, förordningar och krav på dataskydd.
Dela ansvaret för kontors-IT genom att finnas tillgänglig för ad hoc-support tillsammans med IT-ansvarig för intern IT-miljö.

Du kommer att ha en central och strategisk roll i att bygga och vidareutveckla vårt tekniska ekosystem, med fokus på att skapa robusta och standardiserade IT-koncept som är både hållbara och enkla att implementera. Då vi har gym över hela Sverige kommer resor att förekomma i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och har intresse för säkra och funktionella tekniska lösningar. Du är lösningsorienterad och har en naturlig fallenhet för att snabbt hitta och åtgärda tekniska utmaningar, oavsett om det handlar om planerade insatser eller akuta problem som kräver snabba beslut och hantering. Du trivs med att ha ett operativt ansvar och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och själv kliva in där det behövs för att säkerställa att verksamheten fungerar som den ska. Som person är du serviceinriktad och har en genuin vilja att skapa positiva upplevelser för både medarbetare och medlemmar.
Krav:
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT.
Några års erfarenhet av arbete av operativt arbete som t.ex. Senior Onsite Tekniker, IT ansvarig, TAM eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta med teknisk drift och underhåll, gärna i en verksamhet med många fysiska platser.
Erfarenhet av att samarbeta och förhandla avtal med externa leverantörer och följa upp leveranser och åtgärder.
Kunskap om IT-säkerhet och förmåga att implementera säkra tekniska lösningar. Goda och djupgående kunskaper i IT-säkerhet, med förståelse för både operationella och strategiska aspekter.
Talar och skriver flytande på svenska.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i en ISO 27001-certifierad miljö, och kännedom om de processer och säkerhetskrav som ställs i sådana sammanhang.
Kunskap om inpasseringssystem (ARX, Gantner etc.)
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar över 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.

Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-01-20
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT ansvarig (teknik) - sökes till STC:s supportkontor

Driftledare, IT
Läs mer Jan 13
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 230 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en IT ansvarig på 100 % till vår IT-avdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som IT-ansvarig för teknik kommer du att ha det övergripande ansvaret för att säkerställa att all teknisk utrustning fungerar smidigt och effektivt på våra gymanläggningar samt vårt huvudkontor. Du är nyckelpersonen som ser till att nätverk- och internetanslutningar, kassasystem, inpasseringslösningar, larm, ljud- och skärmsystem och kameraövervakning fungerar och möter verksamhetens behov i dialog med externa leverantörer. Tillsammans med IT-ansvarig för den interna IT-miljön och externa leverantörer ser du till att STC :s tekniska lösningar är stabila, säkra och framtidssäkrade.
Ett axplock av ansvarsområden:
Ansvar för att lokala nätverk och internetanslutningar på våra anläggningar har säkra konfigurationer med segmentering och segregering.
Arbeta nära våra externa leverantörer för att implementera, uppdatera och underhålla den tekniska infrastrukturen. Säkerställ att SLA :er följs och att alla system är funktionella och optimerade.
Aktivt hantera och prioritera tekniska incidenter som påverkar driften, samt proaktivt arbeta för att minimera risken för framtida störningar.
Säkerställa att tekniska system är säkra enligt rådande säkerhetsstandarder, förordningar och krav på dataskydd.
Dela ansvaret för kontors-IT genom att finnas tillgänglig för ad hoc-support tillsammans med IT-ansvarig för intern IT-miljö.

Du kommer att ha en central och strategisk roll i att bygga och vidareutveckla vårt tekniska ekosystem, med fokus på att skapa robusta och standardiserade IT-koncept som är både hållbara och enkla att implementera. Då vi har gym över hela Sverige kommer resor att förekomma i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och har intresse för säkra och funktionella tekniska lösningar. Du är lösningsorienterad och har en naturlig fallenhet för att snabbt hitta och åtgärda tekniska utmaningar, oavsett om det handlar om planerade insatser eller akuta problem som kräver snabba beslut och hantering. Du trivs med att ha ett operativt ansvar och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och själv kliva in där det behövs för att säkerställa att verksamheten fungerar som den ska.
Som person är du serviceinriktad och har en genuin vilja att skapa positiva upplevelser för både medarbetare och medlemmar. Du har ett öga för detaljer, samtidigt som du kan se helheten och förstå hur tekniska lösningar fungerar i stort.
Krav:
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT.
Några års erfarenhet av arbete av operativt arbete som t.ex. Senior Onsite Tekniker, IT ansvarig, TAM eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta med teknisk drift och underhåll, gärna i en verksamhet med många fysiska platser.
Erfarenhet av att samarbeta och förhandla avtal med externa leverantörer och följa upp leveranser och åtgärder.
Kunskap om IT-säkerhet och förmåga att implementera säkra tekniska lösningar. Goda och djupgående kunskaper i IT-säkerhet, med förståelse för både operationella och strategiska aspekter.
Talar och skriver flytande på svenska.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i en ISO 27001-certifierad miljö, och kännedom om de processer och säkerhetskrav som ställs i sådana sammanhang.
Kunskap om inpasseringssystem (ARX, Gantner etc.)
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar över 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.

Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-01-20
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller - sökes till STC:s supportkontor

Finansiell controller
Läs mer Nov 22
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 220 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Financial Controller på 100 % till vår ekonomiavdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som Financial Controller på STC får du en unik möjlighet att vara en del av en organisation som dedikerat till att skapa långsiktig hälsa och hållbar tillväxt. Du kommer att spela en nyckelroll i att stödja ledningsgruppen och systerbolag inom koncernen med ekonomiska analyser och beslutsunderlag, samt bidra till att driva vår affär framåt. Din expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa vår fortsatta framgång, och du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med vårt team för Business Control och Redovisning. Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
Analys och konsolidering av månatlig rapportering och finansiell information för både STC och koncernen.
Prognos och rapportering av konsoliderad budget, inklusive P&L, kassaflöde och balansräkning.
Ad hoc analyser och rapporter till stöd för kommersiella beslut, både på bolags- och koncernnivå.
Säkerställa internkontroll och regulatorisk efterlevnad för att säkerställa en hög standard på alla finansiella processer.
Redovisningsstöd och likviditetsprognostisering
Löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer för att effektivisera och driva förbättring.

Du arbetar både operativt och strategiskt med budget, prognoser, kostnadsuppföljning samt att stötta verksamheten genom ad-hoc analyser och KPI-uppföljning. Du kommer även arbeta med en del interna projekt som kan variera mellan att systembyten och/eller förnyelse av arbetssätt. Detta kan innebära att du är med och utvecklar nya rutiner och processer för att förbättra arbetseffektiviteten och för att säkerställa att vi arbetar på bästa möjliga sätt.
Som du kanske märker, är denna roll inte en traditionell Financial Controller -position, utan den har även tydligt inslag av Business Controlling. Vi ser den här rollen som en dynamisk och utvecklingsbar position, där du kommer att få möjlighet att forma rollen tillsammans med oss, så att den bäst passar både din kompetens och vår fortsatta tillväxtresa. Tillsammans kommer vi att skapa en funktion som verkligen kan bidra till att ta STC till nästa nivå, samtidigt som du får möjlighet att utvecklas och växa i en roll med stor variation och ansvar.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse för både siffror och människor. Du är analytisk, strukturerad och har en förmåga att snabbt ta dig an uppgifter. Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta, vilket gör att du trivs i en roll där du fungerar som ett stöd och en rådgivare för flera olika avdelningar. Du har ett proaktivt arbetssätt och tar gärna initiativ till förbättringar och är inte rädd för att komma med egna förslag. Du är målinriktad och tar egna initiativ för att driva utveckling och förbättringar, även i en föränderlig miljö där prioriteringar snabbt kan skifta.
I vår kultur, som präglas av gemenskap och öppenhet, trivs du med att arbeta i nära samarbete med andra. Du är flexibel och anpassningsbar, och du uppskattar att arbeta i en miljö där både idéer och lösningar välkomnas och diskuteras. Hos oss kommer du vara en del av ett familjärt team där samarbete och delaktighet är nyckeln till att nå framgång.
Krav:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Några års erfarenhet av arbete som controller eller motsvarande.
Goda kunskaper inom redovisning, gärna med rapportering av K3 och/eller IFRS
Erfarenhet av konsolidering
Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med affärssystem och BI-verktyg.
Förmåga att arbeta självständigt och i team, med en stark känsla för detaljer och noggrannhet.
Talar och skriver flytande på både svenska och engelska.

Meriterande:
Arbetat med utländska dotterbolag
Erfarenhet av system såsom Power BI, Qlik eller liknande analysverktyg.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!

Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.
Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2024-12-16
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu