Göteborg: Interim Transportchef till internationellt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim Transportchef till internationellt bolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en erfaren interim Transportchef till vår kund i Göteborg, för ett längre konsultuppdrag på initialt 6 månader, med goda möjlighet till förlängning. Uppdraget beräknas starta i september och efter uppdragets slut finns möjligheten att rollen övergår till en fast tjänst.

Vi söker en trygg ledare som är kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt. En person som kan skapa stabilitet, som drivs av nyfikenhet och vilja att driva de strukturer som redan finns, men som också har ett utvecklingsfokus. Man behöver gilla utmaningar och har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Man kan snabbt ta till sig ny kunskap och utifrån det prioritera vad som är viktigt för verksamheten. Du erbjuds en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där din erfarenhet och ditt ledarskap kommer att göra en verklig skillnad.

Rollen är operativ och det är viktigt med gedigen erfarenhet av transporthantering och då gärna från liknande verksamhet med höga kvalitetskrav och där man är van vid att hantera olika typer av transporter t ex tempererade transporter.

Som interim Transportchef kommer du att:                      

Leda och motivera teamet genom ett coachande och kommunikativt ledarskap.
Omförhandla och hantera avtal med befintliga och nya transportörer, samt följa upp deras prestation och kvalitet.
Planera och optimera interna transportflöden för att säkerställa effektivitet och kostnadskontroll.
Upprätthålla och vidareutveckla befintliga strukturer och processer inom transportavdelningen.
Ingå i ledningsgrupp och rapporterar till Director Operations
Delta i budgetarbetet och samarbeta med Controller
Driva förbättringsprojekt och effektivisera processer genom att implementera nya automatiseringslösningar.


Vi söker dig som:

Har en högskoleutbildning inom transport/logistik eller motsvarande kvalifikationer.
Besitter 5-10 års erfarenhet från liknande roller, gärna inom livsmedelsindustrin eller andra branscher med höga kvalitetskrav utmärkt förhandlingsförmåga och erfarenhet av att hantera långsiktiga relationer med transportörer.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Är en naturlig ledare med stark kommunikativ förmåga och ett coachande förhållningssätt. Ledningsfilosofin inom bolaget grundar sig på Lean, därav önskvärt med god förståelse och kunskap inom Lean, men det är ej ett krav.
Har förmågan att skapa stabilitet och drivkraft i organisationen, samtidigt som du har ett tydligt utvecklingsfokus.
Trivs med operativa utmaningar och har erfarenhet av att hantera olika typer av transporter, inklusive tempererade transporter.


Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Transportchef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Transportchef.

Platschef Hisingen

Läs mer Maj 22
Kort och gott levererar vi på VTDpaket, tidningar och post under nattens alla timmar. Vi drivs av att ge suverän service och ärjust nui en förändrings- och utvecklingsfas där vi testar nya sätt att organisera oss för att möta en annan typ av leverans- och kundbehov. Nu har du möjlighet att medditt ledarskap vara med och bidra till transformationen från morgonstidningsdistribution till paket. Läs vidare och ansök!
Om jobbet
Som Platschef är du hjärtat i vår verksamhet. Du kommer ansvara för vår filial belägen vid Backaplan, utdelningsområde Hisingen samt norra skärgården. Ansvaret innefattar fullt personal-, budget- ocharbetsmiljöansvar.Ditt mål äratt effektivisera och säkerställa enhög kvalitet och lönsamhet i vår distributionskedja. Din roll är avgörande för att bygga en varm och välkomnande arbetsmiljö, där varje medarbetare känner sig värderad och har de rätta förutsättningarna för att nå sin fulla potential. Vi tror starkt på att du som ledare kommer lyckas om du är en förebild, tar ägandeskap över problem och lösningar samt lyssnar och återkopplar.
Vi är mitt i ett stort kultur- och värderingsarbete där ditt engagemang i dessa frågor och ledarskapsbeteende är avgörande för att vi ska kunna göra de förändringar vi vill. Allt börjar i ledarskapet!
Förutsättningar
Verksamheten pågår nattetid och din grundtid kommer ha en morgontidig start (04:00-05:00-ca 14:00),men du hari rollen möjlighet att påverka dina egnaarbetstider utifrån din filials behov.På natten hanterar din arbetsledare den dagliga driften med stöd från en Nattkoordinator. Helgarbete kan förekomma några gånger per år.
Våra arbetsledare och HR-avdelning kommer att ge dig det stöd du behöver föratt kunna göra skillnad för dina medarbetare och vår verksamhet.Du rapporterar till Distributionschefen som utgår från vårt huvudkontor iLandvetter.
Vi söker dig som...
...av naturen är mycketansvarstagande.
...har ett genuint intresse för ledarskap, att öka din självkännedom samt insikt ihur kultur och trivsel påverkar prestation och engagemang.
...kan planera och säkerställa att tillräckliga resurser finns, på rätt plats.
...är förändringsbenägen, kan motivera och leda personalen i alla delar av förändringskurvan.
...har stark kommunikativ förmåga. Du lär känna din personal ochanpassar kommunikation och information till individens behov med fokus på att skapa delaktighet och inkludering.
...har hög professionalitet. Inger förtroende och lugn, även i pressade situationer.

Krav
Du har över ett årserfarenhet av att vara ledare, du har motiverat, stöttat och hanterat personal i olika situationer. Vi ser det som starktmeriterande om du tidigare haft en chefstjänst med personal- och resultatansvar. Om du inte haft det så tror vi att du har skaffat dig erfarenhet av företagsekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö på annat sätt och behövt hantera uppkomna situationer med personal och lärt dig av det.
Har du erfarenhet eller insyn i distribution och logistik underlättar det din förståelse för vår verksamhet men vi välkomnar nya ögon och perspektiv.Kunskapsmässigt ska du ha:
God kunskap i svenska & engelska, tal och skrift
Goda kunskaper i grundläggande företagsekonomi
Grundläggande kunskaper i arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering.
God systemvana och kunskap iofficeprogrammen
B-körkort

Vad vi erbjuderEn arbetsplats med stark vilja och driv. En varierad vardag, stor mångfald och samlad kompetens. Vi tar Ansvar, vi är Hjälpsamma ochÖppna. Detta ser vi somextra viktigt i en ny kollega också. Vi står inför en spännande framtid där vi behöver gå från att vara en tidningsdistributör till paketdistributör, något sominnebärstora möjligheter att påverka.Vi är stolta över attvara en del avEarly Bird.

Övrig information
Vi kommer rekrytera löpande till denna position då vi gärna vill hitta rätt person så snart som möjligt.Första steget i processen kommer vara arbetspsykologiska tester via Alva labs. Vi är övertygade om att egenskaper, förmåga och potential är viktigast för att lyckas som ledare. Arbetsuppgifter, arbetssätt och rutiner kan du lära dig. Därför lägger vi stor vikt vid vem du ärsom person. Nästa steg kommer vara en telefonintervju, efterföljt av en fysisk, kompetensbaserad sådan.
Namn och kontaktuppgifter:
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Alexander Bogojevic på 0734-19 01 40, alexander.bogojevic@vtd.se.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emma på HR på 031-62 55 08, emma.johansson@vtd.se.
Fackliga frågorbesvaras av Helena Johansson, Unionen: helena.johansson@vtd.se. alt. 031-62 55 20.

Kika gärna in oss på sociala medier: @vtd.se

Ansök nu

Regionchef Syd Kommersiell trafik till Vy Buss AB, Göteborg

Läs mer Dec 14
Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enkelt att resa kollektivt från dörr till dörr. Vy Buss är uppdelat i två affärsområden, ett för upphandlad trafik och ett för kommersiell trafik. I det kommersiella affärsområdet ingår varumärkena Vy bus4you och Vy flygbussarna.

För mer info se: www.vy.se/vygruppen/om-oss

VY Buss söker nu en Regionchef Syd för Kommersiell trafik med varumärkena Vy flygbussarna och Vy bus4you som har det övergripande ansvaret för verksamheten inom regionen. Du utgår från Göteborg, har en nyckelroll i ledningsgruppen för Kommersiell trafik, rapporterar till direktör för Kommersiell trafik och samarbetar med marknad, försäljning och stödfunktioner i bolaget. Du leder och stödjer platscheferna i Göteborg, Malmö, Linköping och Kalmar som utgör din ledningsgrupp.

Ansvarsområden:

Närvarande och synligt ledarskap
Följa upp och förverkliga mål och KPI-er för verksamheten
Kundorienterat, kontinuerligt förbättringsarbete för arbetssätt och rutiner
Kostnadseffektivisering och kvalitetssäkring av den dagliga leveransen




Som Regionchef skapar, leder och utvecklar du en robust organisation för varumärkena Vy bus4you och Vy flygbussarna. Uppdraget är att säkerställa resultat, uppnå mål och driva en daglig verksamhet med hög kvalitet. Du har även ansvar för personal, arbetsmiljö, trafiksäkerhet, och driver kontinuerlig utveckling av verksamheten och platschefernas kompetens. Du jobbar nära medarbetarna med att följa upp effektiv resursplanering och genomföra ständiga förbättringar för enhetliga arbetssätt och erfarenhetsutbyte inom regionen.

Din profil:

Vi söker dig som är en driven och engagerad ledare med passion för att driva verksamheter framåt. Som person är du resultatinriktad, analytisk, noggrann och gillar att ta ansvar. Du har minst 5 års erfarenhet av ledarskap, gärna för tjänstemän, inom liknande kundinriktad verksamhet såsom flyg, buss, tåg, transport, logistik mm. Du är en duktig kommunikatör och relationsbyggare samt har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt och driva förändring. Du är en van förhandlare och gillar att skapa hållbara resultat.

Du har en relevant högskoleutbildning och hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.

Jobbet innehåller resor inom Sverige samt mellan regionens kontor i Göteborg, Malmö, Linköping och Kalmar.

Ansökan och information:

Välkommen med din ansökan via www.maquire.se senast den 7 januari. Vid frågor kontakta Daniel Ågren 0735-19 40 50, daniel.agren@maquire.se

Ansök nu

Transportchef

Läs mer Dec 13
Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt.? ? 

REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som transportchef i distrikt Göteborg kommer du att utgå ifrån anläggningen i Mölndal där merparten av Göteborgs fordonsflotta är lokaliserad. Du kommer att ansvara för våra servicetjänster vilket innefattar skåpbilar och baktömmare, cirka 40 fordon med 40 chaufförer/miljöarbetare. Utöver dessa ingår en driftschef samt två transportledare i ditt team. Tillsammans med ditt team driver du verksamheten med fokus på säkerhet, lönsamhet och branschens bästa service. Självklart ser du också till att ni har en god arbetsmiljö och att ni har roligt på arbetet.

Som transportchef ansvarar du i huvudsak för personal, tjänsteproduktion och resultatet för dina resultatenheter. Du ingår i distriktets ledningsgrupp och rapporterar till distriktschef. Du kommer att leda och utveckla enhetens verksamhet med utgångspunkt från kundernas krav och förväntningar, inom ramen för givna mål och riktlinjer.

• Personalansvar
• Ansvarig för dina resultatenheter
• Utveckla verksamheten genom strukturerat förbättringsarbete
• Säkerställa att rätt kvalitet och kundnöjdhet uppnås/upprätthålls vid leverans av företagets tjänster och produkter
• Miljö- och arbetsmiljöansvar
• Budget- och resultatansvar för dina resultatenheter
• Kundansvar för vissa strategiska kundavtal samt kundkontakt och rådgivande funktion vid implementering av ny kund samt befintliga kunder
• Inköp av underleverantörer
• Driva förändringsprojekt med fokus på effektivisering och säkrare arbete
• Säkerställa KPI- och måluppfyllnad
• Efterlevnad av säkerhetsrutiner och implementation av nya initiativ för att säkerställa att våra medarbetare arbetar säkert
• Säkerställa att företaget följer direktiv gällande kör- och vilotider samt att personalen har rätt certifikat/behörighet m.m. med tillkommande åtgärder och rapportering
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter som delegeras av närmaste chef


KVALIFIKATIONER
• Tidigare erfarenhet som transportchef eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet av personal- och resultatansvar
• Arbetsmiljö och säkerhetsarbete är en naturlig del i ditt arbete
• Vi ser gärna att du har branscherfarenhet
• God datorvana
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För rollen som transportchef ser vi att du har ett genuint intresse för service, kvalitet samt människor. Du är lugn och trygg i rollen som ledare och har en ledarstil som präglas av att skapa engagemang hos dina medarbetare. För oss innebär det att du har god kommunikativ förmåga, är inlyssnande och tydlig. Då rollen är bred och tempot högt tror vi att du trivs med varierande arbetsuppgifter och har god prioriteringsförmåga. Du är nyfiken och nytänkande och föreslår gärna effektiviserings- och förbättringsförslag för att utveckla verksamheten.


ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Terminalchef till Martin & Servera

Läs mer Nov 2
Om tjänsten

Vi söker nu en engagerad, strukturerad och visionär Terminalchef till Martin & Serveras terminal i Göteborg. Om du brinner för att leda och utveckla både människor och verksamhet där ständiga förbättringar ligger i ditt DNA är detta rätt roll.

Som Terminalchef kommer du att ha övergripande ansvar för terminalens dagliga verksamhet. Ditt uppdrag inkluderar att leda, utveckla och coacha ditt team och innefattar ett personalansvar för 5 Transportplanerare och 2 Produktionsledare som i sin tur driftar ett team om totalt 12 personer i produktion. Utöver detta kommer du också samarbeta med interna kollegor på anläggningar runtom i landet där man har en nationell samverkansgrupp, men också externa parter som åkerier och leverantörer. I ditt ansvar kommer även arbetsmiljö att ingå. Uppföljning och analyser är nyckelelement i din roll, och du har huvudansvaret för terminalens underhåll och skötsel.

Ditt ledarskap kommer att präglas av att främja ett inkluderande arbetsklimat där varje individ uppmuntras att bidra med sina idéer och synpunkter för att driva gruppen och företaget framåt. Du kommer att vara den som inspirerar och leder dina medarbetare till att nå sin fulla potential. I samarbete med transportledningen i området kommer du att vara en central del i att utveckla och följa upp LEAN-arbete, arbetsprocesser, strategier och interna rutiner med fokus på säkerhet, kvalitet och effektivitet.

Ditt huvudsakliga arbete kommer sammanfattningsvis att innebära:

Dagligt verksamhetsansvar
Medarbetarsamtal, APT m.m.
Långsiktig och kortsiktig resursplanering utifrån givna ramar
Administrativt ansvar för underhållsservice och dokumentation av lastbilar
Uppföljning och utveckling av processer/rutiner
Utveckling av verksamheten genom analys och visuell styrning
Samverka med interna funktioner och externa samarbetspartners
Uppföljning av transporter och transportpartners
Hantering av arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som
Har minst gymnasiekompetens. En utbildning inom transport eller logistik, eller erfarenhet från processtyrd verksamhet, är meriterande.
Har flerårig erfarenhet av ledande befattningar eller ledning av större förbättringsprojekt.
Har god dator- och systemvana med tidigare erfarenhet från arbete i någon form av transportsystem
Besitter du kunskaper i Lean, 5S och arbete med ständiga förbättringar är det starkt meriterande


För mjuka värden tittar vi på:

Att du har förmåga att skapa teamkänsla och bidra till ett gott samarbetsklimat
Att du har en positiv och professionell inställning till förändringsarbete och problemlösning


Du har en utvecklad förmåga att skapa struktur och ordning. Du ser enkelt mönster och kan ta egna initiativ till lösningar som förenklar, tydliggör och sparar tid. Du har erfarenhet av att arbeta mot mål, förstår vikten av uppföljning och att satta tidsramar hålls. Du har även ett naturligt sätt att kommunicera både internt och externt. För dig skall det vara självklart att problem är till för att lösas, ingenting är omöjligt! Att du ser samarbete som centralt för att nå önskade resultat är en självklarhet för denna roll.

Om vår partner
Martin & Servera är en av Nordens ledande grossistföretag inom livsmedels- och restaurangbranschen. De erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster till restauranger, hotell, storkök, caféer och andra aktörer inom mat- och dryckesbranschen.

Denna tjänst är placerad på terminalen i Göteborg, där du kommer att samarbeta med ett team av cirka 20 engagerade medarbetare. Terminalen i Göteborg är en del av Transportområdet på lagret i Halmstad. Här kommer du att trivas och utvecklas i en positiv och stödjande arbetsmiljö. Vi erbjuder även förmåner som generöst friskvårdsbidrag och lunchsubvention.

Vi prioriterar en säker arbetsmiljö och utför slumpmässiga drog- och alkoholtester på arbetsplatsen för att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs.

Läs mer om bolaget HÄR.

Om anställningen
Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd på partnerbolaget. Villkor för anställningen diskuteras er emellan om du blir erbjuden tjänsten.

Övrig info
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön




Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Flipr AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Flipr AB .

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Jul 5
Vi söker nu en erfaren Redovisningsekonom för ett uppdrag hos en av våra kunder inom fastighetsbranschen i centrala Göteborg. Uppdraget startar 1 september och beräknas löpa under 1 år. Efter uppdragets slut finns möjlighet att rollen övergår i en fast tjänst. Företaget är ett ledande fastighetsbolag med fokus på bostadsfastigheter i Sveriges större städer och är ett företag i utveckling, tillväxt och förändring. 

Som ekonom kommer du att rapportera till företagets Redovisningschef och arbeta nära övriga teammedlemmar för att säkerställa korrekt och effektiv ekonomisk rapportering och uppföljning.

Ansvarsområden:

• Löpande redovisning

• Analyser av ekonomisk information

• Stödja områdeskontoren med bokslut, rapportering och analys samt prognos och budget

• Årsredovisning och deklarationer för ett urval juridiska bolag

• Redovisning och rapportering av moms och skatter

• Hantera anläggningsregister

• Delta i utveckling och förbättring av rutiner och processer

Kvalifikationer:

• Civilekonomexamen eller motsvarande

• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

• Goda kunskaper i redovisning och ekonomisk uppföljning

• Erfarenhet av fastighetsbranschen är meriterande

• Stark analytisk förmåga och noggrannhet

• God kommunikationsförmåga och samarbetsvilja

• Flytande svenska i tal och skrift

Personliga egenskaper:

• Strukturerad: Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.

• Ansvarstagande: Du tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter och säkerställer att de utförs med hög kvalitet.

• Flexibel: Du kan anpassa dig till förändrade förutsättningar och trivs i en dynamisk arbetsmiljö.

• Självständig: Du har förmågan att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt.

• Analytisk: Du har en stark analytisk förmåga och kan dra slutsatser från komplexa data.

• Lagspelare: Du samarbetar väl med andra och bidrar till en positiv arbetsmiljö.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? Du kan i så fall ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Enhetschef Återvinning, start augusti

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 26
Vår kund är en kommun i Göteborgsområdet dit vi nu söker en Interim Enhetschef Återvinning. Uppdraget planeras starta i augusti 2024 och avslutas mitten/slutet av januari 2025.

Enhetschefen svarar för ledning och utveckling av enheten och har personal- och budgetansvar samt ingår i avdelningens ledningsgrupp.

Ansvar

Personalansvar för ca 20 chaufförer som kör återvinningsbilar och lastväxlare (kran och dumpers)
Med hjälp av transportledare leda och fördela arbetet
Ekonomisk uppföljning
Service ut mot medborgare i form av telefonsamtal, mail och ärenden
Medarbetarsamtal, APT och andra driftmöten


 Krav på erfarenhet

Flerårig chefserfarenhet och goda referenser av tidigare chefsuppdrag (erfaren chef)
Erfarenhet av att leda grupper som är i behov av förändring
Arbetet kräver B-körkort och goda kunskaper i Officepaketet
Behärskar svenska i tal och skrift


 Meriterande

Har lett driftpersonal
Har erfarenheter från liknande bransch
Kunskaper om tunga fordon


Intervjuer pågår och kandidater presenteras löpande så har du har rätt profil, tveka inte att ansöka. För frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-090 482.

Ansök nu

Interim Verksamhetsutvecklare/processledare, start september

Fastighetsförvaltare
Läs mer Jun 13
Vår kund är en kommun i Göteborgsområdet dit vi nu söker en interim Verksamhetsutvecklare/processledare. Rollen ingår i Fastighetsavdelningen med placering under fastighetschef. Fastighetsavdelningen befinner sig i en utvecklingsfas med inriktning att tydliggöra roller och mandat samt arbeta fram kvalitetssäkrade processer, rutiner och nödvändiga strukturer för att säkerställa grunduppdraget och syftet. Ambitionen för uppdraget är att göra detta socialt- ekonomiskt- och miljömässigt hållbart. Uppdraget som verksamhetsutvecklare inom fastighetsavdelningen innebär att medverka och bidra i detta utvecklingsarbete samt att vara del i avdelningschefens ledningsgrupp.

Som Verksamhetsutvecklare arbetar du självständigt och du identifierar både behov av lösningar samt arbetar utifrån organisationens befintliga behov. Som verksamhetsutvecklare jobbar du nära organisationen och stöttar i frågor rörande verksamhetsutveckling och verksamhetsuppföljning. Vi söker dig som har intresse och driv att skapa förbättring och som har erfarenhet av en liknande roll från fastighetsbranschen och inom verksamhetsutveckling. Du har högskole- eller universitetsutbildning inom ett för tjänsten relevant område, alternativt annan utbildning som tillsammans med flerårig relevant erfarenhet bedöms likvärdig. Har du sedan tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation med liknande arbetsuppgifter är detta meriterande.

Ansvar

Driva och utveckla processer så som underhållsprocessen och lokalförsörjningsprocessen.
Driva översyn/framtagande av överenskommelse (AFFavtal) och gränsdragning/samarbete mellan fastighetsavdelningen och stadsserviceförvaltningen (gällande tillsyn och skötsel)
 Ansvara för budget och ekonomiska ramar kopplat till överenskommelsen (ej budgetansvar)
Driva utveckling och översyn av fastighetsavdelningens organisation (kopplat till processer, arbetssätt samt överenskommelsen framför allt inom förvaltarenheten etc)


Krav på erfarenhet

Minst 3 års erfarenhet av fastighetsförvaltning
Erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av processer och arbetssätt.
Erfarenhet av avtal och överenskommelser inom kommunal verksamhet och/eller fastighetsområdet.
Förståelse för ekonomi kopplat till fastighetsbranschen


Kompetenser

Kommunikativ och samarbetsorienterad är väldigt viktigt. Ödmjuk och inlyssnande, men samtidigt tydlig. Duktig på att analysera och identifiera kärnan i problem och hitta lösningar/lägga fram förslag utifrån verksamhetens förutsättningar. Förmåga att driva arbetet framåt på ett strukturerat sätt, i samarbete med kollegorna.

Intervjuer pågår och kandidater presenteras löpande så har du har rätt profil, tveka inte att ansöka. För frågor kontakta Caroline Woxberg, 073-509 04 82

Ansök nu

Interim Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 29
Vi söker nu en systemkunnig Redovisningsekonom som är tillgänglig omgående för uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget startar i mitten av juni och förväntas löpa fram till årsskiftet. Omfattningen beräknas vara ca 80%.

Som redovisningsekonom kommer du främst att arbeta med redovisning, leverantörsreskontra, betalningar och avstämningar. Du arbetar tillsammans med ytterligare en Redovisningsekonom och rapporterar till företagets CFO.

Vi söker dig som är en trygg och driven ekonom med några års erfarenhet inom redovisning. Har du tidigare erfarenhet av Pyramid eller RamBase är det meriterande men inget krav. Du har en utbildning inom ekonomi och kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Det är en fördel om du har ett stort systemintresse och gärna tidigare erfarenhet av ERP implementationer.

Som person är du van att arbeta självständigt och ta eget ansvar för ditt arbetsområde. Du har ett stort eget driv och motiveras av eget ansvar samtidigt som du samarbetar bra med andra.

För detta uppdrag söker vi någon som har möjlighet att arbeta även under sommaren. Möjlighet till semester finns vecka 30 samt från vecka 33 och framåt.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Koncernredovisningsansvarig med erfarenhet av Cognos

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 21
Vi söker nu en Interim Koncernredovisningsansvarig för ett uppdrag hos vår kund som är ett stort börsnoterat bolag med verksamhet i ett flertal länder. Önskad start är att man är med under junibokslutet under första veckan i juli för att sedan kunna ha semester. Uppdraget beräknas löpa under ca 6–9 månader och omfattningen beräknas vara 50-60%.

Som Koncernredovisningsansvarig kommer du att ingå i den centrala ekonomifunktionen och rapportera till företagets CFO. Du får ansvar för koncernkonsolidering och koncernrapportering och arbetar tätt tillsammans med dotterbolag med analys, konsolidering, bokslutsarbete samt intern- och extern rapportering. Då företaget är börsnoterat är det viktigt att ta ansvar för företagets kvartalsrapportering enligt gällande regler.  

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har gedigen erfarenhet av koncernredovisning i internationell miljö. Du behöver ha arbetat med koncernredovisning i ett noterat bolag och ha god kunskap av rapportering enligt IFRS. Du talar och skriver engelska obehindrat och är en van användare av konsolideringssystem. Du behöver ha erfarenhet av arbete i Cognos och har du dessutom erfarenhet av Aaro är det en fördel. 

Rätt person uppskattar ett arbete i en prestigelös miljö med engagerade kollegor. Du är van att ta eget ansvar och driva det egna arbetet framåt samtidigt som du är en lagspelare med mycket god kommunikationsförmåga. I denna roll är det viktigt att vara självständig, proaktiv, noggrann, strukturerad och vilja leverera hög kvalitet inom givna deadlines. 

Placeringsort för detta uppdrag kan vara både Värnamo och centrala Göteborg. Utgår du från Göteborg kan det förekomma vissa resor till Värnamo.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu