Göteborg: Interim Transportchef till internationellt bolag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim Transportchef till internationellt bolag i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en erfaren interim Transportchef till vår kund i Göteborg, för ett längre konsultuppdrag på initialt 6 månader, med goda möjlighet till förlängning. Uppdraget beräknas starta i september och efter uppdragets slut finns möjligheten att rollen övergår till en fast tjänst.

Vi söker en trygg ledare som är kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt. En person som kan skapa stabilitet, som drivs av nyfikenhet och vilja att driva de strukturer som redan finns, men som också har ett utvecklingsfokus. Man behöver gilla utmaningar och har förmågan att lyfta blicken och se helheten. Man kan snabbt ta till sig ny kunskap och utifrån det prioritera vad som är viktigt för verksamheten. Du erbjuds en dynamisk och utmanande arbetsmiljö där din erfarenhet och ditt ledarskap kommer att göra en verklig skillnad.

Rollen är operativ och det är viktigt med gedigen erfarenhet av transporthantering och då gärna från liknande verksamhet med höga kvalitetskrav och där man är van vid att hantera olika typer av transporter t ex tempererade transporter.

Som interim Transportchef kommer du att:                      

Leda och motivera teamet genom ett coachande och kommunikativt ledarskap.
Omförhandla och hantera avtal med befintliga och nya transportörer, samt följa upp deras prestation och kvalitet.
Planera och optimera interna transportflöden för att säkerställa effektivitet och kostnadskontroll.
Upprätthålla och vidareutveckla befintliga strukturer och processer inom transportavdelningen.
Ingå i ledningsgrupp och rapporterar till Director Operations
Delta i budgetarbetet och samarbeta med Controller
Driva förbättringsprojekt och effektivisera processer genom att implementera nya automatiseringslösningar.


Vi söker dig som:

Har en högskoleutbildning inom transport/logistik eller motsvarande kvalifikationer.
Besitter 5-10 års erfarenhet från liknande roller, gärna inom livsmedelsindustrin eller andra branscher med höga kvalitetskrav utmärkt förhandlingsförmåga och erfarenhet av att hantera långsiktiga relationer med transportörer.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Är en naturlig ledare med stark kommunikativ förmåga och ett coachande förhållningssätt. Ledningsfilosofin inom bolaget grundar sig på Lean, därav önskvärt med god förståelse och kunskap inom Lean, men det är ej ett krav.
Har förmågan att skapa stabilitet och drivkraft i organisationen, samtidigt som du har ett tydligt utvecklingsfokus.
Trivs med operativa utmaningar och har erfarenhet av att hantera olika typer av transporter, inklusive tempererade transporter.


Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Transportchef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Transportchef.

Freight Forwarding Manager till Scandinavian Shipping & Logistics!

Läs mer Apr 16
Är du en ledare inom spedition och redo för nästa spännande utmaning? Vill du arbeta närmare beslutsfattandet och driva det strategiska arbetet framåt? Då kan tjänsten som Freight Forwarding Manager hos Scandinavian Shipping Logistics vara perfekt för dig!

Om Scandinavian Shipping Logistics
Vi är en kundorienterad, kompetensbaserad och affärsdriven internationell logistikleverantör. Vi vill vara ett bolag där våra medarbetare kan utvecklas, känna stolthet och vi tror att med en stark kultur som bygger på delaktighet skapar vi ett sammansvetsat team som levererar förstklassig kundservice. Vår Vision är att Skapa värde och vi är Pålitliga, Engagerade och Personliga i allt vi gör. Vi som bolag har växt betydande under de senaste åren och idag har vi ca 80 medarbetare placerade i Jönköping, Norrköping, Malmö, Ystad, Borås, Helsingfors, Vilnius samt i Göteborg som är vårt huvudkontor. 

Om tjänsten som Freight Forwarding Manager
I rollen som Freight Forwarding Manager leder du en speditionsavdelning som arbetar inom väg och sjötransporter. Du kommer få ett strategiskt ansvar för att stärka SSL:s marknadsposition och driva avdelningens utveckling framåt. Dina ansvarsområden inkluderar budget- och arbetsmiljöansvar samt ett kommersiellt fokus där du identifierar affärsmöjligheter, utvecklar relationer med kunder och samarbetar med leverantörer. Du kommer även att se över och utveckla SSL:s erbjudanden och marknadsföring gentemot kunder. Ditt kompetenta team består av 12 medarbetare som du operativt stöttar och coachar för att tillsammans nå uppsatta mål där du driver utveckling både på individ- och gruppnivå.

Du utgår från huvudkontoret i Göteborg och ingår även i SSL’s ledningsgrupp där du bidrar till den strategiska riktningen för verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Driva och utveckla avdelningen för att vidare stärka dess marknadsposition.
Inta ett kommersiellt fokus, utveckla kundrelationer och strategiska partnerskap.
Leda, stötta och utveckla ditt team bestående av 12 medarbetare.

Om dig
För att lyckas i rollen har du minst en gymnasial utbildning och har du även en eftergymnasial utbildning inom logistik så ser vi detta som meriterande. Du har erfarenhet från att ha arbetat kommersiellt inom spedition, med fördel inom bilspedition, alternativt erfarenhet från sjöspedition. Vidare har du arbetslivserfarenhet av ledarskap inom logistikbranschen med operativt ansvar och fokus på affärsutveckling. Ytterligare besitter du flytande språkkunskaper vad gäller svenska och engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort och en god systemvana.

Som person är du en prestigelös ledare som trivs med att arbeta brett i en mindre organisation. Du är en kommunikativ och relationsskapande individ som bygger långsiktiga samarbeten, både internt och externt, för att driva affären framåt. Ditt strategiska tänkande och entreprenöriella driv gör att du motiveras av att sätta mål och utveckla avdelningen framåt. Vidare är du ansvarsfull och självgående och du trivs med att arbeta självständigt med frihet under ansvar.

Viktigt för tjänsten är: Gedigen erfarenhet av kommersiella roller inom spedition, med fördel inom bilspedition, alternativt erfarenhet från sjöspedition.
Tidigare arbetslivserfarenhet av ledarskap inom logistikbranschen där du framgångsrikt lett och coachat ditt team.
Erfarenhet av operativa arbete och affärsutveckling.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Innehav av B-körkort.
Meriterande för tjänsten är: Eftergymnasial utbildning inom spedition, logistik alternativt ekonomi.

Scandinavian Shipping Logistics erbjudande
Hos Scandinavian Shipping Logistics blir du en del av ett tryggt företag med en spännande historia och en stark framtidstro. Här får du möjligheten att arbeta i en platt organisation nära beslutsvägarna och ges stort utrymme för eget ansvar och initiativ. SSL erbjuder dessutom ett attraktivt förmånspaket i form av 30 semesterdagar, kollektivavtal, arbetstidsförkortning, generöst friskvårdsbidrag samt andra fina förmåner.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%, heltid.
Placering: Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Finner du tjänsten som Freight Forwarding Manager hos Scandinavian Shipping Logistics intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Shift Manager dayshift

Läs mer Okt 21
Shift Manager till dagskiftet inom Container & Special på DFDS Logistics Services AB i Göteborg sökes!
DFDS Logistics Services AB är ett åkeri inom fordonsindustrin beläget i Arendal, nära Göteborgs hamn. Åkeriet är i drift dygnet runt sex dagar i veckan och sysselsätter omkring 300 personer på heltid i Göteborg och Karlshamn. Vår fordonsflotta består totalt av 450 fordon, varav ca 90 är lastbilar, 60 är el-lastbilar samt 300 är trailers.
Om rollen
Ditt huvudansvar som Shift Manager innebär att leda och fördela arbetet för dina chaufförer i den dagliga driften. Rollen har även fokus på arbetsmiljö enligt fördelning av arbetsmiljöuppgifter och visst ekonomiskt ansvar. Vidare handlar rollen om att säkerställa utveckling av verksamheten i samverkan med ledningsgruppen. Förutom ledningen samverkar Shift Manager med Traffic Planner inom skiftet.
Tjänsten är på heltid dagtid, måndag-fredag.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Planera, leda och fördela arbete för att säkerställa optimal drift.
Stötta och coacha medarbetare
Föra ett aktivt och synligt ledarskap samt kommunicera företagets och verksamhetens mål och strategier.
Delta aktivt i företagets kvalitets-, säkerhets-, miljö- och arbetsmiljöarbete
Genomföra och följa upp medarbetardialoger
Arbeta för att främja en god samarbetsanda samt öppen och effektiv kommunikation inom hela företaget

Kvalifikationer:
5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar, gärna inom Logistik och Transport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Du har tidigare erfarenhet från liknande roll i branschen

Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av ledande befattning inom Logistik och/eller Transport. Du är van att ha medarbetardialog och ser vikten i att bygga långsiktiga relationer. Som ledare är du synlig och tydlig och har en stark kommunikativ förmåga. Vi förutsätter att du är en driven och mogen ledare som har förmågan att situationsanpassa ditt ledarskap. Du sätter laget före jaget och är duktig på att samarbeta och kommunicera med kollegor på alla nivåer.
Som person är du drivande och analytisk med förmågan att se både helhet och detaljer. Vidare är du positiv, lyhörd och prestigelös samt har en vilja att förbättra och utveckla företaget både på kort- och lång sikt.
Vi erbjuder
Du erbjuds ett varierande och utvecklande arbete i ett offensivt och snabbrörligt företag. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla och för rätt kandidat erbjuder DFDS goda karriärmöjligheter inom koncernen med möjlighet att växa både som person och i din profession.
Vi är ett företag som präglas av stort engagemang, kunskap, laganda och god arbetsmiljö. Vårt kontor ligger i Arendal, på Hamneviksvägen 24 i Göteborg.
Intresserad?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Operations Manager, Niklas Toft på mail: niktoft@dfds.com
Om du vill bli vår nya kollega ansök via www.dfds.com/group/jobs senast 2024-11-15 och gärna tidigare eftersom vi arbetar med löpande urval. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll.
Vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Shift Manager Night

Läs mer Okt 18
Shift Manager till nattskiftet inom sekvenserad trafik på DFDS Logistics Services AB i Göteborg sökes!
DFDS Logistics Services AB är ett åkeri inom fordonsindustrin beläget i Arendal, nära Göteborgs hamn. Åkeriet är i drift dygnet runt sex dagar i veckan och sysselsätter omkring 300 personer på heltid i Göteborg och Karlshamn. Vår fordonsflotta består totalt av 450 fordon, varav ca 90 är lastbilar, 60 är el-lastbilar samt 300 är trailers.
Om rollen
Ditt huvudansvar som Shift Manager innebär att leda och fördela arbetet för dina chaufförer i den dagliga driften. Rollen har även fokus på arbetsmiljö enligt fördelning av arbetsmiljöuppgifter och visst ekonomiskt ansvar. Vidare handlar rollen om att säkerställa utveckling av verksamheten i samverkan med ledningsgruppen. Förutom ledningen samverkar Shift Manager med Traffic Planner inom skiftet.
Tjänsten är på heltid nattetid, arbetstiden startar söndag kväll och avslutas fredag morgon.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Planera, leda och fördela arbete för att säkerställa optimal drift.
Stötta och coacha medarbetare
Föra ett aktivt och synligt ledarskap samt kommunicera företagets och verksamhetens mål och strategier.
Delta aktivt i företagets kvalitets-, säkerhets-, miljö- och arbetsmiljöarbete
Genomföra och följa upp medarbetardialoger
Arbeta för att främja en god samarbetsanda samt öppen och effektiv kommunikation inom hela företaget

Kvalifikationer:
5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar, gärna inom Logistik och Transport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Du har tidigare erfarenhet från liknande roll i branschen

Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du har några års erfarenhet av ledande befattning inom Logistik och/eller Transport. Du är van att ha medarbetardialog och ser vikten i att bygga långsiktiga relationer. Som ledare är du synlig och tydlig och har en stark kommunikativ förmåga. Vi förutsätter att du är en driven och mogen ledare som har förmågan att situationsanpassa ditt ledarskap. Du sätter laget före jaget och är duktig på att samarbeta och kommunicera med kollegor på alla nivåer.
Som person är du drivande och analytisk med förmågan att se både helhet och detaljer. Vidare är du positiv, lyhörd och prestigelös samt har en vilja att förbättra och utveckla företaget både på kort- och lång sikt.
Vi erbjuder
Du erbjuds ett varierande och utvecklande arbete i ett offensivt och snabbrörligt företag. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla och för rätt kandidat erbjuder DFDS goda karriärmöjligheter inom koncernen med möjlighet att växa både som person och i din profession.
Vi är ett företag som präglas av stort engagemang, kunskap, laganda och god arbetsmiljö. Vårt kontor ligger i Arendal, på Hamneviksvägen 24 i Göteborg.
Intresserad?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Operations Manager, Andrius Romankevicius på mail: aroma@dfds.com
Om du vill bli vår nya kollega ansök via www.dfds.com/group/jobs senast 2024-11-09 och gärna tidigare eftersom vi arbetar med löpande urval. Startdatum för tjänsten är enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll.
Vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Swedavia söker en Gruppchef fordonsunderhåll till Göteborg Landvetter Ai...

Läs mer Jan 24
Vi söker en erfaren och trygg ledare som vill ta ansvar för att leda vårt dedikerade och serviceinriktade team av fordonstekniker i en modern och välorganiserad verkstadsmiljö.
Hos oss blir du en del av ett positivt och kompetent team där flygsäkerhet, god arbetsmiljö och ordning alltid står i centrum. I rollen blir du en viktig nyckelperson för flygplatsens dagliga operativa drift.Du ansvarar för att leda och utveckla Swedavias fordonsverkstad på Landvetter flygplats med syftet att leverera fordonsunderhåll enligt fastställd underhållsplan och gällande regelverk. Ditt ansvar är att säkerställa att Swedavias ca 120 fordon på flygplatsen är i drift och redo att stödja den dagliga verksamheten.
I tjänsten rapporterar du till Enhetschef Fordon. Vad innebär rollen?
Leda och coacha ett team av fem fordonstekniker.
Planera och bereda verkstadsarbeten samt ansvara för inköp av reservdelar och verkstadsutrustning.
Framtagande av årlig underhållsplan förSwedavias fordon på Landvetter, samt löpande följa upp med avseende på genomförande och kostnader.
Driva och medverka i utvecklingsprojekt inom områden som t.ex.elektrifiering och digitalisering.
Övergripande ansvarig för verkstadens underhållsprocedurer.
Säkerställa en stabil och effektiv kommunikation mellan fordonsverkstaden och den operativa verksamheten.

Vem är du?Vi söker dig som är en erfaren och trygg ledare med en bakgrund inom tekniskt underhåll, gärna med inriktning på fordon. Du trivs med att ta ansvar och har förmågan att kombinera ett närvarande ledarskap med strategisk planering.
Vi ser gärna att du har:
Gymnasiekompetens, gärna kompletterad med relevant teknisk utbildning.
Dokumenterad erfarenhet av att leda team, med fokus på kommunikation.
Erfarenhet av att arbeta med underhållssystem, procedurer och leverantörskontakter.
God datorvana, särskilt i Officepaketet (erfarenhet av IFS är meriterande).
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort (krav).

Erfarenhet av flygplatsdrift eller annan flygindustri som regleras av luftfartsmyndighet ser vi som meriterande.
För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, snabblärd och kunna anpassa dig till verksamhetens utveckling. Du är en engagerad ledare med stark kommunikativ förmåga, som lyhört samarbetar för att bygga och upprätthålla goda relationer både inom och utanför teamet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta rekryterande chef Stefan Andersson, stefan.andersson@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den 13 februari, varmt välkommen med din ansökan!
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Ansök nu

Chef trafikledning kväll/natt - DANX Göteborg

Läs mer Jan 2
Motiveras du av att arbeta i en bransch med goda framtida förutsättningar, stark tillväxt och högt tempo? Trivs du med att arbeta som spindeln i nätet och vara en viktig kommunikationspunkt där det ständigt händer nya saker? Här är chansen till en spännande ledarroll i ett företag med höga ambitioner!  

DANX är idag ledande inom reservdelslogistik i Norden och har de senaste åren haft en stark tillväxt. Nu söker vi efter en kommunikativ och erfaren ledare som kan driva vår nordiska trafikledning vidare hos oss. I rollen som trafikledarchef är du med och säkerställer att vi håller våra deadlines och lyckas med vår dagliga trafik. Från det att vi hämtar upp godset hos våra kunder tills det når slutdestination. 
Vi söker dig som ser möjligheter, som trivs med att vara "hands on" och har ett ansvarsfullt tankesätt.
Vi vill att du tänker utanför boxen och kan fatta snabba beslut, både på egen hand och tillsammans med ditt team. Du skall vara prestigelös, ha lätt för att knyta nya kontakter och gilla utmaningar då arbetstempot ofta är högt och arbetsuppgifterna många gånger tidspressade. I denna roll kommer du att arbeta med kollegor från hela Norden och Baltikum som tillsammans utgör hjärtat av DANX trafiknät.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Övergripande ansvar för att övervaka och styra vår linjetrafik i alla våra DANX länder och följa upp att tidtabellerna hålls.
Arbeta proaktivt och lösningsorienterat för att förutse och hantera förseningar och andra störningar i trafiken.
Ansvar för att boka samt följa upp både land och flyg-transport på daglig basis.
Informera våra kunder proaktivt om eventuella avvikelser, störningar och förseningar.
Bistå chaufförerna vid frågor eller problem.
Ha en nära kommunikation med våra terminaler i delar som kan påverka dom. 
Ha koll på, följa upp och ta actions på diverse KPI:er relaterade till trafikledningen. 
Leda och fördela arbetet i teamet. 
Personalansvar och genomförande av vardagliga och årliga personalprocesser. 

Kvalifikationer och egenskaper:
Erfarenhet av trafikledning och transportbranschen.
Kan svenska språket flytande i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska språket i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av att samordna och koordinera. 
Tidigare ledarerfarenhet med personalansvar. 
Organiserad och strukturerad.
God IT-vana då vi arbetar i både våra egna och våra kunders system och portaler.
Initiativtagande med eget driv att förbättras och växa.

Meriterande:
ADR 1.3 & 8.2.
Vardagsnivå av fackspråk för transportbranschen.
Truckkort A+B. 


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40 timmar i veckan med en inledande provanställning på sex månader. Arbetstiderna är måndag-fredag, 15:00-00:00.  
Vi erbjuder dig en familjär arbetsplats där du blir en viktig del av vår verksamhet. På DANX ser vi alltid till personalens bästa och lägger stor vikt vid trivsel på arbetsplatsen. Enligt oss skapas framgång genom flexibilitet, gott samarbete och engagemang där delaktighet, lyhördhet och chansen att påverka driver oss framåt. Vi arbetar i en öppen, positiv och inspirerande miljö med härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet. Något vi är övertygade om gynnar både lönsamheten och ger nöjda medarbetare. Hos oss finns det stora möjligheter att växa och utvecklas på sikt, där du själv sätter gränsen för hur långt du kan nå!

Tillträde: Omgående
Sista ansökningsdag: Ansök redan idag, urval sker löpande och vi tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt match. 
Lokation: Orrekulla Industrigata 26-28, 425 36 Hisings Kärra 
Enligt GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. 
Alla eventuella frågor kring DANX eller rollen specifikt kan skickas till hr@danx.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Flipr AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Flipr AB .

Interim Finance Manager till vikariat i Göteborg

Ekonomichef
Läs mer Apr 24
Vi söker nu en engagerad och erfaren Finance Manager för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Göteborg. Uppdraget är ett vikariat på 1 år med start i juni 2025. Omfattningen kan anpassas mellan 80–100% och arbetet utförs på plats på bolagets kontor i Göteborg. Bolaget verkar inom Livsmedelsbranschen och ingår i en norsk koncern.

Som Finance Manager har du en central roll med övergripande ansvar för ekonomi- och finansfunktionen. Du blir en del av ledningsgruppen och bidrar till både den dagliga verksamheten och företagets utvecklingsarbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering till koncernen.

• Driva budgetarbete, kassaflödesplanering och analyser av nyckeltal.

• Stödja verksamheten med finansiella rapporter, kalkyler och beslutsunderlag.

• Utveckla och effektivisera ekonomiska rutiner och interna processer.

• Fungera som kontaktperson gentemot revisorer, myndigheter och andra externa aktörer.

Utöver de ekonomiska ansvarsområdena ingår också HR-relaterade frågor, såsom löneadministration, avtalshantering och stöd i personalfrågor. 

Du har personalansvar för två medarbetare som bland annat arbetar med den löpande redovisningen och lönehanteringen. 

Vem är du?

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från en liknande roll. Du har stor erfarenhet och kompetens inom ekonomiområdet och viss erfarenhet av HR-relaterade frågor. Du är en strukturerad och lösningsorienterad person som trivs med att arbeta med både operativa och strategiska frågor. Du har också förmågan att skapa ett gott arbetsklimat och stötta ditt team i deras arbete.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! 

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Business Controller, Göteborg

Business controller
Läs mer Apr 11
Nu söker vi en interim Business Controller till ett ledande teknikbolag. Uppdraget är på 100% med start i april. Vår kund har sitt fina kontor i Göteborg, det är en flexibel och social arbetsplats med möjligheten att arbeta hemifrån. 

I rollen som Senior Business Controller leder du arbetet med finansiell planering, prognoser och rapportering i hela organisationen. Du stöttar ledare i att fatta välgrundade beslut som är i linje med bolagets strategiska mål.

Huvudsakliga ansvarsområden:

Finansiell planering & prognoser: Leda budget- och prognosprocesser, säkerställa kvalitet och relevans.
Business partnering: Stödja organisationen med finansiella analyser och insikter.
Uppföljning & analys: Utveckla KPI:er och modeller för ekonomisk styrning.
Investeringsstyrning: Ge finansiellt stöd i investeringsbeslut.
ERP-kompetens: Säkerställa att finansiella system och datamodeller optimeras för styrning och analys.


Vi söker dig med gedigen erfarenhet av finansiell planering och uppföljning i IT- eller teknikintensiva miljöer. Du har stark kompetens inom prognoser, budgetering och affärsplanering samt är serviceinriktad och trivs i en dynamisk miljö med många kontaktytor. Du har mycket goda kunskaper i SAP samt en god förståelse för finansiell data i större system. Du arbetar proaktivt och du är skicklig på att bygga och underhålla relationer i organisationen. Vi ser också att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Uppdragets omfattning är på 100% med start så snart som möjligt.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Kvalitets- och teknikchef till uppdrag inom automotive, Göteborg

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jan 21
Vi söker en erfaren Kvalitets- och Teknikchef till ett spännande interimsuppdrag hos ett producerande bolag inom automotive. Uppdraget är på 100% med startdatum i början på mars och löper initialt över ca 4 månader med möjlighet till förlängning. I denna roll får du möjlighet att bidra med din expertis inom kvalitet och teknik samt leda och utveckla organisationen mot uppsatta mål. Du kommer att ha en central och förtroendefull position där du rapporterar direkt till platschefen och blir en viktig del av bolagets ledningsgrupp.

Som kvalitets- och teknikchef kommer du att:

Ha övergripande ansvar för organisationen avseende personal, verksamhet, leverans, budget och måluppfyllelse.
Driva strategiska utvecklingsfrågor inom kvalitet och teknik.
Representera fabriken i frågor som rör kvalitet och teknik både internt och externt.
Leda och utveckla ett kompetent team inom området.
Hantera avvikelser genom grundorsaksanalys och åtgärdsplanering och initiera och genomföra åtgärder.
Arbeta för ständiga förbättringar med fokus på kundtillfredsställelse och lönsamhet.
Ta ansvar för projektledning och se till att projekt levereras i tid, med rätt kvalitet och till rätt kostnad.
Delta aktivt i ledningsgruppen och verka för samarbete inom hela bolaget i Europa.


Vi söker dig som har:

Högskoleutbildning inom teknik och kvalitet eller motsvarande erfarenhet från större produktionsorganisation.
Minst 5 års erfarenhet av kvalitets- och teknikarbeten inom automotive eller liknande industri.
Gedigen erfarenhet av att leda och utveckla team.
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska.
God datorvana och stark analysförmåga.


Vi tror att du är en drivande och lösningsorienterad person med förmågan att fatta beslut och ta ägandeskap. Du är en strategisk, lyhörd och trygg ledare som motiverar medarbetare. Du trivs i en roll där du får vara med och påverka, samtidigt som du har en stark vilja att leverera resultat och utveckla organisationen. Du är van vid många kontaktytor både internt och externt och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Uppdragets omfattning är på 100% med start i mars.

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kontakta Sofia Hallberg, sofia.hallberg@flipr.se alt 076-341 22 72. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior Financial Controller till uppdrag med start i februari

Finansiell controller
Läs mer Feb 4
Vi söker nu en Junior Financial Controller till vår globala kund inom fordonsindustrin. Uppdraget startar i februari och löper under cirka 6 månader.

I rollen som Financial Controller ansvarar du för hantering av faktiskt utfall, budget och prognoser för rörelsekostnader. Du kommer att säkerställa kvalitet i rapporteringsprocesser och ge finansiellt stöd till både operativ och finansiell ledning. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Analys av utfall och uppföljning av prognoser och budget.

• Underhålla och optimera kostnadscenters struktur.

• Ge finansiellt stöd och vägledning till den operativa verksamheten.

• Samarbeta med HR för att effektivisera rapportering av personalstyrka.

• Övervaka och följa upp marknadsrapportering.

• Proaktivt föreslå förbättringar i rapporterings- och analysprocesser.

Kompetenser och erfarenheter:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ca 5 års erfarenhet av arbete som Financial Controller i internationell miljö.

• Van vid att arbeta i större ERP-system, SAP är meriterande.

• God förståelse för rapporteringsprocesser.

• Förmåga att arbeta självständigt samt samarbeta nära verksamheten och proaktivt föreslå förbättringar.

• Stark kommunikationsförmåga och strukturerad arbetsstil.

Vi söker en driven och proaktiv person som är lösningsorienterad, trivs i en dynamisk arbetsmiljö och som kan arbeta både med detaljer och helhetsperspektiv.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Enhetschef Återanvändning till västsvensk kommun

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 3
Vi söker nu en Interim Enhetschef Återanvändning till en kommun i Göteborgsområdet. Uppdraget startar omgående och beräknas löpa under ca 5 månader. Omfattningen är 100%.

Som enhetschef ansvarar du för den dagliga driften på två av kommunens återvinningscentraler. Här finns stor potential för ökat återbruk och spännande samarbeten både internt i staden och externt. I tjänsten ingår personalansvar för ca 15 medarbetare samt ansvar för budget, ekonomisk uppföljning, kvalitet och arbetsmiljöfrågor.

Man rapporterar till verksamhetschefen för Vatten och Återvinning och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp.

För denna tjänst önskar vi att du har följande kompetens: 

• Erfarenheter inom handel och lagerhantering 

• Relevant utbildning, gärna inom miljö och logistik och/eller erfarenhet från liknande uppdrag (alternativt inom teknisk verksamhet)

• Chefserfarenhet och god ledarskapsförmåga

• Goda referenser av tidigare chefsuppdrag med personal- och budgetansvar

• Kommunikativ 

Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu

Interim Enhetschef Återanvändning till västsvensk kommun

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 28
Vi söker nu en Interim Enhetschef Återanvändning till en kommun i Göteborgsområdet. Uppdraget startar omgående och beräknas löpa under ca 5 månader. Omfattningen är 100%.

Som enhetschef ansvarar du för den dagliga driften på två av kommunens återvinningscentraler. Här finns stor potential för ökat återbruk och spännande samarbeten både internt i staden och externt. I tjänsten ingår personalansvar för ca 15 medarbetare samt ansvar för budget, ekonomisk uppföljning, kvalitet och arbetsmiljöfrågor.

Man rapporterar till verksamhetschefen för Vatten och Återvinning och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp.

För denna tjänst önskar vi att du har följande kompetens: 

• Erfarenheter inom handel och lagerhantering 

• Relevant utbildning, gärna inom miljö och logistik och/eller erfarenhet från liknande uppdrag (alternativt inom teknisk verksamhet)

• Chefserfarenhet och god ledarskapsförmåga

• Goda referenser av tidigare chefsuppdrag med personal- och budgetansvar

• Kommunikativ 

Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation är meriterande.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi träffar kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Ansök nu