Göteborg: Projektkoordinator för specialinredning, Senab Concept i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektkoordinator för specialinredning, Senab Concept i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Senab behöver dig som kan koordinera helt unika inredningsprojekt. Hos oss blir du en del i ett sammansvetsat team som hanterar allt ifrån behovsanalys, till design och utveckling samt försäljning och distribution till kunder i hela världen.

Om Senab

Vår första inredning såg dagens ljus 1975. Idag är Senab en av Nordens ledande leverantörer av möbler och inredning för kontor, showrooms, hotell, restaurang, skolor, universitet, vård och omsorg. Vi ansvarar för hela processen – vilket innebär att vi hjälper våra kunder med inredningsförslag eller koncept, inköp, leverans och montering.

Gemensamt för alla projekt vi levererar är att inredningslösningen ska bidra till att förstärka kundens identitet, skapa en funktionell miljö och bidra till att skapa trivsel och utveckling. Men så finns speciella utmaningar då världens möbelsortiment inte räcker till. Utmaningar som kräver en partner med särskilda kunskaper, erfarenhet och marknadskännedom — som kan leverera lösningar långt utöver det vanliga. Det är där Senab Concept kommer in i bilden.

Genom Senab Concept får våra kunder tillgång till specialkompetens för utveckling, tillverkning och implementering av hela inredningskoncept som består av en kombination av standardprodukter och speciallösningar. Vi har erfarenhet från stora globala implementeringar och leveranser till över 80 olika länder där vi säkerställt att kundens inredningskoncept efterföljs.

Är du nyfiken?

Nu utökar vi med ytterligare en projektkoordinator – en roll där du kommer ha fokus på och ta ansvar för administration, logistik och kundsupport för kundunika inredningskoncept.

Som Projektkoordinator på Senab Concept erbjuds du en omväxlande, ansvarsfull och stimulerande roll i en internationell miljö. I din roll arbetar du både självständigt och i nära samarbete med ditt team samt med kunder, föreskrivande led, leverantörer och andra samarbetspartners. Det är du som säkerställer orderprocessen, från upprättande av offert, inköp av varor och tjänster, samordning av transport och montageuppdrag till uppföljning och utvärdering.

Tjänsten som projektkoordinator är bred och varierad men de huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:

• Aktiv hantering och bevakning av flera parallella projekt avseende offertskrivning, orderhantering inkl. inköp, reklamationer och fakturering

• Koordinering och planering av leveranser, ink. transporter, hantering av exportdokument och montage i samråd med kund och samarbetspartners

• Snabbfotad och kreativ problemlösning när det oväntade uppstår

• Exporttekniska logistikfrågor

• Kontinuerligt förbättringsarbete

Din profil

Vi söker dig som är prestigelös med systematiskt sinne och förmåga att se helheten.

För att trivas hos oss tror vi att du är nyfiken, kommunikativ, och ansvarstagande. Du motiveras av att överträffa kundens förväntan och av att bidra till ständig förbättring och utveckling. Din noggrannhet och ditt sinne för struktur gör att du når framgång och du har förmåga att prioritera när mycket händer samtidigt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ.

I kommunikationen med våra kunder är du lyhörd, tydlig och generös med din kunskap vilket bygger ett starkt och långsiktigt förtroende. Att kunna arbeta självständigt med stort fokus är viktigt men vi värdesätter även att du trivs med att vara en central del av ett tight team och bidra till vår gemensamma mål.

Du är van vid att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av arbete inom logistik på global nivå samt erfarenhet av Incoterms är önskvärd. Eftersom rollen innebär kontakt med både svenska och internationella kunder behöver du ha mycket goda kunskaper i engelska och svenska, i så väl tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Tjänsten är en tillsvidare anställning (vi tillämpar 6 månaders provanställning)

Placeringsort Göteborg

Vi är anslutna till kollektivavtal mellan Unionen och Svensk Handel

Ansökan

Tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag, dock senast 25 augusti! Med anledning av rådande semestertider kommer urvalsprocessen att påbörjas under vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan!

För ytterligare information om tjänsten, kontakta teamchef Sofia Axelsson på sofia.axelsson@senab.com

Mer information om Senab och Senab Concept hittar du på www.senab.com, och www.senab.com/concept

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Administrativ assistent.

SPONTANANSÖKAN GUIDE

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/spontanansokan-guide-1. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

VI SÖKER TALANGER TILL PROCAB AB I GÖTEBORG!

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/vi-soker-talanger-till-procab-ab-i-goteborg. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Purchasing Coordinator to ALTEN

Läs mer Jul 5
Do you have proven experience from working with Indirect Purchasing and Office Administration and are open for a new challenge? ALTEN Nordics are looking for a purchasing coordinator to be a part of our purchasing team of 8 at ALTEN Sweden’s head office in Gothenburg!

About the role:
As Purchase Coordinator you will be responsible for managing the procurement of indirect goods and services within the organization. Indirect goods and services are those items that are not directly involved in the production process but are essential for the smooth functioning of the company. This includes Office Lease Contract Management, Office Supplies, Maintenance and Repairs, Travel and Fleet, and more. The Indirect Purchasing Coordinator ensures cost-effective procurement, timely delivery, and maintains supplier relationships for these non-production related items.
 
 
The following are key functions of what this role will assist in:
- Sourcing and Supplier Management
- Purchase Requisition Processing
- Purchase Order Generation
- Cost Optimization
- Inventory and Supply Chain Management
- Vendor Performance Evaluation
- Documentation and Reporting
- Collaboration
- Process Improvement

Do you have what it takes?
- Up to 3 years of relevant experience of working as a Purchasing Coordinator or Office Administrator in a similar role
Strong communication skills with a professional level (C2) in Swedish and English (beneficial if you are Finnish speaking)

- As a person you master time management and you like being part of a dynamic organization. You are a team player with strong organizational, administrative, and communicative skills. Other would describe you as structured and detail oriented with good problem-solving abilities. The Purchasing function is part of an international team within Europe, and for the right person, international exchange, and collaboration will be possible as a career path.

About ALTEN:
ALTEN is one of Europe’s largest consulting companies within Engineering, IT and Life Sciences with over 57,000 employees in more than 30 countries. We’re a global actor with a local presence with 1400 committed colleagues in offices from Lund in the south to Skellefteå in the north. Our engineers carry out complex and highly technical projects throughout the product development chain of the most prestigious companies in sectors such as Automotive, Aerospace & Defense, Energy, Manufacturing, Public Sector and Life Sciences. For four years in a row, ALTEN has been named one of Sweden's most attractive employers by Karriärföretagen, an award for employers that offer unique career and development opportunities. Welcome to read more about us at alten.se

Please note, we will not be able to answer any questions during the weeks of 28-32 due to the vacation.
We look forward to receiving your application!

Ansök nu

Kontorsadministratör

Läs mer Jun 27
Vi söker kontorsadministratör!

Om oss:

Corporate Apartments hyr ut möblerade lägenheter och villor till företag på många orter i Sverige. Målgruppen är företag inom bygg- och entreprenadbranschen (endast B2B), med arbetslag som behöver någonstans att bo under arbetsprojekten. Bolaget har i dag drygt 200 boenden som hyrs ut under varierande hyresperioder, oftast ett par månader, s.k. longstay. Corporate Apartments har för närvarande ca 20 anställda och har kontor i Täby, Norsborg, Göteborg och Staffanstorp. Företaget har varit på en tillväxtresa de senaste åren och vill fortsätta utvecklas.

Om rollen:

Som Kontorsadministratör/Kontorsansvarig är du glad, driven och noggrann. Du älskar att beta av att-göra-listan och du gillar att ta egna initiativ och fatta beslut. Du har gott omdöme, förmågan att se vad som behöver göras och är prestigelös i din roll. Då rollen kommer innefatta mycket kommunikation, både internt och externt, ser vi att du är social och duktig på att skapa relationer. Du arbetar strukturerat och är bra på att prioritera bland uppgifter samt drivs av att skapa god stämning och att ge service.

 För att passa in i gruppen behöver du vara positiv och proffsig. Du gillar att utveckla och förbättra arbetssätt och rutiner vid behov, både dina egna och verksamhetens. Du behöver förstå och uppskatta konceptet med frihet under ansvar, då varje medarbetare är van vid att ta eget ansvar för sina arbetsuppgifter och sitt arbetsresultat – samtidigt som de vid behov alltid kan bolla tankar och utmaningar med kollegor och chefer. Du måste ha ett öga för detaljer i arbetet, eftersom du kommer vara sista utposten för att undvika kvalitetsmissar och slarvfel. Det är toppen om du gillar att skriva kortare texter och korrekturläsa.

Personliga egenskaper & Kvalifikationer:

Du är social, mångsidig och har ett utvecklat sinne för service
Du är organiserad och har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Du har lätt för att förstå och lära dig olika IT-system – du kommer nämligen vara administratör i flera av dem (Odoo, Fortnox, Nitesoft m.fl.)
Du har goda kunskaper inom Microsoft365 och Office-paketet (OneDrive, Teams, Outlook, Word, Powerpoint, Excel m.fl.)
Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat – så att du kan korrekturläsa
Meriterande med tidigare erfarenhet av fakturering och fakturahantering
Meriterande med tidigare erfarenhet som kontorsassistent eller annat serviceyrke
Meriterande med B-körkort


Vi erbjuder

En stimulerande roll i ett expansivt företag
Bra löneupplägg
Frihet under ansvar
Generös friskvårdsersättning och goda förmåner
Härlig stämning och sunda värderingar på arbetsplatsen


I denna rekrytering samarbetar Corporate Apartments med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Amir på amir@kraftsam.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB .

Rådgivare till Intrum

Inkassohandläggare
Läs mer Jul 3
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Arbetsbeskrivning
I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon, mail och chatt. Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på företagets kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund.

Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal.

Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team.

Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på varierande tider mellan 8-18.30 med möjlighet till arbete på distans 2 dagar/vecka. Startdatum för utbildningen är 16/9.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och vill arbeta med rådgivning och att hjälpa människor. Har du tidigare erfarenhet från inkasso är det meriterande. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.

Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin!

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson, lina.johansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Fotbollsledare för barn 2-6 år - Göteborg HT24

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Jul 4
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Älskar du fotboll?
Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid?
Då skall du skicka in en ansökan till oss på Fotbollskul!

På Fotbollskul får du möjlighet att introducera fotboll som idrott till ett härligt gäng barn mellan 2-6 år på ett lekfullt sätt. Vår förhoppning är att barnen skall få inspiration till att fortsätta idrotta och där spelar ditt ledarskap stor roll.

Vi söker dig som:

Älskar att arbeta med barn

Vara glädjefull, lekfull och engagerad

Har fotbollserfarenhet eller en generell bollerfarenhet av andra bollidrotter

Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning)


Som person är du trygg och säker i dig själv!

Du ska även ha som mål att hela tiden arbeta för att samtliga deltagare ska känna sig nöjda när de går ifrån varje?Fotbollskulspass.

I din roll som ledare hos oss leder och ansvarar du för verksamheten?Fotbollskul?i något av våra Göteborgsområden. Du kommer på ett lekfullt och engagerat sätt leda barnen och deras föräldrar genom olika?övningar inspirerade av fotboll och bollekar som är framtagna av Einar Sports?idrottspedagoger.

Alla träningspass bygger på ett färdigt koncept där vi lägger fokus på bollek, bollbanor, skjuta och passa.

Inför arbetet hos oss får du möjligheten att gå vår ledarutbildning där vi förutom ledarskap utbildar i vårat specifika koncept.

Som?fotbollsledare hos oss får du möjlighet att utveckla dina ledarskapskunskaper samtidigt som du har ett av världens roligaste extrajobb.

Vad väntar du på? Ansök direkt!

Anställningsvillkor

Timanställning

Arbetet pågår under hösten 2024 med start vecka 35

Under läsåret har vi totalt 4 kurser. Två på våren som är 8 respektive 6 veckor och två kurser på hösten som också är 8 respektive 6 veckor.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.

ca 1-3 h/veckan.


Mer info får du via eventuell videointervju.

Som Ledare är du ansvarig för alla dina barngrupper. I det ansvaret ingår förutom att se till att passen håller god kvalité dessutom ansvar för material, nyckel till hallen, närvarolistor och det är även du som sköter kontakten med din arbetsledare på huvudkontoret.

I grupper med 2-4 år deltar även förälder på passen.
VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL EINAR SPORTS LEDARTEAM!


  Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Fotbollsledare för barn 2-6 år - Göteborg HT24

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Jun 29
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Älskar du fotboll?
Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid?
Då skall du skicka in en ansökan till oss på Fotbollskul!

På Fotbollskul får du möjlighet att introducera fotboll som idrott till ett härligt gäng barn mellan 2-6 år på ett lekfullt sätt. Vår förhoppning är att barnen skall få inspiration till att fortsätta idrotta och där spelar ditt ledarskap stor roll.

Vi söker dig som:

Älskar att arbeta med barn

Vara glädjefull, lekfull och engagerad

Har fotbollserfarenhet eller en generell bollerfarenhet av andra bollidrotter

Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning)


Som person är du trygg och säker i dig själv!

Du ska även ha som mål att hela tiden arbeta för att samtliga deltagare ska känna sig nöjda när de går ifrån varje?Fotbollskulspass.

I din roll som ledare hos oss leder och ansvarar du för verksamheten?Fotbollskul?i något av våra Göteborgsområden. Du kommer på ett lekfullt och engagerat sätt leda barnen och deras föräldrar genom olika?övningar inspirerade av fotboll och bollekar som är framtagna av Einar Sports?idrottspedagoger.

Alla träningspass bygger på ett färdigt koncept där vi lägger fokus på bollek, bollbanor, skjuta och passa.

Inför arbetet hos oss får du möjligheten att gå vår ledarutbildning där vi förutom ledarskap utbildar i vårat specifika koncept.

Som?fotbollsledare hos oss får du möjlighet att utveckla dina ledarskapskunskaper samtidigt som du har ett av världens roligaste extrajobb.

Vad väntar du på? Ansök direkt!

Anställningsvillkor

Timanställning

Arbetet pågår under hösten 2024 med start vecka 35

Under läsåret har vi totalt 4 kurser. Två på våren som är 8 respektive 6 veckor och två kurser på hösten som också är 8 respektive 6 veckor.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.

ca 1-3 h/veckan.


Mer info får du via eventuell videointervju.

Som Ledare är du ansvarig för alla dina barngrupper. I det ansvaret ingår förutom att se till att passen håller god kvalité dessutom ansvar för material, nyckel till hallen, närvarolistor och det är även du som sköter kontakten med din arbetsledare på huvudkontoret.

I grupper med 2-4 år deltar även förälder på passen.
VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL EINAR SPORTS LEDARTEAM!


  Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Fotbollsledare för barn 2-6 år - Göteborg HT24

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Jun 24
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Älskar du fotboll?
Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid?
Då skall du skicka in en ansökan till oss på Fotbollskul!

På Fotbollskul får du möjlighet att introducera fotboll som idrott till ett härligt gäng barn mellan 2-6 år på ett lekfullt sätt. Vår förhoppning är att barnen skall få inspiration till att fortsätta idrotta och där spelar ditt ledarskap stor roll.

Vi söker dig som:

Älskar att arbeta med barn

Vara glädjefull, lekfull och engagerad

Har fotbollserfarenhet eller en generell bollerfarenhet av andra bollidrotter

Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning)


Som person är du trygg och säker i dig själv!

Du ska även ha som mål att hela tiden arbeta för att samtliga deltagare ska känna sig nöjda när de går ifrån varje?Fotbollskulspass.

I din roll som ledare hos oss leder och ansvarar du för verksamheten?Fotbollskul?i något av våra Göteborgsområden. Du kommer på ett lekfullt och engagerat sätt leda barnen och deras föräldrar genom olika?övningar inspirerade av fotboll och bollekar som är framtagna av Einar Sports?idrottspedagoger.

Alla träningspass bygger på ett färdigt koncept där vi lägger fokus på bollek, bollbanor, skjuta och passa.

Inför arbetet hos oss får du möjligheten att gå vår ledarutbildning där vi förutom ledarskap utbildar i vårat specifika koncept.

Som?fotbollsledare hos oss får du möjlighet att utveckla dina ledarskapskunskaper samtidigt som du har ett av världens roligaste extrajobb.

Vad väntar du på? Ansök direkt!

Anställningsvillkor

Timanställning

Arbetet pågår under hösten 2024 med start vecka 35

Under läsåret har vi totalt 4 kurser. Två på våren som är 8 respektive 6 veckor och två kurser på hösten som också är 8 respektive 6 veckor.

Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.

ca 1-3 h/veckan.


Mer info får du via eventuell videointervju.

Som Ledare är du ansvarig för alla dina barngrupper. I det ansvaret ingår förutom att se till att passen håller god kvalité dessutom ansvar för material, nyckel till hallen, närvarolistor och det är även du som sköter kontakten med din arbetsledare på huvudkontoret.

I grupper med 2-4 år deltar även förälder på passen.
VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL EINAR SPORTS LEDARTEAM!


  Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

LiA- praktik inom hållbarhet HT2024

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Jul 2
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i Danmark, Norge och Finland. 2023 omsatte koncernen 4,8 miljarder och hade 550 anställda.

Logistic Contractor har en tillgänglig LIA-plats i höst. Vi bygger logistik- och industribyggnader och idag miljöcertifieras de flesta enligt BREEAM eller Miljöbyggnad. Vi har ett flertal BREEAM-projekt i gång och din praktiktid skulle därför till stor del bestå av att sammanställa bevis för dessa BREEAM-certifieringar. Utöver detta finns möjlighet att vara med på olika möten samt följa med på platsbesök ute på projekt för att genomföra miljö- och hållbarhetsrond. Övriga arbetsuppgifter har man stor möjlighet att påverka baserat på egen preferens. Arbete sker från vårt kontor i Göteborg.

Vem söker vi?

Vi söker dig som studerar inom relevant område, ex. till Miljösamordnare, Hållbarhetsstrateg eller Hållbarbetssamordnare, och har en del av utbildningen förlagd till en arbetsplats i form av lärande i arbete (LiA). Vi ser gärna att du är noggrann och har ett genuint intresse för miljö och hållbarhet. Det är även viktigt att du är ansvarstagande och förhållandevis självgående. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

Vårt erbjudande

Våra medarbetare lyfter ofta fram att man trivs på jobbet och vi strävar efter att ha en trevlig och hjälpsam kultur. Vi tror att vi blir bättre och når längre om vi alla hjälps åt, vår organisation präglas av prestigelöshet och stark teamkänsla. Alla arbetar under ett stort mått av eget ansvar för såväl de egna arbetsuppgifterna som för inhämtande av den information som krävs för att utföra jobbet.

Övrigt

Har du frågor om praktikperioden får du gärna kontakta Lovisa Bråvi Seiz, Hållbarhetsansvarig på lovisa.bravi@lc.se eller 0734–672016. Det går också bra att kontakta Alice Nielsen, Hållbarhetssamordnare, på alice.nielsen@lc.se eller 0734-672637.

Sista ansökningsdag är 2024-08-31 och vi läser ansökningar löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

LiA- praktik inom hållbarhet HT2024

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Jun 22
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i Danmark, Norge och Finland. 2023 omsatte koncernen 4,8 miljarder och hade 550 anställda.

Logistic Contractor har en tillgänglig LIA-plats i höst. Vi bygger logistik- och industribyggnader och idag miljöcertifieras de flesta enligt BREEAM eller Miljöbyggnad. Vi har ett flertal BREEAM-projekt i gång och din praktiktid skulle därför till stor del bestå av att sammanställa bevis för dessa BREEAM-certifieringar. Utöver detta finns möjlighet att vara med på olika möten samt följa med på platsbesök ute på projekt för att genomföra miljö- och hållbarhetsrond. Övriga arbetsuppgifter har man stor möjlighet att påverka baserat på egen preferens. Arbete sker från vårt kontor i Göteborg.

Vem söker vi?

Vi söker dig som studerar inom relevant område, ex. till Miljösamordnare, Hållbarhetsstrateg eller Hållbarbetssamordnare, och har en del av utbildningen förlagd till en arbetsplats i form av lärande i arbete (LiA). Vi ser gärna att du är noggrann och har ett genuint intresse för miljö och hållbarhet. Det är även viktigt att du är ansvarstagande och förhållandevis självgående. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.

Vårt erbjudande

Våra medarbetare lyfter ofta fram att man trivs på jobbet och vi strävar efter att ha en trevlig och hjälpsam kultur. Vi tror att vi blir bättre och når längre om vi alla hjälps åt, vår organisation präglas av prestigelöshet och stark teamkänsla. Alla arbetar under ett stort mått av eget ansvar för såväl de egna arbetsuppgifterna som för inhämtande av den information som krävs för att utföra jobbet.

Övrigt

Har du frågor om praktikperioden får du gärna kontakta Lovisa Bråvi Seiz, Hållbarhetsansvarig på lovisa.bravi@lc.se eller 0734–672016. Det går också bra att kontakta Alice Nielsen, Hållbarhetssamordnare, på alice.nielsen@lc.se eller 0734-672637.

Sista ansökningsdag är 2024-08-31 och vi läser ansökningar löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu