Göteborg: Controller med inriktning mot hållbarhetsrapportering

Hitta ansökningsinfo om jobbet Controller med inriktning mot hållbarhetsrapportering i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Platzer är ett börsnoterat fastighetsbolag ledande inom kommersiella fastigheter i Göteborg. Vi finns bara i Göteborg. Ingen annanstans. Helt enkelt därför att vi vill lägga all energi på det vi är bäst på – att skapa en stad som är bättre för våra hyresgäster, deras medarbetare och inte minst för göteborgarna. Och med vår vision siktar vi ännu högre: Vi ska göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i.
Är du en analytisk person som tycker att ett verksamhetsnära samarbete är en självklarhet och har kunskap inom hållbarhetsredovisning? Då har du kommit rätt! Vi söker en controller med inriktning mot hållbarhetsrapportering till vårt team.
Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på Platzers visionsfilm.
Ansvarsområden – vad ska du göra?
Som controller på Platzer arbetar du verksamhetsnära och stöttar organisationen i budget- och prognosarbete, kvartals- och årsbokslutsrapportering samt agerar specialiststöd i löpande frågor kopplade till controllingfunktionen.
Du också delaktig i vår externa rapportering till aktiemarknaden, rapporteringen innebär höga krav på kvalitativ leverans inom tydliga tidsramar. Dessutom är du givetvis med och vidareutvecklar våra processer, rutiner och system.
I den här rollen har du ett uttalat ansvar vad gäller hållbarhetsrapportering och där tillhörande datainsamling, analys och efterlevnad av aktuella regelverk inom området. Från och med2025 kommer vi rapportera i enlighet med CSRD/ESRS och EU-taxonomin varför det är viktigt att du har god orientering i dessa regelverk.
Exempel på arbetsuppgifter:
Stöd till organisationen vid budget, prognos och bokslut
Ta fram underlag till delårsrapporter, årsredovisning och hållbarhetsredovisning
Strukturera och säkerställa kvalitet och tillgänglighet av hållbarhetsdata i enlighet med gällande krav och standarder
Omvärlds- och lagbevakning inom hållbarhetsrapportering
Samarbeta med hållbarhetsansvarig och verksamheten i analys, rapportering och datainsamling.

Du kommer ingå i vår controllingfunktion inom ekonomi/finans och rapporterar till controllerchef. I ditt arbete med hållbarhetsrapportering har du ett nära samarbete med hållbarhetsansvarig som är övergripande ansvarig för bolagets hållbarhetsarbete.
Din bakgrund
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och relevant arbetslivserfarenhet från arbete som controller samt kunskap inom hållbarhetsrapportering. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med hållbarhetsredovisning och är väl insatt i relevanta ramverk.
Vem är du?
Eftersom alla inte är lika initierade i ekonomiska och hållbarhetsrelaterade termer som du är, ser vi att du är en kommunikativ och pedagogisk person som kan förklara så att andra förstår. Du tycker om att samarbeta och du drivs av att bidra till att andra lyckas!
Du är strukturerad och analytisk samt har en förmåga att sätta dig in i och förstå vad som ger resultat i vår verksamhet. Du har ett starkt inre driv och arbetar ständigt med att förbättra både ditt eget arbete men också hur vi arbetar med controlling och hållbarhetsrapportering i bolaget.
Då ditt arbete till stor del handlar om att samla in data, göra analyser och uppföljningar, behöver du ha mycket god kompetens i Excel och du sätter dig med lätthet in i nya digitala verktyg och system.
Vårt koncernspråk är svenska och du behöver därför uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig en välkomnande och utvecklande arbetsplats – vi gillar att ha roligt tillsammans och det finns mycket möjligheter att sätta sin prägel på såväl arbetssätt som resultat framåt. Hos oss kommer du alltid ha nära till dina kollegor – vi sitter tillsammans på ett och samma kontor och vi tror på att goda relationer är något som skapar framgång.
För oss är det viktigt med öppenhet och prestigelöshet – vi har olika roller och är bra på olika saker, det är tillsammans vi skapar värde genom att använda våra olika styrkor för att nå gemensamma mål.
Vår långsiktighet präglar mycket av det vi gör – våra fastigheter och det vi bidrar med i staden ska även kommande generationer ta del av och då är det avgörande att vi jobbar hållbart.
På Platzer jobbar vi med frihet under ansvar – det innebär att du planerar och kan påverka din vardag på jobbet men också att du vågar ta beslut och att du tror på dig själv – för det kommer vi göra!
Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg!
Ansökan och villkor
Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Vi kommer börja ta kontakt med relevanta kandidater från och med vecka 33, sista ansökningsdag är 25/8 men vänta inte med att söka.
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Head of FPochA to Visit Group

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/fpa-controller-to-visit-group-ab. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Controller Finance och Sustainability till Bemsiq AB

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/controller-finance-sustainability-till-bemsiq-ab. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag!

Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkningen projektcontroller som ska arbeta med projektfinansiering. Denna operativa controller kommer aktivt att arbeta med projekt och linjeorganisation för att kontrollera och styra ekonomin både i långsiktig planering och i dagliga uppdateringar. Vi ser gärna att du kan starta detta konsultuppdrag per omgående!
Exempel på arbetsuppgifter:
Hands-on-stöd till projekt och linjeorganisation för att bygga och följa upp budget.
Driva utvecklingen av effektiva verktyg för kostnadsuppskattningar och uppföljning samt utbilda för bästa praxis.
Coachning och stöd till projektledare och linjeorganisation för att bygga och följa upp kostnadsuppskattningar.
Du kommer sätta agendan för dessaprojektoch driva regelbundna uppdateringar av kostnadsuppskattningar tillsammans med andra inom teamet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som uppskattar att arbeta och interagera med människor, aktivt söker information och inte tvekar att utmana. Du bör ha erfarenhet och förståelse inom controllerområdet och då även gärna som konsult.Samtidigt bör du trivas med de administrativa aspekterna av uppföljning och struktur. För att vara effektiv och bidra på bästa sätt tror vi att du har erfarenhet inom fordonsbranschen samt från arbete med utvecklingsprojekt.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.seEftersom vår kund vill att kandidaten startar omgåendekommer vi endast ha ute annonsen tom 30 April 2024. Tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Välkommen men din ansökan gärna idag!

Ansök nu

Document Controller till Internationellt Bolag

Läs mer Jul 9
Hos vår kund arbetar en unik sammansättning av entusiaster som har möjligheten att synliggöra det osynliga. Nu finns möjligheten för dig att samla på dig meriterande erfarenhet för framtiden i rollen som junior Document Controller. Fortsätt läs och sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN: 
Vår kund verkar inom offshoreindustrin för marina bottenkarteringar med syfte att kartlägga bottnar inför byggandet av marin infrastruktur, inspektioner av pipelines och andra marina strukturer på och i botten, runt om i Europa. Tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Göteborg, Nya Varvet.

Det här är en tjänst för dig som är i början av din karriär med en avklarad eftergymnasial utbildning, är kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt och drivs av avancerad dokumenthantering. Du är samtidigt van och gillar att dagligen kommunicera med kollegor och kunder.

De primära arbetsuppgifterna för tjänsten är att övergripande kontrollera och ansvara för projektdokument, kommunicera dessa mot kunder samt ha ett övergripande ansvar för att intern dokumentation följs enligt företagets kvalitetsstandarder. All dokumentation sker idag i Sharepoint så vår kund ser det som fördelaktigt om du är väl bevandrad med systemet.

Rollen innebär periodvis ett högt arbetstempo samtidigt som det ställs fortfarande krav på noggrannhet och kvalitét i arbetet. 





Arbetsuppgifter: 

Förbereda dokumenthanteringssystemet inför projektstart med mappstruktur, mallar så att respektive avdelning inom företaget kan föra in nödvändig dokumentation inför- och under pågående projekt
Ansvara för att dokument når satta standarder och kvalitetskrav
Ansvara för revisionsarbetet av rapporter och dokument mot kunder
Ansvara för att ”Responsible Assignment Matrix” är uppdaterat för respektive dokument och projekt, exempelvis tydlighet och struktur i vem som är ansvarig inom företaget för att skapa, revidera och attestera delar i dokument kopplat till olika projekt
Sammanställa dokument och rapporter innan de kommuniceras med kunder
Strukturera och sammanställa rapporter/dokument så att de uppfyller kundens krav
Underhålla och utveckla vår kunds dokumenthanteringssystem ProArc samt vara delaktig i kommande implementeringen av nytt system



VI SÖKER DIG SOM: 
Har en avklarad YH- eller högskoleutbildning inom kvalité, administration, geologi eller liknande.
Har vana av att administrera och strukturera i ett dokumenthanteringssystem, starkt meriterande om du jobbat i Sharepoint.
Gillar att ge service mot såväl kunder som kollegor.
Har lätt för att lära dig nya arbetssätt och är flexibel i att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt.
Talar och skriver flytande på både engelska och svenska.
Har datavana och lätt för att sätta dig in i olika system.
Har lätt för att förstå arbetsflöden kopplat till rollen.


Vi lägger stor vikt vid rätt person för rollen. Eftersom jobbet kräver att man följer specifika riktlinjer och dokumentkoder så ser vi gärna att du som person är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du är samtidigt kundfokuserad och gillar att kommunicera med kunder och interna avdelningar.





OM ANSTÄLLNINGEN: 
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday och arbeta 100% hos kund.





ÖVRIG INFO: 
Omfattning: heltid, dagtid. Uppdraget sträcker sig över 6 månader med möjlighet till förlängning.
Startdatum: augusti/september 2024
Placering: Göteborg, Nya Varvet (fantastiskt fina lokaler vid vattnet)
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Lön: fast månadslön, marknadsmässig


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.





OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Platzer Fastigheter AB .

Hållbarhetsansvarig

Miljöchef
Läs mer Jul 12
Platzer är ett börsnoterat fastighetsbolag ledande inom kommersiella fastigheter i Göteborg. Vi finns bara i Göteborg. Ingen annanstans. Helt enkelt därför att vi vill lägga all energi på det vi är bäst på – att skapa en stad som är bättre för våra hyresgäster, deras medarbetare och inte minst för göteborgarna. Och med vår vision siktar vi ännu högre: Vi ska göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i.
Som en av Göteborgs största fastighetsägare vill vi fortsätta utveckla hållbara områden, byggnader och arbetsplatser. Vi har mycket igång men ännu mer på gång och vill hitta dig som hjälper oss att bli en av branschens bästa på hållbarhet.
Vi tror att ett framåtriktat och innovativt hållbarhetsarbete är förutsättningen för oss att lyckas med våra affärer! Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på Platzers visionsfilm.
Ansvarsområden – vad ska du göra?
Som hållbarhetsansvarig kommer du samordna och hålla ihop framdriften av Platzers hållbarhetsarbete genom att:
tillsammans med verksamheten utveckla strategier, mål och handlingsplaner
utmana och utveckla vårt arbetssätt ur ett hållbarhetsperspektiv och föreslå samt stötta i nya angreppsätt
omvärldsbevaka, utbilda och omsätta hållbara innovationer till vår affär
stötta verksamheten i arbetet med klimatanpassning
vara sammanhållande i arbetet med att driva fram ramverk och standarder för Platzer gällande de olika hållbarhetsdimensionerna

En viktig del i rollen handlar om att kommunicera vårt hållbarhetsarbete internt och externt, där du deltar i och skapar relevanta externa nätverk/forum inom hållbarhetsfrågor.
Du ingår i vår kommunikation/marknad/hållbarhetsavdelning och rapporterar till kommunikation/marknadschef. I din vardag har du ett nära samarbete med stora delar av verksamheten och när det gällerhållbarhetsrapportering arbetar du tätt med vår controllingfunktion.
Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot miljö/hållbarhet och flerårig arbetslivserfarenhet av hållbarhetsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från bygg-/fastighetsbranschen och kunskaper vad gäller miljö-/hållbarhetsfrågor relaterat byggprocessen. Vi ser gärna att du har kunskap gällande hållbarhetsrapportering enligt svensk och europeisk hållbarhetslagstiftning.
Vem är du?
Som person är det viktigt att du är kommunikativ och relationsorienterad, du har ett intresse för att sätta dig in i dina kollegors vardag och roller för att på så sätt skapa samarbeten och stötta verksamheten att utveckla hållbarhetsarbetet. Du har en god förmåga att prioritera och se till helheten utifrån var bolaget befinner sig och vart vi vill nå. Du är bra på att omsätta hållbarhetsinitiativ till praktisk verkstad och du ser möjligheterna till affärsnytta utifrån det du bidrar med.
Vårt koncernspråk är svenska och du behöver därför uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig en välkomnande och utvecklande arbetsplats – vi gillar att ha roligt tillsammans och det finns mycket möjligheter att sätta sin prägel på såväl arbetssätt som resultat framåt. Hos oss kommer du alltid ha nära till dina kollegor – vi sitter tillsammans på ett och samma kontor och vi tror på att goda relationer är något som skapar framgång.
För oss är det viktigt med öppenhet och prestigelöshet – vi har olika roller och är bra på olika saker, det är tillsammans vi skapar värde genom att använda våra olika styrkor för att nå gemensamma mål.
Vår långsiktighet präglar mycket av det vi gör – våra fastigheter och det vi bidrar med i staden ska även kommande generationer ta del av och då är det avgörande att vi jobbar hållbart.
På Platzer jobbar vi med frihet under ansvar – det innebär att du planerar och kan påverka din vardag på jobbet men också att du vågar ta beslut och att du tror på dig själv – för det kommer vi göra!
Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg!
Ansökan och villkor
Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Vi kommer börja ta kontakt med relevanta kandidater från och med vecka 33, sista ansökningsdag är 25/8 men vänta inte med att söka.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Aug 11
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar ca 75 fastigheter med en total yta om drygt 825 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och vi har som mål att nå 100%. Våra tekniska förvaltare är en viktig del i det arbetet. Du hittar mer information om vårt hållbarhetsarbete här: https://www.platzer.se/om-platzer/hallbarhet/ekologisk-hallbarhet/

Din profil

För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har arbetat några år i liknande roller. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: byggteknik, energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Då vi arbetar teambaserat ser vi att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor.

Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. B-körkort är ett krav. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2023-08-27

Ansök nu

Affärsutvecklare kommersiella fastigheter

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Dec 20
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 75 fastigheter till ett värde om cirka 27 mdkr. Vi prioriterar goda relationer med hyresgästerna och erbjuder service som präglas av närhet och engagemang.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Nu hoppas vi att just du vill vara med på vår fortsatta resa i en roll som affärsutvecklare.

Som affärsutvecklare är du i allra högsta grad med och utvecklar Göteborg som stad. Vi har många spännande projekt framåt i flera olika områden runt om i staden. Läs mer om några av våra pågående utvecklingsprojekt här (https://www.platzer.se/projekt/projektutveckling-kontor/).

Vad ska du göra?

Som affärsutvecklare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att driva större affärsutvecklingsprojekt från idé till färdig produkt. Du ansvarar för att utveckla hållbara produkter och koncept som blir attraktiva för marknaden.

Mer konkret kommer du jobba med att:

- arbeta fram detaljplaner samt planering och konceptualisering i tidiga skeden

- identifiera affärs- och utvecklingsmöjligheter

- övergripande ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom stads-, projekt-och fastighetsutveckling

- projektleda förvärv och försäljning av fastigheter

Som affärsutvecklare arbetar du i nära samarbete med såväl intern- som extern kompetens ofta i parallella processer med många idéer samtidigt. Du rapporterar till affärsutvecklingschef.

Din bakgrund

Du behöver ha en akademisk utbildning inom samhällsbyggnad och flerårig erfarenhet från fastighets-/byggbranschen. Vi vill att du har god erfarenhet från att ha jobbat med fastighets-/projektutveckling gärna inom det kommersiella segmentet. Du har ett starkt affärsfokus och god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter. Du behöver kunna leda projektgrupper med olika kompetenser och är en van beställare.

Vem är du?

Vi är nyfikna på dig! Med det sagt så har vi ändå funderat på vad vi ser är viktigt för att passa i rollen som affärsutvecklare hos oss:

- Du är bra på att kommunicera och samarbeta med andra, du gillar att leda projekt i mål och kan få med dig andra på ett tydligt och engagerande sätt.

- Du är bra på att snabbt skapa dig en överblick kring förutsättningar i ett givet projekt - för att i nästa steg omsätta detta i en möjlig affär.

- Du har en fallenhet och förmåga att tänka och planera långsiktigt där du väver ihop din kunskap om behov på marknaden med Platzers intressen och möjligheter.

- Du trivs med att arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på att leverera på både kort- och långsiktiga mål

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare. Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns några saker som vi tycker utmärker oss:

En av våra största styrkor som arbetsgivare är alla som jobbar här! Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Vår vision är att göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i. Det gör att vi tänker långsiktigt. Och att vi gärna samarbetar med andra företag och organisationer som vill samma sak.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Ansökan

Vi jobbar kontinuerligt med urval så sök gärna redan idag och senast den 13/1.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Pull, HR-chef, på telefon 0722-135157 alternativt Henrik Axelsson, affärsutvecklingschef, på telefon 0730-715990.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Uthyrare kommersiella fastigheter

Uthyrare
Läs mer Apr 14
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter. Vår resa är både kul och utmanande och för rätt person finns stora möjligheter att påverka och att vidareutvecklas. Vårt fastighetsbestånd är idag koncentrerat till ett antal spännande områden i och omkring Göteborg. Vi äger och utvecklar 70 fastigheter med en total yta om cirka 830 000 kvm.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan i rollen som uthyrare?

I rollen som uthyrare är du expert på att matcha kundens behov med möjligheterna i våra områden, fastigheter och lokaler. Din vardag kommer innehålla mängder av kontakter med såväl kunder som kollegor. Låter det intressant? Läs mer nedan.

Vad ska du göra?

Som uthyrare tar du fram lokalerbjudanden som matchar lokal och kund, bearbetar marknaden och tar proaktiva kontakter. Du visar lokaler och följer kunden från första kontakt till påskrivet avtal. En viktig del i denna roll är också att stötta övriga uthyrare i den administrativa delen av säljprocessen (till exempel med annonsering, säljritningar etc) och i nära samarbete med vår marknadsavdelning arbeta fram olika typer säljmaterial.

Vi jobbar teambaserat kring våra fastigheter och som uthyrare har du ett nära samarbete med kollegor inom din egen avdelning, marknadsavdelningen och förvaltningen. Organisatoriskt tillhör du uthyrningsavdelningen inom affärsområde kontor. Vi har idag ett stort kommersiellt bestånd i Göteborgsområdet och som uthyrare är det avgörande att ha ett helhetsperspektiv på kunderbjudandet.

Din bakgrund

Din utbildningsbakgrund är eftergymnasial, troligtvis med inriktning mot marknad, ekonomi eller fastighet och för rollen behöver du ha goda språkkunskaper i svenska och engelska.

Vilken bransch du kommer ifrån är inte avgörande och du måste inte ha jobbat som just uthyrare men vi ser gärna att du ha erfarenhet av B2B med tjänsteförsäljning och relationsmarknadsföring. Det är meriterande omdu har erfarenhet av att ha arbetat i någon form av CRM-system och bildbehandlingsverktyg.

Du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Personliga styrkor

Hos oss får du möjlighet att jobba tillsammans med riktigt härliga kollegor varför din samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera och relatera till andra är avgörande. I ditt jobb har du också kontakt med många olika människor utanför vår organisation där du kommer behöva visa prov på kommunikationsförmåga och tydlighet i ditt budskap.

Du är snabb och skicklig på att nätverka med presumtiva kunder och etablera förtroendefulla kundrelationer. Som person är du nyfiken och positiv, du förstår vad som behöver göras för att på ett strukturerat sätt nå goda resultat. För dig är den bästa affären den du inte gjort än!

Vi erbjuder

Vi vet att det är hård konkurrens om bra medarbetare idag och det kan vara svårt att med några få ord beskriva vad som utmärker just oss som arbetsgivare.

Så hur är Platzer som arbetsplats? Vi ska vara ärliga - vi är inte perfekta. Men det finns ändå några saker som vi tycker utmärker oss:

Vår största styrka är ett gäng ambitiösa, kompetenta men samtidigt avslappnade och schyssta kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss.

Lite mer om oss som jobbar här

Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.

Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Ansökan

Om du tror att du är den vi söker, ansök redan idag eller senast 30/4! Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse.

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på tel. 0722-460280 (SMSa gärna om jag inte svarar, så ringer jag upp så snart som möjligt)

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk förvaltare till Göteborgs bästa Platzer

Fastighetsförvaltare
Läs mer Sep 28
Platzer är ett av Göteborgs största och ledande fastighetsbolag inom kommersiella fastigheter, främst kontor. Vi är med stolthet med och skapar, bevarar och lyfter Göteborgs bästa platser. Vi äger och utvecklar 80 fastigheter med en total yta om cirka 825 000 kvm till ett värde om cirka 27 mdkr.

Gillar du Göteborg? Klart du gör! Vi på Platzer älskar vår stad och jobbar för att Göteborg ska bli Europas bästa stad att arbeta i. Vill du hänga med oss på den resan? Vi söker nu en teknisk förvaltare som inte bara drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem, men också av samarbete och att nå framgång tillsammans!

Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på vår vision: https://youtu.be/DkO1L8p7xpQ

Ansvarsområden
Som teknisk förvaltare hos oss arbetar du i en bred roll och har ett stort ansvar i din fastighetsportfölj. De senaste tio åren har vi minskat vår energianvändning med hela 50% och det är du som teknisk förvaltare som driver arbetet att minska energianvändningen och effektbehovet med kunden i fokus även framåt.

Du är med i alla led gällande tekniska investeringar och planerat underhåll, från att budgetera till att tillse att arbetet blir utfört. Ibland driver du projekten helt självständigt. Du agerar som stöd till organisationen i drift- och teknikfrågor samt finns med som teknisk specialist i ombyggnadsprojekt. Vidare ansvarar du för att gällande myndighetskrav upprätthålls.

Idag är över 90% av våra fastigheter miljöcertifierade och det är våra tekniska förvaltare som både driver och upprätthåller certifieringarna.

I ditt dagliga arbete ingår du i ett fastighetsteam?- du och ditt team förvaltar tillsammans våra fastigheter med bästa möjliga resultat i sikte.


Din profil
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom fastighet, drift eller teknik. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal så väl som i skrift. Då du använder olika datorsystem som stöd i din vardag, behöver du ha mycket god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är meriterande om du har spetskunskaper inom något av följande områden: energieffektivisering, el, installationsteknik, värme eller ventilation.

Som person jobbar du med god struktur i ditt arbete och du är bra på att prioritera. Du drivs av att hitta smarta lösningar på tekniska problem. Då Platzer är ett växande bolag behöver du vara öppensinnad för nya idéer och arbetssätt. En viktig drivkraft hos dig är också din affärsmässighet, där du har lätt att se hur du som teknisk förvaltare kan bidra till att skapa goda affärer.

Vi ser att du har B-körkort. Vi tillhandahåller en elfordonspool med bilar, cyklar och moped som kan användas i tjänsten. Alla våra fastigheter finns i Göteborgsområdet.

Vi erbjuder
Vår största styrka är ett gäng kompetenta och jordnära kollegor. Vi är bra på det vi gör och vi vill verkligen lyckas tillsammans. Att vi äger våra fastigheter och har fokus på Göteborg och faktiskt bara Göteborg skulle vi påstå gör att vi tänker långsiktigt - det vi gör påverkar vår egen livsmiljö, vår egen stad och det är ofta lite extra roligt att kunna se och visa resultatet av vårt arbete genom att bara ta en promenad på stan.

Vi vill alltid bli bättre, vi vill alltid utvecklas och varje ny person som kommer till oss har alla chanser att vara med och hjälpa oss i det. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara dig själv, där du har möjlighet att påverka och får frihet i ditt jobb, där du kan se resultatet av det du gör och långsiktigt bidra till att utveckla Göteborg - då ska du söka dig till oss!

Lite mer om oss som jobbar här
Hos oss får du goda möjligheter till att må bra och att utvecklas. Vi erbjuder stor flexibilitet såväl som kollektivavtal och marknadsmässiga villkor. Vi arbetar aktivt med hälsofrämjande aktiviteter och initiativ samt hittar på roliga saker tillsammans både under och efter arbetstid.
Vi sitter i ett modernt kontor i centrala Göteborg med utsikt över nya Hisingsbron och Göta älv. Här finns utrymme för både fokus, rörelse och gemenskap!

Vi är idag närmare 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad - Göteborg!

Villkor & ansökan

Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse

Har du några?frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Louise Renlund, HR-generalist, på louise.renlund@platzer.se eller 0722460280 (sms:a gärna om jag inte har möjlighet att svara).

Varmt välkommen med din ansökan redan idag eller senast 2022-10-14.

Ansök nu