Göteborg: Hovmästare/arbetsledare och A la carte-personal till enstaka event

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hovmästare/arbetsledare och A la carte-personal till enstaka event i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Deltid

Om tjänsten
Vi söker drivna och utåtriktade hovmästare och serviser som vill arbeta extra på spännande uppdrag. Arbetsplatserna varierar från storslagna event, företagsfester, stora banketter och gemytliga middagar.
Det börjar närma sig flera spännande sommarevent där Carotte står för servicehelheten. Tillsammans levererar vi mat, dryck & service till deltagare på live-eventen.
Våra kommande event:
Gothia och Partille Cup (vecka 27 och 29)Världens största fotbollsturnering med glada ungdomar från hela världen
Event på Åby Arena (vecka 30) Hästkapplöpning med glada spelare som vi serverar gedigen mat & dryck (vecka 30)
Veteran VM (vecka 32 och 33)Friidrottens främsta seniorer tar upp till kamp!

Utöver våra fartfyllda event jobbar vi med en rad externa kunder:
På Carotte arbetar vi tillsammans med en bred portfölj av kunder, allt från stora konferensanläggningar och hotellkedjor till moderna kontorshotell och välrenommerade restauranger. Längd och omfattning på uppdragen varierar och i denna roll har du möjlighet att påverka dina tider helt utifrån ditt privata schema. Vi är måna om vår personal och erbjuder löpande kompetensutveckling. Givetvis får du också massa härliga kollegor, varierande uppdrag och en marknadsmässig lön. För rätt person finns det goda möjligheter för vidareutbildning och mer ansvar.
Exempel på olika uppdrag
Restaurang
Festlokal
Bankett
Catering

Vi söker dig som
Har ett intresse för service och att leverera kvalitet
Har erfarenhet från restaurangbranschen
Har enpositiv och ödmjuk attityd
Är flexibel ochprestigelös
Gillar att jobba i team och leda
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.)
Tala obehindrat på svenska och engelska

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.
Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- ochservicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. Iintroduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för attkunna arbeta med service hos Carotte Staff. Med rättinställning får du möjligheten att avancera inom bolaget och kan blien Carotte Leader.
Om oss
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse
Omfattning: Extra vid behov
Lön: Timlön
Placering: Göteborg
Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris.

Serviceproffs sökes! Deltid (50%) inom servering & reception

Läs mer Apr 11
Om Carotte
Carotte Concierge erbjuder kvalitativ Soft Facility Management och förvandlar våra kunders kontor och fastigheter till en mötesplats som gör skillnad och där människor vill vistas. Oavsett om det handlar om ett smakfullt event, företagsrestaurang, servicepersonal eller att leverera förstklassig catering till både vardag och fest. Våra största drivkrafter är kvalitetshöjd, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar våra kunders förväntningar.
Carotte består idag av tre bolag, Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Jönköping och Göteborg.
I mars 2024 öppnade Carotte Food & Event upp dörrarna för vår andra restaurang- & konferensverksamhet i Göteborg, Leir Mat & Möten. Där erbjuder vi såväl frukost- och lunch som konferens, event och extern catering. Konceptet bygger på unik mat som är skapad från grunden genom noggrant utvalda råvaror. Till Leir Mat & Möten söker vi en person som vill arbeta med serveringen under lunchtid men som också är behjälplig i våra receptioner när behov uppkommer. 
Om tjänsten
Är du ett serviceproffs med kunskap inom servering? Vill du utveckla dina administrativa färdigheter? Vi behöver dig som med ett leende dagligen serverar våra gäster under lunchen på Leir Mat & Möten. Du kommer även ha en ambulerande funktion i våra receptioner då vakanser mm. uppkommer. 
Du blir en viktig del av det härliga teamet på Leir Mat & Möten, där du jobbar tätt tillsammans med vår köksmästare, receptionsansvarig och övriga servicemedarbetare. Ni serverar lunch till både drop-in-gäster och konferenssällskap. 
Arbetstiderna är vardagar 10:30-15:00, men du byter gärna vardagen på Leir mot ett pass i reception mellan ca 08.00-17.00 när behovet uppkommer!
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av servering, gärna a la carte. Du är ett serviceproffs ut i fingerspetsarna och bedriver med lätthet ett starkt värdskap. Du trivs i en lättsam miljö där det är högt i tak, och trots den sköna stämningen behåller du alltid en professionell attityd gentemot våra gäster. Att vara en lagspelare som gärna ställer upp för kollegorna och är flexibel när det behövs är en självklarhet för dig.
Du känner stolthet i att få gästerna känna sig väl omhändertagna. Du har en förmåga av att överblicka och kan vara proaktiv i ditt arbete. Som person utstrålar du glädje som smittar av sig till alla du möter. Du är en person som gillar att arbeta i team, samtidigt är du också självgående och hands on i ditt arbete.
Vi önskar även att du:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska - Är prestigelös, flexibel och lyhörd i ditt arbete. - Har viss erfarenhet för administrativa arbetsuppgifter 
Övrigt
Start: omgående eller enligt önskemål. (Leir Mat & Möten har sommarstängt v.28-31 då du får njuta av sommaren!)  Anställning: Deltid 50% Tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. 
Välkommen med din ansökan! 
Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på natalie@carotte.se. Ansökningarna hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Ansök nu

Servis

Läs mer Apr 4
Göteborgarnas favoritbistro Levantine, är en levande French/New York bistro dit gästerna kommer för att äta goda klassiska rätter tillsammans med nära vänner och familj.
Om dig
God service är enligt oss ett hantverk som tar flera år att bemästra därför söker vi dig med en genuin passion för att ge gästerna en oöverträffad upplevelse varje gång!
Du har med din stora erfarenhet från restaurang skapat en djup förståelse för vad som krävs för att imponera på gästerna. Du brinner verkligen för servicen och gästupplevelsen, är en stark kommunikatör och en följsam teamspelare. Fokus på detaljer är en självklarhet för dig, och du är redo att anpassa dig till olika situationer med en positiv attityd.
Vi tror också att du har minst två års erfarenhet av matsalsarbete som ger dig en trygghet i service när du guidar våra gäster genom kvällen på ett professionellt och avslappnat sätt.
Är du redo att höja ribban och skapa minnesvärda gästupplevelser, är det här din chans att glänsa. Med detta sagt så är din personlighet det som kommer fälla avgörandet, där en positiv attityd och glädje kommer vara nycklar. Det kommer finnas mycket att göra, vilket är fantastiskt i sig, men allt blir ju så mycket bättre om vi kan ha kul samtidigt!
Om tjänsten
Tjänsterna vi söker är både på hel- och deltid med start omgående efter överenskommelse. Du kommer till en restaurang med stora flöden där det krävs struktur och tydlighet för att kunna motsvara gästernas högt ställda förväntningar.
Tjänsten är en heltidsanställnings som inleds av 6 månaders provanställning. Lön och startdatum enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid & Deltid
Lön: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: Urval sker löpande
Anställningsform: Inleds med en provanställning följt av en tillsvidareanställning.
www.Levantine.se

Ansök nu

Serveringspersonal sökes för extra jobb!

Läs mer Mar 19
Om jobbet:
Vi söker dig som har några års erfarenhet som servitör/servitris och vill jobba extra när det passar just dig! Hos oss får du möjlighet att jobba på några av Göteborgs mest populära hotell och restauranger och ge gästerna en fantastisk upplevelse. Om du söker ett arbete vid sidan av dina studier eller annat arbete är det här för dig. Vem är du?
Vi söker engagerade och utåtriktade medarbetare som trivs med utmaningar och att arbeta i en dynamisk bransch. Vi ser gärna att du är van vid att hantera en egen station och har erfarenhet av att på ett professionellt sätt presentera både mat och dryck för gäster. Vi ser att du är social, serviceinriktad och alltid strävar efter att ge bästa möjliga kundbemötande.
Du ska ha ett stort intresse för att ge bra service, vara engagerad och ha en god samarbetsförmåga.
Vi ser gärna att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, och har ett starkt engagemang för att leverera högkvalitativ service. Har du körkort och bil är det ett plus, men inget krav. För att passa i denna roll har du även en annan huvudsaklig sysselsättning, som exempelvis studier eller ett annat arbete på hel- eller deltid.

Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Servitör/Servitris - Sushirestaurang

Läs mer Feb 12
Now Hiring: Waitstaff for UMIZU – Asian Luxury Dining in Central Gothenburg


UMIZU is a new Asian luxury restaurant opening its doors on May 16th at Övre Husargatan 3. We are seeking professional and service-minded waiters and waitresses to join our front-of-house team and help us deliver an exceptional dining experience to our guests.
At UMIZU, we offer a refined atmosphere, elevated Asian cuisine, and first-class service. We are now looking for team members who share our values of quality, professionalism, and warm hospitality.


We are looking for individuals who:
Have previous experience in fine dining or upscale service environments.
Are well-presented, punctual, and attentive to detail.
Communicate confidently in Swedish and English.
Take pride in creating memorable guest experiences.
Are flexible and available to work evenings and weekends.



Your Responsibilities:
Deliver outstanding service with a personal touch.
Guide guests through our menu with confidence and knowledge.
Ensure the highest standards of cleanliness and presentation.
Work closely with our kitchen and bar teams to create seamless dining experiences.



We offer:
A beautifully designed and inspiring work environment
A unique opportunity to be part of a new and ambitious restaurant from day one
Competitive salary, fair working conditions, and tips
A professional and respectful team culture
Opportunities for development and growth within the company



If you are passionate about hospitality and excited to be part of something new, we would love to hear from you.
To apply, please send your CV and a brief personal introduction to [Hakim@umizu.se], with the subject line: Waiter Application – UMIZU.
————————————————————————


UMIZU söker servispersonal – Asiatisk lyxrestaurang i centrala Göteborg


UMIZU är en ny asiatisk lyxrestaurang som öppnar den 16 maj på Övre Husargatan 3. Vi söker nu professionella och serviceinriktade servitörer och servitriser till vårt team, med målet att erbjuda våra gäster en förstklassig mat- och serviceupplevelse.
På UMIZU kombinerar vi elegant miljö med modern asiatisk gastronomi och högsta nivå av gästservice. Vi söker medarbetare som delar våra värderingar: kvalitet, professionalism och genuin gästfrihet.


Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet från fine dining eller exklusiva restaurangmiljöer
Är välvårdad, punktlig och har öga för detaljer
Kommunicera tryggt på svenska och engelska
Brinner för att skapa minnesvärda upplevelser för gäster
Är flexibel och kan arbeta kvällar och helger



Dina ansvarsområden:
Leverera enastående service med en personlig touch.
Guida gäster genom vår meny med självförtroende och kunskap.
Säkerställ högsta standard vad gäller renlighet och presentation.
Arbeta nära vårt köks- och barteam för att skapa en sömlös matupplevelse.



Vi erbjuder:
En vacker och inspirerande arbetsplats
En unik chans att vara med från starten av en spännande restaurangsatsning
Konkurrenskraftig lön, rättvisa arbetsvillkor och dricks
En professionell och respektfull arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter inom företaget



Om du brinner för service och vill vara med och bygga något nytt – varmt välkommen med din ansökan.
Skicka ditt CV och en kort presentation till Hakim@umizu.se
Ämne: Servitörsansökan – UMIZU

Ansök nu

Servis Extra 145 - 190 kr per timme

Läs mer Jan 28
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR
På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften.
Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM
VEM VI SÖKER:
Erfaren och självgående servis.
Minst några års erfarenhet i branschen, men inte nödvändigtvis från stjärnkrogar.
Trivs med att jobba i olika miljöer och ser det som en möjlighet att utvecklas.
Anpassar sig snabbt till nya rutiner och miljöer.
En teamspelare med hög social kompetens.

HUR DET FUNGERAR:
Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag.
Du får jobbförslag i god tid och bestämmer själv hur mycket och när du vill arbeta.
Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på dina önskemål.
Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst.
Ett extrajobb med en arbetsgivare som bryr sig.

FRAM ERBJUDER
145 - 190 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet.
Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart.
Betalda resor till och från jobbet vid längre resor.
Jobba när du vill, som du vill.
FLEXIBEL LÖN.Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va?
VILKA ÄR FRAM BEMANNING?FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och nu även i Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö.
Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning.
ANSÖKANI den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande.Start: Enligt överenskommelse.
Lön: 145-190 kr i timmen
Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal.
Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB .

Flexibelt extrajobb inom reception & konferens

Receptionist
Läs mer Apr 11
Om tjänsten
Är du en servicestjärna som är intresserad av att kombinera dina studier eller annan huvudsaklig sysselsättning med ett socialt och roligt extrajobb?
Då har vi en utvecklande och ett rolig tjänst för dig!
Vi bemannar både fastighets receptioner och moderna co-working arenor i Göteborg med omnejd. Den här rollen passar dig som har tidigare erfarenhet av service och reception, är prestigelös och har god administrativ förmåga. För våra uppdrag kommer man att ha stor möjlighet att själv påverka sina tider utifrån sitt privata schema, och för rätt person finns det goda möjligheter till vidare utveckling. Arbetstiderna i våra receptioner är dock alltid förlagda till dagtid. 
Dina arbetsuppgifter kan till exempel bestå av att:
Välkomna medlemmar, kunder och medarbetare
Ta hand om konferenser och frukost
Ha kontakt med leverantörer
Arbeta administrativt i affärs -& bokningssystem
Post- och fakturahantering samt bud
Bokningar och beställningar
Agera mood manager och ta hand om såväl besökare som medarbetare
Ansvara för konferensrum och fika på kontoret
Dela ut accesser

Vidare ingår diverse administrativa sysslor, exempelvis utfärdande av nyckelbrickor för nyanställda och besökare. En av de viktigaste delarna är att du ser till att alla besökare, interna som externa, får ett professionellt och trevligtbemötande och att receptionen alltid är en välkomnande och trevlig plats.
Vi söker dig som:
Har ett intresse för service och att leverera kvalitet
Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor
Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös. En förebild helt enkelt
Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.)
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska 

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. Motivera väl i din ansökan varför just du passar för rollen – både erfarenhets- och personlighetsmässigt
Om oss Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltids uppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, reception, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Extra vid behov
Lön: Timlön
Placering: Göteborg
Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Serviceproffs sökes! Deltid (50%) inom servering & reception

Servitör/Servitris
Läs mer Apr 11
Om Carotte
Carotte Concierge erbjuder kvalitativ Soft Facility Management och förvandlar våra kunders kontor och fastigheter till en mötesplats som gör skillnad och där människor vill vistas. Oavsett om det handlar om ett smakfullt event, företagsrestaurang, servicepersonal eller att leverera förstklassig catering till både vardag och fest. Våra största drivkrafter är kvalitetshöjd, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar våra kunders förväntningar.
Carotte består idag av tre bolag, Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Jönköping och Göteborg.
I mars 2024 öppnade Carotte Food & Event upp dörrarna för vår andra restaurang- & konferensverksamhet i Göteborg, Leir Mat & Möten. Där erbjuder vi såväl frukost- och lunch som konferens, event och extern catering. Konceptet bygger på unik mat som är skapad från grunden genom noggrant utvalda råvaror. Till Leir Mat & Möten söker vi en person som vill arbeta med serveringen under lunchtid men som också är behjälplig i våra receptioner när behov uppkommer. 
Om tjänsten
Är du ett serviceproffs med kunskap inom servering? Vill du utveckla dina administrativa färdigheter? Vi behöver dig som med ett leende dagligen serverar våra gäster under lunchen på Leir Mat & Möten. Du kommer även ha en ambulerande funktion i våra receptioner då vakanser mm. uppkommer. 
Du blir en viktig del av det härliga teamet på Leir Mat & Möten, där du jobbar tätt tillsammans med vår köksmästare, receptionsansvarig och övriga servicemedarbetare. Ni serverar lunch till både drop-in-gäster och konferenssällskap. 
Arbetstiderna är vardagar 10:30-15:00, men du byter gärna vardagen på Leir mot ett pass i reception mellan ca 08.00-17.00 när behovet uppkommer!
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av servering, gärna a la carte. Du är ett serviceproffs ut i fingerspetsarna och bedriver med lätthet ett starkt värdskap. Du trivs i en lättsam miljö där det är högt i tak, och trots den sköna stämningen behåller du alltid en professionell attityd gentemot våra gäster. Att vara en lagspelare som gärna ställer upp för kollegorna och är flexibel när det behövs är en självklarhet för dig.
Du känner stolthet i att få gästerna känna sig väl omhändertagna. Du har en förmåga av att överblicka och kan vara proaktiv i ditt arbete. Som person utstrålar du glädje som smittar av sig till alla du möter. Du är en person som gillar att arbeta i team, samtidigt är du också självgående och hands on i ditt arbete.
Vi önskar även att du:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska - Är prestigelös, flexibel och lyhörd i ditt arbete. - Har viss erfarenhet för administrativa arbetsuppgifter 
Övrigt
Start: omgående eller enligt önskemål. (Leir Mat & Möten har sommarstängt v.28-31 då du får njuta av sommaren!)  Anställning: Deltid 50% Tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader. 
Välkommen med din ansökan! 
Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på natalie@carotte.se. Ansökningarna hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Ansök nu

Receptionist/Kontorsassistent på deltid 75% till Triathlon Group

Kontorsreceptionist
Läs mer Jan 28
OM CAROTTE
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen. Carotte har kontor i Göteborg, Stockholm & Jönköping och kunder över hela Sverige.
VÅR KUND
Triathlon Group är ett dynamiskt konsultbolag som arbetar med ledande företag och organisationer för att lösa komplexa affärsutmaningar. Deras kontor erbjuder en inspirerande miljö där kvalitet, utveckling och engagemang står i centrum. Här möts du av en modern och professionell arbetsplats med ett team som drivs av en stark passion för att göra skillnad. Triathlon Group har en kultur som genomsyras av samarbete, höga ambitioner och en tydlig målsättning att alltid leverera på toppnivå.
Teamet består av kunniga och engagerade medarbetare som värdesätter både individuell prestation och laganda. Som kontorsassistent blir du en viktig del av denna välkomnande och stödjande miljö, där du kan förvänta dig att arbeta nära drivna och inspirerande kollegor som alla strävar efter att skapa bästa möjliga resultat för kunderna.

OM TJÄNSTEN
I rollen som kontorsassistent hos Triathlon Group blir du navet som säkerställer att kontoret fungerar smidigt och professionellt. Du kommer att bemanna receptionen, välkomna besökare och hantera både inkommande och utgående post. Utöver att upprätthålla ordning i konferensrum och kök ansvarar du för inköp av förbrukningsvaror och håller en bra dialog med leverantörer. Du kommer även att stödja ledningsgruppen med administrativa uppgifter, som hantering av kvitton, skapande av dokument och inköp av presenter. Som eventkoordinator ansvarar du för planeringen och genomförandet av företagets interna och externa event, inklusive friskvårdsaktiviteter och kundarrangemang. Du hanterar dessutom fakturor och ser till att alla ekonomiska flöden fungerar korrekt.
DIN PROFIL
Vi söker dig som är en serviceinriktad och strukturerad person med ett öga för detaljer. Du har en naturlig förmåga att skapa ordning och trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet. Du är självgående, tar gärna initiativ och är inte rädd för att ta ansvar när det behövs. Tidigare erfarenhet från kontorsadministration, reception eller liknande roller är ett krav. Du har ett professionellt bemötande, är duktig på att hantera flera uppgifter parallellt och kan snabbt anpassa dig efter nya situationer. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt erfarenhet av att arbeta i Office-paketet är ett plus. Om du uppskattar en varierad vardag och vill bidra till en trivsam och effektiv arbetsmiljö är detta rollen för dig!

Arbetstider: Varannan vecka 07.00-13.30 och 11.30-18.00. Vid speciella tillfällen kan kvällsevenemang tillkomma.
Anställningsform:75% anställning med inledande provanställning på 6 månader. Du är anställd hos oss på Carotte Staff och arbetar hos vår kund Triathlon Group.
Startdatum:Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta natalie@carotte.se. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Diskare & restaurangbiträden för extrajobb hos Carotte's kunder i Göteborg

Diskare
Läs mer Jan 10
Om tjänsten
Är du en glad och stresstålig diskare eller köksbiträde som vill jobba extra på live-event, restauranger,hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Göteborg samt i våra Carotte lunchrestauranger? Då har vi de rätta uppdragen för dig!
Du kommer att arbeta som diskare/köksbiträdepå uppdrag av oss ute hos våra kunder och kommer därmed på ett naturligt sätt att ingå i deras team för det aktuella passet. Arbetstid och tillgänglighet varierar stort och pass kan komma med kort framförhållning eller vara under längre sammanhängande period. Många arbetspass är i Carottes egna lunchrestauranger.
För oss på Carotte är personligheten det viktigaste, samt att man har driv och passion för det man skapar. Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av våra kunder!Vi söker dig som
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (på minst 50%)
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet som diskare och/eller restaurangbiträde
Känner dig trygg i ditt arbete och kanjobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare.
Är prestigelös, flexibel och lyhörd.
Talar svenska eller engelska obehindrat.

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.
Om CarotteCarotte består idag av tre bolag, Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Jönköping och Göteborg.Carotte Staff är ett bemanningsföretag som jobbar med olika restauranger, hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Stockholm. Nya uppdrag och spännande tjänster dyker ständigt upp och oavsett om man bara vill jobba ett fåtal gånger i månaden eller på heltid har vi något för dig. Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av kunder!
ÖVRIG INFORMATION
Start: OmgåendeArbetstider: VarierandeLön: TimlönPlacering: Göteborg
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta ansvarig rekryterare.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Köksbiträden & kockar för extrajobb på varierade uppdrag

Kock, storhushåll
Läs mer Jan 10
Om tjänsten
Är du en glad och stresståligt köksbiträde ellerkock som vill jobba extra på fartfyllda live-event,restauranger, hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Göteborg? Då har vi de rätta uppdragen för dig!
Du kommer att arbeta som kock eller köksbiträde på uppdrag av oss ute hos våra kunder, och kommer därmed på ett naturligt sätt att ingå i deras team för det aktuella passet. Arbetstid och tillgänglighet varierar stort och pass kan komma med kort framförhållning eller vara under längre sammanhängande period.
För oss på Carotte är personligheten det viktigaste, samt att man har driv och passion för det man skapar. Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av våra fantastiska kunder!Vi söker dig som
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (på minst 50%)
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet som kock/köksbiträde inom á la carte, catering eller storkök.
Känner dig trygg i köket, kunna jobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare.
Är prestigelös, flexibel och lyhörd i ditt arbete.
Talar svenska eller engelska obehindrat.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder. Du kan även få möjligheten att jobba extra hos oss utöver Partille Cup och Gothia Cup.Carotte Staff är ett bemanningsföretag som jobbar med olika restauranger, hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Göteborg. Nya uppdrag och spännande tjänster dyker ständigt upp och oavsett om man bara vill jobba ett fåtal gånger i månaden eller på heltid har vi något för dig.Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av våra fantastiska kunder!

Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- ochservicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. Iintroduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för attkunna arbeta med service hos Carotte Staff. Med rättinställning får du möjligheten att avancera inom bolaget och kan blien Carotte Leader.
Om CarotteCarotte består idag av tre bolag, Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Jönköping och Göteborg. I september 2022 etablerade vi Carotte Catering på Läppstiftet i Göteborg. Där erbjuder vi såväl frukost- och lunch som konferens, event och extern catering. Vi erbjuder unik mat som är skapad från grunden genom noggrant utvalda råvaror.
Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra – engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms, Göteborgs och Malmös främsta servicepersonal.
ÖVRIG INFORMATION
Start: OmgåendeArbetstider: VarierandeLön: TimlönPlacering: Göteborg
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta ansvarig rekryterare.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekrytering- och bemanningskoordinator till Carotte Staff

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Dec 20
Om Carotte
Carotte består idag av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Göteborg och Jönköping. År 2019 köpte starka investerare, som arbetat inom koncernen i olika roller, upp Carotte. Ägarnas perspektiv är långsiktiga och tillväxt- och utvecklingsmålen är högt uppsatta. Vi har snabbt tagit marknadsandelar och har under 2022 tredubblat vår omsättning från 2021. Vår ambition är att växa till Sveriges främsta bolag inom Soft Facility Management och att fortsätta etablera kontor på nya regioner.
Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra – engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms, Göteborgs och Malmös främsta servicepersonal.

Om tjänstenTjänsten som rekrytering- och bemanningskoordinator innebär en mångsidig och utvecklade vardag som innefattar både socialt och administrativt arbete. I denna tjänst får dumöjlighet att kombinera det bästa av två världar, att jobba verksamhetsnära i drift samt arbeta med administrativa uppgifter. I rollen kommer du delvis att arbeta med rekrytering av ny personal inom både arbetar- och tjänstemannasektorn. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen, från kundkontakt, kravprofil, annonsskrivning, urval, kandidatkontakt till avtalsskrivning, on-boarding och uppföljning. Rollen innebär också administrering, schemaläggning och bemanning, vilket även inkluderar att närvara ute hos våra kunder tillsammans med våra konsulter. Att vårda relationer med kunder och konsulter är en viktig del av ditt dagliga arbete. Du kommer även vara med och leda våra attraktiva utbildningar inom Carotte Academy och säkerställa att utbildningsprogrammen ständigt uppdateras samt håller den höga nivå vi eftersträvar.

Din arbetsdag är främst belagdtill arbete dagtid men detkommer att variera, då du förväntas arbeta både dagtid, kvällar och helger. Kvällar och helger är särskilt vanliga under våra högsäsonger.I denna rollen behöver du vara prestigelös och flexibel.


Arbetsuppgifter
Genomföra rekryteringsprocesser från början till slut
Koordinera och schemalägga konsulter på olika uppdrag
Kund- och konsultvård i form av täta dialoger och uppföljningar
Ta emot konsulter hos våra kunder och vara delaktig inför arbetspass
Delta vid och koordinera våra utbildningar i Carotte Academy
Arbete ute hos våra kunder

Och mycket mer…
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet inom service, harviss administrativ erfarenhetoch vill ta ett nästa kliv i karriären.
Vi söker dig som
Har serviceerfarenhet, gärna inom serverings- och restaurangbranschen
Har haft en ledande befattning som exempelvis hovmästare (meriterande)
Har en positiv attityd, är ödmjuk och prestigelös, en förebild helt enkelt
Har administrativ erfarenhet (meriterande)
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Är flexibel vad det gäller arbetstider

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer.Du gillar när det är full fart, en varierad miljö ochger inte upp när det känns motigt, du blir lite extra glad när du fått bidra till att ha satt ytterligare en person i jobb
Välkommen med din ansökan!
Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt med CV och personligt brev.
Omfattning: Tillsvidareanställning 100% med en provanställning på 6 månaderStart: Februari eller enligt överenskommelseLön: MånadslönPlacering: Göteborg

Sökord: Rekrytering, bemanning, koordinator, team, restaurang, hotell, konferens, reception, konsultchef, konsultansvarig

Ansök nu