Göteborg: Hovmästare/arbetsledare och A la carte-personal till enstaka event

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hovmästare/arbetsledare och A la carte-personal till enstaka event i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Deltid

Om tjänsten
Vi söker drivna och utåtriktade hovmästare och serviser som vill arbeta extra på spännande uppdrag. Arbetsplatserna varierar från storslagna event, företagsfester, stora banketter och gemytliga middagar.
Det börjar närma sig flera spännande sommarevent där Carotte står för servicehelheten. Tillsammans levererar vi mat, dryck & service till deltagare på live-eventen.
Våra kommande event:
Gothia och Partille Cup (vecka 27 och 29)Världens största fotbollsturnering med glada ungdomar från hela världen
Event på Åby Arena (vecka 30) Hästkapplöpning med glada spelare som vi serverar gedigen mat & dryck (vecka 30)
Veteran VM (vecka 32 och 33)Friidrottens främsta seniorer tar upp till kamp!

Utöver våra fartfyllda event jobbar vi med en rad externa kunder:
På Carotte arbetar vi tillsammans med en bred portfölj av kunder, allt från stora konferensanläggningar och hotellkedjor till moderna kontorshotell och välrenommerade restauranger. Längd och omfattning på uppdragen varierar och i denna roll har du möjlighet att påverka dina tider helt utifrån ditt privata schema. Vi är måna om vår personal och erbjuder löpande kompetensutveckling. Givetvis får du också massa härliga kollegor, varierande uppdrag och en marknadsmässig lön. För rätt person finns det goda möjligheter för vidareutbildning och mer ansvar.
Exempel på olika uppdrag
Restaurang
Festlokal
Bankett
Catering

Vi söker dig som
Har ett intresse för service och att leverera kvalitet
Har erfarenhet från restaurangbranschen
Har enpositiv och ödmjuk attityd
Är flexibel ochprestigelös
Gillar att jobba i team och leda
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.)
Tala obehindrat på svenska och engelska

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.
Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- ochservicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. Iintroduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för attkunna arbeta med service hos Carotte Staff. Med rättinställning får du möjligheten att avancera inom bolaget och kan blien Carotte Leader.
Om oss
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse
Omfattning: Extra vid behov
Lön: Timlön
Placering: Göteborg
Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris.

Självgående Serviser inför höstens uppdrag!

Läs mer Jul 12
Om jobbet:Nu är vi i fullgång att hitta våra nästa medarbetare inför höstens spännande uppdrag. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ALC-Restaurang eller banketter. Vi letar efter dig som pluggar eller har en annan sidosyssla.Vem är du?Du utstrålar energi & har lätt att anpassa dig till nya miljöer. Du tycker om att utmana dig själv men framförallt gå utanför din comfort-zone. Du har minst 1 års dokumenterad erfarenhet av bankett eller restaurang. Du har koll på specialkost & har ett brinnande intresse för mat/dryck. Du behärskar svenska samt engelska i tal &skrift;.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Grundkurs i bankett (Stora middagar)

Läs mer Jul 12
Om Kursen:En kostnadsfripraktisk grundkurs i bankett *Stora middag där det oftast är 3-rätters tallrik servering samt dryck*där vi bland annat går igenom
- Specialkost- Uppdukning- Servering av dryck- Bärteknik (3 tallrikar) samt serveringsteknik- Avplock tallrikar samt avplock med bricka- Alkohollagar
Kursen är belagd vardagar med start 16.00 och pågår i 3h inkl. en kort rast.Detta är en grundkurs och efter avslutad kurs kan leda till en anställning* för höstens uppdrag. Våra anställningar riktar sig till dig som är studerande eller har en annan sidosyssling.*Kompletteringskurs kan tillkommaVem är du?Du har en stark service personlighet och lätt att ta emot instruktioner. Vi ser helst till att du har arbetat med något likande eller inom service branschen. Du klarar av att ha många bollar i luften och arbeta i team. Du är punktlig och noggrann och kan jobba i högt tempo när det behövs. Du utstrålar energi och bidrar till en god arbetsmiljö.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Erfaren Bankett Servis För Höstens Stora Middagar!

Läs mer Jul 12
Om jobbet:Vi letar nu efter erfarna och kunniga bankettservis inför höstens stora uppdrag, där tallrikservering med dryck ingår i jobbet.Vi letar efter dig som studerar eller har en annan sidosyssling men vill vara kvar inom branschen. Arbetstiderna är fördelade merpart kvällar ochhelger, dagtid kan förekomma.Vem är du?Du är en glädjespridare som tar ditt jobb på allvar. Du har lätt att anpassa dig och hjälper till att bidra med en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Du har lätt att förstå och ta till dig instruktioner och följa dem.VI söker gärna dig som har:*Minst 1års erfarenhet av bankett eller 3års erfarenhet av ALC-servering.*Du har vetskap om specialkost.*Du behärskar svenska och/eller engelska väl i tal.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Erfaren Bankett Servis För Höstens Stora Middagar!

Läs mer Jul 4
Om jobbet:Vi letar nu efter erfarna och kunniga bankettservis inför höstens stora uppdrag, där tallrikservering med dryck ingår i jobbet.Vi letar efter dig som studerar eller har en annan sidosyssling men vill vara kvar inom branschen. Arbetstiderna är fördelade merpart kvällar ochhelger, dagtid kan förekomma.Vem är du?Du är en glädjespridare som tar ditt jobb på allvar. Du har lätt att anpassa dig och hjälper till att bidra med en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Du har lätt att förstå och ta till dig instruktioner och följa dem.VI söker gärna dig som har:*Minst 1års erfarenhet av bankett eller 3års erfarenhet av ALC-servering.*Du har vetskap om specialkost.*Du behärskar svenska och/eller engelska väl i tal.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Erfaren Bankett Servis För Höstens Stora Middagar!

Läs mer Jun 28
Om jobbet:Vi letar nu efter erfarna och kunniga bankettservis inför höstens stora uppdrag, där tallrikservering med dryck ingår i jobbet.Vi letar efter dig som studerar eller har en annan sidosyssling men vill vara kvar inom branschen. Arbetstiderna är fördelade merpart kvällar ochhelger, dagtid kan förekomma.Vem är du?Du är en glädjespridare som tar ditt jobb på allvar. Du har lätt att anpassa dig och hjälper till att bidra med en god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Du har lätt att förstå och ta till dig instruktioner och följa dem.VI söker gärna dig som har:*Minst 1års erfarenhet av bankett eller 3års erfarenhet av ALC-servering.*Du har vetskap om specialkost.*Du behärskar svenska och/eller engelska väl i tal.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Carotte Staff AB .

Flexibelt extrajobb inom reception & konferens

Receptionist, telefonist
Läs mer Jul 5
Om tjänsten
Är duen servicestjärna som är intresserad av att kombinera dina studier eller annan huvudsaklig sysselsättning med ett socialt och roligt extrajobb?
Då har vi en utvecklande och ett rolig tjänst för dig!
Vi bemannar både fastighets receptioner och modernaco-working arenor i Göteborg med omnejd.Den här rollen passar dig som har tidigare erfarenhet av service och reception, är prestigelös och har god administrativ förmåga. För våra uppdrag kommer man att ha stor möjlighet att själv påverka sina tider utifrån sitt privata schema, och för rätt person finns det goda möjligheter till vidare utveckling.
Dina arbetsuppgifter kan till exempel bestå av att:
Välkomna medlemmar,kunder och medarbetare
Ta hand om konferenser och frukost
Ha kontakt med leverantörer
Arbeta administrativt i affärs -& bokningssystem
Post- och fakturahantering samt bud
Bokningar och beställningar
Agera mood manager och ta hand om såväl besökare som medarbetare
Ansvara för konferensrum och fika på kontoret
Dela ut accesser

Vidare ingår diverse administrativa sysslor, exempelvis utfärdande av nyckelbrickor för nyanställda och besökare. En av de viktigaste delarna är att du ser till att alla besökare, interna som externa, får ett professionellt och trevligtbemötande och att receptionen alltid är en välkomnande och trevlig plats.
Vi söker dig som:
Har ett intresse för service och att leverera kvalitet
Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor
Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel och prestigelös. En förebild helt enkelt
Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.)
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. Motivera väl i din ansökan varför just du passar för rollen – både erfarenhets- och personlighetsmässigt
Om ossCarotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltids uppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, reception, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Extra vid behov
Lön: Timlön
Placering: Göteborg
Sök tjänsten genom att klicka på "Jag vill ansöka!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Värd/Värdinna till innovativt fastighetsbolag

Receptionist, telefonist
Läs mer Jul 4
OM TJÄNSTEN
Vi söker för kunds räkning enenergifylld och service-mindedvärd/värdinna med ett öga för detaljer. Arbetet är på en co-working arena där det viktigaste är medlemmarna och deras upplevelse av värdskapet.
Då kan rollen som värd vara perfekt för dig! Som värd är din viktigaste uppgift att ge våra gäster en förstklassig upplevelse från det att de kliver in genom dörrarna.
Din dagliga rutin kommer att inkludera att välkomna besökare med ett leende, svara på deras frågor samt se till att våra konferensgäster och medlemmar har allt de behöver för en trevlig vistelse.Det innebär att ordna frukostar, luncher och fikapauser, samt se till att all konferensteknik är i toppskick när det behövsoch hantera allehanda administrativa uppgifter.
Ditt öga för detaljer kommer att vara ovärderligt när du ser till att våra utrymmen alltid är prydliga och presentabla för våra gäster. Du behöver ha väl kännedom av lokalerna som du är ansvarig för att visa till nya potentiella medlemmar.Dessutom kommer du att vara ansvarig för att bemanna receptionen och säkerställa att varje gäst får det förstklassiga bemötande de förtjänar.Tjänsten innebär att du är anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund. Omfattningen är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar 08.00-17.00. Under vissa event kan enstaka kvällar samt helgarbete förekomma.
Tillträde: Höst 2024
DIN PROFIL
Erfarenhet av service och administration är en förutsättning för att lyckas i rollen och vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som driver ditt eget arbete framåt, är serviceinriktad och alltid sätter kunden främst.
Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst. Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera.
Vidare har du ett säljandeförhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Med din sälj medvetenhet,ditt driv och engagemangblir co-working arenan mer flexibel och snabbare på att anpassa sig till både förändringar i marknaden samt medlemmarnas behov och är därmed en viktig del i ditt dagliga arbete.
Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. Vi ser gärna att du har arbetat i någon form avaffärssystem samt bokningssystemtidigare.
Genom din tidigare erfarenhet av liknande roller är du även bekant med modern konferensteknik och har lätt för att lösa vanligt förekommande tekniskt strul som kan uppstå. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och givetvis delar du våra värderingar; kvalitet, förebild, service och nyskapande.
I denna roll lägger vi stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Vill du öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, rekommenderar vi att du bifogar ett personligt brev i din ansökan. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt.OM OSS
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen.
ÖVRIG INFORMATION
I denna process samarbetar kund med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direktav Natalie Fjellström via mail natalie@carotte.se.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt.

Ansök nu

Serveringspersonal för längre uppdrag på Gothia Towers och Svenska Mässan

Servitör, kafé och konditori/Servitris, kafé och konditori
Läs mer Maj 31
Vi söker dig som vill arbeta som serveringspersonal på uppdrag för Gothia Towers och Svenska Mässan.Du kommer att vara en del av ett stort team med brinnande passion för service, möten och evenemang.
Om Svenska Mässan Gothia Towers som är en av våra största kunder och en spännande arbetsplats.
Gothia Towers är idag en av Nordens mest attraktiva mötesplatser med 41 000 m2 upplevelseyta, 1200 förstklassiga hotellrum och sviter samt 5 populära barer och restauranger.
Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen och med kärnvärdena engagemang, samarbete och mod som vägvisare och inspirationskälla, strävar man ständigt efter att uträtta nya stordåd – varje dag och i varje möte med besökare, kunder och varandra.
Om tjänsten
Svenska Mässan och Gothia Towers bildar tillsammans en av Europas största helintegrerade mötesplatser med cityläge. Varje år väljer mer än 1,8 miljoner besökare från hela världen att mötas, äta och bo, utveckla affärer, produkter eller idéer hos dem. Här erbjuds allt från hotell, butiker, teater, spa och restauranger till mässhallar och olika typer av mötesarenor. Allt samlat under ett tak och med stadslivet precis utanför dörren.
Som serveringspersonal på Gothia Towers och Svenska Mässankommer du alltid att ha fokus på gästservice och kvalité.Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på verksamhetens bokningarochdu kommer bland annatarbeta på flera mässor såsom Bokmässan 2024, festliga banketter och välsmakande julbord. Exempel på arbetsuppgifter är således:
Välkomna och ta hand om gäster under konferenser och mingel.
Bankettservering och bar
Plocka disk under exempelvis mässor.
Montercatering - Service på Svenska Mässan
Kassahantering

Du kommer att gå på ett rullande schema där arbetstiderna är förlagda alla dagar i veckan samt helger och kvällstid. Det är en visstidsanställning på 75%under perioden 19 augusti till 30 juni 2025.
Din profilDu har förmågan att leverera service utöver det vanliga och utför ditt arbete prestigelöst med ett glatt humör. Du är duktig på att samarbeta då du förväntas stötta kollegor som är nya på arbetet.
Som konsult på Carotteär du ansvarstagande och har lätt för att anpassa dig till nya situationer.Vi förutsätter naturligtvis att du är professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor. Våra värdeord är förebilder, kvalitet, personligt och nyskapande- precis så vill vi att våra kunder och deras gäster ska uppleva oss.
Tidigare arbetslivserfarenhet av servering och restaurang är meriterande men inget krav.I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Har du ingen tidigare erfarenhet eller utbildning inomgästbemötande ochservering kommer viatt erbjuda dig en grundläggande utbildning för att du ska känna trygg i att hantera arbetsuppgifterna och leverera förstklassig service till våra kunder.
Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff.
Om Carotte
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.

ÖVRIG INFORMATION
Start: 12 augusti till 30 juni 2025
Anställningsform: Visstidsanställning på75%, varierande schema förlagt måndag till söndag.
Placering: Göteborg
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar kontakta gärna ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Kockuppdrag på Carotte's live-event i sommar!

Kock, storhushåll
Läs mer Apr 25
Om tjänsten
Är du en glad och stresstålig kock som vill jobba på fartfyllda live-event från maj till augustii Göteborg i sommar? Då har vi de rätta uppdragen för dig! Vhans till extra pass löpade under året kommer även att finnasDet börjar närma sig flera spännande sommarevent där Carotte står för servicehelheten. Tillsammans levererar vi mat, dryck & service till deltagare på live-eventen.
Våra kommande event:
Göteborgsvarvet (vecka 20) Folkfesten där vi levererar mat och dryck till tappra löpare från hela Sverige
Scandinavian Mixed 2024 i Helsingborg (vecka 23) Världens första helt jämnställda golftävling med 40 000 besökare från hela världen
Gothia och Partille Cup (vecka 27 och 39)Världens största fotbollsturnering med glada ungdomar från hela världen
Event på Åby Arena(vecka 30)Häst kapplöpning med glada spelare som vi serverar gedigen mat & dryck (vecka 30)
Veteran VM(vecka 32 och 33)Friidrottens främsta seniorer tar upp till kamp!

Det kommer även finnas arbetspass under sommarn som utgår från Carottes restaurang i Läppstiftet. Möjlighet till vidare extra arbete under hela året finns!
Vi söker nu duktiga och självgående kockar som vill vara en del utav köksteamet.Du kommer att jobba i provisoriska kök och ombytliga miljöerdär du levererar Göteborgs bästa hamburgare, korv med bröd, kebab samt veganskt alternativ. Tillagningen kommer att ske på plats i tält. Det kommer att vara högt tryck och stora volymer av mat där du även behöver vara behjälplig att lägga upp maten på ett tilltalande sätt.För att vara aktuell för arbetet behöver du vara flexibel och ha möjlighet att arbeta under de dagar och tider som evenemangen pågår.
Vi söker dig som
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet som, kock/köksbiträde inom á la Carte, catering eller storkök i minst 2 år.
Känner dig trygg i köket, kunna jobba självständigt men är självklart också en bra lagspelare.
Är prestigelös, flexibel och lyhörd i ditt arbete.
Talar svenska eller engelska obehindrat.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder. Du kan även få möjligheten att jobba extra hos oss utöver Partille Cup och Gothia Cup.Carotte Staff är ett bemanningsföretag som jobbar med olika restauranger, hotell, konferensanläggningar samt mycket mer runtom i Göteborg. Nya uppdrag och spännande tjänster dyker ständigt upp och oavsett om man bara vill jobba ett fåtal gånger i månaden eller på heltid har vi något för dig.Med oss får man en fantastisk möjlighet att utveckla sin kompetens hos många av våra fantastiska kunder!

Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- ochservicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. Iintroduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för attkunna arbeta med service hos Carotte Staff. Med rättinställning får du möjligheten att avancera inom bolaget och kan blien Carotte Leader.
Om CarotteCarotte består idag av tre bolag, Carotte Food & Event, Carotte Staff och Carotte Housekeeping. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Jönköping och Göteborg. I september 2022 etablerade vi Carotte Catering på Läppstiftet i Göteborg. Där erbjuder vi såväl frukost- och lunch som konferens, event och extern catering. Vi erbjuder unik mat som är skapad från grunden genom noggrant utvalda råvaror.
Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra – engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms, Göteborgs och Malmös främsta servicepersonal.
ÖVRIG INFORMATION
Start: OmgåendeArbetstider: VarierandeLön: TimlönPlacering: Göteborg
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att kontakta ansvarig rekryterare.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryteringsträff 6 maj för servispersonal - uppdrag på Svenska Mässan G...

Servitör/Servitris
Läs mer Apr 24
Måndagen den 6 maj bjuder viin till enrekryteringsträff/gruppintervju för servispersonal somvill arbeta på uppdrag för Svenska Mässan Gothia Towers i främst maj och augusti.
Vi harflertalet spännande uppdrag på ingångoch söker nu efterkonsulter inom serveringsom vill arbeta under enstaka dagar i maj och augusti, tillfälle finns även för fler dagar. Uppdragen kommer varierar från stora till små, allt från spännande företagsfester, och stora banketter till mindre evenemang som mingel, buffé samt café/foodtruck-verksamhet.
Du kommer få chansen attvara del av ett stort team som brinner för gästservice, kvalité och bemötande.Arbetstiderna är förlagda på både dag- ochkvällstid och exempel på arbetsuppgifter är bland annat:
Välkomna gäster
Bankettservering
Montercatering
Plocka disk

Ett stort plus är om du har möjlighet att arbeta den 21 och 22 maj samt 13 till 18 augusti.Uppdragen är primärt förlagda i maj och augustimen god chans finns till förlängning.
Om rekryteringsträffen/gruppintervjunden 6 maj kl. 17:00-20:30
Vi kommer inleda kvällen medatt presentera de kommandeuppdragen.
Du kommer få en introduktion i hur det är attarbeta som konsult på Carotte Staff och chansen att berätta för oss om vem du är och varför du är rätt person för oss.
Kvällen kommer avslutas med att vi går igenom bankettserveringsteknik.

Om dig
Vi söker passionerad, driven och utåtriktad serveringspersonal.Du utför ditt arbete prestigelöst med ett glatt humör under högt arbetstempo. Personliga egenskaper vi vädersätter är positivitet, flexibilitet och ansvarstagande.

Som konsult hos oss har du lätt för att anpassa dig till nya situationer. Vi förutsätter naturligtvis att du är professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor.Våra värdeord är förebilder, kvalitet, personligt och nyskapande- precis så vill vi att våra kunder och deras gäster ska uppleva oss.

Vi ser gärna att du har arbetat med servering förut men om du inte har någon erfarenhet eller utbildning inom servering, catering eller att ta bordsbeställningar erbjuder vi dig en grundläggande utbildningför att du ska känna trygg i att hantera arbetsuppgifterna och leverera hög servicenivå till våra kunder.
Om Carotte
Carotte består idag av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm och Göteborg. År 2019 köpte starka investerare, som arbetat inom koncernen i olika roller, upp Carotte. Ägarnas perspektiv är långsiktiga och tillväxt- och utvecklingsmålen är högt uppsatta. Vi har snabbt tagit marknadsandelar och har under 2022 tredubblat vår omsättning från 2021. Vår ambition är att växa till Sveriges främsta bolag inom Soft Facility Management och att fortsätta etablera kontor på nya regioner.
Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra – engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholm & Göteborgs främsta servicepersonal.
Om Svenska Mässan Gothia Towers som är en av våra största kunder och en spännande arbetsplats
Gothia Towers är idag en av Nordens mest attraktiva mötesplatser med 41 000 m2 upplevelseyta, 1200 förstklassiga hotellrum och sviter samt 5 populära barer och restauranger.
Svenska Mässan och Gothia Towers bildar tillsammans en av Europas största helintegrerade mötesplatser med cityläge. Varje år väljer mer än 1,8 miljoner besökare från hela världen att mötas, äta och bo, utveckla affärer, produkter eller idéer hos dem. Här erbjuds allt från hotell, butiker, teater, spa och restauranger till mässhallar och olika typer av mötesarenor. Allt samlat under ett tak och med stadslivet precis utanför dörren.
Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen och med kärnvärdena engagemang, samarbete och mod som vägvisare och inspirationskälla, strävar man ständigt efter att uträtta nya stordåd – varje dag och i varje möte med besökare, kunder och varandra.
ÖVRIG INFORMATIONInbjudan till rekryteringsträffen skickas efter telefonintervju har genomförts.
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Extra vid behov under maj och augusti, utöver din huvudsakliga sysselsättning
Placering: Göteborg
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar kontakta gärna ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Värd/Värdinna till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

Receptionist, telefonist
Läs mer Apr 2
OM ARBETSGIVARENAlecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina.
Kvarteret ReginaPå Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som slår upp portarna 15:e maj. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget.
Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE. Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/

OM TJÄNSTEN
Är du redo att vara ansiktet utåt för Hovet och skapa magiska ögonblick för våra gäster? Då kan rollen som värd vara perfekt för dig! Som värd är din viktigaste uppgift att ge våra gäster en förstklassig upplevelse från det att de kliver in genom dörrarna.
Din dagliga rutin kommer att inkludera att välkomna besökare med ett leende, svara på deras frågor samt se till att våra konferensgäster och medlemmar har allt de behöver för en smidig vistelse.Det innebär att ordna frukostar, luncher och fikapauser, samt se till att all konferensteknik är i toppskick när det behövsoch hantera allehanda administrativa uppgifter.
Ditt öga för detaljer kommer att vara ovärderligt när du ser till att våra utrymmen alltid är prydliga och presentabla för våra gäster. Du behöver ha väl kännedom av lokalerna som du är ansvarig för att visa till nya potentiella medlemmar till coworking arenan.Dessutom kommer du att vara ansvarig för att bemanna receptionen och säkerställa att varje gäst får det förstklassiga bemötande de förtjänar.
Som en del av teamet kommer du också att vara med från början och vara en del av uppbyggnaden av rutiner, processer och standarder för både receptionen och konferensavdelningen.Tjänsten innebär att du är anställd av Carotte Staff och arbetar som konsult hos vår kund. Omfattningen är heltid och arbetstiderna är förlagda vardagar 8.00-17.00. Under vissa event kan enstaka kvällar samt helgarbete förekomma.
Tillträde Slutet på april, början på maj 2024
DIN PROFIL
Erfarenhet av service och administration är en förutsättning för att lyckas i rollen och vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som driver ditt eget arbete framåt, är serviceinriktad och alltid sätter kunden främst.
Du är positiv och prestigelös då arbetsuppgifterna kommer att vara varierande, kan ofta förutse vad som kommer behövas härnäst och älskar känslan när du kan säga att jag anade det så jag har redan kollat upp det. Din känsla för hur du formulerar dig och informerar gör att många uppskattar just ditt sätt att kommunicera.
Vidare har du ett säljande förhållningssätt, gillar att nätverka och utveckla nya kontakter. Att jobba i olika system är inget nytt och office- paketet är något du känner dig bekväm med. Vi ser gärna att du har arbetat i någon form avaffärssystem samt bokningssystemtidigare och har du erfarenhet av Nexudus är det meriterande.
Genom din tidigare erfarenhet av liknande roller är du även bekant med modern konferensteknik och har lätt för att lösa vanligt förekommande tekniskt strul som kan uppstå. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och givetvis delar du våra värderingar; kvalitet, förebild, service och nyskapande.
I denna roll lägger vi stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Vill du öka dina chanser att gå vidare i rekryteringsprocessen, rekommenderar vi att du bifogar ett personligt brev i din ansökan. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, men har inga problem med att jobba självständigt.OM OSS
Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper vårakunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Viskräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifikabehov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen ochbesöksnäringen.

ÖVRIG INFORMATION
I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direktav Natalie Fjellström via mail natalie@carotte.se.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt.

Ansök nu