Göteborg: System Verification Engineer

Hitta ansökningsinfo om jobbet System Verification Engineer i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-16 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du en driven och tekniskt skicklig ingenjör som brinner för att utveckla och verifiera avancerade system inom fordonsindustrin? Vill du vara en del av en bransch i snabb förändring och bidra till att forma framtidens mobilitetslösningar? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Vi söker en System Verification Engineer som vill vara med och säkerställa att våra tjänster möter de högsta kraven på kvalitet och prestanda.
Randstad Digital är din karriärpartner inom IT och digital transformation. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Som din karriärpartner tillämpar vi vår talangcentrerade strategi som sätter din utveckling i fokus, vilket hjälper dig att uppnå din fulla potential och öppnar upp för nya spännande karriärmöjligheter.  Ansök senast 2024-08-29 på www.randstad.se. Har du frågor, kontakta emma.johansson@randstad.se eller elin.karstensson@randstad.se. För oss är det viktigt att all kompetens och färdigheter på arbetsmarknaden tas tillvara. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald. Observera att du behöver vara tillgänglig inom 1 till 2 månader. Intervjuer och återkoppling kommer ske mellan v.33-v.34.

Ansvarsområden
Utveckla testmetoder.
Utföra integrationsarbete.
Utveckla simuleringar.
Verifiera tjänsterna på systemnivå.
Samarbeta nära med olika funktioner inom företaget.
Förstå och analysera kundernas behov för att säkerställa att tjänsterna uppfyller förväntningarna.


Kvalifikationer
Minst 5 års erfarenhet av:
Erfarenhet av verifieringsarbete i distribuerade inbyggda system.
Kännedom om testframeworks och verktygskedjor (exempelvis Vector CAN-verktyg, CANoe, Jenkins).
Erfarenhet av Android-verifiering (meriterande).
Vana vid agilt arbete och verktyg som JIRA (meriterande).
Lastbilskörkort (positivt).
M.Sc.-examen i elektronik, datavetenskap eller motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet.
Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer.

Göteborgs bästa lowcode-utvecklare ServiceNow

Läs mer Maj 8
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där får du möjligheten att arbeta med dem mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team?
Om rollen:

Vi söker en driven Utvecklare/Low Code-utvecklare inom ServiceNow som vill vara med och skapa skräddarsydda digitala lösningar för våra kunder. I denna roll kommer du att arbeta med utveckling, konfiguration och anpassning av ServiceNow-plattformen, med fokus på att effektivisera och automatisera affärsprocesser. Du kommer arbeta i teamleveranser tillsammans med experter som utvecklar innovativa lösningar baserade på ServiceNow och low-code-teknologier.
Dina arbetsuppgifter:

- Utveckla och konfigurera ServiceNow-applikationer och arbetsflöden.

- Implementera low-code/no-code-lösningar med hjälp av ServiceNow App Engine.

- Anpassa och optimera affärsprocesser genom automation och integrationer.

- Samarbeta med kunder och interna team för att identifiera och lösa affärsutmaningar.

- Följa best practices och säkerställa kvalitet i kod och konfiguration.



För att lyckas i rollen ser vi att du bör ha:

- Minst 3 års erfarenhet av utveckling i ServiceNow eller andra low-code-plattformar.

- Kunskap i JavaScript och webbutveckling (HTML, CSS).

- Förståelse för olika ServiceNow-moduler och certifiering inom plattformen är starkt meriterande.

- Förmåga att analysera och förbättra affärsprocesser med hjälp av teknik.

- En stark vilja att utvecklas och arbeta i en konsultroll.

- Flytande svenska och engelska i tal samt skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Som ElitePartner till ServiceNow levererar vårt starka och sammansvetsade team omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.

Ansökan:

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt framstående team, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com), för eventuella frågor om tjänsten.


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Välkommen till Sopra Steria - där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Göteborgs vassaste seniora utvecklare ServiceNow

Läs mer Maj 8
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team?
Om rollen:

I rollen som Senior Utvecklare inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att utveckla och implementera lösningar på ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du säkerställer att tekniska lösningar håller hög kvalitet, är hållbara och anpassade efter kundens verksamhet. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Senior Utvecklare som kan ta en strategisk och operativ roll i våra teamleveranser.
Dina huvudsakliga uppgifter:

- Utveckla och konfigurera lösningar på ServiceNow-plattformen.

- Säkerställa teknisk kvalitet och bästa praxis i lösningarna.

- Fungera som rådgivare till kunder kring tekniska lösningar och plattformsutveckling.

- Leda tekniska workshops och kravinsamling med kunder.

- Samarbeta med processledare och andra roller för att säkerställa helhetslösningar.

- Analysera och optimera befintliga lösningar samt identifiera förbättringsområden.



För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

- Flerårig erfarenhet av utveckling och implementation inom ServiceNow.

- Gedigen kunskap i JavaScript samt god förståelse för webbteknologier som HTML och CSS.

- Erfarenhet av att arbeta med moduler som ITSM, ITOM, HR eller SecOps.

- Förmåga att leda tekniska dialoger och workshops med kund.

- Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande.

- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner.



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.
Vill du veta mer om oss? Läs här: Om oss | Sopra Steria
Ansökan:
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com) för eventuella frågor om tjänsten.


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Senior fullstackutvecklare till Pinchos huvudkontor i Göteborg

Läs mer Maj 16
Fullstackutvecklare till Pinchos – bygg framtidens restaurangupplevelse med oss!
För över 10 år sedan slog vi upp dörrarna till vår allra första Pinchosrestaurang. Idag har vi växt till en Franchisekedja med över 85 restauranger i Norden och vår allra första, men definitivt inte sista, i Tyskland. Techhjärtat har vi alltid haft inhouse och därmed utvecklat allt från vår egna native app för IOS och Android, eget API, POS/Kassasystem till vårt växande Data Warehouse. Med en digital gästresa och ett internutvecklat ekosystem vågar vi säga att Pinchos är ett av världens mest digitaliserade restaurangkoncept.
Nu söker vi en fullstackutvecklare som vill vara med och vidareutveckla vår teknikstack bakom Sveriges mest använda restaurangapp. Du kommer att arbeta med teknologier som Node.js, AWS-tjänster och API-integrationer inom ett modernt och agilt team.
Du drivs av affärsnytta, kvalitet och möjlighet att påverka Vi söker dig som trivs i ett mindre team med mycket eget utrymme. Här får du stort inflytande över din vardag och egna utveckling. Du kommer att ha en central och tekniskt ansvarstagande roll i vårt team, med möjlighet att påverka såväl arkitektur som arbetssätt. Vi arbetar nära verksamheten, vilket innebär att du verkligen får se den direkta effekten – både i vår tekniska miljö och i våra restauranger.
Vi tror att du har
Flerårig erfarenhet av programmeringsspråk tex. Node.js, Java
Erfarenhet av agila team och distribuerade system
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Det är meriterande om du också har
Eftergymnasial utbildning inom IT
Arbetat med molntjänster som AWS
Arbetat med databaser som MongoDB
Arbetat med klientramverk som React
Vana av mikrotjänster, CI/CD och REST API:er
DevOps

Din arbetsplats Vårt huvudkontor och din framtida arbetsplats ligger mitt i centrala Göteborg. För oss är det viktigt att skapa en bra gemenskap! 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från kontoret men det finns frihet att vid behov arbeta på distans.
Rekrytering sker löpande, tillträde och lön sker enligt överenskommelse.
Frågor om tjänsten? Kontakta CTO på kristoffer.sorquist@pinchos.se
Skicka in din ansökan redan idag så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Hoppas att vi hörs och ses!

Ansök nu

Technical Project Manager

Läs mer Maj 9
Are you passionate about technology and ready to take the next step in your career? Do you enjoy working in fast-moving environments where new ideas are encouraged and teamwork drives results? We’re looking for a motivated junior Project Manager to join our team and contribute to exciting, hands-on projects that make a real impact.

You bring a technical understanding and take responsibility for the technical aspects of the project. By keeping up with industry trends, you help guide the team forward—supporting them through challenges and encouraging new ideas. You contribute to planning and follow-up by helping manage budgets, coordinating resources, and maintaining good relationships with both customers and suppliers. Working in a fast-moving industry means you’re always close to where exciting progress and innovation are happening.
Location Göteborg Being a consultant at Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in Gothenburg. We are seeking for someone who can start asap.
You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with the company.


Desired qualifications:
You are at the start of your career and have a relevant educational background: Preferably in fields such as mechatronics, electrical engineering, or data science.
Have some experience in project management
As a person you are communicative and curious
Good knowledge in english
Enjoy working in a dynamic environment where flexibility and a positive attitude are valued
Automotive experience is meritorious


Application
Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Kristofer Hedlund at Kristofer.Hedlund@nexergroup.com.
We are looking forward to hearing from you!
 
About Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

Ansök nu

Software application developer to Boeing

Läs mer Maj 5
Are you interested in software solutions that solve some of the most challenging optimization problems in the world? Boeing is looking for a Software Application Developer based in Gothenburg, Sweden.


We are looking for a Software Application Developer to help configure and deliver advanced planning solutions for the airline industry. In this role, you will work closely with clients and internal teams to tailor the system to meet each customer’s specific operational needs, while also managing technical challenges and building strong client relationships.
You will be part of a project team responsible for ensuring successful product implementations that deliver real value to the customer. The role combines software development and problem-solving with requirements gathering, workshops, and communication with various stakeholders.
We are seeking someone with experience in software development, strong collaboration and communication skills, and a genuine interest in understanding the customer’s business. A solution-oriented mindset and a curiosity about the airline industry are key to success in this position.

Being a consultant at Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at Boeing in Gothenburg. You will be coached by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings.

Who Are We Looking For?
Early-career professionals with a bachelor or master's degree in computer science, information technology, engineering physics, mathematics, or equivalent education.
You have a passion for improvements and innovation and enjoy problem-solving and are interested in working for a global company
Team players with good communication skills
Programming skills in C++ (or Java with deep knowledge in Object Oriented Design and Object-Oriented Design Principals), Python and Linux
Fluent in English
Previous experience from the airline industry or the Jeppesen Crew products


Application
Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Kristofer Hedlund at Kristofer.Hedlund@nexergroup.com
We are looking forward to hearing from you!
 
About Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Data Engineer

Data Warehouse specialist
Läs mer Maj 8
Job description
Randstad Digital are now looking for an experienced Data Engineer to join the IT- team at Constructor. Your focus will be on designing, implementing, and maintaining data solutions within the Azure ecosystem as well as data visualization in PowerBI. You will join an ongoing long term migration project which after the initial phase will shift focus to maintenance and continuous improvements. The position requires occasional short travels.


Constructor is part of Gonvarri Material Handling, a family of brands that can trace its roots back to 1856. Besides Constructor; Stålteknik, Kasten and Dexion are also members of the family.
The team at Constructor is welcoming and its nine colleagues are specialized in different focus areas. On site in Gothenburg you’ll find most of your colleagues but you will also have colleagues and stakeholders on other sites in Sweden and some parts of Europe. 
Constructor offers a competitive salary package, health care contribution, reduction of working hours and a hybrid workplace. Free parking right outside the building and bus and tram stops are nearby if public transportation is preferred.
Constructor is a global, growing company with a digital journey that offers many opportunities for career growth and development.


Please apply at www.randstad.se, before 2025-06-15. If you have questions, please contact Carolina, carolina.klockaregullesjo@randstad.se. 


For Randstad, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.


Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace

Responsibilities
Your responsibilities will mostly relate to data engineering with an important understanding of Power BI and is divided into three focus areas: Data Engineering, Cloud Engineering and Business Intelligence.


Data Engineering Tasks:
- Data Ingestion pipelines
- Data Modeling and Schema Design
- Data Quality and Governance
- Performance Optimization
- Platform security
- Roles and accesses



Cloud Engineering Tasks:
Infrastructure Setup and Maintenance
CI/CD Pipelines
Monitoring and Troubleshooting



Business Intelligence Tasks
Maintain and monitor the performance of the Power BI platform and collaborate with the business teams to improve current reports and develop new reports.


Qualifications
We are looking for candidates with 3+ years of experience of data engineering and a higher education within data engineering or similar.


Technical skills required: 
and Python
Kimball modelling concepts
Azure services, including Azure Data Factory, Azure Databricks and Azure Data Lake Storage.
Experience with DevOps ways of working.
Experience with dbt.
Familiarity with Power BI as enterprise reporting tool.



To fit in with the cooperative and helpful team at Constructor you need to be communicative, curious and a team player. This position has many points of interaction with stakeholders throughout the organization which requires presentation skills and meeting management as well as networking and relationship building. To qualify for the position you need to be fluent in English and preferably Swedish.

Experience
Data Warehousing
Data Warehousing and Business Intelligence (DWBI)
Sql Data Warehouse
Microsoft Business Intelligence
Azure Data Lake
Azure Data Factory
Power BI
Python (Programming Language)
DevOps


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Embedded SW developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 28
Job description
We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services.
being a consultant
Randstad Digital is your career partner in IT and digital enablement. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. As your digital enablement partner, we apply our talent-first approach to accelerate your digital journey, helping you unleash your potential and unlock unseen opportunities.
about randstad digital
Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace.





Responsibilities
As an Embedded Software Developer, you will:
Develop embedded software for Volvo’s telematics products.
Work with C++ development, software architecture, and system verification.
Collaborate in a Scrum team, taking on various tasks from the backlog.
Ensure seamless integration of embedded solutions with vehicle systems.
Contribute to automatic test development and software validation.
Apply agile methodologies and participate in continuous improvement efforts.



We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services. The main product is an information system in an embedded environment that communicates with various vehicle systems and a back-office system. Key product features include Fleet Management, Uptime services, and other connected services. We use an agile approach and focus on continuous improvement. We are looking for a team player who is proactive, creative, and takes responsibility. Our Scrum teams work with C++ development, software architecture, subsystem verification, and requirements. Team members are expected to handle a variety of tasks from the backlog, while also specializing in specific competence domains.

Qualifications
Requirements:
Minimum 5+ years of experience in embedded software development.
Proficiency in C++17 and C++20.
Experience with Python and Embedded Linux.
Experience with automatic test development.
Master’s degree in electronics/computer engineering or equivalent.
Excellent spoken and written English.

Meritorious:
Scrum Master role experience.
Experience working in agile teams.
Knowledge of Yocto and software architecture.
Experience in Automotive or Telecommunications industries.
Networking (security and routing) knowledge.
Knowledge in the wireless connectivity domain.
Excellent spoken and written Swedish.
Experience with CommonApi and OpenSSL.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Skjutstativsförare

Truckförare
Läs mer Apr 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi erfarna skjutstativsförare till flera av våra kunder i Göteborg! Vi söker dig som är ansvarstagande och driven med stort intresse för att jobba inom lager och logistik. Är du den vi söker ?

Ansvarsområden
Truckkörning
ordermottagning
orderplock

Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. 
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida!

Kvalifikationer
I din roll som skjutstativsförare ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom lager och orderplockning. Du behöver vara vid god fysik då vissa typer lyft kommer att förekomma. Vi ser gärna att du är kommunikativ och samarbetsvillig då man ofta jobbar i team och mot uppsatta gemensamma mål. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Logistiker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer, gillar att ha många bollar i luften och brinner för att få flöden att fungera smidigt? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter Logistikkoordinatorer som vill vara med och utveckla våra kunders logistikfunktioner – hjärtat i deras verksamhet.

Ansvarsområden
Som Logistikkoordinator kommer du att ansvarar för att planera, samordna och optimera transporter och lagerflöden – från beställning till leverans. Det innebär daglig kontakt med både leverantörer, kunder och interna avdelningar, och en viktig roll i att säkerställa att allt flyter på som det ska.
Planera och koordinera transporter och leveranser


Dina arbetsuppgifter:
Optimera flöden och kostnader inom lager och distribution
Säkerställa god kommunikation med leverantörer och speditörer
Arbeta med order- och lagersystem samt rapportering
Följa upp KPI:er och arbeta proaktivt med förbättringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av logistik, supply chain eller transportplanering
Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga
Trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt
Har god systemvana (t.ex. ERP, Excel)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Anestesi och Operationssjuksköterska

Anestesisjuksköterska
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Anestesi och Operationssjuksköterskor sökes för korta uppdrag hos privata kunder inom operativ verksamhet i Göteborg med omnejd



Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter vid operationsverksamhet

Kvalifikationer
2års erfarenhet från erhållen specialistutbildning inom Anestesi eller Operation
Erfarenhet från självständigt arbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Betongarbetare Ucklum 2025

Betongarbetare
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
.Ser du dig själv som en händig lagspelare med fokus på lösningar och inte räds att hugga i. Har du erfarenhet och kunskaper från tillverkningsindustrin? Ser du dig som händig? Vill du få möjlighet att utvecklas inom ett företag som värdesätter teamkänsla och samarbete då är detta ett uppdrag där du kommer att trivas på. Vi på Randstad söker nu betongarbetare till kund i Ucklum. Arbetstiden är förlagd på dagtid, men kan komma att variera. Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet men för rätt person finns det efter en period goda chanser att bli rekryterad till företaget.

Ansvarsområden
Som betongarbetare kommer du att ingå i ett arbetslag där samarbete och kommunikation är framgångsfaktorer. Även självständigt arbete förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med tillverkning av betongprodukter i efter ritning men också i färdiga former. Då arbetet är fysiskt krävs det att du trivs med att arbeta med kroppen, det förekommer inte nödvändigtvis så tunga lyft. Produktionen utförs i högt tempo så vi ser gärna att du trivs med högt tempo och inte räds att hugga i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en arbetsmiljö med fysiskt arbete och god laganda. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta efter ritningar. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift


Som person är du en lagspelare som gillar göra grovjobbet, lyhörd, flexibel, och tålmodig. Du har en positiv inställning, är självgående och är noggrann med tider och säkerhet. Det är även viktigt att kunna lyfta blicken och se ett större perspektiv samt att vara initiativtagande i sitt arbete.
Krav: 
Engagemang/vilja
Hög arbetsmoral
Erfarenheter/kunskaper av tillverkning
Svenska i tal och skrift
Körkort
Kunskap och förståelse i mätning

Meriterande:
Kunskaper ritningsläsning
Traverskort

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu