Göteborg: Ekonomichef till RAJA i Göteborg – No1 på Emballage i Europa

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomichef till RAJA i Göteborg – No1 på Emballage i Europa i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-30 // Varaktighet: Heltid

Rajapack AB är en del av franska RAJA Group som grundades 1954 och som idag är den ledande europeiska distributören av emballage. Med 4 500 anställda finns koncernen representerad i 19 europeiska länder och hjälper över 2 millioner kunder i Europa.

RAJA är no 1 på emballage i Europa och har nu satt siktet på att bli ledande även på den nordiska marknaden. Är du redo för ett nästa steg och växa in i en roll med en bra mix av operativt och strategiskt arbete – då är det dig vi söker!

Om rollen
Som Ekonomichef ansvarar du för rapporteringen till moderbolaget i Frankrike. Du deltar i budget – och prognosarbetet, analyserar försäljning, marginaler, kostnader och lönsamhet. Du leder två redovisningsekonomer i Sverige och stöttar ekonomiteamen i Norge och Danmark. Som Ekonomichef ingår du i den svenska ledningsgruppen, agerar som business partner för RAJAs VD i Norge, Sverige och Danmark och rapporterar direkt till VD Rémi Colas i Sverige.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Kontinuerlig uppföljning av och deltagande i det operativa arbetet
• Verksamhetsplanering och medverkande i olika interna projekt
• Säkerställa efterlevnad av såväl koncernens som lokala redovisnings- och skattestandarder
• Analys av resultat- och balansräkning
• Analys av verksamheten (försäljning, marginal, kostnad, lönsamhet) både för Sverige och Norden
• Analysera transaktioner mellan bolagen och koncernen
• Budget- och prognosarbete
• Koncernrapportering
• Ad hoc analyser och rapporter
• Utveckling av ekonomiprocesser (bland annat inom ISO) och rapporter
• Uppdatering och underhåll av affärssystemet, avseende ekonomi
• Delta vid implementering/utförande av olika projekt
• Garanterar uppföljning av RAJA Group internal control regler i Norden

Vem är du?
För att trivas i tjänsten som Ekonomichef, behöver du vara driven samt gilla ordning och reda. Som person är du självgående med ett öga för detaljer, är orädd för att ta egna initiativ och söker ständigt nya sätt att effektivisera och förbättra processer. Du är en genuin teamplayer som gillar att hjälpa, varpå vi lägger vi extra stor vikt till en positiv inställning.
Då du dagligen har kontakt med kollegor både nationellt och internationellt inom koncernen, är engelska och svenska ett krav i denna tjänst. Franska är ett stort plus.
Du är en mycket van Excelanvändare och har goda systemkunskaper. (Vi arbetar i Microsoft Navision/Business Central). Vi ser det meriterande om du tidigare arbetat inom en större koncern, med någon form av grossistverksamhet och lagerhantering. Vi tror att tjänsten passar dig som ar en bredd bakgrund inom ekonomifunktioner (bokföring, bokslut, controlling) och som känner sig redo att ta nästa steg i en bredare roll.

Varför ska du arbeta hos oss?
Utöver lön och årsbonus, friskvård mm erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor samt mycket skratt. Som företag är vi mycket måna om våra anställdas trivsel. Vi har nöjet att sitta i nybyggda ljusa lokaler vid Landvetter Flygplats.
Tjänsten är på heltid och skall tillsättas snarast. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Har du frågor om tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar RAJA med Mpya Finance. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anette Zantelid, anette.zantelid@mpya.se eller Elin Antonsson, elin.antonsson@mpya.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomichef.

Ekonomichef– Nyckelroll i Saps tillväxtresa

Läs mer Jan 29
Är du en trygg och resultatorienterad ledare som brinner för att skapa struktur i ekonomiska flöden och utveckla starka team? Saps Servicemanagement AB söker nu en analytisk och drivande ekonomichef som vill vara med och leda vår fortsatta tillväxtresa.
Om Saps
Saps är ett expansivt och ägarlett tjänsteföretag som verkar i en dynamisk tillväxtbransch. Med en omsättning på 250 MSEK, stabila vinster och en stark ekonomisk grund – utan långfristiga skulder – är vi väl rustade för framtiden. Vi levererar högkvalitativa servicelösningar och sätter stolthet i vårt engagemang, vår laganda och vår kultur av ständig förbättring.
Vårt nästa mål är tydligt: att växa till 1 miljard kronor i omsättning med 10 % vinst. För att nå dit söker vi en ekonomichef som är redo att ta en nyckelroll i vår framgångsresa och göra skillnad på riktigt.
Om rollen
Som ekonomichef hos Saps blir du en avgörande spelare i både strategiskt och operativt ekonomiarbete. Du rapporterar direkt till VD, är en del av ledningsgruppen och arbetar nära våra regionchefer och den operativa organisationen. För att lyckas i rollen behöver du vara närvarande i verksamheten, arbeta proaktivt och omsätta analys till konkreta åtgärder.
Du kommer ha en central roll i att bygga vidare på vår stabila grund, skapa struktur och säkerställa att vi är rustade för en lönsam och hållbar tillväxt.
Dina ansvarsområden:
1. Strategiskt stöd och ledarskap
• Stötta VD, ledningsgrupp och organisationen med analyser och beslutsunderlag.
• Leda förbättringsarbete för att utveckla ekonomistyrningen och optimera processer.
• Bygga och utveckla en framtidssäkrad ekonomiavdelning.
2. Operativt ekonomiarbete
• Säkerställa korrekta månads- och årsbokslut samt löpande ekonomiska processer.
• Ansvara och utföra löpande bokföring och administration.
• Ansvara för likviditetsanalyser och arbeta aktivt med att förstärka bolagets likviditet med tydliga handlingsplaner.
• Identifiera förbättringsmöjligheter, optimera intäkter och reducera kostnader.
3. Analys och resultatuppföljning
• Analysera utfall mot budget och skapa handlingsplaner för att nå målen och säker ställa att detta genomförs.
• Stötta regionchefer med insikter och åtgärdsförslag för att stärka lönsamheten.
4. Budget- och prognosarbete
• Leda budget- och prognosprocesser och säkerställa att samtliga levererar enligt satta mål
Vem söker vi?
Vi söker dig som är analytisk, affärsdriven och har en stark passion för förbättringsarbete. Du trivs i en snabbrörlig miljö och har en naturlig förmåga att skapa struktur och ordning i ekonomiska processer. Du är van att arbeta operativt och ser det som naturligt. Du är prestigelös och arbetar hårt för att nå dina och bolagets mål
Vi ser gärna att du har:
• Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
• Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, gärna som ekonomichef, ekonomiansvarig eller controller.
• Gedigen erfarenhet av ekonomisystem och avancerad användning av Excel.
• Erfarenhet från tillväxtföretag eller lågmarginalbranscher är meriterande.
Som person är du:
• Trygg och stresstålig i en miljö där snabba beslut och förändring är en del av vardagen.
• Resultatorienterad och handlingskraftig – du trivs med att omvandla analys till konkret handling.
• En inspirerande ledare som engagerar och utvecklar ditt team.
• Förbättringsdriven och ser möjligheter att effektivisera och optimera processer.
Välkommen till Saps – där vi tänker stort, agerar beslutsamt och har kul på vägen mot våra mål!

Ansök nu

Interim Ekonomichef omgående tillsättning

Läs mer Jan 17
För kunds räkning söker vi nu en ekonomichef för en interimroll i cirka 1 år på heltid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.
Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.
Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.
Direkt personalansvar för en Ekonomi- och HR-assistent.

Vi söker dig som:
Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.
Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.
Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.
Har bred erfarenhet av affärssystemet M3 är ett krav
Tidigare erfarenhet från ekonomiroll i fabrik, gärna controlling
Har du dessutom jobbat nära eller med HR-frågor ser vi detta som ett stort plus

Tillsättning omgående

Ansök nu

Interim CFO

Läs mer Jan 16
Vi söker erfarna Interim CFO för framtida uppdrag!


Har du gedigen erfarenhet av att leda ekonomiska funktioner och driva strategiska beslut? Vi söker skickliga Interim CFO som kan stärka våra kunders ekonomiteam vid förändring, tillväxt eller omstrukturering.
Som Interim CFO kommer du att:
Leda och utveckla ekonomifunktionen med fokus på lönsamhet och tillväxt.


Ansvara för strategisk planering, budgetering och rapportering.


Stötta ledningsgrupper och styrelser i att fatta datadrivna beslut.


Hantera kapitalanskaffning, finansiella risker och förändringsprocesser.

Vi söker dig som har:
Minst 10 års erfarenhet av ledande ekonomifunktioner, gärna som CFO.


Erfarenhet av att leda förändringsarbete, t.ex. omstruktureringar eller M&A.


Stark kunskap inom ekonomiska regelverk (IFRS, K3) och finansiering.


En förmåga att snabbt sätta dig in i nya organisationer och leverera resultat.

Vad vi erbjuder:
Som konsult hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande uppdrag i olika branscher, med fokus på att skapa verkligt värde för våra kunder.

Ansök nu

Erfaren CFO- konsult sökes för spännande uppdrag på bolag i tillväxtfas

Läs mer Maj 15
Vi söker en kvalificerad och driven CFO-konsult till ett bolag som står inför en expansiv fas. Bolaget befinner sig i ett läge där strukturer, processer och system behöver byggas och skalas upp för framtiden.

Du kommer att kliva in i en nyckelroll där du driver implementeringen av ett nytt ERP-system från ax till limpa, kartlägger och strukturerar bolagets ekonomiska processer.

Arbetet spänner över:

• Implementering av nytt ERP-system – från start till färdig lösning
• Processkartläggning och effektivisering
• Ekonomistyrning, budgetarbete och likviditetsanalys
• Kommersiella diskussioner och affärsnära stöd

Vi söker dig som:

Du är en trygg och självgående CFO-profil med erfarenhet från noterade och producerande bolag. Du är van att jobba brett, gärna i mindre till medelstora företag där man är involverad i mycket. Vi ser att du:

• Har erfarenhet av att implementera ERP-system
• Har drivit projekt och framgångsrikt drivit igenom
• Har god förståelse för både industriell ekonomi och regulatoriska krav
• Är affärsmässig, flexibel och bekväm i en roll med många kontaktytor

Varmt välkommen med din ansökan!



Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Marianne eller Jessica:



marianne.seal@financefamily.se eller 0701 660863

jessica.ivarsson@financefamily.se eller 0730 983806

Du behöver inte bifoga något personligt brev. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Are you the first CFO of one of Sweden's most successful SaaS companies?

Läs mer Maj 14
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Ongoing is continuing its journey of profitable growth and is now searching for a Chief Financial Officer

Casper is helping his customer succeed from our Gothenburg office.

About the company

Ongoing is a successful and growing software group developing a Software-as-a-Service (SaaS) solution for logistics-intensive businesses. The service contributes to millions of consumers and businesses receiving what they need with a great customer experience. The software service has been developed and improved over many years with close collaboration with our customers and partners. Ongoing strives every day to simplify and connect a complex world of Logistics. The company is the market leader in its niche in the Nordic countries and has built the largest software ecosystem in the market. Join the company in its expansion throughout the world.
About the position

One of the main success drivers for our operational performance is to hire talented people who want to take on a broad responsibility and be willing to take on a broad set of tasks. Almost all of our coworkers are engineers with a master's degree. We are now looking to broaden that competence.

Currently the responsibility of the financial function of the company is highly distributed across the company with the CEO being accountable for the overall financial performance but other's taking on responsibility for other tasks such as purchasing, invoicing, administration etcetera. Running tasks such as bookkeeping and payroll is outsourced. Many tasks are digitalized and automated.

In the role as the group's first Chief Financial Officer (CFO) you will take on the financial responsibility and tasks from your coworkers while being accountable and responsible for the performance of the outsourced relationship with the bookkeeping and payroll supplier. Additionally, you will be responsible for the relationship with authorities, the auditing firm and help to increase the transparency of the financial reporting to the CEO, the board and other interested parties by providing quarterly reports.
You will report directly to the CEO, Fredrik Einarsson. Here standing at the terrace at the Gothenburg office.

About you

We think that you live or want to move to Gothenburg for work. You are willing to work in the office and take on a broad accountability and responsibility for the whole financial function. Being a small company, we think that you will need to being able to both have the strategic overview of a CFO and being able to run the financial operation with effective processes as a financial controller. You communicate effectively in both Swedish and English. In written as well as in spoken form.

Maybe you are currently working at one of the major auditing firms such as PwC, EY, Deloitte or KPMG. Or maybe you have had similar positions to CFO or Financial Controller in other companies.
Qualifications

You should be excited about working in an entrepreneurial-driven professional software company where curiosity, responsibility, and flexibility are important parts of future success. Master's Degree holders are eligible. Since this is a senior management position you are expected to have at least 5 to 10 years of relevant working experience. Full professional working proficiency in English and Swedish is required.

We expect you to be able to understand and being able to use and implement modern tools for a fully digitalized efficient processes. We use Fortnox, Microsoft 365, Vanta, Zendesk among others and combine it with tools we have built ourselves.


Terms

At Ongoing, you can expect the company to challenge as well as care about you. We pay competitive salaries for skilled coworkers which can help the company to further develop. We also offer a healthy working environment with many other perks. Learn more about how we work at Ongoing.
Our top-floor ping-pong table is appreciated for breaking off between hard work. Many, but not all, colleagues also like using the health benefits for running, gym, padel, squash, tennis, golf, or other activities.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Mpya Finance AB .

Junior Group Accountant till Hexatronic Group

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 9
Vill du arbeta med redovisning på koncernnivå i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida.
Om rollen
Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Rollen är bred och innebär bl.a. att ta emot rapporter från våra dotterbolag, säkerställa balans och resultat, göra koncern och IFRS-justeringar. Totalt i koncernen finns det ca 40 operationella enheter.
Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande arbete med koncernens konsoliderings- och rapporteringsarbete
Stänga månads-och kvartalsrapporter samt delaktig vid framtagning av koncernens årsredovisning och delårsrapporter
Ha löpande dialog med våra legala enheter i redovisnings- och rapporteringsfrågor
Delaktig i utvecklingen och användarvänligheten i koncernrapporteringssystemet (Aaro)
Projektarbeten kopplat till ex IFRS, nya regelverk, redovisningsrutiner mm

Vem är du
Du är civilekonom eller motsvarande
Är trygg och självgående i din redovisning
Kunskaper inom koncernredovisning och IFRS
Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift
Van Excelanvändare och system stark
Meriterande om du arbetat i Aaro eller annat liknande koncernrapporteringssystem
Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation

Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av analytisk, lättsam och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande.
Vill du veta mer och ansöka?
I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se.
Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Hexatronic Group

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 9
Är du redovisaren som gillar att ha helhetsgrepp och jobba brett? Lockas du av att arbeta i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida.
Om rollen
Rollen som Redovisningsansvarig är bred och innebär ett helhetsansvar för redovisningen i två bolag och säkerställer att korrekta siffror kommer in till dina kollegor som arbetar med koncernredovisningen. Du är även behjälplig i budget-och prognosarbetet samt arbetar löpande med att effektivisera.
Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning och avstämningar
Skatt- och momsredovisning
Ansvar för månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut
Analys och upprättande av månadsrapport, rapportering i Aaro
Upprättande av årsredovisningar
Förbättring av interna arbetsprocesser, digitalisering av arbetsuppgifter och
optimering av flöden
Kontakt med myndigheter och revisorer
Stötta i budget- och prognosarbete
Avstämning av mellanhavanden mot koncerninterna bolag samt administratör av koncernens cashpool

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande
Är trygg och självgående i din redovisning
Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift
Van Excelanvändare och systemstark
Meriterande om du arbetat i Monitor G5, D365, Pyramid, Aaro
Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation

Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av att vara noggrann, social och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande.
Vill du veta mer och ansöka?
I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se.
Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

Ansök nu

Controller till Hexatronic

Controller
Läs mer Maj 9
Till ett av våra dotterbolag söker vi nu en Controller - Vill du arbeta i en bred roll med ansvar för hela ekonomifunktionen i vårt utbildningsbolag Edugrade? Då är du den vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över.
Om rollen
Som affärsnära controller får du ett brett ansvar och är en nyckelperson i den dagliga verksamheten med fokus på Edugradebolaget. Du ansvarar för att sköta och utveckla ekonomifunktionen och fungerar som ett affärsstöd till både ledning och organisationen i stort. Du är med och påverkar allt från kalkylering av nya utbildningar, till strategiska beslut på ledningsnivå och du jobbar tätt med VD i det dagliga arbetet. Din arbetsplats är på vårt huvudkontor på Sofierogatan 3. Här arbetar du nära koncernens Finance Shared Service-team, vilka ger dig både ett gott nätverk och möjlighet till erfarenhetsutbyte, samt tillgång till stöd och kunskap vid behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Underhåll och uppsättning av automatiserade rapporter, nyckeltal och grafiska översikter i Rapport- & Analysverktyget Fortnox för att stödja ledningens beslutsfattande och även kunna ge en tydlig ekonomisk översikt av verksamheten för våra medarbetare
Ansvara för att skapa och följa upp budgetar och prognoser mot utfall per utbildning, affärsområde och på bolagsnivå, samt analysera kostnader och föreslå åtgärder
Presentera resultat månadsvis till ledning och medarbetare samt koncernbolaget
Ge stöd och rådgivning till ledningen i ekonomiska frågor, affärsutveckling och vid beslut om nya affärer
Framtagande och uppföljning av kalkyler för nya och befintliga utbildningar genom utvärdering av historisk data och i nära samarbete med utbildningsledare
Ansvarar för hela bolagets ekonomiska administration och bokföring. Detta inkluderar löpande bokföring och hantering av leverantörsfakturor, fakturering, betalningar, kontoavstämningar, skatter och avgifter, bokslut och årsredovisning

Vem är du
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och som har tidigare erfarenhet av arbete som controller, gärna i en verksamhetsnära roll. Du besitter goda kunskaper inom uppföljning, budgetering och rapportering. Rollen innebär även arbete med löpande bokföring, vilket ställer krav på grundläggande kunskaper inom redovisning. Du trivs i att ha helhetsperspektiv, men gillar även att gräva ner sig i detaljer, samt har vilja och drivet att självständigt kunna föra arbete och affären framåt.
Erfarenhet av budget, prognos och uppföljning
Grundläggande kunskaper inom redovisning
Trygg Excelanvändare och mycket goda systemkunskaper (Fortnox meriterande)
Erfarenhet av att analysera presentera siffror på ett tydligt och pedagogiskt sätt


Vill du veta mer och ansöka?
I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se.
Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

Ansök nu

Redovisningsansvarig Fastighetsutveckling/Nyproduktion till Fastighets A...

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 16
Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får ta stort ansvar för redovisningsarbetet för flera bolag inom nyproduktion och fastighetsutveckling? Vi söker dig som är noggrann, självgående och har ett stort intresse för fastighetsrelaterad ekonomi.
Här erbjuds du en utvecklande och varierad roll i ett engagerat och professionellt team med möjlighet att bidra till bolagets tillväxt och arbeta nära affären. Balder har en arbetsmiljö som präglas av samarbete, ansvarstagande och god stämning
Om rollen
Vi söker en strukturerad och driven redovisningsekonom som vill vara en nyckelperson i vår ekonomifunktion. I denna roll får du möjlighet att arbeta nära verksamheten, med stort ansvar och varierande arbetsuppgifter kopplade till redovisning och bokslut för våra projekt- och ägarbolag.
Dina arbetsuppgifter:
Ansvara för den löpande redovisningen för projekt- och ägarbolag
Genomföra avstämningar samt upprätta kvartals- och årsbokslut
Hantera projektspecifika momsfrågor och utföra momsavstämningar
Följa upp aktiverade kostnader i lager och pågående arbeten
Ha löpande kontakt med revisorer i samband med revision
Upprätta årsredovisningar, inkomstdeklarationer och fastighetsdeklarationer
Förvärv och försäljning av bolag och fastigheter
Upprättande av skalbolagsdeklarationer
Hantering av fusioner och likvidationer
Ansvara för slutavräkningar vid aktivering eller avslut av projekt

Vi söker dig som:
Har ett genuint intresse för redovisning och trivs i en växande och entreprenörsdriven organisation där du får möjlighet till utveckling. Vi tror att du har erfarenhet från en liknande position och bred kunskap inom redovisningsområdet. Du har en relevant utbildning inom ekonomi och redovisning.
Tjänsten passar dig som vill jobba med redovisning i en verksamhetsnära roll, är noggrann, ansvarsfull, strukturerad och vill växa i din roll tillsammans med bolaget. Som redovisningsansvarig hos Balder kommer du att ha många kontaktytor och det är därför viktigt att du är positiv, hjälpsam och har lätt för att samarbeta. Du har ett systematiskt och analytiskt arbetssätt samt är resultatorienterad. Vidare ser vi att du är en prestigelös och driven person som trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i team och ta ett stort ansvar. Du drivs av att förbättra och effektivisera processer.
Det är mycket meriterande om du har arbetat inom fastighetsutvecklingsbranschen tidigare samt har arbetat i en liknande koncernstruktur med många bolag. Det är också en stor fördel om du har arbetat med bostadsrättsföreningar tidigare.
Hur gör jag nu?
I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Fastighets AB Balder

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 16
Vill du arbeta i ett företag med stark tillväxt där du är en viktig del i att fortsätta skapa en effektiv och affärsnära ekonomifunktion? Är du en driven, engagerad och noggrann redovisningsekonom som trivs att arbeta i en bred roll? Känns detta intressant, då kan rollen som redovisningsansvarig på Balder vara något för dig!
Balder förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För Balder handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort.
Om rollen Som redovisningsansvarig på Balder arbetar du i en bred och varierande roll med kvalificerad redovisning där du ansvarar för avstämningar, bokslut, löpande redovisning och årsredovisning för ett stort antal bolag. Det innefattar redovisning på både bolags- och koncernnivå samt hantering och redovisning av fastighetstransaktioner i form av försäljning och förvärv.
Du arbetar även med att upprätta inkomst- och fastighetsdeklarationer samt hantering av momsfrågor och momsredovisning.
Du rapporterar till redovisningschefen och ingår i en grupp om 12 personer varav sex av dem utgår från huvudkontoret i Göteborg.
Vi söker dig som:
Har en gedigen utbildning inom ekonomi och redovisning
Har flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning i ett större företag
Har arbetat med koncernredovisning
Har ett genuint intresse för redovisning och vill bidra i en växande, entreprenörsdriven organisation
Är noggrann, ansvarstagande och strukturerad
Vill växa i din roll och utvecklas tillsammans med företaget
Är prestigelös och har en god samarbetsförmåga, då du kommer ha många interna kontaktytor
Gärna har erfarenhet från fastighetsbranschen (meriterande)

Hur gör jag nu?
I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769 alternativt Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Junior Projektcontroller till Fastighets AB Balder

Controller
Läs mer Apr 16
Balder är en börsnoterad fastighetskoncern som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter. Nu söker vi dig som är nyfiken på fastighetsbranschen och som vill ha en central roll med många kontaktytor – välkommen att söka rollen som projektcontroller!
Om rollen
I rollen som Projektcontroller arbetar du nära verksamheten med allt från löpande projektredovisning till stöd vid projektavslut. En del av rollen innebär också att göra kontoavstämningar och bokslutsarbete, samt ge support till förvaltningen i olika projekt- och systemfrågor. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Kontoret är beläget i ljusa fina lokaler på Parkgatan 49.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Löpande granskning och administration av projekthantering (ERP) samt Dynamics
Support i projekt- och systemfrågor gentemot förvaltningen
Bedömning och fastställande av projektens avdragsrätt för moms
Granskning och skattemässiga bedömningar/omklassificeringar vid projektavslut
Ombokning/rättning av projektkostnader
Kontroll och bokning av jämkningsmoms
Hantering av ersättningar kopplade till projekt, såsom försäkringsersättningar, bidrag och ersättningar från hyresgäster
Statistikuppföljning
Boksluts- och kontoavstämningar i samband med kvartals- och årsbokslut
Övriga arbetsuppgifter inom redovisning och projekt som tilldelas rollen

Vem är du?
Du har utbildning inom ekonomi och min 2 års erfarenhet av redovisning eller revision. Meriterande är kunskap inom projektredovisning och fastighetsbranschen. Som person har du lätt för att etablera sociala kontakter, är lösningsorienterad och noggrann. Du skriver och talar svenska – och engelska samt har lätt för system och Excel. Hur ansöker jag?
I den här rekryteringen samarbetar Fastighets AB Balder med MPYA Finance. Vid eventuella frågor kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Antonsson på telefon 0709-318769, Anette Zantelid på telefon 0730-2036777 eller Linda Målberg på telefon 0733-807788 Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu