Göteborg: Regionsäljare/Entreprenör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regionsäljare/Entreprenör i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Söker du en utmaning där du själv bestämmer över din tid, ditt resultat och din ekonomi?
Vill du bli en del av en växande bransch oavsett konjunktur?
Drömmer du om att bli miljonär?

Då kan Svenska Alarm erbjuda dig din nästa utmaning. Vi är ett företag i framkant som utmanar säkerhetsbranschen genom innovativa lösningar. Vår främsta prioritet är att säkerställa våra kunders trygghet och se till att de har bästa möjliga trygghetslösning i sitt hem och på sin arbetsplats. Försäljning sker av smarta uppkopplade larmsystem för att motverka inbrott och brand till privatpersoner och företag i Sverige. Vi har sedan starten hjälpt 20 000-tals kunder att uppgradera sina larm från traditionella dyra hyrlarm till smarta ägandelarm. Kundnöjdheten är hög och vi har många trogna kunder och fler skall det bli gärna tillsammans med dig!
Vi söker dig som har sinne för affärer och gillar utmaningar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom service och försäljning, gärna uppsökande. Du är medveten om att driv, högt tempo och uthållighet krävs i arbetet för att åstadkomma resultat och lyckas.
Som regionsäljare/franchisetagare inom Svenska Alarm, startar du upp ett eget företag, varför god ekonomi och ett startkapital krävs. Du driver ditt egna företag och säljer direkt till dina kunder. På din företagarresa får du ta del av Svenska Alarms framgångsrika, lönsamma och beprövade affärskoncept och marknadens bästa trygghetstjänster och prisbelönta säkerhetsprodukter. Du får även tillgång till utbildning, löpande rådgivning, support och digitala verktyg för att driva din verksamhet på bästa sätt. Att starta och driva ett eget företag ska vara lika enkelt som att vara anställd. Du fokusera på intäkter, försäljning och installationer och Svenska Alarm som franchisegivare stöttar dig längs vägen. Bra va?!
Är du redo för nästa utmaning? Att bli din egen? Tveka inte. Hör av dig till oss, så berättar vi mer helt förutsättningslöst om franchise, rollen som regionsäljare/franchisetagare och vilka möjligheter vi kan erbjuda dig!
Läs mer och anmäl anmäla ditt intresse, www.partnerverket.se//svenska-alarm
Vi ser fram emot din intresseanmälan och ditt bidrag till svenska folkets trygghet!
Rekryteringsansvarig: Sofie Sjöqvist, sofie@partnerverket.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utesäljare.

Fältsäljare till 1KOMMA5° – För dig som vill sälja framtidens energilösn...

Läs mer Jun 2
Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet.
Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa.
Om rollen som fältsäljare
I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer.
Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över.
Vad du får hos oss:
Förbokade kundmöten – ingen kallringning
Tjänstebil eller milersättning
Hög provisionsmodell
Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag
Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta
Säljutbildning och produktcoachning
Engagerat och värderingsstyrt team

Vi söker dig som:
Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag
Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål
Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder
Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen

Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss.
Vi tror att du har:
B-körkort (obligatoriskt)
Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt
God svenska och engelska i tal och skrift
Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid
Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!)

Meriterande om du har:
Säljerfarenhet mot konsument (B2C)
Vana att arbeta med CRM-system
Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning

Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid
Bli en del av något större
På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget.
Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen.
Ansök nu!
Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!

Ansök nu

Teknisk Säljare till Europaledande Solcellsbolag! - 1KOMMA5° Göteborg

Läs mer Maj 27
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5.
1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat.
Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin.
Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus.
Om rollen Som säljare hos 1KOMMA5 kommer du att sälja solceller, laddboxar, och batterier till privatkunder. Du arbetar primärt med är redan inbokade möten, men du förväntas också skapa nya möjligheter. En affär kan ta allt från en dag upp till några veckor att stänga, och du ansvarar för kundkontakten från första mötet tills stängd affär. Efter det så lämnar du över till projektavdelningen som tar vid arbetet.
Vi söker dig som
Du arbetar tidseffektivt med dina arbetsuppgifter och visar stort driv i ditt arbete för att nå uppsatta mål. Samarbetsförmåga är en självklarhet för dig, och du motiveras av ett nära samarbete inom organisationen. Att arbeta strukturerat är något du är van vid, och du förblir lugn även när du har många uppgifter att hantera samtidigt.
Stor vikt läggs vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll.
Vi tror att du
Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska
B-körkort
Tidigare erfarenhet av att arbeta med service eller liknande
Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid
Stort intresse för teknik

Meriterande
Arbetat med CRM-system
Tidigare erfarenhet från att arbeta inom solcellsbranschen
Tidigare säljerfarenhet (framförallt B2C) är meriterande

START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: 100% ARBETSTIDER: Måndag till Fredag klockan 10-19 med flexibilitet. Du fördelar dina arbetstimmar då det passar bäst för att nå resultat.
1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.
Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.

Ansök nu

Teknisk Fältsäljare till MTS Systems Norden

Läs mer Maj 21
Är du en affärsdriven relationsbyggare med stark teknisk förmåga och mekanisk förståelse? Vill du arbeta med högteknologiska lösningar i framkant och ha friheten att själv styra din vardag? MTS söker nu en Teknisk Fältsäljare som vill vara med och utveckla affären i Norden och Baltikum – i nära samarbete med några av Nordens ledande industribolag.
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MTS Systems Norden.
Om företaget
MTS är en ledande global leverantör av test- och simuleringssystem. Oavsett om det handlar om fordonstillverkare, universitet eller forskningsinstitut: alla förlitar sig på MTS komplexa test- och simuleringssystem för att fastställa produkters tillförlitlighet och uppfylla kvalitetsstandarder. MTS är en del av ITW-gruppen som är en global Fortune 200-ledande tillverkare inom flera industrier med 49 000 anställda i 56 länder världen över. Företagets sju branschledande segment utnyttjar den unika ITW-affärsmodellen för att driva stabil tillväxt med branschledande marginaler och avkastning på marknader där innovativa, kundfokuserade lösningar krävs. Genom att bli en del av MTS får du tillgång till de senaste verktygen och teknikerna. En mångsidig och inkluderande arbetsmiljö där alla kan bidra med sina talanger och idéer är väldigt viktigt för MTS. Därför satsar de på sina medarbetare genom att erbjuda konkurrenskraftiga villkor och förmåner samt spännande möjligheter till kompetensutveckling, inklusive utlandsbaserade program för talangutveckling och befordran. Nu söker de en affärsmässig fältsäljare för att skapa tillväxt inom segmentet Ground Vehicle. Du tillhör det nordiska dotterbolaget MTS Systems Norden som idag är ett team på 15 medarbetare och hanterar försäljning, service och installation i Norden och Baltikum.
Arbetsuppgifter

Som Teknisk fältsäljare hos MTS ansvarar du för att driva försäljningen av högteknologiska test- och simuleringssystem inom främst fordonsindustrin i Norden och Baltikum. Du arbetar med både befintliga kunder – däribland några av Nordens största industribolag – och med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Nykundsbearbetningen sker proaktivt genom omvärldsbevakning, nätverkande, mässor, referenser och sociala medier, där du själv initierar kontakt och för dialogen framåt. Du har ett helhetsansvar för dina affärsdialoger från början till slut, samt uppföljning på pågående projekt tillsammans med befintliga kunder. Rollen är kundnära och lösningsorienterad, där du tillsammans med MTS applikationsingenjörer tar fram tekniska och kundanpassade lösningar. Du arbetar värdebaserat snarare än prismässigt, där du som fältsäljare behöver förstå och kommunicera komplex teknik på ett affärsmässigt sätt.
Rollen innebär stor frihet under ansvar, där du själv planerar och prioriterar dina kundmöten och resor utifrån affärsbehoven. Du utgår från kontoret i Sisjön när du inte är på resande fot, vilket du är cirka 50% av tiden – motsvarande ungefär 50–60 övernattningar per år. Vid start får du en gedigen introduktion som inleds med en utbildning i USA i ett par veckor.

Ansvar för försäljning av högteknologiska test- och simuleringssystem mot fordonsindustrin i Norden och Baltikum
Nära samarbete med applikationsingenjörer för kundanpassade lösningar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildning, med fördel inom ingenjörsområdet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet med mekanisk inriktning
Några års arbetslivserfarenhet inom försäljning av tekniska system eller lösningar inom industri
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
God dator- och systemvana av CRM-verktyg
Villig att resa upp till 50% av arbetstiden i Norden
B-körkort

Vi söker dig som har ett starkt inre driv och tar stort ansvar för att driva dina affärer framåt på ett självständigt sätt. Du har förmågan att se helheten i kundens behov och lösningar snarare än att fastna i detaljer, vilket gör att du kan agera effektivt och fokuserat för att nå resultat. Din positiva attityd och kommunikativa förmåga gör att du lätt skapar nya relationer och samarbetar väl både internt i teamet och med kunder. Din tekniska höjd och förmåga att kommunicera komplexa och tekniska lösningar skapar förtroende hos kunden vilket gör att du bygger långsiktiga relationer.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Sisjön Lön: Fast lön + provision och tjänstebil
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Specialist

Ansök nu

Business Development Manager till Global Concept// Centrala/Södra Sverige

Läs mer Apr 29
Global Concept är ett familjeägt företag med rötterna i Storbritannien och specialistkunskap inom vattenbehandling och industriell hygien. Sedan starten 1989 har vi byggt upp en stark position genom att leverera kemiska lösningar, system och expertis till några av de mest kvalitetskrävande branscherna – från livsmedelsindustri till kraft- och värmesektorn. Vi levererar inte bara produkter – vi levererar kunskap, rådgivning och hållbara lösningar. Med etablerade verksamheter i Storbritannien, Polen och Norge, står nu Sverige näst på tur, och vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa.
Som Business Development Manager
Här kliver du in i en roll där du både driver och bygger – från första kundkontakt till långsiktiga affärsrelationer. Du är vårt ansikte utåt mot industrin och ansvarar för både teknisk försäljning och rådgivning genom hela kundresan, från pre-sales till after-sales. Du arbetar med testtagning, behovsanalys och teknisk support, samtidigt som du lägger grunden för kommande tillväxt. Våra kunder finns över hela Sverige, och resor förekommer som en naturlig del av rollen. Du arbetar helt på distans och utgår hemifrån – och som vår allra första medarbetare i Sverige får du en unik möjlighet att bygga upp verksamheten från grunden och forma framtiden tillsammans med oss.
Dina ansvarsområden:
Affärsutveckling och försäljning inom vattenbehandling och kemikalier
Teknisk rådgivning och lösningsförsäljning
Provtagning, analys och implementering
Kundutbildning och långsiktig support
Samverkan med våra kollegor i Storbritannien, Polen och Norge
Bidra till etablering, strategi och expansion i Sverige

Om dig:
Minst 5 års erfarenhet inom B2B-försäljning från industri, gärna inom vatten, energi eller kemi
Teknisk förståelse, och en vilja att lära sig
Förståelse för regulatoriska krav inom hygien, miljö och säkerhet
Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift
Körkort

Varför Global Concept?
Vi är ett familjeägt, internationellt bolag där kvalitet, hållbarhet och långsiktighet står i centrum. Här får du möjligheten att bli pionjär på en marknad full av potential. Vi erbjuder frihet, inflytande och möjligheten att skapa din egen roll. Du bygger upp den svenska delen – med alla resurser du behöver bakom dig. Låter det som din nästa utmaning? Då ser vi fram emot att höra från dig!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Centrala/Södra Sverige OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön plus bonus KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Säljare till Constructor Sverige

Läs mer Apr 23
Är du en driven och målinriktad person med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Nu finns en spännande möjlighet som säljare hos Constructor!
I den här rollen får du möjlighet att arbeta med hela försäljningsprocessen, ha stor flexibilitet i din vardag och samtidigt ta ett stort eget ansvar.
Du kommer att ansvara för ett distrikt som sträcker sig från Göteborg i söder, genom Bohuslän och upp till Värmland – vilket innebär regelbundna resor inom hela regionen.
Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som säljare hos Constructor ansvarar du för hela säljcykeln - från att identifiera nya affärsmöjligheter till att stänga affärer. Rollen är en klassisk utesäljarroll där du prospekterar, bokar och genomför kundbesök, presenterar lösningar, tar fram offerter och förhandlar med kunder. 
Dina kunder finns inom en mängd olika branscher såsom; industrisektorn, 3PL-verksamheter, livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin. Gemensamt för dem alla är att de har behov av någon form av förvaring. Det handlar om både små och stora företag som söker effektiva, säkra och hållbara lagerlösningar.
Constructor erbjuder ett omfattande sortiment inom lagerinredning – från pallställ och hyllställ till avancerade automationslösningar som hissautomater. Därtill erbjuds tjänster som ställagebesiktning och utbildningar med fokus på lagersäkerhet. Du får därmed inte bara sälja produkter, utan även vara en rådgivande partner som hjälper kunder att optimera sin logistik.
I rollen arbetar du både självständigt och i nära samarbete med kollegor i Sverige. Du planerar själv din arbetsvecka och driver ditt distrikt proaktivt, med stöd från interna resurser inom projekt, konstruktion och kundsupport. Du rapporterar till Försäljningschefen i Sverige och har din bas hemifrån eller från huvudkontoret i Göteborg, men större delen av tiden är du ute på fältet – främst i Göteborg och Bohuslän med omnejd.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
Ansvara för hela kundrelationen, inklusive budget och måluppfyllelse.
Vidareutveckla befintliga kundrelationer och etablera nya affärer genom ett proaktivt och konsultativt arbetssätt.
Rådgivning och behovsanalys där du hjälper kunder att hitta rätt lösningar inom Constructors breda produkt- och tjänsteutbud.
Följa marknadstrender och agera strategiskt i ditt distrikt.


OM DIG
För att lyckas i den här rollen tror vi att du är affärsdriven, målfokuserad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är van vid att skapa förtroende i mötet med kund och har en lösningsorienterad approach. Du drivs av att hitta rätt lösning för varje kund och ser långsiktiga relationer som nyckeln till framgång.
Vi ser även att du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom lagerinredning, bygg, logistik eller industri. Eftersom Constructors erbjudande omfattar både standardlösningar och tekniskt avancerade system, trivs du i en rådgivande roll där du får sätta dig in i kundens verksamhet och behov för att hitta rätt lösning.
Du har god förmåga att planera och driva ditt eget arbete självständigt och trivs i en roll med mycket frihet under ansvar. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med både interna specialister och externa beslutsfattare, och du ser värdet av att vara en del av ett starkt säljteam där man stöttar och hjälper varandra parallellt med självständigt arbete ute i fält.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift samt innehar B-körkort.

KONTAKT
I den här rekryteringen samarbetar Constructor med Committo. Välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 (0)703013298 eller rebecca.oldenfeldt@committo.se för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

OM CONSTRUCTOR SVERIGE
Constructor startade som en del av Electrolux år 1944, vilket utgör grunden för Constructors position som en av de ledande skandinaviska leverantörerna av lager- och logistiklösningar. Sedan januari 2018 har Constructor varit en del av Gonvarri Material Handling som är en av världens ledande leverantörer av logistiklösningar.
Vårt produktsortiment sträcker sig från stationära pallställ till halv- och helautomatiska installationer. Med säljkontor i 17 länder och anställda på nyckelmarknader som Sverige, Finland, Nederländerna och Tyskland samt starka lokala organisationer över hela Europa har vi allt som du kan förvänta dig av en marknadsledande aktör.
Constructor Sveriges huvudkontor och centrallager finns i Göteborg. Vi är rikstäckande med flera kontor för att kunna ge lokal service till våra kunder.
Vårt mål är att skapa effektiva, säkra och hållbara lagermiljöer - och vi är stolta över att vara en pålitlig partner för allt från mindre verksamheter till globala industriföretag.
Hos oss får du arbeta med högkvalitativa produkter, i ett företag med stabil grund, tydliga mål och korta beslutsvägar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och goda möjligheter till utveckling - både inom försäljning och andra delar av verksamheten. Välkommen till oss!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Partnerverket Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Partnerverket Sverige AB .