Göteborg: Ekonomiassistent till NjordX

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till NjordX i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi på NjordX en ekonomiassistent till vårt team i Göteborg.
NjordX verkar inom det marintekniska området för både kommersiell sjöfart samt statliga myndigheter. Vi levererar allt från enskilda produkter till kompletta systemlösningar inom kommunikation och navigation för sjöfartsnäringen. Vi finns på 3 orter i Sverige och är 30 personer totalt på företaget.
Ekonomiavdelningen består i dag av en Ekonomiansvarig och en Ekonomiassistent.
Du erbjuds en varierande roll där dina huvudsakliga ansvarsområden fokuserar på kund och leverantörsreskontran.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Registrera inkommande leverantörsfakturor, kontera och skicka ut för attest. Matcha fakturor mot inköpsorder, leverantörsbetalningar och boka utbetalningar. Kundfakturering, boka inbetalningar samt påminnelse och inkassohantering. Utöver reskontraarbete ingår även att hantera kvitton och kortfakturor, valutahantering, löpande bokföring och kontoavstämningar.
I rollen ingår även övrig administration såsom att köpa in kontorsmaterial, hjälpa till att ta emot och skicka gods vid behov och diverse uppgifter. Då vi endast är 9 personer på vårt kontor är det viktigt att man är prestigelös och beredd på att hjälpa till där det behövs.
Du kommer att ha en bred roll där du kan påverka mycket själv. Som person ser vi att du är en positiv, engagerad och strukturerad person. Vi vill att du ska vara nyfiken på att lära dig nya saker och har en lösningsorienterad inställning.
Vi tror att du är en person som arbetar som ekonomiassistent eller har en liknande roll nu och vill arbeta brett på en ekonomiavdelning. För oss är det viktigaste att vi hittar rätt person som både är van vid eget ansvar och även jobbar bra i ett team.
Hos oss erbjuder vi dig ett varierande arbete där beslutsvägarna är korta och du har stor möjlighet att vara med och påverka processerna.
Arbetstiderna är kontorstid med flex. Företaget har kollektivavtal, företagshälsovård och friskvårdsbidrag. Arbetsplatsen är lättillgänglig och har goda kommunikationsmöjligheter, parkering direkt utanför kontoret.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomiassistent.

Ekonom/redovisningsekonom

Läs mer Jun 10
Är du en trygg och driven ekonom som vill ta nästa steg?
Vi söker just nu ekonom till anställning hos kund. 
Flera olika kunder vill nu rekrytera ekonomer, allt från innovativa tillväxtbolag till etablerade koncerner. Har du erfarenhet av redovisning, rapportering eller ekonomistyrning? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Om rollen
Rollen som ekonom kan se olika ut beroende på uppdrag, men gemensamt är att du får arbeta i en viktig och central position där du bidrar till affärsnytta, struktur och insiktsfull analys. Du kan förvänta dig arbetsuppgifter inom områden som:
Löpande redovisning och avstämningar
Månads- och årsbokslut
Rapportering, budget och prognos
Skatte- och momsredovisning
Analys av resultat- och balansräkning
Intern kontroll och förbättring av ekonomiprocesser
Deltagande i projekt, digitaliseringsinitiativ eller ERP-implementationer

Uppdragen varierar i längd, omfattning och komplexitet – vi har behov både för permanenta och interimslösningar.
Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, exempelvis som civilekonom eller motsvarande
Har minst 3 års erfarenhet inom ekonomi eller redovisning
Är självgående och trygg i din kompetens, samtidigt som du gärna samarbetar med andra
Har god systemvana och trivs i miljöer där struktur och utveckling går hand i hand
Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift; engelska är ett plus

Meriterande erfarenheter:
Arbetat i koncernmiljö
Erfarenhet av projektredovisning, rapportering enligt K3 eller IFRS
Van vid att arbeta med Fortnox, SAP, Agresso, Visma, Planacy eller liknande system
Intresse för digitalisering och AI-stöd i ekonomiarbete


Låter det intressant?
Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande. Har du frågor om  våra uppdrag? Tveka inte att höra av dig!

Ansök nu

Sommarjobb som ekonomiadministratör till Företag i Göteborg

Läs mer Apr 30
Har du pågående studier inom ekonomi och ett stort sifferintresse? Är du därtill en noggrann och strukturerad person med ett öga för detaljer? Nu söker vår kund efter en ordningsam Ekonomiadministratör för ett sommaruppdrag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader med start i mitten på juni fram till mitten av augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Företaget.
Om företaget
Mer information om vilket kundföretag det gäller får du senast vid en intervju
Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med fakturering och inbetalningshantering kopplat till en av företagets större kunder. Kunden använder ett självfaktureringssystem, vilket innebär att de själva genererar fakturaunderlag som du tar emot, granskar och omvandlar till fullständiga fakturor i företagets interna system. Detta innebär att du skapar motsvarande uppdrag och säkerställer att transaktionerna registreras korrekt för att möjliggöra en smidig matchning i efterföljande redovisningsled. Fakturaunderlag skickas dagligen och behöver hanteras löpande. Arbetet kräver ett kontinuerligt inflöde av registrering och uppföljning, där varje debitering specificeras i detalj och måste hanteras i enlighet med fastställda rutiner.
Utöver fakturering ansvarar du även för krediteringar vid behov samt inläsning och redovisning av inbetalningar, som sker enligt kundens fasta utbetalningsschema flera gånger i veckan. Inbetalningarna kontrolleras och matchas mot tidigare registrerade fakturor och rapporteras därefter vidare till företagets ekonomifunktion för bokföring.


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad eller pågående eftergymnasial utbildning innehållande ekonomi eller mattematik
• Arbetslivserfarenhet av ekonomi, samordning eller administration är meriterande
• God dator och systemvana, grundläggande kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
För att vara framgångsrik i denna roll är du en sifferintresserad och mycket noggrann person med stark känsla för ordning och reda. Du arbetar metodiskt och strukturerat, har ett skarpt öga för detaljer och trivs i en roll där ansvarstagande är en självklar del av vardagen. Din lugna och fokuserade arbetsstil bidrar till ett noggrant och pålitligt arbete.

Övrig information
Start: Juni Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse
Utdrag ut belastningsregister är en del av denna process
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-05-30
#Nextgen

Ansök nu

Ekonomiassistent till Moberg Bil // Göteborg?

Läs mer Maj 2
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Och med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en ekonomiassistent som vet att varje stark motor behöver en stabil ekonomi i bakgrunden. Är du redo att ta ansvar för en viktig del av vår ekonomifunktion och bidra till ordning, struktur och utveckling?
Om rollen Hoppa in bakom ratten och gör dig redo för en fartfylld vardag på Moberg Bil! Här handlar det inte om småpengar – vi snackar begagnatmarknad och affärer med tunga prislappar där varje decimal är viktig. Som ekonomiassistent arbetar du tillsammans med två erfarna kollegor, Anna och Monica. Ditt uppdrag? Sköta den löpande bokföringen, fakturering, påminnelsehantering, stämma av bankkonton, hantera leverantörsfakturor och hålla koll på balanskonton. Du hjälper även till vid månads- och årsbokslut, exporthantering (när våra bilar rullar utanför landets gränser) och tar hand om övrig administration som dyker upp längs vägen. Du kommer bland annat att jobba i Fortnox för bokföringen och hantera leverantörsfakturor via fakturahanteringssystemet Medius. Samtidigt är vi mitt uppe i att vässa våra digitala verktyg och arbetsflöden – för hos oss är stillastående inget alternativ. Full gas mot smartare arbetssätt alltså. Är du redo att sätta dig i förarsätet? Vi söker dig som… …är självgående och har ett tydligt driv – du tar gärna initiativ, ser vad som behöver göras och tar ansvar för att få det gjort. Du trivs i en miljö där det händer mycket, men tappar inte strukturen eller noggrannheten längs vägen. Du arbetar metodiskt, organiserat och är van att hålla flera uppgifter igång samtidigt. Hos oss kommer du att vara del i arbetet med att effektivisera och digitalisera våra processer – därför söker vi dig som är nyfiken, lösningsorienterad och har lätt för att ta till dig nya arbetssätt och system. Tillsammans ser vi till att utveckla vår ekonomiavdelning och vässa rutinerna ännu mer. Vi ser att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Några års erfarenhet av ekonomiarbete. Har du erfarenhet från bilbranschen eller som redovisningskonsult blir vi extra nyfikna!
God vana att arbeta i olika system och Microsoft 365
Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Tidigare erfarenhet av löneadministration är meriterande

Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Är du redo att växla upp karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans!
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Moberg Bil // Göteborg?

Läs mer Apr 30
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Och med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en ekonomiassistent som vet att varje stark motor behöver en stabil ekonomi i bakgrunden. Är du redo att hoppa in i ekonomins motorutrymme och se till att siffrorna rullar från första faktura till sista avstämning?
Om rollen Hoppa in bakom ratten och gör dig redo för en fartfylld vardag på Moberg Bil! Här handlar det inte om småpengar – vi snackar begagnatmarknad och affärer med tunga prislappar där varje decimal är viktig. Som ekonomiassistent blir du en nyckelspelare i ett tight team tillsammans med Anna och Monica – två rutinerade kollegor som redan vet hur man håller motorn igång på högvarv. Ditt uppdrag? Ratta den löpande bokföringen, fakturering, påminnelsehantering, stämma av bankkonton, hantera leverantörsfakturor och hålla koll på balanskonton. Du hjälper även till vid månads- och årsbokslut, exporthantering (när våra bilar rullar utanför landets gränser) och tar hand om övrig administration som dyker upp längs vägen.
Du kommer jobba i Fortnox för bokföringen och hantera leverantörsfakturor via fakturahanteringssystemet Medius. Samtidigt är vi mitt uppe i att vässa våra digitala verktyg och arbetsflöden – för hos oss är stillastående inget alternativ. Full gas mot smartare arbetssätt alltså. Är du redo att sätta dig i förarsätet? Vi söker dig som… …tar initiativ, har lätt för att växla mellan olika arbetsuppgifter och som trivs när det händer mycket – utan att tappa noggrannheten längs vägen. Du gillar struktur, är trygg i dina arbetsmetoder och ser utveckling och förändring som naturliga delar av vardagen. Hos oss kommer du vara del i arbetet med att effektivisera och digitalisera våra processer – därför söker vi dig som är nyfiken, lösningsorienterad och som har lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och system. Tillsammans ser vi till att driva arbetet framåt och fortsätta vässa våra rutiner. Vi ser att du har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Några års erfarenhet av ekonomiarbete. Har du erfarenhet från bilbranschen eller som redovisningskonsult blir vi extra nyfikna!
God vana att arbeta i olika system och Microsoft 365
Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Tidigare erfarenhet av löneadministration är meriterande

Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Head of Recruitment Delivery, Ellinor Hellberg, ellinor@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande Är du redo att växla upp karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans!
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Ekonomiassistent med kontorsansvar

Läs mer Apr 24
Vi söker en strukturerad och ansvarsfull ekonomiassistent med kontorsansvar till oss på Irisity! Är du en noggrann och självständig person som trivs med varierande arbetsuppgifter och skulle vilja testa på att arbeta på ett börsnoterat scale-up bolag med internationell prägel? Vill du jobba i ett engagerat ekonomiteam i vackra lokaler på huvudkontoret på Lindholmen? Då kan detta vara jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bland annat:
Löpande bokföring
Fakturering
Leverantörsreskontra och kundreskontra
Uppläggning av nya kunder och leverantörer samt underhåll av befintliga
Rapportering av omsättning på kunder
Betalningar och bokföring av banktransaktioner samt avstämning av bank
Avstämning av vissa balanskonton
Kommunikation med kunder och leverantörer gällande fakturor
Momsrapportering
Kontorsansvar med inköp av kontorsmaterial, fika, frukost m.m.

Vi bedömer att tjänsten är ca 75% ekonomiassistent och 25% kontorsassistent.
Kvalifikationer
För rollen är nedan kvalifikationer meriterande, men det viktigaste för oss är en positiv och engagerad personlighet, så sök även om du inte uppfyller alla kriterier.
Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent, gärna med liknande arbetsuppgifter
Grundläggande kunskaper i bokföring och ekonomiska system (vi arbetar i Fortnox)
God datorvana, särskilt i MS Office-paketet (Excel)
God kommunikationsförmåga och servicekänsla
Flytande engelska i tal och skrift

Anställningsform
Tillsvidareanställning med start omgående
Om oss
Irisity är en ledande leverantör av AI-baserad videoanalys. Bolaget utvecklar innovativ mjukvara som uppgraderar vanliga säkerhetskameror till intelligenta sensorer, samtidigt som vi skyddar den personliga integriteten. Irisity har kunder i mer än 90 länder och har aktiv närvaro i Sverige, USA, Ungern, Israel, Singapore, Förenade Arabemiraten, Australien, Argentina, Brasilien, Mexico, Colombia och Storbritannien. Vi verkar genom ett nätverk av återförsäljare, partners, säkerhetsföretag och kameratillverkare globalt. Huvudkontoret ligger i Göteborg.
Ansökan
Skicka din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NjordX AB

Hittar inga andra jobb i Göteborg från NjordX AB .