Göteborg: Rekryteringsassistent - Extrajobb i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryteringsassistent - Extrajobb i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Deltid

Om tjänsten
Vill du vara en del av ett härligt team som spelar en avgörande roll i vår strävan att leverera kvalitet till våra kunder? Som rekryteringsassistent hos oss kommer du att stötta rekryterarna genom hela rekryteringsprocessen. Dina uppgifter kommer att inkludera utformning av annonser, hantering av ansökningar, urval, intervjuer och referenstagning. Vårt rekryteringsarbete riktar sig främst mot detaljhandeln, inklusive butik, lager, logistik och transport.
Arbetstiderna är förlagda till vardagar under kontorstid, 08:00-17:00. Under terminstid ser vi att du kan arbeta cirka 2 dagar i veckan, och under sommaren kan du jobba heltid vissa veckor. Tjänsten är placerad på vårt Göteborgskontor på Södra Gubberogatan 8 i Lunden, med möjlighet till delvis arbete hemifrån.
Start för tjänsten sker underhösten 2024.
Din profilVi söker en engagerad student som vill ha ett lärorikt extrajobb vid sidan av studierna. Det är meriterande om du studerar personalvetenskap, beteendevetenskap eller liknande och har minst ett år kvar av dina studier. Ett genuint intresse för rekrytering och bemanning är viktigt för oss, men det absolut viktigaste är ditt intresse för människor och din vilja att utvecklas inom området.
För att trivas i rollen ser vi att du:
Är självgående, noggrann och strukturerad
Har ett utpräglat sinne för service
Trivs i högt tempo med hög flexibilitet
Är redo att kavla upp ärmarna när det behövs
Krav för tjänsten: Studerar på minst 50 procent, gärna inom HR/Personalvetenskap eller annan relevant utbildning
Flytande i svenska
B-körkort

Vi använder Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder digHos oss får du ett fartfyllt och roligt arbete med en arbetsplats präglad av prestigelöshet, öppenhet, problemlösning och glädje. Du får ta stort eget ansvar och får värdefull erfarenhet inom rekryteringsbranschen. Vårt team växer ständigt och strävar efter att utvecklas, samtidigt som vi värnar om varandras välmående och arbetsglädje.
Vi erbjuder också stora möjligheter att växa och utvecklas inom organisationen, och efter dina studier finns goda chanser att fortsätta hos oss i andra roller.
Om oss Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.
Vill du bli en del av oss?Låter detta som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen, så skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Konsultchef till Fordonsakademin

Läs mer Jan 16
Om FordonsakademinFordonsakademin startades av specialister inom fordonsbranschen. Med mångårig erfarenhet i ryggen upptäcktes en lucka inom området – det saknades branschbaserade utbildningar. Marknaden behövde specialister med dokumenterade färdigheter, direkt kopplade till området.Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster har vi blivit en ledande aktör när det kommer till kompetenshöjning i branschen.
Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet.
Vill du bli en del av ettframgångsrikt team i en växande organisation? Vi på Fordonsakademin söker nu en driven och serviceinriktad konsultchefsom vill vara med och utveckla vår verksamhet inom rekrytering och bemanning i Göteborg.
Om rollen
Som konsultchef hos oss får du arbeta med hela processen – från kundkontakt och behovsanalys till rekrytering, matchning och uppföljning. Du är en viktig länk mellan våra kunder och konsulter, där du ansvarar för att säkerställa kvalitet och nöjda samarbetspartners.
Arbetsuppgifter inkluderar:
Bygga och vårda relationer med våra kunder, både nya och befintliga.
Rekrytera och matcha rätt konsulter till kundernas behov.
Ansvara för att konsulterna trivs och utvecklas i sina uppdrag.
Regelbunden uppföljning med kunder och konsulter.
Säkerställa att vi levererar enligt våra avtal och högt ställda förväntningar.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett stort engagemang och trivs i en dynamisk roll där ingen dag är den andra lik. Du är självgående, lösningsorienterad och har lätt för att skapa och upprätthålla relationer.
Vi tror att du har:
Erfarenhet av konsultchefsrollen eller liknande, gärna inom bemanning/rekrytering.
God förmåga att arbeta med flera projekt parallellt och hålla deadlines.
Erfarenhet av kundkontakt och förhandling.
Körkort B.

Meriterande är om du har erfarenhet från rekrytering eller bemanning inom fordonsindustrin.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en spännande och varierande roll där du får stort eget ansvar och möjlighet att göra skillnad. Hos oss får du:
En arbetsplats med högt engagemang och stöttande kollegor.
Goda utvecklingsmöjligheter i en snabbt växande verksamhet.
Möjligheten att arbeta med spännande kunder inom fordonsindustrin.
Och mycket mer!
AnsökanVid frågor om tjänsten kontakta Matteus på 072 853 62 26 eller via mail: matteus@fordonsakademin.se. Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Konsultchefsassistent

Läs mer Jan 7
Vi söker just nu en konsultchefs-assistent som är intresserad av rekrytering och bemanning som kan starta omgående.Du kommer sitta på vårt kontor i Göteborg. Vi arbetar främst med rekrytering och bemanning av kollektiv personal. På våra kontor möter du varje dag lättsam stämning, öppna dörrar och högt i tak.
Om tjänstenVi erbjuder dig en varierande roll som konsultchefs-assistent där du kommer att få ta del av och arbeta i urvalsprocesser främst inom kollektiv bemanning.Som konsultchefs-assistent hos oss kommer dina arbetsuppgifter i varierande grad bland annat innefatta:- Administrativa uppgifter- Kandidathantering mm.- Rekrytering- Stötta Konsultcheferna i deras arbeteArbetstider överenskommes gemensamt men är normalt mellan kl. 08.00-17.00.
Din profilFör att trivas hos oss krävs det att du är en trygg och stabil individ, har god initiativförmåga, kan växla mellan olika arbetsuppgifter och känner dig trygg i att ta kontakt med nya människor. Att leverera en god service skall komma naturligt för dig. Som person är du samarbetsvillig, engagerad och prestigelös. Då tjänsten innebär mycket administration krävs att du har en naturlig fallenhet för ordning och struktur i ditt arbete.Vi ser gärna att du har studier/erfarenhet inom Personalplanering, HR eller rekrytering.Har du arbetat i systemet Intelliplan är detta meriterandeKörkort Engelska och svenska i tal och skrift
Tjänsten är på deltid med möjlighet till heltid.

Ansök nu

AFFÄRSDRIVEN TECH RECRUITER TILL NEXER TECH TALENT

Läs mer Dec 26
Är du en driven rekryterare som älskar att vinna affärer och se resultat? Vi söker dig med stort affärsmannadriv och du som har en vass näsa för talang och ett öga för affärer. Är du redo att kliva in i en roll där du kan maximera din potential?
DIN VARDAGSom Tech Recruiter på Nexer Tech Talent får du en nyckelroll i att matcha topptalanger till våra skräddarsydda talangprogram hos våra kunder såsom Volvo, Boeing, Ziklo, Saab och många fler. Här har du möjlighet att verkligen göra skillnad – för våra kunder, för våra konsulter och för dig själv. Vi söker dig som är hungrig på att bidra direkt till affärens framgång och hitta rätt talanger.
Under rekryteringsprocessen samarbetar du tätt med både kunder och kollegor för att säkerställa en framgångsrik rekrytering. Med din expertis och ditt engagemang bidrar du till att skapa en flygande start i karriären för våra konsulter samtidigt som du bygger långsiktiga relationer med våra kunder.
Exempel på arbetsuppgifter:
Använda din kreativitet för att prospektera och identifiera attraktiva kandidater och bygga upp nätverk
Utföra kravspecifikationsmöten där du vid behov även vägleder och rådger kunden
Skapa annonser och leda engagerade och professionella intervjuer samt hantera utskick och analys av psykometriska tester
Fördjupa kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter
VEM ÄR DU?
Vi letar efter dig som drivs av resultat, har en entreprenöriell inställning och en stark vilja att utveckla affären. Nexer Tech Talent erbjuder dig den plattform du behöver för att maximera dina prestationer. Du är trygg i dig själv och trivs i en miljö med högt tempo. Då du kommer möta nya uppdrag, kandidater och kunder på daglig basis ser vi att ditt driv och din vetgirighet är det som gör att du lyckas i rollen.
För att lyckas i rollen ser vi även att du har:
Erfarenhet av rekrytering och kundkontakt
Ett starkt affärsmannaskap och passion för att skapa värde
Obehindrad i tal och skrift i det svenska och engelska språket

Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom IT /Tech samt försäljning B2B.
VILL DU VETA MER?Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. I den här rekrytering samarbetar Nexer Tech Talent med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta Olivia Simonsson på +46735029819 alt. olivia.simonsson@nexergroup.com eller Malin Fogelin på +46760399800 alt. malin.fogelin@nexergroup.com
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
OM NEXER TECH TALENTNexer Tech Talent är specialiserade på att ge nyexaminerade techtalanger en ultimat start på karriären genom talangprogram. Vi matchar talangers unika kompetens, personlighet och potential med ett uppdrag hos ett av Sveriges främsta bolag. Uppdraget varvas med en gedigen utbildning, mentorskap och sociala aktiviteter. Vi ger techtalanger en ultimat övergång mellan studier och arbetsliv och en brant utvecklingskurva mot en lovande framtid. Vi är en del av Nexer Group - ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 3000 medarbetare i 16 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Här kan du läsa mer om Nexer Tech Talent.

Ansök nu

Rekrytering- och bemanningskoordinator till Carotte Staff

Läs mer Dec 20
Om Carotte
Carotte består idag av tre bolag, Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades 1982 och har kontor i Stockholm, Göteborg och Jönköping. År 2019 köpte starka investerare, som arbetat inom koncernen i olika roller, upp Carotte. Ägarnas perspektiv är långsiktiga och tillväxt- och utvecklingsmålen är högt uppsatta. Vi har snabbt tagit marknadsandelar och har under 2022 tredubblat vår omsättning från 2021. Vår ambition är att växa till Sveriges främsta bolag inom Soft Facility Management och att fortsätta etablera kontor på nya regioner.
Carotte Staff matchar ihop självgående och ansvarstagande personal som brinner för att ge förstklassig service med våra kunders team, oavsett om det handlar om att bemanna eller rekrytera. Genom våra egna träffsäkra utbildningar utvecklar vi servicepersonal med det där lilla extra – engagemanget, glöden och känslan för detaljer som gör skillnad. Vi hyr ut, rekryterar och utbildar Stockholms, Göteborgs och Malmös främsta servicepersonal.

Om tjänstenTjänsten som rekrytering- och bemanningskoordinator innebär en mångsidig och utvecklade vardag som innefattar både socialt och administrativt arbete. I denna tjänst får dumöjlighet att kombinera det bästa av två världar, att jobba verksamhetsnära i drift samt arbeta med administrativa uppgifter. I rollen kommer du delvis att arbeta med rekrytering av ny personal inom både arbetar- och tjänstemannasektorn. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen, från kundkontakt, kravprofil, annonsskrivning, urval, kandidatkontakt till avtalsskrivning, on-boarding och uppföljning. Rollen innebär också administrering, schemaläggning och bemanning, vilket även inkluderar att närvara ute hos våra kunder tillsammans med våra konsulter. Att vårda relationer med kunder och konsulter är en viktig del av ditt dagliga arbete. Du kommer även vara med och leda våra attraktiva utbildningar inom Carotte Academy och säkerställa att utbildningsprogrammen ständigt uppdateras samt håller den höga nivå vi eftersträvar.

Din arbetsdag är främst belagdtill arbete dagtid men detkommer att variera, då du förväntas arbeta både dagtid, kvällar och helger. Kvällar och helger är särskilt vanliga under våra högsäsonger.I denna rollen behöver du vara prestigelös och flexibel.


Arbetsuppgifter
Genomföra rekryteringsprocesser från början till slut
Koordinera och schemalägga konsulter på olika uppdrag
Kund- och konsultvård i form av täta dialoger och uppföljningar
Ta emot konsulter hos våra kunder och vara delaktig inför arbetspass
Delta vid och koordinera våra utbildningar i Carotte Academy
Arbete ute hos våra kunder

Och mycket mer…
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet inom service, harviss administrativ erfarenhetoch vill ta ett nästa kliv i karriären.
Vi söker dig som
Har serviceerfarenhet, gärna inom serverings- och restaurangbranschen
Har haft en ledande befattning som exempelvis hovmästare (meriterande)
Har en positiv attityd, är ödmjuk och prestigelös, en förebild helt enkelt
Har administrativ erfarenhet (meriterande)
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Är flexibel vad det gäller arbetstider

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. För att trivas i rollen tror vi att du är en riktig teamplayer.Du gillar när det är full fart, en varierad miljö ochger inte upp när det känns motigt, du blir lite extra glad när du fått bidra till att ha satt ytterligare en person i jobb
Välkommen med din ansökan!
Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.Vibehandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan såsnart som möjligt med CV och personligt brev.
Omfattning: Tillsvidareanställning 100% med en provanställning på 6 månaderStart: Februari eller enligt överenskommelseLön: MånadslönPlacering: Göteborg

Sökord: Rekrytering, bemanning, koordinator, team, restaurang, hotell, konferens, reception, konsultchef, konsultansvarig

Ansök nu

Rekryteringskonsult för omfattande sommarrekrytering

Läs mer Dec 17
Vi söker en engagerad och erfaren rekryteringskonsult för att stötta en av våra kunder med deras omfattande sommarrekrytering. Fokus ligger på att bemanna ett stort antal sommarpositioner inom industrin, med start i vår.
I rollen får du en nyckelposition i att säkerställa att kundens behov möts genom en välstrukturerad och effektiv rekryteringsprocess. Uppdraget kräver att du arbetar nära intressenter och säkerställer att rätt personer matchas med rätt tjänster.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
• Ansvara för rekryteringsprocessen från start till mål. • Koordinera och administrera ett stort antal rekryteringar. • Hantera dialoger med interna intressenter och kandidater. • Personaladministration, inklusive kontraktskrivning. • Bidra med struktur och projektledning för att säkerställa kvalitet och leverans.Vi söker dig som: • Har erfarenhet av rekrytering och bemanning, gärna i större volymer. • Har förmåga att hantera intressenter och driva projekt effektivt. • Är strukturerad, kommunikativ och lösningsorienterad. • Har erfarenhet av personaladministration och kontraktshantering.Meriterande: • Erfarenhet av att arbeta i system som Workday eller liknande.
Placering:
Vi ser gärna att du kan arbeta på plats i kundens närområde, med möjlighet till en initial upplärning på en närliggande ort. Tjänsten är belägen i Västra Götalands län, cirka 6 mil norr om Göteborg.
Startdatum: 1 mars 2025 (med möjlighet till start under februari).
Varför söka detta uppdrag?
Detta är en fantastisk möjlighet att arbeta med en omfattande och viktig rekryteringsinsats inom industrin. Du får chansen att utvecklas i en projektledande roll och bidra till att säkerställa en framgångsrik bemanning av sommarens arbetsstyrka.
Ansök senast: 19 december 2024
Välkommen med din ansökan!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svenska Storesupport Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svenska Storesupport Bemanning AB .

Blomsterlandet Sisjön söker säljare

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Feb 7
Nytt
Säljare – Blomsterlandet, Sisjön
Om tjänsten Varje kundmöte är en möjlighet att sprida växtglädje. Det är därför vi engagerar oss i alla våra kunder – stora som små. Vi är generösa med inspiration, service, tips och råd, för vi vill att våra kunder ska lyckas. Kunder som lyckas kommer tillbaka!
Vi tror att du som söker denna tjänst brinner för mötet med kunder, drivs av att få arbeta med försäljning och har ett starkt växtintresse. Som säljare är din främsta uppgift att få kunden att trivas, känna sig välkommen och att se till att kunden får tips och råd till sitt växtinköp. Som person ser vi också att du har lätt för att ta initiativ och motiveras av att leverera resultat.
För att lyckas hos oss tror vi att du är en person med ett stort engagemang för kunden och växter. Vi tror att du tillsammans med hela teamet i vår butik kommer att få både dig själv och butiken att växa.
Vi vill att du ska:Älska kundmötet, vara positiv, ha lätt för att samarbeta med andra, vara självgående och ha en utpräglad servicekänsla. Du behöver även vara stresstålig, ordningsam och trivas med att ha många bollar i luften.
Krav på erfarenhet:För att klara av tjänsten behöver du ha erfarenhet från detaljhandeln. Det är meriterande om du har erfarenhet/utbildning inom växtbranschen och/eller florist.
Arbetsuppgifter:Arbetsuppgifterna kommer att bestå av kundservice, varuexponering, varuplockning samt övrigt förekommande butikssysslor. För tjänsten behöver du även kunna arbeta helger och kvällar.
Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss!
Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas eftersom så skicka därför in din ansökan redan idag. I denna rekrytering samarbetar vi med Storesupport och Jakob Hemvik som är ansvarig rekryterare.

Om företaget Blomsterlandet är en svensk butikskedja inom trädgårdsbranschen med 63 butiker från Malmö i söder till Luleå i norr. Blomsterlandet har ett brett sortiment av såväl växter och tillbehör för hem och trädgård som buketter, arrangemang och accessoarer till både vardag och fest. Dessutom har man e-handel som är öppen dygnet runt.Bolaget ägs av Stena Adactum, ett företag i Stena-koncernen, och har sitt huvudkontor i Mölnlycke utanför Göteborg.

Ansök nu

Extrajobb inom rangering på Dagab - Hisings Backa

Lagerarbetare
Läs mer Jan 24
Arbetsuppgifter
Som rangeringspersonal på Dagab kommer dina främsta arbetsuppgifter att vara:
Lasta och lossa lastbilar och släp.
Truckkörning då man kör ut både pallar och burar.
Backamed lastbil ochsläp.

Tjänsten utgår från Dagabs lager i Hisings Backa
OBS: I denna tjänst ingår inte distributions- eller långkörning.
ArbetstiderDagab har verksamhet alla dagar i veckan under kväll och natt.Vi ser att du gärna ska kunna alternera mellan kvälls- och nattskiftet. Eftersom att vi främst söker extrapersonal ser vi att du vid sidan av studier/annat arbete kan arbeta ca. 2 pass/vecka.
Arbetstider kväll:
13:15 - 22:00
15:00 - 01:00

Arbetstider natt:
20:15 - 05:00
22:15 - 05:00

Arbete inleds med två veckors betald utbildning där ena veckan är förlagt till kväll och den andra till natt.

Start sker enligt överenskommelse.
Vi söker dig som: Är student eller har en annan sysselsättning om minst 50%.
Har tidigare erfarenhet av arbete inom rangering eller som CE-chaufför.
Trivs med ett fysiskt och aktivt arbete.
Krav För att anställas och vara anställd i denna tjänst krävs det att du studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
Truckutbildning, arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska vilket innebär att du behöver behärska det svenska språket bra.
Du måste ha fyllt 18 år för att kunna anställas i denna tjänst.

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Meriterande Truckkort
CE-körkort
Giltigt YKB (Yrkesförarkompetens)
Giltigt Digitalt förarkort
Intyg för ADR 1.3
Intyg för bakgavellyft
Erfarenhet av truckkörning
Erfarenhet av arbete som CE-chaufför/liknande roll
Erfarenhet av backning med släp
Personliga egenskaper
I det här uppdraget är det viktigt att dina arbetsuppgifter blir ordentligt utförda ochatt du har ett stort engagemang och att du tar egna initiativ.
Då arbetet kan vara fysiskt krävande är det ett plus om du har god fysik så att du kan arbeta ergonomiskt korrekt.
Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper
Förmåner Tillgång till gym på arbetsplatsen
Personalbutik
Personalaktiviteter
Personalrestaurang
Vi erbjuder våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön.
Om Dagab
Dagab är en del av Axfood, Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, och Middagsfrid. Dagab ansvarar för att Axfood sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt och har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet
Om Storesupport by Job&TalentStoresupport; är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.
Intresserad?Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Extrajobb som delikatessmedarbetare i Göteborg

Charkuteriarbetare, butik
Läs mer Nov 20
Om tjänsten
På Storesupport by Job&Talent; får du möjligheten att axla rollen som ambulerande delikatessmedarbetare i Göteborg med omnejd. Som delikatessmedarbetare är du en viktig del av våra kunders butiker, där din insats är avgörande för att skapa och underhålla en attraktiv delikatessdisk. Du ansvarar för att delikatessdisken alltid är välfylld och inbjudande, med ett noga utvalt sortiment av delikatesser.
Ditt arbete i delikatessavdelningen innebär att hantera och presentera produkter som chark, ost och/eller fisk. Arbetsuppgifterna innefattar skärning, förpackning och att ge rådgivning till kunder, samtidigt som du säkerställer att delikatessdisken är ren och attraktiv för att locka fler kunder. Som ambulerande delikatessmedarbetare kommer du att arbeta på olika platser, bland annat i Stenungssund, Partille, Kungsbacka och Kållered.
Personliga egenskaper:
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhetav att arbeta meddelikatesser, chark, ost och/eller fisk. Detta är dock inget krav då det finns möjlighet till utbildning.
Du som person ärserviceminded, professionell,positiv gentemot kunderna samt arbetar snabbt och effektivt
Körkort och bil är meriterande för denna tjänst.

Anställningsform och arbetstider
För att kunna anställas och vara anställd behöver duha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Detta kan vara exempelvis studier, annat arbete eller eget företag.
Vi söker dig som vill och kanjobba 1-3 gånger i veckanutspritt på vardagar och helger, både dag- och kvällstid. Behovet av delikatessmedarbetare är som störst på onsdagar, torsdagar och fredagar. Därför ser vi gärna att du vill och kan jobba under dessa dagar.

Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Ditt schema kommer att bestå av såväl inplanerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet.

Om Storesupport by Job&Talent;
Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.
Ansökan
Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Är du intresserad?
Bli en del av vårt teamoch sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Extrajobb i förbutik - Göteborg

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Nov 20
Om tjänsten
Din roll på Storesupport by Job&Talentkommer; vara ambulerande butikskonsult i området Göteborg. Du kommer vara på plats i våra kunders livsmedelsbutiker där vi behövs som mest.
Vi erbjuder dig chansen att arbeta i flera olika butiker- och kedjor som ger dig en bred och värdefull kompetens inom dagligvaruhandeln. Arbetet innebär vid start främst kassaarbete och varuplock men vi arbetar på samtliga avdelningar med alla dess arbetsuppgifter.
Vi söker dig som har erfarenhet av något av följande
Arbete i kassa/förbutik
Posthantering
ATG/Svenska-spel och försäljning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från ICA, Coop, Willys eller City Gross.
Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded och positiv mot kunder. Du har även förmågan attarbeta både noggrant och effektivt.
När du är ute hos våra kunder finner du dig snabbt i din roll och agerar professionellt. Du har en naturlig känsla för service och förstår att kunderna är de viktigaste personerna i butiken, vilket du visar genom ditt professionella bemötande.
För denna tjänst är körkort och bil meriterande.
Anställningsform
För att kunna anställas och vara anställd krävs det att du studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
Som extraanställd hos oss lägger du själv in din tillgänglighet vecka för vecka. Du ska ha möjlighet att jobba 2-3 dagar i veckan utspritt på vardagar och helgdagar, både dag- och kvällstid. Ditt schema kommer att bestå av såväl inplanerade som akuta arbetspass vilket ställer höga krav på din flexibilitet och tillgänglighet.

Du kommer att ingå i vår pool i Göteborg och vi söker dig som tycker det är kul med arbete i butik.
Om Storesupport by Job&Talent;
Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.
Ansökan
Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Är du intresserad?
Bli en del av vårt teamoch sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare;
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Blomsterlandet söker Inköpscontroller!

Controller
Läs mer Okt 30
Om tjänstenSom Inköpscontroller på Blomsterlandet får du en nyckelroll i att säkerställa att våra försäljningsmål och inköpsbeslut inte bara är strategiska och hållbara utan även lönsamma. Vi letar efter dig som har flera års erfarenhet från detaljhandeln, gärna dagligvaruhandeln, och som trivs med att arbeta operativt tillsammans med inköpsteamet.
I rollen kommer du att arbeta tätt ihop med både ekonomi- och inköpsavdelningen. Din uppgift är att, tillsammans med kategorichefer, säkerställa att vi erbjuder våra kunder det bästa sortimentet till rätt pris, samtidigt som du optimerar vårt lager och lönsamhet. Du är personen som följer upp försäljningen, analyserar produktmarginaler och håller ett öga på nyckeltal för att alltid ligga steget före. Med ditt driv och skarpa affärssinne bidrar du till att stärka våra resultat och fortsatta tillväxt. Din förmåga att analysera data, utveckla faktabaserade beslutsunderlag och skapa smarta sortiments- och inköpsstrategier kommer vara avgörande för vår framgång.
Tjänsten är på heltid och du kommer att sitta på vårt huvudkontor i Mölnlycke.
Dina ansvarsområden:
Lagerstyrning och omsättningshastighet: Du ser till att våra lager är välbalanserade och att vi har rätt produkter på hyllorna vid rätt tidpunkt.
Försäljningsuppföljning och analys: Genom att analysera försäljning och produktmarginaler mot uppsatta nyckeltal, hitta avvikelser och förslag på åtgärder ser du till att vi optimerar försäljningen, når våra lönsamhetsmål och förbättrar våra resultat.
Prognoser och budgetering: Du hanterar processer för budget- och prognos med precision för att optimera våra inköp och säkerställa långsiktig framgång.
Strategiska nyckeltal: Du analyserar och leder revidering av strategiska nyckeltal till stöd för sortimentsplanering och lagerstyrning.
Leverantörsutvärdering: Du utvärderar leverantörer och säkerställer styrningen i att vi får bästa möjliga villkor och kvalitet.
Processförbättringar: Du identifierar och driver tvärfunktionella förbättringar inom sortimensplanering, inköp och lagerhantering för att effektivisera våra arbetsprocesser.


Vem är du?Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande utbildning och har flera års erfarenhet inom inköp, gärna från detaljhandeln. Du har ett skarpt analytiskt sinne och är van vid att arbeta operativt med både siffror och människor.
Med din erfarenhet av att följa upp försäljning, produktmarginaler och lageromsättning är du van vid att hantera komplexa beslut och driva affärsnytta. Erfarenhet av affärssystem som IFS och verktyg som QlikSense är meriterande. Vi tror att du är en fena på Excel, vilket gör att du enkelt navigerar i stora datamängder för att fatta välgrundade beslut.
Du är inte bara analytisk och lösningsorienterad, utan också resultatinriktad och drivande. Du har ett affärssinne som hela tiden letar efter nya möjligheter och förbättringar. Du har lätt för att samarbeta med människor och vi ser det som en självklarhet att du gillar att jobba i team där vi hjälps åt för att nå våra mål.Är detta rätt utmaning för dig?Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast eller enligt ök.Du bli anställd direkt av Blomsterlandet som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport.
Våra rötterBlomsterlandet startades 1986. Vi kombinerar det stora kedjeföretagets styrka med den lokala butikens personliga engagemang. Blomsterlandet erbjuder växter för hem och trädgård samt interiörprodukter och trädgårdstillbehör.Vår verksamhet har omkring 900 medarbetare och omsätter cirka 1,9 miljarder kronor. Blomsterlandet drivs av S-Invest Trading AB och ägs av Stena Adactum, vilka tillhör Stena-Sfären. Väx med oss!På Blomsterlandet får du vara en del av ett växande och passionerat team som har ett stort engagemang för allt som har med trädgård och växtliv att göra. Vi erbjuder en arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och innovation står i centrum, och där varje medarbetare spelar en avgörande roll för vår framgång. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka och du kommer att fa en spännande, strategisk och utvecklande roll hos oss.

Ansök nu

Extrajobb som lagerarbetare på Linas Matkasse i Mölnlycke

Lagerarbetare
Läs mer Jan 24
Arbetsuppgifter
Arbetet påLinas matkasse består i huvudsak av att att packa och färdigställamatkassarför leverans till kund. Linas Matkasse är marknadsledande inom middagslösningar och levererar matkassar direkt hem till kunden.
Du kommer stå vid ett löpande band och lägga ner matprodukter i matkassen baserat på ljuskodning iform av olika färger.Arbetsuppgifter såsom sortering, paketering och varupåfyllnad förekommer också. Detta är ett aktivt jobb då dustår under helaarbetspasset. Arbetetsker till stor del på kyllager där temperaturen är runt +4 grader.
Bor du i Göteborg finns det goda förbindelser från bland annat Korsvägen samt Nordstantill de nybyggda och fräschalokalerna i Mölnlycke. Vanligtvis bjuder arbetsplatsen på både frukost och lunch!
Arbetstider Arbetet är förlagt till torsdagar (08:50-18:00)och fredagar (kl. 07:00-16:00/18:00) samt eventuelltlördagar (kl. 07:00-14:00/16:00).
Vi jobbar med både grund- och påbokning. Detta innebär attdu lägger dig tillgänglig veckovis och sedanblir inbokad på pass antingen under början av veckan, dagen innan alternativt samma dag som passet är.
Vi ser att du vill och kan arbeta cirka 2-3 pass i veckan.

Start för tjänsten sker omgående eller enligt överenskommelse.
Personliga egenskaper/kvalifikationerVi söker dig som:
Trivs i ett aktivt arbete då stora delar av det består av att gå och stå.
Har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat i kombination med ett högt arbetstempo.
Kan hantera alla sorters livsmedel.

Vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper.
För att anställas samt vara anställd i denna tjänst krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %. Exempel på annan huvudsaklig sysselsättning är studier på minst halvfart (50%), annat arbete där du är garanterad arbete minst 50 %, eget företag eller elitidrottare. Du kommer behöva uppvisa intyg på din huvudsakliga sysselsättning innan eventuell anställning för denna tjänst.
Eftersom arbetsplatsintroduktion, säkerhetsregler, säkerhetsgenomgångar och övriga instruktioner sker på svenska behöver du behärska svenska språket.
Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten.
Förmåner Ett flexibelt arbete där du själv lägger dig tillgänglig vecka för vecka.
Ett långsiktigt och tryggt extrajobb som bidrar till inkomst.
Gratis luncher på veckodagar
Vi erbjuder våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön.
Om Storesupport by Job&Talent;
Storesupport är en del av Job&Talent;, en av de snabbast växande aktörerna inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor.
Intresserad?Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen in med din ansökan!

Ansök nu