Göteborg: Fastighetsskötare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fastighetsskötare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder.Vår snabba utveckling är ett resultat av investeringar såväl som kunniga och engagerade medarbetare som tillsammans skapar resultat. Vi anser det roligt att arbeta med fastigheter, att alltid vara i farten och dessutom leverera hög service! Tycker du som oss?Till Göteborg söker vi nu fastighetsskötare som vill hjälpa oss ta hand om våra fina bostadsfastigheter.Vad kan vi erbjuda dig?Arbetet som fastighetsskötare är självständigt och i nära samarbete med förvaltare, drifttekniker och flera andra kollegor så skapar vi de absolut bästa förutsättningarna för våra hyresgäster. Du ansvarar för att planera och lägga upp ditt arbete samt för att hålla kontakt med hyresgäster och entreprenörer.Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta underhåll och förebyggande arbete i och runt våra fastigheter i form av ronderingar, mottagande och utförande av felanmälan samt återkoppling till kund.Vad kan du erbjuda oss?För att trivas hos oss är det viktigt att du gillar att jobba med människor och att du sätter ett värde i hög service. Hur du har lärt dig ta hand om fastigheter är egentligen inte avgörande. Kanske har du studerat, kanske har du rustat själv hemma eller rent av byggt något? Det viktigaste för oss är att du är nyfiken och vill lära dig mer!Vissa delar av ditt arbete sker digitalt så det krävs viss datorvana/användning av iPhone. Du behöver även kunna behärska det svenska språket i tal och skrift, inneha B-körkort samt ha god fysik då tjänsten innebär ett aktivt arbete.Det är meriterande om du har kunskap inom elektriska installationer, VVS-tekniska anläggningar, ventilation samt styr- och reglerteknik.Låter det som något för dig?Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag! Har du frågor om tjänsten så tveka inte med att kontakta rekryterare Matina Khosravian via matina.khosravian@balder.se.När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!#LI-MK1

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd.

Bostads AB Poseidon söker husvärd till distrikt Centrum

Läs mer Jun 10
Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 500 bostäder i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i sju distrikt, nära våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Det blir du som tar som tar hand om drift och skötsel av hyresgästernas lägenhet, och det är dig de vänder sig till både kring serviceanmälan och trivsel.

Du startar varje morgon på kontoret för att sedan åka ut till fastigheterna där du granskar att allt är rent och snyggt i och omkring fastigheterna samt åtgärdar serviceanmälan från hyresgästerna. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är således att underlätta för hyresgästerna genom att vara en del av lösningen.
Regelbunden översyn av fastigheterna är en annan viktig del i arbetet och du åtgärdar sådant som upptäcks och säkerställer nolltolerans mot otrygghet. Övriga arbetsuppgifter är lägenhetsbesiktningar, men även inköp av material och sakgranskning av fakturor. Du ansvarar för ett flertal fastigheter med lägenheter men även kommersiella lokaler kan förekomma.

Rollen är bred, den ena dagen är inte den andra lik det som genomsyrar jobbet är en hållbar förvaltning av husen med lagarbete och hyresgästens trivsel i fokus. Målsättningen är att våra lägenheter ska förvaltas på ett långsiktigt och kostnadseffektivt sätt, i nära dialog med hyresgästen.


KVALIFIKATIONER
Schysst, händig, handlingskraftig och lyssnande med samhällsintresse

Husvärden är vårt ansikte utåt så du måste tycka om att jobba med människor. Du har ett socialt patos, är tydlig, engagerad och trevlig och förstår vikten av att återkoppla till hyresgäst och leverantörer. Förutom gymnasiekompetens vill vi att du har dokumenterad utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom fastighetstekniska området. Vi förutsätter att du har körkort. Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Hos oss får du vara med och utvecklas och göra skillnad för vår stad Göteborg. Vi bygger plats för dig!


Gymnasiekompetens samt dokumenterad utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom fastighetstekniska området. - Krav

B-körkort - Krav




ÖVRIGT
Vi intervjuar sökande löpande. För din information gör vi bakgrundskontroll av slutkandidater.

Ansök nu

Bovärd

Läs mer Maj 23
Willhem söker bovärdar till Göteborg
Är du händig och genuint intresserad av att hjälpa människor? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker en kreativ problemlösare som vill bli en del av vårt goa gäng i Göteborg.
Willhem Göteborg äger och förvaltar idag drygt 4500 lägenheter uppdelat på 2 förvaltningsområden med fastigheter i olika delar av Göteborg. Hälften av beståndet ligger i Biskopsgården och andra hälften ligger i övriga Göteborg och Partille. Vi är ett team av engagerade kollegor som hjälps åt och tillsammans jobbar för att uppnå våra mål. Som bovärd hos oss är du den som har ögonen ute i fastigheten och den som säkerställer att våra hyresgäster får en fortsatt riktigt bra service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att felsöka, reparera och avhjälpa fel som uppstår ute i våra kunders lägenheter.
Således spenderar du största delen av dagen ute i våra fastigheter men vi ser också till att ses regelbundet på kontoret och är måna om att skapa trivsel och delaktighet. Som bovärd hos oss erbjuds du ett varierande jobb med stort eget ansvar.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: 
- skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster, entreprenörer och medarbetare
- utföra systematisk rondering enligt fastlagt schema 
- planering och utförande av reparationer och löpande underhåll 
- vara delaktig i besiktningar tillsammans med Biträdande Förvaltare
- hantera serviceanmälan, klagomål och reklamationer samt att återkoppla till hyresgästen 
- beställa och följa upp fastighetsförnödenheter och mindre entreprenadarbete 
- utföra tillsyn av ventilations-, värme och elsystem i våra fastigheter 
 
Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot, eller påbyggnad inom, teknik och/eller fastighet. Du är en händig problemlösare med kunskap och erfarenhet inom minst några av områdena, VVS, lägenhetsbesiktning, SBA, ronderingsarbete, bygg eller el. Vi tror att du gärna delar med dig av dina expertområden och lär dig om andras så kommer vi tillsammans att kunna hjälpa kunderna med det mesta. Vidare har du erfarenhet av kundnära fastighetsarbeten och har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du bör ha god vana av att arbeta i datasystem och B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som bovärd styr du mycket över din tid så vi söker dig som är ansvarsfull och som kan prioritera. Du har ett stort driv och får gärna komma med idéer om hur vi kan förbättra i ditt område. Din förmåga att arbeta självständigt är god men du fungerar lika bra i grupp då vi lägger stor vikt vid att samarbeta och hjälpas åt. Vårt mål är att leverera en riktigt bra service till våra hyresgäster samtidigt som vi är affärsmässiga och där kommer du att ha en nyckelroll, så en förutsättning för att trivas är att du är servicemedveten och tycker om kundkontakt.  


Willhems erbjudande
Hos Willhem välkomnas du till ett stabilt och långsiktigt bostadsbolag med en företagskultur som präglas av framåtanda, prestigelöshet och kollegor som månar om varandra. Vårt kunniga gäng i Göteborg kommer att ge dig den bästa starten genom att dela med sig av sin kunskap och ge dig möjlighet att både utveckla och utvecklas. Willhem vill ge dig som anställd de bästa förutsättningarna för välmående och därför erbjuder vi förmåner som friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och regelbundna trivselaktiviteter.
 
Ansökan:
Välkommen med din ansökan via http://jobb.willhem.se/ senast den 19 juni. Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta områdeschef Henrik Freed på telefon 031- 788 70 57 eller via e-post henrik.freed@willhem.se. Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll innehållande rättslig och ekonomisk bakgrund. 


På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ca 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till ca 58 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

Ansök nu

Bostads AB Poseidon söker husvärdar till distrikt Öster

Läs mer Maj 28
Bostads AB Poseidon är ett helägt dotterbolag till Förvaltnings AB Framtiden, som i sin tur ägs av Göteborgs Stadshus AB, helägt av Göteborgs Stad. Som stadens största bostadsbolag äger och förvaltar vi cirka 28 500 bostäder i Göteborg. Vi arbetar decentraliserat i sju distrikt, nära våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av rollen som fastighetstekniker, fastighetsskötare, hantverkare eller andra likvärdiga tjänster och lockas av att arbeta självständigt på stadens största bostadsbolag där du har mycket frihet under ansvar? Vi söker nu två praktiska och serviceorienterade husvärdar till vårt lag i Kallebäck, på ett års vikariat med möjlighet till förlängning.

Det blir du som tar som tar hand om drift och skötsel av hyresgästernas lägenhet, och det är dig de vänder sig till både kring serviceanmälan och trivsel.

Du startar varje morgon på kontoret för att sedan åka ut till fastigheterna där du granskar att allt är rent och snyggt i och omkring fastigheterna samt åtgärdar serviceanmälan från hyresgästerna. En av dina viktigaste arbetsuppgifter är således att underlätta för hyresgästerna genom att vara en del av lösningen.
Regelbunden översyn av fastigheterna är en annan viktig del i arbetet och du åtgärdar sådant som upptäcks och säkerställer nolltolerans mot otrygghet. Övriga arbetsuppgifter är lägenhetsbesiktningar, men även inköp av material och sakgranskning av fakturor. Du ansvarar för ett flertal fastigheter med lägenheter men även kommersiella lokaler kan förekomma.

Rollen är bred, den ena dagen är inte den andra lik det som genomsyrar jobbet är en hållbar förvaltning av husen med lagarbete och hyresgästens trivsel i fokus. Målsättningen är att våra lägenheter ska förvaltas på ett långsiktigt och kostnadseffektivt sätt, i nära dialog med hyresgästen.


KVALIFIKATIONER
Schysst, händig, handlingskraftig och lyssnande med samhällsintresse.

Husvärden är vårt ansikte utåt så du måste tycka om att jobba med människor. Du har ett socialt patos, är tydlig, engagerad och trevlig och förstår vikten av att återkoppla till hyresgäst och leverantörer. Förutom gymnasiekompetens vill vi att du har dokumenterad utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom fastighetstekniska området. Vi förutsätter att du har körkort. Vi på Poseidon ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Hos oss får du vara med och utvecklas och göra skillnad för vår stad Göteborg. Vi bygger plats för dig!


Gymnasiekompetens samt dokumenterad utbildning inom fastighetsförvaltning och/eller från fastighets- eller byggbranschen - Krav

B-körkort - Krav



ÖVRIGT
Vi intervjuar sökande löpande. För din information gör vi bakgrundskontroll av slutkandidater.

Ansök nu

Fastighetsskötare

Läs mer Apr 3
Bli en del av vårt växande team på Waterfront Cabins!
Är du en händig problemlösare med ett stort engagemang för service? Är du redo att tillhöra ett team som ansvarar för driften av våra unika fastigheter i hjärtat av Göteborg? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!
Waterfront Cabins, en del av Svenska Hem i Bromma, är i en spännande tillväxtfas och söker nu en passionerad och driven Fastighetsskötare för en heltidsanställning.
Tjänsten ger dig chansen att vara en nyckelperson i vårt team där du får möjlighet att påverka och bidra till att skapa en trivsam och välskött miljö för både våra gäster och kollegor.
Om tjänsten
Som fastighetsskötare hos oss får du vara en del av ett dynamiskt och engagerat team där ingen dag är den andra lik. Du kommer att ansvara för den dagliga driften av våra fastigheter, från underhåll och reparationer till att säkerställa att alla våra gäster får en problemfri och trivsam vistelse.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Daglig drift och skötsel av våra fastigheter – både invändigt och utvändigt
Reparationer i våra studios och publika utrymmen
Hantering av felanmälningar och uppföljning
Ansvar för brand- och utrymnings larm
Kontakt med entreprenörer och externa leverantörer
Planering och genomförande av förebyggande underhåll
Arbete förekommer dag, kväll och helg



Vi söker dig som:
Brinner för service och har en naturlig känsla för att hjälpa andra
Trivs i en snabbväxande och varierande arbetsmiljö
Är självgående, men gillar att samarbeta i ett tight team
Har en problemlösande inställning och alltid strävar efter att göra det lilla extra för våra gäster
Har erfarenhet inom liknande yrken
Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
Har B-körkort



Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats där du får möjlighet att växa och utvecklas i en inspirerande miljö. Här på Waterfront Cabins sätter vi stort värde på våra medarbetare och tror på ett team där engagemang och samarbete står i fokus. Hos oss får du chansen att vara med på en spännande resa och bidra till att skapa en unik upplevelse för våra gäster.
Anställning:
Heltid som inleds i en provanställning
Plats: Kvillepiren 12, Göteborg
Helg- och kvällsarbete förekommer
Lön enligt individuell överenskommelse



Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till mathilda@svh.se och märk din ansökan med rubriken "Ansökan Fastighetsskötare". Vi genomför intervjuer och urval löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varmt välkommen till Waterfront Cabins – en del av Svenska Hem i Bromma.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Fastighetsskötare behovsanställning

Läs mer Apr 3
Bli en del av vårt växande team på Waterfront Cabins!
Är du en händig problemlösare med ett stort engagemang för service? Är du redo att tillhöra ett team som ansvarar för driften av våra unika fastigheter i hjärtat av Göteborg? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!
Waterfront Cabins, en del av Svenska Hem i Bromma, är i en spännande tillväxtfas och söker nu ett flertal passionerade och drivna Fastighetsskötare för behovsanställning under sommaren.
Tjänsten ger dig chansen att vara en nyckelperson i vårt team där du får möjlighet att påverka och bidra till att skapa en trivsam och välskött miljö för både våra gäster och kollegor.
Om tjänsten
Som fastighetsskötare hos oss får du vara en del av ett dynamiskt och engagerat team där ingen dag är den andra lik. Du kommer att ansvara för den dagliga driften av våra fastigheter, från underhåll och reparationer till att säkerställa att alla våra gäster får en problemfri och trivsam vistelse.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Daglig drift och skötsel av våra fastigheter – både invändigt och utvändigt
Reparationer i våra studios och publika utrymmen
Hantering av felanmälningar och uppföljning
Ansvar för brand- och utrymnings larm
Kontakt med entreprenörer och externa leverantörer
Planering och genomförande av förebyggande underhåll
Arbete förekommer dag, kväll och helg



Vi söker dig som:
Brinner för service och har en naturlig känsla för att hjälpa andra
Trivs i en snabbväxande och varierande arbetsmiljö
Är självgående, men gillar att samarbeta i ett tight team
Har en problemlösande inställning och alltid strävar efter att göra det lilla extra för våra gäster
Har erfarenhet inom liknande yrken
Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
Har B-körkort



Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats där du får möjlighet att växa och utvecklas i en inspirerande miljö. Här på Waterfront Cabins sätter vi stort värde på våra medarbetare och tror på ett team där engagemang och samarbete står i fokus. Hos oss får du chansen att vara med på en spännande resa och bidra till att skapa en unik upplevelse för våra gäster.
Anställning:
Behovsanställning med start omgående med möjlighet att gå på schema under sommaren
Plats: Kvillepiren 12, Göteborg
Helg- och kvällsarbete förekommer
Lön enligt individuell överenskommelse



Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till mathilda@svh.se och märk din ansökan med rubriken "Ansökan Fastighetsskötare vid behov". Mycket viktigt att du märker din ansökan då vi har flera processer igång samtidigt. Vi genomför intervjuer och urval löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varmt välkommen till Waterfront Cabins – en del av Svenska Hem i Bromma.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Fastighets AB Balder

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Fastighets AB Balder .

Uthyrare bostad - perfekt för att få in en fot i branschen!

Uthyrare
Läs mer Maj 19
Balder växer – och vi vill att du växer med oss Balder är ett dynamiskt och växande fastighetsbolag där våra engagerade och kunniga medarbetare är nyckeln till vår framgång. Hos oss är utveckling inte bara ett mål – det är en självklar del av vardagen. Många av våra kollegor har gjort sin egen unika resa inom bolaget, och vi tror starkt på att växa tillsammans.
Uthyrning är ett naturligt första steg på den resan – en roll som många gånger kan leda vidare till en tjänst inom vår bostadsförvaltning.
Vad krävs för att lyckas som uthyrare? Först och främst behöver du ha en känsla för service och ett intresse för människor. Rollen innebär mycket kontakt med både kollegor och potentiella hyresgäster – därför är det viktigt att du trivs i sociala sammanhang och har en stark kommunikativ förmåga. Här får du en unik möjlighet att arbeta med relationsbyggande varje dag.
Detta är en perfekt roll för dig som vill ta klivet in i fastighetsbranschen. Du får en bred introduktion, stöd från erfarna kollegor och chansen att lära dig branschens grundläggande processer. Uthyrningen är hjärtat i vår verksamhet – och här får du vara med från start till mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som uthyrare ansvarar du för att hyra ut Balders nyproducerade bostäder, vilket innefattar arbete med hela processen – från att publicera annonser och hantera ansökningar till att skriva avtal. Du kommer också att:
Leverera information till vårt fastighets- och avtalssystem
Förbereda och arbeta i vårt CRM-system Dynamics
Hyra ut parkeringar och garage
Stötta lokala förvaltningskontor med uthyrning
Bidra till att skapa struktur och ordning vid inflyttning

Arbetet är varierande och kräver att du både har öga för detaljer och gillar att ha många bollar i luften. Det administrativa är en viktig del av rollen – ordning och reda är en förutsättning för att lyckas.
Förberedelser och introduktion Under din första tid hos oss kommer du få gå Balder Roots – en introduktion som ger dig grundläggande förståelse för hur vi arbetar med förvaltning på Balder. Du får lära känna kulturen, våra arbetssätt och knyta viktiga kontakter inom organisationen. Vi tror att en stabil grund gör dig tryggare i din roll – och ger dig bättre förutsättningar att lyckas.
Kvalifikationer Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från service, försäljning och/eller kundtjänst – men det viktigaste är din personlighet. Du är nyfiken, engagerad och har ett genuint intresse för människor. Dessutom behöver du:
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort

Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt kontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian påmatina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss och till en bransch som är full av möjligheter.

Ansök nu

Försäljare

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 30
Se hit – din karriär börjar här! Vi på Balder har byggt vår framgång med affärsdriv, engagemang och kompetens. Vår resa, som började 2005 i Göteborg, har lett oss till att bli en betydande aktör inom bostäder, kommersiella lokaler och hotellfastigheter. Med över 850 kommersiella fastigheter i Sverige fortsätter vi att växa och skapa långsiktiga relationer med våra kunder.
Vill du vara med på vår fortsatta resa? Att arbeta med att hitta nya affärer är en av grundstenarna på Balder och det naturliga steget in. Vi söker nu efter säljare och framtidens kollegor till vårt kontor i Göteborg!
Varje affär räknas Som säljare ansvarar du för att skapa och underhålla relationen till potentiella hyresgäster och genom det bidra till vårt mål om nollvakans inom vårt kommersiella fastighetsbestånd. Du välkomnas in i ett öppet team där arbetsuppgifter innefattar bland annat att ta kontakt med potentiella kunder via telefon och mail samt arbeta med registervård. Vidare är det även inom ditt ansvarsområde att kontinuerligt utvärdera och finna nya arbetssätt för att utveckla rollen allt eftersom.
Tjänsten är i nära samarbete med våra uthyrare inom bolagets kommersiella förvaltning och du kommer i viss mån få följa med dem på visningar och hela vägen fram till avtal med de kunder som du själv genererar. För att spetsa din kompetens inom sälj erbjuder vi dig kontinuerliga utbildningar inom försäljning, presentationsteknik och effektiv tidshantering. Alla våra investeringar görs med förhoppning av långsiktighet, därmed även investeringen i nya kollegor. Denna tjänst är ett bra steg in i fastighetsbranschen för att lära sig grunden med möjlighet att vidareutvecklas inom bolaget i framtiden. I dagsläget finns flera kollegor runt om i organisationen som började sin resa hos oss.
Är det dig vi söker? Vi letar efter dig som är affärsdriven, engagerad och prestigelös. Om du studerar och drömmer om en karriär inom fastigheter eller om du har erfarenhet inom service och/eller försäljning och vill utvecklas inom fastighetsbranschen, då är detta en chans för dig. 
Dina erfarenheter och kunskaper är viktiga, men det är din vilja att skapa och underhålla goda relationer som kommer att göra dig framgångsrik hos oss.
Tjänsten är timanställning på ca 50% där du själv har möjlighet att fördela dina arbetstimmar i viss mån. Läs gärna mer om vår avdelning inom försäljning HÄR och om vår avdelning inom kommersiell förvaltning HÄR.
Låter det som en tjänst för dig? Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer om rollen är du varmt välkommen att höra av dig till Filip Falfors via filip.falfors@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss på Balder – där vi förvaltar möjligheter och där resan är målet!

Ansök nu

Driftansvarig

Arbetsledare, elkraft
Läs mer Apr 9
Vi är Balder. Vi vill ju påstå att vi inte är som alla andra fastighetsbolag. Att vi vågar utmana branschens gamla sanningar. Att man visst kan ha en bredd av bostäder, kommersiellt och hotell och såväl bygga nytt som att utveckla det vi redan har.
Som driftansvarig kommer du att ansvara för drift och underhåll av tekniska system i en fastighetsportfölj. Dessa fastigheter är uppdelade i tre geografiska grupper, och du kommer att samarbeta med två andra driftansvariga för att dela ansvaret. Tillsammans arbetar man för att optimera driftkostnader, minska energiförbrukning och säkerställa hög kvalitet i tekniska installationer.
Du blir en del av en kompetent driftorganisation som består av elektriker, drifttekniker och installationsprojektledare. Organisationen har ett starkt fokus på samarbete och kontinuerlig utveckling för att nå våra gemensamma mål.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för den dagliga driften av tekniska system inklusive ventilation, uppvärmning, kylning och styrsystem.
Planera och genomföra löpande underhåll, felsökning och reparationer.
Samarbeta med kollegor och leverantörer för att säkerställa att arbeten utförs enligt avtal och tidsplaner.
Som driftansvarig i Göteborg kommer du att ha personalansvar för driftteknikerna, därför värdesätter vi tidigare erfarenhet inom detta område.
Delta i projekt kopplade till modernisering och installation av nya system.
Bidra till energibesparingsåtgärder och optimera systemens prestanda.
Rapportera och dokumentera driftstatus, underhållsplaner och åtgärder.

Vi har fokus på drift, förvaltning och att våra fastigheter är i toppskick. Vi har högt satta mål om energibesparing och kommer fokusera mycket på det framöver, tillsammans med våra energispecialister och installationsprojektledare. Ett omfattande arbete att uppdatera installationerna pågår och driftavdelningen behöver därför kunna hantera både äldre utrustning liksom ny.
Vi önskar att du som sökerhar god förståelse och kunskap inom teknisk fastighetsdrift och styr- och reglerteknik samt att eftersom vi har både kommersiella lokaler och bostäder är det en klar fördel om du har kunskap om båda. Du behöver också ha förmåga att prioritera och fördela ärenden och kommunicera på ett bra sätt med både medarbetare, entreprenörer och hyresgäster. Att tolka avtal och gränsdragningslistor förekommer också så goda språkkunskaper är en klar fördel. B-körkort är ett krav.
En andel av arbetstiden kommer bestå av administration och strategiskt arbete och övrig tid spenderas med fördel ute i fastigheterna så vi hoppas att du trivs med den blandningen. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du kan styra över din egen arbetsdag, har flextid och varierande arbetsuppgifter. Du kommer få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen och ta stort ansvar för ditt område.
Intresserad?Skicka in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning. Placeringsort Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan. Resor kan förekomma till närliggande region.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen som inte besvaras av annonsen får du gärna höra av dig till rekryterare Matina Khosravian viamatina.khosravian@balder.se
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Varmt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Installationsprojektledare

Installationselektriker
Läs mer Apr 7
Drivs du av att effektivisera fastigheters tekniska installationer? Följer du upp siffrorna så att det faktiskt fungerar? Då kan du vara den vi söker!
Som Projektledare inom installation på Balder så kommer du in i en framtidsorienterad organisation. Våra fastigheter omfattar många olika typer av verksamheter och kunder och våra tekniska installationer är av lika varierande karaktär.
Vi växer och söker nu en driven installationsprojektledare med inriktning mot rör & kyl till vårt kontor i Göteborg.
Ditt huvudsakliga uppdrag blir att driva installation, drift och energiprojekt i syfte att effektivisera våra installationer och således spara energi samt uppnå bättre inomhusklimat. Som Projektledare har du breda kontaktytor, både internt och externt och du driver projekten kring installationer i nära samarbete med vår drift, förvaltning samt projektorganisation. I tjänsten ingår också att stötta i frågor kring entreprenadreformer, entreprenadjuridik och med övriga projektfrågor inom teknik.
Du plockar både lågt hängande frukter och sår gräs där det behövs. Vid din sida har du kollegor som går från ord till handling. Vi behöver någon som visar vart vi ska gå i frågan och som tar hand om installationerna som kräver tid och energi.
I rollen som installationsprojektledare kommer du också ansvara för:
Upprättande av förfrågningsunderlag, intagande av anbud och utvärdering av anbud.
Projektjuridik med entreprenadavtal med våra entreprenörer och myndighetskontakter.
Tidsplanering och ekonomi.
Utförandeskedet med deltagande i byggmöten samt uppföljning och styrning av teknik, ekonomi och tid.

Vi vill bli mer träffsäkra. Som Installationsprojektledare kommer du utgå från data. Denna data tas fram i samarbete med övriga kollegor inom avdelningen. Vi följer upp denna samt utfall, för att ta bättre beslut framåt!
Din profil Vi söker sig som har en relevant utbildning inom bygg och installationer samt ett par års arbetslivserfarenhet installationsområdet och då gärna mot VVS och styr-/reglerteknik. Det är meriterande om du har en bakgrund som entreprenör eller kommer från konsult-/fastighetssektorn. För att lyckas i rollen har du en god förståelse kring projektprocessen och installationsteknik inom ROT-projekt. Som person är du engagerad, affärsmässig och har ett prestigelöst förhållningssätt.
Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

HR-partner

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Apr 7
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Mycket av det vi gör är väldigt konkret och synligt. Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter att bo i, att arbeta i och att umgås i. Men för att vi ska kunna göra det behöver vi se till att allting fungerar även bakom kulisserna.
Trivs du i att vara i ständig förändring och tycker att resan är själva målet? Har du dessutom lite svårt att välja mellan det operativa och det strategiska HR-arbetet? Här kommer världens roligaste jobb!
Nu söker vi ytterligare en kollega till Balders kontor i Göteborg där du tillsammans med engagerade kollegor jobbar målmedvetet framåt!
Om rollen Som HR-partner är du ett stöd till våra ledare i utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av HR-processer inom verksamheten. Genom din rådgivande och konsultativa roll bidrar du till att stärka både organisationens och medarbetarnas prestationer.
Du finns med genom hela medarbetarresan – från ledarstöd till exitsamtal – och arbetar med frågor som kompetensutveckling, utbildning, arbetsmiljö och arbetsrätt. Dessutom stöttar du cheferna i rekryteringsprocesser, där ditt fokus ligger på att vägleda och säkerställa att rätt kompetens och arbetsmetoder används.
Vårt mål är att skapa en arbetsplats där medarbetare trivs och vill stanna länge. Därför arbetar vi aktivt med att ha rätt personer på plats, erbjuda goda utvecklingsmöjligheter, starkt ledarskap och en positiv företagskultur. Rollen innebär en bred kontaktyta internt, och du samarbetar med HR-kollegor över hela Sverige.
Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha en stark drivkraft för affärsinriktat och värderingsstyrt HR-arbete, där du ser humankapitalet som en avgörande faktor för framgång. Du är en trygg och prestigelös person med både skärpa och handlingskraft, som med självförtroende och ödmjukhet får människor med dig.
Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete är nyckeln och har förmågan att kommunicera tydligt och engagerande på alla nivåer i organisationen. Med integritet och gott omdöme prioriterar du HR-arbetet utifrån verksamhetens behov och säkerställer att rätt insatser görs i nära dialog med beslutsfattare.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och har varit en drivande kraft i utvecklingsarbete tillsammans med ledare – eller själv har haft en ledarroll i tidigare anställningar. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra affärsområdeschefer och regionchefer och du rapporterar till förvaltningschef.
Ansökan. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort: Göteborg, med arbete på plats fem dagar i veckan. Tjänsten innebär också resor till våra kontor i Karlstad, Skövde och Trollhättan/Uddevalla, vilket innebär att B-körkort behövs i rollen.
Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Matina Khosravian via matina.khosravian@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!
#LI-MK1

Ansök nu

Controller

Controller
Läs mer Jan 21
Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande.
Vill du arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu dig som controller till vårt huvudkontor i Göteborg!
Om rollen. Som controller hos oss verkar du brett och i samarbete med samtliga avdelningar inom bolaget. Arbetsuppgifter innefattar uppföljning av en tilldelad region, ekonomiska analyser, kostnadsuppföljning samt uppgifter i bokslutsarbetet och rapportering.
Vidare deltar du i arbetet för effektivisering av verksamheten och med att underhålla och hantera ekonomisystemet, Unit4 ERP.
Om dig.Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning samt minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna som controller som medfört goda kunskaper inom redovisning och controlling.
Det är meriterande med god systemvana.
För att trivas hos oss och i rollen ser vi att du är prestigelös, förtroendeingivande och relationsbyggande då tjänsten innebär ett nära och brett samarbete med dina kollegor runt om i bolaget. Ett gott företagsklimat värdesätter du högt.
Vidare besitter du en hög affärsmässighet med en förmåga att anpassa dig utifrån din omgivning. Hos oss får du verka i en snabbfotad och dynamisk miljö!
Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian påmatina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu