Göteborg: Servispersonal till Konserthuset

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servispersonal till Konserthuset i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Deltid

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Konserthuset har en À la carte-restaurang med plats för ca 50 gäster. Här serveras lunch på vardagar för orkestern, à la carte för konsertbesökare i samband med föreställning och vid tillfälle arrangeras större evenemang/konferenser och banketter i Götaplatsfoajén.

Vår restaurangverksamhet är Svanen- och KRAV-märkt, och vi har ett stort intresse för miljöfrågor vad gäller både mat och dryck. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida. Där kan du även läsa om vår orkester och Göteborgs Symfonikers verksamhet, som årligen lockar över 200 000 besökare. Arbetsplatsen ligger i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg.

Vi söker nu servispersonal som kan leda arbetet och ha ansvar för restaurangen tillsammans med vår restaurangansvarig.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där restaurangbesöket förgyller hela konstupplevelsen för gästen. Du jobbar med en hög standard på meny och ekologiska råvaror. Vi har ett större utbud viner och i anslutning till restaurangen en vinbar där vi säljer våra exklusiva viner och tilltugg. Du jobbar tillsammans som ett team med restaurangansvarig, kockarna och serviskollegor under kvällen.

Förutom a la carte servering för våra konsertgäster förväntas du även ta arbetspass på konferenser. Arbetspassen förläggs oftast kvällstid och helger med undantag konferenspass. Arbetspassen är normalt 5–8 timmar. Du förväntas jobba minst 2 pass i veckan.

För att söka behöver du:

Ha 2 års dokumenterad erfarenhet av restaurangbranschen.

Ha minst 1 års erfarenhet av en À la carte-restaurang.

Kunna jobba självständigt och ta initiativ.

Kunna tala flytande svenska och ha mycket goda kunskaper på engelska.

Har goda kunskaper om mat och vin.

Ha god samarbetsförmåga.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Servitör/Servitris.

Servis Extra 145 - 190 kr per timme

Läs mer Jan 28
JOBBA SOM KONSULT - PÅ DINA VILLKOR
På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften.
Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM
VEM VI SÖKER:
Erfaren och självgående servis.
Minst några års erfarenhet i branschen, men inte nödvändigtvis från stjärnkrogar.
Trivs med att jobba i olika miljöer och ser det som en möjlighet att utvecklas.
Anpassar sig snabbt till nya rutiner och miljöer.
En teamspelare med hög social kompetens.

HUR DET FUNGERAR:
Arbeta på olika platser, ibland flera under samma vecka, eller på längre uppdrag.
Du får jobbförslag i god tid och bestämmer själv hur mycket och när du vill arbeta.
Möjlighet att arbeta dagtid, kvällar eller specifika dagar beroende på dina önskemål.
Flexibilitet och möjlighet att arbeta när det passar dig bäst.
Ett extrajobb med en arbetsgivare som bryr sig.

FRAM ERBJUDER
145 - 190 kr per timme med möjlighet att få lön inom 48h efter jobbet.
Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte bråka om sånt som är självklart.
Betalda resor till och från jobbet vid längre resor.
Jobba när du vill, som du vill.
FLEXIBEL LÖN.Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat med möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va?
VILKA ÄR FRAM BEMANNING?FRAM är ett personligt bemanningsföretag som specialiserar sig på hotell- och restaurangbranschen. Vi är övertygade om att arbeta med mat och dryck är ett av de roligaste jobben som finns. Vi har framgångsrikt etablerat oss i Göteborg, Malmö och nu även i Stockholm. Vår målsättning är att vara den bästa arbetsgivaren i branschen, med fokus på transparens, ärlighet och en positiv arbetsmiljö.
Vi är flera hundra anställda och fortsätter att växa. Våra kunder är allt från lokala kvarterskrogar till stora hotellkedjor och företagsrestauranger. Vi väljer noggrant vilka vi samarbetar med för att säkerställa att du får arbeta på bra arbetsplatser med go stämning.
ANSÖKANI den här rekryteringen lägger vi stor vikt på personlig lämplighet och intervjuer sker löpande.Start: Enligt överenskommelse.
Lön: 145-190 kr i timmen
Övriga villkor enligt rådande kollektivavtal.
Sökord: servis, matsal, servitör, restaurang, hotell, biträde, restaurangbiträde, bartender, hovmästare, a la carté, lunchrestaurang, konferens, service, runner

Ansök nu

Servis med sociala skills ???? TILLSÄTTNING OMGÅENDE.

Läs mer Dec 27
Vill du vara med på en tillväxtresa och känna WOW varje dag du går till jobbet? Samtidigt kunna utveckla dig själv tillsammans med ett härlig och framåtlutatgäng?Vi letar nu efter dig som är trygg i dig själv,social &levererar; service i världsklass.Samtidigt som vi ska hjälpa dig att uppnå dina högt satta mål i karriären.
TJÄNSTENSom servis är du en viktig del att skapa upplevelser i världsklass.Med ditt välkomnande, förståelse kring gästens behov, rekommendationer av produkteroch närvaro skapar du långsiktiga relationer med gästerna.Du brinner för gästupplevelsen, ha väl fungerandekollegor och har ett intresse imat och dryck. Att arbeta ensam eller i grupp är självklarheter för dig. Utbildningar som omfattar värdskap & försäljning
Individuella målsättningar
Arbetsgivare som värdesätter dig
Teambyggande aktiviteter några gånger per år DET HÄR FÅR VI
Du är en lagspelare
Rätt attityd med hjärtat på rätt ställe
Glad och positiv
Vilja att lära och lära ut

DET HÄR FÅR DU
Trygghet
Härliga människor runt dig
En arbetsgivare att lita på
Verktyg för att nå uppsatta mål
Vara delaktig och kreativ

TJÄNSTENOmfattning: Heltid, Deltid, ExtraLön:Efter överenskommelseTjänsterna som vi rekryterar är förlagda dagar, kvällar och helger.OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra samarbetspartners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom hotell och restaurangbranschen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras och behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess tidigare. People, Planet och Profit. Vi är ett personligt och engagerat rekryteringsföretag som värdesätter dig som person. Transparent dialog och öppenhet. Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa Vi är anslutna till Kompetensföretagen Alemga och tillämpar kollektivavtal.

Ansök nu

Izakaya restaurang & bar

Läs mer Jan 31
En ny Izakaya mitt i centrala Göteborg öppnar i april och söker servitörer. Välkomna att söka
A really cool restaurant in Gothenburg city center looking for a team member that wants to work, give good service!

Ansök nu

Serveringspersonal på deltid 75% till Gothia Towers och Svenska Mässan

Läs mer Dec 4
Vi söker dig som vill arbeta som serveringspersonal på uppdrag för Gothia Towers och Svenska Mässan.Du kommer att vara en del av ett stort team med brinnande passion för service, möten och evenemang.
Om Svenska Mässan Gothia Towers som är en av våra största kunder och en spännande arbetsplats.
Gothia Towers är idag en av Nordens mest attraktiva mötesplatser med 41 000 m2 upplevelseyta, 1200 förstklassiga hotellrum och sviter samt 5 populära barer och restauranger.
Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen och med kärnvärdena engagemang, samarbete och mod som vägvisare och inspirationskälla, strävar man ständigt efter att uträtta nya stordåd – varje dag och i varje möte med besökare, kunder och varandra.
Om tjänsten
Svenska Mässan och Gothia Towers bildar tillsammans en av Europas största helintegrerade mötesplatser med cityläge. Varje år väljer mer än 1,8 miljoner besökare från hela världen att mötas, äta och bo, utveckla affärer, produkter eller idéer hos dem. Här erbjuds allt från hotell, butiker, teater, spa och restauranger till mässhallar och olika typer av mötesarenor. Allt samlat under ett tak och med stadslivet precis utanför dörren.
Som serveringspersonal på Gothia Towers och Svenska Mässankommer du alltid att ha fokus på gästservice och kvalité.Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på verksamhetens bokningarochdu kommer bland annatarbeta på flera mässor såsom Bokmässan 2024, festliga banketter och välsmakande julbord. Exempel på arbetsuppgifter är således:
Välkomna och ta hand om gäster under konferenser och mingel.
Bankettservering och bar
Plocka disk under exempelvis mässor.
Montercatering - Service på Svenska Mässan
Kassahantering

Du kommer att gå på ett rullande schema där arbetstiderna är förlagda alla dagar i veckan samt helger och kvällstid. Det är en visstidsanställning på 75%under perioden 9januaritill 30 juni 2025. Ytligare förlängning efter perioden kan ske.
Din profilDu har förmågan att leverera service utöver det vanliga och utför ditt arbete prestigelöst med ett glatt humör. Du är duktig på att samarbeta då du förväntas stötta kollegor som är nya på arbetet.
Som konsult på Carotteär du ansvarstagande och har lätt för att anpassa dig till nya situationer.Vi förutsätter naturligtvis att du är professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor. Våra värdeord är förebilder, kvalitet, personligt och nyskapande- precis så vill vi att våra kunder och deras gäster ska uppleva oss.
Tidigare arbetslivserfarenhet av servering och restaurang är meriterande men inget krav.I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Har du ingen tidigare erfarenhet eller utbildning inomgästbemötande ochservering kommer viatt erbjuda dig en grundläggande utbildning för att du ska känna trygg i att hantera arbetsuppgifterna och leverera förstklassig service till våra kunder.
Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff.
Om Carotte
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
ÖVRIG INFORMATION
Start: 9 januaritill 30 juni 2025
Anställningsform: Visstidsanställning på75%, varierande schema förlagt måndag till söndag.
Placering: Göteborg
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar kontakta gärna ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Serveringspersonal för längre uppdrag på Gothia Towers och Svenska Mässan

Läs mer Nov 23
Vi söker dig som vill arbeta som serveringspersonal på uppdrag för Gothia Towers och Svenska Mässan.Du kommer att vara en del av ett stort team med brinnande passion för service, möten och evenemang.
Om Svenska Mässan Gothia Towers som är en av våra största kunder och en spännande arbetsplats.
Gothia Towers är idag en av Nordens mest attraktiva mötesplatser med 41 000 m2 upplevelseyta, 1200 förstklassiga hotellrum och sviter samt 5 populära barer och restauranger.
Visionen är att bli Europas mest attraktiva mötesplats genom att erbjuda den bästa helhetsupplevelsen och med kärnvärdena engagemang, samarbete och mod som vägvisare och inspirationskälla, strävar man ständigt efter att uträtta nya stordåd – varje dag och i varje möte med besökare, kunder och varandra.
Om tjänsten
Svenska Mässan och Gothia Towers bildar tillsammans en av Europas största helintegrerade mötesplatser med cityläge. Varje år väljer mer än 1,8 miljoner besökare från hela världen att mötas, äta och bo, utveckla affärer, produkter eller idéer hos dem. Här erbjuds allt från hotell, butiker, teater, spa och restauranger till mässhallar och olika typer av mötesarenor. Allt samlat under ett tak och med stadslivet precis utanför dörren.
Som serveringspersonal på Gothia Towers och Svenska Mässankommer du alltid att ha fokus på gästservice och kvalité.Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på verksamhetens bokningarochdu kommer bland annatarbeta på flera mässor såsom Bokmässan 2024, festliga banketter och välsmakande julbord. Exempel på arbetsuppgifter är således:
Välkomna och ta hand om gäster under konferenser och mingel.
Bankettservering och bar
Plocka disk under exempelvis mässor.
Montercatering - Service på Svenska Mässan
Kassahantering

Du kommer att gå på ett rullande schema där arbetstiderna är förlagda alla dagar i veckan samt helger och kvällstid. Det är en visstidsanställning på 75%under perioden 7 januaritill 30 juni 2025. Ytligare förlängning efter perioden kan ske.
Din profilDu har förmågan att leverera service utöver det vanliga och utför ditt arbete prestigelöst med ett glatt humör. Du är duktig på att samarbeta då du förväntas stötta kollegor som är nya på arbetet.
Som konsult på Carotteär du ansvarstagande och har lätt för att anpassa dig till nya situationer.Vi förutsätter naturligtvis att du är professionell och personlig i ditt möte med gäster och kollegor. Våra värdeord är förebilder, kvalitet, personligt och nyskapande- precis så vill vi att våra kunder och deras gäster ska uppleva oss.
Tidigare arbetslivserfarenhet av servering och restaurang är meriterande men inget krav.I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på din personliga lämplighet och din motivation för rollen. Har du ingen tidigare erfarenhet eller utbildning inomgästbemötande ochservering kommer viatt erbjuda dig en grundläggande utbildning för att du ska känna trygg i att hantera arbetsuppgifterna och leverera förstklassig service till våra kunder.
Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff.
Om Carotte
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
ÖVRIG INFORMATION
Start: 7 januaritill 30 juni 2025
Anställningsform: Visstidsanställning på75%, varierande schema förlagt måndag till söndag.
Placering: Göteborg
Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar kontakta gärna ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Göteborgs Symfoniker AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Göteborgs Symfoniker AB .

Göteborg Symfoniker - Sveriges Nationalorkester söker en Biträdande Orkeste

Administrativ chef
Läs mer Feb 3
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Har du en gedigen bakgrund/erfarenhet av att arbeta inom en konstnärlig musikverksamhet, är driven av att arbeta med människor, vass på att planera och producera i en komplex miljö? Då kan detta jobb vara något för dig!

Om jobbet

Som biträdande orkesterchef inom GSO så rapporterar du till orkesterchefen, har dedikerade ansvarsområden och ingår i ett dynamiskt team med syfte att administrera avdelningens verksamhet och stötta våra musiker och sångare till att prestera på högsta nivå.

Din roll och ansvarsområden

• Huvudansvar för turnéplanering, i samarbete med administrativ orkesterassistent och med GSO:s planerings- och produktionsavdelning.
• Planerings- och processansvar för provspelningar till GSO, i samarbete med orkesterchef och operativ orkesterassistent.
• Biträdande personalansvar för GSO:s musiker, behovsstyrt.
• Personalansvar för GSO:s Vokalensemble, bestående av 12 korister (deltidsanställningar) och en kormästare. Kontaktperson för Symfoniska Kören.
• Agera som länk i relation till vår planerings- och produktionsavdelning.
• Medverka vid fackliga samverkansmöten och förhandlingar.
• Ansvar för introduktion av nyanställda i samarbete med operativ orkesterassistent.
• Biträda orkesterchefen i lednings- och personalfrågor vid behov.
• Andra uppgifter kopplade till avdelningens verksamhet och projekt inom avdelningen.

Vi söker dig som

• Har en utbildning och/eller motsvarande erfarenhet inom konstmusik/symfonisk verksamhet.
• Har erfarenhet av att arbeta med komplexa planeringsfrågor och/eller produktionsfrågor i en konstnärlig professionell miljö.
• Tycker om att arbeta med människor och ge dem de bästa förutsättningarna att utvecklas i sina uppgifter.
• Har utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga.
• Är väl förtrogen med systematiskt arbetsmiljöarbete.
• Har stor digital vana och lätt att sätta sig in i nya system.

Grundkrav är också att du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365.

Meriterande kompetenser /erfarenheter är:

Erfarenhet av budgetansvar, ekonomistyrning, personalansvar, samverka med fackliga motparter.

Ansökan och kontakt

Välkommen med din ansökan senast den 20:e mars 2025.

Tillträde: augusti 2025 eller enligt överenskommelse.

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Har du frågor om denna tjänst så kontakta

HR-chef Charlotte Arén, charlotte.aren@gso.se, 031-7265369

eller Orkesterchef Björn Lovén: bjorn.loven@gso.se, 070–7303131

Fackliga företrädare: Ida Rostrup, Symf. ida.rostrup@gso.se, 0709–758181

Kristian Karlstedt, Unionen. kristian.karlstedt@gso.se, 031–7265326

Ansök nu

Kock

Kock, à la carte
Läs mer Jan 14
Göteborgs Symfoniker AB söker en kock till vår à la carterestaurang och evenemangsverksamhet

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Konserthuset har en à la carterestaurang med plats för ca 50 gäster, en vinbar samt flera foajébarer som är öppna i anslutning till konserter. Här serveras lunch på vardagar för orkestern, à la carte för konsertbesökare och ett caféutbud i våra foajébarer i samband med föreställning och vid flertalet tillfällen arrangeras större evenemang/konferenser i anslutning till våra salar, Stora Salen och Stenhammarsalen. Konserthusets serveringar har ett stort intresse för miljö vad gäller både mat och dryck. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida.

http://www.gso.se/konserthuset/restaurang-cafe/

Vi söker nu en kock som kan göra vår restaurang till en fantastisk upplevelse tillsammans med vår köksmästare och vår avdelning.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där restaurangbesöket förgyller hela konstupplevelsen för gästen. Du jobbar med en hög standard på meny och ekologiska råvaror. Vi har ett större utbud viner och i anslutning till restaurangen en vinbar där vi säljer våra exklusiva viner och en mindre meny.

Kocken ingår i ett härligt team tillsammans med Publik & Evenemangschef, köksmästare, publik & serveringsansvariga och serviskollegor under kvällen. Publik & Evenemangschefen samt köksmästaren sätter ramar för vår verksamhet, inom dessa ramar har du som kock hos oss stor frihet att arbeta självständigt och kreativt. Du ska vara beredd att arbeta med förberedelser för många olika typer av arrangemang.

Förutom a la carte för våra konsertgäster arbetar vi även med större konferenser och evenemang där vi lagar mat till uppemot 1200 gäster. Arbetspassen förläggs dagtid, kvällstid och helger. Tjänsten är en 100 % anställning med flexibelt startdatum. Vi har kollektivavtal enligt Scen & film/Svensk Scenkonst.

Vi kallar till intervju löpande och som en del i rekryteringsprocessen ser vi att ni provjobbar hos oss.

Kvalifikationer

För att söka behöver du:

Ha 3 års dokumenterad erfarenhet av restaurangbranschen.

Ha minst 2 års erfarenhet av en à la carterestaurang.

Kunna jobba självständigt och ta initiativ.

Ha relevant utbildning.

Ha god samarbetsförmåga.

Det är meriterande om du även:

Erfarenhet av arbetsledning.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Foajépersonal till Konserthuset

Publikvärd
Läs mer Feb 4
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en foajévärd som även i en förlängning kan axla rollen som foajéansvarig under driftpass inom snar framtid.

Som foajévärd är du Konserthusets ansikte utåt och ansvarar för att ge publiken en förstklassig service under hela deras konsertupplevelse. Du hjälper även cafépersonalen med servering under pauser. Vid en eventuell utrymning leder du tillsammans med ansvarig personal ut publiken och agerar snabbt vid nödsituationer.

Förutom klassiska konserter med Göteborgs Symfoniker förväntas du även arbeta vid uthyrningskonserter och konferenser. Arbetspassen är oftast förlagda på kvällar och helger med vissa undantag som förläggs dagtid, i regel mellan månaderna september och juni. Vi följer kollektivavtalet enligt Teaterförbundet/Svensk Scenkonst. Passen är vanligtvis 3–8 timmar långa, och du förväntas arbeta minst två till fyra pass per vecka.

Vi letar efter en person som är ansvarsfull, med stort fokus på noggrannhet, tydliga rutiner och samarbete.

I förlängningen som foajéansvarig leder du arbetet i foajén under evenemang, och är en viktig länk mellan foajén och övriga avdelningar under arbetspassen på plats i Konserthuset. Du ansvarar för att arbetsleda foajépersonalen, säkerställa att rutiner följs och att vi vidhåller vår höga servicenivå. Du har en helhetssyn över evenemanget för att se till att allt flyter smidigt och löser utmaningar som kan uppstå.

I rollen som foajéansvarig ingår även säkerhetsansvar där du förväntas vara bekväm att agera och leda vid nödsituationer, samt ha förmåga att analysera risker i förväg.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats där service och lagarbete står i fokus. Du möter förväntansfulla gäster och arbetar tillsammans med många trevliga kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlighet och ser gärna att du är driftig och har ett positivt förhållningssätt för att passa in i vårt arbetslag.

På vår hemsida kan du läsa om vår orkester och Göteborgs Symfonikers verksamhet, som årligen lockar över 200 000 besökare. Arbetsplatsen ligger i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg. Göteborgs Symfoniker arbetar aktivt med miljöarbete i hela organisationen vilket självklart återspeglas även i vår restaurang, foajé och foajébarer.

Kvalifikationer

För att söka behöver du:

Dokumenterad erfarenhet av service och arbete med publik/stort antal gäster.

Förmåga att ta egna initiativ och god samarbetsförmåga.

Bekvämlighet med att agera i nödsituationer.

Förmåga att ge ett bra bemötande till våra gäster, vilket innebär god servicekänsla och att kunna göra dig förstådd på svenska.

Meriterande är om du:

Kan flera språk, eftersom vi även har en internationell publik.

Har erfarenhet av arbetsledning eller ansvar för andra inom serviceyrket.

Erfarenhet av arbete inom kulturbranschen.

Tillträde sker under mars 2025, enligt överenskommelse.

Vill du arbeta på en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk upplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Cafépersonal till Konserthuset

Servitör, kafé och konditori/Servitris, kafé och konditori
Läs mer Jan 2
Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Arbetsbeskrivning

Som cafépersonal på Konserthuset arbetar du i en dynamisk miljö och du är en del i att skapa en oförglömlig kväll för våra besökare. Du möter förväntansfulla gäster, både nya besökare och återkommande gäster.

I dina arbetsuppgifter ingår att erbjuda våra konsertgäster ett enklare barsortiment bestående av dryck, snacks samt smörgåsar innan och under paus på konserterna. Du ansvarar för din egen bar där du ser till att baren är påfylld och städad, du tar hand om våra gäster och förbereder inför pausen samt stänger baren och köket vid kvällens slut. Du arbetar både ensam och i team tillsammans med kollegor. Förutom ansvarig för caféförsäljningen är du även med vid utrymning vid en eventuell nödsituation och leder ut publiken säkert tillsammans med utrymningsansvarig.

Restaurang-verksamheten har ett stort intresse för miljö vad gäller både mat och dryck. Mer om vår restaurang och vad vi erbjuder finner du på vår hemsida.

Arbetspassen förläggs oftast kvällstid och helger med undantag för konferenspass som oftast läggs dagtid. Arbetspassen är normalt 3 - 6 timmar långa och du behöver kunna jobba minst två pass i veckan.

Kvalifikationer

Du som söker har dokumenterad erfarenhet av service inom café- eller restaurangbranschen. Att kunna ta egna initiativ och ha en god samarbetsförmåga är viktigt då vårt största fokus är våra gäster. Det innebär att du som söker har ett bra bemötande och en god känsla för service. Vi har en stor mångfald i vår publik så du behöver kunna göra dig förstådd på svenska och vi ser gärna att du kan flera språk. Du behöver vara bekväm att agera i en eventuell nödsituation.

Om du är kunnig inom mat och dryck eller har erfarenhet av att arbeta med konferens är det meriterande.

Vill du arbeta i en av Sveriges äldsta kulturinstitutioner, vara med och leverera service på hög nivå och skapa en fantastisk helhetsupplevelse för våra gäster? Varmt välkommen med din ansökan via denna sida!

Ansök nu

Scentekniker

Scentekniker
Läs mer Dec 16
Scentekniker sökes till Göteborgs Symfoniker/ Göteborgs Konserthus

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Om jobbet:

Är du en erfaren scentekniker med kunskap om arbete runt en symfoniorkester? Trivs du med att jobba i team och i en konstnärlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till rollen som scentekniker.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är schemalagd både vardagar och helger samt dag- och kvällstid.

Din roll:

Göteborgs Symfoniker söker en scentekniker med orkesterfokus till Göteborgs Konserthus. Som scentekniker arbetar du tätt i ett team tillsammans med andra tekniker och ansvarar för att planera och genomföra dukning av podiet så att bästa möjliga förutsättningar ges till musiker, dirigent, solister samt övriga medverkande artister.

Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå är t ex att utifrån givna förutsättningar och skisser duka för orkester på scen och foajéer inför olika konserter och evenemang, sköta omdukningar under repetitioner och konserter. Beroende på kunskapsnivå kan det även vara aktuellt att koppla upp och köra enklare ljud och ljus.

Vi söker dig som har:

• Stor erfarenhet av arbete med en symfoniorkester
• Grundläggande kunskap inom ljud- och ljusteknik (inget krav)
• Goda datorkunskaper och en vana att arbeta med olika digitala verktyg.
• En god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
• Det krävs att du har B-körkort.
• God samarbetsförmåga och social kompetens, förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ, att prioritera och snabbt kunna anpassa dig till ändrade omständigheter.
• En stark kvalitetskänsla och god kommunikationsförmåga.
• Du är bekväm i att följa instruktioner och även kunna instruera och leda andra vid behov.
• Arbetet kräver en god fysik då det innebär tunga lyft.

Ansökan och kontakt:

Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 januari genom att skicka in ditt CV. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta teknisk chef Malin Ridderstad malin.ridderstad@gso.se eller 031–726 53 49. Fackliga företrädare är Kristian Karlstedt, Unionen kristian.karlstedt@gso.se eller 031–7265326 och Ida Rostrup, Symf ida.rostrup@gso.se eller 070–9758181.

Ansök nu

Ekonomiassistent sökes till Göteborgs Symfoniker/ Göteborgs Konserthus

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 6
Ekonomiassistent sökes till Göteborgs Symfoniker/ Göteborgs Konserthus

Göteborgs Symfoniker AB är ett helägt dotterbolag inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i kulturminnesmärkta lokaler i Konserthuset vid Götaplatsen i Göteborg och är en av de största kulturinstitutionerna i Västra Götaland. I Konserthuset genomförs årligen ett stort antal evenemang i form av konserter och konferenser, såväl i egen regi som vid uthyrningar till externa arrangörer. Konserter med den egna orkestern, Göteborgs Symfoniker, utgör den huvudsakliga delen av konsertverksamheten. Göteborgs Symfoniker är Sveriges Nationalorkester, en orkester med internationell lyskraft.

Om jobbet:

Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en Ekonomiassistent som får möjlighet att jobba i en stimulerande och kreativ miljö.

Din roll:

Som Ekonomiassistent hos Göteborgs Symfoniker kommer du att ha en bred roll och ingå i ett team bestående av Ekonomichef och Verksamhetsekonom. Vi ser en kombinerad roll inom ekonomi, lön, administration och systemägande. Rollen ska förvalta och utveckla områden som leverantörsreskontra, systemstöd och processer samt vara kontaktperson till vår partner för outsourcing av löner. Initialt är tjänsten på deltid motsvarande 50%. Vi är ungefär 170 personer som blir dina kollegor. Din arbetsplats är på Konserthuset vid Götaplatsen mitt i Göteborg.

Vi söker dig som har:

• Kompetens inom redovisning (eftergymnasial utbildning eller liknande)
• Förståelse för lönearbete
• Systemförståelse
• Erfarenhet av administrativa uppgifter
• Intresse för processer och digital utveckling
• Förmåga att jobba proaktivt och lösningsfokuserat
• Erfarenhet av att utbilda medarbetare i digitala verktyg/rutiner
• Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga
• Flexibilitet och kan hantera flera uppgifter samtidigt
• Stor förståelse för service och deadlines

Meriterande:

• Erfarenhet från lönearbete
• Erfarenhet av försystem
• Varit systemägare
• Kunskap inom Hogia, Flex HRM, Microsoft 365

Ansökan och kontakt:

Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 januari genom att skicka in ditt CV. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Charlotte Arén charlotte.aren@gso.se eller 031–7265369. Fackliga företrädare är Kristian Karlstedt, Unionen kristian.karlstedt@gso.se eller 031–7265326 och Ida Rostrup, Symf ida.rostrup@gso.se eller 070–9758181.

Ansök nu