Göteborg: E-handelsansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet E-handelsansvarig i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Deltid

E-handelsansvarig, deltidstjänst Göteborg
Vänta inte med ansökan - då vi tillsätter tjänsten omgående. Tjänsten är ca 2-3 dagar per vecka, och på plats på vårt kontor i centrala Göteborg.

Är du en kreativ och driven person med ett intresse för e-handel? Vill du vara med och utveckla vår webshop? Vill du ha bred roll i en mindre organisation? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

Vi är ett väletablerat företag inom tapeter, tyger och färg. Butik sedan 1899 och många års erfarenhet av e-handel. Vår webshop är en viktig del av vår verksamhet och vi söker nu en engagerad E-handelsansvarig som kan hjälpa oss att ta vår onlineförsäljning till nästa nivå. Vi värdesätter att du är kunnig på området, driven att förändra och förbättra - samt såklart gillar inredning och våra produkter.

Arbetsuppgifter
Som E-handelsansvarig kommer du själv ansvara för att driva webshopen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

Skapande av sidinnehåll
Skriva och redigera produktbeskrivningar, artiklar och annan relevant information för vår webshop.

Produktupplägg
Hantera uppläggning och uppdatering av produkter i vår webshop, inklusive bildhantering (tex Photoshop).

Sökordsoptimera
Arbeta med sökordsoptimering för att förbättra vår synlighet på sökmotorer.

Google annonsering
Övervaka och optimera Google Ads-kampanjer för att maximera vår onlineförsäljning.

Statistik och analys
Analysera webbstatistik och annonsprestanda för att identifiera förbättringsområden och rapportera resultat. Du är van att använda Google Search Console och Analytics.

Nyhetsbrev
Planera och skapa innehåll för nyhetsbrev och kampanjer.

Meriterande
· Att du även hanterar sociala medier som tex Pinterest.
· Att du har ett öga för design och van att tänka på, och genomföra användarvänlig design.
· Att du är van att beställa och ha kontakt med e-handelsplattformen för att utveckla sidan.

Kvalifikationer
· Har erfarenhet av e-handel och/eller digital marknadsföring.
· Har goda kunskaper i SEO och Google Ads.
· Är van vid att arbeta med webbpubliceringsverktyg och kan enklare CSS och HTML.
· Har starka skrivkunskaper och en känsla för detaljer.
· Är analytisk och datadriven med erfarenhet av att använda analysverktyg (t.ex. Google Analytics).
· Är självständig, strukturerad och har förmågan att prioritera.

Ansökan
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till karin@engelskatapetmagasinet.se senast 2024-08-12. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Webbansvarig/Webbstrateg

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Webbansvarig/Webbstrateg.

UX Lead to Gothenburg

Läs mer Apr 14
Are you ready to shape the future of sustainable transport? A pioneering company in the logistics industry is looking for a UX Lead to drive digital transformation in a sector ripe for change. With a start-up mentality and a mission to accelerate the journey toward Net Zero Emission Transport, this organization offers an exciting opportunity to lead impactful user experience design. 
This full-time, on-site assignment is based in Gothenburg and runs from April 21st 2025 to March 31st 2026, with possible extension.
About the RoleIn this role, you’ll be leading the UX strategy and execution for a cutting-edge digital platform within the logistics sector. Reporting directly to product and business leadership, you’ll guide design processes from research through to implementation. Your work will play a key part in defining how the transport industry embraces digitalization and sustainability, while collaborating across agile teams to ensure a user-centered approach throughout.
Responsibilities Define and own the overall UX strategy and design direction for the digital product
Collaborate with product owners, developers, and business stakeholders to align UX goals with business objectives and technical constraints
Conduct user research through interviews, usability tests, and competitor analysis
Translate insights into actionable design improvements that enhance the product experience
Advocate for user needs across the organization and articulate design decisions clearly
Develop and maintain design systems and workflows that support scalability
Lead and mentor team members on UX best practices and methods
About You
You’re a seasoned UX professional with a passion for solving real-world challenges through user-centered design. Your background in logistics gives you a strong grasp of the domain's complexities, and you thrive in dynamic, agile environments where collaboration and innovation drive the work forward. You’re not just comfortable with change—you welcome it, question the status quo, and deliver meaningful, user-driven results.
Experience and Skills Minimum 5 years of experience in UX design, with proven leadership in user-centered product development
Strong knowledge of UX research methodologies and usability testing practices
Previous experience in the logistics or transport industry, especially with the transport buyer perspective
Skilled in tools such as Figma, Sketch, or similar design platforms
Strong presentation and stakeholder management skills
Experience working in agile and cross-functional teams
Excellent communication skills in English (written and spoken)
Swedish language skills are a plus
About the assignment
For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

Ansök nu

AI Content Producer

Läs mer Jan 20
Noor Digital är en expansiv och engagerad arbetsplats som värnar om ditt välmående och din potential. Du kommer in tidigt i ett snabbt växande bolag och får vara med och påverka bolagets utveckling.



Varmt välkommen med din ansökan! 


Om tjänsten
Du kommer primärt att arbeta med vårt off page-arbete. Detta innebär att du har ansvaret över våra interna projekt där du ser till så alla våra sajter är up and running och löpande uppdateras med innehåll skrivet av våra copywriters och/eller AI-verktyg. Dessutom kommer du vara ansvarig över att innehållet SEO-anpassas och kontinuerligt analysera hemsidornas placering på Google.


 
 Några av dina arbetsuppgifter: 


Kvalitetssäkra texter, innehåll, layout och funktionalitet på webbplatser för en optimerad användarupplevelse.
Beställa text internt av copywriters samt "beställa" AI-skrivna texter som ska granskas, redigeras och SEO-optimeras.
Följa upp och analysera resultat som exempelvis trafikutveckling och placering på Google.
Förbättra interna processer och rutiner för att löpande optimera vårt sätt att arbeta på.



Vi är övertygade om att din hälsa och välmående är avgörande för din prestation och trivsel på arbetet. Som anställd hos oss har du flexibla arbetstider, en veckas extra semester, 5 000 kr i friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring.
 
 Vem söker vi?


Du har tidigare erfarenhet, alternativt ett stort intresse, av att arbeta med AI och generera texter med hjälp av AI-verktyg som ex. ChatGPT. 
Du har tidigare erfarenhet, alternativt stort intresse, av att SEO-anpassa texter.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av Wordpress, HTML och god förståelse för webbarbete.
Du ser dig själv som initiativtagande, noggrann och lösningsorienterad.
Du har flytande kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du är bekväm med korrekturläsning på svenska.



Utöver det söker vi dig som drivs av nyfikenhet och är redo för att kliva på en roll där du får vara med och leda utvecklingen i det digitala landskapet med fokus på AI. Du motiveras av utmaningar och kommer in som en viktig lagspelare i ett team som jobbar agilt. Dessutom är du analyserande och stimuleras således av att använda och utveckla dina färdigheter för att lösa uppgifter i ett landskap som präglas av både tekniskt och analytiskt tänkande. Självklart drivs du av mål och gör allt för att uppnå företagets, teamets och dina personliga mål. Vi ser dessutom en stor utvecklingspotential i rollen med möjlighet till en Team Lead-position på sikt. 


 TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse
 OMFATTNING: Heltid
 PLACERINGSORT: Göteborg

 Om Noor
På Noor Digital strävar vi efter att leda utvecklingen av det digitala landskapet. Vi är ett 40-tal dedikerade medarbetare som arbetar tillsammans med visionen att alltid ligga i framkant. Sedan starten 2015 har vårt team av vassa kreatörer och tekniska specialister hjälpt företag att nå sin fulla digitala potential. Vi har kontor på fyra orter i landet, från Umeå i norr till Malmö i söder.

Ansök nu

Digital utvecklare - Product Owner Göteborg Energi App

Läs mer Nov 28
Vill du vara med på resan att skapa förutsättningar för en hållbar energiomställning? 

Din uppgift
Som Digital utvecklare – Product Owner Göteborg Energi App har du det övergripande ansvaret för att utveckla, optimera och säkerställa förvaltning av vår app så att befintliga kunder fortsätter använda och uppskatta dess funktioner samt att fler kunder lockas till att använda den.

Idag använder 72 000 privatkunder appen regelbundet och målsättningen är att dubbla antal användare till 2026. För att nå dit kommer du och ditt team arbeta för att möta kundbehoven med relevanta tjänster och funktioner som överträffar kundernas förväntningar.

Fokus under 2025-2026 är att bredda serviceutbudet i form av fakturor, avtal, support och betalningsfunktioner så att det är enkelt att vara kund till Göteborg Energi. Vi vill även hjälpa kunderna att följa upp och styra sin energiförbrukning samt minska sitt effektuttag med statistik och funktioner som ger insikt och förändrar användarbeteendet. Kan hända påbörjar vi även utveckling av en app för mindre företag under perioden.

Prioriteringen för teamets utvecklingsram utgår från vår koncernstrategi, utvecklingsstrategi och affärsplaner där en nära kunddialog säkerställer att de kundresor vi utvecklar också fungerar i praktiken.

Ditt team

Din organisatoriska tillhörighet är inom avdelningen Kundgränssnitt som består av 8 medarbetare. Avdelningen ingår inom verksamhetsområdet Utveckling & Digitalisering och har koncernens ansvar för utveckling och förvaltning av digitala gränssnitt (goteborgenergi.se, Mina sidor och Göteborg Energi App). Fokus ligger på att digitalisera och automatisera hela kundresan för våra privat- och företagskunder samt partners.

Du kommer i rollen Product Owner leda Team App som består av cirka 10 personer. Teamet är tvärfunktionellt bemannat med resurser från vår koncerns utvecklings-, marknads- och affärsorganisationer samt våra strategiska digitala byråer.

Som Digital utvecklare – Product Owner App kommer du vara en garant för att appen följer koncernen riktlinjer för hur varumärket och tonalitet tas ut samt att tillgänglighetsregler och lagkrav följs i kundmötet. Arbetet bedrivs huvudsakligen enligt agil metodik där vi utvecklar, kundtestar och levererar i högt tempo för att lära oss och bygga vidare på det som fungerar bra.

Tillsammans med kollegorna som ansvarar för goteborgenergi.se och Mina sidor medverkar du till att skapa en enad digital kundupplevelse för våra kunder.

I en bransch i stark förändring får du chansen att utveckla nya, hållbara tjänster som gör skillnad. Och varför inte ta en paus och svänga förbi vårt gym för ett träningspass på lunchen med fantastisk utsikt över Gårda och Göteborg?

 

Din kompetens

En akademisk examen inom webbutveckling, IT, teknik eller liknande är viktig, men relevant erfarenhet och annan akademisk utbildning kan vara en väl fungerande kombination. Det viktigaste är att du har kompetensen att utveckla och förvalta digitala kundgränssnitt på hög nivå.

- Minst tre års erfarenhet av att driva utveckling av digitala gränssnitt, produkter och tjänster med konkreta resultat att visa upp.
- Erfarenhet av att arbeta i agila utvecklingsteam, gärna som Product Owner, där du har hanterat flera parallella initiativ samtidigt.
- Vana att arbeta med CMS-plattformar och att navigera mellan olika digitala lösningar.
- Förståelse/kunskap inom front-end design och/eller kodning, även om det inte är huvudfokus i rollen
- Flytande i både svenska och engelska, med förmåga att kommunicera tekniskt innehåll tydligt.

För att lyckas bra i rollen är samarbetsförmåga viktigt då tjänster och funktioner som utvecklas för våra digitala kanaler tas fram i samarbete med många kollegor och leverantörer. Att värdera kundnytta och effekt knutet till olika utvecklings- och förvaltningsbehov är viktiga egenskaper för att göra rätt prioriteringar inom teamet.

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss .


Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

E-handelsansvarig Deltid 40-50%

Läs mer Sep 16
E-handelsansvarig, 40-50% Göteborg
Vänta inte med ansökan - då vi tillsätter tjänsten omgående. Tjänsten är ca 2-3 dagar per vecka, och på plats på vårt kontor i centrala Göteborg.


Är du en kreativ och driven person med ett intresse för e-handel? Är du en fena på Google och sökord? Vill du jobab 2-3 dagar i veckan på vårt kontor mitt i Göteborg? Vill du vara med och utveckla vår webshop? Vill du ha bred roll i en mindre organisation? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Vi är ett väletablerat företag inom tapeter, tyger och färg. Butik sedan 1899 och många års erfarenhet av e-handel. Vår webshop är en viktig del av vår verksamhet och vi söker nu en engagerad E-handelsansvarig som kan hjälpa oss att ta vår onlineförsäljning till nästa nivå. Vi värdesätter att du är kunnig på området, driven att förändra och förbättra - samt såklart gillar inredning och våra produkter.


Arbetsuppgifter
Som E-handelsansvarig kommer du själv ansvara för att driva webshopen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:


Skapande av sidinnehåll
Skriva och redigera produktbeskrivningar, artiklar och annan relevant information för vår webshop.


Produktupplägg
Hantera uppläggning och uppdatering av produkter i vår webshop, inklusive bildhantering (tex Photoshop).


Google annonsering
Övervaka och optimera Google Ads-kampanjer för att maximera vår onlineförsäljning.


Sökordsoptimera
Arbeta med sökordsoptimering för att förbättra vår synlighet på sökmotorer.


Statistik och analys
Analysera webbstatistik och annonsprestanda för att identifiera förbättringsområden och rapportera resultat. Du är van att använda Google Search Console och Analytics.


Nyhetsbrev
Planera och skapa innehåll för nyhetsbrev och kampanjer.


Meriterande
· Att du även hanterar sociala medier som tex Pinterest.
· Att du har ett öga för design och van att tänka på, och genomföra användarvänlig design.
· Att du är van att beställa och ha kontakt med e-handelsplattformen för att utveckla sidan.


Kvalifikationer
· Har gedigen erfarenhet av e-handel och/eller digital marknadsföring.
· Har goda kunskaper i SEO och att sätta upp kampanjer mm i Google Ads.
· Är van vid att arbeta med webbpubliceringsverktyg och kan enklare CSS och HTML.
· Har starka skrivkunskaper och en känsla för detaljer.
· Är analytisk och datadriven med erfarenhet av att använda analysverktyg (t.ex. Google Analytics).
· Är självständig, strukturerad och har förmågan att prioritera.


Ansökan
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till karin@engelskatapetmagasinet.se senast 2024-09-30. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

E-Handelsansvarig/Sociala Medier

Läs mer Sep 2
På Fix My Phone hjälper vi över 300.000 kunder varje år med deras mobila enheter. Både med reparation och att förse med rätt tillbehör. Vi är Sveriges ledande reparationskedja och är ett riktigt tillväxtbolag med stora visioner! På senare tid har vi expanderat verksamheten till att sälja och köpa in begagnade mobiltelefoner också vilket kommer vara en stor del av arbetet framåt!
Fix My Phone söker en ny medarbetare!
Företaget växer och vi behöver nu stöttning i form av en ny medarbetare som är tänkt att administrera och sköta vår hemsida, samt till viss grad arbeta med våra sociala medier. Arbetsuppgifterna ställer krav på tidigare erfarenhet för att kunna göra ett bra jobb, vi letar efter experter på det som vi själva inte kan. Nytänkande och strategisk är viktiga förmågor att ha i denna roll. Arbetet består utav att driva och administrera hemsidan, det handlar om allt ifrån drift till att publicera och uppdatera produkter samt kampanjer och SEO arbete inom själva sidan. Utöver detta så skall chatten besvaras vid behov och regelbundna uppladdningar till sociala medier. I arbetet med sociala medier tar du tillsammans med vår designer fram material och följer upp resultatet för att få ett fungerande arbete som bistår i att öka vår närvaro på sociala plattformar.
Arbetstiden är mellan 09.00 – 17.00 vardagar.
Anställningsgrad är 100%
Du erbjuds
* Möjligheten att växa i din roll tillsammans med företaget som är i konstant tillväxt.
* Möjligheten att lära dig om en bransch som innefattar flera olika moment, både socialt och tekniskt.
* Ett stimulerande arbete som kommer öka dina kunskaper inom både sälj, beteende och tekniska reparationer och annat.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som ansvarig för E-handel och Sociala medier kommer du att:
Några av dina spännande arbetsuppgifter:
Hantera vår webbshop
Hantera, driva och medverka i våra sociala medier
Hjälpa våra kunder via chatt/e-mail
Testa nya produkter och i samband med det skapa media
Daglig BackOffice administration



VI SÖKER DIG SOM
– Kommunicerar obehindrat och professionellt på svenska då det är en del av det dagliga arbetet.
– Är strukturerad och ordningssam
– Är duktig på att hålla flera saker i igång samtidigt
– Gillar att arbeta i ett högt tempo
Som person är du
* Orädd
* Uthållig
* Observant
* Effektiv
* Tålmodig
* Bestämd
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Göteborg.
* Lön enligt avtal
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Engelska Tapetmagasinet AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Engelska Tapetmagasinet AB .

Textil inredare sökes till inredningsateljé i Göteborg (40-60%)

Inredningsdesigner
Läs mer Apr 25
Nytt
Vi söker en driven inredare till vår inredningsateljé i Göteborg (40–60%)
Älskar du färg, textil och att skapa miljöer där människor trivs? Har du både öga för detaljer och ett sinne för affärer? Då kan du vara den vi söker!


Vi har intervjuer löpande så skicka in din ansökan snarast.


Välkommen till vår butik – en destination i över 125 år
Hos oss står personlig service och gedigen kunskap i centrum. Nu söker vi en engagerad och självgående inredare som vill bli en del av vårt team på deltid (40–60%).

Om rollen
Som inredare hos oss kommer du att ha en nyckelroll. Din främsta uppgift är att självständigt driva in och hantera egna projekt – både hos privatpersoner och företagskunder. Du arbetar nära kunden, från idé till färdigt resultat, med fokus på färgsättning, mattor och gardiner. Du jobbar på plats hos oss och vid behov kan du hjälpa till i butiken. Du kommer bland annat att:
Aktivt söka upp och bygga relationer med nya kunder
Göra hembesök och platsbesök för att skapa skräddarsydda lösningar
Mäta på plats och beräkna materialåtgång för sömnadsuppdrag
Arbeta praktiskt och noggrant inför beställningar till vår syateljé
Projektleda från första skiss till montering.



För att landa in på bästa sätt ser vi gärna att du jobbar ett par veckor i butiken under sommaren, så att du med säkerhet lär känna vårt gedigna sortiment och får en naturlig introduktion till våra produkter och arbetssätt.


Vi söker dig som:
Har erfarenhet av inredningsuppdrag, med gardiner, textil och färgsättning som fokus
Är självgående, initiativrik och gillar att sälja
Har öga för färg, form och helhet
Är praktiskt lagd och bekväm med att mäta och räkna ut materialåtgång
Är trygg i mötet med kunder och van vid att arbeta mot uppsatta mål
Har B-körkort



Vi erbjuder dig:
En inspirerande och trygg arbetsplats med lång historia och gott rykte
Tillgång till vår butik och syateljé för att skapa helhetslösningar
Ett kreativt och prestigelöst team
Ett varierande arbete där varje projekt är unikt
En deltidstjänst på 40–60%. Tjänsten är på timanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Ansök nu

Sommarjobb på lager

Lagerarbetare
Läs mer Apr 1
SOMMARJOBBA PÅ VÅRT LAGER


Vi söker nu dig som vill jobba med våra vackra produkter på vårt lager under vecka 28-35 i sommar. Arbetstiderna är vardagar mellan 08:30 – 17:00 (med eventuell justering efter behov).
Som person ska du vara ordningsam, noggrann och gilla lagerarbete och att arbeta i ett högt tempo. Du tar emot beställningar på telefon, mail och ansvarar för att varorna kommer både in- och ut till våra kunder. Du packar och tar hand om logistiken för både vår butik och e-handel och trivs även med att svara på kundfrågor gällande pågående leveranser.
Du jobbar i en miljö där du ständigt har flera bollar i luften och gillar tempohöjning. Vi är en liten arbetsplats där prestigelöshet är viktigt. Vi jobbar kundfokuserat och har hög nivå på vår service och vårt bemötande. För att passa in är du en glad och positiv person. Tjänsten är i vår butik på Västra Hamngatan mitt i Göteborg. Du behöver även inneha B-körkort.
Tjänsten för sommarjobbet rekryteras omgående. Skicka in din ansökan snarast möjligt! Maila CV och ett personligt brev till karin@engelskatapetmagasinet.se
Engelska Tapetmagasinet har funnits sedan 1899 och har sedan dess sålt tapeter, färg, textilier och inredning till privatpersoner, hotell, restauranger och målare i Göteborg och runt om i Sverige. Idag är även webshopen en stor del av verksamheten och vid sidan av butiken finns också inredare som gör större projekt tillsammans med egen syateljé. Välkommen till vår vackra värld.

Ansök nu

E-handelsansvarig Deltid 40-50%

Webbansvarig/Webbstrateg
Läs mer Sep 16
E-handelsansvarig, 40-50% Göteborg
Vänta inte med ansökan - då vi tillsätter tjänsten omgående. Tjänsten är ca 2-3 dagar per vecka, och på plats på vårt kontor i centrala Göteborg.


Är du en kreativ och driven person med ett intresse för e-handel? Är du en fena på Google och sökord? Vill du jobab 2-3 dagar i veckan på vårt kontor mitt i Göteborg? Vill du vara med och utveckla vår webshop? Vill du ha bred roll i en mindre organisation? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!


Vi är ett väletablerat företag inom tapeter, tyger och färg. Butik sedan 1899 och många års erfarenhet av e-handel. Vår webshop är en viktig del av vår verksamhet och vi söker nu en engagerad E-handelsansvarig som kan hjälpa oss att ta vår onlineförsäljning till nästa nivå. Vi värdesätter att du är kunnig på området, driven att förändra och förbättra - samt såklart gillar inredning och våra produkter.


Arbetsuppgifter
Som E-handelsansvarig kommer du själv ansvara för att driva webshopen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:


Skapande av sidinnehåll
Skriva och redigera produktbeskrivningar, artiklar och annan relevant information för vår webshop.


Produktupplägg
Hantera uppläggning och uppdatering av produkter i vår webshop, inklusive bildhantering (tex Photoshop).


Google annonsering
Övervaka och optimera Google Ads-kampanjer för att maximera vår onlineförsäljning.


Sökordsoptimera
Arbeta med sökordsoptimering för att förbättra vår synlighet på sökmotorer.


Statistik och analys
Analysera webbstatistik och annonsprestanda för att identifiera förbättringsområden och rapportera resultat. Du är van att använda Google Search Console och Analytics.


Nyhetsbrev
Planera och skapa innehåll för nyhetsbrev och kampanjer.


Meriterande
· Att du även hanterar sociala medier som tex Pinterest.
· Att du har ett öga för design och van att tänka på, och genomföra användarvänlig design.
· Att du är van att beställa och ha kontakt med e-handelsplattformen för att utveckla sidan.


Kvalifikationer
· Har gedigen erfarenhet av e-handel och/eller digital marknadsföring.
· Har goda kunskaper i SEO och att sätta upp kampanjer mm i Google Ads.
· Är van vid att arbeta med webbpubliceringsverktyg och kan enklare CSS och HTML.
· Har starka skrivkunskaper och en känsla för detaljer.
· Är analytisk och datadriven med erfarenhet av att använda analysverktyg (t.ex. Google Analytics).
· Är självständig, strukturerad och har förmågan att prioritera.


Ansökan
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till karin@engelskatapetmagasinet.se senast 2024-09-30. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb på lager

Lagerarbetare
Läs mer Maj 8
SOMMARJOBBA PÅ VÅRT LAGER


Vi söker nu dig som vill jobba med våra vackra produkter på vårt lager under vecka 27-34 i sommar. Arbetstiderna är vardagar mellan 08:30 – 15:00 (med eventuell förlängning i mån av behov).
Som person ska du vara ordningsam, noggrann och gilla lagerarbete och att arbeta i ett högt tempo. Du tar emot beställningar på telefon, och ansvarar för att varorna kommer både in- och ut till våra kunder. Du tar hand om logistiken för både vår butik och e-handel och trivs även med att svara på kundfrågor gällande pågående leveranser.
Du jobbar i en miljö där du ständigt har flera bollar i luften och gillar tempohöjning. Vi är en liten arbetsplats där prestigelöshet är viktigt. Vi jobbar kundfokuserat och har hög nivå på vår service och vårt bemötande. För att passa in är du en glad och positiv person. Tjänsten är i vår butik på Västra Hamngatan mitt i Göteborg. Du behöver även inneha B-körkort.
Tjänsten för sommarjobbet rekryteras omgående. Skicka in din ansökan snarast möjligt! Maila CV och ett personligt brev till karin@engelskatapetmagasinet.se
Engelska Tapetmagasinet har funnits sedan 1899 och har sedan dess sålt tapeter, färg, textilier och inredning till privatpersoner, hotell, restauranger och målare i Göteborg och runt om i Sverige. Idag är även webshopen en stor del av verksamheten och vid sidan av butiken finns också inredare som gör större projekt tillsammans med egen syateljé. Välkommen till vår vackra värld.

Ansök nu