Göteborg: IT-supporttekniker | Göteborg | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-supporttekniker | Göteborg | Experis i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet?

Arbetsbeskrivning

Jobbar du också bäst när du kan grotta ner dig i tekniktrubbel och leverera den där extra servicen med ett leende? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjligheten att hjälpa och lösa dina kollegors tekniska utmaningar. I din arbetsvardag kommer du grotta ned dig och administrera i olika IT-landskap där du kommer lösa problem inom användarbehörigheter, operativsystem, informationssäkerhet och nätverk. Oavsett om ärenden kommer in via telefon, chatt eller mail så kommer din hjälp att ha stor betydelse för att lindra andras tekniska huvudvärk! För att effektivt lösa utmaningarna kommer du att arbeta både självständigt och nära dina kollegor, vilket inte bara ger dig ett utökat nätverk utan även möjligheten att förvärva nya kunskaper. Du kommer att ställas inför varierande arbetsuppgifter som gör att ingen dag liknar den andra.

Arbeta som konsult via Experis och upplev lärorika dagar. Vi ser till att du känner dig som en viktig del av Experis-teamet från dag ett. Anställningen sker hos oss, och du jobbar ute hos någon av våra kunder.

Vill du veta mer? Kontakta Ellen eller Dara, och vi delar gladeligen med oss av vår historia!

Vi söker dig som har:

* Högre utbildning inom IT och minst 2 års erfarenhet inom IT-support
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Saknar du högre utbildning? Längre relevant arbetslivserfarenhet inom IT-support kan kompensera för detta.

Vem är du?

Vi tror att du är flexibel, ansvarstagande och har ett starkt tekniskt intresse. Din noggrannhet, serviceinriktning och förmåga att kommunicera med olika personligheter är avgörande. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, drivkraft och vilja att gå framåt!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Gör Din Ansökan Redan Idag

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Dara Tysani på mailadress dara.tysani@se.experis.com.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-Supporttekniker till Göteborg

Läs mer Jan 21
Om rollen
Du blir en del av ett team på tre personer som ansvarar för att stötta användare med IT-relaterade frågor. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Support inom Windows 10/11, Microsoft 365, PC-installationer och telefoni.
Hjälp med skrivar- och IT-utrustning samt hantering av IT-leveranser.
Förflyttning av IT-utrustning och praktiska uppgifter i raffinaderiområdet.
Delta i samordning, avstämningsmöten och förbättringsarbete inom IT-stoppet.
Vi söker dig som har: Erfarenhet av IT-support i en Windows/AD-miljö.
God vana av användarstöd för Windows 10/11 och Microsoft 365.
Kunskap inom nätverk/TCP-IP och grundläggande felsökning.
Flytande engelska i tal och skrift.
B-körkort.
Dina egenskaper
Du är:
Serviceminded och flexibel – redo att lösa både stora och små utmaningar.
Noggrann och strukturerad – kvalitet är viktigt för dig.
Orädd för att ta i där det behövs – du ser lösningar där andra ser problem.
Vad vi erbjuder: En spännande arbetsplats mitt i händelsernas centrum på ett raffinaderi.
Möjlighet att vara en nyckelspelare i ett viktigt projekt.
En roll där dina tekniska kunskaper och serviceanda får skina.

Praktiska detaljer:
Plats: Göteborg (100% på plats) Uppdragsperiod: 3 februari 2025 – 31 maj 2025 Ansök senast: 24 januari 2025
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

IT-supporttekniker till Telia

Läs mer Jan 20
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia AB. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet somen anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt atttesta olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.


Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!


Arbetsuppgifter
I rollen som IT-supporttekniker arbetar du både on-site hos kund och med telefonväxelstöd från kontoret i Göteborg. Du kommer att hantera felsökning och support för hårdvara kopplad till användares arbetsplatser hos kund, samt assistera vid migrering och uppstart av telefonväxelsystem (Touchpoint till Smart Connect).
Du utgår från Göteborg och ingår i ett team på 11 tekniker som är utspridda över hela Sverige. För att säkerställa hög kvalitet i arbetet samarbetar du nära både med kunder och kollegor.

• Felsökning av datorer, nätverk och kringutrustning
•Genomföra installationer och underhåll ute hos kund
•Stödja kund vid migrering och uppstart av online telefonväxel


Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Erfarenhet inom teknisk support och/ellerkundservice
•God IT-vana och kunskap inom nätverk,PC och teknisk felsökning
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
Vi söker dig som trivs med att ta stort ansvar och har ett brinnande intresse för IT. Du hargod IT-vana ochhar erfarenhet av att arbeta med nätverk och teknisk felsökning. Du är självgående, strukturerad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Din gedigna erfarenhet av kundkontakt gör att du förstår vikten av ett professionellt bemötande och har förmågan att lyssna på kunden samt anpassa dig efter deras behov.


Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Du utgår ifrån kontoret i Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Marcus Eriksson viamarcus.eriksson@bravura.seeller +46 73 567 04 89.

Ansök nu

IT-tekniker till framstående team i Västra Götaland – Mellannivå

Läs mer Jan 20
Vi söker en erfaren och serviceinriktad IT-tekniker som vill arbeta i en stimulerande miljö där teknik och samarbete står i fokus. Uppdraget innebär att du blir en viktig del av teamet som ansvarar för support och leveranser av IT-lösningar till en av regionens största verksamheter.
Som IT-tekniker på mellannivå förväntas du ha en solid grund och erfarenhet inom 2:a linjens support. Du har förmågan att lösa tekniska problem självständigt, samtidigt som du är van att samarbeta i team. Rollen är perfekt för dig som vill utvecklas vidare inom IT och bredda din kompetens i en organisation med ett stort tekniskt landskap.
Om rollen
Du kommer att:
Utföra 2:a linjens support på plats hos kunder.
Hantera installationer och konfigurering av datorer, skrivare och mobila enheter.
Ansvara för leveranser av IT-utrustning till olika verksamheter i regionen.
Bidra till teamets arbete med både kundnära support och större projekt som PC-utbyte.

Arbetet utgår från Mölndal, med fokus på Göteborgsområdet. Resor inom regionen kan förekomma.
Vi söker dig som: Har minst 2–3 års erfarenhet av 2:a linjens support och är trygg i att hantera tekniska problem.
Har kunskap och erfarenhet av Microsoft SCCM och Windows OS.
Har giltigt B-körkort.
Extra meriterande: Erfarenhet av att arbeta i större organisationer med komplexa IT-miljöer.
Kunskaper i ServiceNow och Mac OS.
Vem du är
Du är socialt kompetent och bekväm i att kommunicera med kunder och kollegor, både i tal och skrift. Du har en positiv attityd och drivs av att ge professionell service som gör skillnad. För dig är problemlösning en inspirerande utmaning, och du trivs i en roll där du får möta kunder dagligen.
Därför ska du söka detta uppdrag
Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö. Uppdragsgivaren erbjuder en arbetsplats där du kan växa och utveckla dina tekniska färdigheter, samtidigt som du bidrar till ett samhällsviktigt arbete.
Ansökan
Vill du bli en del av detta spännande uppdrag?
Ett uppdaterat CV på svenska.
Referensuppdrag med kontaktperson

Ansök senast den 23 januari 2025. Vänta inte för länge – urval sker löpande!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

Servicedesktekniker

Läs mer Jan 15
Vi söker en Servicedesktekniker till vårt Customer Service Center (CSC) som vill bli en del av Iver för att bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega? Vi på Iver ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.
Om Iver: Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. Våra tjänster är kritiska inte bara för våra kunder – utan för digitaliseringen av samhället i stort. Med huvudkontor i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta expandera. Iver omsätter drygt 3 miljarder SEK och har cirka 1 500 anställda som arbetar på ett av våra 25 kontor i Norden. Din roll på Iver?I rollen som Servicedesktekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt IT Customer Support Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den IT support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som Servicedesktekniker är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. I rollen kommer du få jobba med allt inom infrastruktur och drift och på Iver får du i denna roll möjlighet att utvecklas brett inom IT. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär, på Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak och ett fantastiskt samarbete. Tre dagar som Servicedesktekniker kan se ut såhär: Äntligen måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder med den support som krävs. Du planerar för veckans arbeten och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.
Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.
Happy Friday! - Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fylld av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete. Vad erbjuder vi dig?Iver - We empower our Nordic society. Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är en ledande nordisk helhetsleverantör av molnbaserade IT-tjänster med spetskompetens inom drift, cybersäkerhet, cloud och innovation. På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer – inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden. Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. Vem söker vi?För att lyckas i rollen tror vi att du ett intresse för IT och att du gillar att ge god kundservice. Vi ser att du har gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT/teknik alternativt annan likvärdig erfarenhet. Det viktiga är att du har en teknisk förståelse och tycker om problemlösning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att passa i rollen så behöver du trivas med att jobba tillsammans i team såväl som självständigt.
Vi söker dig som har erfarenhet inom ett eller flera av nedan områden:
Windows Server/Klient
AD och GPO
Office 365 och Exchange
Applikationsdrift
Nätverksteknik
IT-säkerhet

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med andra människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Placeringsort: Placering av tjänsten är på vårt kontor i Göteborg. Övrig information: Vi har kunder inom alla branscher och sektorer inklusive säkerhetsklassad verksamhet därför genomför vi bakgrundskontroller i samtliga av våra rekryteringsprocesser.
Sök till oss!
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2025-02-15. Välkommen att kontakta Börje Börjesson (börje.börjesson@iver.se) för frågor eller funderingar.
Välkommen till Iver!

Ansök nu

Onsite Supporttekniker

Läs mer Jan 15
Önskar du att få utvecklas inom IT-infrastruktur och ha inflytande över din karriärväg? Thalamus söker nu en Onsite Supporttekniker till ett spännande uppdrag i Göteborg. Hos oss får du en trygg anställning, möjligheter att växa och en arbetsplats där din kompetens och personlighet verkligen gör skillnad.
Jobba hos oss
Thalamus är experter inom IT och teknik och erbjuder företag heltäckande tjänster inom infrastruktur. Vi ser individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Hos oss får du chansen att utvecklas inom IT-infrastruktur, oavsett om du vill vara en allsidig generalist eller en specialist. Vi erbjuder certifieringar och utbildningsplaner för att du ska kunna ta dina IT-kompetenser till nästa nivå. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner för att hålla dig hälsosam och stark i din karriär.
Din nya tjänst
Som Onsite Supporttekniker kommer du att arbeta med support och installation av datorer, skrivare och mobila enheter på plats hos våra kunder i Göteborg. Du kommer även att leverera och installera datorer samt ge teknisk support på plats. Vi söker dig som trivs med att ge användarsupport och som motiveras av att hjälpa andra att lösa tekniska problem på ett effektivt och professionellt sätt.
Din bakgrund
Vi tror att du har minst 2-3 års erfarenhet av andra linjens support och har arbetat med Microsoft SCCM och Windows-operativsystem. Du bör även ha B-körkort och kunna kommunicera väl, både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i större organisationer samt har kunskaper inom ServiceNow eller Mac OS.
Vi söker dig som: Har erfarenhet av second line support.
Har praktisk erfarenhet av Microsoft SCCM och Windows-operativsystem.
Är en skicklig problemlösare med god förmåga att ge användarstöd.
Trivs med kundkontakt och har god kommunikationsförmåga.
Har B-körkort och kan ta dig mellan kundsiter i Göteborgsområdet.
Du som person
Som anställd på Thalamus blir du en viktig tillgång för oss och våra kunder. Vi söker personer som är flexibla, sociala och hjälpsamma, och som har en stark vilja att utvecklas inom IT-infrastruktur. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa och utvecklas inom området. Vi finns där för att stötta och guida dig på din resa!
Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se.
Vi erbjuder dig En trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön och förmåner som friskvårdsbidrag, pension och försäkringar.
Certifieringar och utbildningsmöjligheter för att stödja din utveckling.
Ett arbetsklimat med hög gemenskap, där vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser fram emot att höra hur vi kan bli en ännu bättre arbetsgivare.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag med kontor i Alvik Strand och vårt fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholmsområdet, men vi erbjuder nu även detta uppdrag i Göteborg. Våra kärnvärden är snabba, trevliga och engagerade – och det kommer du att märka både i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng som jobbar med kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.
Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Behandlingspedagog

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Dec 23
Behandlingspedagog med inriktning Hedersvåld och Våld i nära relation



Vill du vara med och skapa förändring tillsammans med ett arbetslag som brinner för att hjälpa flickor, pojkar och kvinnor utsatta för hedersvåld eller våld i nära relation?

Vårt mål är att i ett skyddat hemlikt boende, med vårdkedja karakteriserad av struktur och kvalificerade medarbetare, skapa en individanpassad trygg, tillitsfull och motiverande miljö där individens individuella erfarenheter, behov och processer ges utrymme för att kunna skapa tillit till framtida relationer. Individen ska få verktyg och stöd i att bearbeta trauma samt ges möjlighet att få lära känna sig själv utanför våldet- och/eller förtrycket. Vi arbetar under tillstånd från IVO, med tydliga vardagsrutiner där skolgång, arbete och aktiviteter skapar struktur i tillvaron.

Vi vill i samverkan med varje individ lyckas skapa en framtidstro att få kunna utvecklas till en trygg och självständig individ med egen bestämmanderätt om sin framtid med egna valmöjligheter och tron på att lyckas med dessa.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär huvudsakligen arbete på HVB med tjejer 15-20 år men kan komma innebära arbete på vårt Stödboende 16-21 år/Skyddade boende m. vuxna och barn samt stöttning av familjehem, dvs alla tillståndspliktiga delar i vårdkedjan.

Tjänsten är varierande och som Behandlingspedagog ansvarar man i det dagliga arbetet för att på ett tryggt, stabilt och professionellt sätt möta och arbeta med klienterna. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. beteendeobservationer, vårdplanering, säkerhetsplanering, kontaktmannaskap, kontakt med myndigheter och dokumentation samtidigt som man arbetar med vardagliga göromål och aktiviteter för att klienternas boendemiljö skall vara trygg och ren med hälsosam kost, ett hem där de motiveras till aktivt deltagande i dagliga göromål, i skolarbetet samt fritidsaktiviteter. Du samarbetar i din roll med kollegor, samordnare och föreståndare som ansvarar för den dagliga driften utifrån lagar och förordningar.

För att trivas i rollen som Behandlingspedagog tror vi att du är kommunikativ, empatisk och relationsskapande med en välförankrad trygghet i dig själv. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad och vid behov kan visa trygghet, flexibilitet, positivitet och klara av att prioritera, även vid temporär stress. Att vara flexibel är en viktig del av arbetet då vi arbetar med myndigheter och med unga människor där det finns snabbt växlande behov.

Kvalifikationer
* Minst 2 års eftergymnasial utbildning inom socialt, omsorg eller hälsoarbete
* Erfarenhet av vårdande/behandlande arbete med ungdomar och HVB
* Kännedom om BBIC och SOL
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt datorvana
* B-körkort samt godkänd vandelskontroll från Polisens misstanke- och belastningsregister erfordras
* Utbildning inom Patriark/Sara, MI, Trappan, Empowerment eller TMO är meriterande
* Stor vikt läggs vid personliga egenskaper
* Tjänsten på HVB innebär ca 2 dygnspass i veckan varav 7 timmar är nattjour och man arbetar helger och lov på rullande schema. Man gör även två kortare så kallade dubbelpass i månaden
* Det kan bli aktuellt med personal även på 50-75 % tjänst så skicka gärna in CV även om du ej kan arbeta 100%.
* Intervjuer kommer ske fortlöpande då vi önskar en snar tillsättning med rätt person som vi hoppas kommer bli del i ett fantastiskt team
* Boende nås med lokaltrafik. Gratis parkering finns vid boende.
* Vi ser gärna arbetssökande från Göteborg med kranskommuner såsom Kungälv, Partille, Mölndal, Kungsbacka, Mark, Varberg. Arbetsplats informeras vid intervju, utifrån skydd.

Varmt välkommen med din ansökan som inte sker genom Jefferson Wells hemsida utan direkt till stödboendet på epost-adressen nedan.

Ansökan:
Då hela verksamhetskedjan är skyddad går ansökningsprocessen endast via mail nedan. Utifrån tidsaspekten kommer vi endast kontakta dem vi önskar kalla till intervju via telefon eller mail, där man då ges mer information och kan ställa ytterligare frågor om verksamheten samt tjänsten innan en digital intervju bokas. Personligt möte kommer vara del i rekryteringsprocessen och vandelskontrol kommer då begäras.

E-post: ansokanskyddatboende@gmail.com

Ansök nu

Behandlingspedagog

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Dec 23
Behandlingspedagog med inriktning Hedersvåld och Våld i nära relation

Vill du vara med och skapa förändring tillsammans med ett arbetslag som brinner för att hjälpa flickor, pojkar och kvinnor utsatta för hedersvåld eller våld i nära relation?
Vårt mål är att i ett skyddat hemlikt boende, med vårdkedja karakteriserad av struktur och kvalificerade medarbetare, skapa en individanpassad trygg, tillitsfull och motiverande miljö där individens individuella erfarenheter, behov och processer ges utrymme för att kunna skapa tillit till framtida relationer. Individen ska få verktyg och stöd i att bearbeta trauma samt ges möjlighet att få lära känna sig själv utanför våldet- och/eller förtrycket. Vi arbetar under tillstånd från IVO, med tydliga vardagsrutiner där skolgång, arbete och aktiviteter skapar struktur i tillvaron.



Vi vill i samverkan med varje individ lyckas skapa en framtidstro att få kunna utvecklas till en trygg och självständig individ med egen bestämmanderätt om sin framtid med egna valmöjligheter och tron på att lyckas med dessa.



Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär huvudsakligen arbete på HVB med tjejer 15-20 år men kan komma innebära arbete på vårt Stödboende 16-21 år/Skyddade boende m. vuxna och barn samt stöttning av familjehem, dvs alla tillståndspliktiga delar i vårdkedjan.



Tjänsten är varierande och som Behandlingspedagog ansvarar man i det dagliga arbetet för att på ett tryggt, stabilt och professionellt sätt möta och arbeta med klienterna. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. beteendeobservationer, vårdplanering, säkerhetsplanering, kontaktmannaskap, kontakt med myndigheter och dokumentation samtidigt som man arbetar med vardagliga göromål och aktiviteter för att klienternas boendemiljö skall vara trygg och ren med hälsosam kost, ett hem där de motiveras till aktivt deltagande i dagliga göromål, i skolarbetet samt fritidsaktiviteter. Du samarbetar i din roll med kollegor, samordnare och föreståndare som ansvarar för den dagliga driften utifrån lagar och förordningar.



För att trivas i rollen som Behandlingspedagog tror vi att du är kommunikativ, empatisk och relationsskapande med en välförankrad trygghet i dig själv. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad och vid behov kan visa trygghet, styrka och uthållighet och klara av att prioritera, även vid temporär stress.

Att vara flexibel är en viktig del av arbetet då vi arbetar med myndigheter och med unga människor där det finns snabbt växlande behov.



Kvalifikationer

* Minst 2 års eftergymnasial utbildning inom socialt, omsorg eller hälsoarbete

* Erfarenhet av vårdande/behandlande arbete med ungdomar och HVB

* Kännedom om BBIC och SOL

* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt datorvana

* B-körkort samt godkänd vandelskontroll från Polisens misstanke- och belastningsregister erfordras

* Utbildning inom Patriark/Sara, MI, Trappan, Empowerment eller TMO är meriterande

* Stor vikt läggs vid personliga egenskaper

* Tjänsten på HVB innebär ca 2 dygnspass i veckan varav 7 timmar är nattjour och man arbetar helger och lov på rullande schema. Man gör även två kortare så kallade dubbelpass i månaden

* Det kan bli aktuellt med personal även på 50-75 % tjänst så skicka gärna in CV även om du ej kan arbeta 100%.

* Intervjuer kommer ske fortlöpande då vi önskar en snar tillsättning med rätt person som vi hoppas kommer bli del i ett fantastiskt team

* Boende nås med lokaltrafik. Gratis parkering finns vid boende.

* Vi ser gärna arbetssökande från Göteborg med kranskommuner såsom Kungälv, Partille, Mölndal, Kungsbacka, Mark, Varberg. Arbetsplats informeras vid intervju, utifrån skydd.



Varmt välkommen med din ansökan som inte sker genom Jefferson Wells hemsida utan direkt till stödboendet på epost-adressen nedan.



Ansökan:

Då hela verksamhetskedjan är skyddad går ansökningsprocessen endast via mail nedan. Utifrån tidsaspekten kommer vi endast kontakta dem vi önskar kalla till intervju via telefon eller mail, där man då ges mer information och kan ställa ytterligare frågor om verksamheten samt tjänsten innan en digital intervju bokas. Personligt möte kommer vara del i rekryteringsprocessen och vandelskontrol kommer då begäras.



E-post: ansokanskyddatboende@gmail.com

Ansök nu

Sales Director - Surface Sensor Solutions | SAAB | Göteborg

Key account manager
Läs mer Feb 6
Har du en passion för försäljning och marknadsföring och vill arbeta med högteknologiska lösningar? SAAB erbjuder dig en unik möjlighet som Sales Director på vår affärsenhet för Surface Sensor Solutions inom försvars- och säkerhetsteknik!

Din roll

I rollen som Sales Director blir du en nyckelperson i vårt expertteam, med ansvar att skapa affärsmöjligheter samt vinna kontrakt och agera inom hela försäljningsprocessen, från inledande kontakter till slutgiltiga förhandlingar för vår affärsenhet Surface Sensor Solutions. Du kommer att arbeta nära med kollegor från olika funktioner samt ansvara för att utveckla och driva vår försäljning mot din kund. Ditt fokus kommer att vara att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med våra kunder, inklusive myndigheter och andra intressenter, i en internationell miljö och säkerställa att relationerna vårdas under den långa säljcykeln som ofta sträcker sig över flera år. Genom att samarbeta med olika team inom organisationen säkerställer du att våra lösningar möter kundernas behov och marknadens krav. Dessutom kommer du att delta i projektgrupper och arbetsmöten för att främja samverkan och effektivitet inom företaget.

Din profil

Vi söker dig som har en stark bakgrund inom försäljning och som trivs i en roll där du driver komplexa säljprocesser utan personalansvar. Du har gedigen erfarenhet av komplex försäljning, med fördel inom projektstyrd verksamhet, där du har god vana att hantera långa säljcykler, ofta flera år, vilket skiljer sig från traditionell försäljning.

För att lyckas i denna roll, bör du ha följande kvalifikationer:

* Relevant utbildning inom ett affärsorienterat eller tekniskt ämne
* Förmåga att arbeta effektivt i en internationell och projektstyrd matrisorganisation
* Operativ skicklighet kombinerat med ett strategiskt tänk
* En kundcentrerad inställning med ett affärsmässigt fokus
* Utmärkta språkfärdigheter i engelska; ytterligare språk är en fördel
* Erfarenhet från arbete med offentliga upphandlingar är meriterande

Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här

Affärsområde Surveillance erbjuder världsledande teknologi som ger lägesbilder och beslutsunderlag för försvar mot olika hot. Portföljen omfattar radar-, telekrig- och ledningssystem samt trygghets- och säkerhetslösningar.

Som Sales Director kommer du tillhöra vårt team inom marknads- och försäljningsavdelningen, där ni tillsammans utforskar nya vägar för att dela våra system och tjänster med världen. Vår gemensamma strävan är att maximera potentialen av våra Surface Sensor Solutions globalt.

Denna position kräver att du blir godkänd i en säkerhetsprövning i enlighet med den svenska säkerhetsskyddslagen

Ansökan

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för SAABS räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av SAAB. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer och Sara Takahashi på mark.ferrer@jeffersonwells.se, sara.takahashi@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior EMC Rådgivare| EMC Services | Göteborg

Civilingenjör, produktion, elektronik
Läs mer Feb 6
Är du en erfaren EMC-Ingenjör med ett starkt intresse för elektronikutveckling och har goda kunskaper inom EMC-området? Brinner du för att arbeta i en dynamisk miljö där du får möta nya människor och hantera en mångfald av produkter? Då kan du vara den vi söker till EMC Services i Göteborg!





Din roll
I rollen som EMC Rådgivare hos oss kommer du att vara en central del i våra kunders utvecklingsprocesser. Ditt arbete kommer att vara varierat och inkludera allt från rådgivning och simuleringar till utbildning och granskning av krav och layout. Du kommer att arbeta nära våra kunder genom hela deras utvecklingsprocess, från förstudie till produktion, och hantera både korta och längre uppdrag.





Din profil
Du är en EMC-Ingenjör med erfarenhet inom elektronikutveckling, som trivs i en roll där social interaktion och pedagogisk skicklighet står i fokus. Ditt engagemang för att lära och lära ut är en nyckelkomponent i din professionella identitet. Du uttrycker dig flytande och tydligt på både svenska och engelska, och din förmåga att anpassa dig till skiftande projekt och nya situationer kommer att vara avgörande för din framgång i denna roll. Din erfarenhet inom radioområdet, även om det inte är ett krav, är definitivt en fördel.



Kvalifikationer

* Relevant utbildning inom elektronik, fysik eller liknande område
* Erfarenhet av arbete inom EMC
* Krav på svenskt medborgarskap
* Kunskap inom radio är meriterande
* God kommunikationsförmåga på svenska och engelska



På EMC Services betonar vi vikten av mångfald och inkludering, och vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som kan bidra med sin unika erfarenhet och perspektiv. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra ett verkligt avtryck? Vi ser fram emot din ansökan!







Vad du blir en del av
EMC Services är en del av Saab, och hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö som främjar lärande och personlig utveckling. Genom att delta i varierade projekt och samarbeta med kunder från olika branscher, kommer du att bredda din tekniska kompetens och skaffa dig värdefulla erfarenheter. Hos oss är din utveckling i fokus, och dina arbetsuppgifter kommer med tiden att bli mer utmanande och anpassade till din expertis och intressen.

För dig som är intresserad av att dela med dig av din kunskap finns även möjligheten att hålla egna utbildningar och stärka din roll som expert.

Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där vi värdesätter mångfald och innovation. Vi tror på kraften i att kombinera olika kompetenser och personligheter, och vi uppmuntrar alla idéer som kan bidra till vår gemensamma framgång. Hos EMC Services har du möjlighet att forma din karriär och utvecklas inom de områden som intresserar dig mest.



Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för EMC Services räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av EMC Services. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

AP Specialist | CellMark | Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Jan 13
Är du en driven ekonom som tycker att kund- och leverantörsreskontran är grunden för kvalitén i redovisning? Vill du bli del i en större redovisningsavdelning i en dynamisk koncern med varierande arbetsuppgifter i rollen som AP specialist?

I denna roll ges du möjlighet att bidra till att processerna är optimala och väl anpassade till CellMarks affär vilket kräver både analytiska och sociala färdigheter!

Känner du igen dig? CellMark väntar på att få välkomna dig ombord till ett Great Place to Work-certifierat bolag med hög trivselfaktor!



Ditt ansvarsområde
- Hantera leverantörsreskontra och inkommande fakturor för flera EU-bolag
- Leverantörsbetalningar
- Ansvara för hela processen från inkommen faktura till betalning och uppföljning
- Rapportering till myndigheter såsom SCB och Skatteverket
- Skicka underlag till momsrevisorerna veckovis eller månadsvis
- Avstämningar konton och bank
- Bidra till förbättringar inom AR och AP
- Föra en nära dialog internt med kollegor inom och utanför accounting-organisationen

För att trivas på CellMark och bli en stjärna på AP tror vi att
- Du vill bidra till förbättringar och driver på inom ditt ansvarsområde
- Du ger energi till andra och tar ansvar. Du har en positiv grundinställning och får andra att må bra
- Du gillar komplexa affärer och triggas av problemlösning
- Du ska trivas i att arbeta med projekt och kunna tänka utanför ramen
- Du är noggrann och strukturerad
- Du är initiativtagande, och har en god kommunikativ förmåga
- Du är framåtlutad och är stolt över att ha full koll på AP-flödet i de bolag du ansvarar för. Uppstår problem vet du exakt hur du ska hantera det, vilka trådar du ska dra i samt hur du undviker att problemet återkommer.

Vidare har du en personlighet som ser fördelarna med ett repetitivt jobb, du är dock alltid vaken för att kunna förbättra och effektivisera för dig och dina kollegor.

Utbildningsmässigt kan du vara civilekonom i början av karriären alternativt ha en relevant YH-utbildning. Du kan även vara en självlärd ekonom med stor expertis inom AP!



Övrigt
Placering: Mitt i centrala Göteborg vid Lilla Bommen
Typ av anställning: tillsvidareanställning
Förmåner: Förutom frukt och fredagsfika erbjuder CellMark massage på arbetstid, generöst friskvårdsbidrag och bonus! Utöver detta erbjuds privat sjukvårdsförsäkring och pensionsrådgivning.

Om CellMark
CellMark grundades 1984 och är ett privatägt oberoende handelshus som levererar produkter, tjänster och affärslösningar till leverantörer över hela världen. CellMark AB bedriver genom helägda dotterbolag och intressebolag handel med papper- och förpackningsprodukter, pappersmassa, kemikalier, baskemikalier, metaller samt återvinningsprodukter. Tjänster som tillhandahålls till kunder och leverantörer inkluderar inköp, försäljning, marknadsföring, finansiella tjänster, logistik, regelefterlevnad affärsutveckling och utveckling av kemikalier.
Läs mer om CellMark på: CellMark.com
Kontaktperson CellMark AB har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

IT-administratör | Göteborg | Experis

Systemadministratör
Läs mer Feb 6
Har du ett IT-intresse och lätt för att lära dig nya saker? Tycker du om att arbeta i grupp med andra? Experis söker nu en IT-administratör. Är du vass på datorer och IT samt är ute efter en ny utmaning? Sök redan idag!????

Arbetsbeskrivning

I den här rollen kommer du att få möjlighet att arbeta som IT-administratör. Tillsammans med dina kollegor ser du till att allt ser rätt ut i systemen som ni arbetar i. Som IT-konsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar.

Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet där du navigerar genom teknikmiljöer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ditt engagemang är avgörande för att lösa tekniska problem och se till att arbetsdagen flyter smidigt för alla.

Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag!

Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna!

Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen Egnell eller Dara Tysani, så berättar vi gladeligen vilka vi är!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Gör Experis till din nästa destination!

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning.

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Ansök nu