Göteborg: Helpdesk | Göteborg | Experis

Hitta ansökningsinfo om jobbet Helpdesk | Göteborg | Experis i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Är du familj och vänners egna IT-support? Vi har nästa utmaning för dig som vill utvecklas inom IT-support! Hos oss kommer du mötas av en kultur där du själv är med och banar vägen för din karriär inom IT. Vi vill vara med på din resa, vill du vara med på vår? Ge din IT-karriär en nytändning och bli en del av Experis idag! ????

Arbetsbeskrivning

Känner du den där kittlande känslan när du får chansen att fördjupa dig i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att vara räddaren i nöden för dina kollegor när det gäller IT-relaterade utmaningar.

Din arbetsdag blir som en resa genom IT-landskapet i ett nyetablerat servicedesk-team hos en myndighet. Ärenden kommer att strömma in från alla håll, huvudsakligen via telefon, chatt och mail. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla.

Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag!

Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk. Och glöm inte att du kommer stöta på varierande arbetsuppgifter som håller dig på tårna!

Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Ellen Egnell eller Dara Tysani, så berättar vi gladeligen vilka vi är!

Vi söker dig som har:

* Gymnasial relevant utbildning
* Erfarenhet inom helpdesk eller liknande
* Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
* Kunskaper av aktuell version av Windows.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Gör Experis till din nästa destination!

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell.@se.experis.com eller dara.tysani@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning.

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! ????

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Teknisk support / 2nd Line

Läs mer Maj 14
Din nya roll Vi söker nu en Teknisk supportmedarbetare till vår kund i Mölndal som kommer att arbeta i 2nd line support i ett internationellt team. Du kommer att ha en central roll i deras supportcenter, där du hanterar ärenden i Zendesk och ger lösningar till interna kunder globalt.
Arbetsuppgifter:
Arbeta med 2nd line support.
Hantera både programvara och hårdvarurelaterade ärenden.
Utföra firmware-uppgraderingar och övervaka enheter.
Ge lösningar och svara på förfrågningar från interna kunder världen över.
Koordinera och samarbeta med 3rd line support för att lösa mer komplexa problem.

Är du en tekniskt kunnig person som trivs med att hjälpa andra och har erfarenhet av att arbeta med teknisk support, då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig!
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du har erfarenhet av att arbeta i en 2nd line support tidigare.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Förmåga att arbeta effektivt i en supportmiljö och ge snabb och korrekt support till interna kunder.
Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med medicintekniska produkter.
Vem är du?

För denna roll söker vi en person som är lösningsorienterad, kommunikativ och har ett starkt tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och har förmågan att snabbt förstå och analysera tekniska problem. Som en del av ett internationellt team är det viktigt att du är samarbetsvillig och kan koordinera effektivt med andra avdelningar för att säkerställa att varje ärende löses på bästa möjliga sätt.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-06-02 Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är ett globalt ledande företag inom hygien och hälsa. De är börsnoterade i Sverige och har försäljning i ca 150 länder under globalt ledande varumärken. Här värdesätter man mångfald, likvärdiga förutsättningar och inkluderande. Vår kund finns i Göteborg.

Ansök nu

IT-supporttekniker till globalt företag i Göteborg!

Läs mer Maj 14
Letar du efter nästa spännande utmaning inom IT-support? Vill du arbeta i en global miljö med tekniskt avancerade produkter och bidra med din expertis i en viktig verksamhet? Då kan det här vara rätt roll för dig!
Uppdraget är hos ett internationellt företag med starkt fokus på innovation inom medicinteknik, hygien och hållbar hälsa, som gör skillnad i människors vardag världen över. Nu behöver de förstärka sin IT-avdelning med en konsult som har några års praktiskt erfarenhet.
Om rollenSom IT Supporttekniker kommer du att:

Arbeta med 2nd line support inom både mjukvara och hårdvara


Hantera ärenden kopplade till TENA SmartCare via Zendesk


Utföra firmware-uppgraderingar och övervaka enheter


Ge lösningar och svar till interna användare globalt


Samarbeta med 3rd line support för mer komplexa ärenden


Tidigare erfarenhet av medicintekniska produkter är starkt meriterande

 Vi söker dig som:
Har erfarenhet av teknisk support på mellannivå


Talar både svenska och engelska obehindrat 


Är lösningsorienterad, noggrann och kommunikativ


Trivs i en internationell arbetsmiljö


Kan arbeta 100% på plats i Mölndal

Viktig info
Uppdragsperiod: 2 juni 2025- 31 december 2025


Omfattning: Heltid, 100%


Plats: Onsite i Mölndal, Göteborg


Sista ansökningsdag: 16 maj 2025


Känner du igen dig i beskrivningen och är redo för nästa steg i din karriär? Välkommen med din ansökan! Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till oss – vi ser fram emot att höra från dig!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ansök nu

IT-supporttekniker

Läs mer Maj 8
Vi på Nexer Infrastructure söker fler kunniga IT-supporttekniker till vårt team och söker dig som vill bredda dina kunskaper inom IT-support och infrastruktur. Vi har spännande uppdrag hos våra kunder inom Göteborgsområdet och söker dig med några års erfarenhet inom IT-support. 
Vi erbjuder dig
Trygga anställningsvillkor och en fast månadslön
Goda utvecklingsmöjligheter som konsult och en långsiktig plan hos Nexer
En familjär atmosfär och teambuildingaktiviteter med dina Nexer-kollegor 

Som konsult hos oss arbetar du ute hos någon av våra kunder och ingår i deras team där ni tillsammans arbetar för att skapa en välfungerande och effektiv IT-organisation. Här kommer du arbeta med support inom 1st line, 2nd line eller on-site och du behöver ha erfarenhet inom något av dessa områden sedan tidigare. Du kommer sätta dig in i kundens IT-miljö och arbeta med felsökning och hjälpa användare med problem som uppstår i det dagliga arbetet. Du kommer komma i kontakt med exempelvis Active Directory, ärendehanteringssystem, fjärrstyrningsverktyg, Microsoft 365 och nätverksfelsökning. Jobbar du on-site kommer det även vara en del hårdvarufelsökning som exempelvis konferensutrustning. Oavsett uppdrag är det viktigt att du trivs med att erbjuda en hög servicenivå och är hjälpsam och pedagogisk i ditt tillvägagångssätt. 
Vi ser gärna att du
Har några års erfarenhet inom IT-support 
Har arbetat med Active Directory, Windows 10, Microsoft 365 och ServiceNow eller liknande ärendehanteringssystem
Har stort tekniskt intresse och vana att hantera och felsöka både mjuk- och hårdvara
Motiveras av problemlösning och att hjälpa användare med tekniska problem
Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Det är meriterande om du även har arbetat med exempelvis Windows server, SCCM, Intune, Powershell, Azure, Microsoft Entra ID, . 
För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du har god analytisk förmåga, tar initiativ och är ihärdig när det gäller felsökning och problemlösning. Vi tror även att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både individuellt och i grupp, eftersom du som konsult kan komma att arbeta i olika sammanhang.
Mer om Nexer Infrastructure Nexer Infrastructure startade sin verksamhet 2018 och är specialister på en sak – talanger inom drift, support och IT-infrastruktur. Vi hjälper företag att växa och att framtidssäkra sin kompetens med hjälp av flexibla konsulttjänster. Bland våra kunder finns många välkända aktörer som är marknadsledande inom sina respektive branscher.
Som IT- konsult hos oss blir du väl omhändertagen och vi är måna om att du ska trivas. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla den goda stämningen i vår grupp, bland annat genom gemensamma aktiviteter som föreläsningar, after works och gemensamma lunchträffar. Blir du konsult hos oss lyssnar vi till dig, dina behov och i vilken riktning du vill utvecklas. Ansökan Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att läsa den!

Ansök nu

Supporttekniker till globalt bolag inom medicinteknik

Läs mer Apr 9
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Om företaget
Företaget är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som ökar människors välbefinnande genom produkter och lösningar. Försäljningen sker i cirka 150 länder och har omkring 47 000 medarbetare och huvudkontoret ligger i Stockholm, där denna tjänst är placerad på kontoret i Mölndal. Vi berättar mer om företaget vid en första kontakt under rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ny kollega till vår kund inom medicinteknik, för ett konsultuppdrag med start i maj/juni 2025. Kunden har en entreprenöriell del av verksamheten där man kombinerar hårdvara och mjukvara som en digital tjänst till sina användare globalt. Här får du chansen att vara en viktig del i supportteamet bakom dessa produkter.
Du kommer tillhöra deras IQ Solutions Operations Team och arbeta i 2nd line support. Arbetet sker i företagets ärendehanteringssystem (Zendesk) och gäller teknisk support för både mjukvara och hårdvara i ett antal Medical Device-produkter som används främst inom äldreomsorgen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera supportärenden gällande produkter som mäter och kommunicerar via SIM/gateway
Ge teknisk support till interna kunder globalt
Aktivera och avaktivera enheter i ett webbaserat system
Samverka med 3rd line support och andra funktioner i teamet
Identifiera produktfel och ibland hjälpa till att skicka produkter vidare för undersökning
Följa upp firmware-uppdateringar och övervaka enheter

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Teknisk utbildning
Intresse för både mjukvara och hårdvara
Erfarenhet av supportverktyg som Zendesk är meriterande
Svenska och engelska i tal och skrift

Vi söker dig som är tidigt i din karriär och som är nyfiken, social och har ett driv att lära dig nya saker. Du trivs i mindre team, är inte rädd att ställa frågor eller kavla upp ärmarna.
Vi ser gärna att arbete med produkter som gör skillnad för användare inom vården och äldreomsorg känns meningsfullt för dig.
Övrig information
Start: Maj/juni Plats: Mölndal Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Navid Parsa på navid.parsa@bravura.se eller 070 – 434 17 71.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Brillante

Ansök nu

IT-supporttekniker till offentlig verksamhet

Läs mer Maj 8
För uppdrag hos vår kund inom offentlig verksamhet söker Centric en engagerad IT-supporttekniker med ett brinnande intresse för IT och service.
Detta uppdrag i Göteborg är på heltid och startar så snart vi funnit rätt kandidat.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär!

Arbetsuppgifter

I denna roll blir du en viktig kontaktpunkt för IT-relaterade frågor och problem, och du kommer att spela en central roll i att skapa en smidig och effektiv supportupplevelse. Du kommer att arbeta både på plats vid servicedesken och ute i verksamheten, vilket innebär att du får möjlighet att möta människor från olika delar av organisationen och ibland även hjälpa besökare som söker stöd direkt. Rollen är varierad, vilket ger dig chansen att använda hela din tekniska bredd och problemlösningsförmåga när du hanterar både enklare och mer avancerade ärenden.
Du blir en del av ett kunnigt supportteam där samarbete värderas högt, men du har även självständigt ansvar för att driva dina uppgifter. Du arbetar nära användarna, dokumenterar lösningar och bidrar aktivt till att utveckla rutiner och arbetssätt, vilket säkerställer en hög kvalitet i teamets supportinsatser.
Utöver användarsupport får du möjligheten att arbeta praktiskt med IT-utrustning, inklusive fysisk hantering av hårdvara, uppsättning av konferensutrustning och övervakning av kritisk infrastruktur. Detta är en roll för dig som vill bidra till en stabil och driftsäker arbetsmiljö, samtidigt som du är med och formar framtidens IT-miljö.

Din profil och kvalifikationer

Du har ett genuint intresse för IT och support och trivs med att ge användarna den bästa möjliga upplevelsen.
 
Vi ser gärna att du har:
-
1-3 års erfarenhet av teknisk support och IT-support i en servicedesk
-
Erfarenhet av ITIL eller motsvarande metodik
-
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift
-
Gymnasial utbildning inom relevant område
 
Personliga egenskaper 
Vi söker dig som är utåtriktad, ansvarstagande och tycker om att samarbeta. Du trivs i en social miljö där du får vara en viktig del av teamet, och din positiva och proaktiva attityd gör dig till en uppskattad kollega.
 
Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte med att registrera din ansökan!
Vad vi erbjuder

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
 
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Era Zylfijaj
+46 734 159 352
Era.Zylfijaj@centric.eu

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Experis AB .

Provare till System Test | SAAB Surveillance | Göteborg

Kretskortsmontör
Läs mer Maj 14
Är du en person som har ett stort intresse för teknik och problemlösning? Har du dessutom ett intresse för elektronik, har allmän instrumentkunskap och kan hantera en multimeter? SAAB växer och väntar på att välkomna dig som vi specialisera dig inom systemprovning!



Om rollen
På vår framstående produktionsenhet System Test ges du möjligheten att dyka ner i hjärtat av vår teknologi. Vi växter och behöver fler medarbetare att komplettera vårt team. Här värderar vi kollektivets styrka framför individualism och ser samarbete som nyckeln till framgång. Med oss får du möjlighet att lära dig mer om radarteknik, signalbehandling och felsökning på avancerade system, allt inom en kultur där teknikintresse och gemenskap går hand i hand.
Ditt engagemang blir avgörande när det gäller slutprovningen av våra produkter inom mark- och sjöradarsystem.

Dina dagar kommer att innehålla följande
* Avancerad provning av radar
* Utförande av sensor- och systemprov
* Test/provning av reservdelar/reparenter
* Säkerställande av högsta kvalitet genom service och garantiåtaganden
* Möjlighet att engagera dig djupt i teknikens framkant tillsammans med vårt expertteam
* Bidra i kunddialog och utbildning

För att trivas hos oss och utvecklas i rollen behöver du
För oss är din passion för teknik och din generella nyfikenhet mer betydelsefulla än formella utbildningspoäng. Vi ser fram emot att välkomna dig - en teknikentusiast med ett öga för komplexa samband och en outtröttlig vilja att utforska och lära. Vi tror också att du har:

* Starkt teknikintresse som tar sig uttryck i praktiska erfarenheter och färdigheter
* Bra kommunikationsförmåga och kan behärska engelska i både tal och skrift
* En inbyggd drivkraft att dela med dig av din kunskap och samarbeta som en del av ett team

För befattningen krävs svenskt medborgarskap. Vidare kräver befattningen att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Vad du blir en del av
Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.
Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.
Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om SAAB här
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här.

Övrigt
Placering: SAAB, Kallebäcks teknikpark, Göteborg
Typ av anställning: tillsvidareanställning
Arbetstider: Flextid, kontorstid
Avtalsområde: If Metall

Kontaktperson
SAAB har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Provare Microwave, Power & Digital Test | SAAB | Göteborg

Kretskortsmontör
Läs mer Maj 12
Är du en person som har ett stort intresse för teknik och problemlösning? Har du instrumentförståelse och erfarenhet av mikrovågsprovning? Glömmer du omvärlden i jakten på lösningen på komplexa problem? Då är du den vi söker!



Om rollen
Produktionsenheten för Microwave, Power & Digital Test ansvarar för montering, provning och mikrovågsprovning av enheter som sitter i ett flertal av våra system. Vi har en bred produktportfölj som gör att det är en utmaning då vi jobbar med både nyproduktion samt service och garantiåtagande.
Du kommer att bli en del av vårt produktionsteam som ansvarar för montering och provning av mikrovågsprodukter, kretskort och kraftkort för våra olika radarsystem. Som provare inom mikrovågsproduktionen ansvarar du för trimning, provning och felsökning av olika delar till våra radarsystem.

Dina dagar kommer att innehålla följande
* Digital-, kraft- och RF-provning av enheter och delsystem
* Utföra test av våra produkter, både på kortnivå och enhetsnivå
* Felsöka och reparera produkter
* Kravställa utfört arbete enligt IPC-standard
* Aktivt läsa och förstå ritningar samt dokument på svenska och engelska
* Dokumenthantering och avvikelsehantering inom befintlig process
* Bidra med ständiga förbättringar inom området kvalitet, leverans och
* Medverka i utbildning och fadderverksamhet
* På ett tydligt sätt kunna kommunicera status på arbetet på de enheter du ansvarar för

För att trivas hos oss och utvecklas i rollen behöver du
* Erfarenhet av mikrovågsprovning
* God mätinstrumentförståelse
* Teknisk utbildning/bakgrund
* Flexibilitet och förmåga att hantera ständiga förändringar
* Lyhördhet och förmåga att kommunicera med kollegor på andra avdelningar, t ex konstruktörer
* Ha en förmåga att fokusera på komplexa problem och envist leta efter felkällan

Delar av arbetet görs i mätriggar, men även manuella mätningar och uppkopplingar förekommer ofta. Instrumenten som används är t ex DMM, Oscilloskop & närverksanalysator.
Vi ställer höga krav på tekniskt intresse, uthållighet och noggrannhet.
För befattningen krävs svenskt medborgarskap. Vidare kräver befattningen att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd.

Vad du blir en del av
Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.
Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.
Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om SAAB här
Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här.

Övrigt
Placering: SAAB, Kallebäcks teknikpark, Göteborg
Typ av anställning: tillsvidareanställning
Arbetstider: Flextid, kontorstid
Avtalsområde: If Metall

Kontaktperson
SAAB har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Behandlingspedagog

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Apr 10
Behandlingspedagog med inriktning Hedersvåld och Våld i nära relation



Vill du vara med och skapa förändring tillsammans med ett arbetslag som brinner för att hjälpa flickor, pojkar och kvinnor utsatta för hedersvåld eller våld i nära relation? Vi söker nu både heltidsanställda och timanställda med omgående start!

Vårt mål är att i ett skyddat hemlikt boende, med vårdkedja karakteriserad av struktur och kvalificerade medarbetare, skapa en individanpassad trygg, tillitsfull och motiverande miljö där individens individuella erfarenheter, behov och processer ges utrymme för att kunna skapa tillit till framtida relationer. Individen ska få verktyg och stöd i att bearbeta trauma samt ges möjlighet att få lära känna sig själv utanför våldet- och/eller förtrycket. Vi arbetar under tillstånd från IVO, med tydliga vardagsrutiner där skolgång, arbete och aktiviteter skapar struktur i tillvaron.

Vi vill i samverkan med varje individ lyckas skapa en framtidstro att få kunna utvecklas till en trygg och självständig individ med egen bestämmanderätt om sin framtid med egna valmöjligheter och tron på att lyckas med dessa.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär huvudsakligen arbete på HVB med tjejer 15-20 år men kan komma innebära arbete på vårt Stödboende 16-21 år/Skyddade boende m. vuxna och barn samt stöttning av familjehem, dvs alla tillståndspliktiga delar i vårdkedjan.

Tjänsten är varierande och som Behandlingspedagog ansvarar man i det dagliga arbetet för att på ett tryggt, stabilt och professionellt sätt möta och arbeta med klienterna. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. beteendeobservationer, vårdplanering, säkerhetsplanering, kontaktmannaskap, kontakt med myndigheter och dokumentation samtidigt som man arbetar med vardagliga göromål och aktiviteter för att klienternas boendemiljö skall vara trygg och ren med hälsosam kost, ett hem där de motiveras till aktivt deltagande i dagliga göromål, i skolarbetet samt fritidsaktiviteter. Du samarbetar i din roll med kollegor, samordnare och föreståndare som ansvarar för den dagliga driften utifrån lagar och förordningar.

För att trivas i rollen som Behandlingspedagog tror vi att du är kommunikativ, empatisk och relationsskapande med en välförankrad trygghet i dig själv. Det är viktigt att du är lösningsfokuserad och vid behov kan visa trygghet, flexibilitet, positivitet och klara av att prioritera, även vid temporär stress. Att vara flexibel är en viktig del av arbetet då vi arbetar med myndigheter och med unga människor där det finns snabbt växlande behov.

Kvalifikationer
* Minst 2 års eftergymnasial utbildning inom socialt, omsorg eller hälsoarbete
* Erfarenhet av vårdande/behandlande arbete med ungdomar och HVB
* Kännedom om BBIC och SOL
* God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt datorvana
* B-körkort samt godkänd vandelskontroll från Polisens misstanke- och belastningsregister erfordras
* Utbildning inom Patriark/Sara, MI, Trappan, Empowerment eller TMO är meriterande
* Stor vikt läggs vid personliga egenskaper
* Tjänsten på HVB innebär ca 2 dygnspass i veckan varav 7 timmar är nattjour och man arbetar helger och lov på rullande schema. Man gör även två kortare så kallade dubbelpass i månaden
* Det kan bli aktuellt med personal även på 50-75 % tjänst så skicka gärna in CV även om du ej kan arbeta 100%.
* Intervjuer kommer ske fortlöpande då vi önskar en snar tillsättning med rätt person som vi hoppas kommer bli del i ett fantastiskt team
* Boende nås med lokaltrafik. Gratis parkering finns vid boendet.
* Vi ser gärna arbetssökande från Göteborg med kranskommuner såsom Kungälv, Partille, Mölndal, Kungsbacka, Mark, Varberg. Arbetsplats informeras vid intervju, utifrån skydd.

Vi söker medarbetare för omgående anställning, vänta därför inte med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan som inte sker genom Jefferson Wells hemsida utan direkt till stödboendet på epost-adressen nedan.

Ansökan:
Då hela verksamhetskedjan är skyddad går ansökningsprocessen endast via mail nedan. Utifrån tidsaspekten kommer vi endast kontakta dem vi önskar kalla till intervju via telefon eller mail, där man då ges mer information och kan ställa ytterligare frågor om verksamheten samt tjänsten innan en digital intervju bokas. Personligt möte kommer vara del i rekryteringsprocessen och vandelskontrol kommer då begäras.

E-post: ansokanskyddatboende@gmail.com

Ansök nu

Principal Engineer Machine & Utility Systems | Floatel | Gbg

Civilingenjör, maskin
Läs mer Maj 9
Vill du vara med och utveckla tekniska system i världsklass inom offshoreindustrin? Är du maskiningenjör med erfarenhet från tung industri, processindustri eller marina miljöer? Då kan rollen som Principal Engineer inom Maskin- och Utilitetssystem hos Floatel International vara ditt nästa steg!





Din roll

Som Principal Engineer inom Maskin- och Utilitetssystem har du ett övergripande ansvar för strategisk utveckling, underhållsplanering och investeringar kopplade till våra fartygs maskinella system. Det innefattar bland annat gangway-system, kranar och motorer för kraftgenerering - kritiska system för vår flotta av boendeplattformar.



Du fungerar som teknisk rådgivare till våra besättningar och tekniska inspektörer, och är en viktig länk mellan verksamheten ombord och våra leverantörer. En central del av rollen är att arbeta med specifikation, planering och uppföljning av större arbeten och modifikationer som genomförs ombord. Du bidrar även till val av leverantörer och arbetar kontinuerligt med att effektivisera underhållsprocesser och rutiner.

I din roll samarbetar du tätt med våra andra Principal Engineers inom el- och instrumentkontroll samt med inspektörer och underhållsteam för att säkerställa att våra fartyg är driftsäkra och håller högsta standard.







Din profil

Vi söker dig som är nyfiken, självgående och analytisk med en förmåga att se helheten i tekniska lösningar. Du är kommunikativ och trivs med att samarbeta med både interna och externa parter. Vidare har du en god förmåga att tolka regelverk och omsätta dem i praktiska och strategiska beslut.



Kvalifikationer:

* Civilingenjör inom maskinteknik, mekanik eller motsvarande.
* Minst 5 års erfarenhet från marin bransch, processindustri eller annan tung industri.
* Erfarenhet av tekniska system såsom stora motorer, kranar eller liknande.
* God förståelse för regelverk, myndighetskrav och internationella standarder.
* Flytande engelska i tal och skrift. Kunskaper i svenska eller annat skandinaviskt språk är en stor fördel.



Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta strategiskt med investeringar och underhållsplanering i komplexa system.







Om Floatel International
Floatel International är en internationell koncern som grundades 2006 med huvudkontor i Oslo och verksamhet i Göteborg. Idag omsätter koncernen 155 miljoner US dollar och har verksamhet i åtta länder. Floatel driver en modern flotta av fyra boende- och konstruktionsstödfartyg (boende-plattformar eller Floatels) för offshoreindustrin i världen och då primärt olja och gas men även vindkraft. Flottan är designad att möte de ökade krav som följer av nya krävande projekt på djupt vatten och/eller i tuffa miljöer. Floatel International strävar efter att tillhandahålla överlägsen levnadskomfort och stödtjänster.









Kontaktuppgifter och ansökan
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Floatel International med Jefferson Wells, du kommer att bli anställd direkt av Floatel. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på mark.ferrer@jeffersonwells.se.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!









Övrigt
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Area Sales Manager | Mitsubishi Logisnext | Göteborg

Account manager
Läs mer Maj 2
Är du en person som har ett stort intresse för försäljning och teknik? Du älskar att träffa kunder, nya som befintliga och säljer med lätthet in vårt breda produktutbud inom nya och begagnade truckar utifrån kundens behov. Vi söker dig som har ett stort eget driv och vill ha frihet under ansvar. Du utgår från ditt hemmakontor, men har självklart möjlighet att arbeta från vårt kontor i Mölnlycke.

Om rollen
Som Area Sales Manager kommer du att ansvara för försäljningen av nya och begagnade truckar i Storgöteborg. Du kommer även att ansvara för korttidsuthyrning av truckar, serviceavtal och andra tilläggstjänster inom Mitsubishi Logisnexts portfölj.
Genom att erbjuda tjänster utifrån kundens helhetsbehov ges du en mycket fin möjlighet att bygga långsiktiga relationer.
Du kommer att rapportera till Regional Sales Manager.
Vi väntar på att få välkomna dig i teamet!


Dina dagar kommer att innehålla följande:
- Nykundsbearbetning enligt prospektlista
- Planera veckans aktiviteter och genomföra kundbesök
- Koordinera intressanta nykundsbesök med Regional Sales Manager/Service Manager
- Möten med befintliga kunder för att säkra långsiktig relation
- Skapa offerter och registrera samtliga steg från offert till vunnen affär i CRM-systemet
- Diskutera och analysera nuläge och utfall med Regional Sales Manager/Service Manager
- Kontinuerliga kontakter med interna organisationen såsom Service, Begagnat, Korttidsuthyrning och Order för att säkra effektivitet inom sälj och administration
- Ingå och bidra i team kring nyckelkunder och strategiska konton

Vem söker vi?
Vi söker dig som inte bara vet hur man utvecklar kunderna och ökar omsättningen, utan också ger våra kunder det där lilla extra - varje gång. Vidare tror vi att du har följande erfarenheter och egenskaper:

- Utbildning inom försäljning eller teknik och/eller erfarenhet av B2B försäljning
- Förståelse för teknisk produktförsäljning
- God kommunikationsförmåga
- Förmåga att bygga långsiktiga relationer
- Stark egen drivkraft och målorientering
- Problemlösningsförmåga och förståelse för komplexa system
- Kunna målgruppsanpassa presentationer
- Erfarenhet av MS365 samt CPQ/CRM-system
- God administrativ förmåga

Kontinuerliga resor inom Storgöteborg. Övernattningar i tjänsten kan förekomma.

Övrigt
Placering: Du utgår från ditt hemmakontor i Göteborg har möjlighet att sitta på kontoret i Mölnlycke.
Typ av anställning: tillsvidareanställning
Förmåner: Kollektivavtal, Förmånsbil, Friskvårdsbidrag, Arbetstidsförkortning, Benify förmånsportal.



Kontaktperson
Mitsubishi Logisnext har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på Irene Bengtsson på mail alternativt på 031-617294.
Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operations Manager till Plasman i Simrishamn - fokus Automotive

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Maj 8
Vill du spela en nyckelroll i en verksamhet där innovation, kvalitet och hållbarhet står i fokus? På Plasman i Simrishamn söker vi nu en engagerad Operations Manager som vill ta ett helhetsansvar för vår produktion och driva arbetet med effektivitet, leveranssäkerhet och kontinuerliga förbättringar.

Rekryteringen utförs i samarbete med Jefferson Wells, men du blir direkt anställd av Plasman i Simrishamn. Notera att annonsen går ut på fler orter, men det är bara placering i Simrishamn.

I den nya organisationen kommer du att ansvara för att leda och utveckla vår produktionsverksamhet, som omfattar de olika avsnitten formsprutning, montering, målning och lackering.
Med cirka 215 medarbetare har du det största personalansvaret i verksamheten. Du leder produktionen genom ett väletablerat team av arbetsledande funktioner, vilket ger dig ett starkt operativt stöd i det dagliga arbetet och skapar goda förutsättningar för ett närvarande och effektivt ledarskap.

Ditt uppdrag är att tillsammans med teamet höja både resultat och arbetsglädje - varje dag. Du rapporterar direkt till Plant Manager som också sitter i Simrishamn.

Dina huvudsakliga ansvarsområden

* Leda och följa upp daglig produktion samt analysera nyckeltal och avvikelser.
* Säkerställa hög OEE (Overall Equipment Effectiveness) genom att driva arbetet med maskinutnyttjande, tillgänglighet, kvalitet och prestanda.
* Ansvara för leveranssäkerhet - rätt produkt i rätt tid till rätt kvalitet.
* Arbeta med strukturerad uppföljning och förbättringsarbete enligt LEAN.
* Utveckla och stötta ditt ledarteam för att skapa en kultur av ansvar, engagemang och ständig utveckling.
* Säkerställa efterlevnad av arbetsmiljö- och säkerhetskrav inom produktionen.
* Samarbeta nära andra avdelningar, såsom teknik, kvalitet och logistik, för att optimera helheten i produktionsflödet.
* Vara en aktiv medlem i ledningsgruppen och bidra strategiskt till företagets långsiktiga utveckling och affärsmål.



Vi söker dig
Du har med dig erfarenhet från en liknande chefsroll, gärna inom fordonsindustrin eller en annan tekniskt avancerad tillverkningsmiljö. Med minst 5-10 års dokumenterad ledarerfarenhet är du van att ta ett helhetsansvar för större team i en komplex organisation. Du har lett både direktrapporterande chefer och medarbetare i större skala, och du trivs i rollen som tydlig, närvarande och utvecklingsinriktad ledare.

* Din vardag har präglats av högt ställda krav på produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet - och du vet hur man skapar resultat genom struktur, kommunikation och delaktighet.
* Har teknisk utbildning, gärna som civil- eller högskoleingenjör.
* Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med OEE, LEAN, 5S och KPI-styrning.
* Är en tydlig och närvarande ledare som bygger förtroende och får människor att utvecklas och prestera tillsammans. En stark individ som skapar och sprider positiv energi. Svenska i tal och skrift är ett krav.
* Har god analytisk förmåga, arbetar strukturerat och driver förändringsarbete med energi och fokus.

Därför ska du välja Plasman
Hos Plasman i Simrishamn på vackra Österlen tillverkar och lackerar vi formsprutade plastdetaljer till fordonsindustrin. Bland de internationella kunderna finns bland annat Scania, Volvo Cars, Volvo Trucks och BMW-koncernen.
Plasman har även verksamhet i Göteborg, där bland annat det europeiska huvudkontoret är beläget, medan det globala huvudkontoret ligger i Kanada.

* Du får stor möjlighet att påverka både arbetssätt, kultur och resultat.
* Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö i ett internationellt företag med stark lokal närvaro.
* Hos oss är laganda, ansvarstagande och förbättringsvilja centrala värden.
* Vi investerar i våra medarbetare och tror på långsiktigt ledarskap.

Redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtidens produktion? Ansök direkt via www.jeffersonwells.se För mer information om rollen kontakta gärna Headhunter Thomas Andersson på Jefferson Wells på 070-276 9953.
Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att lära känna dig.

Ansök nu