Göteborg: Night Audit to Clarion Hotel the Pier

Hitta ansökningsinfo om jobbet Night Audit to Clarion Hotel the Pier i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Deltid

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Clarion Hotel The Pier är ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor. Vi är både en internationell mötesplats och ett vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen.

Just nu söker vi en driven, ambitiös och karismatisk Night Audit till vårt fantastiska receptionsteam.

Som nattreceptionist är du spindeln i nätet och en viktig del i att skapa en unik och oförglömlig upplevelse för hotellets gäster. Det är i receptionen våra gäster får sitt första intryck och dit de vänder sig med stort och smått. Därför tror vi att du har en unik förmåga att se varje gäst, en positiv och problemlösande inställning, smittande energi, mod att våga fråga, gillar att synas, tar egna initiativ och alltid har koll på läget.

Du är en teamplayer men kan även arbeta väldigt bra självständigt, du är ansvarsfull och drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång.

I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter såsom:

• Hålla högsta service- och kompetensnivå och skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, följa checklista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Engagerad i merförsäljning och att avdelningens mål uppnås.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 84% där all arbetstid är förlagd nattetid. Hos oss jobbar man 7 dagar på/7 dagar av vilket innebär att man arbetar 7 nätter i sträck för att sen vara ledig i 7 nätter.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer? Sök innan sista ansökningsdag den 1 september.

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Bara i Göteborg så öppnar vi de närmaste åren utöver Clarion The Pier, Clarion Hotel Draken & Clarion Hotel Karlatornet.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Hotellreceptionist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Hotellreceptionist.

Receptionist till Hotel Arena i Göteborg

Läs mer Jan 12
Om tjänsten:
Hotel Arena är ett mindre hotell i centrala Göteborg, några minutersgångpromenad från Centralstationen och Ullevi. Verksamheten ingår i hotellgruppen GCCH. Hotellet ingår även i kedjan Best Western.
Arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga receptionsuppgifter som in- och utcheckning. Du svarar i telefon, lägger in bokningar, tar betalningar och liknande.
I arbetsuppgifterna ingår även att hjälpa kollegorna inomfrukost och städ. På hotellet arbetar vi alla ihop och samarbetar alltidmellan avdelningarna.
Vem vi söker:
Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster.
Du ska varaflexibel, trivas med att arbeta i team samtidigt som du klarar av att varasjälvständig då man ofta arbetar ensam i receptionen. Du får gärna tycka om att hålla rent och snyggt omkring dig.
Vad vi söker:
Vi söker receptionister till både förmiddag &eftermiddag;.
Om du är intresserad av tjänsten men vill jobba mindre än 60% så har vi också behov av helg- och extrapersonal.

Ansök nu

Front Office Agent (20%, varannan helg)

Läs mer Dec 13
Att gå igenom ytterdörrarna på Jacyz ger dig puls bara det. Det är ett wow som slår dig här näst och vilket följer dig hela vägen upp till våning 28. Här blir alla vuxna unga igen och du kan verkligen känna den amerikanska glamourösa röda tråden in i detaljerna. Här har vi allt samlat under ett tak, upplev konserten, ät sharing med utsikt över hela Göteborg eller dyk ner i poolen till beatet från våra egna djs.
Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa.
Front Office Agent - Jacy'z
Vi söker nu en Front Office Agent på 20% med fokus helg. Som en del i receptionsteamet kommer du utgå ifrån receptionen i lobbyplan och vara både första och sista kontakten för de gäster som besöker Jacy’z.
Vårt övergripande mål är att skapa stamgäster, för att lyckas med det behöver vi få våra gäster att trivas hos oss och den viktigaste delen i det arbetet handlar om just service och bemötande. Som en del i vårt team förväntar vi oss att du lever efter vårt servicelöfte, våra värderingar och våra målsättningar.
Du behöver också vara påläst på vad som händer på Jacy’z Hotel & Resort den aktuella dagen när du står bakom receptionsdisken. Påläst både på vilka gäster som är ankommande och inhouse, men även vilka aktiviteter som sker i huset. Detta för att alltid kunna ge ett professionellt bemötande till gäst och kunna ge vägledning som resulterar i bästa möjliga gästupplevelse.
I övrigt är det viktigt att du alltid följer våra SOP:s, detta för att säkerställa kvalitén vi levererar ut mot gäst och för att du som medarbetare alltid skall veta vilka sysslor du förväntas utföra i, under och efter service.
VEM ÄR DU?
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av receptionsarbete och har ett lösningsorienterat arbetssätt, men det är din personlighet, ditt driv och energi och vilja att alltid lösa uppgiften som kommer att vara avgörande. Vi tror att du är organiserad, gillar att samarbeta med andra och har ett leende som smittar av sig. Vi erbjuder dig en händelserik och energifylld arbetsplats med ansvar, befogenheter och ett team där vi alla arbetar tillsammans mot samma mål – att skapa stamgäster!
Omfattning: 20% (fokus helg)
Anställningsform: Tillträde enligt överenskommelse och lön enligt avtal.
Hur går vi vidare, för visst gör vi det?
Vi hoppas du skickar oss ditt CV och svarar på ett par korta frågor, vi ser verkligen fram emot att få lära känna dig lite bättre!
Vi kommer att intervjua löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är Fredag3 Januari
Se också till att besöka www.jacyzhotel.com lite då och då, och signa upp på vårt nyhetsbrev och SOME kanaler, för vi kommer annonsera mycket skoj framöver
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Inför sommaren 2025 söker vi nya kollegor till Front Office & Guest Service

Läs mer Feb 5
Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Ett fyrstjärnigt hotell med 1200 smakfullt inredda rum och magnifik utsikt över staden samt flera populära restauranger och barer med något för alla smaker. Här finns över 40 000 kvadratmeter upplevelseyta för fest, evenemang, show, konferens och kongress – allt under ett tak. Gothia Towers är en del av Svenska Mässan Gothia Towers.



Inför sommarens högsäsong utökar vi vårt team med fler glada kollegor som vill vara hotellets ansikte utåt! Gillar du att ge personlig service och att arbeta där inte någon arbetsdag blir den andra lik - då tror vi du passar hos oss! 

 

Din profil
Vi söker dig som har ett högt engagemang och som trivs med att jobba i team.

Vi ser att du är driven, strukturerad och noggrann. Du gillar att ge service och är lyhörd för vad gästen vill ha. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och kan ta tag i arbetsuppgifter där det behövs.  

Vi ser gärna att du har erfarenhet från receptionsarbete på hotell, men även andra delar av hotell- och servicebranschen är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska och ytterligare språk ses som meriterande. Vi sätter stort värde på att intresse och engagemang finns och personlig lämplighet är avgörande.



Vi söker nu nya kollegor till dessa två roller


Front Office
I rollen som receptionist är du den som möter gästen vid ankomst och ser till att gästen får ett trevligt bemötande, rätt information och service under sin vistelse hos oss. Arbetet innebär dagligt receptionsarbete såsom in- och utcheckning, merförsäljning och administrativt arbete ex. fakturering. Du har löpande kontakt och samarbete med flera avdelningar i huset såsom Housekeeping och Bokning. 

Guest Service
I Guest Service välkomnar du gästen redan vid entrén och är behjälplig med det mesta. Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och kan bestå i allt ifrån parkeringsservice, till att boka bord på restaurang, bagageservice, tipsa om Göteborgs aktiviteter och diverse turistinformation. Guest Service ansvarar också för att hålla lobby och receptionsområde i bästa skick och letar hela tiden efter tillfällen att överträffa gästens förväntningar! För att jobba i Guest Service så måste man ha haft B-körkort i minst 1,5 år och känna sig bekväm med att köra andras bilar. 

Varför ska du välja oss?
Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.

Information om tjänsterna
Tjänsterna är visstidsanställningar över sommaren 2025 på 80-100% med start i maj-juni, med möjlighet till förlängning. Vi ser det som en fördel om du kan börja jobba redan under våren på 20% (varannan helg).

Sista ansökningsdag är 31 mars, men tänk på att rekrytering sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! För den som vill finns det möjlighet att starta tidigare än tillträdet för introduktion och upplärning. 

Låter det som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan, där du också skriver vilken eller vilka av ovanstående roller du är intresserad av.

FRÅGOR OCH KONTAKT

Lovisa Svan, Front Office Manager, lovisa.svan@gothiatowers.com 

Amanda Holgersson, Guest Service Manager, amanda.holgersson@gothiatowers.com

Välkommen med din ansökan!



 

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet.

Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Front Office medarbetare - Sommar 2025

Läs mer Jan 24
Nu söker vi medarbetare till Front Office på Liseberg Grand Curiosa Hotel sommaren 2025!

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn! 

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats. 

Vi söker dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker? 

Arbetsuppgifter och kvalifikationer
Som Front Office medarbetare är du högst delaktig i att hitta nya vägar och arbetssätt för hotellets receptionsarbete. Genom initiativtagande värdskap bidrar vi tillsammans med kunskap och energi till att såväl receptionen som hotellets shop, bagagehantering och lobby upplevs tillgänglig och trevlig för våra gäster att besöka. Genom att hålla oss uppdaterade kring vad som händer inom hela Lisebergs verksamhet, samt i övriga Göteborg stad kan vi guida och ta hand om våra gäster på ett sätt som gör att de känner sig trygga med att bo hos oss på Liseberg Grand Curiosa Hotel. 

Att sätta kollegor och gäster i första rummet samt att skapa team-känsla med övriga delar av verksamheten är för oss en självklarhet. Hos oss på Liseberg Grand Curiosa är ensam inte stark, och vi tror att det är lagarbetet i vårt arbetssätt som leder till att gästernas upplevelse blir något utöver det vanliga. 

Vem är du?
Vi söker dig som har en färdig treårig gymnasieutbildning. Har du en hospitality-utbildning i din ryggsäck är det extra meriterande. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete på hotell, gärna inom reception/Front Office. Har du erfarenhet av receptionsarbete inom stora verksamheter med mycket gästkontakt är även det meriterande. Front Office har ansvar för brand och säkerhet, så du behöver vara trygg i situationer som plötsligt kan uppstå. Du ska vara flytande i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, vi värdesätter även om du har ytterligare språkkunskaper.

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och nyfiken på människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, struktur, kreativitet och god kommunikationsförmåga är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba som Front Office medarbetare på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Villkor
Tjänsten är en särskild visstidsanställning med olika sysselsättningsgrader och tillsättning enligt överenskommelse. Arbetet kan var förlagt under dygnets alla timmar, vilket betyder att du arbetar på ett rullande schema inklusive helger. Vissa av tjänsterna inom Front Office är förlagda enbart nattetid. Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Varmt välkommen att söka!

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på: jobb.liseberg@liseberg.se alt. 031 766 86 14

Läs gärna mer om hotellet här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa

Ansök nu

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Front Office medarbetare - Sommar 2025

Läs mer Jan 24
Nu söker vi medarbetare till Front Office på Liseberg Grand Curiosa Hotel sommaren 2025!

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn! 

Ett hotell som längtar efter att få skapa ännu mer magi tillsammans med just dig.

Ett hotell som ser service som ett sant trolleritrick. Ett hotell som söker sådana människor som du. Du som älskar att skapa magiska upplevelser för våra gäster – och dina arbetskompisar. Det här är ditt hotell, din arbetsplats. 

Vi söker dig som brinner för service, längtar efter nya utmaningar och är beredd att hugga i - är du den vi söker? 

Arbetsuppgifter och kvalifikationer
Som Front Office medarbetare är du högst delaktig i att hitta nya vägar och arbetssätt för hotellets receptionsarbete. Genom initiativtagande värdskap bidrar vi tillsammans med kunskap och energi till att såväl receptionen som hotellets shop, bagagehantering och lobby upplevs tillgänglig och trevlig för våra gäster att besöka. Genom att hålla oss uppdaterade kring vad som händer inom hela Lisebergs verksamhet, samt i övriga Göteborg stad kan vi guida och ta hand om våra gäster på ett sätt som gör att de känner sig trygga med att bo hos oss på Liseberg Grand Curiosa Hotel. 

Att sätta kollegor och gäster i första rummet samt att skapa team-känsla med övriga delar av verksamheten är för oss en självklarhet. Hos oss på Liseberg Grand Curiosa är ensam inte stark, och vi tror att det är lagarbetet i vårt arbetssätt som leder till att gästernas upplevelse blir något utöver det vanliga. 

Vem är du?
Vi söker dig som har en färdig treårig gymnasieutbildning. Har du en hospitality-utbildning i din ryggsäck är det extra meriterande. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete på hotell, gärna inom reception/Front Office. Har du erfarenhet av receptionsarbete inom stora verksamheter med mycket gästkontakt är även det meriterande. Front Office har ansvar för brand och säkerhet, så du behöver vara trygg i situationer som plötsligt kan uppstå. Du ska vara flytande i såväl svenska som engelska i både tal och skrift, vi värdesätter även om du har ytterligare språkkunskaper.

Personliga egenskaper
För att trivas hos oss brukar personliga egenskaper som att vara prestigelös, positiv och nyfiken på människor vara till god hjälp. Samarbetsförmåga, struktur, kreativitet och god kommunikationsförmåga är andra faktorer som brukar leda till framgång i vår företagskultur. Om du känner arbetsglädje och stolthet efter en intensiv och varierande arbetsdag- ja då tror vi att du kommer älska att jobba som Front Office medarbetare på Liseberg Grand Curiosa Hotel!

Villkor
Tjänsten är en särskild visstidsanställning med olika sysselsättningsgrader och tillsättning enligt överenskommelse. Arbetet kan var förlagt under dygnets alla timmar, vilket betyder att du arbetar på ett rullande schema inklusive helger. Vissa av tjänsterna inom Front Office är förlagda enbart nattetid. Tjänsten ligger under HRF:s avtalsområde.

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Varmt välkommen att söka!

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor om tjänsten till Lisebergs rekrytering på: jobb.liseberg@liseberg.se alt. 031 766 86 14

Läs gärna mer om hotellet här: https://www.liseberg.se/grandcuriosa

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB .

Headwaiter breakfast & banquet Clarion Hotel Karlatornet

Hovmästare
Läs mer Jan 30
HEAD WAITER BREAKFAST & BANQUET TILL CLARION HOTEL KARLATORNET

Hösten 2024 öppnade Clarion Hotel® Karlatornet äntligen upp sina dörrar! Nu letar vi efter en driven och passionerad hovmästare som vill vara med att skapa en av Göteborgs mest imponerande destinationer!

Utöver sina 300 rum erbjuder Clarion Hotel® Karlatornet toppmoderna mötes- och eventlokaler, trendiga barer, moderna Brasserie NÒR och spaanläggning. Här skapas minnesvärda upplevelser och möjligheter för både gäster och lokalinvånare.

Hotellet är en del av den spektakulära Karlatornet-byggnaden, som även inkluderar kontorsutrymmen, bostäder och shoppingområden. Med sin centrala placering i Göteborg erbjuder Karlatornet en imponerande skyline-vy över staden.

Vi söker en driven och ambitiös hovmästare till vår frukost, lunch och bankettavdelning. Du kommer tillsammans med teamet att vara med och utarbeta en fantastisk upplevelse inom ramarna för våra koncept. Du har vana att arbeta med med servering, har en smittande energi och drivs av samarbete både inom och mellan avdelningar. Du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

I tjänsten ingår bland annat arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:


Operativt arbete där du förväntas vara i driften största delen av din arbetstid och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.


Att tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för våra frukostgäster och lunchgäster.


Leda och fördela arbetet inklusive schemaläggning, tidrapportering, upplärning och utbildning inom avdelningen i samråd med närmsta chef.


Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta mål för avdelningen, samt vara en förebild.


Att tillsammans med närmsta chef ta fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.


Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet


Ansvarig att alltid god hygien upprätthålls.


I samråd med närmsta chef se till att beställningar görs

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?

Tjänsten är på 80%.

Sök innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om Clarion Hotel Karlatornet? Följ oss på sociala medier för spännande uppdateringar!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

Ansök nu

Vikarierande nattreceptionist till Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen!

Nattreceptionist/Nattportier
Läs mer Jan 27
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Är du redo att skapa oförglömliga gästupplevelser som vår nattreceptionist?

På Quality Hotel™ 11 & Eriksbergshallen är ingen dag eller natt den andra lik - tack och lov! I ena stunden checkar du in stamgästen på affärsresa, medan du nästa stund säger adjö till fotbollslaget med guldmedaljen i resväskan. Eller kanske har du ordnat en överraskning till barnen som bor på hotellet för allra första gången?

Vi söker en vikarierande nattreceptionist som kan sprida glädje och se till att våra gäster känner sig välkomna! Som en del av vårt Service Crew kommer du att möta våra gäster med ett varmt leende och hantera alla vanligt förekommande uppgifter i receptionen. Det är ett jobb som kräver både servicekänsla och effektivitet, men det är också ett jobb som ger dig möjlighet att göra skillnad för våra gäster.

Tjänsten är förlagd måndag-söndag varannan vecka 22-07, du jobbar alltså sju nätter och sedan är du ledig sju. Vikariatet pågår 6 månader med start 3/3 2025 samt möjlighet till förlängning.

Nyfiken på vad rollen innebär?

Din primära uppgift är att ta emot de gäster som kommer sent till hotellet. Medan alla andra sover är du den som lägger grunderna inför dina kollegors kommande arbetsdag genom att administrera arbetsuppgifter, städa och fylla på receptionen med allt som behövs kommande dag. Självständighet är ditt ledord. Som nattuggla är det inte många andra som är vakna när du jobbar, vilket innebär att du måste fatta många beslut själv. Genom att ha en god förmåga att prioritera och vara flexibel är du inte bara hotellets ansikte utåt på natten, du är även allas trygga punkt när det kommer till brand och säkerhet. Tjänsten innebär skift- och helgarbete. Du rapporterar direkt till receptionschefen på hotellet.

Låter detta som du?

• Du älskar verkligen att träffa nya människor och skapa positiva upplevelser för gästerna.
• Du trivs i en snabb och dynamisk miljö och kan hantera nästan allt som natten bjuder på.
• Du har en särskild talang för att hitta den bästa vägen framåt.
• Du är en lagspelare, och dina kollegor ser dig som tillgänglig och stöttande.
• Erfarenhet inom hotellbranschen, kundservice eller reception är ett plus.

Varför välja Quality Hotel™ & Strawberry?

Vi erbjuder mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där du kan växa, både personligt och professionellt. På Quality Hotel™ tror vi på generös gästfrihet, och det gäller även vår personal. Hos oss får du:

• En dynamisk och snabb arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
• Möjligheter till karriärutveckling och tillväxt inom Strawberry-gruppen.
• Personalrabatter och förmånliga friends & family-priser på våra 200+ hotell.
• 25 % rabatt på mat och dryck på alla våra restauranger och barer.
• Fantastiska erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mycket mer.

Om Strawberry

Vi är Strawberry. Vi skapar tusentals upplevelser varje dag på våra mer än 245 hotell, 120 restauranger, 20 spa och mycket mer. Det är vårt team på 20 000 passionerade individer från över 166 olika länder som gör det möjligt. Strawberry är byggt på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm.

Förbered dig på att skapa oförglömliga gäst ögonblick tillsammans med oss!

Ansök idag för att bli en del av vårt team och skapa oförglömliga gästupplevelser! Vi går igenom ansökningarna löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Driftig Supervisor med hotellerfarenhet sökes till Housekeeping

Arbetsledare, städ/Husfru/Städledare
Läs mer Jan 9
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Är du redo att skapa oförglömliga gästupplevelser?

Precis som våra gäster älskar vi på Quality Hotel™ 11 & Eriksbergshallen ett skinande rent hotell. Rena golv, strama lakan och den underbara finishen som får det att kännas bra att checka in. Tjänsten innebär varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. Hela hotellet kommer vara din scen och du kommer basa över att städningen av tilldelade rum, badrum, allmänna ytor, förråd, korridorer, konferensrum eller andra tilldelade områden är spotless. Som supervisor varierar dina arbetsuppgifter, du städar rum eller allmänna ytor den största delen av din arbetstid. Varannan helg samt vid behov är du stjärnan som ser till att teamet får sina tilldelade uppgifter, städlistor för dagen eller andra uppgifter som tilldelats av din Housekeeping Manager.

Nyfiken på vad rollen innebär?

• Du tillsammans med kollegorna göra så att våra gäster känner sig som hemma
• Hela hotellet blir din arbetsplats, rum, badrum, gemensamma utrymmen, förråd, konferensrum och korridorer

Låter detta som du?

• Du ser detaljer som ingen annan gör och är noggrann
• Du trivs med ett högt tempo
• Du gillar ordning och reda
• Erfarenhet inom hotellbranschen är ett plus.

Varför välja Quality Hotel & Strawberry?

Göteborgs fräckaste hotell, beläget i Eriksberg, med älven som närmsta granne, behöver förstärkning! Hotellet med sina 259 rum, teatersalong och 3000 kvm stora eventhall är helt unikt i sin hundraåriga historia och karaktär. Vi erbjuder mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där du kan växa, både personligt och professionellt. På Quality Hotel tror vi på generös gästfrihet, och det gäller även vår personal. Hos oss får du:

• En dynamisk och snabb arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
• Möjligheter till karriärutveckling och tillväxt inom Strawberry-gruppen.
• Personalrabatter och förmånliga vänner- och familjepriser på våra 200+ hotell.
• Fyra gratis hotellnätter varje år.
• 25 % rabatt på mat och dryck på alla våra restauranger och barer.
• Fantastiska erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mycket mer.

Om Strawberry

Strawberry är inte vilket företag som helst i hotellbranschen – vi är en rebell med ett varmt, bultande hjärta. Strawberry är en portal till en värld av mer än 240 hotell, 120 restauranger och 20 spaanläggningar, där vi skapar tusentals upplevelser varje dag. Strawberry bygger på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm. Vårt team, bestående av 20 000 skickliga medarbetare från mer än 166 länder, är det som får oss att växa.

Förbered dig på att skapa oförglömliga gäst ögonblick tillsammans med oss!

Ansök idag för att bli en del av vårt team och skapa oförglömliga gästupplevelser! Vi går igenom ansökningarna löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning på 6 månader och vi har kollektivavtal med HRF.

Ansök nu

Extra servicestjärna till receptionen Quality Hotel Winn Göteborg

Hotellreceptionist
Läs mer Jan 8
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Quality Hotel Winn Göteborg söker nu en extra stjärna till receptionen, som ska checka in och ut våra gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlistor, fakturera mm. Du behöver även kunna hoppa in på andra avdelningar och stötta upp när det behövs som exempelvis servera i vår bistro, välkomna gäster till konferensen eller piffa till ett rum.

Tjänsten är en visstidsanställning på 10-20% med möjlighet till mer.

• Du har en varm och omtänksam personlighet.
• Du tycker att det är roligt att småprata med både stora och små, och att göra någons dag lite bättre med små medel.
• Du är en naturlig inspiratör som tycker om att motivera människor runt dig bara genom att vara dig själv.
• Du ser det stora i det lilla och har en känsla för detaljer.
• Du förstår att sälj = service och tillsammans uppnår vi våra uppsatta mål.
• Du är självständig och flexibel och gillar ett högt tempo.
• Du har ett öga för detaljer och kan ta snabba beslut när det krävs.
• Du har goda datorkunskaper eller är ivrig att få lära dig just detta.
• Du är minst 20 år (på grund av serveringstillstånd)

Meriterande är om du har kunskap i vårt bokningssystem MEWS och om du är studerande inom branchen.

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

Mysiga Quality hotel Winn Göteborg består av 4 våningar fyllda med 127 hotellrum, restaurang, relaxavdelning, bar samt en konferensanläggning. Du hittar Quality Hotel Winn Göteborg på Hisingen i Göteborg.

Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan ett gäng jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.

På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbete vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om gästen ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att de kan luta sig tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - det som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Strawberry tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varma Hälsningar,
Cornelia Sundsten

Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Ansök nu

Waiter at Restaurant Fei - Fulltime Position

Servitör/Servitris
Läs mer Dec 17
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

About Fei
Since its opening in 2022, Restaurant Fei has established itself as a true success where people go to experience world-class authentic Chinese food. Located on the 10th floor of Clarion Hotel® The Pier with a breathtaking view of the Göta River, Restaurant Fei offers an authentic Chinese culinary journey that will leave a lasting impression. With Fei, we hope to open a gateway to the beauty of Chinese cuisine, a culinary tradition as great and powerful as any. Step into the world of Fei for an unparalleled and authentic Chinese dining experience, transcending the ordinary. The kitchen is helmed by head chef Guowei Zhou, from the Shandong province in northern China, and features an award-winning team of talented Chinese chefs.

Role Description

We are looking for a dedicated and passionate Waiter to join our team at Restaurant Fei. Do you want to create unforgettable experiences for the restaurant’s guests and always strive to deliver a high standards of service to all our guests. Join our journey to become the spearhead of Chinese cuisine in the Nordics!

Who are you?

We believe that you love service and creating world-class food and beverage experiences. You are a team player, thrive in dynamic settings, and possess exceptional communication skills that both inspire and motivate those around you. Your attention to detail ensures that every guest receives an exceptional dining experience.

You have a knack for problem-solving and are adept at handling the challenges that could take place during a busy night. Your passion for the hospitality industry drives you to continuously seek ways to improve and innovate, and your excellent communication skills ensure seamless interactions with both guests and colleagues. You speak both Swedish and English and it’s a bonus if you can speak Chinese.

Key Responsibilities

Below you will find examples of your tasks and areas of responsibility.

• Creating an unforgettable experience for the restaurant's guests
• Constantly striving to increase profitability and achieve our goals

The role includes:

• Expected to be operational and capable and willing to perform all tasks carried out by the restaurant manager
• Working hours is scheduled for evenings and weekends.
• strive to do up-selling within the department.
• Being updated and knowledgeable in the hotel's fire and safety routines.
• Ensuring that the company's policy is followed
• Cash handling (a separate instruction must be signed by all staff).

Perks & Benefits

Amazing employees deserve to be treated EXTRA! As an employee of Strawberry, you get great offers when you book a room for yourself or your family and friends. You also get some sweet deals ranging from gym cards, shopping, holidays, and other fun experiences.

Terms of employment

100%. Salary according to agreement.

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Ansök nu

Restaurangansvarig 100% - A la carte & bar

Restaurangchef
Läs mer Dec 9
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Nu söker vi dig som har några års bakgrund som servis och/eller bar och nu vill utvecklas vidare!

Som Restaurangansvarig / Supervisor har du ansvaret för att skapa unika gästupplevelser för restaurangens besökare samt leda teamet i att ge oförglömlig service. Vi ser att du har erfarenhet från branschen och att du har ett brinnande engagemang för människor samt ett stort intresse för mat och dryck.

Din positiva energi och ditt goda humör smittar av sig, du är initiativrik, kreativ och en riktig problemlösare. Du har goda samarbetsförmågor, är öppen och tar fullt ägarskap för gästernas totala hotellupplevelse, och inte bara ditt eget ansvarsområde, varje dag.

Tjänsten är förlagd till kvällar och helger – precis som det vanligtvis är när man arbetar på hotellrestaurang. Vill du bli en del av vår framtid på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen? Gillar du att bli utmanad och vågar att utmana? Då kanske du är den vi söker.

Tjänsten inkluderar bland annat följande arbetsuppgifter:

• Operativt arbete där det förväntas att du är i drift större delen av din arbetsdag.
• Att skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för restaurangens gäster.
• Leda och fördela arbetet samt schemalägga restaurang- och barpersonalen.
• Säkerställa bemanning samt hantera sjukanmälningar.
• Traditionellt serveringsarbete; försäljning och servering av mat och dryck till våra gäster.
• Ansvarar för både restaurang och bar.
• Ansvara för att hålla menyer, skyltar, priser och artiklar uppdaterade vilket kräver en viss datakunskap.
• Ansvarar för att ta emot och hantera bokningsförfrågningar.
• Att arbeta för ökad lönsamhet, hög kvalitet och för att nå avdelningens mål.
• Kontinuerligt följa upp gästnöjdheten.
• Inköp av dryck/material som behövs till driften samt evenemang som är bokade.
• Inventering varje månadsslut

Vid anställning presenteras en fullständig arbetsbeskrivning samt en översikt över mandat och förväntningar.

Vem är du?

• På Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen sätter vi stort fokus på ledarskapsförmåga och söker dig som är ansvarstagande, lyhörd och har lätt för att leda och samarbeta med andra inom hotellet.
• Du har minst 3 års erfarenhet inom restaurang och bar och minst 1 år som ansvarig.
• Du är snabb i benen, lättsam och tycker att service är det bästa som finns.
• Du är en engagerad och flexibel person med ett hjärta för service.
• Meriterande är om du arbetat på hotell innan, dock inget krav.
• Du pratar flytande svenska och engelska både i tal och skrift.
• Du är väl insatt i lagen om ansvarsfull alkoholhantering och har genomfört RUS-utbildning eller motsvarande.

Om tjänsten

Tjänsten är på 100% med tillämpad provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så sök så snart du kan. Arbetstiden är förlagd efter restaurangens öppettider kvällstid och inkluderar helgarbete. Lön enligt överenskommelse. Hotellet har kollektivavtal med HRF.

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For your moment.

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ligger längs kajkanten på Eriksberg i de ombyggda varvshusen. Här möts Göteborgs gedigna historia med nutidens skandinaviska design på hotellet som har 259 rum, wellnessavdelning, à la carte restaurang, barer, takterrass och uteservering med härlig utsikt över älven. Vår konferensavdelning, Eriksbergshallen, är Göteborgs näst största konferens- och mässhall som tar emot upp till 2000 personer. Hos oss händer det saker högt och lågt , här finns en energi som är svår att hitta på "vanliga" hotell!

Ansök nu