Göteborg: Avonova söker marknadsföringsspecialist till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avonova söker marknadsföringsspecialist till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-06 // Varaktighet: Heltid

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan du vara vår nästa marknadsföringsspecialist!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management.

Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

Vill du vara med och skapa bättre arbetsplatser?

Är du en kreativ och resultatorienterad marknadsförare med erfarenhet inom innehållsproduktion, performance marketing, sociala medier eller liknande? Vi söker en resurs till vår marknadsavdelning som kan hjälpa oss att stärka vår närvaro och engagemang på den skandinaviska marknaden.

Glöd, gemenskap och professionalism är viktiga värderingar och levnadsregler hos oss. Vi är därför noga med att ha en varierad och engagerad arbetsmiljö på Avonova. Vi samarbetar och lyfter varandras styrkor. 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vi söker en mångsidig marknadsföringsspecialist som kan bidra till flera områden i vår marknadsavdelning. Du kommer att få möjlighet att arbeta med:

- Innehållsproduktion: Skapa engagerande och relevant innehåll för våra olika kanaler, inklusive webbplatser, bloggar, nyhetsbrev och sociala medier
- Performance Marketing: Planera, genomföra och optimera digitala kampanjer för att driva trafik, generera leads och öka konverteringar i nära samarbete med innehållsansvarig och samarbetspartners
- Sociala Medier: Hantera våra sociala medier-konton, inklusive utveckling av strategier, publicering av innehåll och engagemang med följare

Vem är du?
Vi söker dig som:

- Mycket god vana att formulera dig i tal och skrift på svenska
- Har erfarenhet inom eller flera av följande områden: innehållsproduktion, performance marketing, sociala medier eller likande. 
- Har erfarenhet av animation, videoproduktion och redigering
- Har analytiska färdigheter och förmåga att använda data för att förbättra resultat
- Är kreativ och har förmåga att producera engagerande innehåll
- Är självständig, strukturerad och resultatorienterad arbetsmetod 
- Är självgående och har god arbetsmoral
- Förmågan att prioritera effektivitet och kvalitet
- Trivs med att arbeta självständigt och i team 
- Gillar att utvecklas och lära dig nya saker

Det är meriterande om du har: 

- Erfarenhet av digitala marknadsföringsverktyg som Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads Manager och SEO-verktyg
- Erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO) och konverteringsoptimering (CRO)
- Erfarenhet av projektledning
- Kännedom om Hubspot och Contentful
- Förmåga att kommunicera på finska 

Vi erbjuder:

- En arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag
- Interna utbildningar genom Avonova Academy
- En arbetsmiljö med kompetenta kollegor, där vi ligger vikt på professionell utveckling av våra anställda
- Arbetstid 08-16, med möjlighet till viss flexibilitet och hemarbete
- Möjlighet att styra din egen vardag
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
- Bra pensions-och försäkringsavtal 
- Möjlighet att arbeta in-house och ha en fast arbetsplats i moderna lokaler på Mölndal
- Full lön under föräldraledighet och sjukdom
- Träning under arbetstid, inklusive padel, löpning och frisbeegolf 
- Företagsidrottförening
- Tillgång till gratistjänster som hälsocoach via app samt läkare och psykolog via video



Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marius Haugerud Karlsen på marius.karlsen@avonova.no / +47 97726208.

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadsförare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadsförare.

Content Creator / Social Media Specialist till Kungsportsgruppen

Läs mer Apr 14
Plats: Göteborg (med resor till Stockholm & Malmö) Omfattning: Heltid Tillträde: Så snart som möjligt
Om tjänsten
Vill du vara med och skapa innehåll som lyfter upplevelser inom mat, dryck och aktiviteter – och samtidigt göra avtryck i några av Sveriges mest unika restaurangmiljöer? Då kan du vara den vi söker!
Nu söker Kungsportsgruppen en kreativ och erfaren Content Creator / Social Media Specialist som vill vara med och lyfta våra varumärken: Slice, Bermuda, Star Bowling och Ballbreaker.
Kungsportsgruppen driver några av Sveriges mest levande aktivitetsrestauranger i Göteborg, Malmö och Stockholm – med upplevelser som sträcker sig från pizza och pingis till shuffleboard, karaoke, karibiska cocktails och inte minst – bowling i olika format. Vi är en del av Moment Group, en av Nordens ledande koncerner inom upplevelsebaserad underhållning.
Vad du kommer att göra:
Planera, skapa och publicera innehåll för sociala medier (organiskt och annonser) utifrån en övergripande marknads- och contentplan.
Jobba med både det kreativa och operativa i våra sociala kanaler – från idé och copy till design och publicering.
Skapa, optimera och följa upp annonser i sociala medier.
Producera content på plats tillsammans med marknadsansvarig – resor till våra verksamheter i Göteborg, Stockholm och Malmö sker ca 1–2 gånger/månad.
Redigera video och bildmaterial (tex. reels, stories och inlägg) för användning i sociala medier.
Grafisk formgivning: skapa skisser/prototyper för webbplatser (gärna i Figma eller liknande verktyg), tryckmaterial, annonser och kampanjer.
Vara flexibel och stötta verksamheterna med marknadsmaterial vid behov – exempelvis menyändringar, flyers eller affischer.
Hålla koll på sociala medier-trender och komma med kreativa idéer för innehåll, kampanjer och storytelling.
Arbeta nära marknadsansvarig, men också självständigt och proaktivt med egna initiativ.

Vi tror att du har:
Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete – gärna från byrå, restaurang, upplevelse- eller konsumentnära bransch.
Relevant eftergymnasial utbildning inom media, marknadsföring, kommunikation, grafisk design eller liknande.
Mycket goda kunskaper i Adobe Creative Cloud (Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro mm.).
Tidigare erfarenhet av både organiskt innehåll och betald annonsering i sociala medier.
Vana att skapa material för reels/stories och en känsla för vad som engagerar i olika kanaler.
Erfarenhet av Figma eller andra prototypverktyg är meriterande.
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Som person är du:
Kreativ, självgående och van att ta egna initiativ.
Flexibel och lösningsorienterad – du gillar ett högt tempo och varierade uppgifter.
Positiv, engagerad och vill utvecklas i din roll.
En teamspelare som också trivs med att arbeta självständigt.
Social och trygg i mötet med andra människor – det faller sig naturligt för dig att ta kontakt, få andra att känna sig bekväma framför kameran och styra upp contentproduktion på plats.

Övrigt
Tjänsten är en tillvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Du är placerad på Kungsportsgruppens huvudkontor i Göteborg, men resor förekommer till Stockholm och Malmö. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Frida Lindkvist på frida.lindkvist@kungsportsgruppen.se.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan. Arbetsprov kommer att tillämpas som en del av rekryteringsprocessen.
Sista ansökningsdag: 27 april
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

LIA Content Creator

Läs mer Apr 10
Vill du utvecklas i en dynamisk miljö där du får skapa engagerande innehåll för två starka varumärken? Vi söker två LIA-praktikanter inom content creation till Norion Bank och Collector. Här får du möjligheten att omsätta dina idéer i praktiken, vara delaktig i skarpa projekt och kampanjer.
Som LIA hos oss får du en viktig roll i vårt marknadsteam och chansen att lära dig av erfarna kollegor samtidigt som du får stort utrymme att bidra med din egen kreativitet. Vårt kontor är beläget mitt i centrala Göteborg, vid Lilla Bommens hamn.

OM ROLLEN
Som LIA-praktikant inom content creation kommer du skapa inspirerande och effektfullt innehåll och vara en del av ett team som brinner för marknadsföring och kommunikation. Vi söker dig som:
Brinner för visuellt berättande och att skapa content med rörelse, känsla och effekt
Vill lyfta vår digitala närvaro genom att skapa engagerande rörligt material för våra sociala medier
Ta fram kreativa idéer och koncept tillsammans med copywriter för större kampanjer
Arbeta med bildredigering, typografi och visuella element i linje med våra grafiska riktlinjer
Jobbar i Adobe sviten, Figma och liknande
Tidigare erfarenhet av att jobba i Microsoft 365 (teams, sharepoint, outlook)


Om du dessutom har kunskaper inom Art Direction är det ett plus!
Är det dig vi letar efter? Skicka in din ansökan med portfolio och CV innan 12 maj!
OM DIG Vi söker dig som studerar digital/motion design, content creation, digital kommunikation eller liknande och vill utvecklas inom primärt rörligt innehåll.
Du är en kreativ doer med ett naturligt driv som gillar att testa nytt och som inte är rädd för att tänka stort. Du har lätt för att lyfta blicken och är nyfiken på hur varumärkesbyggande och contentstrategi hänger ihop och vill vara med och skapa innehåll som faktiskt gör skillnad. Samtidigt ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som har koll på detaljer. OM NORION BANK GROUP Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm. NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer, rekryteringsbolag samt konsultbolag i rekryteringen. INTRESSERAD? Kul! Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
För frågor kring teamet och rollen, kontakta gärna Sofia Rafaa, Head of marketing på sofia.rafaa@norionbank.se

Ansök nu

Brand Manager to BERG Propulsion

Läs mer Mar 18
At Berg Propulsion, we are more than just a provider of propulsion solutions - we are a company built on deep technical expertise, strong customer relationships, and a passion for innovation. Our people are at the heart of everything we do, and their dedication, skills, and engagement define our brand.
We are now looking for a Brand Manager to take our branding to the next level while leading the Branding and Marketing team. Your mission will be to sharpen our brand identity, ensuring it truly reflects the passion, technical excellence, and customer focus that drive Berg Propulsion forward.
You will be a key player in developing and executing branding and marketing strategies that strengthen our position in the industry and connect with customers on a deeper level.
Sounds interesting? We look forward to receiving your application!

ABOUT THE ROLE
As Brand Manager, you will have the opportunity to shape how Berg Propulsion is perceived globally. You will work closely with cross-functional teams to highlight our expertise, enhance customer engagement, and ensure a consistent and compelling brand presence across all touchpoints. This role is about more than marketing – it’s about bringing to life the passion, people, and innovation that define us.
You will lead a small marketing team, overseeing branding and marketing initiatives, and ensure a strong market presence. This position requires a balance of creativity, analytical thinking, and leadership skills to drive impactful marketing initiatives.
Key Responsibilities:
Develop and implement a cohesive branding and marketing strategy aligned with company goals.
Manage brand assets, positioning, messaging, and identity initiatives for B2B audiences.
Oversee the Customer and Brand Experience strategy and ensure its implementation across all customer touchpoints.
Lead and mentor the marketing team to ensure professional growth and high performance.
Execute marketing campaigns across digital, social media, print, and event channels.
Conduct market research to identify trends, opportunities, and competitive positioning.
Collaborate with product development, sales, and customer service teams for a consistent brand experience.
Manage the marketing budget to optimize resource allocation and maximize ROI.
Use data-driven insights to monitor and enhance marketing performance.
Maintain strong relationships with external partners, agencies, and vendors.
Stay updated on industry trends, emerging technologies, and best branding practices.
Support employee branding initiatives and participate in Public Relations efforts.

In this role, you will report to the Managing Director Sales and Marketing.

ABOUT YOU
You are a strategic and creative branding professional who understands that a strong brand is built on people, expertise, and genuine customer relationships. You thrive in a role where you can translate a company’s passion, technical excellence, and engagement into impactful marketing initiatives. With a mix of vision and hands-on execution, you can craft compelling brand experiences that connect with customers and strengthen market presence.
You enjoy working collaboratively across teams and have a strong ability to lead and inspire. You’re both analytical and creative, using insights to drive decisions while bringing fresh ideas to the table. Most importantly, you are passionate about leading others and building a brand that truly reflects the heart of the company’s values.
Qualifications:
Bachelor’s degree in Marketing, Business Administration, or a related field.
Proven experience in a senior branding or marketing role, ideally in a B2B or technical industry.
Strong storytelling and brand positioning skills to enhance customer engagement.
Experience leading teams and working cross-functionally with sales, product development, and customer service.
Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to connect with both internal and external stakeholders.
Proficiency in digital marketing tools and platforms, with a data-driven approach to decision-making.
A structured yet creative mindset - able to balance strategic planning with hands-on execution.
Fluent in English, with excellent presentation skills.


CONTACT
Does this opportunity sound interesting and align with your experience and ambitions? If so, we warmly welcome you to submit your application. In this recruitment process Berg Propulsion cooperates with Committo. For more information contact Rebecca Oldenfeldt at rebecca.oldenfeldt@committo.se or +46 703 01 32 98. As interviews and selection are conducted on an ongoing basis, we kindly ask you to submit your application as soon as possible. We look forward to hearing from you!

ABOUT BERG PROPULSION BERG PROPULSION is one of the world's leading designers and producers of Controllable Pitch Propellers. We deliver fully customized main propellers, azimuth thrusters, transverse thrusters and maneuver systems.
We stand before exciting times with a transformation in the marine sector where electrification and automation will be a key to fulfil the environmental requirements. With our vision “to make global shipping safe and sustainable” in focus we want to be a part of this journey, driving development of tomorrows solutions and contribute to a sustainable future for the industry.

Ansök nu

Product Marketing Specialist

Läs mer Jan 30
Creditsafe söker en Product Marketing Specialist till vårt skandinaviska marknadsteam. Kom och jobba på ett av världens ledande kreditupplysningsföretag!
I den här spännande rollen ansvarar du för att utveckla produktinnehåll som är både inspirerande, tydligt och säljdrivande. Du blirexpert på våra tjänster inom kredit- och affärsinformation, vilket gör att dukanskapa marknadsmaterial, manualer, produktblad samt spela en nyckelroll vidproduktlanseringar.
Idag består vårmarknadsavdelning av tre personer som tillsammans ansvarar förSverige, Norge och Danmark. Vi letar efter en kreativ och driven kollega som vill bli en del av ett fantastiskt marknadsteam - och bidra till fortsatt framgång. Vem söker vi?Vi söker dig som är kommunikativ, strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du är en vass skribent som kan lyfta fram våra produkters värde på ett tydligt och engagerande sätt. Dessutom har duett öga för färg och form, samt gillar att kombinera text och bild för att skapa visuellt tilltalande produktmaterial.
Du är självgående och kan hantera flera projekt samtidigt. Du trivs med att ta egna initiativ, samtidigt som du är prestigelös och har en positiv inställning.
För att trivas i rollen behöver du ha ett stort engagemang ochgenuin nyfikenhet för att lära dig om våra lösningar, och hur de bäst kan möta kundernas behov.Några av arbetsuppgifterna:
Skriva informativa texter samt skapa marknadsmaterial i form av produktblad, broschyrer, användarmanualer, och FAQs.
Uppdatera produktmaterial med relevant text, statistik och visuella element.
Planera och vara delaktig i produktlanseringar. Ansvara för effektiv intern kommunikation om produktuppdateringar, både lokalt och globalt.
Översätta samt anpassa internationellt material till våra lokala marknader.
Samarbeta med produkt- och marknadsteam för att utveckla strategier för marknadsföring av nya produkter, data och tjänster.
Vara behjälplig med viss översättning i våra produkter.

Din arbetsroll sträcker sig över de skandinaviska marknaderna – Sverige, Norge och Danmark. Men det krävs inga norska eller danska språkkunskaper.Kvalifikationer:
Några årserfarenhet av en liknande roll eller arbetsuppgifter
Goda kunskaper i Microsoft Office Suite och Adobe Suite (InDesign, Photoshop och PowerPoint)
Utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller företagsekonomi
Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper!Om oss och vad vi erbjuder:Hos Creditsafe får du möjlighet att arbeta i en rolig och internationell miljö med spännande lösningar och ett engagerat team.Vi kan skryta om flexibilitet, träning på arbetstid, klämdagar, sommartider och spännande konferensresor. Eller vårafina lokaler i Gårda. Men det är alla passionerade medarbetare som gör oss framgångsrika, det är personalen som bygger vår unika kultur.Övrig information:
Tillträde enligt överenskommelse
Arbetet är på heltid

Låter detta som rollen för dig? Skicka in din ansökan senast 23 februari. Vi ser fram emot att höra från dig Lär känna oss lite bättre! Gå in och följ oss på Instagram @creditsafers.

Ansök nu

Digital Marketing Specialist

Läs mer Jan 24
Om Rollen
I denna tjänst arbetar du operativt med digital marknadsföring inom Meta-annonsering, SEO, SEM och sociala medier för Rolfs Flyg & Buss och Solresor. Du ingår i ett team med sex personer, inklusive en Growth Marketing Manager, Visual Designers, Marketing Project Manager och en Copy Writer. Tillsammans driver ni högkvalitativa kampanjer i nära samarbete med andra avdelningar, med fokus på att optimera kampanjer, analysera data och snabbt fatta beslut för att driva trafik och konvertering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera Meta-annonser (Facebook och Instagram), inklusive målgruppssegmentering, optimering och analys av resultat.
Driva och optimera SEO- och SEM-aktiviteter för att öka synlighet, trafik och konvertering.
Utföra sökordsanalyser och optimera innehåll för bättre ranking.
Övervaka och analysera resultat i realtid för att fatta kloka och datadrivna optimeringsbeslut.
Arbeta med segmentering av vår omfattande kunddatabas för att säkerställa träffsäkra nyhetsbrev som driver konvertering.

Vi söker dig som:
Har några års erfarenhet av digital marknadsföring i en liknande roll, med dokumenterat goda resultat. Du är operativt skicklig och trivs med att snabbt ta idéer till genomförande. Med erfarenhet av Meta-annonsering, SEO, SEM och sociala medier har du en djup förståelse för hur man skapar och optimerar kampanjer som levererar resultat.
Du är resultatinriktad, lösningsfokuserad med en datadriven och analytisk approach. Du har hög kompetens inomGoogle Analytics, Meta Ads Manager och Google Ads. Tidigareerfarenhet av att arbeta mede-postmarknadsföring. Grundläggande förståelse för HTML. Du ärsnabbfotad, pragmatiskoch trivs när det händer mycket.
Om oss
Rolfs Travel Group som inkluderar Rolfs Buss och Flyg samt Solresor är i kraftig tillväxt.
Vårt mission är att erbjuda oförglömliga resor av högsta kvalitet. Det finns något för alla city breaks, innehållsrika rundresor, avkopplande solresor, vandrings- och cykelresor, kryssningar, vin- och matupplevelser och mycket mer till fler än 450 olika destinationer över världen.
Vi erbjuder dig en inspirerande arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg med fler än 120 kompetenta och hjälpsamma kollegor och fler än 350 reseledare. Vår framgång är din framgång, det finns mycket goda möjligheter till både professionell och personlig utveckling.
Här kan du läsa mer om Rolfs Flyg och Buss och om Solresor

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Avonova Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Avonova Sverige AB .

Avonova Solutions söker SAM-rådgivare

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Feb 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då är det dig vi letar efter? Vi söker just nu både för en tillsvidaretjänst och ett vikariat.

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som SAM-rådgivare hos oss bistår, inspirerar och vägleder du kunden i systematiskt arbetsmiljöarbete. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt SAM-arbete.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Ansvara för egen kundportfölj, planlägga möten samt följa upp kunders aktiviteter. Ge proaktiv och kompetent rådgivning om Avonovas tjänster utifrån kunders behov och önskningar.
- Hjälpa kunden i framdriften och planeringen av sitt systematiska arbetsmiljöarbete.
- Till viss del ansvara för beställningar och kontakt med Hälsocentren i ärenden relaterat till kunderna i egen portfölj
- Hjälpa kunderna navigera i vår plattform SAM Digital och svara på enklare systemfrågor.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Hålla god ordning, kunskapsberika och dokumentera i vårt CRM-system Hubspot och journalsystem J4.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren. Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation.  Du är nyfiken till naturen, lyssnar intresserat in kunden och gör relevanta behovsanalyser. Du navigerar lätt i olika digitala system och har lätt för att lära dig nya.

Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete och/eller HR-relaterade frågor, gärna i kombination med kundrelationer/service. Har du jobbat med coachning/rådgivning tidigare eller har erfarenhet av att tolka lagtexter (Arbetsmiljölagen, LAS osv) ser vi även detta som meriterande. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet

Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!



Ansökan 

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova söker Contract Manager

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vi behöver en ny stjärna till Customer Success Teamet! Med anledning av att vår nuvarande Contract Manager avancerar internt har vi en roll ledig.

Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan det vara dig vi söker!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management. Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

Rollen är relativt ny i Sverige och viktig för vår proffesionalisering kring avtalsfrågor, win-back, reförhandlingar och uppsägelsehantering.

Som Contract manager är dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Motivera kunder som önskar säga upp sitt avtal att bli kvar hos oss.
- Göra överenskommelser och reförhandla avtal när det behövs.
- Jobba med exit-process och win-back på de kunder som vi inte lyckas vända direkt.
- Besvara avtalsfrågor både internt och externt
- Administrativt arbete som följer med uppsägningar och reförhandlingar
- Motivera befintliga kunder att använda allt innehåll i abonnemanget samt öka kundens kompetens avseende tjänsterna.
- Skapa goda kundrelationer och hela tiden arbeta för att utveckla kundupplevelse till det bättre.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Kunskapsberika vårt CRM-system Hubspot.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren, faktum är att hindren framkallar tävlingsinstinkten i dig och du jagar vinsten… Lösningen och Nöjd kund! Du har lätt för att förstå andra människor och deras behov. Du är karismatisk och inspirerar med ditt sätt att kommunicera.

Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Stundtals är det mycket att göra så det är viktigt att du trivs med fart och fläkt men samtidigt har möjlighet att hålla huvudet kallt och göra goda prioriteringar.

Utöver ovan behöver du en god systemkännedom och förmågan att lätt navigera i den digitala världen. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska för att kunna hjälpa våra kunder.



Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova söker Customer Care Agent

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 10
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Vill du vara med och skapa tryggare och professionellare arbetsplatser? Brinner du för att ge service i världsklass och vill jobba i en organisation med kraftig växt och utveckling? Då kan du vara vår nästa customer care agent!

Avonova är Nordens ledande företag inom företagshälsovård och produkten Trygghetsavtal Assist som vi på Avonova Solutions tillhandahåller ger små och medelstora företag möjligheten att ha full kontroll på sitt systematiska arbetsmiljöarbete och HR Management.

Assist ger smarta digitala verktyg för att avlasta och effektivisera vardagen för chefer/ledare. Vi tillhandahåller även utbildning inom ett brett spektrum för både chefer och medarbetare. Hos oss blir du en del i en verksamhet som präglas av Glöd, Sammanhållning och Professionalitet och runt dig har du engagerade, drivna och magiska kollegor. Vi gillar att tävla och utmana varandra, men är omtänksamma och backar alltid upp varandra. Här finns goda möjligheter för dig att växa och utvecklas inom företaget.

I rollen som customer care agent hos oss är du ett viktigt stöd för kunden genom hela kundresan. Våra kunders behov ser olika ut beroende på storlek, bransch och interna utmaningar men gemensamt för dem alla är att de kan känna sig trygga med oss som en stadig partner i sitt systematiska arbetsmiljöarbete. Det är viktigt att du som customer care agent är lyhörd för vad kunden behöver. Det är en bred roll som arbetar över flera områden och ger möjlighet att fördjupa sig i frågor. De flesta frågor löser du first line men givetvis har du kollegor med olika relevanta kompetenser som backar upp dig.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Kundsupport via telefon och mail. Verktyget vi använder för ärendehantering är Hubspot.
- Besvara frågor kring faktura, avtal och innehållet i Assist-abonnemanget.
- Hjälpa kunderna navigera i vår digitala plattform ”Mitt Avonova” och svara på enklare systemfrågor.
- Ta emot ärenden som inkommer till vår Sjukfrånvaro- och arbetsrättstelefon.
- Besvara frågor om utbildning och sjukvårdsförsäkring.
- Skapa goda kundrelationer och hela tiden arbeta för att utveckla kundupplevelse till det bättre.
- Alltid sträva efter att ge det lilla extra och leverera utöver det förväntade.
- Medverka aktivt till att vi ökar vår kundportfölj och identifierar områden som kan öka merförsäljning på existerande kunder.
- Kunskapsberika vårt CRM-system Hubspot.

Vem är du?

Din absolut bästa egenskap är att du har en positiv inställning som smittar av sig på människor omkring dig. Du fokuserar på möjligheterna i stället för att fastna vid hindren. Meningen ”Självklart, detta fixar jag” stämmer väl överens med din person. Du gillar att utveckla dig själv, dina kollegor och verksamheten till att ständigt bli bättre, effektivare och professionellare. Vi ser att du är en person som har en stor portion eget driv, du tar ansvar för dina uppgifter och arbetar strukturerat. Du är en stjärna på att kommunicera både via tal och skrift samt är ärlig och förtroendeingivande i din kommunikation. Stundtals är det mycket att göra så det är viktigt att du trivs med fart och fläkt men samtidigt har möjlighet att hålla huvudet kallt och göra goda prioriteringar. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet från kundservice eller servicerelaterade arbeten. Du får gärna ha erfarenhet eller intresse av försäljning. Erfarenhet/kunskap inom arbetsmiljö och HR är positivt men inte ett krav.

Utöver ovan behöver du en god systemkännedom och förmågan att lätt navigera i den digitala världen. Du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska för att kunna hjälpa våra kunder.



Låter det här som ett jobb för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emelie Larsson på emelie.larsson@avonova.se

Utdrag ur belastningsregistret sker i samband med anställning. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Solutions söker utesäljare till Göteborg

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 19
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




FÄLTSÄLJARE TILL MARKNADSLEDARE INOM FÖRETAGSHÄLSA

Avonova är med sina 1400 medarbetare Nordens ledande leverantör av företagshälsovård.

Som fältsäljare kommer du att ansvara för vår produkt Avonova Assist, en innovativ digital lösning som bidrar till professionella arbetsgivare, mer engagerade medarbetare, lägre sjukfrånvaro och full kontroll över dokumentation i förhållande till lagstiftning. Vår produkt bygger på ett egenutvecklat system, samt en rad tjänster inom HR, hälsa och arbetsmiljö. Våra leveranser utgår alltid från kundens behov, eftersom varje företag har unika utmaningar, behov och mål samt påverkas av lagstiftningen på olika sätt.

Med vårt mål om fler friska människor vill vi tillsammans bidra till ökad produktivitet och stärkt ekonomi för företag, bättre hälsa och ökad livskvalitet för individen samt kortare vårdköer och sparade resurser för samhället.

Vi söker dig som är bra med människor, vill utvecklas som säljare och har förmågan att ge det lilla extra för att nå resultat. Du har hög social kompetens och kan samspela med och prata med olika personlighetstyper. Du är en tydlig säljare med hög arbetsmoral! Hos oss är det högt i tak, och det är något vi värnar om – då trivs vi som bäst.

Arbetsuppgifter:

Som fältsäljare kommer du att få möten bokade av våra professionella mötesbokare. Du ansvarar för att genomföra säljmöten med företagsledare baserat på vår egenutvecklade försäljningsmetod, som du kommer att få gedigen utbildning i. Du är ansvarig för att driva säljprocessen genom vårt CRM-system.

Tjänsten är spännande och utvecklande för dig med ambitioner att fortsätta din utveckling som högpresterande säljare. Rätt kandidat kommer att få möjlighet till utökat ansvar. Vi har en unik produkt och är innovativa inom vår bransch!

Vårt svenska huvudkontor finns i Göteborg. Som fältsäljare mot den svenska marknaden söker vi personer som kan kombinera mötesaktiviteter, primärt i Västsverige, med planerade resor till andra delar av landet.

Vi erbjuder:

- Avonova-skolan, där du får en introduktion till våra tjänster och företaget Avonova
- Grundlig säljutbildning och vägledning inom en stark och välkänd varumärkesorganisation
- Möjlighet att vidareutveckla dig med fokus på kompetenshöjning
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
- Konkurrenskraftig lön och en motiverande provisionsmodell
- Bra pensions- och försäkringslösningar
- En energisk och ambitiös arbetsmiljö
- Kollegor med lång erfarenhet inom försäljning
- Ett teamorienterat arbetsklimat där vi tillsammans arbetar mot gemensamma mål och hjälper varandra framåt 

Du är/har/trivs med:

- Erfarenhet av B2B-försäljning
- Förmåga att skapa förtroende
- Erfarenhet av uppsökande försäljning mot nya kunder
- Stark drivkraft och engagemang för att nå egna och gemensamma mål
- Lösningsorienterad med god arbetsmoral
- Förmåga att snabbt ta till dig ny kunskap
- Gillar att resa och möta nya människor

Kompetenskrav:

- Dokumenterad erfarenhet av att skapa försäljningsresultat från tidigare B2B-säljroller
- God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga
- Förmåga att analysera och förstå kundens behov
- God teknisk förståelse generellt



Ansökan 

Vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Intervjuer påbörjas efter semesterperioden. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Framdahl på daniel.framdahl@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Solutions söker mötesbokare till Göteborg

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Dec 19
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova söker mötesbokare som triggas av resultat och som vill utvecklas inom försäljning.

Du bör trivas i en energisk arbetsmiljö med högt tempo.

I den här rollen kommer du att ansvara för utgående försäljning och mötesbokning hos oss.

I praktiken innebär det att du kommer att mätas på din förmåga att identifiera, ta kontakt med och boka möten med beslutsfattare inom svenskt arbetsliv.

Avonova är med sina 1400 medarbetare Nordens ledande leverantör av företagshälsovård. Som mötesbokare kommer du att arbeta med vår produkt Avonova Assist, en innovativ digital lösning som bidrar till professionella arbetsgivare, mer engagerade medarbetare, lägre sjukfrånvaro och full kontroll över dokumentation i förhållande till lagstiftning. Vår produkt bygger på ett egenutvecklat system, samt en rad tjänster inom HR, hälsa och arbetsmiljö.

Vi söker dig som vill utvecklas inom försäljning och har förmågan att ge det lilla extra för att uppnå bra resultat. Du har hög social kompetens och kan samspela med och prata med olika personlighetstyper. Du är en tydlig säljare med hög arbetsmoral! Hos oss är det högt i tak, och det är något vi värnar om – då trivs vi som bäst.

Arbetsuppgifter

En vanlig dag innebär att med hjälp av våra system prospektera efter, och kontakta beslutsfattare på företag för att skapa nya kundrelationer.

Vi bearbetar den svenska marknaden från vårt säljkontor i Göteborg. Detta görs främst med telefon som verktyg, baserat på vår egenutvecklade försäljningsmetod som du får grundlig utbildning i. Vi erbjuder även ett unikt säljutbildningsprogram där du får både grundutbildning och regelbunden kompetensutveckling inom försäljningspsykologi och försäljningsmetoder.

För rätt person finns fantastiska möjligheter att växa och utvecklas då företaget är inne i en expansiv fas. Vi har en helt unik produkt och är nyskapande inom vår bransch!

Vi erbjuder:

- Avonova-skolan där du får en introduktion till våra tjänster och Avonova som organisation
- Grundlig försäljningsutbildning och handledning i arbetet med ett starkt och välkänt varumärke
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
- Konkurrenskraftig grundlön samt en mycket bra månatlig provisionsmodell
- Bra pensions- och försäkringslösningar
- En energisk och ambitiös arbetsmiljö
- Kollegor med lång erfarenhet inom försäljning

Du är/har/trivs med:

Erfarenhet av mötesbokning/försäljning med telefonen som verktyg

- Att arbeta med uppsökande försäljning mot nya kunder
- Ett starkt driv och en vilja att uppnå goda resultat
- Lösningsorienterad och har en stark arbetsmoral
- Erfarenhet av att använda olika datasystem och älskar telefon som arbetsverktyg
- En god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift.

Arbetet utförs från vårt kontor i Göteborg. Arbetstid 8.00-17.00, måndag-fredag.

Tveka inte att kontakta oss om detta låter som något för dig!



Ansökan 

Vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Intervjuer påbörjas efter semesterperioden. Utdrag ur belastningsregistret kommer att begäras i samband med anställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linus Gulldén på linus.gullden@avonova.se. 

Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu

Avonova Hälsa söker konsultchef till Göteborg

Enhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Dec 16
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag 

 




Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.

Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.

Är du vår nya konsultchef?

Vi söker en konsultchef med placering på vårt trevliga hälsocenter i fina lokaler på Mölndalsvägen i Göteborg.  Här jobbar drygt 40 personer inom olika roller på Avonova. Rollen innebär ansvar för hälsocentrets läkare, sköterskor och rehabkoordinatorer samt ett nära samarbete med vårt nya kundcenter i Linköping. Vi erbjuder ett utvecklande arbete i ett företag som har stor tillväxtkraft i branschen och som är mitt inne en spännande digital resa. Vår kultur och arbetsgemenskap kännetecknas av innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher och områden.

Vi söker dig som har ett stort intresse av ledarskap, att arbeta kundorienterat, är affärsmässig, har egen drivkraft och tycker om att arbeta i team. Du inspireras av att se verksamheten växa och utvecklas och är intresserad av ett aktivt och nära ledarskap.

Du har ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö samt erfarenhet av arbete i ledande befattning med liknande verksamhet. Du har mycket goda ledaregenskaper och förmåga att skapa förutsättningar att öka motivationen hos medarbetarna.  

Våra medarbetare är experter inom olika områden och vi har många olika yrkeskategorier på varje hälsocenter. Arbetet som konsultchef är därför varierande och rollen innefattar allt från att coacha och säkerställa att medarbetarna har rätt förutsättningar till att möta enhetens kunder, till att utveckla verksamheten och skapa långsiktiga affärsrelationer. En del i arbetet är att tillsammans med de kundansvariga och KAM bidra till att hälsocentrets medarbetare har en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter. En av våra viktigaste målsättningar i uppdragen är helhetssyn och ett konsultativt arbetssätt.

Du kommer att:

- Ha fullt ansvar för personalen och följa upp deras mål och måltal.
- Resurs och leveransplanering med Avonova kundcenter
- Hantera kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor och skapa en effektiv verksamhetsplanering.
- Tillsammans med enhetens Hälsocenterchef bidra till enhetens försäljning och ha en aktiv roll i kundarbetet för att skapa och utveckla befintliga och nya affärsmöjligheter.
- Tillsammans med Hälsocenterchefen följa upp hälsocentrets KPI:er.
- Vara en nyckelperson i arbetet att utveckla vårt arbetssätt i målet att vara Nordens bästa företagshälsa.
- Du rapporterar till Hälsocenterchefen

Du som söker har

- Chefs- och ledarerfarenhet av att leda specialister.
- Högskoleutbildning, medicinsk utbildning är meriterande
- Kunskap inom och erfarenhet av ekonomistyrning.
- Intresse av sälj- och kundarbete.
- Erfarenhet från liknande bransch, bemannings- eller konsultverksamhet är meriterande.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Fysioterapeuterna, Läkarförbundet och Vision.



Vill du veta mer kontakta gärna Hälsocenterchef Viktoria Johansson via mail viktoria.johansson@avonova.se eller tel: 010-2526356

Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ansök nu