Göteborg: Franschisetagare/Underleverantör till Rusta & Matcha 2

Hitta ansökningsinfo om jobbet Franschisetagare/Underleverantör till Rusta & Matcha 2 i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-08 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en engagerad handledare och entreprenör? PerformIQ är redo att samarbeta med dig för att göra skillnad!

Vi söker partners för att stödja oss i att leverera tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är speciellt intresserade av personer som är villiga att arbeta där PerformIQ ännu inte är etablerade.
Besök vår webbplats för att se vart vi finns idag.
Du får möjlighet att utvecklas och nå hög kompetens inom tjänsten och bli en del av ett omfattande nätverk över hela landet. Du kommer även att få stöd inom administration och ekonomi. I rollen ansvarar du för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stor frihet.

Vi söker dig som är:
• Målinriktad
• Strukturerad
• Kommunikativ
• Driven

Personprofil
Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med kontakter inom både arbetsgivare och utbildningssektorn.
Erfarenhet av ledande roller eller att driva eget företag är meriterande, men personlig lämplighet, relevant erfarenhet och goda referenser är avgörande.
Det är viktigt att du uppfyller Arbetsförmedlingens krav för handledning och matchning inom Rusta och Matcha 2-tjänsten:

Alternativ 1
• Utbildning: Universitetsutbildning motsvarande minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet).
• Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års heltidsarbete. Deltidsarbete kan räknas om det ackumulerade arbetet motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
• Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års heltidsarbete inom exempelvis arbetsledning, rekrytering, karriärvägledning eller liknande områden. Deltidsarbete kan räknas om det ackumulerade arbetet motsvarar heltid under tre (3) år.

Ansök nu!
Skicka in ditt CV och personliga brev. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, kontakta Dimitrios Polianidis på dimitrios.polianidis@performiq.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Jobbcoach/Utbildningscoach.

Söker Handledare i Göteborg

Läs mer Sep 9
Nytt
Vi söker 1 kvalificerade handläggare i Göteborg och en Handledare i Vänersborg.
50% i Göteborg och 50% i Vänersborg Obs!




Obs! Det är merit om du har rätt till anställningsstöd men ej krav.


innan du skickar in ditt cv ber vi dig läsa genom kriterierna så du uppfyller kraven för tjänsten.
Obs! arabiska språket är meriterande!
intervjun sker löpande!
Alternativ 1 ?
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten. ?
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Alternativ 2 ?
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. ?
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:?
– Arbetsledning med personalansvar.?
– Rekrytering. ?
– Projektledning
– Personalansvarig
– Omställningsarbete för arbetssökande?
– Studie- och yrkesvägledning?
– Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). ?
– Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. ?
– Arbete med social- och grupp-psykologi ?
– Karriärvägledning.


Dina arbetsuppgifter som handledare är att matcha, göra beredd och motivera arbetssökande med det tydliga målet att de ska komma ut på arbetsmarknaden. Som handledare arbetar du med våra beprövade metoder för att matcha arbetssökandes profiler mot arbetsgivares behov.
Du kommer även att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot potentiella deltagare och arbetsgivare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Jobbcoach Göteborg

Läs mer Maj 15
Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.
Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser.
Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor.
Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad.
I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50%, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete.
Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha

Läs mer Jul 1
Arbetslivsresurs söker nu medarbetare till våra kontor i Göteborg.
Brinner du för arbetsmarknadsfrågor? Gillar du att samarbeta med näringslivet samt med olika parter/myndigheter? Har du erfarenhet av att arbeta med människor från olika länder och kulturer eller med människor i förändrings situationer eller kris? Då är det kanske just dig vi söker.
Vi söker en handledare som sedan tidigare har brett nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Någon som är väldigt social och öppen för att knyta nya kontakter, initiativtagande och har en säljande personlighet. Du är en strukturerad teamplayer och har en förmåga att kommunicera rakt och tydligt. Det naturliga drivet ska finnas inom dig med förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och det är meriterande om du har kunskaper i andra språk.

Dina arbetsuppgifter:
Som handledare kommer du att stötta och vägleda våra deltagare i deras arbetssökande. Du utgår från varje individs specifika behov och förutsättningar. Du kartlägger deltagarnas behov och planerar för de insatser och aktiviteter som kan behövas för att deltagarna ska nå sina mål. Syftet är att deltagaren ska komma ut i arbete eller påbörja studier, och detta är ditt huvudsakliga mål i ditt arbete, att Du ska matcha ut deltagarna.


Meriterande om du har något/flera av följande:
Erfarenhet av jobbcoachning
Kunskap om arbetsmarknaden och insikt i olika branscher
Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att skapa förtroendefulla relationer
B-körkort
Brett nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet
Erfarenhet av sälj



Krav på Handledare
Alternativ 1
• Utbildning: Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
• Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning


Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Frågor
Vid eventuella frågor och funderingar kring tjänsten kontakta: Besa Alimi, besa.alimi@arbetslivsresurs.se

Ansök nu

Vi söker en jobbcoach som vill jobba extra i Göteborg!

Läs mer Sep 6
Är du studerande eller söker ett utvecklande jobb på 50%? Är du en person som är nyfiken på arbetsmarknaden, karriärutveckling och coachning? Då är jobbet som Jobbcoach något för dig där du får möjlighet att hjälpa människor till sysselsättning.

StudentConsulting söker nu dig som vill arbeta extra bredvid dina studier eller på 50% som jobbcoach och hjälpa och vägleda människor i arbetslöshet mot deras mål som antingen är att få ett arbete eller påbörja en utbildning. Tjänsten präglas av ett tydligt resultatfokus med målsättningen att så snabbt som möjligt få ut deltagaren i jobb eller utbildning.

Tillsammans med deltagaren sätter du som coach upp en plan för hur personen så snabbt som möjligt ska kunna nå sina mål och därmed komma ur arbetslöshet. Genom individuella samtal, gruppaktiviteter som t ex workshops samt individuella uppgifter du tilldelar deltagarna, arbetar ni tillsammans för att nå långsiktigt resultat.

Din arbetstid kommer att vara minst 2 dagar i veckan, måndag till torsdag. Du kommer att bemanna vårt kontor i Tuve mellan tiderna kl 08.00-12.00. Därav är det viktigt att du är tillgänglig under dessa tider. Du kommer att ha stora möjligheter att själv styra vilka dagar du vill arbeta.

En viktig bit i tjänsten är även kontakten med arbetsgivare. Din roll består även av en del administrativt arbete.

Din profil
KRAV för att vara aktuell för tjänsten:
- Uppfyller antingen alternativt 1 eller 2:

1.
- Har läst minst 180 ho?gskolepoa?ng på Högskolenivå (120 poa?ng enligt tidigare system) inom: arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapi eller inom ramen för socionomutbildningen, alternativt annat relevant område.
- SAMT minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

2.
- Har läst minst ett (1) a?rs heltidsstudier pa? eftergymnasial niva? med godka?nt resultat.
- SAMT minst tre (3) a?rs arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i na?got eller
na?gra av fo?ljande yrken eller arbetsuppgifter som nämns nedan:
- Arbetsledning med personalansvar.
- Rekrytering.
- Omsta?llningsarbete fo?r arbetsso?kande.
- Studie- och yrkesva?gledning.
- Handla?ggning i personalfra?gor (ej enbart personaladministration).
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfra?gor.
- Arbete med social- och grupp-psykologi.
- Karria?rva?gledning.

- Kan tillhandahålla intyg som visar på tidigare arbetslivserfarenhet och tidigare genomförda studier.
- Talar mycket god svenska och engelska.
- Ytterligare kunskap inom ett till språk är meriterande.


Som person är du noggrann, flexibel, kreativ och social. Du brinner för att bygga relationer. Du gillar ett högt tempo och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du är duktig på att inspirera och övertyga andra samt är hjälpsam och trygg i dig själv. Du värdesätter olikheter hos människor och har stor förståelse för den påverkan som olikheterna kan ge upphov till.

Är du den vi söker? Ansök redan idag via www.studentconsulting.se. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer. Tjänsten planeras att starta så fort vi hittat en bra match!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Handledare / jobbcoach till Rusta och Matcha i Göteborg

Läs mer Sep 5
Handledare heltid i Göteborg

Om oss

Clustera är en del av APM Group som startades 1994 i Australien. Koncernen har över 14 000 medarbetare med verksamhet i 11 länder på mer än 800 platser runt om i världen. APM levererar tjänster med fokus på att få deltagare närmare en anställning eller utbildning, och hjälper varje år omkring två miljon människor att leva ett bättre liv.

Vad innebär det att vara en del av Clusteras team?

Clustera är ett etablerat bolag där det är högt i tak och kreativitet och nytänkande välkomnas. Vi ingår i en global koncern med lång erfarenhet från internationella matchningstjänster. Med stabil värdegrund vägleder vi i alla lägen. Vi söker ständigt efter nya duktiga medarbetare som delar våra värderingar och kan komplettera vår organisation.

På Clustera tror vi på människors förmågor och brinner för att stödja och lyfta dem. Vårt mål i mötet med andra är att motivera och inspirera till nya möjligheter. Det gäller både våra deltagare och samarbetspartners, men även våra medarbetare och samhället i övrigt.

Tjänsten

Som handledare / jobbcoach kommer du att ansvara för planering, dokumentation och coachning av våra deltagare, som söker arbete eller behöver stöd med att börja studera.

Det är viktigt att du är driven, självgående, resultatinriktad, målmedveten och har erfarenhet av att handleda, samtidigt som du också aktivt hjälper deltagarna att söka arbete genom att rekrytera arbetsgivare till vår interna arbetsgivardatabas. Nätverkande är en stor och viktig del av det dagliga arbetet för att uppnå målet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med placering i Göteborg.

Du behöver uppfylla följande krav enligt alternativ 1 eller 2.

Alternativ 1

Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Flytande svenska i tal och skrift.

Du har utbildning inom något av följande områden:

• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik
• Arbetsterapeut- eller socionomutbildning
• Eller inom liknande områden

Som sökande behöver du ha minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar två års heltid. Studier och arbetslivserfarenheten måste intygas.

Alternativ 2

Du har ett års eftergymnasial utbildning och talar och skriver flytande svenska.

Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten måste intygas.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Fler språk utöver svenska och engelska är meriterande.

Sista ansökningsdag: 29 september 2024. Sök gärna tjänsten så snart som möjligt, då intervjuer sker löpande och anställning kan ske innan sista ansökningsdag.

Anställning: 100% tillsvidareanställning.

Tillsättning: Snarast, enligt överenskommelse.

Vad vi kan erbjuda dig

Varje medarbetare är lika viktig i Clusteras framgång! Clusteras personal är organisationens viktigaste resurs och därför är det självklart att erbjuda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi drivs av att se människor växa och utvecklas, och därmed vill vi skapa möjlighet för dig att arbeta med det du har passion för. Tillsammans med din coachande chef bygger du din karriär, för att du ska kunna fortsättas att utvecklas och förverkliga dina mål och drömmar!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Performiq AB .

Projektledare till Envac Sweden

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 15
Logga



Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du projektledare inom bygg eller liknande bransch och vill komma till ett marknadsledande företag med spännande teknik och modernt miljötänk? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Företagspresentation
Vi är stolta uppfinnare av sopsugen och ett av de mest innovativa företagen inom den globala industrin för automatiserad insamling av avfall. Vi leder utvecklingen av framtidens återvinning och resurssmart avfallshantering. Vår vision är att skapa smartare städer, förbättra livskvalitén idag och lämna en grönare planet för kommande generationer.

Envacs smarta sopsugssystem bidrar till väsentligt färre sopbilar, minskade utsläpp och en tystare gatumiljö. På så sätt blir städerna grönare, renare och mer hållbara.

I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mjölby och är cirka 130 anställda.

Rollbeskrivning
Som projektledare har du en ledarroll med fullt ansvar och mandat att leda och driva projekt inom projektbeställningens ramar, med syfte att nå projektets uppsatta mål.

Du ansvarar för planering, budget och tidplan för dina projekt och leder uppdragen genom de olika faserna från start till mål.

Rollen innefattar bland annat:
• Projektering
• Byggmöten
• Materialbeställning
• Dialog med UE: s
• Driftsättning / besiktning

I arbetet har du stöd från kompetenta kollegor i den egna organisationen med bland annat andra projektledare, designavdelning och automationsingenjörer.


Personprofil
Vi söker dig som idag är Projektledare inom byggbranschen eller en liknande bransch där du driver projekt från start till mål. Du har vana vid att ha flera projekt igång samtidigt i olika faser.

Kompetenser:
• Budgetansvar
• Läsa ritningar
• Entreprenadjuridik i form av AB04, ABT06, BAS-U och BAS-P
• ÄTA hantering
• B-körkort

Personliga egenskaper:
• Stark vilja att lära sig, utvecklas och förbättra
• Lösningsorienterad
• Strukturerad och noggrann
• Självständig
• Nyfiken
• Drivande och inte rädd för ansvar

Tillsammans med ett team av engagerade och ambitiösa kollegor kommer du att arbeta med en tjänst som är högt efterfrågad på marknaden. Vi har många spännande projekt framför oss, både med kunder inom privat och offentlig sektor.


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare (med start provanställning a 6 mån)
Arbetstid: Kontorstider, flextid
Arbetsplats: Kämpegatan 8, Göteborg

I den här rekryteringen samarbetar Envac Sweden med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sourcing Inköpare till Momentum

Inköpare
Läs mer Jun 20
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Momentum letar nu efter nästa stjärna till sitt inköpsteam! Här trivs du som brinner för ett tätt samarbete med leverantörer, är lösningsfokuserad och har lätt för siffror. Vill du också komma till en stabil och trygg arbetsplats med familjär atmosfär, då kan tjänsten som inköpare vara rätt tjänst för dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE

I rollen som inköpare hos Momentum kommer du ha ett heltäckande ansvar för det operativa inköpsarbetet. Du kommer att vara en viktig kugge i processen att alltid ha rätt produkt hemma i rätt tid. Din arbetsdag är både dynamisk och varierad.
Din arbetsdag består av kontakt med leverantörer, löpande beställningar, bevakning av order och inköpsanalyser. Som operativ inköpare kommer du ha kontakt med leverantörer både i Sverige och utomlands.

Som Sourcing inköpare hos Momentum kommer dina arbetsuppgifter innebära:

• Hantera beställningar, uppföljningar samt leverantörs- och kundkontakt
• Hantera offerter
• Sköta orderhandläggning och bekräftelser
• Identifiera nya och utveckla befintliga leverantörer
• Planera, följa upp och utvärdera nyckeltal samt rapporter

Momentum kännetecknas av att vara en stabil och trygg organisation som sätter individen och den personliga utvecklingen i fokus. Som inköpare på Momentums sourcingavdelning får du komma till ett team med hög kunskapsnivå och familjär stämning.

PERSONPROFIL

Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med ett högt arbetstempo. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären. Det viktigaste för oss är att du är tekniskt kunnig och har ett intresse för Momentums produkter. Du har erfarenhet av industri och/eller industrikomponenter samt ett starkt tekniskt intresse.

Du vill få möjligheten att komma till en tjänst där du får nytta av din noggranna och strukturerade sida. Erfarenhet av inköp är meriterande men inte nödvändig, då vi värderar din tekniska kompetens och erfarenhet inom industrin högre. Du har ett naturligt intresse för affärsutveckling samt att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer genom ett värdebaserat synsätt. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomförande och uppföljning.

Vi tror att du är van att arbeta med många kontaktytor och trivs med att skapa långsiktiga relationer. Du har god datavana och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

ÖVRIGT

Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

OM MOMENTUM

Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är ”Tillsammans för en hållbar industri”, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har 310 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.

http://www.momentum-industrial.com/

Sökord: inköp, inköpare, operativt inköp, operativ inköpare, sourcing, sourcing manager, teknik, verkstad, industri.

Ansök nu

German speaking customer service agent wanted

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 20
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Do you have previous experience in customer service and speak German fluently? Are you a person who works carefully and who is driven by supporting your colleagues and customers in the best way possible? Do you also speak Polish? Then you can be the one we are looking for to our customer in Gothenburg!

You will belong to the Customer Support department and work with customers and suppliers based in Germany. In your role, you will primarily work on:

• Receive and handle incoming orders
• Have internal contact with other parts of the business to ensure correct and efficient delivery to customers
• Responsible for handling and delivery of invoices
• Manage general customer issues and assist with product information

The job is suitable for those who enjoy working administratively, and in contact with people at an international, established company.

Personprofil
We are looking for people who have experience with similar services in the past. To succeed in your role as a customer service employee, we see that you recognize yourself on the following points:

• You speak German fluently and have a high level of writing skills.
• Knowledge of ERP systems
• Comfortable users of the Office package, especially Excel
• Good communication skills in English

We see that you are a person who is driven and self-directed and dares to take your own initiative. You work structured and carefully and take responsibility for your daily tasks. You are a service-oriented person who strives to work proactively and effectively in everything you do. If you speak Polish that is a plus!

We value your qualities highly and would be glad that you have a background in sports or association life. Tell us what activity you have exercised, how it has shaped you as a person, and how you think it will affect you in the role. Furthermore, we are looking for you who stand behind PerformIQ’s values and value equal age and gender distribution as well as ethnic and cultural diversity.

Övrigt
Start: By agreement
Scope: Full time
Working hours: Office hours
Location: Gothenburg

The mission is part of our consulting activity, which means that you will be employed by PerformIQ with a great opportunity for further employment directly with our customer. Send your application by pressing “Ansök”. If you have any questions, you are welcome to contact recruitment manager Anna Lindberg at anna.lindberg@performiq.se.

Welcome with your application!


Om PerformIQ
PerformIQ is an authorized staffing and recruitment company with a unique profile. We offer staff with a background in the sport and association life combined with training and work experience. Through sport, our consultants have developed performance-enhancing qualities and thus created the right tools to succeed better in work. This is PerformIQ! For more information, visit www.performiq.se

Ansök nu

Tysktalande kundtjänstmedarbetare till företag i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 20
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och talar flytande tyska? Är du en person som arbetar noggrant och som drivs av att stötta dina kollegor och kunder på bästa sätt? Talar du även polska så är detta en fullträff!

Du kommer att tillhöra Customer Support-avdelningen och arbeta mot kunder och leverantörer baserade i Tyskland. I rollen kommer du primärt att arbeta med att:

• Ta emot och hantera inkommande orders
• Ha kontakt internt med andra delar av verksamheten för att säkerställa rätt och effektiv leverans mot kunder
• Ansvara för hantering och leverans av fakturor
• Hantera generella kundärenden och bistå med produktinformation

Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta administrativt i kontakt med människor på ett internationellt, etablerat företag.

Personprofil

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande tjänster sedan tidigare. För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi att du känner igen dig på följande punkter:

• Du talar flytande tyska och har likaså en hög nivå på din skriftliga förmåga
• Kompetens inom ERP-system
• Bekväm användare av Office-paketet, särskilt Excel
• God kommunikativ förmåga på engelska

Vi ser att du som söker är en person som är driven och självgående och vågar ta egna initiativ. Du arbetar strukturerat och noggrant och tar ansvar för de uppgifter som är på ditt bord. Du är vidare en serviceinriktad person som strävar efter att jobba proaktivt och effektivt i allt du gör. Om du talar polska så är detta meriterande för tjänsten.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i rollen. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ: s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Göteborg

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos vår kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation



Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Regionsäljare till Bioteria!

Account manager
Läs mer Jul 12
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du erfarenhet av relationsbyggande försäljning och vill arbeta med produkter med stark miljöprofil och som ligger i absolut framkant? Då kan tjänsten som Regionsäljare på Bioteria vara rätt tjänst för dig!

Hos oss kommer du att arbeta i en konsultativ säljroll med längre säljcykler där vi hjälper fastighetsägare och verksamhetsutövare att övergå till miljövänlig och lönsam bioteknik. Vi säljer biotekniska systemlösningar med stark miljöprofil inom fettavskiljning, storköksventilation och avfallshantering.

I din roll kommer du arbeta med flera kontaktytor där du förutom slutkunden även har dialog med konsulter, arkitekter, byggherrar och underentreprenörer. Dina kunder finns i region Göteborg.

I en tid där miljön är i stort fokus får du representera ett bolag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Du får chansen att arbeta i en fri roll med mycket eget ansvar, trygg fast lön, förmånsbil och i övrigt goda villkor klart över standard.

Tjänsten kommer att innebära mycket egenansvar men du kommer aldrig att känna dig ensam. På Bioteria arbetar vi nära varandra och sätter laget före jaget. Du har ett tätt samarbete med Försäljningschef och Regionenstekniker där ni har ett gemensamt ansvar att vårda befintliga kundrelationer.

Personprofil
Vi söker dig som idag skapar affärer med företag där du har kontakt med flera beslutsfattare. Du säljer en portfölj av produkter och/eller tjänster där du dagligen utmanas av kunder som ställer höga krav på kompetens och affärsmässighet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där det är viktigt att du har stort affärsfokus, är förtroendeingivande och har förmågan att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer med dina kunder.

Vi ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Säljare.

Har du erfarenhet från branscher inom fastighet, vvs eller bygg är detta meriterande men inget krav.

Övrigt
Ort: Göteborg.
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se

Välkommen in med din ansökan redan idag!

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet.

Ansök nu