Göteborg: Business Controller till innovativ miljö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Business Controller till innovativ miljö i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-10 // Varaktighet: Heltid

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Chalmers Industriteknik är en forsknings- och utvecklingsorganisation med fokus på innovation för att skapa ett hållbart samhälle. Vi är ett passionerat team av innovatörer, forskare och projektledare som drivs av att göra skillnad för framtiden. Vi gör morgondagen redo för framtiden.

Vår verksamhet växer och utvecklas kontinuerligt. Som vår nya Business Controller blir du en viktig del i vår fortsatta tillväxt. Vi söker dig som vill vara med och utveckla ekonomistyrningen på Chalmers Industriteknik och närliggande bolag vi stöttar som ekonomifunktion. Rollen som Business Controller är ny och du kommer få stora möjligheter att påverka dess innehåll och arbetssätt. Du rapporterar direkt till CFO.

Om rollen

Som Business Controller kommer du att vara en central del av vårt team och gå in i en bred roll för att ge stöd och styrning avseende bolag, affärsområden samt projekt. Du arbetar nära verksamheten som ett affärsmässigt bollplank från lead till införsäljning, från order till genomförande och leverans. Du kommer att ansvara för att stödja våra projektledare och ledningsgrupp med ekonomisk rapportering, budgetering, finansiella analyser och riskhantering för att säkerställa en hållbar och effektiv verksamhet.
Ansvarsområden


Arbete med kalkylmodeller, finansiell planering och uppföljning

Följa upp och analysera nyckeltal och resultat mot budget och prognos samt presentera för ledning och styrelse

Utveckla och underhålla processer, systemstöd och rapporter

Identifiera och driva förbättringsåtgärder för att optimera kostnader och resursanvändning

Superuser i affärssystem och stödjande verktyg. Vi arbetar idag i Xledger affärssystem och vi kommer att utveckla våra systemstöd.



Om dig

Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Din nyfikenhet och intresse för att arbeta med kommersiella frågor nära verksamheten kommer vara till stor nytta i rollen. Du har en naturlig kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta och skapa förtroende i olika sammanhang. Du är van vid att ta ansvar och förmåga att förstå helhet såväl som detaljer och trivs lika bra med strategiska som operativa uppgifter. För rollen krävs även att du kan kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift, på en mycket god nivå.
Kvalifikationer


Relevant universitets- och högskoleutbildning med inriktning ekonomi

3-5 års aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och meriterande är uppstart av nya verksamheter

Stort intresse och erfarenhet av affärssystem, automation och AI och gärna vana vid implementering av verktyg för planering och uppföljning

Mycket goda kunskaper i Excel, PowerPoint och BI-verktyg

Erfarenhet av projektstyrd verksamhet, konsultverksamhet samt god förståelse för forsknings- eller utvecklingsverksamheter är meriterande



Vi erbjuder

På Chalmers Industriteknik erbjuder vi en dynamisk och innovativ miljö och en roll i en spännande och växande verksamhet med fokus på problemlösning, där du är med och påverkar morgondagen. Vi tar tillvara på din kompetens men också din vilja att utvecklas.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i centrala Göteborg och då rollen kräver att du är verksamhetsnära finns ett behov att du är tillgänglig på kontoret större del av tiden.
Om Chalmers Industriteknik

Chalmers Industriteknik omsätter idag ca 140 msek och verksamheten består för närvarande av moderbolaget Stiftelsen Chalmers Industriteknik, med ca 80 anställda, och dotterbolaget CIT Renergy, med ca 35 anställda. Vi arbetar i olika innovations- och utvecklingsprojekt, både inom den offentliga och privata sektorn, där en stor del av projekten är offentligt finansierade.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum: 8 september

Urval och intervjuer kommer ske löpande under och efter ansökningsperioden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Kontakt

Har du frågor om tjänsten eller Chalmers Industriteknik är du välkommen att kontakta:

Katarina Hagby, CFO - katarina.hagby@chalmersindustriteknik.se / 0733 035 093

Sara Wagiström, HR Partner - sara.wagistrom@chalmersindustriteknik.se / 0701 494 798

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Business controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Business controller.

Group Business Controller to Picadeli HQ

Läs mer Aug 9
Just another company? Nope, don’t think so. We are Picadeli - a leading global food-tech company in healthy fast food with more than 2.000 salad bars across Europe and the US. We offer an innovative and intelligent salad bar concept where consumers can pick and mix their own delicious, healthy and affordable salads.
At Picadeli we are a group of dedicated colleagues who really and truly believe in our vision: a world where fast-food is the opposite of junk food. We are on a mission to democratize healthy food by making it accessible, affordable and appetizing. We are a dynamic and rapidly growing company with a strong commitment to sustainability, quality, and customer satisfaction. If you are a results-oriented finance professional with a passion for driving business performance, keep reading!

Overview:
We are currently seeking a highly skilled and motivated Group Business Controller to join our finance team at Picadeli HQ. As the Group Business Controller, you will be the driving force in visualizing and creating clarity and excitement around our financial goals across the organization. You will play a key role in driving financial performance, providing strategic insights and supporting decision-making processes.

You Mission (Key Responsibilities) :
In this role you will lead the financial planning and analysis process, including budgeting, forecasting, and monthly financial reporting. As Group Business Controller, you will provide strategic financial insights and recommendations to support business growth and profitability by monitoring and analyze financial performance, identifying trends, risks, and opportunities as well as develop and maintain robust financial models to support decision-making processes.
You will drive continuous improvement initiatives to enhance financial processes and reporting systems, such as PowerBI and work closely with various departments to ensure financial stability and growth.
The position is based at Picadeli’s HQ in Gothenburg, where you will lead the Controlling team and report directly to our CFO. Some traveling (domestic & international) is included in the role.

Your Profile (qualifications) :
To succeed in this role, we believe that you have a Master’s degree in Finance, Business Administration, or a related field. You have some years of experience in a similar role, preferably within a multinational or FMCG environment. Experience from management consulting is a big plus.
You have a strong business acumen and understanding of key business drivers and the ability to work collaboratively and build strong relationships with cross-functional teams and experience in implementing and developing financial reporting tools such as PowerBI/QlikView.
Further we think that you have proficiency in financial modeling and advanced Excel skills, are highly analytical and have the ability to provide actionable insights and communicate them clearly.

What We Offer:
We offer you an opportunity to take on an exciting role in a business where you will always be challenged, at the center of the action in a fast-growing, multinational company. At Picadeli you get the opportunity to work in a fast-paced, innovative, and growing company with a dynamic and supportive work environment. We are very proud to be a certified Great Place to Work company and we offer competitive compensation including flexible working hours, private health care insurance and a generous health care contribution, along with amazing colleagues with a great pride in the Picadeli concept.

Apply
Is this the right job for you? Please send your application as soon as possible at the latest 2024-09-08. If you have specific questions that you feel the need to sort out before sending your application, please contact Recruit Partner’s consultant Martina Nordberg at +46 73 624 77 24 or email martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Joint Venture and Capex Controller

Läs mer Jul 9
Let us describe the challenge we offerWe have an exciting opportunity at Polestar for a new role asJoin Ventureand Capex Controllerwho can work within a fast-paced and challenging start-up organization. You will play an important role in the Controlling of our Joint Venture and also have the responsibility for the total capex controlling. In this finance role, you are a member of a dynamic and developing team and supporting Polestar in its growth and expansion.This position is located at our HQ, in Gothenburg.
What you'll doThis role has two main responsibility areas. One is to actively contribute with controlling expertise in join venture contract setup and have a close dialogue with the different parties of the contracts, ie business side and various finance areas as well as the join venture. The role also includes to secure that all join venturerelated recharges are done according to contract terms and follow up of payments.
The second responsibility area include total Capex controlling, both tangible and intangible, short and long term and reporting of it to different stakeholders. Also related cashflow effects are part of your responsibilities. Role also include ad-hoc analysis to support business decisions.
As this is a new role within controlling, part of the role will be to set the up the way of working both with the join venture and continue the work to develop the capex reporting and forecasting.You willreport to the Operational Business Control Manager.
Examples of tasks:
Responsible for consolidated capex reporting. Actual, forecast and business plan with support from programs, both balance sheet timing and cash flow
Responsible for vendor tooling controlling, including ensuring correct ordering and properclassification of company assets and follow up on activation, depreciation periods, scrapping etc
Responsible to oversee total join venture setup from controlling perspective, eg lead and drive the unit investment fee and royalty recharge and true up as towards the join venture and secure payment.
Take active part in contract setup with join ventureto secure correct financial implication of contracts as well as proactively set up controlling processes to be able to track related costs for recharge
Actively interact with global functions to secure correct reporting and follow up, ie with join venture, treasury, business office, tax, accounting, PACD, operations etc
Become a member that will actively contribute to develop the controlling team
Ad hoc analysis

Who you areWe think that you are a person with a lot of energy and broad experience in finance/controlling and automotivebusiness. You have a holistic mindset but are not afraid for get into details and apply a solution-oriented approach. In this role it’s important to being able to interpret and communicate financial information in a clear and concise way.Other important skills for this role:
Bachelor’s degree in business administration (or similar)
Minimum 8 years’ experience in controlling and automotive business
Strong business acumenand and abilitytowork cross functional with global teams
Good at interpret and communicate financial information in a clear and concise way to many different stakeholders incl non finance
Ability to plan, coordinate and execute work independently as well as jointly in diversified teams
Good at prioritize and be able to handle ad hoc requests
Strong knowledge in Excel

At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.We are looking for an open-minded and driven team player who has refined communications skills and high level of business acumen. Having a holistic mindset and good analytical skills are also key factors in this role. Further, you are motivated by working independently and being able to contribute on our exciting journey ahead.
People at PolestarWe know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.
We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.
Is this you?If you are interested in joining Polestar, don't wait with submitting your application. We apply a continuous selection process and the job post will be open until the position is filled.
Are you ready for the journey? Which is electric by the way...#LI-CS1

Ansök nu

Interim Business Controller till stor koncern i Göteborg

Läs mer Maj 15
Vill du vara del avett företag i stor tillväxt där din kompetens kommer vara extremt värdefull för företaget och du kommer spela en viktig roll i dess tillväxtresa? Då är detta uppdraget för dig!
Var? GöteborgNär? OmgåendeAnställningsform?Konsultuppdrag via Delta Consulting
Om vår kund
Vår kund är en internationell koncern som är en av de största inom sitt område i Europa. Detta företag expanderar nu ytterligare och söker någon som vill vara en del av denna tillväxtresa. Här välkomnas du till ett drivet och engagerat team som värnar om alla medarbetare. Du får chansen att komma in i ett avgörande skede där du ochdin kompetens verkligen behövs.
Om Rollen:
Vår kund söker en senior Business Controller för ett uppdrag på cirka 6 månader. De erbjuder en varierad roll där det är av största vikt att du är analytisk och strukturerad, samt alltid arbetar för att hitta förbättringsområden och sätt att effektivisera processer och rutiner. Du bör även vara systemintresserad och kommer att arbeta i SAP samt Excel.
Arbetsuppgifter:
Försäljningsrapporter, Marginalrapporter, Lagerrapporter
P&L per butik
Budget & Prognos
Bokslut, avvikelserapporter, balansrapporter
Deklarationer
Kick-back hantering, bonusavtal, analyser


Vem är du?
Du har flera års erfarenhet som Business Controller men har även bakgrund inom redovisning och är öppen för att även arbeta med sådana delar.Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete och som person tar du ledarskap i allt du gör. Du bör ha vana av att arbeta i en internationell miljö och har mycket goda systemkunskaper.
Du uppskattar att ta itu med långsiktiga, komplicerade och svåra frågor samtidigt som du förstår att de små frågorna också väger tungt.

Krav:
Gedigen erfarenhet inom Business Controlling samt redovisning
Mycket goda kunskaper i SAP och Excel
Problemlösande
Analytisk
Noggrann


Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB .

Manager Quality and Accreditation

Manager
Läs mer Sep 9
Nytt
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

EPD International AB  is looking for our new Manager Quality and Accreditation. EPDs are a trusted source for environmental product performance data in various decision making processes in favor for the planet. To grow our EPD Program and company responsibly and in compliance with future standards and regulations, we now look for an experienced Manager Quality and Accreditation to join the EPD Secretariat in Sweden.

You understand your role as a change maker, have strong project management skills and you are passionate about making a positive, sustainable impact?

Key Responsibilities


Drive quality to make it stick:

Manage and evolve our quality management system (ISO 9001 certified)

Successfully implement and manage ISO 17029/ 17065 accreditation standard

Manage eligibility status against ISO 14025, a.o. LCA relevant standards




Thought Leadership:

Contribute to environmental (and social) thought leadership in the field of material/product quality, accreditation for LCA (AVCP3+, CPR/DoPC, ESPR), a.s.o.






Qualifications

To succeed in the role you have:

Bachelor or Master’s degree in business, environmental science, engineering, or a related fiel

Minimum of 5 years of experience as a Quality Assurance/ Accreditation expert, or similar role

Certification of quality control is a strong advantage (ISO 9000, ISO 17029, etc.)

Familiarity with Life Cycle Assessment (LCA) methodologies is advantageous

Experience working in diverse, multicultural environments

Experience in troubleshooting and resolving issues while working in high-pressure environments



Soft skills


Critical thinker with strong problem-solving skills

Excellent verbal and written communication skills in English; knowledge of Swedish is advantageous

Promotes a culture of trust, collaboration, feedback and speaking up by modeling desired behavior.

Proficient in negotiation and interpersonal skills.



What we offer

We work in a creative and developing environment where everyone has a large part of their own responsibility and good opportunities for personal and professional development. For this role at EPD International you will be recruited as an employee at IVL. As that, you become part of a workplace that values diversity, collaboration, innovation and commitment. There is a wonderful community here as well as sports club, art association, parties, pubs and other activities. We are sit in activity-based premises. At IVL, you get the opportunity to work with your sustainability commitment for real!
Welcome with your application

Apply with your CV by pressing "Apply here". Evaluation of applications and interviews will be conducted throughout the application period.

We kindly but firmly ask external recruitment companies and salespeople not to contact us for sales of additional adds or services.

#LI-DNP

Ansök nu

SERVITRIS/SERVITÖR

Servitör/Servitris
Läs mer Sep 9
Nytt
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
PANOS PANOS TAVERN söker erfaren servicepersonal till vår prisbelönta restaurang! ?????????

Är du en erfaren och passionerad servitör/servitris som vill bli en del av vårt fantastiska team? Vår restaurang ligger i ett av Göteborgs mest pittoreska områden och är känd för sin höga kvalitet och varma atmosfär. Vi har öppet endast kvällar, så du behöver vara tillgänglig för kvällsarbete.

Vi söker dig som:

Har minst 3 års erfarenhet inom högkvalitativa restauranger (ej snabbmat som kebab, pizza osv)

Har goda kunskaper inom vin och drinkar, och kan tillaga de vanligaste drinkarna

Brinner för service och att skapa en oförglömlig upplevelse för våra gäster

Är flexibel, självgående och har ett öga för detaljer


Om du vill jobba i en trivsam miljö med fokus på kvalitet, hör av dig till oss! ????

Ansök nu

Starta hösten med oss! Nya möjligheter inom bank, finans och försäkring

Backofficepersonal
Läs mer Sep 9
Nytt
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Arbetsbeskrivning
Vill du ta första steget in i en spännande karriär inom bank, finans och försäkring? Vi på Amendo söker nu dig som är nyfiken på att arbeta som konsult inom dessa områden och som vill vara tillgänglig för kommande uppdrag. Kanske har du nyligen avslutat dina studier och är redo att påbörja din yrkesbana – då är detta en fantastisk möjlighet för dig!

Som konsult hos Amendo får du en unik möjlighet att bygga din karriär och bredda ditt CV. Vi jobbar med några av de största bolagen inom bank, finans, försäkring och inkasso. Du kommer att utvecklas i en dynamisk miljö och få tillgång till värdefulla nätverk inom branschen.

Konsultuppdragen varierar i längd och omfattning, och du kan få möjligheten att arbeta med allt från kortare projekt till längre engagemang. I många fall finns även chans till överrekrytering hos kundföretaget. Oavsett uppdrag erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal och attraktiva personalförmåner.

Låter detta som något för dig? Ansök nu och ta chansen att inleda din karriär med oss på Amendo!

Kvalifikationer och egenskaper
Att jobba som konsult är både spännande och varierande – och en fantastisk chans att utvecklas! För att trivas i rollen behöver du vara öppen för förändringar och gilla att utmanas. Här får du chansen att växa medan du tar dig an nya, spännande uppdrag. Vi letar efter dig som är trygg i dig själv, kan ta egna initiativ och har en proffsig attityd, samtidigt som du håller hög integritet.

Vi ser gärna att du har en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom till exempel ekonomi eller finans. Du kanske är i början av din karriär, och om du har erfarenhet från administrativa eller serviceinriktade roller inom branschen så är det ett extra plus! Som person är du pålitlig och ger alltid ditt bästa, oavsett situation. Du är en lagspelare som snabbt skapar bra relationer, och du bidrar till en öppen och trivsam arbetsmiljö. Dessutom har du god självkännedom, är tålmodig och tar dig an nya utmaningar med ett leende på läpparna!

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.

Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!

Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.

Frågor och kontakt
Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom, mathilda.carlbom@amendo.se.

Ansök nu

Handläggare till Svea Bank i Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Sep 9
Nytt
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu en deklarationshandläggare till vårt kontor i Göteborg. Du har kanske nyligen tagit examen från universitetet och är redo att ta steget in i arbetslivet och bli del av ett erfaret team av specialister inom området. Är du en person som vill lära mer av erfarna kollegor, som också vill dela med dig av dina tankar och idéer? Då är detta rollen för dig!

Arbetsuppgifter
I den här rollen har du övergripande ansvar för hantering av momsdeklarationer, intrastat redovisning och momsregistrering. Det är en roll med mycket kontaktytor, både med företag/klienter och myndigheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:

Arbete med svensk och utländsk redovisning av moms och intrastat på uppdrag av våra klienter

Se till att processen för momsdeklarationer hanteras och att erforderlig dokumentation sammanställs för att säkerställa att dokument lämnas in och betalas i rätt tid

Samla in och lagra erforderlig dokumentation för att säkerställa återbetalning av olika skatter

Att ha kontakt med svenska Skatteverket men också med utländska myndigheter och samarbetspartners i samband med ärenden gällande moms och intrastat

Bistå med kunskap om de relevanta regelverk som finns för moms och eventuellt punktskatt

Vara behjälplig med annan ekonomisk handläggning och administration


Vem är du?
Du har högskoleutbildning inom t.ex. ekonomi eller juridik, gärna med internationell inriktning alternativt har arbetat inom en internationell verksamhet med inriktning på ekonomi och/eller moms. Vi ser gärna att du också är van vid kundkontakter eftersom du kommer att ha ett nära samarbete och löpande kontakt med våra klienter. Du har flytande kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, och det är meriterande med ytterligare språkkunskaper – gärna franska.

Vi lägger stor vikt vid dina egenskaper för denna tjänst, det är viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vidare ser vi att du har god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på ett professionellt sätt, har en positiv och engagerad inställning där du ser lösningar snarare än problem samt är en lagspelare som ställer upp och hjälper till där det behövs.

Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

1st line Support Tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Sep 6
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en problemlösare med ett genuint intresse för IT och teknik? Har du erfarenhet av 1st line support och gillar att arbeta med både hård- och mjukvara? Då kan detta vara rollen för dig!

**Dina arbetsuppgifter:**

Som 1st line Support Tekniker kommer du att vara en nyckelspelare i företagets service desk. Din huvudsakliga uppgift är att hjälpa användare att snabbt identifiera och lösa tekniska problem. Du kommer att felsöka system, ge vägledning till användare och hitta temporära lösningar för att säkerställa att arbetet kan fortgå tills en permanent lösning är på plats. Ditt fokus ligger på att leverera hög service och vara en viktig länk i samarbetet mellan IT-avdelningen och användarna.

**Din profil:**

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom IT, gärna med fokus på nätverk, datorhantering eller praktisk IT-infrastruktur. Du har tidigare erfarenhet från 1st line support och har en bred förståelse för datorer, både när det gäller hårdvara och mjukvara. Att lära dig nya system och anpassa dig till förändringar är något du trivs med.

**För att lyckas i rollen ser vi att du har:**

- God kunskap i felsökning av Windows operativsystem (Windows 10, Windows 11) och standardapplikationer.

- Erfarenhet av att arbeta med Active Directory, AD-Tools och Office 365.

- Kompetens inom felsökning av Outlook, Office-applikationer och hantering av Exchange-mailboxar och distributionslistor.

- Förståelse för fjärranslutningar (VPN), fjärrhjälp och Citrix.

- Erfarenhet av att arbeta med webbläsare som Explorer, Chrome och Firefox.

- Grundläggande kunskaper inom Microsoft Entra Admin Center (tidigare Azure) och Policypak.

**Vi söker dig som:**

- Har en stark analytisk förmåga och är snabblärd.

- Har ett lösningsorienterat arbetssätt och gillar att samarbeta med användare för att hitta effektiva lösningar.

- Är strukturerad och har förmågan att prioritera och hantera uppgifter effektivt.

- Trivs med ett högt tempo och en snabbrörlig teknikmiljö.

**Vad vi erbjuder:**

- Möjlighet att arbeta i en dynamisk IT-miljö där ingen dag är den andra lik.

- Chans att utvecklas och växa i din IT-karriär.

- Stöttande team som värdesätter samarbete och kunskapsdelning.

Är du redo för en ny utmaning inom IT och support? Ansök nu och bli en del av ett team där din tekniska kompetens och serviceinriktade attityd gör skillnad!

Ansök nu

Expansivt teknikkonsultbolag söker nya stjärnor!

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Sep 6
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Är du en social person med passion för bilar och teknik? Nu söker vi för vår kunds räkning Testingenjörer med hårdvaruintresse/bakgrund för konsultroll inom bil och fordonsindustrin. I rollen som Testingenjör så kommer du att hamna i ett glatt och sammansvetsat team som arbetar med både analys och felsökning av fordon samt test och körning av fordon på bana.

Om företaget
Bolaget är ett teknikkonsultbolag på frammarsch i hela Sverige. De jobbar gentemot flera olika affärsområden varav alla är riktade mot teknik och utveckling. De arbetar i dagsläget med flertalet spännande bolag, stora som små!


Om teamet och rollen
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med såväl analys/felsökning av fordon som test och körning på bana strax utanför Göteborg.

Du kommer hamna i ett team som har en öppenhet och ger stöttning till varandra i en utvecklande miljö. Du kommer få ta del av roliga aktiviteter såsom olika kompetensinriktade utvecklingsinsatser och lunchföreläsningar kring såväl personlig utveckling som den senaste tekniken. De tror på att ständigt satsa på och vidareutbilda sin personal!

Oavsett om du har en flerårig bakgrund eller om du är nyare i arbetslivet så finns det möjlighet till ett inledande samtal.

Här kommer du att erbjudas ett flexibelt upplägg kring såväl löner som andra förmåner. Du kommer initialt att gå som konsult genom EdZa med ambition att bli överrekryterad såvida det känns bra från båda parter.

Om dig
Vi tror att du som person är en lagspelare som tycker om att utmana dig själv och din omgivning. Du är kommunikativ, nyfiken och lösningsorienterad. Du tycker om att jobba i team och att bidra till gemensamt uppsatta mål.

Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har:

Bachelor eller master degree inom en relevant teknisk inriktning. Exempelvis Elektronik, mekatronik eller liknande område.

Har ett intresse för embedded system.

Intresse av att arbeta hands-on och inte bara bakom ett tangentbord

Erfarenhet inom test verifiering, Automotive eller annan relevant erfarenhet.

Svenskt B-körkort.

Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Meriterande ifall du skulle ha stött på Vectorverktygen; CANoe, CANalyzer. Vi ser det även som meriterande om du har T2 T3 Kort

Vi ser fram emot din ansökan!
Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har några frågor kan du kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Ansök nu