Göteborg: Driftig Supervisor med hotellerfarenhet sökes till Housekeeping på Quality

Hitta ansökningsinfo om jobbet Driftig Supervisor med hotellerfarenhet sökes till Housekeeping på Quality i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-23 // Varaktighet: Deltid

Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

En supervisor med erfarenhet och sökes till vår housekeeping !

Nu söker Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen en rockstjärna till avdelningen housekeeping och lokalvård. Hela hotellet kommer vara din scen och du kommer basa över att städningen av tilldelade rum, badrum, allmänna ytor, förråd, korridorer, konferensrum eller andra tilldelade områden är spotless. Som supervisor varierar dina arbetsuppgifter, du städar rum eller allmänna ytor den största delen av din arbetstid. Varannan helg samt vid behov är du stjärnan som ser till att teamet får sina tilldelade uppgifter, städlistor för dagen eller andra uppgifter som tilldelats av din Housekeeping Manager.

Du har säkert många strängar på din lyra men här är några egenskaper vi uppskattar lite extra:
- Du håller takten
- Du är noggrann
- Du har erfarenhet av rumsstäd på hotell samt av allmänna ytor
- Du gör gärna high five med din publik (gästerna)
- Du har humor och du gillar att ha roligt på jobbet
- Du ser detaljer som ingen annan ser
- Du gillar INTE att slå sönder hotellrum som andra rockstjärnor. Det finns snarare en interiördesigner i dig som puffar kuddar och rättar till gardiner utan att tänka på det.
- Du är en äkta, handlingskraftig och trygg person med god självinsikt och högt driv - du har erfarenhet av att arbetsleda sedan innan.
- Du talar svenska eller engelska i tal och skrift.

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

Göteborgs fräckaste hotell, beläget i Eriksberg, med älven som närmsta granne, behöver förstärkning! Hotellet med sina 259 rum, teatersalong och 3000 kvm stora eventhall är helt unikt i sin hundraåriga historia och karaktär.

Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.

På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbetet vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Välkommen till vår stora familj.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning på 6 månader och vi har kollektivavtal med HRF.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, städ/Städledare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Arbetsledare, städ/Städledare.

Teamledare Göteborg

Läs mer Jul 5
MIAB söker Teamledare till vårt område i Göteborg,som växer med fler kunder och medarbetare.
I rollen som Teamledare kommer du att planera, utföra, följa upp och kvalitetssäkra lokalvården på tilldelat område. Du bemannar med vikarier när så behövs samt säkerställer att kund och personal har en bra dag på jobbet!
Tjänsten innebär att du har kundkontakt vilket ställer höga krav på känslan för service med omtanke, vilket också är MIABs ledord.
I rollen kommer du även att utöva lokalvård till viss del hos våra kunder under din arbetsdag om så krävs. Du är flexibel och är alltid beredd att hoppa in i rollen som lokalvårdare om så behövs för att säkerställa leverans till kund. Du arbetar tillsammans med kollegor med samma befattning och rapporterar till Driftchef.
Vi förflyttar mellan våra kunder i bil vilket kräver att du har körkort för manuell bil och kör på ett tryggt och säkert sätt.
Arbetet innebär även att arbeta i våra system som kräver datakunskap.
Språkkrav för tjänsten: Svenska.
Svenska språket är ett krav med att kunna tala, läsa och kommunicera med enkelt språk.
Om dig:
Du är kvalitetsmedveten, ordningsam, ansvarstagande och positiv. Du har lätt för att arbeta både individuellt samt i grupp. Vi söker dig som har erfarenhet av lokalvård och innehar SRY, Pryl eller INSTA 800 utbildning. Även ledarskapsutbildning är meriterande.
Om oss:
MIAB AB har bedrivit lokalvård sedan 1979, vilket har gett oss en bred och gedigen erfarenhet av att utföra lokalvård i såväl offentlig som privat företagsmiljö. Vi arbetar flexibelt och proaktivt, alltid med ett professionellt utförande och uppträdande med kunden i fokus. MIAB Facility Services är en del av MIAB-gruppen. MIAB gruppen omsätter idag ca 1 miljard SEK och har 4800 anställda.
Körkort Klass B för manuell bil är ett krav för tjänsten
Du som vill arbeta i ett dynamiskt och serviceorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person!
Tjänsten är heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor omtjänsten kontakta: Kathy.Fahar@Miabab.se
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag.
Märk din ansökan: Teamledare Göteborg
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Arbetsledare inom städ

Läs mer Jul 4
Välkommen till Ågrenska där det sällsynta är vanligt och viktigt! Vi är inne i ett mycket spännande utvecklingsskede och söker nu en erfaren arbetsledare inom städ som vill vara med och göra skillnad på riktigt.
Sedan 1989 arbetar Ågrenska för att skapa förutsättningar för ett optimalt liv för personer med sällsynta hälsotillstånd och andra funktionsnedsättningar. Vi är ett nationellt kompetenscentrum där vetenskap och hjärta går hand i hand. Vi bedriver bland annat korttidsverksamhet, familjevistelser, personlig assistans, kurser och konferens. Vi erbjuder en enastående vacker arbetsplats beläget på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Ågrenska är en idéburen organisation utan vinstintresse. Vi söker nu en arbetsledare inom städ som inte bara leder och samordnar vårt lokalvårdsteam, utan som även själv är del av den dagliga städningen. I rollen ingår ansvar för städning av flera olika fastigheter vilket kräver att du har en god helhetssyn och kan planera och organisera arbetet effektivt. Ansvarsområden:
Ansvara för att leda och schemalägga städpersonalen för en effektiv och smidig verksamhet.
Aktivt delta i och övervaka det dagliga städet för att säkerställa hög kvalitet och god service för våra medarbetare och gäster.
Ansvara för att upprätta och uppdatera brandlistor enligt gällande säkerhetsföreskrifter.
Beställa städmaterial och andra förnödenheter för att säkerställa att lager hålls påfyllda.
Ha löpande kontakt med externa städbolag för att samordna insatser och se till att avtalade tjänster utförs korrekt.
Vid behov täcka upp inom andra områden som till exempel att hantera inkommande beställningar och koordinera serviceärenden.

Kvalifikationer:
Minst två års erfarenhet av lokalvård samt erfarenhet av arbetsledning och schemaläggning inom städ eller liknande områden.
Erfarenhet av att hantera beställningar och lagerhållning.
Förmåga att planera, organisera och prioritera arbetsuppgifter effektivt.
Kommunikationsförmåga och goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Möjlighet att uppvisa ett utdrag från belastningsregistret.
Kunskap om säkerhetsföreskrifter och brandlistor är meriterande likaså om du har någon formell utbildning inom lokalvård.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och bidra till en ren och säker arbetsplats och en miljö i toppklass för våra gäster. Om du är en strukturerad och pålitlig person som gillar att ta ansvar och arbeta i team, vill vi gärna höra från dig.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid eller deltid
Kontakt
Pernilla Medegård
Verksamhetschef support
Pernilla.medegard@agrenska.se
Övrigt
Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Beställ gärna ett redan nu på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy.

Ansök nu

Lokalvårdare med erfarenhet av arbetsledning i Göteborg

Läs mer Sep 20
Lokalvårdare med ansvar sökes för uppdrag i Göteborg
Vi söker nu en ansvarstagande lokalvårdare med erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård alternativt att man har mer än 5 års arbetslivserfarenhet av lokalvård samt är driven att arbetsleda.
Ta chansen att ansluta till GR8 Partner Group och utforska spännande möjligheter inom städning. Hos GR8 Partner Group välkomnar vi dig som är redo för varierande utmaningar inom städsektorn. Oavsett om du är intresserad av byggstäd eller kontorsstäd, så har vi möjligheter som passar dig. Vi söker dig som är engagerad och villig att göra det lilla extra inom städbranschen. 
 
Vi söker dig som:
Är flytande i svenska i tal och skrift.
Har erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård eller arbetat inom lokalvård i minst 5 år samt är driven att arbetsleda.
Har förmåga att arbeta självständigt och i grupp.
Är lösningsorienterad.
Har fokus på kvalitet och detaljer i sitt arbete.
B-Körkort är meriterande.
 

Om du vill vara en del av ett dedikerat team som arbetar med höga standarder och säkerhet i fokus, ser vi fram emot din ansökan!

Om oss
Gr8 Partner Group är ett bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder flexibla personallösningar. Vi har ett brett kontaktnät och kan erbjuda både heltidstjänster och extrajobb. Vi arbetar för att skapa hållbara arbetsförutsättningar för våra medarbetare och en ljus framtid tillsammans.
 
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.
Alla ansökningar ska göras via den angivna ansökningslänken. Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som skickas via e-post.
Om du har ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig

Ansök nu

Gruppchef Lokalvård - Göteborg

Läs mer Sep 16
Är du en motiverande och social ledare och har en bakgrund i lokalvård? Trivs du med ett varierat arbete där du får kombinera din kompetens inom ledarskap, kundkontakt och lokalvård?

Då kan du passa som Gruppchef hos oss på L&T! Denna tjänst är placerad i Göteborg. Du rapporterar till Driftchef.

Tjänsten
Vi söker en driven och ansvarstagande ledare för att ta helhetsansvaret inom Göteborgsområdet. I denna roll kommer du att leda och fördela arbetet, säkerställa effektiv administration genom bland annat tidsrapportering och fakturering, samt ha ett övergripande personalansvar. En viktig del av tjänsten innebär också att vara närvarande ute på fältet, där du arbetar operativt tillsammans med gruppledare och anställda hos våra kunder för att säkerställa högsta kvalitet i leveransen. Du är kontaktpersonen mellan kunden och L&T. Du är med i uppstarter, avslut av kunduppdrag, och bidrar med ditt affärsmannaskap till merförsäljning inom befintliga och nya tjänster.

Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas tillsammans med oss i vår strävan mot en miljövänligare framtid.

Kvalifikationer

• Erfarenhet av personalledning eller chefsuppdrag
• Mycket god förmåga att kommunicera med kunder och anställda
• Behärskar svenska både i tal och skrift
• God datorvana och administrativ förmåga
• B-körkort
• Utdrag från belastningsregistret

Meriterande

• Tidigare erfarenhet av administration och personalansvar
• Erfarenhet inom lokalvård

Du brinner för ledarskap och har förmågan att skapa engagemang i gruppen där vi har roligt och leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder. Vidare har du förmågan att planera och prioritera. Du är van vid att arbeta självständigt och vågar ta egna beslut.

Om L&T
L&T, med totalt ca 1200 anställda, erbjuder bl.a. servicelösningar inom integrerade FM-tjänster, med också lokalvård till kontor, butiker, köpcentra, verkstäder/depåer, gallerior och offentliga objekt samt hygienisk rengöring till livsmedelsindustrin som de 2 största tjänsterna. Vi har stor erfarenhet från många typer av livsmedelsproducerande miljöer, som t.ex. slakt, chark, mejeri, ost, fisk, sallad och torra miljöer.

Ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. När du skickat in din ansökan får du ett bekräftelsemail.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Christian Skogholm: 076 108 83 36 / Christian.Skogholm@l-t.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Arbetsledande lokalvårdare

Läs mer Sep 25
Vi söker nu en ansvarstagande lokalvårdare med erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård alternativt att man har mer än 5 års arbetslivserfarenhet av lokalvård samt är driven att arbetsleda.


Ta chansen att ansluta till GR8 Partner Group och utforska spännande möjligheter inom städning. Hos GR8 Partner Group välkomnar vi dig som är redo för varierande utmaningar inom städsektorn. Oavsett om du är intresserad av byggstäd eller kontorsstäd, så har vi möjligheter som passar dig. Vi söker dig som är engagerad och villig att göra det lilla extra inom städbranschen.


Vi söker dig som:
Är flytande i svenska i tal och skrift.
Har erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård eller arbetat inom lokalvård i minst 5 år samt är driven att arbetsleda.
Har förmåga att arbeta självständigt och i grupp.
Är lösningsorienterad.
Har fokus på kvalitet och detaljer i sitt arbete.
Har B-Körkort



Om du vill vara en del av ett dedikerat team som arbetar med höga standarder och säkerhet i fokus, ser vi fram emot din ansökan!


Om oss
Gr8 Partner Group är ett bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder flexibla personallösningar. Vi har ett brett kontaktnät och kan erbjuda både heltidstjänster och extrajobb. Vi arbetar för att skapa hållbara arbetsförutsättningar för våra medarbetare och en ljus framtid tillsammans.


Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum.


Obs! Märk din ansökan med "Arbetsledande lokalvårdare". Omarkerade ansökningar kommer ej att kunna hanteras.


?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB .

Front Office - Extra vid behov

Hotellreceptionist
Läs mer Sep 24
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Vi vill bli ännu fler och söker nu en ny kollega till vårt fantastiska team på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen.

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.
Göteborgs fräckaste hotell Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ligger längs kajkanten på Eriksberg i de ombyggda varvshusen. Här möts Göteborgs gedigna historia med nutidens skandinaviska design på hotellet som har 259 rum, wellnessavdelning, à la carte restaurang, barer, takterrass och uteservering med härlig utsikt över älven. Vår konferensavdelning, Eriksbergshallen, är Göteborgs näst största konferens- och mässhall som tar emot upp till 2000 personer. Hos oss händer det saker högt och lågt , här finns en energi som är svår att hitta på ''vanliga' hotell!

Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.

På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbetet vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Nordic Choice Hotels tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj.

Som receptionist är du spindeln i nätet och en viktig del i att skapa en unik och oförglömlig upplevelse för hotellets gäster. Det är i receptionen som våra gäster får sitt första intryck och det är dit de vänder sig med frågor och funderingar. Vi tror att du har en unik förmåga att se varje gäst, har en positiv och problemlösande inställning. Vi ser gärna en smittande energi, mod att våga fråga och att du gillar att ta egna initiativ.

Du bör vara en teamplayer men tycker även om att arbeta självständigt, du är ansvarsfull och drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor. I rollen som receptionist har du även ansvar för brand och utrymning under ditt pass, därför behöver du vara en person med hög ansvarskänsla.

Du har insikt i att ta fullt ägandeskap, inte bara för ditt område utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång. Hos oss är ingen dag den andra lik, och behöver tycka om att arbeta i ett högt tempo samt ha lätt att prioritera.

I tjänsten ingår bla arbetsuppgifter såsom:

• Hålla högsta service- och kompetensnivå och skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, följa checklista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
• Vara engagerad i merförsäljning och att avdelningens mål uppnås.
• Följa upp gästnöjdhet.
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.

Om dig:

• Du är 20 år eller äldre (alkoholservering)
• Du är självständig, flexibel och gillar högt tempo.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
• Du har goda datorkunskaper, meriterande om du arbetat i Mews tidigare.
• Du är nyfiken och har inga problem att hjälpa till på andra avdelningar.

Tjänsten är en extra anställning vid behov och riktar sig till dig som studerar eller har annan huvudsaklig syssla.Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helg.

Startdatum enligt överenskommelse, vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut så vänta inte.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Ansök direkt, så hoppas jag att vi ses för en intervju!

Ansök nu

Stenungsbaden söker Souschef

Souschef
Läs mer Aug 29
Vi söker en ny ledare till köket!

Vi söker nu efter en Souschef med god erfarenhet och ett framåt driv samt stor team anda till vårt nya crew. Är du kreativ, innovativ och brinner för matlagning. Tycker du om att jobba i ett team med ett högt kvalitets tänk & god laganda.
Att leverera kvalitet och en upplevelse för våra gäster är en av de saker du brinner för.

Som Souschef kommer du att vara ansvarig för all mat som köket serverar under passet, du kommer även att hjälpa köksmästaren att organisera, övervaka och utbilda köksbrigaden. Detta är en fantastisk möjlighet för en Souschef som är redo för nästa steg i en hektisk spännande miljö med många möjligheter att skaffa sig erfarenhet och utvecklas.

Vi söker dig som kan förstärka vårt köksteam på kvällen, du är strukturerad, professionell och kvalitetsmedveten och förstår det fina med mat som är lagad med bra råvaror, glädje och kärlek. Du trivs som ledare älskar att utveckla menyer samt dina medarbetare, du är självgående, har ett starkt driv och hög arbetsmoral.

Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet.
Du är stresstålig, lugn och metodisk.
Attityd, yrkesstolthet och en passion för bra råvaror är fokus
Du kan kommunicera bra på svenska och/eller engelska, både i tal och skrift

Ansök nu

Senior Souschef till vårt bankettteam

Souschef
Läs mer Sep 16
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Senior Souschef Bankettköket

Jobba med Sveriges härligaste kollegor på Göteborgs skönaste arbetsplats!

Vi på Clarion Hotel Post behöver förstärka vårt grymma team och söker dig som med höga ambitioner och glittrande ögon vill skapa suveräna upplevelser för våra gäster.

Nu söker vi vår nya stjärna till Bankettköket på Clarion Hotel Post! Hos oss är du med och skapar en magisk upplevelse för våra gäster! På Clarion Hotel Post är det alltid full fart och nu söker vi en passionerad, ansvarstagande senior souschef till vårt köksteam i banketten.

Våra mål är skyhöga och du kommer mötas av ett arbetslag fullt av talanger och personligheter som varje dag går de extra stegen för att leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna i branschen! Är du en av dem?

Clarion Hotel Post ligger i hjärtat av Göteborg i det gamla anrika Posthuset vid Drottningtorget. Här skapar vi Göteborgs mest attraktiva mötesplats där affärsresenärer, semesterfirare och göteborgare möts. Med 539 hotellrum, ett stort antal såväl fysiska som digitala mötesmöjligheter, restaurangerna Norda och VRÅ, Postbaren, Skönhetsfabriken och mycket mer, erbjuder vi fantastiska helhetsupplevelser för våra gäster.

Vad innebär rollen som Senior souschef i banketten på Clarion hotel Post?
I köket på Clarion Hotel Post händer alltid något spännande!
Vi serverar allt ifrån konferensluncher, mingelluncher, bankettmiddagar och specialevents.

Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet från liknande roller gärna minst 3 år och att du gillar flexibla arbetstider och drivs av högt tempo. Vår vision är att vara en mötesplats som skapar roliga minnen

I tjänsten ingår bl.a:

• Tillaga maträtter enligt de rutiner och lönsamhetsmål som finns uppsatta..
• Genomgång och förberedelse av arrangemang tillsammans med HC/EC.
• Daglig mise en place, a la carte, luncher, brunch.
• Ansvarig och säkerställande av drift när headchef inte är på plats
• Ansvar för att köket med omnejd lämnas rent och fräscht efter avslutat pass.
• Ansvar för att hålla ordning och reda på lagret.
• Ta hand om varuleveranser.
• Tillaga maträtter enligt de rutiner och lönsamhetsmål som finns uppsatta.
• Förstå och följa de arbetsrutinerna vi har i köket på Clarion Hotel Post.
• Väl insatt i menyer och dryckesutbud.
• Vara engagerad i framtagning av nya menyer
• Egenkontroll
• Bidrar för att all mat, tillagad, ej tillagad, överbliven mm hanteras på rätt sätt efter skrivna instruktioner.
• Vara behjälplig och assistera övriga kollegor på andra positioner i köket vid behov.
• Deltar aktivt på avdelningsmöten.
• Samarbetar med övriga avdelningar för bästa service till våra gäster.
• Rapporterar eventuella fel och brister som uppstår på avdelningen till HC.
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• Medverka till ett positivt arbetsklimat inom den egna samt andra avdelningar.
• Att vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Följa företagets policies.

Vi erbjuder dig:

• Härliga kollegor i Nordens mest spännande och expansiva hotellkedja
• Möjligheter till utbildning och vidareutveckling inom Strawberry
• Super Colleague - förmånsprogram för våra anställda som innefattar bla 4 gratisnätter på Strawberry eller Nordic Hotels & Resorts varje år
• Rabatt på mat och dryck för dig och dina vänner
• Friskvårdsbidrag

Bra att veta:
- Ansökan görs via vår rekryteringssida, vi tar ej emot ansökningar via mail
- Lön enligt överenskommelse
- Anställningsgrad: Heltid 100%
- Arbetstider: Varierande mellan dag/kväll/helg
- Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi rekryterar alltid långsiktigt, men börjar gärna med 6 månaders provanställning.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Vi är anslutna till kollektivavtal mellan HRF och Visita

Har du frågor om tjänsten kontakta vår Executive Chef johan.friberg@strawberry.se

Har du frågor om Clarion Hotel Post kontakta People Performance Manager Helena Hallberg på helena.hallberg@strawberry.se

HOPPAS VI SES!

Ansök nu

Front Office Crew 80% - Var med i vårt härliga team!

Frontofficepersonal
Läs mer Sep 18
Clarion Collection® Hotel är en samling personliga hotell med en genuint mysig och varm känsla. Våra hotellpärlor ligger centralt och nära allt staden har att erbjuda, i Sverige, Norge och Finland. Hos oss får du inte bara en skön hotellsäng och en riktigt god frukostbuffé. Vi bjuder dessutom på fika och kvällsmat – alla dagar i veckan.

Vi vill att våra gäster ska se oss som en varm, omtänksam vän att komma hem till, var de än befinner sig. Vi har en klar vision om att Clarion Collection® Hotel ska erbjuda den mest personliga vistelsen med genuin omtanke. Träffar den visionen dig rakt i hjärtat? Då ser vi fram emot att få träffa dig!

Clarion Collection® Hotel – Yours truly. Clarion Collection® Hotel är en del av Strawberry.

Clarion Collection Hotel Mektagonen - hos oss sover våra gäster i sköna sängar, vaknar upp till en fantastiskt frukostbuffé och kan varje eftermiddag njuta av fika och kvällsbuffe - it’s on us! Att bo hos är som att komma hem. Genuin omtanke och personligt engagemang kännetecknar alla som jobbar hos oss! Hotellet har 166 rum, 6 konferenslokaler och restaurang.

Hos oss är ingen dag den andra lik! Som Front Office Crew är du spindeln i nätet och en viktig del i att skapa en unik och oförglömlig upplevelse för hotellets gäster. Det är i receptionen våra gäster får sitt första intryck och dit de vänder sig med stort och smått. Därför tror vi att du har en unik förmåga att se varje gäst, en positiv och problemlösande inställning, smittande energi, mod att våga fråga, gillar att synas, tar egna initiativ och alltid har koll på läget.

Du är en teamplayer men kan även arbeta självständigt, du är ansvarsfull och drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Vad gör dig till rätt person?

• Du har ett brinnande intresse för gästnöjdhet, reception och varierande arbetsuppgifter
• Du är en riktig glädjespridare, en lysande servicestjärna och en fantastisk kollega.
• Att du är resultatdriven och förstår att sälj = service
• Att du är initiativtagande och lösningsorienterad person som är orädd att fatta beslut
• Trivs med att jobba varierande arbetstider förlagd dagtid, kvällstid samt helger
• Flytande i både tal och skrift vad gäller svenska och engelska
• Fyllda 20 år

Beskrivning av tjänsten

• In - och utcheck av gäster
• Svarar i telefon och mail
• Tar emot nya bokningar - vi gillar fylla hotellet till bredden ;)
• Fakturahantering
• Bar

Meriterande

• Erfarenhet i MEWS (eller annat bokningssystem)
• Erfarenhet i reception
• Erfarenhet inom serviceyrke



Är du den vi söker? Vänta inte för länge, ansök redan idag - vi väntar på dig!

Intervjuer och tillträde/upplärning kommer att ske omgående beroende på lämplig kandidat. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag och vi försöker verkligen att svara på alla ansökningar!

Ansök nu

OGBG is looking for a new waiter/waitress

Servitör/Servitris
Läs mer Sep 16
We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promises to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected services, but the service we give is great. We aim to be Easy on the wallet, have Easy access, be Easy to enjoy and last but definitely not least – be Easy on the planet.

Comfort Hotel® is part of Strawberry.

Comfort Hotel Göteborg aims to be the city's most comfortable hotel.
The spaces are designed to offer more than just hotel accommodation. Here, we want to bring together entrepreneurs, startups, freelancers, guests, and locals. Comfort also values diversity within the company, and everyone should feel welcome, both guests and employees. We have room for all!

At Comfort Hotel Göteborg, we have our Asian fusion restaurant, OGBG. A restaurant that blends the Asian cuisine with the best from Western culture. We are now looking for a waiter/waitress who is passionate about giving our guests an unforgettable evening in the restaurant and who has a burning passion for pairing food with drinks. At our restaurant, pairing drinks with Asian food offers an even more exciting challenge.

We are looking for someone who:

• Can maintain the highest level of service and competence, ensuring guests are always properly served and treated.
• Stays updated on trends and flavors in the restaurant world, both in Gothenburg and globally.
• Easily coordinates multiple tasks at once.
• Has the ability to engage with others and always create a good atmosphere around them.
• Understands guests’ needs and wishes in a simple and effective way.
• Is well-versed in the law regarding Responsible Alcohol Management.
• Treats our guests and colleagues with respect.

We can offer a workplace that:

• Has an amazing menu with flavours from Asia.
• A fun team that works very well together.
• A dynamic workplace where no two days are the same.
• Good employee benefits as part of Strawberry, with staff prices on both hotel stays and meals.
• A job at a hotel in a fantastic location by Stenpiren, with easy access to and from work.

You are a joyful person whose laughter and energy are contagious. You have a great style; you are professional but in a relaxed way. You are reliable and take full responsibility for achieving results and have previous experience in serving. It is a plus if you have previous experience leading and distributing work in a restaurant, as this role may evolve into a maître d' position in the future. You need basic knowledge of both Swedish and English. Knowledge of other languages is an advantage.

Do you feel that this job is perfect for you? If so, we encourage you to send in your application via the application link.

The position starts as soon as possible, and don’t forget that recruitment is ongoing, so don’t wait too long!

Ansök nu

Bli vår nya Köksmästare på Quality Hotel Waterfront!

Köksmästare
Läs mer Aug 29
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Bli vår nya Köksmästare på Quality Hotel Waterfront!

Är du en passionerad köksmästare som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker en dynamisk och engagerad köksmästare till vårt team på Quality Hotel Waterfront! Som köksmästare kommer du att vara en nyckelspelare i vårt kök, där du leder ett team av kockar och utvecklar spännande menyer för våra banketter, konferensluncher, bröllopsmiddagar och vår nya satsning på à la carte i Brasserie Waterfront.

Din roll:

Hos oss får du chansen att:

• Leda och inspirera ditt team
• Utveckla kreativa och hållbara menyer som lockar både hotellgäster och lokalbefolkningen.
• Ha ansvar för inköp, lagerhållning och kostnadskontroll för att säkerställa att köket är både effektivt och lönsamt.
• Vara del av ett härligt team på vårt fina hotell för att skapa en minnesvärd helhetsupplevelse för våra gäster.
• Vara med och påverka och utveckla en unik produkt i ett spännande historiskt område

Vi söker dig som har:

• Minst 5 års erfarenhet som köksmästare eller i en liknande ledande roll inom restaurangbranschen.
• En stark förmåga att leda och utveckla team, med ett brinnande intresse för matlagning och kvalitet.
• Gedigen erfarenhet av menyplanering, inköp och kostnadskontroll.
• Goda kunskaper inom livsmedelssäkerhet och hygien.
• Flytande i både svenska och engelska samt erfarenhet av hållbarhetsarbete inom restaurangbranschen.

Varför Quality Hotel Waterfront?

Strax intill Göta Älv i stadsdelen Majorna hittar du Quality Hotel™ Waterfront, Göteborg. I närheten av hotellet hittar du välbevarade gamla bebyggelser och mysiga krogar, allt i en avslappnad atmosfär. Hotellet ligger vid kajkanten i Klippans Kulturreservat och under två sekel var den stora tegelbyggnaden ett porterbryggeri med världsrykte.

Här får du vara med och forma framtidens matupplevelser i en miljö där kreativitet, ledarskap och kvalitet står i fokus. Du kommer att arbeta på en plats där din passion och expertis får ta plats, och där du får möjlighet att påverka och utveckla vårt hotell och vår restaurang.

Under december månad bjuder vi in till vårt anrika bohusländska julbord, som är en riktig klassiker i Göteborg.

Om tjänsten

• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
• Du kommer att rapportera till hotellchef, och vara del av hotellets driftgrupp.
• Lön enligt överenskommelse.
• Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittar rätt person, så vänta inte med din ansökan.
• För frågor vänligen kontakta Charlotta Wootten på telefon 0702-771736 eller email charlotta.wootten@strawberry.se

Är du redo att ta plats som vår nya Köksmästare? Sök idag och bli en del av ett dynamiskt och inspirerande team på Quality Hotel Waterfront!

Ansök nu