Göteborg: Geotekniker till Linköping eller Göteborgskontoret

Hitta ansökningsinfo om jobbet Geotekniker till Linköping eller Göteborgskontoret i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Ansök via sgi.se
Om arbetsplatsen
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att ge stöd till kommuner, länsstyrelser och myndigheter avseende geoteknik i plan- och byggprocessen. Du kommer även att arbeta med kunskapsförmedling och utveckling inom geoteknikområdet.

Du kommer att ingå i SGI:s Planenhet som bland annat handlägger ärenden avseende detalj- och översiktsplaner, planläggning av infrastruktur och ärenden från mark- och miljödomstol. I tjänsten ingår även att utveckla vår verksamhet och delta i myndighetsövergripande samarbeten. Detta leder till många externa kontakter med främst myndigheter och kommuner. Arbetet innebär, förutom att leda egna uppdrag, även att medverka i andras uppdrag inom SGI:s verksamhet.

Tjänsten innefattar även medverkan i vår verksamhet med kunskapsförmedling, exempelvis kurser, seminarier och föredrag. Den som anställs kommer att ingå i SGI:s beredskapsorganisation som geotekniskt stöd till framförallt räddningstjänsten när ras eller skred inträffat eller kan befaras (TiB tjänsteman i beredskap).
Kvalifikationer
Vi söker dig med civilingenjörsexamen från Väg- och vattenbyggnadsprogrammet (Samhällsbyggnadsteknik) vid teknisk högskola eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör även ha erfarenhet inom geotekniskt utrednings- eller granskningsarbete.

För tjänsten behövs goda kunskaper inom släntstabilitet och grundläggningsteknik samt geotekniskt utrednings- och projekteringsarbete. Arbetslivserfarenhet av geotekniskt arbete i planprocessen och relaterad kunskap om Plan- och bygglagen samt arbete hos annan myndighet är meriterande.

Vi vill att du ska ha intresse för samhällets och geoteknikbranschens behov av utveckling. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är viktigt att du finner glädje i externa kontakter, uppskattar samarbete och kan inspireras av vårt samhällsuppdrag.
Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/
Kontaktpersoner
Helene Kennedy, Avdelningschef, Telefon 031 749 65 80, Maria Kristensson, Enhetschef 031-749 6585. Fackliga företrädare:Martin Holmén,SACO 013 201815 , Eva Albin, ST Telefon 013-20 18 29
Om SGI
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga skred, ras och erosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns även i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Geotekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Geotekniker.

Tekniksamordnare Geoteknik till SYSTRA

Läs mer Sep 9
Nytt
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? SYSTRA är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med över 10’000 anställda runt om i världen. Nu finns chansen för dig som brinner för teknik, utveckling och samordning att gå in i rollen som tekniksamordnare!
Som tekniksamordnare har du en central roll i att säkerställa att teknikområdets verksamhet är i linje med företagets övergripande mål. Rollen erbjuder ett utvecklande steg i karriären där du förväntas påverka strategiska beslut, styra kompetensutveckling och vara rådgivande vid marknadsarbete och rekryteringar. Du visar och utvecklar kontinuerligt vägen genom ett enhetligt arbetssätt som möjliggör samarbeten och tillvaratar erfarenheter. Du fångar upp och förmedlar kontakter gällande innovationsidéer och förbättringsförslag. Dessutom har du daglig kontakt med nätverksmedlemmar inom ditt ansvarsområde samt med andra tekniksamordnare.
Du kommer att lägga cirka 20% av en heltidstjänst på tekniksamordning, medan resterande tid förväntas du arbeta operativt som geotekniker i SYSTRAs uppdrag.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad geotekniker med minst 5 års erfarenhet i projekteringsuppdrag samt erfarenhet av att ha arbetat med Trafikverket som beställare. Du behöver inte vara expert inom alla delområden av teknikområdet, men däremot en kunnig generalist med mycket god förståelse för de olika ingående delarna. Som person trivs du i en samordnande roll där god planerings- och organisationsförmåga är av största vikt. Du är ambitiös, tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att förutse de långsiktiga effekterna av dina beslut. Kommunikation är en av dina starkaste sidor, och du uttrycker dig väl både i skrift och tal. Samtidigt är du lyhörd och anpassar din kommunikation efter mottagaren.
Vad kan vi erbjuda dig?
SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur.
SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om våra tjänster och hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen.
Placeringsort och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse med placering på något av våra kontor i Sverige. Du är placerad i linjeorganisationen utifrån stationeringsort och rapporterar till närmsta chef. För internt arbete i nätverket rapporterar du till affärsområdeschefen, och för SYSTRA-gemensamma arbetsuppgifter rapporterar du till respektive processägare.
Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss på:
Affärsområdeschef, Sara Lundgren
slundgren@systra.com


Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Om SYSTRA GROUP
Med 10’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
SYSTRA-confidence moves the world
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Geotekniker till Linköping eller Göteborgskontoret

Läs mer Sep 2
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi söker dig som har yrkeserfarenhet och är intresserad av att ge geotekniskt stöd till kommuner och länsstyrelser i plan- och byggprocessen.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och för att kunna genomföra vårt samhällsuppdrag, behöver vi kunniga och engagerade medarbetare. Vi behöver även dra nytta av våra olikheter i bakgrund, erfarenhet och kompetens. Hos oss erbjuds du intressanta och varierande arbetsuppgifter som har stor betydelse för framtidens samhällsplanering.

Vi arbetar med såväl forskning som rådgivning och kunskapsförmedling för att bidra till en säker och hållbar samhällsutveckling. Detta gör vi bland annat genom att ge stöd till myndigheter och kommuner i geotekniska frågeställningar. Samhällets behov av stöd för att förebygga risker och förhindra skador vid naturolyckor som ras, skred och erosion har ökat och kommer ytterligare att öka till följd av exploatering och den pågående klimatförändringen. Vi ser därför en ökad efterfrågan av vårt stöd vad gäller geotekniska frågeställningar i bland annat planprocessen.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att ge stöd till kommuner, länsstyrelser och myndigheter avseende geoteknik i plan- och byggprocessen. Du kommer även att arbeta med kunskapsförmedling och utveckling inom geoteknikområdet.

Du kommer att ingå i SGI:s Planenhet som bland annat handlägger ärenden avseende detalj- och översiktsplaner, planläggning av infrastruktur och ärenden från mark- och miljödomstol. I tjänsten ingår även att utveckla vår verksamhet och delta i myndighetsövergripande samarbeten. Detta leder till många externa kontakter med främst myndigheter och kommuner. Arbetet innebär, förutom att leda egna uppdrag, även att medverka i andras uppdrag inom SGI:s verksamhet.

Tjänsten innefattar även medverkan i vår verksamhet med kunskapsförmedling, exempelvis kurser, seminarier och föredrag. Den som anställs kommer att ingå i SGI:s beredskapsorganisation som geotekniskt stöd till framförallt räddningstjänsten när ras eller skred inträffat eller kan befaras (TiB tjänsteman i beredskap).

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med civilingenjörsexamen från Väg- och vattenbyggnadsprogrammet (Samhällsbyggnadsteknik) vid teknisk högskola eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör även ha erfarenhet inom geotekniskt utrednings- eller granskningsarbete.

För tjänsten behövs goda kunskaper inom släntstabilitet och grundläggningsteknik samt geotekniskt utrednings- och projekteringsarbete. Arbetslivserfarenhet av geotekniskt arbete i planprocessen och relaterad kunskap om Plan- och bygglagen samt arbete hos annan myndighet är meriterande.

Vi vill att du ska ha intresse för samhällets och geoteknikbranschens behov av utveckling. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är viktigt att du finner glädje i externa kontakter, uppskattar samarbete och kan inspireras av vårt samhällsuppdrag.
Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/

ÖVRIGT
Vi söker en eller flera medarbetare. Tjänsten är placerad vid Planenheten, Avdelningen Fysisk planering och byggbarhet, i Linköping eller Göteborg. Andra placeringsorter kan eventuellt diskuteras. Tjänsten är en tillsvidareanställning, men provanställning kan komma i fråga. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

När du söker anställning hos oss ger du ditt medgivande till att vi får hantera dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i annat syfte än att genomföra rekryteringen.

Ansök nu

Utvecklingsorienterad geotekniker till SGI i Göteborg

Läs mer Jun 27
Ansök via denna länk: https://www.sgi.se/sv/om-sgi/lediga-jobb/
Om arbetsplatsen
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi söker dig som har yrkeserfarenhet och som är intresserad av att arbeta med forskning och utveckling inom geoteknikområdet.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och för att kunna genomföra vårt samhällsuppdrag, behöver vi kunniga och engagerade medarbetare. Vi behöver även dra nytta av våra olikheter i bakgrund, erfarenhet och kompetens. Hos oss erbjuds du intressanta och varierande arbetsuppgifter som har stor betydelse för framtidens samhällsplanering.

Vi arbetar med såväl forskning som rådgivning och kunskapsförmedling för att bidra till en säker och hållbar samhällsutveckling. Detta gör vi bland annat genom att ge stöd till myndigheter och kommuner i geotekniska frågeställningar. Samhällets behov av stöd för att förebygga risker och förhindra skador vid naturolyckor som ras, skred och erosion har ökat och kommer ytterligare att öka till följd av exploatering och den pågående klimatförändringen. Vi ser därför en ökad efterfrågan av vårt stöd vad gäller geotekniska frågeställningar i bland annat planprocessen.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak i att arbeta med tillämpad forskning och kunskapsförmedling inom geoteknikområdet samt att arbeta med stöd till kommuner och andra myndigheter i geotekniska frågeställningar. Forskning- och utvecklingsverksamheten är inriktad på att förbättra kunskapen om markens lämplighet för byggande, hur en minskad belastning på resurser och klimat i mark-
byggandet kan uppnås samt metoder och teknik som stödjer detta.

Vi arbetar med tillämpad forskning inom följande områden, geotekniska egenskaper hos jord samt effektivare grundläggnings- och förstärkningsmetoder för geotekniskt problematiska jordar samt ändrade lastförhållanden till följd av ett förändrat klimat.

I rollen ingår att bedriva forskning som skapar ett mervärde i genomförandet av vårt samhällsuppdrag samt arbeta för att resultaten från utförd forskning kommer till praktisk nytta. Du förväntas ta egna initiativ och aktivt bidra och ansvara för att ta fram nya utvecklings och forskningsansökningar som även bidrar till att skapa en externfinansiering för delar av verksamhetsområdets forskning. Utöver detta ingår också att bidra till samhällsnytta genom att publicera målgruppsanpassade vägledningar och praktiska rekommendationer.

Arbetet innebär, förutom att leda egna både interna och externa uppdrag, också att medverka i andras uppdrag inom SGI:s verksamhet. Du kommer att ha många externa kontakter med främst myndigheter och forskningsaktörer men också kontakter med kommuner och privata beställare.

Tjänsten innefattar även medverkan i vår verksamhet med kunskapsförmedling, exempelvis kurser, seminarier och föredrag. Den som anställs kommer att ingå i SGI:s beredskapsorganisation som geotekniskt stöd till framförallt räddningstjänsten när ras eller skred inträffat eller kan befaras (TiB tjänsteman i beredskap).
Kvalifikationer
Vi söker en erfaren geotekniker med civilingenjörsexamen från samhällsbyggnads- eller väg- och vattenbyggnadsprogrammet eller med relevant yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Meriterande för tjänsten är forskarutbildning och kompetens inom numerisk modellering, erfarenhet av att leda och genomföra stabilitetsutredningar samt erfarenhet av granskning av geotekniska handlingar.

Vi vill att du ska ha intresse för samhällets och geoteknikbranschens behov av utveckling. Du förväntas självständigt ta initiativ till nya uppdrag inom forsknings- och utvecklingsverksamhet samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är viktigt att du finner glädje i externa kontakter, uppskattar samarbete och kan inspireras av vårt samhällsuppdrag.

Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/
Kontaktpersoner
Helene Kennedy Avdelningschef 031 749 65 80, Mattias Andersson Enhetsansvarig 013- 20 18 88, Vi söker en eller flera medarbetare. Tjänsten är placerad vid enheten grundläggning, Avdelningen fysisk planering och byggbarhet, i Linköping, Göteborg eller Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning, men provanställning kan komma i fråga. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Ansök via denna länk till SGI´s hemsida: https://www.sgi.se/sv/om-sgi/lediga-jobb/

Ansök nu

UTVECKLINGSORIENTERAD GEOTEKNIKER TILL SGI

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/utvecklingsorienterad-geotekniker-till-sgi. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB .

Quality Assurance Advisor

Forskare, farmakologi
Läs mer Sep 2
Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world’s leading pharmaceutical companies?

The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities in AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus and an eye for details to our Gothenburg team. AstraZeneca’s pharmaceutical development organizations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase.

About the position
Responsible for quality release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials
Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects related to drug product
Providing quality advice and approval of documentation related to equipments, facilities, IT systems and instruments e.g. maintenance, calibration, validation and change control
Providing proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards
Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working

Responsibilities
As a Quality Advisor, you will work with early product development manufacturing and packaging teams and be responsible for Development Quality release of externally manufactured Drug Product and Investigational Medicinal Product for clinical trials. You are expected to assure that activities and processes across the development chain are delivered to appropriate standards to meet regulatory expectations and assure product integrity and acceptability.

You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting. In your role you will have interactions with internal and external stakeholders.

Typical Accountabilities:
• Responsible for quality Release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials.
• Providing quality input to Manufacturing, Packaging, Labelling & Distribution activities.
• Providing proactive quality advice to support the development, implementation, and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards.
• Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects.
• Provide appropriate Quality Assurance input to business improvement projects.
• Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working.

Your profile
Requirements:
• Degree in pharmacy or engineering (specializing in Pharmaceuticals)
• 2-3 years’ experience of working within a pharmaceutical GMP environment.
• Understanding of Quality Systems and GMP and related activities to Investigational Medicinal Product (IMP).
• Experience of documentation, deviations, changes, and other quality and compliance
decisions in the development projects.
• Experience preferably within a pharmaceutical manufacturing organization is desirable
• Understanding of Project Management processes is desirable
• Fluent in written and spoken English.

Softskills/personal skills:

• Good team working and networking skills.
• Capable of making effective decisions.
• Demonstrate drive and energy in the role to make a difference.
• Demonstrate a high degree of personal credibility.
• Comprehensive understanding of the pharmaceutical/drug development process.
• Good communicator with experience of interacting effectively across interfaces.

About the organisation
This is a consultant assignement for 12 months at AstraZeneca Göteborg. During this time you will be hired by QRIOS.

About Astra Zeneca:
AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies – at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives – and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Ansök nu

Projektledare större batterilager till Soltech Göteborg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 27
Vi på Soltech Energy Solutions är en samhällsbyggare som driver den gröna omställningen av energisystemet med solenergi som plattform. Detta gör vi nationellt genom storskaliga nätanslutna markbaserade solcellsanläggningar, systemlösningar för energilager och s.k. hybridanläggningar som avlastar elnätet och bidrar till att lösa energi- och effektutmaningen. Vi är ett helägt dotterbolag inom Soltech-koncernen, en av de största spelarna på den svenska solenergimarknaden, och en trygg partner som med över 30 års erfarenhet i branschen vet hur man skapar hållbara, lönsamma och högkvalitativa energilösningar. Vi söker nu en erfaren projektledare för Business Unit ESS (Energy Storage Solutions), en fristående resultatenhet som arbetar med våra systemlösningar för storskalig energilagring.
Om tjänsten
Du är en drivande kraft i fortsatt utveckling och satsning på energilager och bidrar till vår gröna vision. Som den med det övergripande projektansvaret för EPC ESS-projekt kommer du att leda och fördela arbetet inom tilldelade projekt så att tjänsten levereras med rätt kvalitet, i rätt tid och inom projektbudget för att säkerställa en hög leveranssäkerhet. Du ser till så att projektet har nödvändiga resurser och att medarbetarna har nödvändig utbildning, och du upphandlar och avropar material och tjänster till projekten. Du leder arbetet på siten och är arbetsmiljö-, miljö- och kvalitetsansvarig för projektet under EPC-tiden. Vidare är du bolagets ansikte utåt och därmed dess representant för att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med kunder och externa partners.?Du överlämnar färdigställt projekt till eftermarknad och service för att säkra dess kontinuerliga förvaltning enligt kontrakt med kund. Du ingår i ett välmående och växande team som idag består av 11 medarbetare, och utgår från Stockholm/Göteborg/Jönköping. Resor i Sverige förekommer, varför du behöver ha ett svenskt B-körkort.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har ett antal års erfarenhet som projektledare, gärna från större entreprenader inom bygg/mark/anläggning/infrastruktur/högspänningsel och liknande. Du har erfarenhet av mark-och entreprenadupphandlingar; kan de olika entreprenadformerna och förstår juridiken kring dessa liksom vikten av att ha en fungerande tidplan och att ha olika risker (som viten) under kontroll. Vi tror också att du har en högskoleingenjörs/civilingenjörsexamen inom bygg- eller maskininteknik, energi eller relaterat område - alternativt har förvärvat dina tekniska kunskaper på annat sätt. Det är bra om du är utbildad och certifierad inom en vedertagen projektmodell såsom PMI, och har du erfarenhet av batterilager, kravställningsarbete samt goda kunskaper inom entreprenadjuridik och upphandling baserat på ABT06, Ab04, AB-U eller liknande så blir ingen gladare än vi. Du får gärna ha arbetat med projektledning för bygg- och EPC-projekt samt ha erfarenhet av byggpraxis, planering, kontrakthantering, miljö- och säkerhetskrav etc. Du är en god kommunikatör och van att hantera kunder, investerare och beställare, samt brinner för och har god erfarenhet av att knyta och bibehålla stabila kundrelationer över tid. Med stort engagemang och ett systematiskt arbetssätt kombinerat med en förmåga att kritiskt granska uppgifter och på ett analytiskt vis dra slutsatser hur de skall tolkas, är du pådrivande i projekt och mån om att leverera kvalitet inom uppsatta tidsramar. Som person drivs av att åstadkomma förändring, du trivs med ett högt tempo och har ett intresse för hållbarhetsfrågor och förnybar energi. Du är en stabil, strukturerad och uthållig ledare som värdesätter samarbete och har fokus på långsiktiga mål.
Om verksamheten
Vi har både ambition och potential att vara ledande på den nordiska solenergimarknaden samt att vara bäst på att utveckla och sälja avancerade produkter och tjänster till många olika typer kunder inom fastighets, bygg- och energibranschen. Soltech Energy Solutions arbetar med större solcellsanläggningar på tak, solcellsparker, batteriparker och hybridparker. Vi vet att det är ett lagarbete och hur viktigt ett gott samarbete är både för att kunna ge våra kunder bästa möjliga lösningar och service, men också för att vi skall ha roligt på jobbet!
Soltech Energy Solutions är ett teknikdrivet tjänstemannaföretag bestående av duktiga ingenjörer, projektörer, projektledare, säljare m.m. och finns idag på orterna Stockholm, Jönköping, Göteborg, Falkenberg, Helsingborg och Malmö. För mer information: https://soltechenergysolutions.se/

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-DW1

Ansök nu

Research Scientist Biosamples

Forskare, farmakologi
Läs mer Aug 26
Biobank scientists are responsible for the storage and timely supply of human biological samples (HBS) to AZ research projects. HBS are received from e.g. clinical studies or academic collaborations, stored in local biobanks and distributed to projects. The group primarily supports the Sweden Region but partners with other Biobank groups within the Biosamples department globally to provide efficient support across AZ and our partner organisations.

The Biobank group works collaboratively to provide support within agreed service levels with a strong focus on our customers. We strive hard to understand what fits their needs best and to add value through our services. With an increased focus on the value and use of biobank samples we actively seek ways to improve our process or exploit new technology to build a cutting edge facility.


About the position
We are currently recruiting for a temporary Biobank Scientist in the AZ Gothenburg Biobank group within the global Precision Medicine and Biosamples organization. This position will provide the opportunity to work in a dynamic and enthusiastic environment whilst supplying a critical service to drug discovery projects. The work is highly collaborative with the team having a collective responsibility for the overall delivery.
The role is focused on supporting drug discovery projects within R&D Gothenburg by maintaining a high quality handling and storage of HBS and support projects with requested samples in a timely manner.

Responsibilities
As a Biobank Research Scientist you will be expected to:
-Work as part of the team rotating between the following typical tasks
-Receive and register incoming HBS
-Process requests for HBS to customers, including using automated liquid handler
-Manage customer orders using specialized informatics systems as well as databases
-Respond to customer queries via mail or telephone
-Partner with Biobank groups globally as well as internal and external customers
-Work closely with other groups in the organization
-Act upon day-to-day issues that occur whilst processing HBS samples to ensure continuous improvement
-Identify initiatives to improve efficiency or quality.

The group has a strong emphasis on continuous improvement which takes the form of individual and group projects within the team, the department and across Biobank groups within AZ.

The biobank team is a highly collaborative group working to tight delivery schedules so the ability to be comfortable working at a fast pace with a goal orientated and team focussed attitude is essential. Excellent communication skills with a proactive and service minded approach is key.

Your profile
• University degree in a Bioscience discipline and previous experience of laboratory work handling biological samples.
• Previous knowledge and experience (1 year) of biobanking is highly desirable.
• Experience of working with various IT solutions, including extensive knowledge of Excel, LIMS systems and database usage, is also a clear advantage.
• Experience of automated liquid handling is advantageous.
• Good analytical and problem-solving skills involving large and complex datasets is desirable.
• Excellent English, both spoken and written

• Ability to plan, perform and evaluate experiments to investigate improvement possibilities in a process.
• Knowledge of the regulatory framework of biological samples.
• Interest in logistics and developing processes through customer interactions and technology awareness.
• Drive and enthusiasm to solve the root cause of problems and not only overcome the presenting problem.
• Thrive on working in a committed team and gain satisfaction from the overall performance of the group

About the organisation
This position is a consultant assignment at AstraZeneca via QRIOS Life Science & Engineering in Göteborg for one year. During this time you will be employed by QRIOS Life Science & Engineering.
QRIOS employs curious experts in IT, Life Science and Engineering. We want to continue to attract the best employees, to continue to support our partners with the important competences you require. We are a recruitment and consulting company that is strongly inspired by those who never stop looking for new solutions. As we say, QRIOS MINDS GO FURTHER

Why AstraZeneca?

At AstraZeneca we’re dedicated to being a Great Place to Work. Where you are empowered to push the boundaries of science and unleash your entrepreneurial spirit. There’s no better place to make a difference to medicine, patients and society. An inclusive culture that champions diversity and collaboration. Always committed to lifelong learning, growth and development.

Ansök nu

Research Scientist Biosamples, 8 months

Forskare, farmakologi
Läs mer Aug 26
Biobank scientists are responsible for the storage and timely supply of human biological samples (HBS) to AZ research projects. HBS are received from e.g. clinical studies or academic collaborations, stored in local biobanks and distributed to projects. The group primarily supports the Sweden Region but partners with other Biobank groups within the Biosamples department globally to provide efficient support across AZ and our partner organisations.

The Biobank group works collaboratively to provide support within agreed service levels with a strong focus on our customers. We strive hard to understand what fits their needs best and to add value through our services. With an increased focus on the value and use of biobank samples we actively seek ways to improve our process or exploit new technology to build a cutting edge facility.


About the position
We are currently recruiting for a temporary Biobank Scientist in the AZ Gothenburg Biobank group within the global Precision Medicine and Biosamples organization. This position will provide the opportunity to work in a dynamic and enthusiastic environment whilst supplying a critical service to drug discovery projects. The work is highly collaborative with the team having a collective responsibility for the overall delivery.
The role is focused on supporting drug discovery projects within R&D Gothenburg by maintaining a high quality handling and storage of HBS and support projects with requested samples in a timely manner.

Responsibilities
As a Biobank Research Scientist you will be expected to:
-Work as part of the team rotating between the following typical tasks
-Receive and register incoming HBS
-Process requests for HBS to customers, including using automated liquid handler
-Manage customer orders using specialized informatics systems as well as databases
-Respond to customer queries via mail or telephone
-Partner with Biobank groups globally as well as internal and external customers
-Work closely with other groups in the organization
-Act upon day-to-day issues that occur whilst processing HBS samples to ensure continuous improvement
-Identify initiatives to improve efficiency or quality.

The group has a strong emphasis on continuous improvement which takes the form of individual and group projects within the team, the department and across Biobank groups within AZ.

The biobank team is a highly collaborative group working to tight delivery schedules so the ability to be comfortable working at a fast pace with a goal orientated and team focussed attitude is essential. Excellent communication skills with a proactive and service minded approach is key.

Your profile
• University degree in a Bioscience discipline and previous experience of laboratory work handling biological samples.
• Previous knowledge and experience (1 year) of biobanking is highly desirable.
• Experience of working with various IT solutions, including extensive knowledge of Excel, LIMS systems and database usage, is also a clear advantage.
• Experience of automated liquid handling is advantageous.
• Good analytical and problem-solving skills involving large and complex datasets is desirable.
• Excellent English, both spoken and written

• Ability to plan, perform and evaluate experiments to investigate improvement possibilities in a process.
• Knowledge of the regulatory framework of biological samples.
• Interest in logistics and developing processes through customer interactions and technology awareness.
• Drive and enthusiasm to solve the root cause of problems and not only overcome the presenting problem.
• Thrive on working in a committed team and gain satisfaction from the overall performance of the group

About the organisation
This position is a consultant assignment at AstraZeneca via QRIOS Life Science & Engineering in Göteborg for 8 months. During this time you will be employed by QRIOS Life Science & Engineering.
QRIOS employs curious experts in IT, Life Science and Engineering. We want to continue to attract the best employees, to continue to support our partners with the important competences you require. We are a recruitment and consulting company that is strongly inspired by those who never stop looking for new solutions. As we say, QRIOS MINDS GO FURTHER

Why AstraZeneca?

At AstraZeneca we’re dedicated to being a Great Place to Work. Where you are empowered to push the boundaries of science and unleash your entrepreneurial spirit. There’s no better place to make a difference to medicine, patients and society. An inclusive culture that champions diversity and collaboration. Always committed to lifelong learning, growth and development.

Ansök nu

Analytical Scientist

Forskare, farmakologi
Läs mer Aug 5
About the position
Inhalation Product Development (IPD) at AstraZeneca is a multinational organization that combines decades of experience in inhalation technology whether it is nebulization, pMDI or DPI. Our vision is to develop and provide to patients best-in-class, innovative and sustainable products to deliver medicine via inhalation.

We are now seeking an Analytical Scientist to join our dynamic Analytical Sciences team, focusing on the characterization of inhaled molecules within Inhalation Product Development in Gothenburg. This is a unique opportunity to play a pivotal role in the development of inhaled products for AstraZeneca. You will be part of a highly collaborative team of analytical experts within the inhalation area, contributing to analytical development and characterization of inhaled products.

Responsibilities
This job includes lab-based responsibilities, where you are expected to work collaboratively with colleagues in daily analytical deliveries, documenting your experiments carefully and to the right quality, utilizing both manual and automated analytical techniques to develop and deliver innovative inhaled medicines to patients.

Your profile
Essential for the role:
• BSc or MSc degree in Analytical Chemistry or other relevant scientific discipline (Biochemistry, Biotechnology..).
• Scientific knowledge within analytical sciences and technically skilled with analytical separation techniques such as liquid chromatography (UPLC).
• Strong scientific interest and ambition to develop yourself in the analytical sciences area as well as leaning analytical techniques used for inhaled products.
• Excellent communication skills in English, both oral and written.
• Understanding the principles and applications of GMP.

Desirable for the role:
• Experience in aerosol characterization techniques used for inhaled products, such as impactor analysis.
• Experience of working in a GMP environment.
• Experience with method development and validation.
• Experience with solving technical challenges and problems.
• Experience of analysis of small molecules.

About the organisation
This is a consultant assignment at AstraZeneca in Göteborg until 2025-03-31. During this time you will be hired by QRIOS.

About Astra Zeneca:
AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies - at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives - and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Ansök nu