Göteborg: Geotekniker till Linköping eller Göteborgskontoret

Hitta ansökningsinfo om jobbet Geotekniker till Linköping eller Göteborgskontoret i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Ansök via sgi.se
Om arbetsplatsen
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att ge stöd till kommuner, länsstyrelser och myndigheter avseende geoteknik i plan- och byggprocessen. Du kommer även att arbeta med kunskapsförmedling och utveckling inom geoteknikområdet.

Du kommer att ingå i SGI:s Planenhet som bland annat handlägger ärenden avseende detalj- och översiktsplaner, planläggning av infrastruktur och ärenden från mark- och miljödomstol. I tjänsten ingår även att utveckla vår verksamhet och delta i myndighetsövergripande samarbeten. Detta leder till många externa kontakter med främst myndigheter och kommuner. Arbetet innebär, förutom att leda egna uppdrag, även att medverka i andras uppdrag inom SGI:s verksamhet.

Tjänsten innefattar även medverkan i vår verksamhet med kunskapsförmedling, exempelvis kurser, seminarier och föredrag. Den som anställs kommer att ingå i SGI:s beredskapsorganisation som geotekniskt stöd till framförallt räddningstjänsten när ras eller skred inträffat eller kan befaras (TiB tjänsteman i beredskap).
Kvalifikationer
Vi söker dig med civilingenjörsexamen från Väg- och vattenbyggnadsprogrammet (Samhällsbyggnadsteknik) vid teknisk högskola eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör även ha erfarenhet inom geotekniskt utrednings- eller granskningsarbete.

För tjänsten behövs goda kunskaper inom släntstabilitet och grundläggningsteknik samt geotekniskt utrednings- och projekteringsarbete. Arbetslivserfarenhet av geotekniskt arbete i planprocessen och relaterad kunskap om Plan- och bygglagen samt arbete hos annan myndighet är meriterande.

Vi vill att du ska ha intresse för samhällets och geoteknikbranschens behov av utveckling. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är viktigt att du finner glädje i externa kontakter, uppskattar samarbete och kan inspireras av vårt samhällsuppdrag.
Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/
Kontaktpersoner
Helene Kennedy, Avdelningschef, Telefon 031 749 65 80, Maria Kristensson, Enhetschef 031-749 6585. Fackliga företrädare:Martin Holmén,SACO 013 201815 , Eva Albin, ST Telefon 013-20 18 29
Om SGI
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga skred, ras och erosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns även i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Geotekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Geotekniker.

Geotekniker till Linköping, Stockholm eller Göteborgskontoret

Läs mer Apr 8
Om arbetsplatsen
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi söker dig som har yrkeserfarenhet och är intresserad av att ge geotekniskt stöd till kommuner och länsstyrelser i plan- och byggprocessen.

 Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och för att kunna genomföra vårt samhällsuppdrag, behöver vi kunniga och engagerade medarbetare. Vi behöver även dra nytta av våra olikheter i bakgrund, erfarenhet och kompetens. Hos oss erbjuds du intressanta och varierande arbetsuppgifter som har stor betydelse för framtidens samhällsplanering. 

Vi arbetar med såväl forskning som rådgivning och kunskapsförmedling för att bidra till en säker och hållbar samhällsutveckling. Detta gör vi bland annat genom att ge stöd till myndigheter och kommuner i geotekniska frågeställningar. Samhällets behov av stöd för att förebygga risker och förhindra skador vid naturolyckor som ras, skred och erosion har ökat och kommer ytterligare att öka till följd av exploatering och den pågående klimatförändringen. Vi ser därför en ökad efterfrågan av vårt stöd vad gäller geotekniska frågeställningar i bland annat planprocessen.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att ge stöd till kommuner, länsstyrelser och myndigheter avseende geoteknik i planprocessen. Du kommer även att ge stöd till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) i ärenden som avser statsbidrag för förebyggande åtgärder mot naturolyckor samt arbeta med kunskapsförmedling och utveckling inom geoteknikområdet.

 Du kommer att ingå i SGI:s Planenhet som bland annat handlägger ärenden avseende detalj- och översiktsplaner, planläggning av infrastruktur och ärenden från mark- och miljödomstol. I tjänsten ingår även att utveckla vår verksamhet och delta i myndighetsövergripande samarbeten. Detta leder till många externa kontakter med främst myndigheter och kommuner. Arbetet innebär, förutom att leda egna uppdrag, även att medverka i andras uppdrag inom SGI:s verksamhet.

 Tjänsten innefattar även medverkan i vår verksamhet med kunskapsförmedling, exempelvis kurser, seminarier och föredrag. Den som anställs kommer att ingå i SGI:s beredskapsorganisation som geotekniskt stöd till framförallt räddningstjänsten när ras eller skred inträffat eller kan befaras (TiB tjänsteman i beredskap).
Kvalifikationer
Vi söker dig med civilingenjörsexamen från Väg- och vattenbyggnadsprogrammet (Samhällsbyggnadsteknik) vid teknisk högskola eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör även ha erfarenhet inom geotekniskt utrednings- eller granskningsarbete.

För tjänsten behövs goda kunskaper inom släntstabilitet och grundläggningsteknik samt geotekniskt utrednings- och projekteringsarbete. Arbetslivserfarenhet av geotekniskt arbete i planprocessen och relaterad kunskap om Plan- och bygglagen samt arbete hos annan myndighet är meriterande.

 Vi vill att du ska ha intresse för samhällets och geoteknikbranschens behov av utveckling. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är viktigt att du finner glädje i externa kontakter, uppskattar samarbete och kan inspireras av vårt samhällsuppdrag.

Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/

Ansök nu

Geotekniker

Läs mer Jan 24
Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028.

Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

Besök gärna https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggande geotekniker på exploateringsförvaltningen ingår du i ett geotekniskt team bestående av tre andra medarbetare med olika kompetensbakgrund som arbetar med geotekniska frågeställningar. Din närmaste kollega är förvaltningens geotekniska specialist. Ditt arbete utgår ifrån förvaltningens behov av geotekniskt stöd i projekt, huvudsakligen till projektledare som arbetar i planeringsskedet där även utbyggnads-och genomförandefrågor är aktuella att hantera. I arbetet ingår upphandlingsarbete av geotekniska konsulter. Du kommer att stödja förvaltningens projektledare som ansvarar för stadens statsbidragsansökningar till Myndigheten för samhällsskydd och beredskap samt Statens geotekniska institut. En annan arbetsuppgift är att utveckla och underhålla förvaltningens arbete med att tillgängliggöra geoteknisk information för andra aktörer inom stadens organisation. Stöd till andra förvaltningar och bolag i stadens organisation kan förekomma.

Tjänsten är placerad på mark- och miljöenheten på exploateringsförvaltningen. Du kommer att ingå i en enhet med cirka 15 kollegor med hög kompetens inom olika områden kopplat till mark- och miljöfrågor och du kommer att ha cirka 360 kollegor inom förvaltningen som tillsammans arbetar för att utveckla och bygga Göteborgs Stad. Vi anser det viktigt att hjälpas åt och med våra gemensamma kunskaper når vi längre.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning på masterprogramnivå inom geoteknik, till exempel Väg- och Vattenbyggnad eller Samhällsbyggnadsteknik. Du har minst 8 års arbetslivserfarenhet som geoteknisk handläggare och god kunskap inom geoteknik inriktad på geologiska förhållanden som råder inom Göteborgs stad. Du har arbetat med geotekniska analyser såsom stabilitetsberäkningar, sättningsanalyser och redovisningsarbeten. Du ska även översiktligt kunna använda GIS-verktyg för redovisning och enklare analyser. Du ska ha kunskap och erfarenhet av plan- och bygglagen. Erfarenhet av geotekniskt arbete på en myndighet och upphandlingsarbete, utifrån både beställar- och konsultperspektivet, är meriterande.

Du förväntas arbeta självständigt, strukturerat och vara nyfiken på förvaltningens uppdrag och roll i Göteborgs stad. Du strävar, att i samspel med förvaltningens geotekniska specialist, se helheten och förvaltningens behov. Behovsbilden ska leda till utvecklingsarbete inom vilket du är en genomförande kraft. I möte med andra är du serviceinriktad, kommunikativ och samarbetsinriktad. För rollen krävs det även att du har b-körkort.

I denna process kan intervjuer ske innan annonsen gått ut, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan nu.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Vi vill att exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Tekniksamordnare Geoteknik till SYSTRA AB

Läs mer Jan 16
Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? SYSTRA är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med över 10’000 anställda runt om i världen. Nu finns chansen för dig som brinner för teknik, utveckling och samordning att gå in i rollen som tekniksamordnare!
Som tekniksamordnare har du en central roll i att säkerställa att teknikområdets verksamhet är i linje med företagets övergripande mål. Rollen erbjuder ett utvecklande steg i karriären där du förväntas påverka strategiska beslut, styra kompetensutveckling och vara rådgivande vid marknadsarbete och rekryteringar. Du visar och utvecklar kontinuerligt vägen genom ett enhetligt arbetssätt som möjliggör samarbeten och tillvaratar erfarenheter. Du fångar upp och förmedlar kontakter gällande innovationsidéer och förbättringsförslag. Dessutom har du daglig kontakt med nätverksmedlemmar inom ditt ansvarsområde samt med andra tekniksamordnare.
Du kommer att lägga cirka 20% av en heltidstjänst på tekniksamordning, medan resterande tid förväntas du arbeta operativt som geotekniker i SYSTRAs uppdrag.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad geotekniker med minst 5 års erfarenhet i projekteringsuppdrag samt erfarenhet av att ha arbetat med Trafikverket som beställare. Du behöver inte vara expert inom alla delområden av teknikområdet, men däremot en kunnig generalist med mycket god förståelse för de olika ingående delarna. Som person trivs du i en samordnande roll där god planerings- och organisationsförmåga är av största vikt. Du är ambitiös, tar ansvar för ditt arbete och har förmågan att förutse de långsiktiga effekterna av dina beslut. Kommunikation är en av dina starkaste sidor, och du uttrycker dig väl både i skrift och tal. Samtidigt är du lyhörd och anpassar din kommunikation efter mottagaren.
Vad kan vi erbjuda dig?
SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur.
SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om våra tjänster och hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen.
Placeringsort och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på SYSTRA AB, med start enligt överenskommelse och med placering på något av våra kontor i Sverige. Du är placerad i linjeorganisationen utifrån stationeringsort och rapporterar till närmsta chef. För internt arbete i nätverket rapporterar du till affärsområdeschefen, och för SYSTRA-gemensamma arbetsuppgifter rapporterar du till respektive processägare.
Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss på:
Affärsområdeschef, Sara Lundgren
slundgren@systra.com


Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman
jekman@systra.com
Ansökan
Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Om SYSTRA GROUP
Med 10’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor.
SYSTRA-confidence moves the world
Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ansök nu

Driven Geotekniker till Sweco i centrala Göteborg!

Läs mer Jan 8
Är du en engagerad Geotekniker med ett brinnande intresse för geokonstruktion? Sweco söker nu en driven Geotekniker till deras team i centrala Göteborg. Hos dem får du möjlighet att arbeta med varierande projekt inom infrastruktur och bidra till hållbara lösningar. Om du vill utvecklas i en dynamisk miljö och arbeta nära både fälttekniker och uppdragsledare, är detta rollen för dig! Sök tjänsten redan idag!

Om rollen
Som Geotekniker på Sweco är du en del av ett hjälpsamt team som arbetar med handläggning och övergripande delar inom geokonstruktion. Du kommer att hantera flera olika projekt samtidigt, vanligtvis mellan 2-5, som omfattar infrastruktur gällande miljö, tid och kostnad. Projekten kan inkludera både ny- och ombyggnationer av vägar, broar, infrastruktur och järnväg.

I din roll som Geotekniker kommer du att samarbeta nära med uppdragsledare, fältpersonal och utredare. Du kommer att bidra med bedömningar, beräkningar, design, dokumentation samt utvärdering och arkivhantering. Du är delaktig i alla skeden av processen och har möjlighet att utvecklas utifrån ditt intresse och din kompetens. På Sweco har du en teknisk roll på kontoret och har nära kontakt med fältteknikerna som utför undersökningar och tester på plats.

Exempel på arbetsuppgifter
•Övergripande ansvar för att ta fram underlag till uppdragsledare och seniora kollegor.
•Dokumentera och hantera planering inför fältinsatser, analys, utredning, rapportering samt utvärdering och arkvihantering.
•Handläggning inför slutgiltiga rapporter tillsammans med seniora kollegor.
•Arbeta i program så som Slope, GS, Civil 3D och Conrad.
Som Geotekniker på Sweco är du en del av ett team på cirka 16 medarbetare, både juniora och seniora. Beroende på din tidigare arbetserfarenhet kan projekt variera. Sweco värdesätter sina medarbetares intresse och kompetens och stödjer din utvecklingsresa där din närmsta chef ser utvecklingsmöjligheter utifrån din kunskap snarare än ”rätt antal år” i branschen. Är du en driven person med ambitioner kommer du få möjlighet att nyttja dem och fortsätta utvecklas.

Din profil
För att trivas i rollen som Geotekniker på Sweco behöver du vara en driven och nyfiken person. Du har ett brinnande intresse för geoteknik. Du behöver vara kommunikativ och social där det värdesätts högt att du vill lära dig nytt men också lära ut den kunskap du besitter.

Skallkrav
•Civilingenjör/Masterexamen inom geoteknik, exempelvis väg- och vatten.
•1+ års arbetserfarenhet som Geotekniker
•Flytande i svenska och engelska, tal & skrift.
Om Sweco
Sweco är ett av Europas ledande konsultföretag inom samhällsbyggnation. Med över 22.000 anställda har man expertis inom alla discipliner och kan därmed erbjuda sina kunder specialistkompetens i såväl större som mindre uppdrag. Sweco arbetar aktivt för det gröna, hållbara samhället.

Sweco vill vara en arbetsplats präglad av mångfald. Fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå deras mål och eftersträvar mångfald i deras rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med deras kunder utvecklar våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 29 miljarder SEK.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Sweco.

Rekryteringsprocess
Låter tjänsten intressant?
För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Sweco. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!

Villkor
Start: enl. ö.k.
Omfattning: Heltid, tillsv, hybrid.
Arbetstid: Kontorstider 8-17, flex.
Ort: Göteborg.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

CAD ingenjör med inriktning mot berg- och geoteknik

Läs mer Jan 7
Om rollen
Vi erbjuder dig möjligheten att använda din tekniska kompetens och affärsdriv för att arbeta i framtidens hållbara samhällsprojekt. För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har en gedigen bakgrund inom bergprojektering i kombination med ett driv för samarbete, affären och ambition att föra tekniken framåt. Till din hjälp har du engagerade kollegor med lång erfarenhet och en organisation vars expertis sträcker sig över en mängd olika teknikområden. Om du är vår nya erfarna CAD-ingenjör - klicka på knappen ”Ansök här”/”Apply”.
Du kommer att tillhöra enheten geo- och bergteknik i Göteborg
Som vår nya erfarna CAD-ingenjör kommer du att vara en del av vår förändringsresa där fokus ligger på att förstå framtidens behov, både gällande teknisk och digital kompetens, och sedan omsätta det till nya affärsmöjligheter för våra kunder. Vi söker efter dig som drivs av att arbeta i spännande projekt där du kommer nära beställare och entreprenörer. Vi är just nu i byggskedet i Västlänken, i avslutande fas i byggskedet för Bohusbanan och i uppstartsfasen av våra nyligen vunna tunnelbaneprojekt som del av Gula linjen. Vi samarbetar multidisciplinärt på Ramboll både nationellt och internationellt.


Vi sitter i ljusa och luftiga lokaler I Gårda med närhet till både spårvagn och tåg vid Liseberg Station. På Ramboll tror vi på att hållbara människor skapar hållbara samhällen, därmed arbetar vi ständigt med frågor kopplat till ledarskap, hälsa, säkerhet och god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ta fram 3D-modeller för bergprojektering och tycker det är kul och utmanade att se hur framtidens bergprojektering kommer utvecklas
Ta fram 2D-ritningar i plan, profil och sektion för berg- och geoprojektering
Skapande av bergytemodeller
Färdighet i framtagande av relationsritningar
Kommer att arbeta med att samordna och leda medlemmar i teamet och i Rambolls Engineering Center i Indien

Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att:
Du har 5 år arbetslivserfarenhet
Du har 3 års erfarenhet av CAD-projektering inom berg- och/eller geoteknik
Meriterande är geologi-, bergteknik-, geoteknikerfarenhet och ledaregenskaper
Du har en högskoleutbildning, alternativt yrkeshögskoleutbildning inom CAD-konstruktion
Meriterande är att du arbetat med OpenRoads, AutoCAD, Civil 3D, Rhino, Grasshopper, Navisworks, GeoSuite
Talar svenska och engelska

Du är en person vars främsta drivkraft är att uppnå resultat i projekt som adderar reellt värde. Tack vare din strategiska infallsvinkel och samarbetsförmåga lyckas du möta våra kunders krav och leverera lösningar anpassade till morgondagens samhälle. Du är flexibel och trivs när du utmanas i intressanta projekt som inbegriper såväl lokalt som internationellt samarbete. För att du ska växa och utvecklas krävs ett ledarskap som stöder, coachar och inkluderar dig i strategiska beslut.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi ser fram emot din ansökan senast den 15 januari 2025.
Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är ett stiftelseägdt, internationellt teknik-, arkitekt- och managementkonsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting.
Jämställdhet, Mångfald och Inkludering
Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på job.advert.accessibility@ramboll.com med sådana förfrågningar.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från QRIOS Minds AB .

Engagerad geotekniker till SGI

Geotekniker
Läs mer Sep 25
Om arbetsplatsen
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Göta älvdalen är Sveriges mest skredbenägna region och samtidigt det område som bedöms påverkas mest av klimatförändringen framöver. Framtida skred skulle påverka både samhällsviktiga funktioner, riksintressen, Natura2000-områden och inte minst många som bor i Göta älvdalen.
Som geotekniker i sekretariatet för Göta älv får du möjlighet att minska riskerna i denna region, du kan göra skillnad, som är till nytta för hela samhället!
Arbetsuppgifter
Det är ett välfinansierat regeringsuppdrag som möjliggör att SGI kan arbeta enligt nya utredningsmetoder med projekt från behovsanalys och fram till färdig åtgärd, optimerad enligt den senaste kunskapen. Här blir du del av en engagerad och prestigelös projektgrupp som drivs av att förbättra förutsättningarna för de som bor och verkar längs Göta älv och samtidigt fördjupa sin kunskap inom geotekniska frågeställningar.
Du kommer att leda stabilitetsutredningar samt stötta våra kommuner i deras projektering och under åtgärdsfasen med stöd från kompetenta kollegor. Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt. Hos oss får du arbeta med helheten, Göta älv från Vänersborg till Göteborg är ett stort projekt. Sekretariatet har tillgång till en stor mängd undersökningsresultat. Såväl geotekniska beräkningsverktyg som GIS-program används i hög grad. I arbetet ingår att vara en del av SGI:s beredskapsorganisation som geotekniskt stöd till framför allt räddningstjänsten i händelse av eller vid tidiga indikationer på ras eller skred.
Kvalifikationer
Tjänsten kräver universitets- eller högskoleutbildning: civilingenjör (exempelvis väg och vatten eller samhällsbyggnad) eller liknande utbildning som av arbetsgivaren bedöms vara lämplig för tjänsten. För arbetet krävs goda geotekniska kunskaper, särskilt inom området släntstabilitet. Vi vill att du har erfarenhet av geotekniskt utredningsarbete samt projektering.

Vi löser våra uppdrag tillsammans, vilket innebär att du bör tycka om att jobba i grupp/team och att dela med dig av erfarenheter. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du har mycket god datavana och arbetar väl i Microsoft- Officepaket.
Vid urvalet kommer det att läggas stor vikt vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt uppdrag, spännande och utvecklande arbetsuppgifter med generös syn på kompetensutveckling samt en trevlig arbetsplats med medarbetare i fokus med stort engagemang och arbetsglädje. Vi har generöst med semesterdagar, möjlighet att till viss del arbeta på distans, individuell lön, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, m.m.
Kontakt
Kontaktpersoner: Per Bolin, Chef för Delegationen för Göta älv, Telefon 031- 7496595, Fackliga företrädare för Saco: Martin Holmén Telefon 013 201815 ellerAdnan Drobic Telefon 031-7786572. För ST Eva Albin Telefon 013-20 18 29 eller Oskar Alm Telefon 013-201825
Övrigt
Andra placeringsorter än Göteborg kan eventuellt diskuteras. Tjänsten är en tillsvidareanställning, men provanställning kan komma i fråga. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Varmt välkommen att ansöka via sgi.se

Ansök nu

Quality Assurance Advisor

Forskare, farmakologi
Läs mer Sep 2
Are you interested in a challenging opportunity within the Development Quality function in one of the world’s leading pharmaceutical companies?

The Development Quality function is responsible for quality oversight of the pharmaceutical development activities in AstraZeneca. We are now looking for a Quality Advisor with GMP focus and an eye for details to our Gothenburg team. AstraZeneca’s pharmaceutical development organizations manage all facets of the process of turning a molecule into a medicine which can be safely and effectively used by patients. The Quality Advisor role has a broad range of responsibilities to ensure all internal and external requirements are fulfilled for the AstraZeneca projects in the development phase.

About the position
Responsible for quality release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials
Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects related to drug product
Providing quality advice and approval of documentation related to equipments, facilities, IT systems and instruments e.g. maintenance, calibration, validation and change control
Providing proactive quality advice to support the development, implementation and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards
Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working

Responsibilities
As a Quality Advisor, you will work with early product development manufacturing and packaging teams and be responsible for Development Quality release of externally manufactured Drug Product and Investigational Medicinal Product for clinical trials. You are expected to assure that activities and processes across the development chain are delivered to appropriate standards to meet regulatory expectations and assure product integrity and acceptability.

You will develop and maintain a knowledge of the quality regulations and guidelines applicable to your area and a deep scientific understanding of the products that you are supporting. In your role you will have interactions with internal and external stakeholders.

Typical Accountabilities:
• Responsible for quality Release of manufactured Drug Product, Investigational Medicinal Product for clinical trials.
• Providing quality input to Manufacturing, Packaging, Labelling & Distribution activities.
• Providing proactive quality advice to support the development, implementation, and continuous improvement of GMP quality systems across the Clinical Supply functions and support implementation of agreed global standards.
• Support the pharmaceutical development functions with investigations of deviations, changes and other quality and compliance decisions in the development projects.
• Provide appropriate Quality Assurance input to business improvement projects.
• Operate as part of a global organisation with an integrated mindset to create an organisation with common processes and ways of working.

Your profile
Requirements:
• Degree in pharmacy or engineering (specializing in Pharmaceuticals)
• 2-3 years’ experience of working within a pharmaceutical GMP environment.
• Understanding of Quality Systems and GMP and related activities to Investigational Medicinal Product (IMP).
• Experience of documentation, deviations, changes, and other quality and compliance
decisions in the development projects.
• Experience preferably within a pharmaceutical manufacturing organization is desirable
• Understanding of Project Management processes is desirable
• Fluent in written and spoken English.

Softskills/personal skills:

• Good team working and networking skills.
• Capable of making effective decisions.
• Demonstrate drive and energy in the role to make a difference.
• Demonstrate a high degree of personal credibility.
• Comprehensive understanding of the pharmaceutical/drug development process.
• Good communicator with experience of interacting effectively across interfaces.

About the organisation
This is a consultant assignement for 12 months at AstraZeneca Göteborg. During this time you will be hired by QRIOS.

About Astra Zeneca:
AstraZeneca is a major international healthcare company engaged in the research, development, manufacture and marketing of prescription pharmaceuticals and the supply of healthcare services. But we are more than one of the world’s leading pharmaceutical companies – at AstraZeneca, we are proud to have a unique culture that inspires innovation and collaboration. Here, employees are empowered to express diverse perspectives – and are made to feel valued, energized and rewarded for their ideas and creativity.

Ansök nu

Projektledare större batterilager till Soltech Göteborg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Aug 27
Vi på Soltech Energy Solutions är en samhällsbyggare som driver den gröna omställningen av energisystemet med solenergi som plattform. Detta gör vi nationellt genom storskaliga nätanslutna markbaserade solcellsanläggningar, systemlösningar för energilager och s.k. hybridanläggningar som avlastar elnätet och bidrar till att lösa energi- och effektutmaningen. Vi är ett helägt dotterbolag inom Soltech-koncernen, en av de största spelarna på den svenska solenergimarknaden, och en trygg partner som med över 30 års erfarenhet i branschen vet hur man skapar hållbara, lönsamma och högkvalitativa energilösningar. Vi söker nu en erfaren projektledare för Business Unit ESS (Energy Storage Solutions), en fristående resultatenhet som arbetar med våra systemlösningar för storskalig energilagring.
Om tjänsten
Du är en drivande kraft i fortsatt utveckling och satsning på energilager och bidrar till vår gröna vision. Som den med det övergripande projektansvaret för EPC ESS-projekt kommer du att leda och fördela arbetet inom tilldelade projekt så att tjänsten levereras med rätt kvalitet, i rätt tid och inom projektbudget för att säkerställa en hög leveranssäkerhet. Du ser till så att projektet har nödvändiga resurser och att medarbetarna har nödvändig utbildning, och du upphandlar och avropar material och tjänster till projekten. Du leder arbetet på siten och är arbetsmiljö-, miljö- och kvalitetsansvarig för projektet under EPC-tiden. Vidare är du bolagets ansikte utåt och därmed dess representant för att bygga långsiktiga och förtroendefulla relationer med kunder och externa partners.?Du överlämnar färdigställt projekt till eftermarknad och service för att säkra dess kontinuerliga förvaltning enligt kontrakt med kund. Du ingår i ett välmående och växande team som idag består av 11 medarbetare, och utgår från Stockholm/Göteborg/Jönköping. Resor i Sverige förekommer, varför du behöver ha ett svenskt B-körkort.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har ett antal års erfarenhet som projektledare, gärna från större entreprenader inom bygg/mark/anläggning/infrastruktur/högspänningsel och liknande. Du har erfarenhet av mark-och entreprenadupphandlingar; kan de olika entreprenadformerna och förstår juridiken kring dessa liksom vikten av att ha en fungerande tidplan och att ha olika risker (som viten) under kontroll. Vi tror också att du har en högskoleingenjörs/civilingenjörsexamen inom bygg- eller maskininteknik, energi eller relaterat område - alternativt har förvärvat dina tekniska kunskaper på annat sätt. Det är bra om du är utbildad och certifierad inom en vedertagen projektmodell såsom PMI, och har du erfarenhet av batterilager, kravställningsarbete samt goda kunskaper inom entreprenadjuridik och upphandling baserat på ABT06, Ab04, AB-U eller liknande så blir ingen gladare än vi. Du får gärna ha arbetat med projektledning för bygg- och EPC-projekt samt ha erfarenhet av byggpraxis, planering, kontrakthantering, miljö- och säkerhetskrav etc. Du är en god kommunikatör och van att hantera kunder, investerare och beställare, samt brinner för och har god erfarenhet av att knyta och bibehålla stabila kundrelationer över tid. Med stort engagemang och ett systematiskt arbetssätt kombinerat med en förmåga att kritiskt granska uppgifter och på ett analytiskt vis dra slutsatser hur de skall tolkas, är du pådrivande i projekt och mån om att leverera kvalitet inom uppsatta tidsramar. Som person drivs av att åstadkomma förändring, du trivs med ett högt tempo och har ett intresse för hållbarhetsfrågor och förnybar energi. Du är en stabil, strukturerad och uthållig ledare som värdesätter samarbete och har fokus på långsiktiga mål.
Om verksamheten
Vi har både ambition och potential att vara ledande på den nordiska solenergimarknaden samt att vara bäst på att utveckla och sälja avancerade produkter och tjänster till många olika typer kunder inom fastighets, bygg- och energibranschen. Soltech Energy Solutions arbetar med större solcellsanläggningar på tak, solcellsparker, batteriparker och hybridparker. Vi vet att det är ett lagarbete och hur viktigt ett gott samarbete är både för att kunna ge våra kunder bästa möjliga lösningar och service, men också för att vi skall ha roligt på jobbet!
Soltech Energy Solutions är ett teknikdrivet tjänstemannaföretag bestående av duktiga ingenjörer, projektörer, projektledare, säljare m.m. och finns idag på orterna Stockholm, Jönköping, Göteborg, Falkenberg, Helsingborg och Malmö. För mer information: https://soltechenergysolutions.se/

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-DW1

Ansök nu

Labingenjör - hälsobolag

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Sep 18
På uppdrag av vår världsledande samarbetspartner söker vi nu en driven laboratorieingenjör med intresse att utveckla nya hälsofrämjande produkter. Konsultuppdraget kommer att starta omgående och vara baserad i Göteborg.
Uppdragslängden är 6 månader.

Om tjänsten
I rollen som laboratorieingenjör kommer du snabbt fördjupa dina labbfärdigheter och bredda ditt professionella nätverk. Du kommer att ingå i ett framgångsrikt labbteam vars gemensamma målsättning är att utveckla nya hälsofrämjande produkter med fokus på cirkulär hållbarhet.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
• Planera, testa, analysera och statistiskt utvärdera olika material som utvecklas inom bolaget.
• Presentera, dokumentera och rapportera testresultat
• Upprätthålla kunskap om testmetoder för att stötta kollegor på andra avdelningar i bolaget med specifika materialanalyser
• Delta i innovationsprojekt samt arbeta i tvärfunktionella team
• Utveckla, utvärdera och validera nya laboratoriemetoder för att möta konsumenternas och företagens behov

Vem är du?
För att ha rätt förutsättningar i rollen ser vi att du har:
• Teknisk universitetsexamen (minst kandidatexamen helst i kemi, mekanisk/material eller textil)
• God erfarenhet av statistisk analys och analytisk förmåga är meriterande
• God kommunikations- och presentationsförmåga i såväl skriftliga rapporter som i diskussioner
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av labbarbete i industrin!


Om verksamheten
Detta är ett konsultuppdrag hos kund i 6 månader till att börja med. Under tiden är du anställd hos oss på QRIOS.
QRIOS kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom olika branscher där du får möjlighet att påverka och utvecklas i din roll.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.qrios.se.

Ansök nu

Research Scientist Biosamples

Forskare, farmakologi
Läs mer Aug 26
Biobank scientists are responsible for the storage and timely supply of human biological samples (HBS) to AZ research projects. HBS are received from e.g. clinical studies or academic collaborations, stored in local biobanks and distributed to projects. The group primarily supports the Sweden Region but partners with other Biobank groups within the Biosamples department globally to provide efficient support across AZ and our partner organisations.

The Biobank group works collaboratively to provide support within agreed service levels with a strong focus on our customers. We strive hard to understand what fits their needs best and to add value through our services. With an increased focus on the value and use of biobank samples we actively seek ways to improve our process or exploit new technology to build a cutting edge facility.


About the position
We are currently recruiting for a temporary Biobank Scientist in the AZ Gothenburg Biobank group within the global Precision Medicine and Biosamples organization. This position will provide the opportunity to work in a dynamic and enthusiastic environment whilst supplying a critical service to drug discovery projects. The work is highly collaborative with the team having a collective responsibility for the overall delivery.
The role is focused on supporting drug discovery projects within R&D Gothenburg by maintaining a high quality handling and storage of HBS and support projects with requested samples in a timely manner.

Responsibilities
As a Biobank Research Scientist you will be expected to:
-Work as part of the team rotating between the following typical tasks
-Receive and register incoming HBS
-Process requests for HBS to customers, including using automated liquid handler
-Manage customer orders using specialized informatics systems as well as databases
-Respond to customer queries via mail or telephone
-Partner with Biobank groups globally as well as internal and external customers
-Work closely with other groups in the organization
-Act upon day-to-day issues that occur whilst processing HBS samples to ensure continuous improvement
-Identify initiatives to improve efficiency or quality.

The group has a strong emphasis on continuous improvement which takes the form of individual and group projects within the team, the department and across Biobank groups within AZ.

The biobank team is a highly collaborative group working to tight delivery schedules so the ability to be comfortable working at a fast pace with a goal orientated and team focussed attitude is essential. Excellent communication skills with a proactive and service minded approach is key.

Your profile
• University degree in a Bioscience discipline and previous experience of laboratory work handling biological samples.
• Previous knowledge and experience (1 year) of biobanking is highly desirable.
• Experience of working with various IT solutions, including extensive knowledge of Excel, LIMS systems and database usage, is also a clear advantage.
• Experience of automated liquid handling is advantageous.
• Good analytical and problem-solving skills involving large and complex datasets is desirable.
• Excellent English, both spoken and written

• Ability to plan, perform and evaluate experiments to investigate improvement possibilities in a process.
• Knowledge of the regulatory framework of biological samples.
• Interest in logistics and developing processes through customer interactions and technology awareness.
• Drive and enthusiasm to solve the root cause of problems and not only overcome the presenting problem.
• Thrive on working in a committed team and gain satisfaction from the overall performance of the group

About the organisation
This position is a consultant assignment at AstraZeneca via QRIOS Life Science & Engineering in Göteborg for one year. During this time you will be employed by QRIOS Life Science & Engineering.
QRIOS employs curious experts in IT, Life Science and Engineering. We want to continue to attract the best employees, to continue to support our partners with the important competences you require. We are a recruitment and consulting company that is strongly inspired by those who never stop looking for new solutions. As we say, QRIOS MINDS GO FURTHER

Why AstraZeneca?

At AstraZeneca we’re dedicated to being a Great Place to Work. Where you are empowered to push the boundaries of science and unleash your entrepreneurial spirit. There’s no better place to make a difference to medicine, patients and society. An inclusive culture that champions diversity and collaboration. Always committed to lifelong learning, growth and development.

Ansök nu