Göteborg: Inköpare till företag i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Inköpare till företag i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

Företaget är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- energiindustrin. Företaget ingår i en större koncern och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen. De har en stor kundbas i Skandinavien där tre av fyra svenska pappersbruk är levererade av detta företag.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Inköpare ansvarar du för att säkerställa order och leverans av beställningar från Företagets kunder. Du arbetar med att säkerställa införskaffning av komponenter i form av reservdelar dels inom området kommersiella komponenter, vilket innebär produkter enligt standard, dels ritningsbundna komponenter med specifika kravställningar. Vidare arbetar du mot avdelningarna för service och eftermarknad där behovet ofta uppstår vid planerade eller akuta reparationer/underhåll. Därav är processen från behov till beslut ofta kort och du arbetar efter korta ledtider. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion och stöttning av erfarna kollegor i teamet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, med fördel inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av processindustrin och teknisk förståelse är meriterande
• Du har god datavana/systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi ser att du som person har en förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt och ta egna initiativ. Vidare är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga eftersom du samarbetar internt med andra avdelningar samt har kontinuerlig kontakt med leverantörer. Då du hanterar varierande uppgifter med korta ledtider ser vi att du har en god struktur i ditt arbete och förmåga att planera utifrån prioriteringar. Vi ser även att du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inköpare.

Group Category Manager - Corporate & Professional Services

Läs mer Jul 8
Let us describe the challenge we offer
If you read this, you probably want to be a part of the Polestar adventure!
We know that today, electricity is not always generated in a sustainable way – but it could be. Material, manufacturing, transportation, and the usage of cars are all areas that need improvement. We do not have all the answers today, but it is our mission to tackle the issues and consequently improve the way we will live tomorrow. To be the best, we need the best.
Is this the adventure you are looking for?
What you'll do
In Polestar’s global Procurement team, you will have the responsibility of driving the work of securing short and long-term sourcing strategies, negotiate on different types of categories, contract and identify new suppliers/technologies, and develop existing supplier relationships within areas like Digital, Marketing, R&D, Design and other corporate functions. Contributing to maximizing the full value of the company.
As a Category Manager for Corporate & Professional Services you will have the responsibility to lead your team to collaborate with internal and external stakeholders to establish strategic relationships with our suppliers. In addition to coach the team to succeed in sustainable business relations, TCO and TVO -guidance and represent Procurement in new business development initiatives.
The main subcategories within Corporate and Professional Services are:
Human Capitals, including consultants
Facility Management
R&D services
General services, including legal, audit, financial, HR etc.

We believe that work-life balance is important, and of course, welcome our employees to work flexible hours and from home a couple of days per week. We believe in empowerment.
This role will report to Head of Global Indirect Procurement and is located at our HQ in Gothenburg, Sweden.
Your main tasks will include:
Co create Career and Competence Development Plan with your Team and follow up the progress.
Collaborate and be early involved with stakeholders to develop the supplier base to meet business needs
Accountable for end-to-end deliveries of the category team including Strategy, Sourcing and contract negotiations
Accountable for Category Business Plan for dedicated Commodities
Coach your team for achieving sustainability goals, total cost of ownership (TCO), quality, on time delivery, and project objectives
Participate in BRMs (Business Review Meetings) with key business partners and suppliers

Who you are
To succeed in this role we believe that you have a good communication skills, an inclusive leadership style and a yes-can-do approach. You will also benefit from a smart and nimble mind-set and an efficient way of working to be able to perform.
Strong networking skills in a global environment, to build professional relationship
A mature team player
Strong English language skills in speaking and writing
Positive and passionate - nothing is impossible mind-set
Approx. 5 years+ procurement experience
3 years+ experience of developing and leading procurement team with direct reports, global team preferred
University degree in engineering, business management or equivalent
Familiar with global indirect material/ NAP supply base

At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.

People at Polestar
We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.
We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.Interested?
Great! We are looking forward to receiving your application as soon as possible. We will start the recruitment process immediately.
Are you ready for the journey? Which is electric by the way...

Ansök nu

Operativ inköpare till globalt bolag

Läs mer Aug 28
Om tjänsten

Nu söker vi två operativa inköpare till vår kund som är placerad i Göteborg med start så snart som möjligt. Vill du jobba inom ett stort bolag med utvecklingsmöjligheter och internationella kontakter? Skulle du dessutom beskriva dig själv som lösningsorienterad, flexibel och strukturerad? Då kan rollen som operativ inköpare passa dig. Tjänsten riktar sig främst till dig som har grundläggande kompetens från arbetslivet inom inköp eller supply chain management och vill fortsätta utvecklas.



I rollen som operativ inköpare är ditt huvudansvar att säkerställa att leveranskedjan går smidigt och effektivt framåt. Du ser till att det är ett jämnt flöde av komponenter i lager samtidigt som att du säkerställer kostnaderna. För att trivas i rollen bör du vara bekväm i att kommunicera på engelska eftersom du kommer löpande ha kontakt med leverantörer från olika delar av världen. Vi ser att du är en person som gillar att jobba självständigt och vågar testa dig fram, du ser helt enkelt till att jobbet blir gjort och är inte rädd för att misslyckas. Nedan kommer en sammanfattning av de vanligaste förekommande arbetsuppgifterna i rollen:



Göra beställningar och följa upp leveranser 
Övervaka lagernivåer, prognostisera efterfrågan och förhindra lagerbrist eller överskott
Kontrollera fakturor mot leveranser
Hantera inköpsordrar och uppdatera register
Delta i möten med leverantörer men även interna möten 
Arbeta nära med tvärfunktionella team för att säkerställa att processerna kring inköp går i linje med företagets mål
Utvärdera och hantera leverantörsprestanda och implementera förbättringar som behövs

Vi söker dig som har
Har minst 1-2 års erfarenhet av inköp, upphandling eller supply chain management 
Har relevant utbildning inom inköp/supply chain management eller liknande område 
Har kunskap av affärssystem, gärna Dynamics 365 Business Central och Microsoft Office
Talar och skriver flytande svenska och engelska 
Gärna har ett intresse för teknik, till exempel från en tidigare roll eller bransch


Det är meriterande men inte ett krav om du har erfarenhet av att köpa in råmaterial.

För att lyckas i rollen är du en driven och nyfiken person med stort fokus på hög kvalitet, leverans och kostnad. Du har en grundläggande förståelse för leveranskedjan och vilka följder olika beslut kan resultera i. Som person är du uppmärksam på detaljer och noggrann i ditt arbete. Vidare tycker du om att jobba strukturerat och systematiskt där du lägger upp din dag på ett effektivt sätt. Det kommer även finnas möjlighet att åka på jobbresor eftersom vår kund verkar globalt vilket du bör tycka är spännande och ett perfekt tillfälle att bygga starka relationer.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO. Avsikten och målet är att du på sikt blir anställd hos vår partner förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet. 



Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till hybridarbete
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Lön och förmåner: Fast månadslön
Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

SENIOR BUYER

Läs mer Jun 13
Job DescriptionTo our client we are now looking for a Senior Buyer! In the role you will support the Indirect Procurement department and temporarily perform the function of a senior buyer for Consulting Services and Human Resources Services. Your responsibility will be to carry out local, regional and global tenders as well as renegotiate contracts and cantractual terms etc.

Qualifications You have knowledge within Human Resources Services.
You have experience with negotiations within consulting services.
You are fluent in English in speech and writing.
Fleet Management Procurement knowledge is meritorious.


Personal Qualities To thrive in the role ofa Senior Buyer, you need to be self-driven, open-minded, and flexible, thriving under challenging conditions. Strong interpersonal and influencing skills are crucial for engaging with senior stakeholders. These qualities ensure effective procurement management and successful stakeholder engagement.

Company DescripitonOur client is a global leading company in hygiene and health. They are listed on the stock exchange in Sweden and have sales in about 150 countries under globally leading brands. Here, diversity, equal conditions and inclusiveness are valued. Our client is located in Gothenburg.

About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!

When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life

SalaryAs agreed.

Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start as soon as possible and the assignment is expected to run until 2024-09-30with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

Strategisk inköpare

Läs mer Aug 24
Arbetsbeskrivning
Som konsult inom strategiskt inköp kommer du att utveckla och implementera strategier som stödjer kundens långsiktiga mål. Du kommer att förhandla och upprätthålla avtal med både befintliga och nya leverantörer, genomföra marknadsanalyser för att identifiera trender och möjligheter som påverkar material- och tjänstetillgänglighet samt prissättning. I nära samarbete med interna klienter kommer du att identifiera inköpsbehov, utveckla marknadsprofiler och definiera acceptabla servicenivåer. Du hanterar och driver inköpsaktiviteter med särskilt fokus på kostnadsreducering och hållbarhet, och du har även möjlighet att leda och coacha mindre erfarna kollegor samt driva förändringsinitiativ inom digitalisering och hållbarhet.

Ansvarsområden
Skapa och implementera långsiktiga strategiska inköpsplaner som stödjer kundens affärsmål och säkerställer konkurrenskraftiga fördelar.
Etablera och underhålla starka relationer med både befintliga och nya leverantörer för att säkerställa leveranssäkerhet, kostnadseffektivitet och kvalitet.
Genomföra förhandlingar om pris, leveransvillkor och kontraktsvillkor med leverantörer för att optimera kundens inköpsvillkor.
Utföra analyser av marknadsdynamik, inklusive prisutveckling, tillgång och efterfrågan, samt identifiera potentiella risker och möjligheter.
Initiera och driva kostnadsreduceringsprojekt genom effektiviserade inköpsprocesser och innovativa lösningar.
Koordinera och leda integrationsplaner för nya leverantörer, i samarbete med interna intressenter, för att säkerställa smidig övergång och implementering.
Driva initiativ för att integrera hållbarhetsmål och digitala lösningar i inköpsstrategin för att framtidssäkra verksamheten.
Samarbeta tätt med interna avdelningar, såsom produktion, logistik och kvalitetssäkring, för att säkerställa en effektiv och sammanhängande inköpsprocess.
Implementera processer för leverantörsrelationshantering och kontinuerliga förbättringsprogram för att maximera värdet av inköpsaktiviteter.
Sammanställa och analysera data för att skapa rapporter om inköpsprestanda, trender och framsteg mot uppsatta mål.


Kvalifikationer
Du har minst fem års relevant erfarenhet av strategiskt inköp, gärna inom industrisektorn.
Du har en högskoleutbildning inom handel, teknik eller liknande.
Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Du har en stark förmåga att arbeta självständigt och hantera komplexa och krävande projekt.
Du är en skicklig förhandlare och en lagspelare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

INKÖPARE – ENTREPRENAD

Läs mer Jun 3
ArbetsuppgifterVi söker nu en Entreprenadinköpare till vår kund i Göteborg. Här kommer du ansvara för ett brett utbud av inköpsprojekt inom kategorin Entreprenad på Group Procurement. I din roll kommer du att ansvara för upphandlingar, leverantörer och kontrakt.
Du kommer bli en del av ett team där atmosfären präglas av att man hjälper varandra och delar med sig av kunskap med ett lösningsorienterat förhållningssätt.
Exempel på arbetsuppgifter:
Utföra och delta i inköpsprojekt.
Ansvara för leverantörer, leverantörsstyrning och kontrakt.
Leverera förbättringar, effektiviseringar och besparingar.
Lägga inköpsorder för större inköp/upphandlingar och möjliggöra effektiva digitala lösningar inom kategorin.

Mer information om uppdraget och arbetsuppgifter får du i ett senare skede i processen.
Kvalifikationer Du har en relevant universitetsexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har några års erfarenhet av inköp inom entreprenad.
Du har god kännedom och erfarenhet av entreprenadvillkor- och juridik.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du ha ett metodiskt arbetssätt och god förmåga att prioritera tid och fokus på rätt sak. Vidare är du social, trivs att arbeta såväl i team som självständigt och motiveras av att effektivisera och förbättra.

Företagspresentation
Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.

Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas pågå under en löpande period där det även finns chans till direktanställning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Göteborg. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vänligen notera, befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Teknisk säljare med produktansvar till Kistler Nordic

Key account manager
Läs mer Sep 9
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kistler Nordic AB.

Om företaget:

Kistler Nordic är en ledande aktör inom sensor- och mätsystem, specialiserade på att leverera högprecisionslösningar för industriell mätteknik. Med sitt ursprung i Schweiz och över 60 års erfarenhet globalt, är Kistler en etablerad aktör i branschen. På Kistler Nordic har de anpassat den schweiziska precisionen till den nordiska marknaden och erbjuder skräddarsydda lösningar för sina kunder inom områdena fordonsindustri, medicinteknik samt forskning och utveckling. Som företag präglas de av en kultur där innovation, teknisk expertis och kundfokus står i centrum. Här erbjuds du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där tekniska utmaningar möts med öppet sinne och samarbete, samtidigt som du bidrar till att forma framtidens mätteknik!

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare får du chansen att kombinera teknisk expertis med kund- och produktfokuserad konsultation. Här är du inte bara säljare, du blir en teknisk konsult som hjälper kunder att hitta de bästa lösningarna. Du arbetar med elektromekaniska spindlar, servodrifter med linjärenheter och inbyggda kraftenheter med systemlösningar. Dina kunder finns främst inom tillverkningsindustrin, automotive och/eller underleverantörer till dessa. Du tar över befintliga kundrelationer, främst med maskinbyggare, vilket innebär att du bygger långsiktiga relationer via nätverk och kontakter. Du agerar produktansvarig och som länk mellan kunden och teamen i Tyskland och i Schweiz. När en lösning implementeras är du med på plats och bidrar med teknisk support under drifttagningar. Du erbjuds produktutbildningar digitalt och på plats i Tyskland och Schweiz. Tjänsten innehåller resor, uppskattningsvis 40–60 hotellnätter per år i Sverige och 1–2 tillfällen utomlands.

• Agerar teknisk konsult där du hjälper kund hitta de bästa lösningarna
• Arbete med elektromagnetiska spindlar, servodrifter med linjärenheter och inbyggda kraftenheter tillsammans med systemlösningar
• Kunderna finns i tillverkningsindustrin, automotive och/eller underleverantörer till dessa
• Kundrelationer nyggs främst genom befintliga kundern
• Produktansvarig och teknisk länk mellan kund och teamet i Tyskland och Schweiz
• Rollen inkluderar resor, cirka 40-60 hotellnätter i Sverige och 1-2 tillfällen utomlands

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av arbete inom områdena automation, styrsystem och/eller servodrifter
• Det är meriterande om du är insatt i automotivebranschen och dess underleverantörer
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi tror att du som söker är en person som har ett starkt tekniskt intresse som visar sig genom att du har en väl utvecklad problemlösningsförmåga och en lösningorienterad inställning. Vidare är du tränad i att komma med olika infallsvinklar i arbetsrelaterade frågor för att driva problem eller lösningar vidare. Då rollen innebär ett nära och långsiktigt samarbete med kunder och Kistlers supportteam i andra länder tror vi också du har intresse och förmåga att samarbeta med andra. Då rollen innefattar olika typer av relationer och yrkespersoner ser vi också att du trivs i ett sammanhang där du driver olika dialoger och att du trivs med att initiera samtal och driva dem. Då du arbetar i parallella projekt tror du också du är en person som trivs med att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter och att du har ett strukturerat arbetssätt för att driva dina processer vidare.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här.

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Embedded Software Consultant to global automotive manufacturer!

Civilingenjör, el-tele
Läs mer Sep 9
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

This is a consulting assignment with good opportunities for over-recruitment. In this role you will initially be employed by Bravura, and it is stated that the company intends to offer you employment with them in the long term.

Om företaget:

The company operates in the automotive industry. You will receive more information about the company during the recruitment process.

Arbetsuppgifter:

In the role as Embedded Software Consultant, you will join the Thermal Management which is a department within Vehicle Technology responsible for developing, delivering, and maintaining an optimized complete thermal management system. This is including cab climate and vehicle cooling & heating systems for ICE, BEV, and Fuel cell vehicles. They are responsible for the thermal management platform from cradle to grave, both Hardware and Software.

To succeed in the role you need to understand the final customer needs and apply your knowledge to develop technical concepts and solutions that satisfy customer and business needs.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Master's Degree in Computer, Electrical/Electronic or similar
• Embedded Software development experience
• Experience with control strategy and SW verification
• Experience of functional verification and system tuning/calibration

We believe you are a person who is driven, business-oriented and innovative. You are interested to solve problems in a structured and effective way. You are a person with a genuine interest in technology as well as people. You feel accountable for the tasks you take on and you are self-motivated by driving changes in a complex environment.

We also think you have:
• An open mindset to learn & grow. Share your knowledge with others
• Good networking skills on a local and global basis and you have an ability to understand and accept cultural differences
• Good communication and presenting skills both in text and verbally (English)

Övrig information:

Start: Upon agreement
Location: Gothenburg
Salary: Upon agreement

Ansök nu

Software Embedded Consultant to global automotive manufacturer!

Civilingenjör, el-tele
Läs mer Sep 9
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

This is a consulting assignment with good opportunities for over-recruitment. In this role you will initially be employed by Bravura, and it is stated that the company intends to offer you employment with them in the long term.

Om företaget:

The company operates in the automotive industry. You will receive more information about the company during the recruitment process.

Arbetsuppgifter:

In the role as Software Embedded Consultant, you will join the Thermal Management which is a department within Vehicle Technology responsible for developing, delivering, and maintaining an optimized complete thermal management system. This is including cab climate and vehicle cooling & heating systems for ICE, BEV, and Fuel cell vehicles. They are responsible for the thermal management platform from cradle to grave, both Hardware and Software.

To succeed in the role you need to understand the final customer needs and apply your knowledge to develop technical concepts and solutions that satisfy customer and business needs.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Master's Degree in Computer, Electrical/Electronic or similar
• Embedded Software development experience
• Experience with control strategy and SW verification
• Experience of functional verification and system tuning/calibration

We believe you are a person who is driven, business-oriented and innovative. You are interested to solve problems in a structured and effective way. You are a person with a genuine interest in technology as well as people. You feel accountable for the tasks you take on and you are self-motivated by driving changes in a complex environment.

We also think you have:
• An open mindset to learn & grow. Share your knowledge with others
• Good networking skills on a local and global basis and you have an ability to understand and accept cultural differences
• Good communication and presenting skills both in text and verbally (English)

Övrig information:

Start: Upon agreement
Location: Gothenburg
Salary: Upon agreement

Ansök nu

Elkonstruktör till Omexom

Civilingenjör, konstruktion, elkraft
Läs mer Sep 3
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Omexom.

Om företaget:

Omexom är en ledande aktör inom energisektorn med fokus på framtidens energilösningar. De är en del av VINCI Energies, ett av sex affärområden inom den franska industrikoncernen VINCI som har över 200 000 anställda över hela världen. Omexom bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur inom eldistribution, järnvägssystem och belysning. Omexom söker nu en projektledare till ett av deras nyaste affärsområden, Renewable Energies, i Göteborg. Där skulle du bli en del av ett sammansvetsat team om fyra personer och tillsammans arbetar ni mot framtidens energilösningar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som elkonstruktör erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att konstruera och projektera anbud för potentiella och befintliga kunder inom förnybar energi, ett arbete som är varierat där du blir en nyckelperson i Omexoms projekt. Rent konkret kommer du utveckla tekniska lösningar och ritningar för ställverk. Du säkerställer att dessa är anpassade för både nuvarande och framtida behov såväl som säkerhetskrav och kostnadseffektivitet. Därtill tar du fram specificeringar och tekniska underlag för upphandling av material och utrustning. Du kommer att tillhöra ett nytt affärsområde inom en stor koncern. Detta innebär att du får tryggheten och resurserna från en etablerad organisation samtidigt som du arbetar i ett snabbrörligt team som präglas av entreprenörsanda och dynamik – nästan som i en start-up.

• Konstruera och projektera anbud för potentiella och befintliga kunder inom förnybar energi
• Utveckla tekniska lösningar och ritningar för ställverk samt layouter för energilager
• Tillhöra ett nytt affärsområde inom en stor koncern
• Snabbrörligt team som präglas av entreprenörsanda och dynamik

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom elektroteknik, elkraft eller en likvärdig relevant utbildning.
• Mellan 3–7 års erfarenhet av projektering och konstruktion inom elkraft, med fokus på ställverk, kraftsystem eller transformatorstationer
• Kunskaper inom elkraftssystem och tillhörande standarder, samt erfarenhet av att rita ellinjescheman; tidigare erfarenhet av att konstruera ställverk är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i projekt inom både industri och infrastruktur ses som en fördel

För att lyckas i rollen har du en förmåga att arbeta självständigt och driva dina åtaganden från start till mål. Du är lösningsorienterad, noggrann och bekväm med att fatta beslut. Dessutom trivs du i ett snabbrörligt team som kännetecknas av entreprenörsanda och dynamik. Denna miljö ger dig möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens energilösningar i en omgivning som är både stabil och innovativ.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg, EA Rosengrensgata 28 B
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare till Omexom

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Sep 3
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Omexom.

Om företaget:

Omexom är en ledande aktör inom energisektorn med fokus på framtidens energilösningar. De är en del av VINCI Energies, ett av sex affärområden inom den franska industrikoncernen VINCI som har över 200 000 anställda över hela världen. Omexom bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur inom eldistribution, järnvägssystem och belysning. Omexom söker nu en projektledare till ett av deras nyaste affärsområden, Renewable Energies, i Göteborg. Där skulle du bli en del av ett sammansvetsat team om tre personer och tillsammans arbetar ni mot framtidens energilösningar.

Arbetsuppgifter:

I rollen som projektledare erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att projektleda och driva projekt framåt samtidigt som du arbetar nära projektorganisationen. Du samordnar tidsplaner och kontakter mellan beställare, underentreprenörer samt leverantörer och stort fokus ligger vid att bygga kontakter både internt och externt. Därtill sköter du inköp av material, ansvarar för säkerheten ute på site samt förvaltning av både befintliga och nya kunder. Resor är en naturlig del av tjänsten där övernattningar förekommer. Du kommer att tillhöra ett nytt affärsområde inom en stor koncern. Detta innebär att du får tryggheten och resurserna från en etablerad organisation samtidigt som du arbetar i ett snabbrörligt team som präglas av entreprenörsanda och dynamik – nästan som i en start-up.

• Projektleda och driva projekt framåt inom förnybar energi
• Samordna tidsplaner och kontakter mellan beställare, underentreprenörer och leverantörer
• Sköta inköp av material och ansvara för säkerheten ute på siterna
• Snabbrörligt team som präglas av entreprenörsanda och dynamik

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Teknisk eftergymnasial utbildning, exempelvis inom automation, el eller annan teknisk civilingenjörsutbildning
• Erfarenhet av rollen som projektledare och verksam inom teknisk bransch, gärna inom elkraft eller energisektorn
• Goda kunskaper i projektmetodik
• Flytande i engelska och svenska, tal och skrift
• Körkort B

För att trivas i rollen som projektledare hos Omexom är du en lagspelare med god samarbetsförmåga, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du har utmärkta kommunikations- och ledaregenskaper, vilket gör att du effektivt kan leda projektteam och kommunicera med olika intressenter. Därtill har du förmågan och trivs i en självgående roll där du ansvarar för att driva projektet hela vägen fram. Vidare trivs du i ett snabbrörligt team som präglas av entreprenörsanda och dynamik. Denna kombination ger dig möjligheten att vara med och forma framtidens energilösningar i en miljö som är både stabil och innovativ.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg, EA Rosengrensgata 28 B
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker till Kaffergreven

Installationstekniker
Läs mer Aug 16
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kaffegreven.

Om företaget:

Kaffegreven är ett Göteborgsbaserat företag som arbetar med att leverera kaffe- och fikalösningar till arbetsplatser. De levererar rikstäckande runt om i Sverige och har sitt kontor och showroom i Mölndal. På Kaffegreven är det viktigt att deras kaffemaskiner och automater är av hög kvalitet, och erbjuder därför noggrant utvalda produkter från erkända varumärken. Vidare har de dessutom en bred kaffeportfölj som kompletterar erbjudandet. Företaget är en helhetsleverantör med ambitionen att sätta guldkant på arbetsplatsen. Tillsammans med kunden skräddarsyr Kaffegreven unika lösningar och tänker utanför ramarna för att hitta nya koncept.

Arbetsuppgifter:

Som servicetekniker hos Kaffegreven arbetar du i en bred roll med fokus på hantering av serviceuppdrag. Ditt primära ansvarsområde är installation och reparation av kaffemaskiner ute hos kund, vidare renoverar du kaffemaskiner inne på företagets lager. Du är även behjälplig med hygienservice och leveranser vid behov. Som tekniker arbetar du i ett team där alla har sina fördelade uppdrag, men är givetvis även behjälplig dina kollegor vad gäller andra serviceuppgifter. Större delen av dagen arbetar du ute hos kunden med fokus på leverans och service, men utgår ofta från kontoret vid start av dagen.

• Hantering av serviceuppdrag, utföra installationer och reparationer ute hos kund
• Hantering av hygiensservice och leveranser vid behov
• Reparation av kaffemaskiner på företagets lager
• Administration av serviceuppdrag

Eftersom Kaffegreven har väldigt stort fokus på kvalité och service är det såklart ett stort plus om du som servicetekniker dricker kaffe. Det är inte sällan som du skall justera smakinställningar och det underlättar om du förstår vad kunden vill och inte vill ha i smakpreferenser. Utbildning inom området erbjuds.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Teknisk färdighet, starkt meriterande med erfarenhet i en liknande roll alternativt inom branschen
• B-körkort, truckkörkort är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl ta som skrift

Vi söker dig som trivs i en roll med daglig kundkontakt, där du har en serviceinriktad och kommunikativ förmåga. Du drivs av att hjälpa kunder och arbetar för att hitta den bästa lösningen. Vidare har du en god samarbetsförmåga och trivs i en flexibel arbetsmiljö där du ställer upp när det behövs. Därtill är du van vid att arbeta självständigt och driver ditt eget arbete framåt med en god struktur.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu