Göteborg: Säljare till Restaurangakuten i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare till Restaurangakuten i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet:

Om rollen: - arbeta både på kontoret och hos kunder. Sälja och informera om produkter. Deltid enligt behov för flexibilitet. Provisionsbaserad lön.
Vi söker dig som:
- är resultatinriktad och trygg i din förmåga.
- har en positiv attityd som smittar av sig.
- skapar och underhåller relationer.
- har erfarenhet av försäljning och service (krav).
Dina arbetsuppgifter: Prospektering av nya kunder (telefon och platsbesök). Uppföljning av kundsamtal. Bearbetning av leads och identifiering av affärsmöjligheter. Rapportering mot mål.
Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll med möjlighet att göra skillnad med din insats. Välkommen att söka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Innesäljare.

Mötesbokare

Läs mer Sep 4
Jobbbeskrivning
Är du student med en termin kvar av dina studier och ivrig att börja samla på dig erfarenhet redan nu? Drömmer du om att bli en del av ett framgångsrikt säljteam, lära dig grunderna i försäljning och efter dina studier kliva in i en rådgivarroll riktad mot företag? Om svaret är ja, är din plats hos Advisera, tillsammans med branschens toppsäljare!"Vi värderar högt ansvarsfulla, drivna och serviceinriktade individer! För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team.
Om Advisera:
Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen.
Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare.
Din roll som Mötesbokare / Junior Företagsrådgivare:
Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Det ger mycket goda förtjänstmöjligheter. Fokus ligger på prospektering och mötesbokning av både nya och befintliga kunder.
Tjänsten ger dig möjlighet vara med på en spännande resa. Du har stor möjlighet till personlig utveckling i ett ledande och expanderande bolag. Rollen innebär stort eget ansvar och du har frihet att påverka din egen vardag.
Några ord från chefen: ”I Göteborgsteamet präglas vår dag av en stark gemenskap där säljsamtal, glädje och ständig utveckling är kärnan. Vi blir bättre för varje dag. ”
Arbetsuppgifter:
Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du successivt att börja boka möten åt våra Företagsrådgivare.Din huvudsakliga uppgift är mötesbokning, men du kommer också att lära dig om hela försäljningsprocessen; prospektering, mötesbokning, kundmöte, behovsanalys, analys, presentation av lämplig lösning för kunden, signering, implementering, drift och uppföljning.
Personliga egenskaper:
Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer
Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten
Är socialt kompetent med hög moral och etik
Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk


Vi ser gärna att du:
Studerar relevant utbildning ochhar en temin kvar avdina studier
Serviceinriktad och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar
Strukturerad, målinriktad och affärsdriven
Innehar B-körkort
Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning


På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium.
Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta Jenny@advisera.se.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

Ansök nu

Konsultuppdrag innesäljare för kunds räkning

Läs mer Sep 2
PS Partner söker en innesäljare till ett konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget är på 100% i 6 månaders tid.
Vi letar efter digsom brinner för att utveckla affärer och försäljning! Som älskar att arbeta med människor! Någon som vill arbeta på ett företag som verkligen gör skillnad!Är det Dig vi letar efter?
Du kommer att:- Via telefonsamtal, digitala möten och mejl, skapa affärer med hjälp av kundens produkter som i sin tur stärker ekonomin hos dina framtida kunder- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.- I dialog med Säljledare löpande planera och presentera ditt arbete.- Logga dina besök och ditt arbete löpande i vårt affärssystem.- Planera och genomföra dina kontakter/samtal enligt företagets säljstrategi och mötesstrategi.- Bygga så väl stora som små affärer med hjälp av vår produktportfölj.- Med företagets mål som grund optimera försäljningen- Löpande logga/koppla dina kontakter/samtal i Outlook och uppdatera kundinformation i vårt system.- På ett affärsmässigt och proffsigt sätt engagera de människor du har kontakt med.För att lyckas i rollen krävs det att du är affärsmässig, driven och resultatorienterad. Du har ett stort intresse att utvecklas och du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang tillsammans med dina kollegor. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, trivs med att arbeta självständigt och tar dig gärna an nya utmaningar och arbetsuppgifter. Du är inspirerande som person och trivs som bäst när du träffar kunden.

Det är bra om du har- Erfarenhet från försäljning.- Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.- Goda kunskaper i svenska tal och skrift.

AnsökanSkicka in din ansökan/intresseanmälan så snart som möjligt, vi arbetar med ett löpande urval. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Arvid Petersson 0761779488

Ansök nu

B2B säljare med lön utan tak

Läs mer Maj 17
Är du trött på att aldrig få den lön du förtjänar? Då har du kommit helt rätt.
Vi tror på att belöna hårt arbete och framgång, vilket är varför vi erbjuder de mest generösa provisionerna på marknaden. Men det är inte allt! Vårt moderna kontor ligger centralt i Göteborg och kommer att bli din andra hemmaplan där du kan utvecklas och klättra inom företaget.
Vi letar efter någon som brinner för att leverera och krossa sina uppsatta mål. Någon som är redo att köra all in måndag till fredag med ett vinnar-mindset. Och om du dessutom kan uttrycka dig felfritt på svenska, då kanske du är precis den vi är ute efter!
Vad vi erbjuder
Försäljning för de största varumärkena i Sverige som Tre och Telenor
Marknadens högsta provisioner
Daglig coachning
Resetävlingar och priser

Vem vi söker
Kan arbeta heltid, måndag – fredag
Behärskar svenska flytande i tal och skrift
Är målinriktad och mot
Är ambitiös och har stora mål och drömmar

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag och ta första steget mot en framgångsrik karriär med oss i hjärtat av Göteborg!

Ansök nu

Innesäljare och prospekterare till Västsvenska Handelskammaren

Läs mer Aug 19
Om tjänsten

Tillsammans med vår partner Västsvenska Handelskammaren söker vi en engagerad och resultatorienterad Innesäljare och prospekterare. Vill du få möjligheten att jobba i en utvecklande roll med ett av regionens starkaste varumärke? Då kan den här rollen vara lämplig för dig. Vi söker dig som brinner för att hitta nya affärsmöjligheter och drivs av att nå uppsatta mål. Du kommer att arbeta med prospektering, försäljning samt konvertering av inkommande leads. Du förväntas stötta teamet som prospekteringsstöd samt driva egen försäljning.



Som innesäljare och prospekterare erbjuds du att jobba i en stimulerande och utvecklande yrkesvardag i en spännande organisation med högt tempo och frihet under ansvar. Du är ansiktet utåt för ett starkt varumärke och får en betydelsefull roll hos Västsvenska Handelskammaren som är med och formar Västsveriges framtid. Dessutom får du möjligheten att jobba tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor i en positiv och prestigelös arbetsmiljö. 



Ansvarsområdet innebär följande: 

Prospektering: Du kommer aktivt att söka och identifiera potentiella kunder genom olika kanaler som LinkedIn, CRM system, sociala medier eller andra relevanta plattformar.
Prospekteringsstöd: Du prospekterar både för egen försäljning men agerar också som prospekteringsstöd i första hand för bolagets specialistrådgivare för affärsnätverk för chefer och ledare. Du kommer också att kunna agera prospekteringsstöd för affärsutvecklarna.
Försäljning: I din försäljning driver du affären från en första kontakt till avslutad affär. I första hand kommer du att arbeta med försäljning till affärsnätverk för chefer och ledare. I kvalificerade säljsamtal inger du förtroende, förstår kundens behov och erbjuder lösningar som hjälper kunden. 
Konvertering: Du konverterar inkommande leads som genereras genom marknadsföring.
Events: Tillsammans med dina kollegor kommer du också att vara representant i aktiviteter som till exempel nätverksträffar, event och mässor.

Vi söker dig som har
Tidigare erfarenhet från en roll inom försäljning där du har arbetat med prospektering 
Vana att arbeta via sociala medier 
Erfarenhet av CRM-verktyg och Microsoft 365
B-körkort


Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat med chefer som målgrupp. 



Du är en skicklig kommunikatör och trivs med att sälja via telefon och mail.Du arbetar proaktivt och är självgående där kundens behov ständigt är i fokus. Du är flexibel och kreativ där din drivkraft är att hitta den bästa lösningen för kunden. Vidare ser vi att du är en teamspelare som uppskattar att samarbeta och stötta kollegor i deras uppdrag. Att vara noggrann, strukturerad och uthållig bör vara egenskaper som beskriver dig.

Om Västsvenska Handelskammaren
Västsvenska Handelskammaren är en privat partipolitiskt oberoende näringslivsorganisation som har anor som går tillbaka till 1661. Bolaget har idag cirka 3000 medlemsföretag från hela Västsverige. Som medlem erbjuds företag möjlighet till att nätverka, påverka och få ny kunskap samt inspiration. Vi företräder våra medlemsföretag och är deras röst i politiken. Vi engagerar oss i frågor som är avgörande för företagens framgång och utveckling. Vårt högre syfte, vårt varför är att "Tillsammans gör vi Västsverige starkare".



Läs mer på Västsvenska Handelskammarens hemsida.


Om anställningen
Detta är en rekrytering där du blir anställd hos Västsvenska Handelskammaren med en inledande provanställning. Vänligen bifoga både CV och personligt brev i samband med din ansökan. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Omfattning: Heltid på 37,5h/vecka, kontorstider med möjlighet till arbete hemifrån enstaka dagar
Start: Enligt överenskommelse, ambitionen är att tillträda så snart som möjligt
Placering: Göteborg
Lön och förmåner: Fast månadslön samt ett generöst förmånspaket
Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Regionsäljare till affärsområdet Byggnadstekniskt brandskydd

Läs mer Sep 2
Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 25 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 900 anställda varav 250 i Sverige. Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med vår värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle.

Vi söker dig som vill göra skillnad, här finns alla förutsättningar att lyckas!

Firesafekoncernen är marknadsledare i Norden inom brandskydd. Detta omfattar entreprenadtjänster, konsulttjänster, brandservice-tjänster, produkttillverkning samt produktförsäljning. Firesafe har 20 avdelningskontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Totalt är vi 900 anställda varav 250 i Sverige.

Firesafes hela koncern omsätter 1000 MSEK. Med värdegrund / Professionell / Kompetent / Engagerad / arbetar vi för ett tryggare och mer brandsäkert samhälle. Firesafekoncernen är marknadsledare och totalleverantör i Norden inom brandskydd. Vi är certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), 14001 (miljö) och 45001 (arbetsmiljö).

Om tjänsten

Dina primära ansvarsområden omfattar att aktivt söka upp nya potentiella kunder, hantera uppdrag inom byggnadstekniskt brandskydd, samt planera och distribuera arbetsuppgifter. Du kommer att få stöd av montörer under utförandet och rapporterar till chefen för affärsområdet.

I din roll i försäljningsprocessen förväntas du arbeta självständigt från prospektering till avslutning av affärer. Du kommer att vara stationerad på vårt kontor i Göteborg, och tjänsteresor kan förekomma. 

Viktigt att veta om denna tjänst är att den kan utvecklas till en regionchefsroll för Göteborg  

Om Dig

Vi söker dig som har följande erfarenhet/ kompetens:

Erfarenhet från byggbranschen
Trivs med uppsökande försäljning inom framförallt byggbranschen
Intresserad av personlig utveckling och utmaningar
Körkort
Behärskar svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet från brandskydd
Har du erfarenhet som chef på regionnivå och vill jobba med säljinriktat ledarskap så vill vi gärna möta dig och diskutera en framtid tillsammans. 

Firesafe erbjuder:

Fast lön enligt kollektivavtal med Unionen
Spännande arbetsuppgifter i en god arbetsmiljö
Internutbildningar i en utvecklande miljö
Ordning och reda hos en trygg arbetsgivare
Övrigt:

Resor i tjänsten förekommer
Heltidsanställning
Tillträde enligt överenskommelse
Urval sker löpande
Din stationeringsort blir Göteborg
För dig som gillar utveckling och förändring kommer detta bli en spännande utmaning. Du kommer spela en viktig roll i att skapa ett långsiktigt, hållbart och lönsamt företag. Om du känner igen dig i ovanstående och tycker att det låter spännande, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan.

Eftersom vi rekryterar löpande kan det hända att vi tar bort annonsen i förtid så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Partnerinwestgruppen i Göteborg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Partnerinwestgruppen i Göteborg AB .

CRM-specialist till Partnerinwestgruppen AB, Göteborg

Databasadministratör
Läs mer Sep 4
Om rollen: ansvarig för CRM-system och kundhantering. Deltid med flexibilitet. Vi erbjuder timlön enligt kollektivavtal.
Vi söker dig som:
- har erfarenhet av CRM och kunddata.
- är noggrann, strukturerad och initiativrik.
- kommunicerar effektivt och samarbetar.
Arbetsuppgifter: uppdatera kundinformation. Stödja försäljningsprocesser. Analysera kunddata och rapportera.
Vi erbjuder: nyckelroll i ett växande företag. Bidra till vår framgång! Redo att ta steget? Sök tjänsten hos Partnerinwestgruppen AB!

Ansök nu

SEO-expert med Wordpress-erfarenhet och intresse för sociala medier sökes

Webbansvarig/Webbstrateg
Läs mer Aug 16
Är du passionerad för digital marknadsföring och har gedigen erfarenhet inom SEO och Wordpress? Har du dessutom ett intresse för sociala medier och är redo att ta ansvar för en företagsgrupp med varierande verksamhetsområden? Då kan det vara dig vi söker!
Om rollen:
Vi söker en driven och kreativ person som kan stärka vår digitala närvaro. Du kommer att arbeta med att optimera våra hemsidor för sökmotorer (SEO), utveckla och underhålla webbplatser i Wordpress, samt hantera våra sociala mediekanaler. Vi ser gärna att du är en självgående problemlösare som inte är rädd för att testa nya idéer och verktyg.
Kvalifikationer:
Djupgående kunskap och erfarenhet av SEO och Google-optimering.
Mycket goda kunskaper i Wordpress, inklusive att bygga och underhålla webbplatser.
Erfarenhet av digital marknadsföring och sociala medier.
Förmåga att arbeta kreativt och disciplinerat i en dynamisk miljö.
Nyfiken på ny teknik och trivs med att arbeta i olika digitala plattformar.
Flytande svenska i både tal och skrift är ett krav.
Om oss:
Partnerinwestgruppen är verksam inom flera olika branscher. Vi arbetar bland annat med företagsförmedling, finansiering, juridik och digital utveckling. Vi har ett flertal hemsidor som behöver kontinuerlig utveckling och optimering. Som en del av vårt team kommer du att spela en nyckelroll i att stärka vår digitala närvaro.
Övrigt:
Tjänsten är på deltid.
Arbete sker på plats, ej på distans.
Lön enligt kollektivavtal.
Låter det här som en spännande möjlighet för dig? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt engagerade team!

Ansök nu

Redovisningskonsult på deltid

Redovisningskonsult
Läs mer Jun 27
I dina arbetsuppgifter ingår: varierande och självständiga arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, avstämningar, bokslut, löner, inkomstdeklarationer, moms och skatter.
Du har mycket goda kunskaper i redovisning, löpande bokföring, skatter, moms, bokslut, upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Du har erfarenhet av arbete med redovisning och kan arbeta självständigt med redovisning. Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult.
Du ska ha stor vana av löpande bokföring och mycket goda kunskaper ibland annat Fortnox och Excel och har arbetat i Visma. Du ska vara snabb och effektiv. Du ska ha alla självklara egenskaper som krävs inom ekonomiarbete och företagande.
I ditt arbetssätt har du ett gediget ordningssinne, har lätt för siffror, är prestigelös, nyfiken och har en stor vilja att utvecklas. Du är van vid och har ett stort intresse för problemlösning samt besitter en god analytisk förmåga.
Obs, tjänsten är en timanställning vid behov på cirka 25%.

Ansök nu

Studerande jurister sökes

Affärsjurist
Läs mer Jun 25
Vi söker nu juridikstudenter till vårt team i Göteborg. Juristakuten är en juridisk byrå baserad i Göteborg som arbetar inom många olika rättsområden. Vi behöver nu en person som kan sköta kommunikationen med våra potentiella klienter och sälja våra tjänster samt bistå med arbetet med våra klienter. Vi söker dig som läser på juristprogrammet och vill få relevant erfarenhet vid sidan av dina studier. I ditt arbete hos oss kommer du att få hjälpa till med de flesta av våra ärenden och bistå vid upprättande av yttranden och inlagor, göra rättsutredningar med mera.
Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din inställning och drivkraft. Vi söker dig som är trygg med att leverera och som visar glöd och glädje. Din personlighet bidrar till att du har lätt för att skapa relationer och din nyfikenhet gör så att du trivs i en föränderlig miljö. Vi värdesätter dina egenskaper högt. Arbetet kommer att ske på plats på vårt kontor. Ditt dagliga arbete handlar om att övertyga våra klienter om de stora fördelarna med att använda sig av våra tjänster för att få den bästa lösningen. Våra kunder kontaktar oss genom förfrågningar från diverse offert-tjänster på nätet och därefter kontaktar vi sedan kunden för att undersöka deras behov och erbjuda våra tjänster.
Du har förmågan att skapa kontakt och kommunicera med andra människor.
Du ser möjligheter.
Du är driven, positiv och initiativtagande



Vi på Juristakuten har arbetat aktivt med juridik och affärsekonomi i över 20 år och vårt mål har alltid varit att erbjuda högkvalitativ hjälp till våra klienter. Vi arbetar inom de flesta rättsområdena men framför allt civilrätt såsom till exempel affärsjuridik, avtalsrätt, fastighetsrätt, arbetsrätt, bolagsrätt med mera. Vi företräder också klienter vid civil- och förvaltningsrättsliga tvister vid domstol. Ibland arbetar vi även med familjerätt och migrationsrätt.

Ansök nu

Extratjänst för gymnasiestudent inom sociala medier och fotograf sökes

Webbansvarig/Webbstrateg
Läs mer Jun 19
Vi är en av Göteborgs största företagsmäklare. Förutom företagsförmedling arbetar vi också med finansiering, juridik och digital utveckling för våra kunder inom e-handel. Vi har en mängd olika hemsidor för våra verksamheter.
Läser du på något mediaprogram på gymnasiet och har du god erfarenhet och kunskap inom digital marknadsföring och webutveckling, främst inom sociala medier, men även foto- och videoredigering? Vi söker någon som även kan fotografera och redigera bilder.
Är du kreativ men också disciplinerad och gillar att arbeta hårt? Vi söker dig som brinner för digital marknadsföring och inte är rädd för att prova nya saker. Du är nyfiken på ny teknik och har lätt för att arbeta i många olika plattformar. Vi kan erbjuda ett mycket bra tillfälle till en karriär inom digital marknadsföring och sociala medier där du kan växa och ta ansvar.
Vi söker en student för extraarbete med vår digitala marknadsföring som även har kunskaper inom foto och video och ansvara för vår närvaro på sociala medier.
Obs, tjänsten är på deltid.

Ansök nu