Göteborg: Regional Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regional Account Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.
Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!
Om rollenRegional account managerkommer du att få ett omväxlande och stimulerande arbete som representant för företaget och arbeta med både nya och befintliga kunder.Presto är i ständig förändring och verksamheten expanderar snabbt, det ger dig som anställd goda förutsättningar för utveckling inom bolaget. Via Presto Academy kan du som anställd kompetensutveckla inom relevanta områden. Vid onboarding ingår engedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med stöd från kollegor.
Du kommer bland annat att ansvara för:
Din budget, i linje med våra resultat-/avdelningsmål.

Nya- och befintliga kunder. Affärsmöjligheterna skapas ifrån ditt eget arbete, ifrån vår säljorganisation, samt inkommande förfrågningar.
Att utveckla relationer hos kunderna samt driva nya affärer hos dem.
Att driva och utveckla försäljning av Prestos totala kunderbjudande, som innefattar alla våra tjänster och produkter.
Att lösa kundernas behov genom att aktivt föreslå förbättringar utifrån deras nuläge och önskemål.
Dina nyckelkunder samt för att involvera dina kollegor inom andra avdelningar på olika sätt. Som stöd till ditt arbete arbetar vi genom våra verksamhets- och CRM-system.
Vi söker dig som
Vill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag och brinner för att bygga relationer och förstå kunderna, deras verksamhet och behov. Vi kräver ingen formell förkunskap inom branschen utan vi söker dig med rätt inställning och attityd. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt.
För att lyckas i rollen behöver du:
En förmåga att bygga goda relationer samt utveckla nya affärer hos kund.
Driv och vana att arbeta med lång-kortsiktiga mål.
Erfarenhet inom sälj
B-körkort.
Du får gärnaha erfarenhet inom fastighets-och förvaltningsbranschen, det är dock inget krav.
Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden.
Kollektivavtal med Unionen, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:30 till 16:30. Vi tillhandahåller tjänstebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regional säljledareJohan Ahlqvist johan.ahlqvist@presto.se.
Om oss
Sedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utesäljare.

Fältsäljare till Amperebolaget i Västra Götaland

Läs mer Sep 9
Nytt
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu flera fältsäljare inom solceller för privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen genom dörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Minst 5 års erfarenhet av försäljning mot B2C
Erfarenhet av uppsökande försäljning och arbete på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba kvällar och helger då våra kunder är hemma

Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast generös lön ochprovisionsmodell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner

Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu

Fältsäljare till Amperebolaget i Västra Götaland

Läs mer Sep 6
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu flera fältsäljare inom solceller för privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen genom dörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Minst 5 års erfarenhet av försäljning mot B2C
Erfarenhet av uppsökande försäljning och arbete på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba kvällar och helger då våra kunder är hemma
Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast lön på 30 000 SEK? + generös provisionsmodell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner
Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu

Fältsäljare till Amperebolaget i Västra Götaland

Läs mer Sep 9
Nytt
Är du en energisk säljare som älskar att vinna, trivs med frihet under ansvar och brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Amperebolaget växer och söker nu flera fältsäljare inom solceller för privatpersoner i Västra Götaland!
Om rollen
Som fältsäljare hos oss på Amperebolaget kommer du att ansvara för att kontakta och besöka nya kunder samt genomföra säljaktiviteter i områden med potential för försäljning. Du kommer aktivt att driva försäljningen genom dörrknackning och delta på event och mässor för att synliggöra varumärket och boka in nya kunder. Utöver detta kommer du också att upprätthålla relationen med befintliga kunder för att skapa framtida referenser och överträffa deras förväntningar.
Vem är du?
Vi tror att du har en stark inre drivkraft, gillar att arbeta självständigt och är van vid att själv planera dina dagar. Du älskar att träffa nya människor, bygga relationer och är inte rädd för att ta egna initiativ. Med minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna inom B2C och direktförsäljning, är du säker i din roll och kan driva försäljningen mot uppsatta mål. För att lyckas tror vi att du har:
Minst 5 års erfarenhet av försäljning mot B2C
Erfarenhet av uppsökande försäljning och arbete på fältet
B-körkort och egen bil (du får bra ersättning)
Flytande svenska i tal och skrift
Förmåga att jobba kvällar och helger då våra kunder är hemma

Vi tror också att du har ett gott sinne för humor och trivs i en familjär och positiv företagskultur. Tidigare erfarenhet av solceller är meriterande, men vi lär dig gärna produkten – säljandet kan du redan.
Vad vi erbjuder
Fast generös lön ochprovisionsmodell
Frihet att planera dina arbetsdagar och vara en del av en växande organisation
Stöd från ett team som träffas en gång i veckan på vårt kontor i Uni3 på Lindholmen i Göteborg, för att utvärdera veckan och ha roligt tillsammans
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom försäljning, solceller och vindturbiner

Hur du ansöker:
I denna rekrytering samarbetar Amperebolaget med Rubino Rekrytering. Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mail: hanne@rubino.se eller mobil: +46 739 015 911. Intervjuer sker löpande och vi tillsätter tjänsterna så snart vi hittar rätt person.
Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Ampere-familjen!
Om Amperebolaget
Vi levererar högkvalitativa solcellssystem och småskalig vindkraft till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och mindre kommersiella anläggningar. Vi fokuserar på att ge våra kunder långsiktig avkastning och ettunderhållsfritt ägande genom hållbara och effektiva energilösningar. Läs mer på www.amperebolaget.se

Ansök nu

Teknisk säljare för Processgas till Aerzen Scandinavia - Placering Göteborg

Läs mer Aug 29
Vill du representera en marknadsledande tysk tillverkare av högpresterande industriella maskiner? Nu har du chansen att ansluta dig till Aerzen Scandinavia som deras nästa tekniska säljare inom Processgas för deras premiumprodukter. Hos Aerzen får du en möjlighet att lära dig både branschen och produkterna genom praktisk utbildning på jobbet samtidigt som du initialt säljer deras standardprodukter.
Om företaget
Sedan år 1864 har Aerzen tillverkat högpresterande maskiner för industrin. Företaget har utvecklats, från att tidigare ha varit en enda lokal maskinfabrik till att vara en global leverantör av tillförlitliga, högpresterande och energieffektiva blåsmaskiner och skruvkompressorer över hela världen. Längs vägen har företaget gått i spetsen när det gäller innovation inom området av komplexa och krävande applikationer för transport av luft och gaser.
Du erbjuds:
En betydande frihet att forma din arbetsdag inom de övergripande ramar som finns.
Goda förtjänstmöjligheter.
En rolig arbetsplats som hittar på aktiviteter tillsammans och samtidigt jobbar mot gemensamma mål.
En engagerad Manager Director som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär.

Arbetsuppgifter
Som Teknisk Säljare inom Processgas för Aerzen kommer du att ta ansvar för projektförsäljningen i hela Skandinavien, från den allra första kundkontakten till leverans och därefter för att säkerställa kundens fortsatta nöjdhet. Produktportföljen inkluderar blåsmaskiner och skruvkompressorer speciellt designade för gasapplikationer.
Mer specifikt innebär tjänsten:
Direktförsäljning av företagets produkter och tjänster till såväl befintliga som nya kunder
Projektförsäljning med långa säljcykler på såväl befintliga som nya kunder.
Genomföra utredningar och bedömningar av kundens processer för korrekt rekommendation
Genomföra utredningar på kundens system samt olika typer av mätningar
Aktivt söka och bearbeta nya marknader och kunder
Aktivt marknadsföra nya produkter mot nya och befintliga kunder
Utvecklas till specialist på Process Gas inom den skandinaviska organisationen

Vi söker dig som:
Har minst fem års erfarenhet av försäljning av mekanisk industri
Har en teknisk utbildning eller liknande erfarenhet
Har erfarenhet av projektförsäljning
Har förmågan att bygga starka relationer
Har förståelse för behovsanalysen

Det är meriterande om du har kunskap om processgas och/eller kompressorer.
För att trivas hos Aerzen så ser vi att du är positiv och sprider energi. Vi ser också att du är initiativrik och kan arbeta självständigt, med en stark inre motor som driver dig att uppnå resultat. Tålmodighet är en viktig egenskap och förmågan att arbeta långsiktigt är avgörande. Dessutom ser vi gärna att du har förståelse för kulturskillnader inom Skandinavien, vilket innebär att du kan vara lite som en kameleont och smidigt anpassa dig till olika situationer.
Vår rekryteringsprocess
I denna rekryteringsprocess samarbetar Aerzen Scandinavia med Reperio Search. Låter det intressant så tveka inte att skicka in din ansökan nedan eller har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Malin Nordh på telefon, 072 – 325 66 96 eller rekryteringskonsult Fredrik Hellström på telefon 073 – 540 03 31
Aerzen Scandinavia välkomnar alla individer, oavsett bakgrund, och värdesätter mångfald som en styrka i organisationen.

#grönaomställningen #CCS #Carboncaptureandstorage #gröntväte #elektrolys #biogas #processgas #teknisksäljare #projektledare

Ansök nu

Account Manager till GN Cannery

Läs mer Aug 14
GN Canneryär ett innovativt bolag i stark tillväxtfas där deras återförsäljarealltid är i fokus. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas och jobba inom försäljning. Som med ditt engagemang och driv för affären ger GN Canneryskunder den absolut bästa servicen.
På uppdrag av GN Cannerysöker vi nu en Account Managersom kommer att arbeta med att inleda och driva försäljningsprocesserna mot butiker och återförsäljare i Göteborg med omnejd. GN Canneryerbjuder produkter så som frukt- bär- och grönsakskonserver som sylter och marmelader, tomat- och paprikasåser, juicer och mycket annat. Armenien är en av världens äldsta nationer och som med höga bergskedjor och bördiga dalar är ett perfekt land för odling av frukter och grönsaker. Det är även där GN Cannery utvecklar och producerar deras frukt- och grönsaksprodukter.
Om tjänstenI rollen som Account Manager kommer du i start huvudsakligen prospektera och jobba med försäljning till butiker. Du kommer vara mycket ute hos kunder på kundbesök och ta emot beställningar. I tjänsten kommer du arbeta upp din egnakundstock för att sedan arbeta relationsbyggande med dina befintliga kunder.
Driva försäljningsprocessen mot potentiella återförsäljare
Utgå hemifrån och besöka kunder i deras butiker i Göteborg med omnejd
Bygga upp långsiktiga relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktad och plikttrogen

Din profil:
Du får gärna ha minst 2 års erfarenhet inom försäljning från likartad tjänst
Du gillar när det händer saker och föredrar att jobba utåtriktat
Är flytande i tal och skrift på svenskaoch engelska
Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga långvariga och starka relationer
Du är lösningsorienterad, prestationsinriktadoch initiativtagande
Du uppskattar fysiska möten och är duktig på att anpassa dig till kund
Meriterande med erfarenhet från försäljning av livsmedelsprodukter

Du erbjuds

Möjlighet att komma in i ett växande företag
Tjänstebil och rikskuponger
Bidra med idéer som kan påverka företagets riktning och framgång
5 veckors semester
Stora utvecklingsmöjligheter

Anställningen är en heltidsanställning och du utgår hemifrån.Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag!Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Presto AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Presto AB .

Brandskyddstekniker till Presto region Väst

Brandtekniker
Läs mer Sep 5
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder.
Vi söker dig som Vill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag. Du brinner för att bygga relationer och förstå kunderna, deras verksamhet och behov. Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt.
För att lyckas i rollen behöver du även:
Vara en lagspelare som vet att vi tillsammans är starka.
B-körkort
Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Erfarenhet inom el är meriterande, men inget krav för tjänsten.
Om rollenBrandskydd för oss är allt från:
Förstahandsredskap
Brandgasventilation
Utrymningssäkerhet
Nödljus
Brandlarm
Släcksystem
Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd, underhåller första hjälpen-utrustning och säkerställer skyddsrum inför iordningställande.Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till att nästa dag tex inventera ett skyddsrum i en bostadsrättsförening eller genomför service av rökluckor högt upp på en byggnad.Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans.
Vi erbjuder Utvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden.
Kollektivavtal med IF Metall, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?
Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete på depå och eventuellt andra orter inom regionen. Vi tillhandahåller servicebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson Rekryterare på Presto ida.bernahrdsson@presto.se
Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.

Ansök nu

Brandskyddstekniker inriktning släckssystem (Göteborg med omnejd)

Serviceelektriker, installation
Läs mer Feb 29
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!

Om rollen
Med visionen Tillsammans räddar vi liv kommer du som brandskyddstekniker säkerställa våra kunders systematiska brandskyddsarbete med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Du arbetar ute på fält och möter våra kunder dagligen. Arbetsområdet utgår från depå med omnejd och kan även innebära att arbeta på andra orter inom regionen.

Som brandskyddstekniker med inriktning släcksystem på Presto ingår bland annat:

Stärka och bygga starka kundrelationer där vi genom service och kunddialog hjälper våra kunder med deras behov.

Leverera och montera/installera släcksystem på bland annat fordon och i fastighetsmiljö enligt upprättade instruktioner och regelverk. Du kommer även tidvis att jobba med service av förstahandsbrandskydd i fastigheter.

Boka in och Genomföra service av befintligt brandskydd med fokus på släcksystem.

Efter avslutad uppdrag ge kunder feedback på deras brandskyddsarbete. Du arbetar dagligen med att dokumentera i vår digitala plattform Mobigo.

Att arbeta mot att individuella såväl regionens budget samt resultat uppnås.

Säkerställa att god ordning råder på arbetsstället samt ansvara för skötsel av verktyg, utrustning och persedlar.



Vi söker dig som
Vi söker dig som har ett intresse för fordon och är serviceinriktad. Kanske är du nyutbildad fordonstekniker, arbetar som mekaniker, eller med service av fordon i någon form, och vill prova på ett nytt jobb med frihet under ansvar. Eller så jobbar du med något annat idag men är teknisk, händig och söker nya utmaningar.

Engagerad, driven, social och extremt serviceminded mot kunder och kollegor.

En lagspelare som vet att vi tillsammans är starka.

Skicklig i kommunikation där du kan hantera och möta olika typer av människor.

Uppskattar eget ansvar och har god förmåga att planera dina dagar.

Du trivs i föränderliga miljöer där ingen dag är den samma och där du samtidigt engagerar dig för att hitta lösningar framåt.

Bidrar med något av det viktigaste; Positiv energi i vardagen där du tar en utmaning med glädje och fokuserar på att jobba utvecklingsorienterat.

För att lyckas i rollen behöver du:

Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Har god datorvana i Officepaketet.

Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom branschen men det är inget krav för tjänsten.



Det praktiska:
Förmåner: Arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kollektivavtalsenliga försäkringar och tjänstepension. Rabatterade priser på kedjor som Nordic Choice, Scandic, Elite hotels, Sats och Nordic Wellness.

Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Du arbetar vardagar mellan kl. 07-16:00.

Anställningen startas alltid med en 6 månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning. Presto tillhandahåller servicebil du använder i tjänsten.

Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto.

Vid frågor om tjänsten kontakta: Niclas Johansson (rekryterande chef) Niclas.johansson@presto.se

Om oss
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före. Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Prestos omsättning har passerat 1 miljard kronor.

Ansök nu

Specialist/Support inom kök och fordonssläcksystem

Brandinspektör
Läs mer Feb 2
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.

Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!

Om rollen
Med visionen Tillsammans räddar vi liv kommer du som Specialist/Support inom kök och fordonssläcksystem vara ett nära stöd till dina kollegor på regionerna. Supportrollen är en roll som kombineras med driftsättar- och servicetekniker-rollen.

Som Specialist/Support inom kök och fordonssläcksystem (punktskydd) på Presto ingår bland annat att:

Genom närvarande coachning och medåkning stötta sina kollegor genom hela uppdraget, från planering till klarmarkering, med målsättningen att skapa högpresterande kollegor med våra regioner och affärsområde i fokus.

Coachning i fält kring utförande, kundbemötande, avvikelseidentifiering och merförsäljning.

Planera sina uppdrag på ett effektivt sätt.

Hantera administrativa uppgifter; projekt- och servicerelaterande dokument

Rapportera arbete som inte uppfyller krav eller där risk för skada på person, egendom eller miljö kan finnas.

Rapportera om händelser och beslut som ej är förenliga med ställda krav samt initiera nödvändiga åtgärder.



Vi söker dig som
Är en engagerad, driven och serviceminded lagspelare gentemot kunder och kollegor. Du delar vår vetskap om att tillsammans är vi starka.

Du är utvecklingsorienterad och trivs i föränderliga miljöer.

Du har en utvecklad kommunikativ förmåga och är skicklig på att förmedla komplex information och anpassa den efter mottagare.

Genom samarbete, handlingskraft och analytiska styrkor kan du ta affärsmässiga beslut på den informationen som finns tillgänglig.

Är praktiskt lagd och gillar kombinationen av både service- och administrativt arbete.

Du är en relationsbyggare och lever upp till Prestos värderingar - tillsammans, kundorienterad och enkelt

För att lyckas i rollen behöver du:

Ha B-körkort.

Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Gymnasieexamen, grundutbildning i entreprenadjuridik (meriterande).

Ha god datorvana och kunna hantera Officepaketet och eventuell erfarenhet av verksamhetssystem som Mobigo.

Goda kunskaper om lagar, förordningar och regelverk som styr det egna arbetsområdet, t.ex. SBF, etc.

Minst tre års arbetslivserfarenhet inom kök och/eller fordonssläck

Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom branschen men det är inget krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har certifikat inom några av dessa utbildningar: Gramko, SBF127, Fogmaker, Forrex, Ansul R-102, Piranha , Black-diamond.

Det praktiska
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs (https://www.alvalabs.io/candidates) för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Om du uppfyller kraven för rollen kommer du att få genomföra två olika tester- logik och ett personlighetstest. Dessa ger oss en fördomsfri indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen.

Självfallet omfattas du av kollektivavtalade försäkringar när du jobbar hos Presto, friskvård (3000 kr), arbetstidsförkortning samt förmånliga priser på tågresor via SJ.

Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Du arbetar vardagar mellan kl. 07:00-16:00.

Anställningen startas alltid med en 6 månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning. Presto tillhandahåller tjänstebil du använder i tjänsten.

Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto.

Placeringsort är antingen Göteborg eller Stockholm.

Vid frågor om tjänsten kontakta: Johan Lindberg på johan.lindberg@presto.se

Om oss
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före. Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Prestos omsättning har passerat 1 miljard kronor.

Ansök nu

Brandskyddstekniker sökes till Göteborg

Brandtekniker
Läs mer Feb 16
Vill du vara med i vidareutvecklingen av ett av landets mest välrenommerade företag i branschen och arbeta som Brandskyddstekniker i en familjär organisation?

Presto expanderar och söker därför en ny medarbetare. Har du viljan, ambitionen och drivkraften kan du mycket väl vara rätt person för bolaget. För dig som är ny i branschen kommer Presto utbilda dig inom området. Läs mer om tjänsten och sök redan idag!

VILKA ÄR VI?
Presto Brandsäkerhet AB grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet. Genom helhetslösningar, utbildningar och abonnemangstjänster skapar vi brandsäkra miljöer för små och stora företag i hela Norden. Varje år besöker vi 60 000 kunder, utbildar 40 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Presto omsätter drygt 1 miljard kronor.

VEM SÖKER VI?
Som Brandskyddstekniker kommer du arbeta med att säkerställa funktionen av kundernas brandskydd. Det innebär exempelvis att du kontrollerar befintlig brandskyddsutrustning samt informerar kunden om eventuella brister efter utförd kontroll. I rollen ingår även att informera kunderna du träffar om företagets olika lösningar. I detalj innebär detta att du:

- Ansvarar för att boka upp kunderna för genomgång av deras lokaler och befintliga brandskyddsprodukter.

- Genomför kundbesök i syfte att presentera företaget, samla information och därmed indirekt arbeta med försäljning av Prestos tjänster och produkter. Det innebär att du säkerställer att arbetet utförs enligt upprättade instruktioner.

- Planerar och dokumenterar kundbesök, lämnar offertunderlag samt utför andra administrativa arbetsuppgifter som uppstår efter kundbesök. Dessa registreras i din handdator som du har med ut på fältet.

- Tjänsten passar dig som vill arbeta med brandskydd och trivs med att arbeta ute på fält. Ditt arbetsområde kommer utgå från depån med omnejd men du bör vara beredd på att arbeta även på andra orter på Regionen. Presto tillhandahåller en servicebil som du har möjlighet att ta med hem för att lätt nästa dag kunna åka direkt till nästa inbokade kundmöte.



VEM ÄR DU?
Tidigare arbetat i ett serviceyrke och gärna med kundkontakt.
Har avklarad gymnasieutbildning med godkänt resultat.
Innehar B-körkort.
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Har god datorvana i Officepaketet.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom branschen men det är inget krav för tjänsten.
Som person gillar du att arbeta självständigt och du är duktig på att lösa problem som kan uppstå. Detta är inget säljjobb men du måste vara skicklig på att bemöta andra människor vilket innebär att du kan prata med dina kunder och informera dem om såväl brister som förbättringsmöjligheter. För att trivas i rollen är du som söker initiativtagande och händig. Du har ett strukturerat arbetssätt och du kan omsätta instruktioner i praktisk handling. Vidare har du som söker en ansvarskänsla och en stor portion vilja att lära dig mer om branschen.



ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid tillsvidare, visstidsanställning tillämpas.
Lön: Fast lön
Arbetstider: Vardagar mellan kl. 07:30-16:30. 40 timmar/vecka



Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu