Göteborg: Regional Account Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regional Account Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.
Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!
Om rollenRegional account managerkommer du att få ett omväxlande och stimulerande arbete som representant för företaget och arbeta med både nya och befintliga kunder.Presto är i ständig förändring och verksamheten expanderar snabbt, det ger dig som anställd goda förutsättningar för utveckling inom bolaget. Via Presto Academy kan du som anställd kompetensutveckla inom relevanta områden. Vid onboarding ingår engedigen introduktion och utbildning - därefter arbetar du självständigt med stöd från kollegor.
Du kommer bland annat att ansvara för:
Din budget, i linje med våra resultat-/avdelningsmål.

Nya- och befintliga kunder. Affärsmöjligheterna skapas ifrån ditt eget arbete, ifrån vår säljorganisation, samt inkommande förfrågningar.
Att utveckla relationer hos kunderna samt driva nya affärer hos dem.
Att driva och utveckla försäljning av Prestos totala kunderbjudande, som innefattar alla våra tjänster och produkter.
Att lösa kundernas behov genom att aktivt föreslå förbättringar utifrån deras nuläge och önskemål.
Dina nyckelkunder samt för att involvera dina kollegor inom andra avdelningar på olika sätt. Som stöd till ditt arbete arbetar vi genom våra verksamhets- och CRM-system.
Vi söker dig som
Vill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag och brinner för att bygga relationer och förstå kunderna, deras verksamhet och behov. Vi kräver ingen formell förkunskap inom branschen utan vi söker dig med rätt inställning och attityd. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt.
För att lyckas i rollen behöver du:
En förmåga att bygga goda relationer samt utveckla nya affärer hos kund.
Driv och vana att arbeta med lång-kortsiktiga mål.
Erfarenhet inom sälj
B-körkort.
Du får gärnaha erfarenhet inom fastighets-och förvaltningsbranschen, det är dock inget krav.
Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden.
Kollektivavtal med Unionen, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:30 till 16:30. Vi tillhandahåller tjänstebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Regional säljledareJohan Ahlqvist johan.ahlqvist@presto.se.
Om oss
Sedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utesäljare.

Fältsäljare till 1KOMMA5° – För dig som vill sälja framtidens energilösn...

Läs mer Jun 2
Välkommen till 1KOMMA5 – Europas ledande leverantör av smarta energilösningar till privatpersoner. Vi installerar solceller, laddboxar, energilagring och vårt AI-baserade styrsystem Heartbeat. Vårt mål: att göra varje villa klimatneutral enligt Parisavtalet.
Vi finns idag på 75+ orter med över 2 200 anställda och växer snabbt. Redan 2023 blev vi ett Unicorn-bolag – det snabbast växande cleantech-företaget i Europa.
Om rollen som fältsäljare
I den här rollen representerar du 1KOMMA5 ute hos privatkunder som är intresserade av våra produkter. Det bästa? Majoriteten av dina kundmöten är redan förbokade åt dig. Det betyder att du slipper kalla samtal och istället fokuserar på det du är bäst på – att skapa relationer och göra affärer.
Du säljer solceller, laddboxar och batterilösningar direkt till villaägare. Du ansvarar för affären från första mötet till påskrivet avtal, därefter tar projektteamet över.
Vad du får hos oss:
Förbokade kundmöten – ingen kallringning
Tjänstebil eller milersättning
Hög provisionsmodell
Karriärmöjligheter inom ett snabbväxande techbolag
Möjlighet att jobba med produkter som gör verklig klimatnytta
Säljutbildning och produktcoachning
Engagerat och värderingsstyrt team

Vi söker dig som:
Gillar att vara på språng och träffa nya människor varje dag
Har ett naturligt driv och gillar att jobba mot tydliga mål
Är social, lyhörd och trygg i mötet med kunder
Trivs med frihet under ansvar och struktur i vardagen

Oavsett om du har tidigare säljbakgrund eller är ny i branschen ger vi dig rätt verktyg för att lyckas. Det viktigaste är att du vill växa – både som person och med oss.
Vi tror att du har:
B-körkort (obligatoriskt)
Erfarenhet av försäljning, service eller kundkontakt
God svenska och engelska i tal och skrift
Flexibilitet att ibland arbeta kvällstid
Ett tekniskt intresse (du får lära dig det du inte kan!)

Meriterande om du har:
Säljerfarenhet mot konsument (B2C)
Vana att arbeta med CRM-system
Erfarenhet från energibranschen eller liknande teknikförsäljning

Plats: Göteborg Arbetstid: Mån–Fre, kl. 10–19 med flexibel förläggning Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid
Bli en del av något större
På 1KOMMA5 är du inte bara en kugge i maskineriet – du är med och driver energiomställningen framåt. Varje affär du gör bidrar till ett mer hållbart samhälle, ett hem i taget.
Vi är en arbetsplats som speglar samhället. Vi välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Bakgrundskontroll ingår som del i rekryteringen.
Ansök nu!
Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag och ta första steget mot en grön karriär som fältsäljare!

Ansök nu

Teknisk Säljare till Europaledande Solcellsbolag! - 1KOMMA5° Göteborg

Läs mer Maj 27
Varmt välkommen till Europas marknadsledande leverantör av energilösningar till privatpersoner – 1KOMMA5.
1KOMMA5-gruppen driver visionen om en klimatneutral europeisk villamarknad enligt Parisavtalet 2030. 1KOMMA5 levererar och installerar energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt AI energistyrsystemet Heartbeat.
Företaget grundades 2021 och har idag över 2 200 anställda på över 75 olika platser i Norden, Europa och Australien. Företaget värderades till Unicorn redan 2023, som det mest snabbväxande clean-techbolaget någonsin.
Följ med på en imponerande resa genom att bli en del av 1KOMMA5 Sverige, och forma framtiden för kommande generationer – steg för steg, hus för hus.
Om rollen Som säljare hos 1KOMMA5 kommer du att sälja solceller, laddboxar, och batterier till privatkunder. Du arbetar primärt med är redan inbokade möten, men du förväntas också skapa nya möjligheter. En affär kan ta allt från en dag upp till några veckor att stänga, och du ansvarar för kundkontakten från första mötet tills stängd affär. Efter det så lämnar du över till projektavdelningen som tar vid arbetet.
Vi söker dig som
Du arbetar tidseffektivt med dina arbetsuppgifter och visar stort driv i ditt arbete för att nå uppsatta mål. Samarbetsförmåga är en självklarhet för dig, och du motiveras av ett nära samarbete inom organisationen. Att arbeta strukturerat är något du är van vid, och du förblir lugn även när du har många uppgifter att hantera samtidigt.
Stor vikt läggs vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll.
Vi tror att du
Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska
B-körkort
Tidigare erfarenhet av att arbeta med service eller liknande
Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid
Stort intresse för teknik

Meriterande
Arbetat med CRM-system
Tidigare erfarenhet från att arbeta inom solcellsbranschen
Tidigare säljerfarenhet (framförallt B2C) är meriterande

START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: 100% ARBETSTIDER: Måndag till Fredag klockan 10-19 med flexibilitet. Du fördelar dina arbetstimmar då det passar bäst för att nå resultat.
1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.
Vi tar endast emot och bearbetar ansökningar via annons och inte via mejl.

Ansök nu

Teknisk Fältsäljare till MTS Systems Norden

Läs mer Maj 21
Är du en affärsdriven relationsbyggare med stark teknisk förmåga och mekanisk förståelse? Vill du arbeta med högteknologiska lösningar i framkant och ha friheten att själv styra din vardag? MTS söker nu en Teknisk Fältsäljare som vill vara med och utveckla affären i Norden och Baltikum – i nära samarbete med några av Nordens ledande industribolag.
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MTS Systems Norden.
Om företaget
MTS är en ledande global leverantör av test- och simuleringssystem. Oavsett om det handlar om fordonstillverkare, universitet eller forskningsinstitut: alla förlitar sig på MTS komplexa test- och simuleringssystem för att fastställa produkters tillförlitlighet och uppfylla kvalitetsstandarder. MTS är en del av ITW-gruppen som är en global Fortune 200-ledande tillverkare inom flera industrier med 49 000 anställda i 56 länder världen över. Företagets sju branschledande segment utnyttjar den unika ITW-affärsmodellen för att driva stabil tillväxt med branschledande marginaler och avkastning på marknader där innovativa, kundfokuserade lösningar krävs. Genom att bli en del av MTS får du tillgång till de senaste verktygen och teknikerna. En mångsidig och inkluderande arbetsmiljö där alla kan bidra med sina talanger och idéer är väldigt viktigt för MTS. Därför satsar de på sina medarbetare genom att erbjuda konkurrenskraftiga villkor och förmåner samt spännande möjligheter till kompetensutveckling, inklusive utlandsbaserade program för talangutveckling och befordran. Nu söker de en affärsmässig fältsäljare för att skapa tillväxt inom segmentet Ground Vehicle. Du tillhör det nordiska dotterbolaget MTS Systems Norden som idag är ett team på 15 medarbetare och hanterar försäljning, service och installation i Norden och Baltikum.
Arbetsuppgifter

Som Teknisk fältsäljare hos MTS ansvarar du för att driva försäljningen av högteknologiska test- och simuleringssystem inom främst fordonsindustrin i Norden och Baltikum. Du arbetar med både befintliga kunder – däribland några av Nordens största industribolag – och med att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Nykundsbearbetningen sker proaktivt genom omvärldsbevakning, nätverkande, mässor, referenser och sociala medier, där du själv initierar kontakt och för dialogen framåt. Du har ett helhetsansvar för dina affärsdialoger från början till slut, samt uppföljning på pågående projekt tillsammans med befintliga kunder. Rollen är kundnära och lösningsorienterad, där du tillsammans med MTS applikationsingenjörer tar fram tekniska och kundanpassade lösningar. Du arbetar värdebaserat snarare än prismässigt, där du som fältsäljare behöver förstå och kommunicera komplex teknik på ett affärsmässigt sätt.
Rollen innebär stor frihet under ansvar, där du själv planerar och prioriterar dina kundmöten och resor utifrån affärsbehoven. Du utgår från kontoret i Sisjön när du inte är på resande fot, vilket du är cirka 50% av tiden – motsvarande ungefär 50–60 övernattningar per år. Vid start får du en gedigen introduktion som inleds med en utbildning i USA i ett par veckor.

Ansvar för försäljning av högteknologiska test- och simuleringssystem mot fordonsindustrin i Norden och Baltikum
Nära samarbete med applikationsingenjörer för kundanpassade lösningar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Eftergymnasial utbildning, med fördel inom ingenjörsområdet, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet med mekanisk inriktning
Några års arbetslivserfarenhet inom försäljning av tekniska system eller lösningar inom industri
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
God dator- och systemvana av CRM-verktyg
Villig att resa upp till 50% av arbetstiden i Norden
B-körkort

Vi söker dig som har ett starkt inre driv och tar stort ansvar för att driva dina affärer framåt på ett självständigt sätt. Du har förmågan att se helheten i kundens behov och lösningar snarare än att fastna i detaljer, vilket gör att du kan agera effektivt och fokuserat för att nå resultat. Din positiva attityd och kommunikativa förmåga gör att du lätt skapar nya relationer och samarbetar väl både internt i teamet och med kunder. Din tekniska höjd och förmåga att kommunicera komplexa och tekniska lösningar skapar förtroende hos kunden vilket gör att du bygger långsiktiga relationer.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Sisjön Lön: Fast lön + provision och tjänstebil
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Specialist

Ansök nu

Business Development Manager till Global Concept// Centrala/Södra Sverige

Läs mer Apr 29
Global Concept är ett familjeägt företag med rötterna i Storbritannien och specialistkunskap inom vattenbehandling och industriell hygien. Sedan starten 1989 har vi byggt upp en stark position genom att leverera kemiska lösningar, system och expertis till några av de mest kvalitetskrävande branscherna – från livsmedelsindustri till kraft- och värmesektorn. Vi levererar inte bara produkter – vi levererar kunskap, rådgivning och hållbara lösningar. Med etablerade verksamheter i Storbritannien, Polen och Norge, står nu Sverige näst på tur, och vi söker dig som vill vara med på vår tillväxtresa.
Som Business Development Manager
Här kliver du in i en roll där du både driver och bygger – från första kundkontakt till långsiktiga affärsrelationer. Du är vårt ansikte utåt mot industrin och ansvarar för både teknisk försäljning och rådgivning genom hela kundresan, från pre-sales till after-sales. Du arbetar med testtagning, behovsanalys och teknisk support, samtidigt som du lägger grunden för kommande tillväxt. Våra kunder finns över hela Sverige, och resor förekommer som en naturlig del av rollen. Du arbetar helt på distans och utgår hemifrån – och som vår allra första medarbetare i Sverige får du en unik möjlighet att bygga upp verksamheten från grunden och forma framtiden tillsammans med oss.
Dina ansvarsområden:
Affärsutveckling och försäljning inom vattenbehandling och kemikalier
Teknisk rådgivning och lösningsförsäljning
Provtagning, analys och implementering
Kundutbildning och långsiktig support
Samverkan med våra kollegor i Storbritannien, Polen och Norge
Bidra till etablering, strategi och expansion i Sverige

Om dig:
Minst 5 års erfarenhet inom B2B-försäljning från industri, gärna inom vatten, energi eller kemi
Teknisk förståelse, och en vilja att lära sig
Förståelse för regulatoriska krav inom hygien, miljö och säkerhet
Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat
Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift
Körkort

Varför Global Concept?
Vi är ett familjeägt, internationellt bolag där kvalitet, hållbarhet och långsiktighet står i centrum. Här får du möjligheten att bli pionjär på en marknad full av potential. Vi erbjuder frihet, inflytande och möjligheten att skapa din egen roll. Du bygger upp den svenska delen – med alla resurser du behöver bakom dig. Låter det som din nästa utmaning? Då ser vi fram emot att höra från dig!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Centrala/Södra Sverige OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön plus bonus KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Säljare till Constructor Sverige

Läs mer Apr 23
Är du en driven och målinriktad person med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Nu finns en spännande möjlighet som säljare hos Constructor!
I den här rollen får du möjlighet att arbeta med hela försäljningsprocessen, ha stor flexibilitet i din vardag och samtidigt ta ett stort eget ansvar.
Du kommer att ansvara för ett distrikt som sträcker sig från Göteborg i söder, genom Bohuslän och upp till Värmland – vilket innebär regelbundna resor inom hela regionen.
Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som säljare hos Constructor ansvarar du för hela säljcykeln - från att identifiera nya affärsmöjligheter till att stänga affärer. Rollen är en klassisk utesäljarroll där du prospekterar, bokar och genomför kundbesök, presenterar lösningar, tar fram offerter och förhandlar med kunder. 
Dina kunder finns inom en mängd olika branscher såsom; industrisektorn, 3PL-verksamheter, livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin. Gemensamt för dem alla är att de har behov av någon form av förvaring. Det handlar om både små och stora företag som söker effektiva, säkra och hållbara lagerlösningar.
Constructor erbjuder ett omfattande sortiment inom lagerinredning – från pallställ och hyllställ till avancerade automationslösningar som hissautomater. Därtill erbjuds tjänster som ställagebesiktning och utbildningar med fokus på lagersäkerhet. Du får därmed inte bara sälja produkter, utan även vara en rådgivande partner som hjälper kunder att optimera sin logistik.
I rollen arbetar du både självständigt och i nära samarbete med kollegor i Sverige. Du planerar själv din arbetsvecka och driver ditt distrikt proaktivt, med stöd från interna resurser inom projekt, konstruktion och kundsupport. Du rapporterar till Försäljningschefen i Sverige och har din bas hemifrån eller från huvudkontoret i Göteborg, men större delen av tiden är du ute på fältet – främst i Göteborg och Bohuslän med omnejd.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
Ansvara för hela kundrelationen, inklusive budget och måluppfyllelse.
Vidareutveckla befintliga kundrelationer och etablera nya affärer genom ett proaktivt och konsultativt arbetssätt.
Rådgivning och behovsanalys där du hjälper kunder att hitta rätt lösningar inom Constructors breda produkt- och tjänsteutbud.
Följa marknadstrender och agera strategiskt i ditt distrikt.


OM DIG
För att lyckas i den här rollen tror vi att du är affärsdriven, målfokuserad och har en stark kommunikativ förmåga. Du är van vid att skapa förtroende i mötet med kund och har en lösningsorienterad approach. Du drivs av att hitta rätt lösning för varje kund och ser långsiktiga relationer som nyckeln till framgång.
Vi ser även att du har ett tekniskt intresse och tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom lagerinredning, bygg, logistik eller industri. Eftersom Constructors erbjudande omfattar både standardlösningar och tekniskt avancerade system, trivs du i en rådgivande roll där du får sätta dig in i kundens verksamhet och behov för att hitta rätt lösning.
Du har god förmåga att planera och driva ditt eget arbete självständigt och trivs i en roll med mycket frihet under ansvar. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med både interna specialister och externa beslutsfattare, och du ser värdet av att vara en del av ett starkt säljteam där man stöttar och hjälper varandra parallellt med självständigt arbete ute i fält.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift samt innehar B-körkort.

KONTAKT
I den här rekryteringen samarbetar Constructor med Committo. Välkommen att kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46 (0)703013298 eller rebecca.oldenfeldt@committo.se för mer information. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

OM CONSTRUCTOR SVERIGE
Constructor startade som en del av Electrolux år 1944, vilket utgör grunden för Constructors position som en av de ledande skandinaviska leverantörerna av lager- och logistiklösningar. Sedan januari 2018 har Constructor varit en del av Gonvarri Material Handling som är en av världens ledande leverantörer av logistiklösningar.
Vårt produktsortiment sträcker sig från stationära pallställ till halv- och helautomatiska installationer. Med säljkontor i 17 länder och anställda på nyckelmarknader som Sverige, Finland, Nederländerna och Tyskland samt starka lokala organisationer över hela Europa har vi allt som du kan förvänta dig av en marknadsledande aktör.
Constructor Sveriges huvudkontor och centrallager finns i Göteborg. Vi är rikstäckande med flera kontor för att kunna ge lokal service till våra kunder.
Vårt mål är att skapa effektiva, säkra och hållbara lagermiljöer - och vi är stolta över att vara en pålitlig partner för allt från mindre verksamheter till globala industriföretag.
Hos oss får du arbeta med högkvalitativa produkter, i ett företag med stabil grund, tydliga mål och korta beslutsvägar. Vi erbjuder konkurrenskraftiga villkor och goda möjligheter till utveckling - både inom försäljning och andra delar av verksamheten. Välkommen till oss!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Presto AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Presto AB .

Projektledare inom Entreprenad, inriktning Gassläck och Brandlarm

Planeringschef
Läs mer Maj 27
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder.
Om rollen
Som projektledare inom affärsområdet Brand, avdelningen Gas & Detektion, får du en nyckelroll i att driva projekt från start till mål – med fokus på kvalitet, tid och kostnad. Du leder projekt av mellanstor till stor omfattning och ansvarar för att leveranser sker enligt plan, inom budget och i enlighet med gällande regelverk.
Du kommer att koordinera och säkerställa att alla i projektet arbetar mot gemensamma mål och uppfyller de tekniska, tidsmässiga och ekonomiska krav som ställs. Du är den som håller ihop helheten – från att affären är klar till att projektet är avslutat och godkänt.
 Gruppen du kommer jobba i är geografiskt utspridd över landet, vilket innebär att du samarbetar både digitalt och fysiskt. 
Ditt ansvar omfattar bland annat:Leda och följa upp projekt inom gas- och detektion– från start till mål. 
Säkerställa att projekt genomförs enligt tidplan, budget och kvalitetskrav
Planera, kalkylera och följa upp projektets resurser och kostnader. 
Arbeta enligt etablerade instruktioner och kvalitetssystem
Delta i kontraktsgenomgångar och andra projektmöten
Vi söker dig som
Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt.
Vi söker dig som  har en god förmåga att planera, strukturera och följa upp projekt på ett effektivt sätt. Du är lösningsorienterad, har ett öga för detaljer och ser till att inget faller mellan stolarna.
För att lyckas i rollen behöver du även: 
Har minst 5 års erfarenhet av projektledning.
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Har god vana att arbeta med Officepaketet.
Har B-körkort.
Meriterande om du har kunskaper inom svagström, CAD och konstruktion men inget krav för tjänsten. 
Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden.
Kollektivavtal  arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag via Epassi  rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?
Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, SUA-klassning, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:30  till 16:30. Du utgår från vårt kontor i Malmö eller Göteborg – beroende på vad som passar dig bäst. Resor inom Sverige kommer förekomma som en naturlig del av arbetet. Vi tillhandahåller tjänstebil. Anställningen inleds med en visstidsanställning på sex månader, med ambitionen att den därefter övergår i en tillsvidareanställning.
Vid frågor om tjänsten kontakta: Rekryterare Ida Bernhardsson på ida.bernhardsson@presto.se
Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.

Ansök nu

Säljande rådgivare nykund

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Okt 13
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!
Om rollenSom rådgivare nykund ansvarar du för nykundsrekrytering inom region Väst. Iditt viktiga uppdrag genom för du besök hos blivande/potentiella kunder. Oftast genom bokade besök.Väl på plats utför du brandskyddsinventering, offerthantering, försäljning och vid behov även installation av enklare produkter. Genom besöken möjliggör du lösningar utifrån kundens förutsättningar genom att aktivt föreslå förbättringar, i form avvåra produkter och tjänster.Du hållerdig uppdaterad om vårt produktutbud för att alltid kunnasäkerställa bästa möjliga lösningar utifrån kundens behov.Vidare identifierar du aktivt affärsmöjligheter för Prestos övriga affärsområden och skickar vidare internt för fortsatt kundbearbetning.Du arbetar målinriktat mot satta veckomålför att uppnå budget och resultat, samtidigt som du säkerställer att allt arbete utförs enligt uppsatta instruktioner och regelverk. För att kontinuerligt förbättra verksamheten rapporterar du förbättringsförslag, avvikelser och kundklagomål. Våra kunders verksamhetervarierar vilket ger dig en spännande och omväxlande vardag, du förväntashantera kund- och företagsinformation med hög sekretess. Inom Presto och affärsområde brand är viettstort team som arbetar tillsammans efter vår vision. Som säljande rådgivare kommer du att få ett omväxlande och stimulerande arbete som representant för företaget och arbeta med våra kunder.
Vi söker dig som
Presto är i ständig utveckling och vi alla är ansvariga för att driva utveckling genom våra värderingar: Tillsammans, kundfokus och enkelhet. Att dela våravärderingar är en förutsättning för att trivas på Presto och vara framgångsriki rollen.Du är van vid att självständigt tainitiativ, planera, du ser hela kedjan ochdet viktiga samspelet med kollegor. I rollen som säljande rådgivare genomför du flera kundbesök om dagen och det blir viktigtatt du motiveras av en hög aktivitetsnivå ochatt arbeta med korta, såväl långsiktiga tydligt satta mål. En fördelär att inte ha tummen mitt i hand eftersom enklare montering förekommer ute hos kund. Det är naturligt för dig attskapa och utveckla goda relationer med kunder och med intressenter internt.
För att lyckas i rollen behöver du även:
Minst 2 års erfarenhet av utesälj
Vara enperson som får energi av att träffa nya människor och efter effektiva och kvalitativakundbesök har du förmågan att ladda om inför nästa.
Du kommunicerar fritt på svenska och engelska
B-körkort.
Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden
Kollektivavtal, arbetstidsförkortning(1 extra veckas ledighet per år), kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?
Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är på heltid. Du arbetar vardagar mellan kl. 07:30-16:30. Vi tillhandahåller servicebil.
Anställningen startas alltid med en 6 månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning.
Vid frågor om tjänsten kontakta: Carl Wallner Lindqvist,carl.wallner.lindqvist@presto.se
Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.

Ansök nu

Brandskyddstekniker till Presto region Väst

Brandtekniker
Läs mer Sep 5
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder.
Vi söker dig som Vill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag. Du brinner för att bygga relationer och förstå kunderna, deras verksamhet och behov. Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt.
För att lyckas i rollen behöver du även:
Vara en lagspelare som vet att vi tillsammans är starka.
B-körkort
Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Erfarenhet inom el är meriterande, men inget krav för tjänsten.
Om rollenBrandskydd för oss är allt från:
Förstahandsredskap
Brandgasventilation
Utrymningssäkerhet
Nödljus
Brandlarm
Släcksystem
Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd, underhåller första hjälpen-utrustning och säkerställer skyddsrum inför iordningställande.Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till att nästa dag tex inventera ett skyddsrum i en bostadsrättsförening eller genomför service av rökluckor högt upp på en byggnad.Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans.
Vi erbjuder Utvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge.
Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden.
Kollektivavtal med IF Metall, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension.
Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget.
Vill du jobba tillsammans med oss?
Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald.
Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag!
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest.
Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete på depå och eventuellt andra orter inom regionen. Vi tillhandahåller servicebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson Rekryterare på Presto ida.bernahrdsson@presto.se
Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.

Ansök nu

Brandskyddstekniker inriktning släckssystem (Göteborg med omnejd)

Serviceelektriker, installation
Läs mer Feb 29
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!

Om rollen
Med visionen Tillsammans räddar vi liv kommer du som brandskyddstekniker säkerställa våra kunders systematiska brandskyddsarbete med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Du arbetar ute på fält och möter våra kunder dagligen. Arbetsområdet utgår från depå med omnejd och kan även innebära att arbeta på andra orter inom regionen.

Som brandskyddstekniker med inriktning släcksystem på Presto ingår bland annat:

Stärka och bygga starka kundrelationer där vi genom service och kunddialog hjälper våra kunder med deras behov.

Leverera och montera/installera släcksystem på bland annat fordon och i fastighetsmiljö enligt upprättade instruktioner och regelverk. Du kommer även tidvis att jobba med service av förstahandsbrandskydd i fastigheter.

Boka in och Genomföra service av befintligt brandskydd med fokus på släcksystem.

Efter avslutad uppdrag ge kunder feedback på deras brandskyddsarbete. Du arbetar dagligen med att dokumentera i vår digitala plattform Mobigo.

Att arbeta mot att individuella såväl regionens budget samt resultat uppnås.

Säkerställa att god ordning råder på arbetsstället samt ansvara för skötsel av verktyg, utrustning och persedlar.



Vi söker dig som
Vi söker dig som har ett intresse för fordon och är serviceinriktad. Kanske är du nyutbildad fordonstekniker, arbetar som mekaniker, eller med service av fordon i någon form, och vill prova på ett nytt jobb med frihet under ansvar. Eller så jobbar du med något annat idag men är teknisk, händig och söker nya utmaningar.

Engagerad, driven, social och extremt serviceminded mot kunder och kollegor.

En lagspelare som vet att vi tillsammans är starka.

Skicklig i kommunikation där du kan hantera och möta olika typer av människor.

Uppskattar eget ansvar och har god förmåga att planera dina dagar.

Du trivs i föränderliga miljöer där ingen dag är den samma och där du samtidigt engagerar dig för att hitta lösningar framåt.

Bidrar med något av det viktigaste; Positiv energi i vardagen där du tar en utmaning med glädje och fokuserar på att jobba utvecklingsorienterat.

För att lyckas i rollen behöver du:

Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Har god datorvana i Officepaketet.

Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom branschen men det är inget krav för tjänsten.



Det praktiska:
Förmåner: Arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kollektivavtalsenliga försäkringar och tjänstepension. Rabatterade priser på kedjor som Nordic Choice, Scandic, Elite hotels, Sats och Nordic Wellness.

Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Du arbetar vardagar mellan kl. 07-16:00.

Anställningen startas alltid med en 6 månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning. Presto tillhandahåller servicebil du använder i tjänsten.

Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto.

Vid frågor om tjänsten kontakta: Niclas Johansson (rekryterande chef) Niclas.johansson@presto.se

Om oss
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före. Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Prestos omsättning har passerat 1 miljard kronor.

Ansök nu

Specialist/Support inom kök och fordonssläcksystem

Brandinspektör
Läs mer Feb 2
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass.

Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas!

Om rollen
Med visionen Tillsammans räddar vi liv kommer du som Specialist/Support inom kök och fordonssläcksystem vara ett nära stöd till dina kollegor på regionerna. Supportrollen är en roll som kombineras med driftsättar- och servicetekniker-rollen.

Som Specialist/Support inom kök och fordonssläcksystem (punktskydd) på Presto ingår bland annat att:

Genom närvarande coachning och medåkning stötta sina kollegor genom hela uppdraget, från planering till klarmarkering, med målsättningen att skapa högpresterande kollegor med våra regioner och affärsområde i fokus.

Coachning i fält kring utförande, kundbemötande, avvikelseidentifiering och merförsäljning.

Planera sina uppdrag på ett effektivt sätt.

Hantera administrativa uppgifter; projekt- och servicerelaterande dokument

Rapportera arbete som inte uppfyller krav eller där risk för skada på person, egendom eller miljö kan finnas.

Rapportera om händelser och beslut som ej är förenliga med ställda krav samt initiera nödvändiga åtgärder.



Vi söker dig som
Är en engagerad, driven och serviceminded lagspelare gentemot kunder och kollegor. Du delar vår vetskap om att tillsammans är vi starka.

Du är utvecklingsorienterad och trivs i föränderliga miljöer.

Du har en utvecklad kommunikativ förmåga och är skicklig på att förmedla komplex information och anpassa den efter mottagare.

Genom samarbete, handlingskraft och analytiska styrkor kan du ta affärsmässiga beslut på den informationen som finns tillgänglig.

Är praktiskt lagd och gillar kombinationen av både service- och administrativt arbete.

Du är en relationsbyggare och lever upp till Prestos värderingar - tillsammans, kundorienterad och enkelt

För att lyckas i rollen behöver du:

Ha B-körkort.

Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Gymnasieexamen, grundutbildning i entreprenadjuridik (meriterande).

Ha god datorvana och kunna hantera Officepaketet och eventuell erfarenhet av verksamhetssystem som Mobigo.

Goda kunskaper om lagar, förordningar och regelverk som styr det egna arbetsområdet, t.ex. SBF, etc.

Minst tre års arbetslivserfarenhet inom kök och/eller fordonssläck

Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom branschen men det är inget krav för tjänsten.

Det är meriterande om du har certifikat inom några av dessa utbildningar: Gramko, SBF127, Fogmaker, Forrex, Ansul R-102, Piranha , Black-diamond.

Det praktiska
Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs (https://www.alvalabs.io/candidates) för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Om du uppfyller kraven för rollen kommer du att få genomföra två olika tester- logik och ett personlighetstest. Dessa ger oss en fördomsfri indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen.

Självfallet omfattas du av kollektivavtalade försäkringar när du jobbar hos Presto, friskvård (3000 kr), arbetstidsförkortning samt förmånliga priser på tågresor via SJ.

Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Du arbetar vardagar mellan kl. 07:00-16:00.

Anställningen startas alltid med en 6 månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning. Presto tillhandahåller tjänstebil du använder i tjänsten.

Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto.

Placeringsort är antingen Göteborg eller Stockholm.

Vid frågor om tjänsten kontakta: Johan Lindberg på johan.lindberg@presto.se

Om oss
Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före. Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Prestos omsättning har passerat 1 miljard kronor.

Ansök nu