Göteborg: Ekonom till huvudkontoret i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom till huvudkontoret i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en ekonom till vår verksamhet i Göteborg.
Som ekonom på Skancia Group arbetar du brett och självständigt med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, fakturering, lön, statistik, skattedeklarationer och andra förekommande uppgifter. Det är viktigt att du kan jobba med Fortnox.
Vidare ansvarar du för månadsavstämningar samt rapportering till CFO. Du genomför de delar av bokslutsarbetet som du behärskar och är behjälplig med att plocka fram det revisorerna behöver för att slutföra årsbokslutet.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av en liknande roll eller från en redovisningsbyrå. Erfarenhet av ekonomiarbete från större företag är meriterande.
Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har ett intresse för verksamhetens helhet, som har ett prestigelöst och flexibelt sätt och har förståelse för vad det innebär att arbeta i ett bolag där man hjälper varandra över gränserna för att nå företagets gemensamma mål. Du trivs att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, du är driven och kommunikativ. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Head of Legal Entity Accounting

Läs mer Aug 29
We are looking for a dynamic, proactive and passionate Head of Legal Entity Accounting for Polestar Performance AB,thelargest Swedish entity in the Polestar Group.
Let us describe the challenge we offerYou will have the opportunity to shape the direction of the Polestar Performance AB Accounting department, build and mentor a talented team and drive innovation to meet the ever-evolving demands which can occur in a dynamic, international, modern and evolving electric vehicle company whose aim is to improve the society we live in. You will be joining a driven, experienced team and you will play a key role in shaping the future of finance for our organization by collaborating closely with both internal and external stakeholders to identify and capitalize on new opportunities.
This team is responsible for the financial accounting and reporting forthelargest Swedish entity in the Polestar Group. In this role you will cooperate with colleagues in other business units worldwide to secure accurate and timely closings and reporting. You will be involved in the development of Polestar’s future finance and be a good advisor and speaking partner on matters related to accounting and reporting.
Together with us, you can enhance your own professional skills, develop yourself, grow and drive change together with committed people. We are in an exciting transformation process where you can contribute and make your mark – come and create this new future together with us! This position is located at our HQ in Gothenburg, Sweden.
What you'll do
Oversee and take responsibility for preparation and coordination of monthly financial closings in SAP and reporting in the AARO consolidation system, including related SOX controls
Review and analyze monthly financial reporting
Proactively monitor liquidity levels
Input into the preparation of the Polestar Group Annual Report and Quarterly Reports filed with SEC in the US
Lead the preparation of the statutory accounts/annual report, including coordination with external auditors
Input into covenant compliance monitoring processes, working closely with Treasury and Financial Services colleagues
Extensive contact with subsidiaries and shared service centers
Provide leadership and guidance to the accounting team and support their professional development
Lead the implementation of process improvements to increase efficiency and effectiveness
Involvement in implementation of future finance and accounting tools
Foster a positive work environment and promote open communication and collaboration

Who you are
To be a great fit for this position we believe you have:
Proven leadership experience
Proven experience as Accounting Manager, finance manager or similar at an international company
Broad knowledge and experience of Accounting and Financial Control processes and systems in an international context with IFRS and SOX
Experience with covenant compliance and liquidity monitoring
Solid experience from global- and listed companies
University degree in Finance
At a minimum 5 – 10 years relevant experience from similar tasks at an Accounting Department
Strong K3 accounting knowledge
Strong experience in Excel
Strong analytical skills
User experience in SAP ECC and SAP S/4 and consolidation tool AARO is an additional bonus

At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.
On a personal level we believe you are passionate and trustworthy, a strong and proactive team player who has excellent communications and people skills. You enjoy working at a strategic, tactical and operational level and you present a flexible attitude and can embrace changes and possess the ability to work proactively in a changing environment. Further, you have a hands-on Finance & Controlling profilewith strong leadership and organizational skills.
People at Polestar
We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.
We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.
Is this you?If you are interested in joining Polestar, don't wait to submit your application. We apply a continuous selection process, and the job post will be open until the position is filled. Please note that the internal job title for this role may differ from the one advertised here.
Are you ready for the journey? Which is electric by the way...
#LI-CS1

Ansök nu

Controller / Redovisningsekonom till spännande bolag i Göteborg

Läs mer Aug 19
Vill du arbeta på ett nytänkande, entreprenöriellt och modernt företag i ständig tillväxt? Då kan detta vara rollen för dig!

Var? GöteborgNär? OktoberAnställningsform? Längre konsultuppdrag via Delta Consulting, med möjlighet till överrekrytering
Om vår kund
Vår kund är ett väldigt händelseriktbolag som just nu är på en spännande tillväxtresa internationellt. Bolaget är ledande inom sin bransch och jobbar ständigt för förbättring och utveckling, där du kommer ha en viktig roll. Här erbjuds du en entreprenöriell miljö där dina idéer och initiativ uppmuntras, samtidigt som samarbete och laganda står högt i prioritet.
Om Rollen:
Här erbjuds du en varierande roll där du kommer arbeta med ax till limpa inom flertalet koncernbolag. Du arbetar även verksamhetsnära tillsammans medbolagets CFO gällande frågor som berörverksamheten och dess finansiella utveckling.Du kommer få vara med på en tillväxtresa med kollegor som har samma prioriteringar där ni arbetar mot gemensamma mål.
Arbetsuppgifter:
Bokslutsarbete
Årsredovisning
Koncernredovisning
Diverse analyser samt rapportering
Verksamhets- och processutveckling
Driva och utveckla projekt
Kund och intressentkontakter


Vem är du?
Vi söker dig som ständigt vill utvecklas och även bidra till att din omgivning utvecklas.Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som samarbetet med dina kollegor är viktigt. Som person tar du ledarskap i allt du gör.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hela redovisningsprocessen, och har självständigt upprättat årsredovisningar. Har du även arbetat med koncernredovisning är detta väldigt meriterande.
Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!
Låter det intressant?Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Redovisningsekonom till väletablerat och spännande bolag i Göteborg

Läs mer Aug 12
Vill du arbeta på ett nytänkande, entreprenöriellt och modernt företag i ständig tillväxt? Då kan detta vara rollen för dig!

Var? GöteborgNär? OktoberAnställningsform? Längre konsultuppdrag via Delta Consulting
Om vår kund
Vår kund är ett väldigt händelseriktbolag som just nu är på en spännande tillväxtresa internationellt. Bolaget är ledande inom sin bransch och jobbar ständigt för förbättring och utveckling. Här erbjuds du en entreprenöriell miljö där dina idéer och initiativ uppmuntras, samtidigt som samarbete och laganda står högt i prioritet.
Om Rollen:
Här erbjuds du en varierande roll där du kommer arbeta med ax till limpa inom flertalet koncernbolag. Du arbetar ävennära bolagets CFO som bollplank kring verksamheten.Du kommer få vara med på en tillväxtresa med kollegor som har samma prioriteringar där ni arbetar mot gemensamma mål.
Arbetsuppgifter:
Löpande redovisning
Bokslutsarbete
Årsredovisning
Koncernredovisning
Analyser samt rapportering
Verksamhetsutveckling
Kund och intressentkontakter


Vem är du?
Vi söker dig som ständigt vill utvecklas och även bidra till att din omgivning utvecklas.Du tycker om att ta stort ansvar och ägandeskap över ditt arbete samtidigt som samarbetet med dina kollegor är viktigt. Som person tar du ledarskap i allt du gör.
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med hela redovisningsprocessen, och har självständigt upprättat årsredovisningar. Har du även arbetat med koncernredovisning är detta väldigt meriterande.
Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!
Låter det intressant?Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut. Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se
Vid frågor, kontakta Klara Hägg på klara@deltaconsulting.se eller 072-221 94 19.Välkommen med din ansökan!
Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Ansök nu

Group Chief Accountant till bolag i Göteborg

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/group-chief-accountant-till-bolag-i-goteborg. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsexpert till SEVR Solutions

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/redovisningsexpert-till-sevr-solutions. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB .

HR till huvudkontoret i Göteborg

HR-chef
Läs mer Sep 4
Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom , mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en HR till vår verksamhet i Göteborg.
Som HR-specialist arbetar du med både generellt och fördjupat HR-arbete, med fokus på nära chefsstöd. Du arbetar med kvalificerade HR-frågor på operativ nivå i samtliga HR-processer. Arbetet innebär många kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete där du skapar ett förtroendefullt samverkansklimat med verksamhetens chefer, fackliga organisationer och medarbetare.
Du ges möjlighet till att arbeta utifrån ett proaktivt och konsultativt arbetssätt med frågor inom hela HR-området såsom: arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, ledarutveckling, lönebildning, samverkan och mycket mer.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Relevant utbildning inom HR,personalvetenskap eller liknande områden.
Erfarenhet av HR-relaterat arbete
God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Strukturerad och noggrann med god administrativ förmåga.
IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av att arbeta med HR-system och Microsoft Office.
Vi söker dig som har förmåga att prioritera och ta beslut i enlighet med organisationens riktlinjer och att du kan göra så på ett transparent och kundorienterat sätt. Det är också viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt samt att du är kommunikativ och handlingskraftig. Vidare bör du besitta en god analytisk förmåga och kunna bedöma situationer självständigt.
Som person tror vi att du är strukturerad, har en positiv energi samt hög personlig integritet. Du är lyhörd, har ett starkt kundfokus samt en god och kreativ problemlösningsförmåga. Slutligen behöver du behärska engelska flytande.

Ansök nu