Göteborg: Ekonom till huvudkontoret i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom till huvudkontoret i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en ekonom till vår verksamhet i Göteborg.
Som ekonom på Skancia Group arbetar du brett och självständigt med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, fakturering, lön, statistik, skattedeklarationer och andra förekommande uppgifter. Det är viktigt att du kan jobba med Fortnox.
Vidare ansvarar du för månadsavstämningar samt rapportering till CFO. Du genomför de delar av bokslutsarbetet som du behärskar och är behjälplig med att plocka fram det revisorerna behöver för att slutföra årsbokslutet.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av en liknande roll eller från en redovisningsbyrå. Erfarenhet av ekonomiarbete från större företag är meriterande.
Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har ett intresse för verksamhetens helhet, som har ett prestigelöst och flexibelt sätt och har förståelse för vad det innebär att arbeta i ett bolag där man hjälper varandra över gränserna för att nå företagets gemensamma mål. Du trivs att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, du är driven och kommunikativ. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till SR Energy

Läs mer Maj 13
Letar du efter en arbetsplats där du kan utvecklas och samtidigt bidra till en hållbar framtid? SR Energy är ett energibolag som investerar långsiktigt i förnybar energi. Nu söker vi vår nästa kollega till ekonomiavdelning och du har möjlighet att ansluta som redovisningsekonom. Hos SR Energy blir du en del av en entreprenöriell och dynamisk organisation där arbetsmiljön präglas av en varm stämning och ett gott samarbetsklimat.
Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag.


Om rollen
Som redovisningsekonom på SR Energy kommer du att ingå i en ekonomiavdelning om tre personer, där ett nära samarbete är en naturlig del av din vardag. Tillsammans har ni som grupp ett övergripande ansvar för bolagets redovisning- och bokslutsprocess och arbetar med löpande bokföring, månadsbokslut, skatter & moms, årsbokslut och årsredovisning för koncernens 15 bolag (vindkraftsparker). Ekonomiavdelningen som leds av CFO arbetar nära övriga organisationen och stöttar verksamheten med bl.a. projektuppföljning, i bolagets hållbarhetsarbete och dess rapportering och med markägarkontakter. Rollen innebär en stor bredd i arbetsuppgifter och här finns en möjlighet till utveckling för dig som önskar det på sikt.


Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och något eller några års erfarenhet från liknande arbete. Du känner dig trygg i din grundläggande redovisningskunskap och är samtidigt nyfiken på att bredda din kompetensbank och erfarenhet. Har du varit delaktig i eller drivit hela bokslutsprocessen ses det som positivt. Du trivs att jobba i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du följer hela processen.

Som person är du positiv, prestigelös och flexibel samt trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Struktur kommer naturligt för dig och du har en god analytisk förmåga. Att hjälpa, ge energi och bidra till ett gott samarbete och god stämning faller sig naturligt för dig. Du är samtidigt beslutsam när det behövs. Du ser gärna många kontaktytor, har en god kommunikativ förmåga och tycker om att arbeta nära verksamheten.


Om SR Energy
SR Energy är Sveriges största vindkraftsproducent. Vi projekterar, bygger och förvaltar effektiva vindparker för ett långsiktigt ägande. Genom att fokusera på södra Sverige, bidrar vi där behovet av energi är som störst. Våra 216 vindkraftverk producerar varje år 2,3 TWh el, vilket motsvarar mer än behovet av hushållsel i Göteborg och Malmö. Under byggnation har vi ytterligare 0,4 TWh. SR Energy grundades 2005 och har idag 30 medarbetare på huvudkontoret i centrala Göteborg. Bolaget ägs av AMF, Alecta, KLP och Stena Adactum.

SR Energy är ett företag med god sammanhållning, hög kompetens och ett stort engagemang. Du ges möjlighet att arbeta med många varierande uppgifter och utvecklas inom ditt område. Om du dessutom trivs med att ägna dig åt friskvård finns goda möjligheter till gemensamma träningsaktiviteter. Du finner kontoret i fräscha och ljusa lokaler mitt i centrala Göteborg.

Besök www.srenergy.se för mer information.




Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar SR Energy med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevr.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior Group Accountant till Hexatronic Group

Läs mer Maj 9
Vill du arbeta med redovisning på koncernnivå i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida.
Om rollen
Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Rollen är bred och innebär bl.a. att ta emot rapporter från våra dotterbolag, säkerställa balans och resultat, göra koncern och IFRS-justeringar. Totalt i koncernen finns det ca 40 operationella enheter.
Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Löpande arbete med koncernens konsoliderings- och rapporteringsarbete
Stänga månads-och kvartalsrapporter samt delaktig vid framtagning av koncernens årsredovisning och delårsrapporter
Ha löpande dialog med våra legala enheter i redovisnings- och rapporteringsfrågor
Delaktig i utvecklingen och användarvänligheten i koncernrapporteringssystemet (Aaro)
Projektarbeten kopplat till ex IFRS, nya regelverk, redovisningsrutiner mm

Vem är du
Du är civilekonom eller motsvarande
Är trygg och självgående i din redovisning
Kunskaper inom koncernredovisning och IFRS
Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift
Van Excelanvändare och system stark
Meriterande om du arbetat i Aaro eller annat liknande koncernrapporteringssystem
Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation

Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av analytisk, lättsam och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande.
Vill du veta mer och ansöka?
I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se.
Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Hexatronic Group

Läs mer Maj 9
Är du redovisaren som gillar att ha helhetsgrepp och jobba brett? Lockas du av att arbeta i ett växande internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Hexatronic Group är en global koncern som erbjuder lösningar och produkter för fiberoptisk kommunikation. Vi är ledande inom våra fokusområden Fiber Solutions, Harsh Environment och Data Center och arbetar med att möjliggöra den digitala infrastruktur som krävs för ett uppkopplat samhälle. Med verksamhet i över 20 länder är vi en pålitlig partner för kunder världen över. Läs mer om företaget på vår hemsida.
Om rollen
Rollen som Redovisningsansvarig är bred och innebär ett helhetsansvar för redovisningen i två bolag och säkerställer att korrekta siffror kommer in till dina kollegor som arbetar med koncernredovisningen. Du är även behjälplig i budget-och prognosarbetet samt arbetar löpande med att effektivisera.
Tack vare korta beslutsvägar och den prestigelöshet som råder inom hela Hexatronic, har du stor möjlighet att vara med och påverka rutiner och processer. Idag består ekonomifunktionen av 7 kollegor, alla med olika ansvars- och expertisområden. Kontoret är beläget på Sofierogatan 3, med spårvagn och buss alldeles i närheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Löpande redovisning och avstämningar
Skatt- och momsredovisning
Ansvar för månadsbokslut, kvartalsbokslut och årsbokslut
Analys och upprättande av månadsrapport, rapportering i Aaro
Upprättande av årsredovisningar
Förbättring av interna arbetsprocesser, digitalisering av arbetsuppgifter och
optimering av flöden
Kontakt med myndigheter och revisorer
Stötta i budget- och prognosarbete
Avstämning av mellanhavanden mot koncerninterna bolag samt administratör av koncernens cashpool

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande
Är trygg och självgående i din redovisning
Kommunicerar på svenska och engelska i tal och skrift
Van Excelanvändare och systemstark
Meriterande om du arbetat i Monitor G5, D365, Pyramid, Aaro
Meriterande om du arbetat i större och gärna internationell organisation

Vi är ett gott och hjälpsamt gäng på vårt växande kontor och tänker att din personlighet är en god blandning av att vara noggrann, social och med vilja att lära och dela med dig. Du är van att självständig driva ditt arbete framåt, lyfter blicken och trivs som bäst när dina arbetsuppgifter är varierande.
Vill du veta mer och ansöka?
I den här rekryteringen samarbetar Hexatronic Group med MPYA Finance. Har du frågor är du varmt välkommen att höra av dig till ansvariga rekryteringskonsulter Anette Zantelid tfn 0732-03 67 77 eller Linda Målberg tfn 0733-80 77 88. Din ansökan gör du via www.mpyafinance.se.
Vi ser fram emot din ansökan och vill även göra dig uppmärksam på att intervjuer till denna roll sker löpande, samt att tjänsten kan komma tillsättas innan annonsavslut.

Ansök nu

Redovisningsspecialist / Accounting Specialist

Läs mer Maj 2
Din nya roll 
Vi söker nu en engagerad och driven Redovisningsspecialist / Accounting Specialist till vår kunds Payroll & Pension-team. Teamet ansvarar för löne- och pensionsredovisningen för 25 svenska juridiska enheter. Kontoret är beläget i Arendal, Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Säkerställa att löner, ersättningar samt sociala kostnader inklusive pensioner bokförs korrekt i enlighet med IFRS och svensk redovisningsstandard (K3).
Självständigt analysera löne- och pensionsredovisningen för de juridiska enheterna för att ge stöd till intressenter.
Leda tilldelade delar av förbättringsarbetet inom redovisningsprocesserna för Payroll & Pension-teamet för att öka effektiviteten.
Ta fram notupplysningar för avsättningar för pensioner och liknande förpliktelser samt personalkostnader till årsredovisningen.
Förbereda delar av inkomstdeklarationen relaterade till löner och pensioner.
Upprätta månatliga skattedeklarationer samt säkerställa att arbetsgivaravgifter och avdragen skatt betalas i tid.
Kunna representera Payroll & Pension-teamet och ditt specialistområde i olika forum samt förmedla information till berörda intressenter.
Utmana och ifrågasätta befintliga rutiner för att bidra till effektivare arbetssätt.
Dela med dig av kunskap för att bygga och sprida kompetens inom teamet.
Stödja vid lösning av komplexa redovisningsfrågor.

Du kommer att bli en del av ett team med Accounting Specialists som är stolta över sitt arbete och levererar hög kvalitet inom sitt expertområde. Tätt samarbete med Group Accounting, Chief Accountants, business controllers, momsgrupp och externa intressenter är en naturlig del av vardagen för att kunna leverera ett bra stöd till verksamheten.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Akademisk examen inom ekonomi, finans, redovisning eller annat relevant område
Minst 4 års gedigen erfarenhet inom redovisningsområdet
Minst 2 års erfarenhet från arbete inom en ekonomiavdelning
Goda kunskaper i IFRS och svensk redovisningsstandard (K3)
Avancerade kunskaper i SAP och Microsoft Excel
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Vem är du?

Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och som trivs med att arbeta i ett team där samarbete och gemensamma mål står i fokus. Du har en positiv inställning, ett starkt driv och är van att ta egna initiativ. Med ett helhetsperspektiv och ett öga för detaljer är du proaktiv i ditt arbete och har en god analytisk förmåga.
Du är trygg i att fatta beslut och har en vilja att driva förändringsarbete framåt. Samtidigt delar du gärna med dig av din kunskap och erfarenhet till kollegor och bidrar till teamets utveckling. Du har god organisationsförmåga och är skicklig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter, även i perioder med högt tempo.
Som person är du flexibel och har en öppen inställning till att arbeta i en föränderlig miljö. Du är van att arbeta självständigt men ser också värdet i att bygga relationer och samarbeta med kollegor och intressenter i både nationella och internationella sammanhang.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Omgående. Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är en global industrikoncern som är ledande inom utveckling av innovativa och hållbara lösningar för transport- och infrastruktursektorn. Med en lång historia och starkt fokus på framtiden erbjuder de en dynamisk arbetsmiljö där teknik, samarbete och kvalitet står i centrum. Här ges du möjlighet att vara en del av en organisation som bidrar till en mer hållbar värld.

Ansök nu

Financial Controller till Foxway

Läs mer Apr 30
Bli en del av Foxway som Financial Controller – och driv hållbar tech framåt!

Om du vill vara med och göra skillnad, på riktigt, är Foxway bolaget för dig. På Foxway skapar vi hållbara tekniska lösningar som gynnar både människor, företag och planeten. Vi växer snabbt och söker nu en Financial Controller som vill kombinera finansiellt ansvar med ett syfte som känns i hjärtat. Hos oss får du arbeta i en internationell miljö med engagerade kollegor som drivs av innovation, hållbarhet och samarbete. Placering på Lindholmen i Göteborg.

Vi ser fram emot din ansökan!
Om rollen
Som Financial Controller blir du en viktig del av vårt Accounting Team där du arbetar med både analys, redovisning och rapportering kopplat till några av våra nordiska bolag inom koncernen. Du kommer att få en bred och utvecklande roll där du arbetar nära såväl verksamhet som ledning. Vi erbjuder mycket frihet, men också ett stort gemensamt ansvar – för våra kunder, varandra och framtiden.

Tjänsten passar dig som trivs med ansvar, en social tillvaro och som gillar att förbättra processer – och framför allt dig som vill vara med och bygga något större än bara siffror. Du får möjlighet att bidra med både analys och insikt – i en vardag som präglas av samarbete över affärsområden, team och landsgränser. Du kommer in i ett bolag i tillväxt, där det finns stort utrymme att påverka, utveckla processer och växa i takt med verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i korthet:
Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut
Ansvara för årsredovisningar, deklarationer och rapportering
Ta fram analyser och rapporter
Prognostisera kassaflöde och stötta verksamheten i likviditetsplanering
Säkerställa intern kontroll och följsamhet mot regelverk och interna processer
Implementera och utveckla rutiner och arbetssätt inom redovisning och rapportering
Arbeta nära Business Controller med budget, prognoser och affärsnära uppföljning
Arbeta avdelningsövergripande för att driva processförbättringar
Förbättra och utveckla arbetet med rapport- och ERP-system såsom Power BI och Jeeves/Visma
Ad hoc analyser
Power BI


Som Financial Controller rapporterar du till Head of Finance & Accounting, som du också kommer att ha ett tätt samarbete med. Placering på Lindholmen i Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi och flera års erfarenhet av att arbeta som Financial Controller eller i en liknande roll inom revision, redovisning och/eller controlling. Du har en god förståelse för finansiella rapporter, prognoser och budgetarbete, och är van att arbeta i ERP-system. Har du dessutom erfarenhet av BI-verktyg är det mycket meriterande. Vidare tror vi att du trivs i en internationell miljö samt har goda kunskaper i svenska såväl som engelska, i tal och skrift.
Som person är du nyfiken, strukturerad och analytisk och trivs med att ta ansvar samt är bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team. Befattningen har många olika kontaktytor, så det är avgörande att du är kommunikativ och lyhörd för att förstå och tillgodose olika perspektiv och behov. Du är flexibel, nyfiken och lösningsorienterad med en god förmåga att prioritera ditt arbete i en föränderlig miljö.

Om Foxway
We are pioneers in the tech industry, enabling a more circular way of using tech. With our vision of becoming the world's best as-a-service company enabling circular tech, Foxway has seamlessly empowered its customers to integrate environmental responsibility into their business operations. As a dynamic leader, we serve large organizations, the public sector, and consumer electronics resellers.
Headquartered in Sweden, we operate in eight European countries and serve customers worldwide. Founded in 2009, Foxway's rapid growth continues through strategic acquisitions, with an annual turnover ca SEK 7.4 billion in 2023. Driven by a dedicated team of ca 1,300 professionals we are enabling circular tech for everyone.
In 2023, Nordic Capital became a majority owner to further support Foxway’s strong growth journey. Our strategic plan includes securing the right leadership to scale operations globally, both organically and through acquisitions.
Discover how Foxway can transform your organization with circular IT solutions at www.foxway.com.
Har vi väckt ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar Foxway med SEVR Recruitment. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via elin.linden@sevrt.se. Då vi arbetar löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt.
Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB .

HR till huvudkontoret i Göteborg

HR-chef
Läs mer Sep 4
Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom , mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en HR till vår verksamhet i Göteborg.
Som HR-specialist arbetar du med både generellt och fördjupat HR-arbete, med fokus på nära chefsstöd. Du arbetar med kvalificerade HR-frågor på operativ nivå i samtliga HR-processer. Arbetet innebär många kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete där du skapar ett förtroendefullt samverkansklimat med verksamhetens chefer, fackliga organisationer och medarbetare.
Du ges möjlighet till att arbeta utifrån ett proaktivt och konsultativt arbetssätt med frågor inom hela HR-området såsom: arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, ledarutveckling, lönebildning, samverkan och mycket mer.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Relevant utbildning inom HR,personalvetenskap eller liknande områden.
Erfarenhet av HR-relaterat arbete
God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Strukturerad och noggrann med god administrativ förmåga.
IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av att arbeta med HR-system och Microsoft Office.
Vi söker dig som har förmåga att prioritera och ta beslut i enlighet med organisationens riktlinjer och att du kan göra så på ett transparent och kundorienterat sätt. Det är också viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt samt att du är kommunikativ och handlingskraftig. Vidare bör du besitta en god analytisk förmåga och kunna bedöma situationer självständigt.
Som person tror vi att du är strukturerad, har en positiv energi samt hög personlig integritet. Du är lyhörd, har ett starkt kundfokus samt en god och kreativ problemlösningsförmåga. Slutligen behöver du behärska engelska flytande.

Ansök nu