Göteborg: FIRMWAREUTVECKLARE

Hitta ansökningsinfo om jobbet FIRMWAREUTVECKLARE i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu två erfarna VHDL-utvecklare till Göteborg!
Har du erfarenhet av VHDL och ett intresse för att arbeta med avancerad teknologi? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Vår kund, ett ledande företag inom försvars- och säkerhetsbranschen, söker två kunniga VHDL-utvecklare för att stärka sitt team i Göteborg.
I denna roll kommer du att arbeta med att förbereda data från olika sensorer för att beräkningsmoduler ska kunna hantera informationen. Detta innefattar att utveckla och implementera kontrolllogik, kalibrera beräkningsmodeller samt hantera höga dataflöden. Du kommer att vara en viktig del av ett team som arbetar med avancerade tekniska lösningar och bidra till utvecklingen av högteknologiska produkter.
I den här rollen kommer du kommer att:
Utveckla och implementera VHDL-baserade lösningar för sensor- och beräkningsmoduler
Arbeta med kontrolllogik och kalibrering av beräkningsmodeller
Hantera och optimera höga dataflöden från olika sensorer
Samarbeta med teammedlemmar och bidra till projektets framgång
KvalifikationerTidigare erfarenhet av att arbeta med VHDL.
3 års erfarenhet avC och C++
Erfarenhet avfirmware.
Erfarenhet av LINUX
Erfarenhet avGIT och FPGA är meriterande
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som VHDL-utvecklare ser vi gärna att du:
Är en problemlösare med en positiv inställning och ett kreativt tänkande.
Har en hög grad av ansvarstagande och kan självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt.
Är en lagspelare som trivs med att samarbeta och kommunicera effektivt med kollegor.
Är flexibel och anpassningsbar, och kan hantera förändringar och nya utmaningar på ett konstruktivt sätt.
Har en stark vilja att lära och utvecklas, och är öppen för nya idéer och arbetsmetoder.
Företagspresentation
Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2026-09-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-09-15.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer.

Göteborgs bästa lowcode-utvecklare ServiceNow

Läs mer Maj 8
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där får du möjligheten att arbeta med dem mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team?
Om rollen:

Vi söker en driven Utvecklare/Low Code-utvecklare inom ServiceNow som vill vara med och skapa skräddarsydda digitala lösningar för våra kunder. I denna roll kommer du att arbeta med utveckling, konfiguration och anpassning av ServiceNow-plattformen, med fokus på att effektivisera och automatisera affärsprocesser. Du kommer arbeta i teamleveranser tillsammans med experter som utvecklar innovativa lösningar baserade på ServiceNow och low-code-teknologier.
Dina arbetsuppgifter:

- Utveckla och konfigurera ServiceNow-applikationer och arbetsflöden.

- Implementera low-code/no-code-lösningar med hjälp av ServiceNow App Engine.

- Anpassa och optimera affärsprocesser genom automation och integrationer.

- Samarbeta med kunder och interna team för att identifiera och lösa affärsutmaningar.

- Följa best practices och säkerställa kvalitet i kod och konfiguration.



För att lyckas i rollen ser vi att du bör ha:

- Minst 3 års erfarenhet av utveckling i ServiceNow eller andra low-code-plattformar.

- Kunskap i JavaScript och webbutveckling (HTML, CSS).

- Förståelse för olika ServiceNow-moduler och certifiering inom plattformen är starkt meriterande.

- Förmåga att analysera och förbättra affärsprocesser med hjälp av teknik.

- En stark vilja att utvecklas och arbeta i en konsultroll.

- Flytande svenska och engelska i tal samt skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Som ElitePartner till ServiceNow levererar vårt starka och sammansvetsade team omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.

Ansökan:

Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt framstående team, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com), för eventuella frågor om tjänsten.


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Välkommen till Sopra Steria - där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Göteborgs vassaste seniora utvecklare ServiceNow

Läs mer Maj 8
Om oss:

Sopra Steria är Europas ledande konsultföretag inom ServiceNow och digital transformation. Vi hjälper företag och organisationer att effektivisera sina verksamheter genom innovativa teknologilösningar. Med fler än 4000 ServiceNow-experter besitter vi marknadens största och mest framstående ServiceNow-team där du får möjligheten att arbeta med de mest spännande projekten samt utvecklas i en dynamisk och framåtlutad arbetsmiljö. Nu tar vi nästa stora kliv och satsar ännu hårdare på vår ledande position inom ServiceNow. Hos oss får du chansen att vara med och driva utvecklingen framåt, forma framtidens lösningar och göra verklig skillnad. Vill du vara en del av vårt ledande team?
Om rollen:

I rollen som Senior Utvecklare inom ServiceNow kommer du att vara en nyckelspelare i att utveckla och implementera lösningar på ServiceNow-plattformen för våra kunder. Du säkerställer att tekniska lösningar håller hög kvalitet, är hållbara och anpassade efter kundens verksamhet. Som Elite Partner för ServiceNow har vi en av Skandinaviens största och mest kvalificerade konsultgrupper med närmare 500 dedikerade experter. Vi söker nu en erfaren Senior Utvecklare som kan ta en strategisk och operativ roll i våra teamleveranser.
Dina huvudsakliga uppgifter:

- Utveckla och konfigurera lösningar på ServiceNow-plattformen.

- Säkerställa teknisk kvalitet och bästa praxis i lösningarna.

- Fungera som rådgivare till kunder kring tekniska lösningar och plattformsutveckling.

- Leda tekniska workshops och kravinsamling med kunder.

- Samarbeta med processledare och andra roller för att säkerställa helhetslösningar.

- Analysera och optimera befintliga lösningar samt identifiera förbättringsområden.



För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har:

- Flerårig erfarenhet av utveckling och implementation inom ServiceNow.

- Gedigen kunskap i JavaScript samt god förståelse för webbteknologier som HTML och CSS.

- Erfarenhet av att arbeta med moduler som ITSM, ITOM, HR eller SecOps.

- Förmåga att leda tekniska dialoger och workshops med kund.

- Relevant akademisk utbildning inom IT eller motsvarande.

- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.



Vi erbjuder:

- En spännande arbetsmiljö hos Europas ledande ServiceNow-konsultbolag.

- Möjlighet att arbeta med innovativa lösningar och den senaste tekniken.

- Kompetensutveckling genom certifieringar, utbildningar och mentorskap.

- Hybrid arbetsmodell samt konkurrenskraftiga villkor och förmåner.



Om ServiceNow-teamet på Sopra Steria:

Sopra Steria är Nordens ledande expert inom ServiceNow – vi har den största och mest specialiserade kompetensen på marknaden. Vårt starka och sammansvetsade team levererar omfattande och högkvalitativa lösningar, där flera av våra erfarna ServiceNow-konsulter samarbetar för att maximera värdet för våra kunder. Vi drivs av innovation, samarbete och kunskapsutbyte – tillsammans sätter vi nya standarder och skapar framtidens digitala lösningar. Vill du arbeta med de bästa? Då är Sopra Steria platsen för dig.
Om Sopra Steria:

Sopra Steria är en av Europas ledande aktörer inom digital transformation, med över 60 000 medarbetare i mer än 30 länder globalt. Vi driver innovation och hjälper företag och organisationer att effektivisera, utvecklas och skapa långsiktigt värde genom banbrytande teknologilösningar.
Hos oss arbetar de främsta experterna inom sina områden i en dynamisk och framtidsorienterad miljö där samarbete, nytänkande och teknisk spetskompetens står i centrum.
Vill du veta mer om oss? Läs här: Om oss | Sopra Steria
Ansökan:
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av en framstående arbetsplats, ansök genom att ladda upp ditt CV. Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Teodor Nellvik (teodor.nellvik@soprasteria.com) eller Business Owner Mikael Kroglund (mikael.kroglund@soprasteria.com) för eventuella frågor om tjänsten.


På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation.
Välkommen till Sopra Steria – där din kompetens formar framtidens digitala lösningar!

Ansök nu

Senior fullstackutvecklare till Pinchos huvudkontor i Göteborg

Läs mer Maj 16
Fullstackutvecklare till Pinchos – bygg framtidens restaurangupplevelse med oss!
För över 10 år sedan slog vi upp dörrarna till vår allra första Pinchosrestaurang. Idag har vi växt till en Franchisekedja med över 85 restauranger i Norden och vår allra första, men definitivt inte sista, i Tyskland. Techhjärtat har vi alltid haft inhouse och därmed utvecklat allt från vår egna native app för IOS och Android, eget API, POS/Kassasystem till vårt växande Data Warehouse. Med en digital gästresa och ett internutvecklat ekosystem vågar vi säga att Pinchos är ett av världens mest digitaliserade restaurangkoncept.
Nu söker vi en fullstackutvecklare som vill vara med och vidareutveckla vår teknikstack bakom Sveriges mest använda restaurangapp. Du kommer att arbeta med teknologier som Node.js, AWS-tjänster och API-integrationer inom ett modernt och agilt team.
Du drivs av affärsnytta, kvalitet och möjlighet att påverka Vi söker dig som trivs i ett mindre team med mycket eget utrymme. Här får du stort inflytande över din vardag och egna utveckling. Du kommer att ha en central och tekniskt ansvarstagande roll i vårt team, med möjlighet att påverka såväl arkitektur som arbetssätt. Vi arbetar nära verksamheten, vilket innebär att du verkligen får se den direkta effekten – både i vår tekniska miljö och i våra restauranger.
Vi tror att du har
Flerårig erfarenhet av programmeringsspråk tex. Node.js, Java
Erfarenhet av agila team och distribuerade system
God kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Det är meriterande om du också har
Eftergymnasial utbildning inom IT
Arbetat med molntjänster som AWS
Arbetat med databaser som MongoDB
Arbetat med klientramverk som React
Vana av mikrotjänster, CI/CD och REST API:er
DevOps

Din arbetsplats Vårt huvudkontor och din framtida arbetsplats ligger mitt i centrala Göteborg. För oss är det viktigt att skapa en bra gemenskap! 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Vi utgår från kontoret men det finns frihet att vid behov arbeta på distans.
Rekrytering sker löpande, tillträde och lön sker enligt överenskommelse.
Frågor om tjänsten? Kontakta CTO på kristoffer.sorquist@pinchos.se
Skicka in din ansökan redan idag så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Hoppas att vi hörs och ses!

Ansök nu

Technical Project Manager

Läs mer Maj 9
Are you passionate about technology and ready to take the next step in your career? Do you enjoy working in fast-moving environments where new ideas are encouraged and teamwork drives results? We’re looking for a motivated junior Project Manager to join our team and contribute to exciting, hands-on projects that make a real impact.

You bring a technical understanding and take responsibility for the technical aspects of the project. By keeping up with industry trends, you help guide the team forward—supporting them through challenges and encouraging new ideas. You contribute to planning and follow-up by helping manage budgets, coordinating resources, and maintaining good relationships with both customers and suppliers. Working in a fast-moving industry means you’re always close to where exciting progress and innovation are happening.
Location Göteborg Being a consultant at Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in Gothenburg. We are seeking for someone who can start asap.
You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with the company.


Desired qualifications:
You are at the start of your career and have a relevant educational background: Preferably in fields such as mechatronics, electrical engineering, or data science.
Have some experience in project management
As a person you are communicative and curious
Good knowledge in english
Enjoy working in a dynamic environment where flexibility and a positive attitude are valued
Automotive experience is meritorious


Application
Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Kristofer Hedlund at Kristofer.Hedlund@nexergroup.com.
We are looking forward to hearing from you!
 
About Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

Ansök nu

Software application developer to Boeing

Läs mer Maj 5
Are you interested in software solutions that solve some of the most challenging optimization problems in the world? Boeing is looking for a Software Application Developer based in Gothenburg, Sweden.


We are looking for a Software Application Developer to help configure and deliver advanced planning solutions for the airline industry. In this role, you will work closely with clients and internal teams to tailor the system to meet each customer’s specific operational needs, while also managing technical challenges and building strong client relationships.
You will be part of a project team responsible for ensuring successful product implementations that deliver real value to the customer. The role combines software development and problem-solving with requirements gathering, workshops, and communication with various stakeholders.
We are seeking someone with experience in software development, strong collaboration and communication skills, and a genuine interest in understanding the customer’s business. A solution-oriented mindset and a curiosity about the airline industry are key to success in this position.

Being a consultant at Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at Boeing in Gothenburg. You will be coached by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings.

Who Are We Looking For?
Early-career professionals with a bachelor or master's degree in computer science, information technology, engineering physics, mathematics, or equivalent education.
You have a passion for improvements and innovation and enjoy problem-solving and are interested in working for a global company
Team players with good communication skills
Programming skills in C++ (or Java with deep knowledge in Object Oriented Design and Object-Oriented Design Principals), Python and Linux
Fluent in English
Previous experience from the airline industry or the Jeppesen Crew products


Application
Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Kristofer Hedlund at Kristofer.Hedlund@nexergroup.com
We are looking forward to hearing from you!
 
About Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jobbusters AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jobbusters AB .

Teknisk support / 2nd Line

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 14
Din nya roll Vi söker nu en Teknisk supportmedarbetare till vår kund i Mölndal som kommer att arbeta i 2nd line support i ett internationellt team. Du kommer att ha en central roll i deras supportcenter, där du hanterar ärenden i Zendesk och ger lösningar till interna kunder globalt.
Arbetsuppgifter:
Arbeta med 2nd line support.
Hantera både programvara och hårdvarurelaterade ärenden.
Utföra firmware-uppgraderingar och övervaka enheter.
Ge lösningar och svara på förfrågningar från interna kunder världen över.
Koordinera och samarbeta med 3rd line support för att lösa mer komplexa problem.

Är du en tekniskt kunnig person som trivs med att hjälpa andra och har erfarenhet av att arbeta med teknisk support, då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig!
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du har erfarenhet av att arbeta i en 2nd line support tidigare.
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Förmåga att arbeta effektivt i en supportmiljö och ge snabb och korrekt support till interna kunder.
Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med medicintekniska produkter.
Vem är du?

För denna roll söker vi en person som är lösningsorienterad, kommunikativ och har ett starkt tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och har förmågan att snabbt förstå och analysera tekniska problem. Som en del av ett internationellt team är det viktigt att du är samarbetsvillig och kan koordinera effektivt med andra avdelningar för att säkerställa att varje ärende löses på bästa möjliga sätt.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-06-02 Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är ett globalt ledande företag inom hygien och hälsa. De är börsnoterade i Sverige och har försäljning i ca 150 länder under globalt ledande varumärken. Här värdesätter man mångfald, likvärdiga förutsättningar och inkluderande. Vår kund finns i Göteborg.

Ansök nu

Sales System Specialist

Systemansvarig
Läs mer Maj 12
Your New Role We are looking for Sales System Specialist for our client in telecommunication. Join our clients dynamic Sales Flow Team, where they are passionate about optimizing customer journeys. They are committed to creating innovative solutions for e-commerce, self-service, external websites, mobile apps, and future digital services.
You'll set up campaigns and solutions to support various digital platforms. This role requires a deep understanding of business, processes, and people. You'll collaborate with your team to create customer-centric solutions and act as an internal consultant for colleagues across the organization.

To succeed in this role, you will need:  Experience as a system specialist
Web experience 
Programming knowledge 
Domain knowledge of telecom 
Fluent in Swedish and English


Who You Are Our client are on a journey to become the next-generation telecom company. To succeed, you need to be detail-oriented, logical, and open to change. You should be customer-focused and understand that the solutions you create will connect people to what matters most.

We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Salary: According to agreement  Start date: 2025-06-02 End date: 2025-12-31, with the possibility of extension Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex etc. In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client. 

Good to Know  We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply!
You don't need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application.

Ansök nu

Financial Controller - Procurement

Finansiell controller
Läs mer Maj 9
Your New Role 
We are currently partnering with an esteemed client to find an experienced Procurement Financial Controller to strengthen their finance team in Gothenburg. This is a unique opportunity for a senior finance professional with a sharp analytical mindset and a solid background in financial management within procurement operations.
In this role, you will take the lead in overseeing the financial aspects of procurement, driving insightful product cost analyses, and presenting clear, actionable reports to senior leadership. You’ll also play a key part in identifying and implementing process improvements that enhance operational efficiency and financial performance.
Key Responsibilities:
Take ownership of financial management for procurement, including budgeting, forecasting, and cost control.
Perform detailed product cost analysis to support strategic decision-making.
Prepare and present comprehensive monthly and quarterly procurement reports, highlighting critical metrics and performance indicators to senior management.
Identify opportunities for process optimization and implement financial best practices within procurement operations.

This is a fantastic opportunity to work in a forward-thinking, international organization, contributing directly to business-critical decisions. You’ll collaborate with talented professionals and have the platform to make a meaningful impact while developing your expertise in procurement finance.

To succeed in this role, you will need:  Bachelor’s degree in finance or similar.
Minimum of 10 years of experience in finance.
Advanced Excel skills and experience working with large amounts of data.
Fluency in English is required. Proficiency in Swedish is a plus.
Meritorious: Previous experience within procurement.
Meritorious: Experience in SAP, Power BI, and other financial tools. 
Who You Are 

You are a highly skilled and driven finance professional with a strong command of data, reporting tools, and financial controls, who thrives in a fast-paced and collaborative environment.

We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Start date: Immediately End date: 2025-10-31, with the possibility of extension Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client. 
Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply!
You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application. 
Company Presentation Our client, which is an international company in automotive, creates and develops powertrain solutions for a global market. As a pioneering global supplier, they are at the forefront of technology and have manufacturing capabilities on two continents.

Ansök nu

Redovisningsspecialist / Accounting Specialist

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 2
Din nya roll 
Vi söker nu en engagerad och driven Redovisningsspecialist / Accounting Specialist till vår kunds Payroll & Pension-team. Teamet ansvarar för löne- och pensionsredovisningen för 25 svenska juridiska enheter. Kontoret är beläget i Arendal, Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Säkerställa att löner, ersättningar samt sociala kostnader inklusive pensioner bokförs korrekt i enlighet med IFRS och svensk redovisningsstandard (K3).
Självständigt analysera löne- och pensionsredovisningen för de juridiska enheterna för att ge stöd till intressenter.
Leda tilldelade delar av förbättringsarbetet inom redovisningsprocesserna för Payroll & Pension-teamet för att öka effektiviteten.
Ta fram notupplysningar för avsättningar för pensioner och liknande förpliktelser samt personalkostnader till årsredovisningen.
Förbereda delar av inkomstdeklarationen relaterade till löner och pensioner.
Upprätta månatliga skattedeklarationer samt säkerställa att arbetsgivaravgifter och avdragen skatt betalas i tid.
Kunna representera Payroll & Pension-teamet och ditt specialistområde i olika forum samt förmedla information till berörda intressenter.
Utmana och ifrågasätta befintliga rutiner för att bidra till effektivare arbetssätt.
Dela med dig av kunskap för att bygga och sprida kompetens inom teamet.
Stödja vid lösning av komplexa redovisningsfrågor.

Du kommer att bli en del av ett team med Accounting Specialists som är stolta över sitt arbete och levererar hög kvalitet inom sitt expertområde. Tätt samarbete med Group Accounting, Chief Accountants, business controllers, momsgrupp och externa intressenter är en naturlig del av vardagen för att kunna leverera ett bra stöd till verksamheten.

För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Akademisk examen inom ekonomi, finans, redovisning eller annat relevant område
Minst 4 års gedigen erfarenhet inom redovisningsområdet
Minst 2 års erfarenhet från arbete inom en ekonomiavdelning
Goda kunskaper i IFRS och svensk redovisningsstandard (K3)
Avancerade kunskaper i SAP och Microsoft Excel
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
Vem är du?

Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och som trivs med att arbeta i ett team där samarbete och gemensamma mål står i fokus. Du har en positiv inställning, ett starkt driv och är van att ta egna initiativ. Med ett helhetsperspektiv och ett öga för detaljer är du proaktiv i ditt arbete och har en god analytisk förmåga.
Du är trygg i att fatta beslut och har en vilja att driva förändringsarbete framåt. Samtidigt delar du gärna med dig av din kunskap och erfarenhet till kollegor och bidrar till teamets utveckling. Du har god organisationsförmåga och är skicklig på att prioritera mellan olika arbetsuppgifter, även i perioder med högt tempo.
Som person är du flexibel och har en öppen inställning till att arbeta i en föränderlig miljö. Du är van att arbeta självständigt men ser också värdet i att bygga relationer och samarbeta med kollegor och intressenter i både nationella och internationella sammanhang.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Omgående. Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund är en global industrikoncern som är ledande inom utveckling av innovativa och hållbara lösningar för transport- och infrastruktursektorn. Med en lång historia och starkt fokus på framtiden erbjuder de en dynamisk arbetsmiljö där teknik, samarbete och kvalitet står i centrum. Här ges du möjlighet att vara en del av en organisation som bidrar till en mer hållbar värld.

Ansök nu

Talent Acquisition Specialist

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 25
Din nya roll I denna roll kommer du att arbeta nära ledare inom olika globala funktioner för att attrahera och rekrytera kvalificerade kandidater till nyckelroller. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen – från behovsanalys till signering – och agerar rådgivare och partner till chefer i rekryteringsfrågor. Uppdraget är placerat i Göteborg och erbjuder en spännande möjlighet att arbeta i en dynamisk, internationell och matrisorganiserad verksamhet.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:

Vara ett strategiskt och operativt stöd till rekryterande chefer inom globala funktioner.


Leda och driva hela rekryteringsprocessen – från kravprofil och annonsering till search, intervjuer och anställningserbjudande.


Säkerställa inkluderande och mångfaldsmedvetna processer i linje med företagets strategi.


Bygga och underhålla talangpooler genom proaktiv search och nätverkande – både regionalt och globalt.


Använda data och nyckeltal för att förbättra processer och leveranskvalitet.



För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års erfarenhet av fullcykelrekrytering, varav minst 2 år med fokus på funktionella/corporate roller.
Vara van att arbeta med svårrekryterade och komplexa tjänster, gärna på mellan- till seniornivå.
Ha erfarenhet av att arbeta i matrisorganisationer och internationella miljöer.
Ha gedigen erfarenhet av search och headhunting.
Vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Andra språk är meriterande.


Vem är du?Du är trygg i dialogen med seniora beslutsfattare och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du arbetar självständigt och strukturerat och trivs i en miljö där du hanterar flera rekryteringsprocesser samtidigt. Med ett konsultativt och affärsdrivet arbetssätt ser du möjligheter snarare än hinder och agerar snabbt när det behövs. Du är dessutom innovativ och nyfiken, med en stark vilja att ständigt utveckla och förbättra arbetssätt och processer.
Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse/skriv ut lön Start: 2025-06-02 Slut: 2026-02-28, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Ansök nu

Kommunikationsansvarig projektledare

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Apr 25
Din nya roll 
Är du en rutinerad kommunikatör som älskar stora förändringsresor och vill sätta din prägel på något som faktiskt berör hundratusentals människor varje dag? Då kanske det här är ditt nästa uppdrag.
Vår kund står inför ett av de största teknik- och systemskiftena i regionens kollektivtrafik på många år. Nya biljettsystem, nya betallösningar och nya sätt att resa kommer införas etappvis under de kommande åren. Det betyder att både kunder och medarbetare behöver guidas tryggt och tydligt genom förändringen — och det är här du kommer in!
Som projektledare och kommunikationsansvarig blir du kommunikationsnavet i ett tvärfunktionellt team som utvecklar och implementerar de nya lösningarna. Du leder, planerar och strukturerar kommunikationen internt och externt — från strategiska kommunikationsplaner till operativa insatser som gör skillnad i vardagen för både resenärer och personal.
Det här är en roll för dig som kan hålla många trådar i luften utan att trassla in dig, som ser helheten utan att tappa bort detaljerna och som gillar att jobba nära både verksamheten och kunden.
Dina huvudsakliga uppgifter:
Ta fram och förankra kommunikationsplaner som håller över tid.
Säkerställa att budskap och tonalitet hänger ihop i alla kanaler, internt och externt.
Identifiera behov, formulera budskap och leda produktion av kommunikationsmaterial.
Koordinera med andra projektledare, kommunikatörer och nyckelpersoner inom organisationen.
Arbeta nära utbildningsansvariga för att stötta lärande kring nya arbetssätt och funktioner.


För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du är en senior kommunikatör eller erfaren projektledare inom kommunikation.
Har dokumenterad erfarenhet av förändringskommunikation i större organisationer.
Erfarenhet och förståelse av kommunikation inom IT och försäljning på en strategisk nivå.
Har erfarenhet av att hålla ihop större kommunikationsinsatser över längre tid.
Har erfarenhet av att arbeta med flera målgrupper parallellt.
Vem är du?

För att trivas i rollen är du en trygg och erfaren kommunikatör som har lätt för att navigera i komplexa sammanhang. Du har förmågan att se både helheten och detaljerna, och du gillar att hålla ihop trådar och skapa struktur i förändring. Du är nyfiken, lösningsorienterad och prestigelös – en person som gärna kavlar upp ärmarna när det behövs och som vet att god kommunikation bygger på både tydliga planer och bra samarbete. Dessutom har du lätt för att skapa förtroende, både hos kollegor och samarbetspartners, och drivs av att göra skillnad på riktigt.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Slutet på maj. Slut: 2027-05-24 Sista ansökningsdag: (om det finns en) 2025-05-05 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
FöretagspresentationVår kund verkar i Västra Götaland för att underlätta för alla pendlare. Man arbetar kontinuerligt för att underlätta för invånarna i regionen genom att erbjuda smarta tjänster vid resande. Huvudkontoret finns i centrala Göteborg.

Ansök nu