Göteborg: Shiftleader/Supervisor till Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Shiftleader/Supervisor till Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Deltid

Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst.

Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

Om oss

QUALITY HOTEL – For meetings that matter.

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ligger längs kajkanten på Eriksberg i de ombyggda varvshusen. Här möts Göteborgs gedigna historia med nutidens skandinaviska design på hotellet som har 259 rum, wellnessavdelning, à la carte restaurang, barer, takterrass och uteservering med härlig utsikt över älven. Vår konferensavdelning, Eriksbergshallen, är Göteborgs näst största konferens- och mässhall som tar emot upp till 2000 personer. Hos oss händer det saker högt och lågt , här finns en energi som är svår att hitta på "vanliga" hotell!

Nu söker vi en Shiftleader/Supervisor till vår a la carte restaurang som vill vara med och skapa restaurangupplevelser
och leda dina kollegor i teamet till nya höjder.

Ett omväxlande, roligt och utmanande arbete för dig som inte är rädd att hugga i!

Vi söker en person som:

? Älskar service, att ge våra gäster en oförglömlig upplevelse samt att de lämnar oss med ett leende på läpparna.
? Du är flexibel och problemlösande. Att hantera stress är inget problem för dig.
? Du är glad, sprider energi och bjuder på dig själv.
? Ordning och reda är nyckeln för att kunna arbeta effektivt och klara av att hålla många bollar i luften samtidigt. Sånt gillar vi.
? Du har tidigare erfarenheter både i service och som ansvarig inom a la carte, konferensmiddagar och lunchservice.
? Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med kollegor för att ge gästerna bästa möjliga upplevelse.
? Tjänsten innebär ansvar för introduktion och upplärning av ny personal och praktikanter.
? Ansvar för sjukfrånvarohantering när restaurangchef är frånvarande.
? Ansvar för att driva merförsäljning och hålla god stämning hos kollegorna.

Utöver ovan förutsätter vi att du:

? Kommunicerar flytande på både svenska och engelska i tal och skrift
? Är minst 23 år
? Har minst 3 års erfarenhet.
? Är väl insatt i lagen om ansvarsfull alkoholhantering och har genomfört RUS-
utbildning eller motsvarande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med tillämpad provanställning. Vi har givetvis kollektivavtal. Arbetstiden är förlagda mestadels kvällar och helger med dagtid förekommer också. Lön enligt kollektivavtal med hänsyn till erfarenheter & kunskap.
Startdatum enligt överenskommelse, vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut så vänta inte - sök redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Hovmästare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Hovmästare.

Ceno håvar in en hovmästare!

Läs mer Aug 19
Vi söker förstärkning till restaurangerna inför hösten!Hos oss besöker ordinarie lunch- & middagsgäster samt större företagsgrupper, så förvänta dig kvällar med stora sällskap där vi måste leverera snabbt, effektivt men även noggrant utan att vi kompromissar med att leverera högklassig och genuin service till samtliga gäster som kommer in genom dörren.Vi letar med ljus och lykta efter dig som har passion för att ge våra gäster en drömupplevelse samtidigt som du leder kvällens personalstyrka där du försäkrar bra service och effektiv problemlösning både med planering inför, spontanitet & avslut. Vi vill ha digsom älskar att serva gäster och att vara med att skapa nya spännande möten i Göteborg, samt har ett leende som smittar av sig till både gäster och kollegor!
Vi söker dig som kan...
À la carte-servering sedan tidigare
Ansvaret som hovmästare samt varit ansvarig tidigare
Växla mellan hovmästare, servis & gärna bar om det skulle vara nödvändigt
En hel del inom vinvärlden - du behöver självklart inte vara sommelier
Baskunskaper inom övrig dryck samt även mat
Hålla fokus & vara noggrannunder högt tempo samt stressade situationer
Hålla koll på dina sällskap från början till slut samt se deras behov
Socialisera sig med gäster på ett glatt & inspirerande sätt
Anpassa dig i dina arbetsuppgifter från dag till dag - ingen dag är densamma

Vi jobbar över hela huset där vi har en stor event- & banketthall, samt en on demand-restaurang längst upp på våning 5; "Ceno on Top", där arbetspass kan tillkomma.
På Ceno inspireras vi av hela världens smakpalett i en magisk miljö mitt i World of Volvo:s fantastiska byggnadsverk av glas och trä. Har du erfarenhet från liknande arbeten och kunskap av mat och dryck, tycker det är kul att jobba i högt tempo och sprida positiv energi tillsammans med oss? Då är detta jobbet för dig. Vi ger våra gäster den bästa servicen huset kan erbjuda.
Rutinerna börjar sitta och bokningarna tätnar hos oss på Ceno - hela huset kommer att fyllas av happenings dagligen. Är du glad, positiv och brinner för service, mat och dryck – då har du kommit rätt! Tillsammans med dig så bygger vi ett grymt gäng som kan leverera toppservice, men samtidigt ha roligt tillsammans inom våra rundade väggar.
Tjänsterna är hel-, deltid eller extra med varierande arbetstider, med både dag- och kvällspass. Lön enligt kollektivavtal eller överenskommelse.Vi ser gärna att du har minst 2-års erfarenhet som hovmästare.
Vi ser fram emot att träffa dig,Rasmus & Team Ceno

Ansök nu

Hovmästare till spännande varierade uppdrag i Göteborg

Läs mer Aug 10
Om tjänsten
Vi söker drivna och utåtriktade hovmästare som vill arbeta extra på spännande uppdrag.Arbetsplatserna varierar från publika restauranger,storslagna event,företagsfester, stora banketter och gemytliga middagar.
Eftersom att arbetet är väldigt varierat, allt ifrån klassisk a la carte restaurang,små cateringar till stora bankettmiddagar, är det viktigt att man har stor förståelse för sina kollegor och är lyhörd för nya ideér. Du ska vara trygg i din roll som hovmästare och känna dig bekväm i att fatta snabba beslut.

Vi söker dig som
Har ett stort intresse för service och att leverera med kvalitet
Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor
Är flexibel, ödmjukochprestigelös
Gillar att jobba i team och leda dina kollegor
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.)
Har tidigare erfarenhet av uppdrag somhovmästare

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder.
Om Carotte Academy
I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- ochservicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. Iintroduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för attkunna arbeta med service hos Carotte Staff. Med rättinställning får du möjligheten att avancera inom bolaget och kan blien Carotte Leader.
Om oss
Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Vårt moderbolag Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Omgående, alternativt efter överenskommelse
Omfattning: Extra vid behov
Lön: Timlön
Placering: Göteborg
Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla oss på bemanning.gbg@carotte.se

Ansök nu

Arbetsledare/Hovmästare till stora event!

Läs mer Jul 26
Om jobbet:Bryggan mellan vår personal och vår kund på plats på event. Säkerställ att personalen kommer till rätt plats och tid i rätt klädsel. Förmedla information till våra kunder om ändringar på plats & finnas på plats under arbetspasset för att ta hand om det som uppstår med dialog av våra kunder.Arbetstid sker kvällar &helger; &jobbet; riktas till dig som redan har en annan huvudsaklig sidosyssling.Vem är du?Du är personen som är lyhörd och ser vad som behövs göras. Kunna hålla en god dialog mellan våra kunder och konsulter på plats. Du har tidigare erfarenhet att leda personer &helst; jobbat med event tidigare. Kunna ta hand om många snabba bollar och ha ögat för detaljer.Goda tal &skriftkunskaper; iSvenska samtEngelska är ett krav.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Arbetsledare/Hovmästare till stora event!

Läs mer Jul 12
Om jobbet:Bryggan mellan vår personal och vår kund på plats på event. Säkerställ att personalen kommer till rätt plats och tid i rätt klädsel. Förmedla information till våra kunder om ändringar på plats & finnas på plats under arbetspasset för att ta hand om det som uppstår med dialog av våra kunder.Arbetstid sker kvällar &helger; &jobbet; riktas till dig som redan har en annan huvudsaklig sidosyssling.Vem är du?Du är personen som är lyhörd och ser vad som behövs göras. Kunna hålla en god dialog mellan våra kunder och konsulter på plats. Du har tidigare erfarenhet att leda personer &helst; jobbat med event tidigare. Kunna ta hand om många snabba bollar och ha ögat för detaljer.Goda tal &skriftkunskaper; iSvenska samtEngelska är ett krav.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Arbetsledare/Hovmästare till stora event!

Läs mer Jul 19
Om jobbet:Bryggan mellan vår personal och vår kund på plats på event. Säkerställ att personalen kommer till rätt plats och tid i rätt klädsel. Förmedla information till våra kunder om ändringar på plats & finnas på plats under arbetspasset för att ta hand om det som uppstår med dialog av våra kunder.Arbetstid sker kvällar &helger; &jobbet; riktas till dig som redan har en annan huvudsaklig sidosyssling.Vem är du?Du är personen som är lyhörd och ser vad som behövs göras. Kunna hålla en god dialog mellan våra kunder och konsulter på plats. Du har tidigare erfarenhet att leda personer &helst; jobbat med event tidigare. Kunna ta hand om många snabba bollar och ha ögat för detaljer.Goda tal &skriftkunskaper; iSvenska samtEngelska är ett krav.
Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser?
Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen!
Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar!
Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning.
Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden!
Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien.
Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor.
Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB .

Stenungsbaden söker Souschef

Souschef
Läs mer Aug 29
Vi söker en ny ledare till köket!

Vi söker nu efter en Souschef med god erfarenhet och ett framåt driv samt stor team anda till vårt nya crew. Är du kreativ, innovativ och brinner för matlagning. Tycker du om att jobba i ett team med ett högt kvalitets tänk & god laganda.
Att leverera kvalitet och en upplevelse för våra gäster är en av de saker du brinner för.

Som Souschef kommer du att vara ansvarig för all mat som köket serverar under passet, du kommer även att hjälpa köksmästaren att organisera, övervaka och utbilda köksbrigaden. Detta är en fantastisk möjlighet för en Souschef som är redo för nästa steg i en hektisk spännande miljö med många möjligheter att skaffa sig erfarenhet och utvecklas.

Vi söker dig som kan förstärka vårt köksteam på kvällen, du är strukturerad, professionell och kvalitetsmedveten och förstår det fina med mat som är lagad med bra råvaror, glädje och kärlek. Du trivs som ledare älskar att utveckla menyer samt dina medarbetare, du är självgående, har ett starkt driv och hög arbetsmoral.

Vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet.
Du är stresstålig, lugn och metodisk.
Attityd, yrkesstolthet och en passion för bra råvaror är fokus
Du kan kommunicera bra på svenska och/eller engelska, både i tal och skrift

Ansök nu

Bli vår nya Köksmästare på Quality Hotel Waterfront!

Köksmästare
Läs mer Aug 29
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Bli vår nya Köksmästare på Quality Hotel Waterfront!

Är du en passionerad köksmästare som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker en dynamisk och engagerad köksmästare till vårt team på Quality Hotel Waterfront! Som köksmästare kommer du att vara en nyckelspelare i vårt kök, där du leder ett team av kockar och utvecklar spännande menyer för våra banketter, konferensluncher, bröllopsmiddagar och vår nya satsning på à la carte i Brasserie Waterfront.

Din roll:

Hos oss får du chansen att:

• Leda och inspirera ditt team
• Utveckla kreativa och hållbara menyer som lockar både hotellgäster och lokalbefolkningen.
• Ha ansvar för inköp, lagerhållning och kostnadskontroll för att säkerställa att köket är både effektivt och lönsamt.
• Vara del av ett härligt team på vårt fina hotell för att skapa en minnesvärd helhetsupplevelse för våra gäster.
• Vara med och påverka och utveckla en unik produkt i ett spännande historiskt område

Vi söker dig som har:

• Minst 5 års erfarenhet som köksmästare eller i en liknande ledande roll inom restaurangbranschen.
• En stark förmåga att leda och utveckla team, med ett brinnande intresse för matlagning och kvalitet.
• Gedigen erfarenhet av menyplanering, inköp och kostnadskontroll.
• Goda kunskaper inom livsmedelssäkerhet och hygien.
• Flytande i både svenska och engelska samt erfarenhet av hållbarhetsarbete inom restaurangbranschen.

Varför Quality Hotel Waterfront?

Strax intill Göta Älv i stadsdelen Majorna hittar du Quality Hotel™ Waterfront, Göteborg. I närheten av hotellet hittar du välbevarade gamla bebyggelser och mysiga krogar, allt i en avslappnad atmosfär. Hotellet ligger vid kajkanten i Klippans Kulturreservat och under två sekel var den stora tegelbyggnaden ett porterbryggeri med världsrykte.

Här får du vara med och forma framtidens matupplevelser i en miljö där kreativitet, ledarskap och kvalitet står i fokus. Du kommer att arbeta på en plats där din passion och expertis får ta plats, och där du får möjlighet att påverka och utveckla vårt hotell och vår restaurang.

Under december månad bjuder vi in till vårt anrika bohusländska julbord, som är en riktig klassiker i Göteborg.

Om tjänsten

• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
• Du kommer att rapportera till hotellchef, och vara del av hotellets driftgrupp.
• Lön enligt överenskommelse.
• Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts när vi hittar rätt person, så vänta inte med din ansökan.
• För frågor vänligen kontakta Charlotta Wootten på telefon 0702-771736 eller email charlotta.wootten@strawberry.se

Är du redo att ta plats som vår nya Köksmästare? Sök idag och bli en del av ett dynamiskt och inspirerande team på Quality Hotel Waterfront!

Ansök nu

Driftig Supervisor med hotellerfarenhet sökes till Housekeeping på Quality

Arbetsledare, städ/Husfru/Städledare
Läs mer Aug 23
Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

En supervisor med erfarenhet och sökes till vår housekeeping !

Nu söker Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen en rockstjärna till avdelningen housekeeping och lokalvård. Hela hotellet kommer vara din scen och du kommer basa över att städningen av tilldelade rum, badrum, allmänna ytor, förråd, korridorer, konferensrum eller andra tilldelade områden är spotless. Som supervisor varierar dina arbetsuppgifter, du städar rum eller allmänna ytor den största delen av din arbetstid. Varannan helg samt vid behov är du stjärnan som ser till att teamet får sina tilldelade uppgifter, städlistor för dagen eller andra uppgifter som tilldelats av din Housekeeping Manager.

Du har säkert många strängar på din lyra men här är några egenskaper vi uppskattar lite extra:
- Du håller takten
- Du är noggrann
- Du har erfarenhet av rumsstäd på hotell samt av allmänna ytor
- Du gör gärna high five med din publik (gästerna)
- Du har humor och du gillar att ha roligt på jobbet
- Du ser detaljer som ingen annan ser
- Du gillar INTE att slå sönder hotellrum som andra rockstjärnor. Det finns snarare en interiördesigner i dig som puffar kuddar och rättar till gardiner utan att tänka på det.
- Du är en äkta, handlingskraftig och trygg person med god självinsikt och högt driv - du har erfarenhet av att arbetsleda sedan innan.
- Du talar svenska eller engelska i tal och skrift.

Om oss

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

Göteborgs fräckaste hotell, beläget i Eriksberg, med älven som närmsta granne, behöver förstärkning! Hotellet med sina 259 rum, teatersalong och 3000 kvm stora eventhall är helt unikt i sin hundraåriga historia och karaktär.

Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.

På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbetet vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Välkommen till vår stora familj.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning på 6 månader och vi har kollektivavtal med HRF.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag!

Ansök nu

NORDA Göteborg söker engagerad och smaksäker kock

Kock, à la carte
Läs mer Aug 12
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

KOCK I NORDA

Jobba med Sveriges härligaste kollegor på Göteborgs skönaste arbetsplats!

Vi på Clarion Hotel Post behöver förstärka vårt grymma team och söker dig som med höga ambitioner och glittrande ögon vill skapa suveräna upplevelser för våra gäster.

Nu söker vi vår nya stjärna till Norda på Clarion Hotel Post! Hos oss är du med och skapar en magisk upplevelse för våra gäster! På Clarion Hotel Post är det alltid full fart och nu söker vi en passionerad medarbetare till vårt köksteam på Norda.

Våra mål är skyhöga och du kommer mötas av ett arbetslag fullt av talanger och personligheter som varje dag går de extra stegen för att leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna i branschen! Är du en av dem?

Clarion Hotel Post ligger i hjärtat av Göteborg i det gamla anrika Posthuset vid Drottningtorget. Här skapar vi Göteborgs mest attraktiva mötesplats där affärsresenärer, semesterfirare och göteborgare möts. Med 539 hotellrum, ett stort antal såväl fysiska som digitala mötesmöjligheter, restaurangerna Norda och VRÅ, Postbaren, Skönhetsfabriken och mycket mer, erbjuder vi fantastiska helhetsupplevelser för våra gäster.

Vad innebär rollen som kock i Norda?
I köket på Clarion Hotel Post händer alltid något spännande!
Vi serverar allt ifrån konferensluncher, brunch och a la carte till wine makers dinners och specialevent.

Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet i köket, gärna minst 3 år och att du gillar flexibla arbetstider och drivs av högt tempo. Vår vision är att vara en mötesplats som skapar roliga minnen

I tjänsten ingår bl.a:

• Tillaga maträtter enligt de rutiner och lönsamhetsmål som finns uppsatta..
• Genomgång och förberedelse av arrangemang tillsammans med Sous Chef/HC/EC.
• Daglig mise en place, a la carte, luncher, brunch.
• Ansvar för att köket med omnejd lämnas rent och fräscht efter avslutat pass.
• Ansvar för att hålla ordning och reda på lagret.
• Ta hand om varuleveranser.
• Tillaga maträtter enligt de rutiner och lönsamhetsmål som finns uppsatta.
• Förstå och följa de arbetsrutinerna vi har i köket på Clarion Hotel Post.
• Väl insatt i menyer och dryckesutbud.
• Bidrar för att all mat, tillagad, ej tillagad, överbliven mm hanteras på rätt sätt efter skrivna instruktioner.
• Vara behjälplig och assistera övriga kollegor på andra positioner i köket vid behov.
• Deltar aktivt på avdelningsmöten.
• Samarbetar med övriga avdelningar för bästa service till våra gäster.
• Rapporterar eventuella fel och brister som uppstår på avdelningen till HC.
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt bemötta.
• Medverka till ett positivt arbetsklimat inom den egna samt andra avdelningar.
• Att vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Följa företagets policies.

Vi erbjuder dig:

• Härliga kollegor i Nordens mest spännande och expansiva hotellkedja
• Möjligheter till utbildning och vidareutveckling inom Strawberry
• Super Colleague - förmånsprogram för våra anställda som innefattar bla 4 gratisnätter på Strawberry eller Nordic Hotels & Resorts varje år
• Rabatt på mat och dryck för dig och dina vänner
• Friskvårdsbidrag

Bra att veta:
- Ansökan görs via vår rekryteringssida, vi tar ej emot ansökningar via mail
- Lön enligt överenskommelse
- Anställningsgrad: Heltid 100%
- Arbetstider: Varierande mellan dag/kväll/helg
- Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi rekryterar alltid långsiktigt, men börjar gärna med 6 månaders provanställning.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Vi är anslutna till kollektivavtal mellan HRF och Visita

Har du frågor om tjänsten kontakta Head Chef janos.halasz@strawberry.se eller Executive Chef johan.friberg@strawberry.se

Har du frågor om Clarion Hotel Post kontakta People Performance Manager Helena Hallberg på helena.hallberg@strawberry.se

HOPPAS VI SES!

Ansök nu

Night Audit to Clarion Hotel the Pier

Hotellreceptionist
Läs mer Aug 1
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Clarion Hotel The Pier är ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor. Vi är både en internationell mötesplats och ett vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen.

Just nu söker vi en driven, ambitiös och karismatisk Night Audit till vårt fantastiska receptionsteam.

Som nattreceptionist är du spindeln i nätet och en viktig del i att skapa en unik och oförglömlig upplevelse för hotellets gäster. Det är i receptionen våra gäster får sitt första intryck och dit de vänder sig med stort och smått. Därför tror vi att du har en unik förmåga att se varje gäst, en positiv och problemlösande inställning, smittande energi, mod att våga fråga, gillar att synas, tar egna initiativ och alltid har koll på läget.

Du är en teamplayer men kan även arbeta väldigt bra självständigt, du är ansvarsfull och drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång.

I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter såsom:

• Hålla högsta service- och kompetensnivå och skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster.
• Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, följa checklista, fakturering med mera.
• Vara hotellets gäster behjälpliga med frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse.
• Engagerad i merförsäljning och att avdelningens mål uppnås.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar.

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 84% där all arbetstid är förlagd nattetid. Hos oss jobbar man 7 dagar på/7 dagar av vilket innebär att man arbetar 7 nätter i sträck för att sen vara ledig i 7 nätter.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer? Sök innan sista ansökningsdag den 1 september.

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Bara i Göteborg så öppnar vi de närmaste åren utöver Clarion The Pier, Clarion Hotel Draken & Clarion Hotel Karlatornet.

Ansök nu