Göteborg: Shiftleader/Supervisor till Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Shiftleader/Supervisor till Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Deltid

Det finns en anledning till att det är just du som önskar bli en del av Strawberry. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 18.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan!

Quality Hotel™ är en del av Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst.

Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

Om oss

QUALITY HOTEL – For meetings that matter.

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen ligger längs kajkanten på Eriksberg i de ombyggda varvshusen. Här möts Göteborgs gedigna historia med nutidens skandinaviska design på hotellet som har 259 rum, wellnessavdelning, à la carte restaurang, barer, takterrass och uteservering med härlig utsikt över älven. Vår konferensavdelning, Eriksbergshallen, är Göteborgs näst största konferens- och mässhall som tar emot upp till 2000 personer. Hos oss händer det saker högt och lågt , här finns en energi som är svår att hitta på "vanliga" hotell!

Nu söker vi en Shiftleader/Supervisor till vår a la carte restaurang som vill vara med och skapa restaurangupplevelser
och leda dina kollegor i teamet till nya höjder.

Ett omväxlande, roligt och utmanande arbete för dig som inte är rädd att hugga i!

Vi söker en person som:

? Älskar service, att ge våra gäster en oförglömlig upplevelse samt att de lämnar oss med ett leende på läpparna.
? Du är flexibel och problemlösande. Att hantera stress är inget problem för dig.
? Du är glad, sprider energi och bjuder på dig själv.
? Ordning och reda är nyckeln för att kunna arbeta effektivt och klara av att hålla många bollar i luften samtidigt. Sånt gillar vi.
? Du har tidigare erfarenheter både i service och som ansvarig inom a la carte, konferensmiddagar och lunchservice.
? Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med kollegor för att ge gästerna bästa möjliga upplevelse.
? Tjänsten innebär ansvar för introduktion och upplärning av ny personal och praktikanter.
? Ansvar för sjukfrånvarohantering när restaurangchef är frånvarande.
? Ansvar för att driva merförsäljning och hålla god stämning hos kollegorna.

Utöver ovan förutsätter vi att du:

? Kommunicerar flytande på både svenska och engelska i tal och skrift
? Är minst 23 år
? Har minst 3 års erfarenhet.
? Är väl insatt i lagen om ansvarsfull alkoholhantering och har genomfört RUS-
utbildning eller motsvarande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% med tillämpad provanställning. Vi har givetvis kollektivavtal. Arbetstiden är förlagda mestadels kvällar och helger med dagtid förekommer också. Lön enligt kollektivavtal med hänsyn till erfarenheter & kunskap.
Startdatum enligt överenskommelse, vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut så vänta inte - sök redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Hovmästare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Hovmästare.

Booking Agent

Läs mer Jan 15
Vi brinner för att göra Göteborg roligare!
Ett krogbesök ska inte ses som den ultimata konstupplevelsen eller som ett konstverk, men krogen som institution är en del av vårt kulturliv.
Vår vision är att våra 20 olika restauranger ska bidra till att göra Göteborg mer levande och tryggare genom ett rikt gatuliv och en vänlig atmosfär.
Om rollen
Som Booking Agent är du den första kontakten våra gäster har med oss, genom telefon och mejl. Tillsammans med bokningsteamet arbetar du för att överträffa gästernas förväntningar och bidra till att våra krogar levererar upplevelser av högsta standard.
En viktig del av rollen är att optimera bokningar för att maximera gästnöjdheten. Du arbetar med väntelistor och strategisk platsfördelning, och styr gäster till rätt tid och restaurang. Genom att noggrant följa upp feedback från gäster och sammanställa rapporter bidrar du till att vi ständigt förbättrar våra tjänster.
Du ansvarar också för att kontoret är presentabelt och välkomnande för medarbetare och eventuella besökare. Dina uppgifter inkluderar att se till att mötesrum är i ordning samt hålla kaffemaskin, fruktkorgar och övrigt ätbart välfyllt och fräscht.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från restaurangbranschen och som trivs i en strukturerad roll med fokus på service. Du har ett öga för detaljer och en förmåga att arbeta effektivt även under tidspress. Rollen kräver att du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Tjänsten är på 70%. Du jobbar på vårt huvudkontor med ett rullande schema där du i huvudsak jobbar tisdag-lördag 14-19.
Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du får vara en del av ett engagerat team som tillsammans arbetar för att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster.
www.goteborgsfamiljen.se

Ansök nu

Hovmästare

Läs mer Nov 22
Taverna Averna är en stimmig New York-italian bistro beläget på Tredje Långgatan. Hit kommer man för att antingen dela på en pizza med ett glas bubbel eller käka en härlig 3-rätters middag med nära vänner och familj. Det är en restaurang med hogt tempo, skön stämning och fokus på kvalitet hela vägen in på småtimmarna
Om dig
Vi söker dig som vill komplettera vårt team med din positiva personlighet, brinnande servicehjärta och engagemang för våra gäster. Vi ser gärna att du är en person som kan hålla lugnet, organisera samt jobba självständigt med kunskap om mat och dryck.
Från det att gästen kommer till den går är det en självklarhet för dig att ge den ditt fulla fokus, du har med din erfarenhet av a la carte servering insett vikten av detaljerna. Du älskar när det är högt tempo där du leder servispersonal och kommunicerar med köket för att optimera gästupplevelsen. I rollen som hovmästare visar du vägen för dina ambitiösa medarbetare och är en förebild i din kunskap såväl som med din positiva energi.
Startdatum & omfattning: Heltid med start i januariErfarenhet: Minst 2 års erfarenhet av liknande roll krävs.
www.Tavernaaverna.se

Ansök nu

Hovmästare

Läs mer Apr 8
Restaurang Takame söker dig som har jobbat med service ett tag och är strukturerad! Du blir en del av vårt passionerade team i servisen. Vi vill att du klarar att jobba självständigt, sätter gästen i fokus och själv har förmågan att hitta saker som behöver göras samt att du klarar och kan hantera stress.
Jobbet innebär en hel del servering, hantering av bokningar via bokningssystemet. Optimering av sittningar osv
Arbetstider är främst kvällar och helger.
Tillträde omgående.
Arbetstider kvällar och helger... Heltid/deltid...
se vår instagram eller hemsida om detta kan vara något för dig! @takamegbg eller www.takame.se
Stämmer detta in på dig sök nu!


#jobbjustnu

Ansök nu

Hovmästare till Bankett & Event, Scandic Göteborg Central, 100%

Läs mer Mar 20
Scandic Göteborg Central, beläget i en ny stadsdel som växer fram i den tidigare containerhamnen, alldeles vid brofästet av nya Hisingsbron och ett stenkast från Centralstationen. Hotellet är ett av Scandics största både med sina 451 rum och med en stor mötesavdelning. På hotellet finns lobbybar, café och en härlig Roof Top bar och restaurang, med utsikt över Göteborgs hamninlopp. Ett spännande hotell med inspiration från världens alla hörn, där känslan och pulsen från hamnkvarteren och staden utanför tillsammans skapar en levande och personlig atmosfär. Här ges du chansen att vara med och bidra till en arbetsplats i världsklass, där vårt gemensamma mål mot nöjda gäster ger samarbete över gränserna och känslan av Ett hotell.

Nu söker vi en Hovmästare till vår avdelning för Bankett & Event

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Hovmästare hos oss agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad innebär rollen som Hovmästare Bankett & Event.

Som hovmästare hos oss är du en av dom första som gästen möter, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk upplevelse.

I rollen arbetar du huvudsakligen i driften, du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. En viktig del i arbetet är att planera och genomföra banketter och event, du arbetar självständigt och i nära samarbete med ansvarig chef.

Vid behov ges du möjlighet att utbilda nya medarbetare på hotellet och du är behjälplig med vissa administrativa arbetsuppgifter som exempelvis beställningar och kontroll av följesedlar.

I rollen som Hovmästare är du ansvarig för värdskap för hela hotellet både gentemot gäst och medarbetare. Förutom att vara en del av driften, har du det övergripande ansvaret för att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter och att gästerna blir nöjda.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har integritet och säljdriv. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur på Scandic!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Hovmästare till Pinchos Linné

Läs mer Nov 8
Just nu söker vi Hovmästare
Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre!
Alla ska känna sig välkomna till Pinchos och som hovmästare har du därför en mycket viktig roll. Du är den första personen våra gäster möter och du sätter prägeln för hela kvällen. Din personlighet blirdärför ditt viktigaste redskap! Vi letar efter någon som på ett naturligt och avslappnat sätt sprider glädje och positivitet omkring sig.
Rollen innebär ett ansvar för kvällen,därkommunikation med restaurangens alla olika stationer är otroligt viktig för att servicen ska bli så lyckad som möjlig både för våra gäster men också för alla medarbetare.Det kommer krävas att dukan arbeta självständigt, under högt tempo och se till att alltid ligga steget före i din planering för kvällen. Du förväntas vara lyhörd för gästers önskemål och sätta stor stolthet i att varje gäst lämnar med ett stort leende på läpparna.
Du kommer få förklara vårt koncept och vår unika app, lära dig vårt bokningssystem, vår meny, hålla rent och fint och såklart ha roligt - både med våra gäster och med dina härliga kollegor!
Vilka är vi?På Pinchos tror vi på att leverera en WOW-upplevelse både till våra kunder men också till våra anställda. Vi uppmuntrar alla anställda att vara sig själva, och att just din unika personlighet tillsammans med alla andras är det som utgör Pinchos personlighet!
Pinchos är ett restaurangkoncept baserat på en svensk originalidé från Göteborg 2012. Huvudkontoret är tillika etablerat i Göteborg. Förutom att erbjuda ett brett, varierat utbud av smårätter i lokaler med extravagant dekor utmärker sig Pinchos också genom att vara världens första app-restaurang. Sedan starten har våra gäster tagit både oss, vår app och vår mat till sina hjärtan. 2014 öppnades konceptet upp för franchisetagare och 2017 startades en internationell etablering. I dagsläget har kedjan över 70 restauranger och expanderar stadigt.
Vi kan erbjuda dig Ett härligt team att arbeta tillsammans med
Ett innovativt koncept
En möjlighet att utvecklas och växa med oss
Att genom våra gäster få uppleva stunder i livet som är värda att fira!
En välkomnande och rolig arbetsplats
För att passa bra hos oss tror vi att du Har tidigare erfarenhet som servis och/eller hovmästare
Trivs med att ta ansvar
Tar stolthet i att lösa problem
Trivs att jobba mot uppsatta mål
Vågar bjuda på sig själv
Sprider positiv energi omkring dig
Trivs med att jobba i ett högt tempo
Har ett öga för detaljer
Även kan jobba i baren, vi lär dig!

Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nordic Choice Commercial Services AB .

Erfaren frukostvärdinna/värd - Home Hotel Mektagonen - Sommarsäsong

Kallskänka
Läs mer Apr 22
Home Hotel är mer än bara ett namn - det är ett löfte. Vi är övertygade om att bra service startar med genuin omtanke, och vi ger allt vi kan för att skapa en plats där gäster känner sig välkomna och bekväma. Vi har över 50 hotell i Norden, och vi bjuder alltid våra gäster på middag, frukost och fika. Våra byggnader har ofta ett rikt och intressant arv, och vi är stolta över att inget av våra hotell är det andra likt.

Home Hotel är en del av Strawberry.

Home sweet home. Är du redo att flytta in i sommar?

Home Hotel är ett helt nytt koncept med en enkel men kraftfull vision: att skapa en plats som känns som hemma, även när du är borta. Vi erbjuder mer än bara en säng för natten – vi vill skapa en upplevelse som dröjer sig kvar långt efter att gästen har checkat ut. En plats som är så varm, välkomnande och bekväm att den känns som att kliva in i sitt eget vardagsrum. Nu söker vi nya medarbetare till Home Hotel Mektagonen som vill bli en del av vår familj i sommar.

Vi söker nu nya kollegor till vårt team för att jobba sommarsäsongen hos oss. Vi letar efter dig som har en del erfarenhet av restaurang/hotell och har vana i köket.

Dina arbetsuppgifter:

• Upplagning av frukostmat i varmkök
• Förberedelse av mat samt ansvar för matsäkerhet
• Ha uppsikt och se till att buffén alltid är snygg och ren under hela frukost tiden
• Ha översikt och hjälpa till att plocka av disk samt städa restaurangen i slutet av passet.
• Samarbeta med kollegor för att skapa en smidig och behaglig vistelse för alla gäster.

Detta är en visstidsanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innefattar varierande arbetstider under sommaren på vardagar och helger.

Vi ser gärna att du har följande erfarebheter:

• Tidigare erfarenhet som kallskänka eller frukostvärdinna
• minst 3 års erfarenhet av hotell/restaurang
• Vana av varmkök och matsäkerhet

Vi värdesätter styrkan i mångfalden inom Strawberry. Olika bakgrunder, erfarenheter och idéer skapar en unik och inspirerande arbetsmiljö. Erfarenhet inom hotell eller service är meriterande, men din inställning och vilja att skapa en hemtrevlig upplevelse är det viktigaste.

Varför välja Home Hotel & Strawberry?

På Home Hotel erbjuder vi mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där även du kan känna dig hemma. Här får du:

• En stödjande och välkomnande arbetsmiljö där ditt bidrag värdesätts
• Möjligheter till utveckling och karriär inom Strawberry dynamiska bolag
• Personalrabatter och förmånliga priser för vänner och familj på våra 200+ hotell
• 25 % rabatt på mat och dryck på våra restauranger och barer
• Exklusiva erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mer

Om Strawberry

Vi är Strawberry. Vi skapar tusentals upplevelser varje dag på våra mer än 245 hotell, 120 restauranger, 20 spa och mycket mer. Det är vårt team på 20 000 passionerade individer från över 166 olika länder som gör det möjligt. Strawberry är byggt på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm.

Redo att välkomna gäster hem?

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår resa för att göra varje vistelse på Home Hotel oförglömlig. Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Shiftleader frukost & bankett

Servitör/Servitris
Läs mer Apr 22
Waiter/Shiftleader frukost & bankett CLARION HOTEL KARLATORNET

Hösten 2024 öppnar Clarion Hotel® Karlatornet äntligen upp sina dörrar! Nu ötökar vi vårt team och letar efter en driven och passionerade servitör/shiftleader till vår frukost & bankett avdelning.

Hotellet är en del av den spektakulära Karlatornet-byggnaden, som även inkluderar kontorsutrymmen, bostäder och shoppingområden. Med sin centrala placering i Göteborg erbjuder Karlatornet en imponerande skyline-vy över staden.

Clarion Hotel® är mer än ett hotell - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är mer än en anställd - du är en del av upplevelsen! Idag är vi ett fantastiskt team med olika erfarenheter och bakgrund men där vi alla har några saker gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion. Låter detta som du? Ansök idag och låt oss tillsammans skapa en av Göteborgs mest omtalade destinationer!

Vi söker vi en erfaren och driven servitör/shiftleader som ska vara med och driva vår frukost & bankett avdeling framåt tillsammans med våra härliga kollegor och gäster.

Du drivs av samarbete både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Tjänsten innebär framförallt arbete under dagtid och varannan helg men även kväll kan tillkomma.

Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!

I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:

• Leda och fördela det dagliga arbetet unde service
• Operativt arbete i vår frukost restaurang
• Att tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för restaurangens gäster.

• Att tillsammans med närmsta chef ta fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• Ansvar för att buffén alltid är fräsch och korrekt skyltad. Innehållet på frukostbuffén ska vara i förhållande till Clarions koncept.
• Möta gäster på morgonen och säkra att de får en fantastisk start på dagen.
• Ansvarig att alltid god hygien upprätthålls.
• Vid anställning presenteras fullständig befattningsbeskrivning med mandat och förväntningar

• Arbetstiden är fördelad på dagtid, kvällar och helger enligt rullande schema.
• Positionen är en 50% tillsvidare anställning

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?

Sök innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om Clarion Hotel Karlatornet? Följ oss på sociala medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

Ansök nu

Sommarpersonal Style/Housekeeping Clarion Hotel Draken

Hotellstädare
Läs mer Apr 14
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Nu söker vi sommarpersonal till Style/Housekeeping avdelningen på Clarion Hotel Draken

Hos oss på Clarion Hotel Draken i Göteborg omdefinierar vi förstklassig hotell- och servicenäring med urban sofistikering, hög standard och en hotellatmosfär som både är vibrerande och välkomnande. Vi söker nu en room stylist /housekeeping som vet att varje oförglömlig hotellvistelse börjar med ett fantastiskt första intryck som följer med i varje gästinteraktion.

Som del av vår style/housekeeping-avdelning spelar du en avgörande roll genom att säkerställa gästbekvämlighet och gästnöjdhet. Ditt öga för detaljer när det gäller att hålla rummen rena och välutrustade, har direkt inverkan på våra gästers totala hotellupplevelse.

Dina arbetsuppgifter:

• Städa och underhålla gästhotellrum och allmänna hotellytor enligt högsta kvalitetsstandarder
• Säkerställa att all utrustning är påfylld och välfungerande
• Omedelbart följa upp kundförfrågningar och hantera gästers olika angelägenheter och önskemål
• Samarbeta med städteamet för att säkerställa effektivt arbetsflöde och hög standard
• Bidra till vårt teams framgång när det gäller gästnöjdhet, medarbetarnöjdhet och ekonomiska mål

Tjänsten omfattar visstidsanställning sommaren samt extra vid behov.

Stämmer detta in på dig?

• Du är omsorgsfull och har öga för detaljer med en stark arbetsmoral
• Du är exakt och noggrann i ditt arbete
• Du är pålitlig och punktlig med ett positivt förhållningssätt
• Du är bekväm med att arbeta självständigt och som en del av ett team
• Du kan arbeta i en fysiskt aktiv roll, som innefattar böjningar, lyft och stående under långa perioder.
• Du behärskar svenska eller engelska
• Du är över 18 år

Bonuspoäng för:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av städning eller rengöring
• Kunskap om rengöringsprodukter och -tekniker
• En proaktiv inställning och vilja att gå de där extra stegen

Inom Strawberry värdesätter vi mångfald. Olika bakgrund, erfarenheter och idéer skapar en unik och inspirerande arbetsmiljö.

Varför bli en del av Clarion & Strawberry?

Hos oss på Clarion blir du en del av ett varumärke som kombinerar det bästa från urban stil och högsta kvalitet. Ett engagemang som även sträcker sig till vårt arbetsteam. Här kan läsa vad du kommer att kunna åtnjuta:

• En inspirerande arbetsmiljö med högt tempo där dina insatser kommer att värdesättas
• Möjligheter att avancera och utvecklas inom den dynamiska Strawberry-koncernen.

Om Strawberry

Vi är Strawberry. Vi skapar tusentals upplevelser varje dag på våra mer än 245 hotell, 120 restauranger, 20 spa och mycket mer. Det är vårt team på 20 000 passionerade individer från över 166 olika länder som gör det möjligt. Strawberry är byggt på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm.

Redo att göra skillnad?

Stämmer detta in på dig? Vänta inte, skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av vårt team och hjälpa till att skapa förstklassiga gästupplevelser med Clarion. Vi behandlar ansökningar löpande, så det är möjligt att en del av våra tjänster blir tillsatta innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Extra/Sommarpersonal - Massör till Obie Spa

Massör/Massageterapeut
Läs mer Apr 8
About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality!

Clarion Hotel® is part of Strawberry.

Introduktion

Välkommen till Obie Spa, en del av Clarion Hotel Draken i Göteborg, där vi erbjuder en unik oas av avkoppling och välbefinnande. Vi söker nu efter extra och sommarpersonal i form av massör som vill vara en del av vårt passionerade team. Hos oss får du möjlighet att kombinera ditt intresse för hälsa och skönhet med vår strävan efter att ge våra gäster en oförglömlig upplevelse. Om du är en person med ett brinnande intresse för massage och kundservice, kan detta vara den perfekta rollen för dig!

Om rollen

I rollen som massör på Obie Spa kommer du att ha en central roll i vårt team. Du kommer att vara ansvarig för att ge våra gäster en avkopplande massageupplevelse. Vi värdesätter hög kvalitet och professionalitet i allt vi gör, och som massör är du en viktig del av detta.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som massör söker vi dig som har genomgått en massörutbildning och har en passion för att hjälpa andra att må bra. Du bör ha erfarenhet av olika massagetekniker och vara bekväm med att anpassa behandlingar baserat på individuella behov. God kommunikationsförmåga och en professionell inställning är avgörande, likaså förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Att alltid sätta gästens välbefinnande i fokus är en självklarhet för oss.

Arbetsuppgifter

• Genomföra olika typer av massage, exempelvis klassisk massage eller aroma massage.
• Bedöma och anpassa behandlingar utifrån gästernas behov och önskemål.
• Skapa en lugn och avkopplande atmosfär före och efter behandlingarna.
• Informera gäster om spaets tjänster och produkter, samt ge råd om eftervård.
• Följa företagets rutiner och riktlinjer för kvalitet och säkerhet.
• Hjälpa till med övriga uppgifter på Obie Spa

Vi erbjuder

Som en del av vårt team på Obie Spa erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där inget passeras obemärkt. Du ges möjlighet att utvecklas och växa inom ditt område, samtidigt som du bidrar till att skapa en positiv upplevelse för våra gäster. Genom att arbeta hos Clarion Hotel Draken blir du en del av en större familj som strävar efter att ge utomordentlig service och skapa oförglömliga minnen för våra gäster.

Ansökan

Är du redo att ta steget in i en inspirerande värld av spa och välbefinnande? Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Skicka ditt CV och ett personligt brev där du berättar om din erfarenhet och varför du vill arbeta som massör hos oss. Ansökningar hanteras löpande, så vänta inte för länge! Välkommen att bli en viktig del av vårt team på Obie Spa!

Ansök nu

Kock sökes till vår och sommar säsong - Home Hotel Mektagonen

Chefskock
Läs mer Mar 28
Home Hotel är mer än bara ett namn - det är ett löfte. Vi är övertygade om att bra service startar med genuin omtanke, och vi ger allt vi kan för att skapa en plats där gäster känner sig välkomna och bekväma. Vi har över 50 hotell i Norden, och vi bjuder alltid våra gäster på middag, frukost och fika. Våra byggnader har ofta ett rikt och intressant arv, och vi är stolta över att inget av våra hotell är det andra likt.

Home Hotel är en del av Strawberry.

Home sweet home. Är du redo att flytta in?

Home Hotel är ett helt nytt koncept med en enkel men kraftfull vision: att skapa en plats som känns som hemma, även när du är borta. Vi erbjuder mer än bara en säng för natten – vi vill skapa en upplevelse som dröjer sig kvar långt efter att gästen har checkat ut. En plats som är så varm, välkomnande och bekväm att den känns som att kliva in i sitt eget vardagsrum. Nu söker vi en kock till Home Hotel Mektagonen i Göteborg som vill bli en del av vårt team under våren och sommaren 2025

Home Hotel Mektagonen är beläget i södra delen av Göteborg och har gångavstånd till Liseberg, Universeum och Scandinavium. Här bor gästen i stora, hemtrevliga rum och hotellet bjuder på frukostbuffé, eftermiddagsfika och middag. Detta unika matkoncept och vår hemlagade middag är en av de främsta anledningarna att våra gäster väljer att bo hos oss.

Vi söker nu en smaksäker, ordningssam och kreativ kock till vårt köksteam på Home Hotel Mektagonen. Tjänsten är en en visstidsanställning på 75% som sträcker sig från mitten av våren till början av hösten. Du kommer arbeta både kvällar och helger på ett rullande schema.

På Mektagonen lagar vi all mat från grunden. Från hemmagjord granola till frukost, hembakad kärleksmums till fika till en hemmagjord köttfärslimpa till middag. Vi siktar på att alltid erbjuda en smakrik matupplevelse. Låter det som en något för dig? Skynda dig att söka!

Om tjänsten:

• Tillaga och servera god och tilltalande mat till våra middagsgäster
• Tillsammans med köksteamet hjälper du till med inköp och inventering
• Utveckla vårt koncept och menyplanering tilsammans med FnB Manager och teamet
• Arbetspassen är schemalagda både kvällstid samt helger.
• Du rapporterar till FnB manager/kökschef
• Samarbeta med kollegor för att skapa en smidig och behaglig vistelse för alla gäster.

Om dig:

• Du är smaksäker och alltid nyfiken på nya smaker och rätter
• Du är flexibel, stresstålig samt har en professionell och personlig inställning mot kollegor samt gäster
• Du har dokumenterad erfarenhet som kock på minst 3 år
• Du är en lagspelare och ser köket som en enhet
• Du har mycket energi, mod och begeistring
• Du talar och skriver svenska och engelska

Vi värdesätter styrkan i mångfalden inom Strawberry. Olika bakgrunder, erfarenheter och idéer skapar en unik och inspirerande arbetsmiljö. Erfarenhet inom hotell eller service är meriterande, men din inställning och vilja att skapa en hemtrevlig upplevelse är det viktigaste.

Varför välja Home Hotel & Strawberry?

På Home Hotel erbjuder vi mer än bara ett jobb – vi erbjuder en plats där även du kan känna dig hemma. Här får du:

• En stödjande och välkomnande arbetsmiljö där ditt bidrag värdesätts
• Möjligheter till utveckling och karriär inom Strawberry dynamiska bolag
• Personalrabatter och förmånliga priser för vänner och familj på våra 200+ hotell
• 25 % rabatt på mat och dryck på våra restauranger och barer
• Exklusiva erbjudanden på upplevelser, resor, shopping och mer

Om Strawberry

Vi är Strawberry. Vi skapar tusentals upplevelser varje dag på våra mer än 245 hotell, 120 restauranger, 20 spa och mycket mer. Det är vårt team på 20 000 passionerade individer från över 166 olika länder som gör det möjligt. Strawberry är byggt på våra kärnvärden: energi, mod och entusiasm.

Redo att välkomna gäster hem?

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vår resa för att göra varje vistelse på Home Hotel oförglömlig. Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Headwaiter breakfast & banquet Clarion Hotel Karlatornet

Hovmästare
Läs mer Jan 30
HEAD WAITER BREAKFAST & BANQUET TILL CLARION HOTEL KARLATORNET

Hösten 2024 öppnade Clarion Hotel® Karlatornet äntligen upp sina dörrar! Nu letar vi efter en driven och passionerad hovmästare som vill vara med att skapa en av Göteborgs mest imponerande destinationer!

Utöver sina 300 rum erbjuder Clarion Hotel® Karlatornet toppmoderna mötes- och eventlokaler, trendiga barer, moderna Brasserie NÒR och spaanläggning. Här skapas minnesvärda upplevelser och möjligheter för både gäster och lokalinvånare.

Hotellet är en del av den spektakulära Karlatornet-byggnaden, som även inkluderar kontorsutrymmen, bostäder och shoppingområden. Med sin centrala placering i Göteborg erbjuder Karlatornet en imponerande skyline-vy över staden.

Vi söker en driven och ambitiös hovmästare till vår frukost, lunch och bankettavdelning. Du kommer tillsammans med teamet att vara med och utarbeta en fantastisk upplevelse inom ramarna för våra koncept. Du har vana att arbeta med med servering, har en smittande energi och drivs av samarbete både inom och mellan avdelningar. Du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

I tjänsten ingår bland annat arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom:


Operativt arbete där du förväntas vara i driften största delen av din arbetstid och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.


Att tillsammans med avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för våra frukostgäster och lunchgäster.


Leda och fördela arbetet inklusive schemaläggning, tidrapportering, upplärning och utbildning inom avdelningen i samråd med närmsta chef.


Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta mål för avdelningen, samt vara en förebild.


Att tillsammans med närmsta chef ta fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.


Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet


Ansvarig att alltid god hygien upprätthålls.


I samråd med närmsta chef se till att beställningar görs

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?

Tjänsten är på 80%.

Sök innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om Clarion Hotel Karlatornet? Följ oss på sociala medier för spännande uppdateringar!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

Ansök nu