Göteborg: Ekonom/controller till kund i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom/controller till kund i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Har du minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller samt en relevant utbildning?Då kan denna tjänst passa dig. Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdragetVi söker en ekonom/controller till vår kund i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar 16 september och pågår tills 30 juni 2025. Tjänstgöringsgraden för uppdraget är heltid 100%. Arbetet utförs under vardagar påkontorstider. Du arbetar vid kundens kontor i Göteborg. Det finns viss möjlighet till distansarbete.Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du främstavlasta befintlig personal med löpande redovisning/bokföring, fakturering och projektredovisning. Du kommer vara projektdeltagare i utvecklingsprojekt om ny styrmodell.Du kommer också tafram rapporter samt göra analyser, simuleringar och utredningar. Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller ingår vidare i dina arbetsuppgifter. Flera exempel på dina arbetsuppgifter:
Redovisning / bokföring (tidredovisning, uppbokningar och rättningar).
Projektredovisning/uppföljning.
Arbete i olika ekonomisystem (Unit4, Hypergene och verksamhetssystem).
Verksamhetsstyrning- och ekonomistyrning.
Förändrings- och processutvecklingsarbete inom ekonomiområdet.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen.

Dina kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre (3) år eller likvärdig utbildning.
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller (erfarenhet av både redovisning och controlling).
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och uppföljningssystem.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Minst 3 års erfarenhet av att arbeta i större ekonomisystem /affärsystem.
Minst 2 års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda).
Erfarenhet av att arbeta med projektredovisning/uppföljning.
Självständig, driven och med god samarbetsförmåga.
Obehindrat kunna kommunicera på svenska, såväl i tal som skrift.

Vi söker dig somsnabbt kan sätta sig in i olika arbetsuppgifter och som har aktuell efterfrågad arbetserfarenhet som ligger i närtid. Du lär dig snabbtolika IT verktyg samt har enförmåga att snabbt förstå kundens verksamhetsmål, uppdrag och värdegrund. Du har också erfarenhetav att se helheten i en organisation och dra slutsatser och se konsekvenser utifrån en helhetsbild.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10/9.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 194 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Controller

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Controller.

Projektcontroller

Läs mer Aug 22
Vi är Balder. Vår snabba tillväxt är ett resultat av investeringar såväl som drivna och kompetenta medarbetare. För oss handlar det om att möjliggöra en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort.
Har du kanske hört talas om vårt arbete med Wendelstrand, GoCo Health Innovation City samt Innovation Destination Torslanda som vi utvecklar tillsammans med Next Step Group och Steptura. Vi söker nu en projektcontroller med ansvar för ekonomisk uppföljning och rapportering av nyproduktions- och större fastighetsutvecklingsprojekt!
Om rollen. Som projektcontroller har du en central roll i nära samarbete med projektansvariga på Balder- och Stepturas avdelning för fastighetsutveckling samt Balders ekonomifunktion.
Arbetsuppgifter innefattar bland annat:
· Uppföljning, kostnadskontroll, avstämning och analys av projektkostnader.
· Kvartalsvis sammanställning och analys av prognosmaterial och rapporter, uppföljning av projektspecifika kassaflödesprognoser samt förberedelse och uppföljning av prognosgenomgångar med projektansvariga.
· Hantering av projektspecifika moms- och fastighetsbildningsfrågor samt lagfarter.
· Slutavräkningar samt omklassificeringar av fastighet i samband med projektavslut.
· Upprätta fastighetsdeklarationer och genomföra fusioner av bolag.
· Deltagande i arbete med kvartals- och årsbokslut i bolag där projekt bedrivs.
Om dig.Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi samt några års erfarenhet av en liknande roll med de angivna arbetsuppgifterna på ett bygg- och/eller fastighetsbolag.
För att trivas hos oss på Balder och vara framgångsrik i rollen som projektcontroller ser vi även att du är snabbfotad, strukturerad och har en hög affärsmässighet. Balder är ett nytänkande bolag med korta beslutsvägar vilket medför att det går fort fram hos oss!
Ansökan. Skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placering vårt huvudkontor på Parkgatan 49 men rollen innebär även att arbete till viss del kommer ske på Stepturas huvudkontor på GoCo. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten.
Hjärtligt välkommen till ett bolag fullt av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Head of FPochA to Visit Group

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/fpa-controller-to-visit-group-ab. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Controller Finance och Sustainability till Bemsiq AB

Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/controller-finance-sustainability-till-bemsiq-ab. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Controller med inriktning mot hållbarhetsrapportering

Läs mer Jul 10
Platzer är ett börsnoterat fastighetsbolag ledande inom kommersiella fastigheter i Göteborg. Vi finns bara i Göteborg. Ingen annanstans. Helt enkelt därför att vi vill lägga all energi på det vi är bäst på – att skapa en stad som är bättre för våra hyresgäster, deras medarbetare och inte minst för göteborgarna. Och med vår vision siktar vi ännu högre: Vi ska göra Göteborg till Europas bästa stad att arbeta i.
Är du en analytisk person som tycker att ett verksamhetsnära samarbete är en självklarhet och har kunskap inom hållbarhetsredovisning? Då har du kommit rätt! Vi söker en controller med inriktning mot hållbarhetsrapportering till vårt team.
Vill du veta lite mer om oss innan du läser vidare? Ta gärna en kik på Platzers visionsfilm.
Ansvarsområden – vad ska du göra?
Som controller på Platzer arbetar du verksamhetsnära och stöttar organisationen i budget- och prognosarbete, kvartals- och årsbokslutsrapportering samt agerar specialiststöd i löpande frågor kopplade till controllingfunktionen.
Du också delaktig i vår externa rapportering till aktiemarknaden, rapporteringen innebär höga krav på kvalitativ leverans inom tydliga tidsramar. Dessutom är du givetvis med och vidareutvecklar våra processer, rutiner och system.
I den här rollen har du ett uttalat ansvar vad gäller hållbarhetsrapportering och där tillhörande datainsamling, analys och efterlevnad av aktuella regelverk inom området. Från och med2025 kommer vi rapportera i enlighet med CSRD/ESRS och EU-taxonomin varför det är viktigt att du har god orientering i dessa regelverk.
Exempel på arbetsuppgifter:
Stöd till organisationen vid budget, prognos och bokslut
Ta fram underlag till delårsrapporter, årsredovisning och hållbarhetsredovisning
Strukturera och säkerställa kvalitet och tillgänglighet av hållbarhetsdata i enlighet med gällande krav och standarder
Omvärlds- och lagbevakning inom hållbarhetsrapportering
Samarbeta med hållbarhetsansvarig och verksamheten i analys, rapportering och datainsamling.

Du kommer ingå i vår controllingfunktion inom ekonomi/finans och rapporterar till controllerchef. I ditt arbete med hållbarhetsrapportering har du ett nära samarbete med hållbarhetsansvarig som är övergripande ansvarig för bolagets hållbarhetsarbete.
Din bakgrund
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och relevant arbetslivserfarenhet från arbete som controller samt kunskap inom hållbarhetsrapportering. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med hållbarhetsredovisning och är väl insatt i relevanta ramverk.
Vem är du?
Eftersom alla inte är lika initierade i ekonomiska och hållbarhetsrelaterade termer som du är, ser vi att du är en kommunikativ och pedagogisk person som kan förklara så att andra förstår. Du tycker om att samarbeta och du drivs av att bidra till att andra lyckas!
Du är strukturerad och analytisk samt har en förmåga att sätta dig in i och förstå vad som ger resultat i vår verksamhet. Du har ett starkt inre driv och arbetar ständigt med att förbättra både ditt eget arbete men också hur vi arbetar med controlling och hållbarhetsrapportering i bolaget.
Då ditt arbete till stor del handlar om att samla in data, göra analyser och uppföljningar, behöver du ha mycket god kompetens i Excel och du sätter dig med lätthet in i nya digitala verktyg och system.
Vårt koncernspråk är svenska och du behöver därför uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder
Vi kan erbjuda dig en välkomnande och utvecklande arbetsplats – vi gillar att ha roligt tillsammans och det finns mycket möjligheter att sätta sin prägel på såväl arbetssätt som resultat framåt. Hos oss kommer du alltid ha nära till dina kollegor – vi sitter tillsammans på ett och samma kontor och vi tror på att goda relationer är något som skapar framgång.
För oss är det viktigt med öppenhet och prestigelöshet – vi har olika roller och är bra på olika saker, det är tillsammans vi skapar värde genom att använda våra olika styrkor för att nå gemensamma mål.
Vår långsiktighet präglar mycket av det vi gör – våra fastigheter och det vi bidrar med i staden ska även kommande generationer ta del av och då är det avgörande att vi jobbar hållbart.
På Platzer jobbar vi med frihet under ansvar – det innebär att du planerar och kan påverka din vardag på jobbet men också att du vågar ta beslut och att du tror på dig själv – för det kommer vi göra!
Vi är idag runt 90 personer på Platzer med olika bakgrund, erfarenhet och kompetens. Gemensamt har vi en stark drivkraft att vara med och utveckla vår stad – Göteborg!
Ansökan och villkor
Omfattning: heltidstjänst
Anställningsstart: så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Vi kommer börja ta kontakt med relevanta kandidater från och med vecka 33, sista ansökningsdag är 25/8 men vänta inte med att söka.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projekt Controller sökes omgående till stort internationellt företag!

Läs mer Apr 19
Arbetsbeskrivning
Vi söker för vår kunds räkningen projektcontroller som ska arbeta med projektfinansiering. Denna operativa controller kommer aktivt att arbeta med projekt och linjeorganisation för att kontrollera och styra ekonomin både i långsiktig planering och i dagliga uppdateringar. Vi ser gärna att du kan starta detta konsultuppdrag per omgående!
Exempel på arbetsuppgifter:
Hands-on-stöd till projekt och linjeorganisation för att bygga och följa upp budget.
Driva utvecklingen av effektiva verktyg för kostnadsuppskattningar och uppföljning samt utbilda för bästa praxis.
Coachning och stöd till projektledare och linjeorganisation för att bygga och följa upp kostnadsuppskattningar.
Du kommer sätta agendan för dessaprojektoch driva regelbundna uppdateringar av kostnadsuppskattningar tillsammans med andra inom teamet.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker en person som uppskattar att arbeta och interagera med människor, aktivt söker information och inte tvekar att utmana. Du bör ha erfarenhet och förståelse inom controllerområdet och då även gärna som konsult.Samtidigt bör du trivas med de administrativa aspekterna av uppföljning och struktur. För att vara effektiv och bidra på bästa sätt tror vi att du har erfarenhet inom fordonsbranschen samt från arbete med utvecklingsprojekt.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll.
Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok!
Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.seEftersom vår kund vill att kandidaten startar omgåendekommer vi endast ha ute annonsen tom 30 April 2024. Tjänsten kan komma att tillsattas innan sista ansökningsdatum. Välkommen men din ansökan gärna idag!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia AB (Publ.)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia AB (Publ.) .

Lärarvikarier till grundskolor i Göteborg

Grundlärare, 4-6
Läs mer Aug 28
Vi söker nu engagerade vikarier till ett flexibelt extrajobb på grundskolor runt om i Göteborg.
Om uppdraget
Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag med 35 års erfarenhet av bemanning och rekrytering. Vi har i nuläget avtal med bland annatGöteborgs stad, Kungälvs kommun, Lilla Edets kommun, Mölndals stad och Orust kommun för att stötta upp med engagerade vikarier till deras kommunala för- och grundskolor.
Dina arbetsuppgifter
Som lärarvikarie ersätter du skolans ordinarie personal vid frånvaro, oftast av akut karaktär samt kortare vakanser. Du behöver vara förberedd på att bokas på arbete med kort varsel, oftast samma morgon. Du ansvarar för- och leder undervisningen i enlighet med den planering som ordinarie lärare överlämnar.
Dina kvalifikationer
Avslutad gymnasieexamen eller motsvarande.
Tidigarearbetslivsfarenhet inom förskola/grundskola/gymnasium.
Du ska kunna arbeta minst två vardagar per vecka och vara bekväm med att bokas till pass samma morgon.

För att passa i rollen som lärarvikarie är du en tydlig ledare men också en god lagspelare och en bra förebild.Du har ävenett brinnande engagemang för arbete med barn och unga.
Är du utbildad lärare, studerar du till att bli lärare eller har duerfarenhet av undervisning är detta meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia ser vi till att du blir matchad med rätt uppdrag. Som anställd hos oss genomgår du en introduktionsutbildning där du får verktyg för att leda och lära andra. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökanSök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Interimchef till Göteborgs Stad.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Aug 26
Nu söker vi en erfaren chef till ett spännandeuppdrag på 8 månader med start omgående!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia på 100% med start 24-09-23 tom 25-04-30. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Göteborg.
Drift och teknik som du kommer att arbeta förhar som övergripande uppdrag att stötta den löpande förvaltningen i frågor rörande tekniskt stöd kopplat till underhålls- och reparationsarbeten. Enheten förvaltar ett stort antal av Göteborgs Stads anläggningar bestående av sport, is,simhallar ochfriskvårdsanläggningar.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för en grupp på ca 26 personerinom professionerna samordnare, drifttekniker, fastighetstekniker, elingenjör, larmtekniker, säkerhetsplanerare och styringenjör. Du kommer bland annat att arbeta med enhetensekonomi och arbetsmiljöfrågor.Dina kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av chefserfarenhet från drifts-leverans eller serviceorganisation.
Minst 5 års erfarenhet som chef med budget-och personalansvar.
Minst ett liknande uppdrag som chef under de senaste 2 åren.
God svenska i tal och skrift.

Meriterande
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6/9.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna,radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Systemkunnig arkivarie omgående till Göteborg!

Arkivassistent
Läs mer Sep 6
Har du en bakgrund som arkivarie och trivs med att arbeta i olika system? Kanske även varit med i ett systemskifte och har erfarenheter av övergången mellan system? Känner du att profilen matchar dig - tveka inte på att söka eller höra av dig!
Om uppdraget
Vi söker nu en strukturerad arkivarie till vår kund i Göteborgs för ett uppdrag med start i den 10 oktoberoch pågår fram till och med den 28 februari 2025. Arbetstiderna är förlagda under vardagar mellan 8-16:30 och arbetet utgår från kundens lokaler i centrala Göteborg till en början för att sedermera kunna övergå till distans upp till 2 dagar i veckan.
Kunden är i behov av dig som vill och kan arbeta 100% men har du önskemål om en längre tjänstgöringsgrad så stänger vi inga dörrar!
Dina arbetsuppgifter
Då kunden kommer att övergå till ett nytt ärendehanteringssystem, vilket i detta fall är Ciceron, så kommer du få gå en utbildning för att sedan kunna utbilda alla som ska ha behörighet i systemet internt. Primärt fokus kommer då vara att se till så övergången sker i enlighet med de regelverk som arkiven regleras av och du ska i samband med detta utse en fokusgrupp som blir till superusers på bolagets tre avdelningar.
Utöver detta kommer du att:
Sköta diariet
Samordna postgruppen (ca 5 personer som ingår för att omhänderta posten)
Löpande gallring enligt beslut
Kvalitetssäkring diarium inför migrering till Ciceron
Backup i funktionen med styrelsemötena som finns i Ciceron

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning arkivvetenskap 40p (60hp) eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet av arbete med arkivfrågor i offentlig verksamhet
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Ciceron, Visual Arkiv)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
Kunskap i standarder inom arkivområdet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16 september.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-specialister inom arbetsrätt i Göteborg!

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Sep 3
Har du gedigen erfarenhet inom HR-området och särskilt arbetat med att hantera arbetsrättsliga frågor? Är du som person driven och gillar att arbeta självständigt? Då är DU varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om uppdraget
Vi söker nu två HR-specialister till en HR-avdelning hos vår kund i Göteborg. Du kommer att arbeta under kontorstider med utgångspunkten av 08:00-16:30. Arbetet är på 100% och utgår från kundens lokaler helt till en början, för att sedermera i samråd med chef kunna övergå till delvis distansarbete. Starten för uppdraget är beräknat till att vara den 10 oktoberoch pågår fram till och med 30 december 2024, med eventuell möjlighet till förlängning!
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.
Dina arbetsuppgifter
Övergripande arbetsuppgifter som innefattar din roll som HR-specialistinnebär att vara ett konsultativt strategiskt och operativt HR-stöd till chefer, inom områden rehabilitering och arbetsrätt. Stora delar av arbetet kommer att ha sin fokus utifrån att arbeta med arbetsrätt och stötta i frågor kopplat till detta. Utöver detta kommer du att:
Arbeta med löpande ärendehantering inom personalärenden vid kundens verksamheter
I övrigt ingår eventuellt också att arbeta med andra uppgifter eller projekt som är aktuella inom HR

Dina kvalifikationer
Högskoleexamen med inriktning mot HR-frågor eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant
Bred, gedigen och generell erfarenhet av arbete i operativt samt strategiskt HR arbete, gärna i en större organisation
Gedigen, dokumenterad erfarenhet och kunskap av att hantera arbetsrättsliga frågor
Gedigen, dokumenterad erfarenhet och kunskap av att hantera rehabiliteringsärenden
Gedigen erfarenhet av samverkan med fackliga organisationer/förhandlingar och gedigen förhandlingsvana
Erfarenhet av kommunal förvaltning alternativ regional

Vi lägger stor vikt på de mjuka värden och personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du som person, då uppdraget är kort, är självgående, beskrivs som en DOer och har som vana att driva ditt arbete framåt!
Varmt välkommen att skicka in dina uppgifter nedan!

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10 september 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-specialist till Göteborg

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Aug 27
Är du tillgänglig omgående och söker ett uppdrag inom HR? Är du bekväm med att vara i enstöttande roll och har en utbildning inom PA eller liknande? Läs gärna annonsenoch sök denna tjänst idag!
Om uppdraget
Vi söker nu en HR-specialist till en HR-avdelning hos vår kund i Göteborg. Du kommer att arbeta under kontorstider med utgångspunkten av 08:00-16:30. Arbetet är på 100% och utgår från kundens lokaler helt till en början, för att sedermera i samråd med chef kunna övergå till delvis distansarbete. Starten för uppdraget är omgående och pågår 6 månader framåt, med möjlighet till förlängning!
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.Dina arbetsuppgifter
Som HR-specialist bidrar du till förvaltningens leveranser genom att tillsammans med dina kollegor, erbjuda kontorets 30 chefer ett nära HR-stöd. Du bistår cheferna i såväl operativa som strategiska frågor för att skapa en hållbar organisation med ett bra ledarskap och medarbetarskap. Du ges möjlighet till att arbeta utifrån ett proaktivt och konsultativt arbetssätt med frågor inom hela HR-området såsom: arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, ledarutveckling, lönebildning, samverkan och mycket mer.
Vid tillfällen deltar dusom arbetsgivarrepresentant i facklig samverkan med ledningsgruppen
Vid tillfällen deltar du som processledare i några av stadens gemensamma nätverk för HR-processer

Dina kvalifikationer
Högskoleexamen från personalvetarprogrammet eller motsvarande
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
God erfarenhet av kvalificerat brett HR-arbete kopplat till någon av denämnda HR-processer (arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, ledarutveckling, lönebildning, samverkan m.m)
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera)
God kännedom om lagar, förordningar och avtal på området

Meriterande
Önskvärt att man har erfarenhet av att vara ett kvalificerat HR-stöd till en ledningsgrupp

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 3/9 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu