Göteborg: HR till huvudkontoret i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR till huvudkontoret i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom , mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en HR till vår verksamhet i Göteborg.
Som HR-specialist arbetar du med både generellt och fördjupat HR-arbete, med fokus på nära chefsstöd. Du arbetar med kvalificerade HR-frågor på operativ nivå i samtliga HR-processer. Arbetet innebär många kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete där du skapar ett förtroendefullt samverkansklimat med verksamhetens chefer, fackliga organisationer och medarbetare.
Du ges möjlighet till att arbeta utifrån ett proaktivt och konsultativt arbetssätt med frågor inom hela HR-området såsom: arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, ledarutveckling, lönebildning, samverkan och mycket mer.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Relevant utbildning inom HR,personalvetenskap eller liknande områden.
Erfarenhet av HR-relaterat arbete
God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Strukturerad och noggrann med god administrativ förmåga.
IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av att arbeta med HR-system och Microsoft Office.
Vi söker dig som har förmåga att prioritera och ta beslut i enlighet med organisationens riktlinjer och att du kan göra så på ett transparent och kundorienterat sätt. Det är också viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt samt att du är kommunikativ och handlingskraftig. Vidare bör du besitta en god analytisk förmåga och kunna bedöma situationer självständigt.
Som person tror vi att du är strukturerad, har en positiv energi samt hög personlig integritet. Du är lyhörd, har ett starkt kundfokus samt en god och kreativ problemlösningsförmåga. Slutligen behöver du behärska engelska flytande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personalchef/HR-chef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personalchef/HR-chef.

SENIOR HR BUSINESS PARTNER

Läs mer Sep 3
Job DescriptionFor our client we are looking for a Senior HR Business Partner!

As a HR Business Partner at our client you’ll work closely with business leaders and line managers to build their people capability, plan and manage talent and develop approaches that achieve shared organizational objectives. You will be the point of people expertise for dedicated business areas, collaborating with the department managers with the goal to be a great place to work, where people thrive and want to grow with together.
Examples of responsibilities and tasks included will be:
Provide guidance on people practices such as building successful teams, development, reorganizations and succession planning.
Collaborate with business leaders to align HR strategies with business objectives and drive organizational success.
Oversee talent acquisition and talent reviews, development, and retention strategies to build a high-performing workforce.
Manage and resolve complex employee relations issues, ensuring fair and consistent application of company policies.
Guide leaders in the implementation of performance management processes, including setting goals, conducting appraisals, and managing underperformance.
Influencing and building relationships with people around the business.
Coaching and providing feedback to key stakeholders to help improve business efficiency.


Qualifications You hold aUniversity degree in relevant field or equivalent experience.
You haveseveral years of HR experience in a Business Partner role with exposure to strategic HR practices.
You are fluent in English, both written and oral.
Personal Qualities
To succeed in the assignment as HR Business Partner, we would like you to have a goodunderstanding of the business environment and the ability to align HR practices with business needs. You havestrong communication and interpersonal skills to influence and build relationships at all levels. Further more you have theability to analyze complex situations and provide practical, strategic solutions.
About JobBustersJobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!
When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life
SalaryAs agreed.
Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start in the beginning of October and the assignment is expected to run until 2025-03-31 with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews take place continuously.

Ansök nu

People & Culture Partner - Financial Control & Accounting (FCA) Sweden

Läs mer Sep 6
Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, across the globe, our trucks, buses, engines, construction equipment, financial services, and solutions make modern life possible. We are almost 100,000 people empowered to shape the future landscape of efficient, safe and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents with sharp minds and passion across the group’s leading brands and entities. 
Financial Control & Accounting (FCA) is a part of Group Finance with the responsibility to secure that financial performance is correctly reflected for Business Areas, Truck Divisions, Group Functions and legal entities in the Volvo Group. FCA also provides local tax administration and compliance as well as global shared services through delivery centers in Accounting Services with quality focused and process efficient service deliveries. We are approximately 1.400 employees with a global footprint in 50+ countries closely integrated with local business operations. We always strive to develop and automate our processes and to further strengthen our role as key business partner. FCA drives quality and efficiency through lean optimization and digitalization.

Are you a passionate HR professional who enjoys working closely to the business and drive a People & Culture agenda aligning local and global priorities? Then maybe this is the opportunity you have been waiting for.
The primary purpose of the role is to provide operational and tactical support to leaders and employees and translate the business strategy into a People & Culture agenda for your scope of responsibility.  
As the People & Culture Partner for FCA Group & Sweden, you are a member of the FCA Group & Sweden management team and work locally to support the organization of + 100 employees. This means to advise and support people leaders on decision-making and problem-solving in P&C related activities, e.g. drive Labor Relations, Compensation & Benefit activities and Health & Safety agenda.
FCA has a matrix organization which means that in this role, you report to the Vice President of FCA Group & Sweden and have a dotted line to the FCA Director People & Culture. You will work in close collaboration with our global team of P&C Partners to collaborate on the overall P&C Strategy for FCA. We use our creativity to independently drive the People & Culture agenda for our scope of responsibility but also collaborate and coordinate common activities globally.
You will also be part of the Volvo Group Functions P&C network - where you collaborate with P&C colleagues from other Group Functions.
Other key responsibilities include:
Offer professional and proactive support within human relations and people management to leaders, e.g. organizational development, workforce planning, health & safety, employee engagement, talent management, performance management, salary review process, union negotiations, recruitment, competence reskilling and upskilling, etc. 
Advise and coach managers on the implementation of People & Culture processes and other critical initiatives and projects
Coach managers through complex employee relations situations
Support the organization in change management
Proactively work with employer branding activities
Champion the Volvo culture as well as assure alignment of management actions with Volvo Group values and principles
What can we offer you?
 We can offer you an exciting working environment which will give you valuable experience and contribute to your future development. You will get the opportunity to interact with highly committed colleagues. 
We strive for gender balance and believe that actively prioritizing a high level of diversity in our workforce creates competitive advantage. It is our people that make the difference!
Selection and interviews will be performed continuously so please submit your application as soon as possible. Last application date is September 22.
Want to know more? Contact us!
Mats Pettersson, VP FCA Group & Sweden, phone: +46 76 5536213, email: mats.pettersson@volvo.com
Katrina Munro, Director People & Culture FCA, phone: +46 73 9026512, email: katrina.munro@volvo.com
We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

To be successful in this role you have a passion for people, strong relationship capabilities and enjoy working with others. You also need:
* Ability to understand business strategies and translate into People priorities
* Demonstrated experience in Swedish labor law and union relations
* Experience in coaching and facilitation principles to help drive transformation and change in the organization
* Experience from working with HR processes and tools
* Ability to work proactively and with curiosity
* Ability to work independently and take own initiatives
* Ability to listen and learn
* Courage and integrity with the ability to build trust and confidence
* Excellent communication and presentation skills
* Structured and organized
* Fluent in English and Swedish, both written and spoken
* Bachelor degree, or equivalent, in Human resources, Business Administration or a related field
* Experience from working in a matrix organization is a plus

Ansök nu

Enhetschef HR med förhandlingschefsuppdrag till äldre samt vård- och omsorg

Läs mer Aug 30
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren förhandlare med passion för lönebildning, arbetsvillkor och facklig samverkan? Är du kommunikativ och ser det som självklart att utbilda chefer och medarbetare, liksom att vara förvaltningens och avdelningens främsta företrädare inom arbetsvillkor, lönebildning och förhandlingsfrågor är denna tjänsten för dig.

Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse för att göra skillnad. Som enhetschef på avdelning HR har du det operativa ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet, resultat och arbetsmiljö inom din enhet. HR avdelningen stödjer förvaltningens cirka 380 chefer. Du ingår tillsammans med övriga enhetschefer i avdelningens ledningsgrupp, och på din enhet finns just nu ungefär tio medarbetare.

HR avdelningen arbetar tillsammans över enhetsgränserna för att skapa effektiva och moderna HR-processer för hela förvaltningen. I din roll initierar och driver du proaktivt och stödjande både utvecklingsfrågor såväl som löpande frågor inom området i nära samarbete med övriga professioner, externa kontakter och organisationens chefer. Genom att leda, motivera, stödja och engagera dina medarbetare bidrar du till delaktighet, kreativitet och samarbetsförmåga hos dina medarbetare.

I tjänsten ingår att vara chef för enheten Lönebildning och arbetsvillkor. Enheten driver förvaltningsgemensamma frågor för styrning och likvärdighet inom lönebildning och arbetsvillkor. Enheten arbetar främst med verksamhets- och avdelningschefer, samordnar löneprocesser och samverkan, samt stödjer HR-specialister och administratörer vid behov. Enheten ansvarar också för att samordna kunskap om lagar och avtal samt följer upp nyckeltal i delårs- och årsrapporter.

KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten:
• Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning.
• Du har gedigen kunskap inom avtals, förhandlings, samverkans-och lönebildningsfrågor vilket krävs för att du på bästa sätt stötta och handleda dina medarbetare.
• Du har gedigen förhandlingsvana, helst från offentlig verksamhet, du har arbetat med lönebildning, samverkansavtal och i större komplexa organisationer.
• Du har tidigare chefserfarenhet

Personliga kompetenser för ditt ledarskap:
Viktiga egenskaper som chef är att ha förmåga att leda utifrån organisationens värdegrund och stadens förhållningssätt, utveckla en kultur som bygger på och skapar tillit, transparens och en god arbetsmiljö. Du är trygg och stabil i din roll som ledare, du löser uppdrag på egen hand men även i nära samarbete med övriga chefskollegor och trivs med att leda genom andra och visa riktning. Du har en strategisk blick och stort kunnande inom HR-området, gärna från en komplex organisation. Du skapar systematik och förutsättningar för god kommunikation och dialog inom organisationen, inklusive fackliga företrädare, samt mot externa aktörer och samhället.

Personliga egenskaper:
• Du är förändringsorienterad och identifierar möjligheter att skapa situationer där nya idéer och förslag kan växa och utvecklas
• Du har en helhetssyn och kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.
• Du kan påverka andra genom att vara en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning.
• Du är socialt säker och bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

HR & CULTURE MANAGER TILL CONSTRUCTOR SVERIGE

Läs mer Mar 26
Drivs du av att jobba verksamhetsnära och självständigt ansvara för HR-arbetet? Constructor söker nu en erfaren och driven HR & Culture Manager som har passion för att både skapa relationer och struktur. Du kommer att vara en nyckelspelare i den nordiska organisationen och ansvara för flera enheter i Sverige, Norge och Danmark. Vi söker dig som vill göra skillnad och verka i en internationell kontext.

Låter det här som en ny spännande möjlighet för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

DIN VARDAG


I denna roll kommer du som den enda medarbetare inom HR & Culture i Skandinavien att ha ansvaret för både det operativa och strategiska HR-arbetet. Genom ditt proaktiva och coachande sätt kommer du att vara en nyckelspelare i bolagets kulturförändringsresa; mot ett högt självledarskap på samtliga nivåer inom bolaget. Ditt uppdrag omfattar att säkerställa att bolaget är rustat med rätt kompetens för att möta framtidens utmaningar genom rekrytering samt utveckling av den interna expertisen.

Genom att vara en del av den skandinaviska ledningsgruppen har du en central roll i att forma företagets kultur och stödja affärsverksamheten på alla nivåer. I din roll rapporterar du till Regionchef Skandinavien & HR GMH Group samt kommer att ha stort utbyte av moderbolagets HR-funktion i Spanien.

Övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Spela en central roll i att forma och underhålla en positiv företagskultur, samtidigt som du stödjer affärsverksamheten i Sverige, Norge och Danmark.

- Erbjuda rådgivning och stöd i arbetsrättsliga frågor, säkerställa efterlevnad av lokala lagar och praxis.

- Stödja ledning och chefer i alla HR-relaterade ärenden.

- Ansvara för design och implementering av HR-processer och -initiativ.

I din roll som HR & Culture Manager hos Constructor kommer du att hantera både administrativa till strategiska ärenden. Lönearbetet är idag outsourcat men du är ansvarig för samarbetet med leverantör.



VEM ÄR DU?


Vi söker en driven och engagerad HR & Culture Manager som värdesätter ordning och reda. Med din trygga HR-expertis och djupa förståelse för både stödprocesser och styrande processer är du en person som kommunicerar tydligt och kan sätta HR & Culture på kartan. För att trivas och vara framgångsrik i rollen kommer det att vara avgörande att du är skicklig på att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer, samt att du har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat.

Utbildning och erfarenhet:

- Gedigen erfarenhet från HR-arbetet inklusive förhandlingar, chefsstöd och arbetsrättsliga frågor

- Gärna erfarenhet av att jobba i en tillverkande industri-miljö

- Universitetsutbildning inom HR eller annan relevant högskoleutbildning som bedöms likvärdig.

- Erfarenhet av förändringsledning och genomförande av kulturförändringar



VILL DU VETA MER?


Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Constructor med Nexer Recruit.

Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 (tel: +46 703 01 32 98) alt. rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!



OM CONSTRUCTOR
Constructor är en branschledande leverantör av lagerinredning och logistiklösningar. Vi hjälper våra kunder genom hela processen från planering till installation, service, besiktning och support. Det är vår passion att utveckla lagerlösningar som hjälper våra kunder till en flexibel och effektiv lagerlogistik som bidrar till ökat resultat.

Se mer: här. (https://youtube/GIb4ZBF4Czk?si=8Kx7dMl5NqyTCfvb)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB .

Ekonom till huvudkontoret i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 4
Om företaget
Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en ekonom till vår verksamhet i Göteborg.
Som ekonom på Skancia Group arbetar du brett och självständigt med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, fakturering, lön, statistik, skattedeklarationer och andra förekommande uppgifter. Det är viktigt att du kan jobba med Fortnox.
Vidare ansvarar du för månadsavstämningar samt rapportering till CFO. Du genomför de delar av bokslutsarbetet som du behärskar och är behjälplig med att plocka fram det revisorerna behöver för att slutföra årsbokslutet.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av en liknande roll eller från en redovisningsbyrå. Erfarenhet av ekonomiarbete från större företag är meriterande.
Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har ett intresse för verksamhetens helhet, som har ett prestigelöst och flexibelt sätt och har förståelse för vad det innebär att arbeta i ett bolag där man hjälper varandra över gränserna för att nå företagets gemensamma mål. Du trivs att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, du är driven och kommunikativ. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne.

Ansök nu