Göteborg: HR till huvudkontoret i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR till huvudkontoret i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom , mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en HR till vår verksamhet i Göteborg.
Som HR-specialist arbetar du med både generellt och fördjupat HR-arbete, med fokus på nära chefsstöd. Du arbetar med kvalificerade HR-frågor på operativ nivå i samtliga HR-processer. Arbetet innebär många kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete där du skapar ett förtroendefullt samverkansklimat med verksamhetens chefer, fackliga organisationer och medarbetare.
Du ges möjlighet till att arbeta utifrån ett proaktivt och konsultativt arbetssätt med frågor inom hela HR-området såsom: arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering, kompetensförsörjning, ledarutveckling, lönebildning, samverkan och mycket mer.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Relevant utbildning inom HR,personalvetenskap eller liknande områden.
Erfarenhet av HR-relaterat arbete
God kommunikationsförmåga och förmåga att skapa förtroendefulla relationer.
Förmåga att arbeta självständigt och i team.
Strukturerad och noggrann med god administrativ förmåga.
IT-kunskaper, inklusive erfarenhet av att arbeta med HR-system och Microsoft Office.
Vi söker dig som har förmåga att prioritera och ta beslut i enlighet med organisationens riktlinjer och att du kan göra så på ett transparent och kundorienterat sätt. Det är också viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt samt att du är kommunikativ och handlingskraftig. Vidare bör du besitta en god analytisk förmåga och kunna bedöma situationer självständigt.
Som person tror vi att du är strukturerad, har en positiv energi samt hög personlig integritet. Du är lyhörd, har ett starkt kundfokus samt en god och kreativ problemlösningsförmåga. Slutligen behöver du behärska engelska flytande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personalchef/HR-chef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personalchef/HR-chef.

HR-chef till Wästbygg Gruppen

Läs mer Apr 25
Nytt
Välkommen till ett företag där vi lägger stort fokus på vår gemensamma värdegrund att agera klokt, kreativt och med stort hjärta. Hos oss arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar. Utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten.
Vi befinner oss i en spännande tid och söker dig som ser förändring som en möjlighet till tillväxt och innovation. Med din passion för människan och affär leder du vår HR-funktion framåt på både en operativ och strategisk nivå.
Ditt ansvar Vi hade kunnat skriva löpmeter av text som ingående beskriver rollen hos oss. Men vi tänker att du som har jobbat ett par år som HR-chef i en operativ och strategisk roll vet precis vad som kommer ingå i din vardag. För att ändå förtydliga lite så kommer du ha en nyckelroll som säkerställer att vår HR-strategi stödjer verksamhetens mål och att vi har ledarskapet, kulturen och strukturen på plats för att lyckas. Rollen innebär att du bl.a. arbetar med frågor som rör organisationsutveckling, ledarskap, kompetensförsörjning, lön, arbetsrätt och förändringsledning. I rollen som HR-chef kommer du även ha HRBP-uppgifter vilket innebär att du växlar mellan operativa och strategiska insatser. Till din hjälp har du ett kompetent och engagerat HR-team som idag består av medarbetare inom HR, lön och arbetsmiljö.
I rollen som HR-chef rapporterar du till koncernens VD. Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i centrala Göteborg och resor inom verksamheten förekommer.
Vem är du? Du trivs i en verksamhetsnära roll och kan enkelt växla mellan operativa och strategiska uppgifter. I dina tidigare roller har du fått god erfarenhet av förändrings- och projektledning inom HR. Du är trygg inom svensk arbetsrätt, facklig förhandling och vi ser helst att du har erfarenhet inom Comp & Ben.
Som ledare är du utvecklingsinriktad och coachande med förmåga att skapa tillit och delaktighet. Ditt förhållningssätt är inkluderande med god samarbetsförmåga och du arbetar strukturerat och målinriktat. Du är en relationsbyggare och rör dig obehindrat på alla nivåer i en organisation och skapar förtroende genom lyhördhet, tydlighet och engagemang.
Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i ledande position. Du har högskoleutbildning inom HR eller motsvarande erfarenhet. Du talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen eller närliggande branscher.
Om oss Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Wästbygg AB, Rekab Entreprenad AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda.
Läs gärna mer om oss på www.wbgr.se
Övrigt Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta gärna Jenny-Ann Löfgren på jenny-ann.lofgren@wbgr.se. Sista ansökningsdag: 2025-05-11. Urval och intervjuer löpande vilket gör -att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar digital referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av vår rekryteringsprocess.

Ansök nu

People & Culture Manager till SmartCraft Sweden

Läs mer Nov 19
Är du en person som brinner för att bygga företagskultur och skapa strukturer som gör skillnad? SmartCraft Sweden söker sin första People & Culture Manager till sitt huvudkontor i Göteborg! Här får du forma rollen och skapa HR-strategin från grunden i syfte att stötta företagets tillväxtresa.
Är det här rollen du gått och drömt om? Ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som People & Culture Manager kommer du att ha ansvaret över den strategiska och operativa HR-funktionen. Du förväntas driva, implementera och samordna koncernövergripande HR-processer. Du är del av ledningsgruppen, arbetar nära och rapporterar direkt till bolagets Country Manager.
Rollen är affärsnära, där du stöttar organisationen i ett brett spektrum av HR-relaterade frågor – från att coacha ledare i deras utveckling till att säkerställa att företaget följer gällande lagar och regler. Du ansvarar för att etablera och implementera processer, har en central roll i arbetsrättsliga frågor och driver arbetsmiljöarbetet framåt på ett strukturerat och effektivt sätt.
Övriga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Driva initiativ kopplat till kultur, engagemang och Employer Branding
Internkommunikation tillsammans med övrig ledningsgrupp
Kompetensutveckling och kompetensplanering
Due diligence

OM DIG
Vi söker dig som trivs med att skapa struktur, har en gedigen bakgrund inom strategiskt och operativt HR-arbete samt är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer.
Vi ser att du har omfattande erfarenhet inom arbetsrätt, förhandlingar, rehabiliteringsfrågor och är trygg i att leda arbetsmiljöarbetet och initiera förbättringar.
Utbildning och övrig erfarenhet:
Universitetsutbildning inom HR / annan relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare arbetat i en koncern och i ett tillväxtbolag.
För att trivas i rollen behöver du ett pragmatiskt förhållningssätt, gilla att driva projekt och att ta egna initiativ.
ANSÖKAN
Låter det här som en spännande möjlighet? I den här rekryteringen samarbetar SmartCraft Sweden med Committo. Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.
För frågor om tjänsten, kontakta Linda Samuelsson på +46 702163752 eller Rebecca Oldenfeldt på +46 703013298, eller mejla rebecca.oldenfeldt@committo.se / linda.samuelsson@committo.se Vi ser fram emot att höra från dig!
OM SMARTCRAFT
SmartCraft är den ledande nordiska leverantören av techlösningar för hantverkare och byggbranschen. Vårt uppdrag är att ge europeiska byggnadsarbetare de verktygen de behöver för att ta kontroll över sin verksamhet och öka produktiviteten genom att förenkla och effektivisera arbetsprocesser. I Sverige erbjuder vi sex innovativa projektledningsverktyg som är anpassade för att möta allt från grundläggande till avancerade behov. Oavsett om våra kunder är små företag eller stora, hjälper våra techlösningar dem att växa och ta nästa steg i sin utveckling.
SmartCraft har över 130 000 användare och cirka 260 medarbetare på 16 kontor i Sverige, Norge, UK och Finland. Vårt svenska huvudkontor ligger i det historiska, nyrenoverade lokstallet i Gamlestaden, Göteborg, där ett sextiotal medarbetare arbetar med samtliga koncernens varumärken.

Ansök nu

HR Manager till DevPort

Läs mer Apr 3
Vill du vara med och skapa en arbetsplats där människor trivs, utvecklas och presterar? Känner du ett verkligt engagemang för att bygga starka företagskulturer och vill göra skillnad i ett innovativt teknikkonsultbolag? Nu finns möjligheten när DevPort söker en HR Manager för ett föräldravikariat.

Om rollen: Som HR Manager hos oss får du en central roll i att forma och vidareutveckla vår HR-strategi. Du leder vårt HR-team och arbetar nära ledningsgruppen och chefer i organisationen för att säkerställa en företagskultur med medarbetaren i fokus. Här får du möjlighet att påverka, driva utveckling och skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare känner sig "Proud to be".

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Driva och utveckla DevPorts HR-strategi
• Utveckla och förbättra HR-Processer som gör skillnad
• Vara en strategisk partner till chefer och coacha dem i HR-relaterade frågor.
• Säkerställa att vi efterlever arbetsrättsliga krav, lagar och kollektivavtal.
• Genomföra och följa upp medarbetarundersökningar.
• Leda lönekartläggning och lönerevisionsprocessen.
• Vara med och utveckla verksamheten genom strategiska projekt.

Vem är du?

Vi tror att du är en person som trivs i en dynamisk miljö där du får arbeta både strategiskt och operativt. Du har en naturlig förmåga att bygga relationer, coacha chefer och skapa lösningar som stärker verksamheten. Dessutom har du

• En akademisk utbildning inom HR eller motsvarade
• Flera års erfarenhet av breda HR-roller, gärna i en ledande funktion.
• Goda kunskaper i arbetsrätt och kollektivavtal.
• Erfarenhet av att coacha och stötta chefer i HR-frågor.
• Stark kommunikationsförmåga och ett driv att utveckla och förbättra.

Erfarenhet av att arbeta inom konsultbranschen och att utveckla strukturer för lön och förmåner är meriterande.

Vad erbjuder vi?

På DevPort är vi stolta över att stå i teknikens framkant och vara ett konsultbolag i en expansiv utvecklingsfas. Med huvudkontor i Göteborg och närvaro i flera andra regioner såsom Stockholm, Linköping, Jönköping, Helsingborg och Karlskrona är vi en viktig partner för framtidens innovationer. Tillsammans med våra kunder driver vi utvecklingen inom produktutveckling, produktionsutveckling och digitala tjänster. Vi kombinerar erfarenhet och entreprenörsanda med innovation och hållbarhet – i samarbete med några av världens ledande företag inom fordonsindustrin, försvar, energi och andra teknikintensiva branscher.

Vi kännetecknas av en familjär kultur med entreprenörskap, kompetens, trygghet och gemenskap som genomsyrar verksamheten och bidrar till en trevlig och inspirerande arbetsplats. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad, ett engagerat HR-team att leda och en organisation som värdesätter ett personligt bemötande.

Tjänsten är ett föräldravikariat med start i juni/juli eller enligt överenskommelse, och löper fram till augusti 2026

Ansökan

Om detta låter som något för dig, ansök genom att följa länken nedan. Urval kommer ske löpande och om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta Elsa Ahlenius, HR Manager på elsa.ahlenius@devport.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Ansök nu

Global HR Business Partner

Läs mer Mar 22
Vi söker en erfaren och strategisk Global HRBP för att leda det HR-strategiska arbetet framåt. Om du är en driven ledare med lång erfarenhet inom HR och vill vara med och driva förändring och tillväxt i en global organisation, då kan detta vara din nästa utmaning!

OM TJÄNSTEN
På uppdrag av vår kund söker vi en Global HR Business Partner. I rollen kommer du att samarbeta med affärsledare för att utveckla och implementera HR-strategier som stödjer affärsmål och driver produktivitet och tillväxt. Du kommer också ha ett ansvar för att främja en inkluderande kultur och säkerställa att HR-initiativ och affärsmål är i linje med varandra. Uppdraget sträcker sig från 1/4- 2025 till 28/2 - 2026.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Samarbeta med affärsledare för att utveckla strategier som främjar produktivitet och tillväxt.
* Ge expertvägledning och coaching i personalfrågor för att effektivt hantera nuvarande och framtida utmaningar.
* Koordinera och driva det övergripande D&I-arbetet inom divisionen med tydliga och riktade mål, främja en inkluderande kultur samt följa upp åtgärder, KPI:er etc.
* Driva Talent Management och stödja chefer i att bygga en talangpipeline.
* Identifiera och utveckla kompetenser för att säkerställa framtida konkurrenskraft.
* Coacha, inspirera och engagera ledare och ledningsgrupper i HR-frågor kopplade till affären och HR-strategier (både horisontellt och uppåt).
* Fungera som bollplank och ge feedback till linjechefer om ledarskapsbeteenden samt managementbeslut och deras påverkan på verksamheten.
* Leda strategiska HR- och affärsprojekt, i linje med den övergripande HR-strategin för organisationen, över funktioner och flera länder/regioner.
* Leda insatser för prestation och organisationsutveckling, optimera organisatoriska strukturer och produktivitet för att driva affärssframgång.
* Använda HR-analys och tillhandahålla datadrivna insikter, vilket möjliggör välgrundade beslut om arbetskraftsplanering, talent management och organisationsdesign.
* Driva och främja företagets kulturresa.


VI SÖKER DIG SOM
- Har 10+ års erfarenhet inom HR; dokumenterad framgång inom affärsverksamhet och ledarskap, med ett starkt intresse för HR.
- Har examen i HRM, psykologi eller liknande utbildning inom företagsekonomi och/eller HR-management.
- Har stark affärsmässig förståelse och erfarenhet av förändringshantering, helst även M&A-erfarenhet.
- Har förmågan att arbeta effektivt på alla nivåer inom organisationen, både individuellt och i grupp.
- Har förståelse för globala ledande praxis och förmåga att framgångsrikt påverka organisationen.
- Har erfarenhet av att hantera fackföreningar, myndigheter och branschorganisationer.
- Har förmågan att leda en organisation med en matrisstyrd struktur och koppla affärsstrategi till HR.
- Har förmågan att göra HR- eller People-strategy till konkreta handlingsplaner; förmåga att hantera flera arbetsströmmar och aktiviteter samtidigt.
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

HR Manager

Läs mer Jan 10
At Beiersdorf, we want to help people feel good about their skin – and our commitment goes far beyond caring for skin. For 140 years, we have developed innovative skin and body care products for well-known brands such as NIVEA, Eucerin and Elastoplast.
As the HR Manager for the Nordics, you will be an integral member of the Nordic Leadership Team (NLT), responsible for overseeing HR functions across Sweden, Denmark, Iceland, and Finland. You will act as a strategic partner to the Country Manager and will be responsible for fostering a high-performance culture that aligns with Beiersdorf's values and business objectives. Your expertise in talent management, organizational development, and employee engagement will be crucial in ensuring that we attract, develop, and retain top talent in the region.
Your Tasks
Strategic Partnership:
Serve as a trusted advisor to the Country Manager on the impact of people and organizational decisions.
Act as the legal representative in-country, ensuring compliance with labor laws and regulations.
Manage labor relations and act as a spokesperson for external stakeholders, representing the country/cluster.

Talent Management:
Proactively identify potential in employees and empower managers to recognize and develop talent.
Actively develop local talent and fill strategic succession pipelines to ensure leadership continuity.
Participate in final-stage interviews for leadership roles to assess candidates for cultural and behavioral fit.

Performance Management:
Enable managers and employees to engage in continuous performance management, including regular follow-ups and high-quality performance conversations.
Ensure the implementation of the reward process, linking rewards to performance outcomes.

Organizational Development, Engagement & Culture:
Shape the organization's future and culture by identifying organizational needs and delivering solutions in collaboration with the Nordic Leadership Team.
Collaborate with global Centres of Excellence (CoE) to leverage blueprints, best practices, and templates for organizational development.

Strategic Ground-Level Spokesperson:
Act as a sounding board for colleagues from the Centre of Excellence, providing input on strategic initiatives as needed.
Liaise with People Services (HR Shared Services teams) to ensure the best employee experience is delivered.

Moments That Matter:
Serve as the main point of contact for the Nordic Leadership Team, engaging with employees and talents during strategically high-impact situations.



Your Profile
Bachelor's or Master's degree (or other relevant qualifications/experience) with a focus on Human Resources, Business Administration, or related fields.
A background in Human Resources preferably within an FMCG environment.
Ability to think strategically and apply analytical skills to drive data-driven decision-making.
Strong communication and influencing skills, enabling you to effectively partner with the business and engage stakeholders at all levels.
A proactive and hands-on attitude, with a willingness to take initiative and drive HR initiatives forward.
A strong understanding of digital trends and their implications for HR practices, with an affinity for leveraging technology to enhance HR processes.
Proficient in written and spoken English & Swedish.
Experience working in an international environment, with the ability to manage stakeholders in a matrix structure effectively.


Benefits
At Beiersdorf, we see you as a person – far beyond your title or role. Our goal is to provide the flexibility and support you need for your professional and personal success through our work environment. That is why we have a lot to offer!
We offer a competitive salary along with an annual bonus (subject to conditions) and car allowance. Other benefits include:- Hybrid working (60% office time), Private health insurance, pension, 30 days vacation per year, Wellness fee, Meal vouchers, discounted product purchases, leave entitlements and wellbeing support to include access to an excellent Employee Assistance Programme.
We embrace Diversity and Inclusion and are committed to providing equal opportunities to all of our applicants – regardless of race, gender, age, religion and beliefs, sexual orientation & gender identity, disability, cultural, ethnic or national origins.
We act according to our purpose, WE CARE BEYOND SKIN, and take responsibility for our consumers, our employees, the environment and society.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Skancia Group AB .

Ekonom till huvudkontoret i Göteborg

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 4
Om företaget
Skancia Group är ett företag som grundades år 2000 och bedriver idag verksamhet inom mobil vaccination, kliniker, vårdcentraler, assistansbolag samt förvaltning av våra fastighetsbestånd med huvudkontor i Göteborg.
Vi utökar vårt team och söker därför en ekonom till vår verksamhet i Göteborg.
Som ekonom på Skancia Group arbetar du brett och självständigt med löpande bokföring, kundreskontra, leverantörsreskontra, fakturering, lön, statistik, skattedeklarationer och andra förekommande uppgifter. Det är viktigt att du kan jobba med Fortnox.
Vidare ansvarar du för månadsavstämningar samt rapportering till CFO. Du genomför de delar av bokslutsarbetet som du behärskar och är behjälplig med att plocka fram det revisorerna behöver för att slutföra årsbokslutet.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har minst tre års erfarenhet av en liknande roll eller från en redovisningsbyrå. Erfarenhet av ekonomiarbete från större företag är meriterande.
Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som har ett intresse för verksamhetens helhet, som har ett prestigelöst och flexibelt sätt och har förståelse för vad det innebär att arbeta i ett bolag där man hjälper varandra över gränserna för att nå företagets gemensamma mål. Du trivs att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö, du är driven och kommunikativ. I ditt arbetssätt är du effektiv, strukturerad och har stort ordningssinne.

Ansök nu