Göteborg: Förvaltningsjurist för vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Förvaltningsjurist för vikariat i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som vill arbeta hos oss som förvaltningsjurist under ett längre föräldravikariat och bli en del av vår fortsatta förändringsresa inom kanslienheten!

I din vardag som förvaltningsjurist kommer du tillsammans med din kollega i samma roll, arbeta med frågeställningar som spänner över många juridikområden som reglerar den kommunala verksamheten. Det handlar till exempel om förvaltningslag, kommunallag, offentlighets- och sekretesslag, tolkning av avtal, upphandlingsjuridik och IT-rätt. Inte sällan är frågorna komplexa givet Intraservices uppdrag som tjänsteleverantör i Göteborgs Stad. Arbetet kommer tidvis att vara självständigt men vanligtvis sker detta i nära samarbete med andra funktioner i organisationen. Du kommer också att tillsammans med din kollega hålla utbildningar i de vanligaste lagstiftningarna och principerna som gäller när man arbetar på en kommunal myndighet. I tjänsten ingår även att vid behov handlägga ärenden till nämnd.

Tjänsten är placerad på kanslienheten, inom avdelningen för styrning och stöd. Medarbetarna vid enheten arbetar med frågor bland annat inom områdena ärendehantering, nämndadministration, arkiv, registratur, juridik och IT-samordning. Enhetens uppdrag är under utveckling där förändring av både arbetssätt och processer inom det administrativa området kommer att vara i fokus de kommande åren.

Vikariatet beräknas pågå till och med 2026-01-31.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en juridisk kandidatexamen och därtill praktisk erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning. Du har god kunskap i kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighets- och sekretesslagstiftningen samt övriga lagstiftningar som reglerar den offentliga verksamheten.

Om du har erfarenhet från kommunal verksamhet ser vi detta som meriterande liksom om du har arbetat med avtalsrätt och frågor som omfattas av IT-rätten, särskilt sådana som rör EU:s dataskyddsförordning och lagstiftning kring informationssäkerhet.

För att lyckas i rollen behöver du vara skicklig på att kommunicera och samarbeta samt att du är en analytisk person med hög integritet som tar initiativ, arbetar självständigt och strukturerat.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Förvaltningsjurist

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Förvaltningsjurist.

Rättsliga experter till Rättsavdelningens område prejudikatbildning

Läs mer Jan 27
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Är du beredd att göra skillnad?
Rättsavdelningen ansvarar för den rättsliga styrningen av myndighetens verksamhet och för att driva vägledande avgöranden som rör Försäkringskassans verksamhet. Rättsavdelningen ansvarar även för att hålla samman myndighetens regelutvecklingsarbete och för det rättsliga stödet till vissa avdelningar. Avdelningen är också stabsfunktion till styrelsen och generaldirektören i rättsliga frågor.

Rättsavdelningen behöver fler jurister som kan tänka strategiskt och kreativt och som vill vara med och utveckla och förädla regelverket bakom de 21 miljoner beslut Försäkringskassan fattar varje år, så att det blir tydligare och mer förutsägbart. Framförallt handlar det om att använda dina kunskaper och erfarenheter till att göra skillnad för enskilda människor och hela samhället. Det är ett stort ansvar. Vill du dela det med oss?

Vi söker nu fler jurister till området som arbetar med processföring i prejudikatmål.

Ansvar och arbetsuppgifter
Område Prejudikatbildning ansvarar för myndighetens processföring i prejudikatmål, dvs. alla mål i högsta domstolsinstans, mål med prejudikatintressanta frågor samt alla mål där Allmänna ombudet för socialförsäkringen är part. Området har också ansvar för att bevaka, analysera och informera om prejudikatintressanta domar och rättspraxis samt för viss rättslig styrning.

Tjänsten som rättslig expert passar dig som vill och kan arbeta självständigt, med stort eget ansvar och mandat. Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för en enhetlig och korrekt rättstillämpning på Försäkringskassan. Du bidrar till ett gott samarbete både inom avdelningen och med andra avdelningar, både försäkringsavdelningar och övriga avdelningar. Vi erbjuder ett utvecklande och stimulerande arbete, med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi utgår i vårt arbete från Försäkringskassans etiska kod och värderar en god arbetsmiljö. Medarbetarna har möjlighet att arbeta en viss del av sin arbetstid på distans.

Vi söker dig som


• har juristexamen
• är notariemeriterad eller har erfarenhet av annat kvalificerat juridiskt arbete som kan bedömas likvärdigt
• uppskattar och har mycket god förmåga att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos olika samarbetspartners
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är meriterande om du


• erfarenhet från överrätt i allmän eller förvaltningsdomstol tex. som assessor eller justitiesekreterare
• erfarenhet av arbete i Regeringskansliet
• erfarenhet av och god förmåga att leda projekt 
• förmåga att tänka både strategiskt och kreativt
• förmåga till självledarskap.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
En eller fler tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Placeringsorter: Stockholm, Malmö, Göteborg eller Sundsvall.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Vill du veta mer om anställningarna är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Moa Beijer tel. 010- 116 45 32. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR specialist: Lisa Berglin, tel. 010-113 45 08, lisa.berglin@forsakringskassan.se. Vid fackliga frågor kontakta Fackförbundet ST: Behzad Barkhodaee, tel. 010-116 22 96, Saco-S: Peter Moberg, tel. 010-118 55 29 Seko: Johanna Grundström, tel. 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 februari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Rättsliga experter inom dataskydd och digitalisering till Rättsavdelningen

Läs mer Jan 22
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Är du jurist och beredd att göra skillnad? Vi behöver fler jurister, som kan tänka strategiskt och kreativt.

Ansvar och arbetsuppgifter 
Som rättslig expert arbetar du med styrning och stöd inom dataskydd och digitalisering. Detta innefattar även förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess och övrig myndighetsjuridik. Du ger även stöd till övriga delar av myndigheten i arbetet med styrande dokument och deltar i arbetet med att ta fram interna styrdokument, till exempel rättsliga ställningstaganden i dataskyddsfrågor. Du deltar i arbetet med remissyttranden och framtagandet av författningsförslag inom ansvarsområdena. I arbetet ingår att hålla i utbildningar och att i stor utsträckning delta som juridisk expert i olika projekt och arbetsgrupper. Ditt fokus som rättslig expert kommer vara att bistå med rättslig expertkompetens i myndighetens utvecklingsarbete inom digitalisering. Du ska med utgångspunkt i djupa kunskaper om regelverken som styr digitaliseringsarbetet kunna representera Försäkringskassan i myndighetsövergripande samarbeten på digitaliseringsområdet.

Du kommer jobba i ett team där nyfikenhet, prestigelöshet och omtanke om kollegorna är en självklarhet. Som rättslig expert hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som


• har juristexamen
• har mycket goda kunskaper i förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess
• har mycket goda kunskaper i digitaliseringsrätt och dataskydd
• har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar för resultat med hög kvalitet
• är handlingskraftig
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat
• uppskattar och har mycket god förmåga att samarbeta med andra.

Det är meriterande om du


• har erfarenhet av att arbeta med digitaliseringsfrågor, gärna på myndighet eller annan relevant uppdragsgivare, till exempel advokatbyrå
• är notariemeriterad eller har annan motsvarande domstolserfarenhet
• har erfarenhet av arbete med säkerhetskyddsrättsliga frågor
• har erfarenhet av samarbete med medarbetare inom olika områden
• har en god pedagogisk förmåga och kan förklara och förenkla komplicerade juridiska termer.  

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Placering på någon av följande orter: Göteborg, Malmö, Stockholm och Sundsvall.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Ulrika Hedberg, tel 010-112 26 86 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Lisa Berglin, tel 010-113 45 08 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Behzad Barkhodaee, tel 010-116 22 96, Saco-S: Peter Moberg, tel 010-118 55 29, Seko: Johanna Grundström, tel 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 13 februari 2023. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Ansök nu

Jurist inom Gemensamma försäkringar i Göteborg eller Malmö

Läs mer Jan 20
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Är du jurist och beredd att göra skillnad? Vi behöver fler jurister, som kan tänka strategiskt och kreativt.

Avdelningen Gemensamma försäkringsfrågor omfattar verksamheterna Försäkringstillhörighet och kundmöte, Kontroll, Sjukpenninggrundande inkomst samt Betalning och återbetalning. I avdelningens verksamhet för rättsligt stöd ingår omprövning, processföring och avdelningsjuridik. Inom avdelningsjuridiken arbetar vi med en stor bredd av rättsliga frågor. Som avdelningsjurist har du ett nära samarbete med dina juristkollegor och verksamheten. Vi arbetar i team för att säkerställa en hög kvalitet och kompetensutveckling.

Rättsligt stöd, utveckling och samarbete
Arbetet som jurist inom en försäkringsavdelning innebär ett särskilt ansvar för en korrekt och likformig tillämpning av socialförsäkringen och annan gällande lagstiftning. Med utgångspunkt i den rättsliga styrningen ansvarar du för att bevaka rättsutvecklingen inom försäkringsområdet där du verkar. Genom att vara ett nära rättsligt stöd i förvaltningsrättsliga frågor till försäkringsområdets medarbetare och till utvecklingsverksamhet bidrar du till en god rättslig kvalitet. Du stödjer chefer och medarbetare i rättsliga frågor och delar med dig av din kunskap. Du bidrar till gott samarbete både inom avdelningen och med andra avdelningar, inklusive myndighetens rättsavdelning.  

Som jurist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har jur.kand.- eller juristexamen
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat i både tal och skrift
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• har erfarenhet av juridiskt arbete exempelvis på myndighet eller domstol.

Det är meriterande om du


• är notariemeriterad
• har goda kunskaper i förvaltningsrätt och socialförsäkringsjuridik
• har goda kunskaper i offentlighet och sekretess, övrig myndighetsjuridik inklusive dataskyddsfrågor
• har kunskaper inom internationell EU-lagstiftning
• har kunskaper inom och relevanta erfarenheter föraktuell avdelnings försäkringsområde, t.ex. bidragsbrott, fordringar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
3 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test eller arbetsprover användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort/er: Göteborg eller Malmö.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Åsa Wallin 010-113 96 41 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Mikael Dewrang mikael.dewrang@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Carolina Mancho 010-116 28 80, Saco-S: Tony Engelbrechtsen, 010-113 08 99, Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 9 februari 2025 Ladda upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Jurist inom avdelningen för sjukförsäkringen i Göteborg

Läs mer Jan 13
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

 

Är du jurist och beredd att göra skillnad? Vi behöver fler jurister, som kan tänka strategiskt och kreativt.

Försäkringskassans avdelning för sjukförsäkring söker erfarna jurister till verksamhetsområdet rättsligt stöd som är en del av avdelningen för sjukförsäkring. Inom området samlas allt rättsligt stöd till avdelningens medarbetare som finns på 59 orter i landet. Verksamhetsområdet består av specialister, avdelningsjurister, processförare och omprövare.

Rättsligt stöd, utveckling och samarbete
Arbetet som jurist inom en försäkringsavdelning innebär ett särskilt ansvar för en korrekt och enhetlig tillämpning av socialförsäkringen och annan gällande lagstiftning som till exempel dataskyddslagstiftning. Med utgångspunkt i den rättsliga styrningen ansvarar du för att bevaka rättsutvecklingen inom försäkringsområdet där du verkar. Genom att vara ett nära rättsligt stöd till handläggande verksamhet och till utvecklingsverksamhet bidrar du till en god rättslig kvalitet. Du stödjer chefer och medarbetare i rättsliga frågor och delar med dig av din kunskap. Du bidrar till gott samarbete både inom avdelningen och med andra avdelningar, inklusive myndighetens rättsavdelning.

Som jurist hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har jur.kand.- eller juristexamen
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat i både tal och skrift
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• har flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete exempelvis vid myndighet eller domstol.

Det är meriterande om du


• har goda kunskaper i förvaltningsrätt och socialförsäkringsjuridik
• har goda kunskaper i offentlighets- och sekretesslagstiftningen samt övrig myndighetsjuridik
• har goda kunskaper om dataskyddsfrågor
• har kunskaper inom sjukförsäkringsområdet
• har erfarenhet av att driva projekt
• har erfarenhet av att hålla utbildningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs

Kontaktpersoner
Chef: Emma Bergström, 010-116 10 72 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Monika Havenfyr, monika.havenfyr@forsakringskassan.se, 010-112 99 01 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anna Henningsson Lindqvist, 010-118 05 43 och Amani Al Debe, 010-111 30 64. Saco-S: Anton Gustafsson, 010-111 92 43. Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 3 februari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Beslutfattare inom Funktionsnedsättning i Göteborg

Läs mer Jan 13
Varje år fattar Försäkringskassan 24 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Kvalitetssäkring, beslut och kommunikation
Som beslutfattare beslutar du om ersättning inom förmånerna Omvårdnadsbidrag och merkostnadsersättning. De som utreder individärendena inom den aktuella förmånen lämnar förslag till beslut som du kvalitetssäkrar. Besluten har stor betydelse för medborgarnas trygghet och försörjning. Därför säkerställer du att beslutet du fattar är rättssäkert och begripligt för den försäkrade. I din roll bidrar du till att ge individen förutsättningar att känna kontroll och trygghet i sina kontakter med Försäkringskassan. Du har kontakt med försäkringsutredare både på telefon och skriftligen. Som beslutsfattare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du har högt säkerhetsmedvetande.

Du håller dig uppdaterad om aktuellt rättsläge och samarbetar med, förutom de som utreder individärenden, specialister och försäkringsmedicinska rådgivare med flera. Du bidrar aktivt till att utredare och lokala chefer har rätt kompetens att möta medborgarnas behov.

Vi söker dig som


• har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• har arbetat på en myndighet med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer.

Det är meriterande om du 


• har god erfarenhet av effektiv handläggning med god kvalitet  
• har god kompetens och sakkunskap inom de aktuella förmånerna  
• har god förvaltningsrättslig kunskap och förståelse  
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering.
Placeringsorter: Göteborg, Borås, Halmstad, Malmö eller Helsingborg.
 
Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs
Kontaktpersoner
Chef: Susanne Sjöstedt, 010-1123071 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Moa Lindborg, moa.lindborg@forsakringskassan.se, 010-1140894 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Lena Laszlo, 010-1123560, Saco-S: Sanela Svensson, 010-1123850, Seko: Eliza Grundström, 010-1153402.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 3 februari 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
 
Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Sommarvikariat inom boendestöd - sydvästra Göteborg

Stödassistent
Läs mer Jan 29
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker sommarvikarier till våra tre boendestödsenheter i Sydväst!

I tjänsten som boendestödjare kommer du att ge stöd, service och omvårdnad till vuxna med psykiska, intellektuella och neuropsykiska funktionsnedsättningar. Stödet ges inom alla livsområden och sker oftast i den enskildes hem. Uppdraget syftar till att motivera och stärka varje persons egna resurser. Stödet utgår från genomförandeplaner som är gjorda tillsammans med brukarna.

I arbetet ingår att tillsammans med våra brukare bistå i alla sysslor som utförs i ett hem, myndighetskontakter samt att lotsa och visa arenor i närmiljön och stödja brukaren för en meningsfull fritid eller sysselsättning. I det dagliga arbetet ingår samarbete med kollegor inom enheten och med viktiga kontakter utanför hemmet, samt social dokumentation, och delegerande sjukvårdsinsatser. I arbetet kommer du att få stöd via metodhandledare och teamträffar.

Tjänsterna är på dagtid, dagtid kväll och vissa på helg.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du är utbildad eller har en pågående utbildning till stödassistent, stödpedagog, undersköterska, socionom, psykolog eller liknande. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom funktionsstöd samt om du har körkort B.
Har du även erfarenhet av någon av följande metoder: AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande), Motiverande samtal, eller ESL (Ett självständigt liv) och Tydliggörande pedagogik så är detta till din fördel.

För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på
efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdragför enskild person)
Använd inte e-tjänsten om du har skyddad identitet utan använd då lämplig blankett i stället.
https://etjanster.polisen.se/eregisterutdrag/utdrag

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Två lärare i matematik sökes till Burgårdens gymnasium

Lärare i gymnasieskolan
Läs mer Feb 5
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten, och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola. Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

Vi söker nu två lärare i matematik till Burgårdens gymnasium. Du kommer undervisa och arbeta med elevgrupper som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete eller högskoleutbildning. Din roll, utöver att undervisa, är att också stötta eleverna som mentor genom att ha kunskap om deras behov, följa deras studier och vara delaktig i målet att de skall nå gymnasieexamen. Som mentor bygger du relation med elev och har kontakt med vårdnadshavare.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas och nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan och i sin yrkesutövning.
Du kommer också ingå i en lärgrupp med fokus på utveckling samt ett ämneslag med mycket erfarna och kompetenta lärare i matematik.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är behörig lärare och har lärarlegitimation i matematik på gymnasienivå. Tidigare erfarenhet av att arbeta som lärare på grundskola eller gymnasiet samt behörighet och legitimation i ytterligare något ämne är meriterande.

För att lyckas i rollen som lärare på Burgården bidrar du till andras lärande och du skapar goda förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du brinner för att hjälpa elever att strukturera sitt arbete och utveckla sin potential. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar. Du är också duktig på att differentiera din undervisning för att eleven ska nå sina mål. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang och är bra på att bygga goda relationer med eleverna.

Som medarbetare är du flexibel och självgående, men trivs också med att jobba i team med övriga kollegor. På Burgårdens gymnasium är vi i starten med att utveckla matematikundervisningen. I detta utvecklingsarbete kommer du vara en viktig del tillsammans med dina matematikkollegor.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Fastighetstekniker- kyla

Kyltekniker
Läs mer Feb 7
Nytt
Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda hyresgäster. Detta uppnås genom ett nära samarbete med hyresgäster, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra hyresgäster.

Dina arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bli att ansvara för våra kylärenden i de storkök vi förvaltar inom Göteborgs stad. Du ansvarar för övervakning av felanmälningar för området kyla i vårt fastighetssystem och planerar och åtgärdar dessa ärenden.

Övriga arbetsuppgifter:
• Återställa larm och övervakning i vårt
styrsystem
• Utföra viss typ av service gällande kyla i våra
storkök.
• Följa upp garantiärenden
• Informera och utbilda personal på plats hur
man sköter kyl/frys rum
• Underhållsbedöma våra kylsystem
• Vara behjälplig i sakfrågor gällande kyla till
dina kollegor
• Bistå i arbetet med utfasning av viss
köldmedia
• Vara med och teckna och förvalta serviceavtal
gällande kylmaskiner
• Delta vid driftoptimering av kylmaskiner
• Övervakning av felanmälningar vårt
fastighetssystem samt planering och
åtgärdande av de ärenden.

KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett starkt teknikintresse och tidigare erfarenhet som certifierad kyltekniker med arbete inom varukyla som uppfyller svensk standard. För denna tjänst behöver du ha relevant gymnasieutbildning, kunskaper inom el samt kylcertifikat. Vi ser de som meriterande om kunskaper inom CO2. Vidare innehar du B- körkort
och är van vid att arbeta vid dator och i olika system.

Du bör ha en passion för reparation och felsökning samt god social förmåga för att hantera daglig kontakt med hyresgäster och leverantörer. För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig och transparent i din kommunikation där du anpassar ditt budskap efter mottagare, målgrupp och situation. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål där du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen.
Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansök nu

Skadereglerare återkrav/regress

Skadereglerare
Läs mer Feb 7
Nytt
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Tycker du om att samarbeta med människor och lösa komplexa problem, samtidigt som du får vara med och göra något viktigt för Göteborg? Vi söker nu en skadereglerare med inriktning mot återkrav till Kretslopp och vatten!

Som skadereglerare med inriktning mot återkrav hos oss arbetar du med att utreda, samordna och administrera skadestånd för att återkräva ersättning när vi har drabbats av kostnader orsakade av både utom- samt inomkontraktuella aktörer.

I dina arbetsuppgifter ingår också löpande ekonomisk uppföljning samt vidareutveckling av rutiner och arbetssätt kring skadereglering. Du kommer arbeta tätt med både chefer, driftpersonal, jurist och ingenjörer.

Enheten som du tillhör ansvarar förutom skadereglering även för VA-anslutningsärenden, VA-juridiska frågor, byggkontroll, olje- och fettavskiljarärenden samt fakturering. Vi har ett nära samarbete inom avdelningen och arbetar tätt tillsammans med driftavdelningarna och förvaltningar och bolag i Göteborgs stad.

Arbetet sker över både dator och telefon då du har kontakt. Vi utgår från vårt aktivitetsbaserade huvudkontor i Alelyckan och arbetar 8-16:30 med flextid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer är lämplig för arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av arbete inom skadereglering med inriktning mot återkrav
• Erfarenhet inom skadeståndsrätt
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God förmåga att använda olika databaser och digitala kartor

Det är meriterande om du även har:

• Teknisk förståelse för bygg- och anläggningsarbeten främst inom VA och VA-installationer
• Erfarenhet av byggnadsbesiktning
• Erfarenhet av offentlig verksamhet

Som skadereglerare behöver du kunna anpassa din kommunikation efter mottagare och situation och uttrycka kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi utgår även från att du är van vid att arbeta på ett strukturerat och effektivt sätt så att ditt arbete blir utfört med kvalité.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola

Speciallärare
Läs mer Feb 3
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en speciallärare till Burgården anpassad gymnasieskola. Vi är en trivsam anpassad gymnasieskola i centrala Göteborg med en kompetent personalgrupp och ändamålsenliga lokaler. Våra elever läser inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Eleverna är på olika utvecklingsnivåer, med olika bakgrund och har olika förutsättningar.

Som lärare är du ansvarig för den pedagogiska planeringen och undervisningen inom de gymnasiegemensamma ämnena. Du kommer att arbeta ämnesintegrerat mellan gymnasiegemensamma ämnen och yrkesinriktade ämnen inom programmet. Tillsammans med enhetens övriga pedagoger, assistenter, elevhälsopersonal och skolledning arbetar ni gemensamt med skolans övergripande verksamhetsfrågor och pedagogiska utveckling. Självklart alltid med elevernas utveckling och måluppfyllelse i fokus. Du skall vara studiehandledare (mentor) för elever och arbeta systematiskt med elevernas måluppfyllelse utifrån formativ bedömning.

Jobbet som lärare för elever på den anpassade gymnasieskolans nationella program är både roligt och utvecklande och passar dig som är trygg i dig själv, har en stabil grund att stå på och gillar att arbeta med ett brett perspektiv kring elevernas förmågor. Du behöver kunna möta din omgivning med en positiv inställning och humor. Vi erbjuder dig möjligheten till en ansvarsfull och utvecklande roll i nära samarbete med kompetenta kollegor. Tjänsten passar dig med ett genuint intresse för målgruppen och som ser individens möjligheter.

Är du nyfiken eller har frågor, tveka inte att höra av dig till skolans rektor Robin.
Läs mer om oss på www.ag.goteborg.se

KVALIFIKATIONER
Legitimerad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning. Du har pedagogisk erfarenhet av arbete med elevgruppen. Du har ämneskompetens för att undervisa i samtliga gymnasiegemensamma ämnen inom anpassad gymnasieskolas nationella program. Erfarenhet av undervisning inom något estetiskt ämne är meriterande.

Kännedom och kunskap om elevgruppen är en förutsättning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. Arbetet kräver god kompetens i de vanliga digitala verktygen. Du är van att arbeta med extra anpassningar och dokumentation.

Du har god samarbetsförmåga, är flexibel och lyhörd samt har en mycket god organisationsförmåga. Du är öppen för att arbeta ämnesintegrerat inom programmet.

För oss är det viktigt med ett respektfullt bemötande. Du har förmågan att skapa goda relationer och kommunicera såväl med elever, vårdnadshavare, rektor samt övrig personal.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Sommarpraktikant Alelyckans vattenverk

Maskintekniker, vattenverk
Läs mer Feb 5
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
På avdelningen för dricksvattenproduktion arbetar vi dygnet runt med att säkerställa att Göteborgarna alltid har ett gott och säkert dricksvatten i sina kranar. I våra två vattenverk och i våra kontrollrum sker en ständig övervakning, kontroll och uppföljning av vår driftverksamhet.

Under sommaren erbjuder vi sommarjobb i verksamheten och du kommer då att tillsammans med driftpersonalen utföra dagliga uppgifter inom drift och underhåll. Det kan handla om övervakning, provtagning och inventering. Arbetet är varierande och lärorikt både praktiskt och teoretiskt.

För att passa hos oss behöver du vara nyfiken och flexibel och trivas lika bra framför datorn som ute i anläggningen och delta i åtgärder på plats. Vi arbetar tillsammans och du är beredd att rycka in där det behövs.

Tjänsten är en visstidsanställning med normalarbetstiden mån-fre 07:00-15:30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är pågående student på ingenjörsutbildning efter årskurs 2, med inriktning samhällsbyggnad, maskinteknik eller liknande högskoleutbildning.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete, samt att du tar initiativ och ansvar för dina arbetsuppgifter

B-körkort är meriterande.
Ingen erfarenhet krävs.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter godkänd registerkontroll från Säpo och svenskt medborgarskap.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu