Göteborg: 1st line Support Tekniker

Hitta ansökningsinfo om jobbet 1st line Support Tekniker i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-06 // Varaktighet: Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en problemlösare med ett genuint intresse för IT och teknik? Har du erfarenhet av 1st line support och gillar att arbeta med både hård- och mjukvara? Då kan detta vara rollen för dig!

**Dina arbetsuppgifter:**

Som 1st line Support Tekniker kommer du att vara en nyckelspelare i företagets service desk. Din huvudsakliga uppgift är att hjälpa användare att snabbt identifiera och lösa tekniska problem. Du kommer att felsöka system, ge vägledning till användare och hitta temporära lösningar för att säkerställa att arbetet kan fortgå tills en permanent lösning är på plats. Ditt fokus ligger på att leverera hög service och vara en viktig länk i samarbetet mellan IT-avdelningen och användarna.

**Din profil:**

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom IT, gärna med fokus på nätverk, datorhantering eller praktisk IT-infrastruktur. Du har tidigare erfarenhet från 1st line support och har en bred förståelse för datorer, både när det gäller hårdvara och mjukvara. Att lära dig nya system och anpassa dig till förändringar är något du trivs med.

**För att lyckas i rollen ser vi att du har:**

- God kunskap i felsökning av Windows operativsystem (Windows 10, Windows 11) och standardapplikationer.

- Erfarenhet av att arbeta med Active Directory, AD-Tools och Office 365.

- Kompetens inom felsökning av Outlook, Office-applikationer och hantering av Exchange-mailboxar och distributionslistor.

- Förståelse för fjärranslutningar (VPN), fjärrhjälp och Citrix.

- Erfarenhet av att arbeta med webbläsare som Explorer, Chrome och Firefox.

- Grundläggande kunskaper inom Microsoft Entra Admin Center (tidigare Azure) och Policypak.

**Vi söker dig som:**

- Har en stark analytisk förmåga och är snabblärd.

- Har ett lösningsorienterat arbetssätt och gillar att samarbeta med användare för att hitta effektiva lösningar.

- Är strukturerad och har förmågan att prioritera och hantera uppgifter effektivt.

- Trivs med ett högt tempo och en snabbrörlig teknikmiljö.

**Vad vi erbjuder:**

- Möjlighet att arbeta i en dynamisk IT-miljö där ingen dag är den andra lik.

- Chans att utvecklas och växa i din IT-karriär.

- Stöttande team som värdesätter samarbete och kunskapsdelning.

Är du redo för en ny utmaning inom IT och support? Ansök nu och bli en del av ett team där din tekniska kompetens och serviceinriktade attityd gör skillnad!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT-support och nätverkstekniker

Läs mer Okt 8
Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling.Jobba hos oss
Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär.
Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen.
Hos oss kommer du jobba med varierade support roller hos en eller flera av våra härliga kunder i Stockholmsområdet. Där rollerna matchas efter kunskaper, erfarenheter och mål. Hos kunderna agerar du intern support och stöttar upp organisationens IT efter behov. Vanligtvis jobbar våra kunder i komplexa IT-miljöer med huvudfokus inom Windows (Mac kan förekomma).
Vi lägger stor vikt i din framtid och utveckling, så medan du sitter ute på uppdragen så har du själv möjlighet att påverka din framtid. Då du hos oss får möjlighet att följa någon av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din karriär.
Då vi tycker att alla anställda ska ha rätt till samma möjligheter framåt så har vi tydliga steg för hur du som anställd får utbildningsmöjligheter och trygg anställning. Det viktigaste för oss är att ha duktiga supporttekniker med rätt kunskaper för jobben kunderna efterfrågar. Därför väljer vi att investera i dig för att du ska få rätt möjligheter och vilja jobba hos oss.Att jobba som supportteknikerkan vanligtvis se någorlunda lika ut mellanarbetsplatser, så det viktiga för oss är att skapa något större, där du kan göra jobbet du är bra på samtidigt som du har något att sträva efter.
Vi tror detta kan vara en win - win och berättar gärna mer på en intervju!
Ditt nya jobbVi söker nu en IT-supporttekniker för rollen som Infrastruktursexpert inom Nätverk till en kund inom tillverkningsindustrin.Du kommer att arbeta på kundens IT-avdelning, specifikt för Group IT/DevOps/Network & Hosting.
Dukommer att vara placeradpå kundens fabrik i Göteborg men rollen kräver även resor till fabriken i Kungälv samt andra anläggningar runt om i Europa. Det huvudsakliga ansvaret omfattar underhåll och drift av vår infrastruktur samt deltagande i projekt som representant för Hosting och Nätverk. Dukommer att arbeta som en del av Network & Hosting-teamet och ha ansvar för följande uppgifter:
Hantera nätverksinfrastruktur, inklusive ciscoswitchar,routrar ochbrandväggar.
Underhåll och utbyte av hårdvara.
Arbeta med nätverkshanteringsverktyg.
Hantera serviceförfrågningar relaterade till nätverks- och infrastrukturkomponenter.
Säkerställa att nätverkstjänster är tillförlitliga, säkra, hållbara och effektiva för att möta verksamhetens behov.
Stödja livscykelhantering och interna projekt rörande nätverksplattformar samt designa, planera och implementera ny nätverksinfrastruktur.
Din bakgrund
Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men vill fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person.
Krav

Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Minst 2 års erfarenhet inom infrastruktur och nätverksdrift, med fokus på säkerhet och nätverksoperationer.
Erfarenhet av routing och switching-apparater samt arbete i produktions- och fabriksmiljöer.



Så sitter du på dessa kunskaperoch vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss.

Du som person
Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas.
Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen.
Startdatum: asap, så skicka din ansökan omgående.Omfattning: 100%, (39 timmar per vecka).Remote: Möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan efter den första månaden (som är helt på plats).
Din ansökan
Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta Lucas.Skarp@talamus.se eller Tilda.Stenmark@thalamus.se
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter.
För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc.
Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester.
En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver.
Din nya arbetsgivare
Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam.
Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!

Ansök nu

Customer Support Specialist till Bygglet

Läs mer Sep 24
Nu finns en spännande möjlighet inom Customer Support hos Bygglet; bolaget som erbjuder Sveriges populäraste projektverktyg för byggbranschen!
Vi är under tillväxt och behöver stärka upp vårt supportteam med ytterligare en kollega.
Vi söker dig som är teknikintresserad, engagerad och kommunikativ med förmågan att ge våra kunder en serviceupplevelse i världsklass!
Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Customer Support Specialist kommer ditt största fokus vara att leverera den bästa möjliga upplevelsen till Bygglets kunder. Du kommer att ha en viktig roll i vårt supportteam där du ansvarar för att hjälpa våra kunder med alla typer av frågor som rör vårt system, samt arbeta för att utöka våra kanaler för self-service.
Supportteamet arbetar med roterande uppgifter som innefattar chatt, mail och telefon och strävar efter att vara ett självgående team som tillsammans löser uppgifterna för att möta kundernas krav.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär felsökning, problemlösning och konsultation/rådgivning kring olika funktioner i systemet. Du kommer att tillbringa dina dagar med mycket kundkontakt tillsammans med närmsta teamet och även i nära samarbete med övriga interna avdelningar som försäljning, marknad och produktutveckling.
Din pedagogiska och kommunikativa förmåga kommer att vara en nyckel till framgång, liksom din tekniska förståelse för IT-system.


OM DIG
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från teknisk kundsupport, customer success eller liknande och som alltid sätter kunden i centrum. Du trivs med att jobba i en serviceinriktad miljö med en spännande Saas-tjänst.
Som person är du lyhörd och kan på ett förtroendeingivande och flexibelt sätt bygga långsiktiga relationer med våra kunder. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna identifiera och lösa kundernas behov på ett pedagogiskt och positivt sätt.
Vi söker dig som:
Har ett stort teknikintresse och mycket god förståelse för olika IT-system
Är serviceinriktad, hjälpsam och älskar problemlösning
Är tålmodig och har en god pedagogisk förmåga

God kommunikationsförmåga i svenska, i både tal och skrift är ett krav.


ANSÖKAN
Låter det här som en spännande möjlighet? Då är du varmt välkommen att höra av dig!
I den här rekryteringen samarbetar Bygglet med Committo. Kontakta Rebecca Oldenfeldt på +46703013298 eller rebecca.oldenfeldt@committo.se för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.


OM BYGGLET
Bygglet är ett snabbväxande och expansivt mjukvaruföretag som utvecklar ett modernt och användarvänligt projektverktyg för byggbranschen.
Att hjälpa våra kunder att bli framgångsrika ger oss en stabil tillväxt. Bygglet har gått från 3 till nära 45 medarbetare och 120 miljoner kronor i omsättning på några få år. När Finincial Times listade de 30 starkaste bolagen i Norden, då fanns vi med på listan. Och inte mindre är 7 gånger har Dagens Industri utnämnt oss till Gasell, det vill säga ett verkligt lönsamt företag som växer snabbt.
Vi håller till i det nyrenoverade lokstallet i Gamlestaden i Göteborg, vilket även är det nordiska huvudkontoret för SmartCraft Group som är en ledande leverantör av digitala lösningar och Saas-tjänster till hantverkare och hantverksbolag i Norden. Tillsammans har koncernen 115 000 + användare som stöttas av 189 anställda på 14 kontor i Sverige, Norge & Finland.
Att arbeta på Bygglet innebär att vara en del av en familjär stämning samtidigt som det finns ett starkt entreprenöriellt driv och en vilja att ständigt förbättra vardagen för våra kunder. Som en del av SmartCraft koncernen finns stora möjligheter framåt att arbeta i en internationell miljö och med kontaktytor över flera bolag.
Välkommen till oss!

Ansök nu

IT-tekniker - inriktning O365

Läs mer Sep 23
IT-Tekniker med Office365 som fokus.
Brinner du för IT och service och vill arbeta i en innovativ miljö inom en av Sveriges hetaste branscher? Det är dags för oss att stärka upp vår IT-avdelning med en IT-tekniker med fokus Office 365 på Balders kontor i Göteborg.
Vi erbjuder en arbetsplats där vi inspireras av nytänkande och gillar att utmana varandra för att kunna utveckla bolaget. Som medarbetare på Balder möter du en platt organisation med korta beslutsvägar och en hög påverkansgrad inom såväl IT-arbetet som din egen utveckling. Hos oss på Balder finns goda möjligheter att hitta nya utmaningar och kompetensutveckling. I teamet där du kommer att ingå arbetar du med kollegor som har en stark vilja att utvecklas tillsammans med verksamheten, där det gemensamma målet är att ge den bästa IT-servicen.
Dina huvudarbetsuppgifter är att förvalta och optimera Balders Office365 plattform, felsökningsärenden och att driva nya initiativ ihop med verksamheten som förbättrar bolagets digitala produktivitet. Att vi satsar stort på IT-utveckling, successivt migrerar delar av våra system till molnet och anammar ny teknik borgar för att möjligheterna att påverka och att utvecklas är stora! Tjänsten är stationerad på Balders kontor i centrala Göteborg.
Vi tror att du som söker är pålitlig, kommunikativ och noggrann. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och löser dina arbetsuppgifter självständigt. Då merparten av ditt arbete består av att bistå användare med kvalificerat användarstöd och utbildning inom ett brett tekniskt område så är det viktigt att du är pedagogisk, serviceminded samt har en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har en relevant utbildning och ett gediget teknikintresse med arbetslivserfarenhet av arbete som IT-tekniker/Systemägare eller motsvarande. Utöver detta har du kunskaper inom:
Office 365 Digital Workplace
Windows 11
Azure Entra ID
Nätverkstopologi

Vi ser det som positivt om du även har kunskap om:
Klienthantering (Intune/SCCM)
Powershell

Viktigt är också att kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Vi försöker finna personer som passar in i Balders kultur – inte bara just nu, utan i ett längre perspektiv. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan.Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan.
I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på matina.khosravian@balder.se.
Hjärtligt välkommen till ett företag fullt av möjligheter och som bara vill framåt med hjälp av vår viktigaste tillgång - kollegorna!
#LI-MK1

Ansök nu

1 ST LINE SUPPORT

Läs mer Sep 6
Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig 1st line Support Tekniker till vår kunds IT-avdelning. I denna roll kommer du att ansvara för att ge teknisk support till användare, lösa problem och säkerställa att IT-utrustning och system fungerar felfritt. Du blir en viktig del i att upprätthålla en smidig IT-miljö och kommer arbeta självständigt med felsökning och problemlösning.
Som 1st line Support Tekniker kommer du att arbeta med ett brett spektrum av tekniska utmaningar, där din erfarenhet av både hårdvara och mjukvara kommer att sättas på prov. Rollen innebär att självständigt hantera supportärenden och eskalera mer komplexa problem till andra specialistteam vid behov. Du kommer även att ansvara för installation och konfigurering av IT-utrustning samt stödja användare i deras dagliga arbete.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem relaterade till både hårdvara, mjukvara och nätverk i kundens IT-miljö.
Felsöka specifika applikationer och hårdvara.
Hantera användare i Active Directory, skapa konton, ominstallera datorer och felsöka mjukvara.
Felsöka och lösa problem med Outlook, Office365 och Exchange, samt stödja VPN och fjärranvändare.
Supportera användare med installation och konfigurering av IT-utrustning, inklusive datorer, mobiler och skrivare.
Dokumentera problem och lösningar på ett tydligt och kortfattat sätt, utan att utelämna relevant information.
Eskalera komplexa tekniska problem till lämpliga specialister.
Ansvara för att starta upp arbetsplatser och IT-utrustning onsite samt hantera lånedatorer och utrustningslager.


Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med Windows operativsystem (Windows 10, Windows 11), Active Directory och Office365.
Kunskap om felsökning i Outlook och Office-applikationer.
Erfarenhet av VPN och fjärranslutningar samt arbete med Citrix.
Hantering av Microsoft Entra Admin Center (f.d. Azure).
Grundläggande nätverkskunskap och felsökning, inklusive hantering av nätverksskåp.
Personliga egenskaper

För att lyckas i uppdraget som 1st line Support Tekniker ser vi gärna att du:
Har utmärkta kommunikationsfärdigheter, både verbalt och skriftligt.
Har en positiv och lösningsorienterad attityd samt är snabblärd och flexibel.
Är serviceinriktad och trivs med att hjälpa andra med tekniska problem.
Har en hög ansvarskänsla och kan arbeta strukturerat även under stressiga situationer.
Är en lagspelare som också kan arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Har en analytisk och logisk förmåga som hjälper dig att snabbt lösa problem.


Om ossJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-03-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-09-11.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Meet a Group international AB .

Gymnastikledare för barn 2-6 år - Göteborg HT24 - Är du vår nya stjärna ?

Idrottsinstruktör/Idrottstränare
Läs mer Okt 10
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team?

Världens roligaste extrajobb!

Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten
att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger
erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper.

Leka, busa och
sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är
dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb

Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år.

Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära
ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av
att:

Arbeta som barngymnastiksledare.

Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet.


Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.

Dina arbetsuppgifter

Som ledare för Djungelgympa i något av våra Göteborgsområden består i huvudsak av att leda
gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen.
Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg.
Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.

Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje!

Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.

Det här får du som är ledare hos oss

Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande
coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor.

Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.

Anställningsvillkor

Timanställning med start vecka 45, 2024

Vi erbjuder 4 kurser per år. Under hösten är det totalt 14 veckor och på våren är det ytterligare 14 veckor.

Passen är förlagda på på Jättestenskolan söndagar kl 10-12


Mer info kommer vid en eventuell intervju.

Som ledare är du  ansvarig för alla dina
barngrupper. I det ansvaret ingår förutom att se till att passen håller
god kvalité dessutom ansvar för material, nyckel till hallen,
närvarolistor och det är även du som sköter den största delen av
kontakten med din arbetsledare på huvudkontoret.

VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM!

 

 

Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

Ansök nu

Testare till vårt Inhouse enhet, MyTeam!

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Okt 8
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi på MyTeam söker nu efter en testare till vårt inhouse team i Göteborg. Är du redo för nya utmaningar och ser ett stark hopsvetsat team och nya spännande uppdrag som en del av din framtid, tveka inte att söka!

Bakgrund

På MyTeam har vi två centrala målsättningar; att leverera stabila lösningar som genererar nöjda kunder och att skapa trygga team med lyckliga medarbetare. Tack vare lång erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning är de processer vi använder väl beprövade och framgångsrika, och underlättar för oss att göra lyckade kundanpassningar efter krav och önskemål.

Hur ser rollen ut?

Hos oss planerar du testarbetet och skriver testplaner, prioriterar, resurssäkrar testuppdraget samt följer upp och förbättrar testprocessen. Dessutom koordinerar du testarbetet samt sköter teamuppföljning.

Med dina kollegor på Nexer delar du kunskap och tillsammans bygger vi kompetens och tar oss an de stora utmaningarna. Att bygga och dela kompetens är viktigt för oss. Att gå kurser och ta certifieringar välkomnas alltid.

Din bakgrund

Du har arbetat några år med testautomatisering i större och mindre testprojekt. Vi tror att du har stor vana av agila tillvägagångssätt, till exempel Scrum och SAFe samt DevOps. Du är bekväm med följande verktyg:

Selenium

Cucumber

Postman


Troligen är du utbildad systemvetare, ingenjör eller liknande. Vidare ser vi gärna att du har programmeringserfarenhet, t ex i JavaScript, Java och/eller C#

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.

Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!

Om Nexer

Nexer är ett snabbväxande techbolag med rötterna i svensk innovation och entreprenörskap. MyTeam finns på våra kontor i Göteborg, Alingsås och Lidköping, och arbetar med kunder inom olika branscher. På Nexer satsar vi på framtiden, och vi vill att du ska vara en del av den resan.

Ansökan: Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret nedan. Tyvärr kan vi inte ta emot ansökningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta vår rekryterare, Amanda Stenberg, på amanda.stenberg@nexergroup.com.

Ansök nu

Norsktalande kundservicemedarbetare till Allente i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 11
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vill du arbeta med kundservice i en dynamisk och glädjefylld miljö? Vi söker dig som är målinriktad, ansvarstagande och har en naturlig talang för problemlösning. Kom och bli en del av Allentes team!

Om Allente

Allente är en ledande nordisk TV-distributör som levererar högkvalitativa TV-tjänster via satellit och bredband till kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget har sina rötter i en sammanslagning av Viasat och Canal Digital, och med över 20 års erfarenhet i branschen är vårt mål att erbjuda en förstklassig tittarupplevelse till över en miljon abonnenter. Vi är stolta över vår tekniska innovation och kundnöjdhet.
Om tjänsten

Som kundtjänstmedarbetare kommer du att spela en viktig roll i att vägleda kunderna via telefon, e-post och chatt. Dina arbetsuppgifter inkluderar teknisk felsökning, att informera om tilläggstjänster samt att erbjuda lösningar som passar kundens behov. Du kommer också att arbeta med merförsäljning baserat på aktuella kampanjer.

Då du främst kommer att hantera norska kunder, är det mycket meriterande om du kan tala och skriva på norska. Om du har en god förståelse för norska språket, kommer vi att ge dig verktygen att ytterligare utveckla dina språkkunskaper, vilket kommer att stärka din förmåga att ge bästa möjliga service.

Tjänsten har en omfattning på 80–100 % och din arbetstid förläggs inom kundtjänstens öppettider, vilket är vardagar 9–20 samt helger 10–18. Du kommer att jobba cirka två helger i månaden. Kontoret är beläget på Backaplan i Göteborg.

Vad vi erbjuder


Stora möjligheter till intern karriärutveckling

Engagerande personalaktiviteter, events och tävlingar

Förmåner såsom friskvårdsbidrag och rabatterat gympris

Bonusmöjligheter utöver din lön enligt kollektivavtal


Vi söker dig som

Är minst 18 år

Flytande i svenska och har god förståelse för norska i både tal och skrift; norska språkkunskaper är mycket meriterande

Är målinriktad, ansvarstagande och trivs med att lösa problem

Har förmåga att anpassa dig efter kundens behov och vägleda dem till lösningar


Denna tjänst är en tillsvidareanställning, och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Skicka in din ansökan idag och bli en del av Allentes härliga team!

Ansök nu

Finsktalande AML-Officer till nyetablerad bank i Göteborg

Backofficepersonal
Läs mer Okt 11
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Lea Bank ASA är en helt digital bank som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Lea Bank vill nu stärka upp teamet ytterligare med en AML- Officer för att stötta det existerande AML-teamet och möta den framtida utvecklingen av banken.

Rollen kommer att hantera alla länder där banken har verksamhet och arbetsuppgifterna, men först och främst Sverige och Finland. Det är därför avgörande för tjänsten att du talar finska och svenska. 
 
Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera :

 Undersöka genererade aviseringar och kontakta kunder för mer information och dokumentation vid behov

Kommunicera effektivt med relevanta interna parter och dokumentera värdefull kunskapsöverföring från andra affärsenheter

Delta i specifika projekt relaterade till utbildning och kontinuerlig utveckling av teamet

Följa upp regelverk och åtgärder





Kvalifikationer som krävs:

 Ekonomisk eller juridisk utbildning, minst kandidatexamen

 Lång erfarenhet av finansiella institutioner

 Rimlig förståelse för operativa system och rapporteringsgenerering

 Färdigheter i data- och informationshantering

 Flytande i svenska, finska och engelska (tal och skrift)





Personliga egenskaper:

Strukturerad

Positiv attityd

Proaktiv och trivs med lagarbete

Vi söker dig som är nyfiken och drivs av att ständigt förbättra verksamheten, med relevant erfarenhet från en liknande roll. Du behöver kunna arbeta självständigt och hålla dig uppdaterad på information från Finansinspektionen och vara drivande i utvecklingen av Leas interna regelverk och processer.

Lea Bank har ett stort fokus på att efterleva de vid varje given tidpunkt gällande regelverken som finns inom bank och finans. Du ska få energi av att samarbeta med kollegor i en organisation som präglas av nytänkande och tillväxt där alla hjälps åt för att skapa den bästa kundupplevelsen.


 

Lea Bank erbjuder:

Lea Bank är en en solid heldigital bank som befinner sig i en spännande tillväxtfas med ambitioner att expandera i Europa. Du kommer vara med som en i teamet från start i Göteborg. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö i nya lokaler i centrala Göteborg. Stora utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga villkor och chansen att göra skillnad för banken. En varierad arbetsdag med utmanande arbetsuppgifter som stimulerar personlig tillväxt

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister. Om du har frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta Emelie Nordblad - emelie.nordblad@amendo.se.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Allente i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 11
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vill du arbeta med kundservice i en dynamisk och glädjefylld miljö? Vi söker nu dig som är målinriktad, ansvarstagande och har ett öga för problemlösning. Bli en del av teamet hos Allente!

Om Allente

Allente är en ledande nordisk TV-distributör som erbjuder högkvalitativa betal-TV-tjänster via satellit och bredband till kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Företaget bildades genom en sammanslagning av Viasat och Canal Digital, med över 20 års branscherfarenhet. Med ett starkt fokus på teknisk innovation och kundnöjdhet strävar Allente efter att leverera en förstklassig tittarupplevelse till sina över en miljon abonnenter.

Om tjänsten

Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med kunsupport via telefon, e-pst och chatt, inklusive teknisk felsökning och information om tilläggstjänster. I rollen ingår även merförsäljning baserat på kundens behov och aktuella kampanjer.

Du kommer främst att arbeta med norska kunder, och därför är det mycket meriterande om du kan tala och skriva på norska. Dina norska språkkunskaper kommer att vara en värdefull tillgång i att ge kunderna bästa möjliga service. Om du inte är helt flytande i norska men har en god förståelse, kommer vi att hjälpa dig att utveckla dina färdigheter ytterligare.

Tjänsten har en omfattning på 80–100 % och din arbetstid förläggs inom kundtjänstens öppettider, vilket är vardagar 9–20 samt helger 10–18. Du kommer att jobba cirka två helger i månaden. Kontoret är beläget på Backaplan i Göteborg.
Vad vi erbjuder


Stora interna utvecklingsmöjligheter

Personalaktiviteter, events och tävlingar

Goda förmåner inklusive friskvårdsbidrag och rabatterat gympris

Möjlighet till bonus utöver lön enligt kollektivavtal



Vi söker dig som


Är minst 18 år

Flytande i svenska och har god förståelse för norska i både tal och skrift; norska språkkunskaper är mycket meriterande

Är målinriktad, ansvarstagande och gillar att lösa problem

Har förmåga att anpassa dig efter kundens behov och vägleda dem till lösningar


Tjänsten är en tillsvidareanställning, och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Inför anställningen genomförs en bakgrundskontroll.

Skicka in din ansökan idag och bli en del av Allentes härliga team!

Ansök nu

Jobba med kundservice för PostNord i Göteborg

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 11
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du lösningsorienterad, hjälpsam och tävlingsinriktad? Då kan ett jobb på PostNords kundservice vara något för dig! Här får du chansen att hjälpa inringande kunder att spåra paket och lösa problem.

Bli en del av ett stort och sammansvetsat team som tillsammans jobbar för att nå mål och tävla mot andra avdelningar. Kontoret som är helt nytt ligger med tillgång till bra kommunikationer vid Backaplan i Göteborg. PostNords kundservice har öppet måndag till fredag 08 – 20.15 och du blir schemalagd på heltid mellan dessa tider.

Vem är du?


Du är engagerad och har hög arbetsmoral

Är social och vill arbeta med kundbemötande

Trivs med att arbeta i team

Har en fullständig gymnasieexamen



Vad får du?


Fullt betald utbildning & stora utvecklingsmöjligheter

Bli en del av ett stort sammansvetsat team

Heltidsanställning måndag till fredag

Anställningen är hos Teleperformance


PostNord erbjuder kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Framåt väntar en spännande resa och vi hoppas att du vill vara med och stärka Postnords position inom e-handel och leverans – samt visa att de levererar service i världsklass.

Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.

Vi tillsätter med omgående start så tveka inte att inkomma med din ansökan!

Ansök nu