Göteborg: Senior projektledare inom hyresförvaltning och socialtjänst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior projektledare inom hyresförvaltning och socialtjänst i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

För en kunds räkning söker vi just nu en projektledare till konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden 01 nov 2024 - 31 okt 2025
UppdragsbeskrivningVår kundär inne i en utvecklingsfas avseende hyresförvaltning. Det långsiktiga syftet med utvecklingen är att alla kommunens invånare oavsett behov ska kunna bo och leva i kommunen. För att hantera den pågående förändringsprocessen krävs nu en driven konsult som kommer att arbeta som projektledare.
Projektledaren kommer, inom ramen för sitt uppdrag, ianspråkta och arbetsleda såväl personalkompetenser som övriga resurser från linjeorganisationen vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
Uppdraget: Uppdraget kommer bl.a. att bestå i att bidra till nya organisationsstrukturer för hyresförvaltning av de fastigheter som idag hanteras av sektor stöd och omsorg och som framledes ska hanteras av verksamhetsområde fastighet på sektor samhällsbyggnad.
Utöver detta ska projektledaren också bidra till utveckling av strukturer och arbetssätt för drift och underhåll utifrån hyresförvaltning.
Uppdraget innebär även att upprätta samverkansrutiner mellan berörda sektorer. Kommunen har nyligen tecknat avtal för inköp av ett nytt hyressystem och projektet ska samverka med verksamheten för införandet av det nya hyressystemet.
Övrigt:Start: 01 nov 2024Slut: 31 okt 2025Omfattning: HeltidPlacering: En kommun strax utanför Göteborg
Personliga egenskaper:
Projektledaren ska ha hög förmåga till samarbete och att snabbt kunna sätta sig in i ett uppdrag och leverera efterfrågade resultat i tid.
Projektledaren ska ha hög produktivitetsförmåga.
Projektledaren ska kunna ta ansvar för andra verksamheter vid behov och prioritera om i uppdragen. Ska besitta förmågan att hantera komplexa ärenden och processer. Projektledaren ska härutöver besitta en hög kompetens inom området boende som tillhandahålles av socialtjänsten.


Skallkrav:
Projektledaren ska ha bred kompetens inom Socialtjänstlagen och ska ha flerårig dokumenterad erfarenhet (minst 15 år) inom socialtjänstens myndighetsutövning.
Projektledaren ska ha socionomexamen.
Projektledaren ska ha kunskap och erfarenhet om fastighetsfrågor som tillhör bostäder som kommunen tillhandahåller för vissa grupper exempelvis träningsboende, stödboende, bostad med särskild service och särskilt boende.
Projektledaren måste ha kunskap och erfarenhet av att ha arbetat inom socialtjänst med frågor som omgärdas av Jordabalken (hyreslagen).
Projektledaren ska ha kompetens av mottagande av flyktingar som avses utifrån, Lag (2016:38) om mottagande av vissa nyanlända invandrare för bosättning samt kompetens inom det så kallade Massflyktdirektivet.
Projektledaren ska ha mycket hög kompetens om kommunal ekonomi, projektledaren ska under projektets tid bistå med att utveckla en kompetens och förmåga att kunna förhandla med hyresvärdar och fastighetsägare och nå resultat.
Projektledaren ska ha hög kompetens om förvaltning inom en politiskt styrd organisation.
Körkort

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socionom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socionom.

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Apr 7
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Familjehemskonsulent till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Apr 7
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som familjehemskonsulent
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Du ansvarar över ett antal familjehem där du bistår med stöd och handledning genom kontinuerlig kontakt i form av hembesök, telefon och mejlkontakt i nära samverkan med din närmsta chef och uppdragsgivaren. Du ansvarar även för rekrytering och utredning av nya jour-och familjehem samt placering på uppdrag av kommunerna i dessa samt dokumentation i vårt eget journalsystem. Beredskapstjänstgöring ingår i din tjänst enligt ett rullande schema. Välkommen till en flexibel roll med eget ansvar där du, tillsammans med ditt team, skapar trygghet och struktur för barnen och våra jour-och familjehem.
Vi söker dig med...
…hjärtat på rätt ställe. Du trivs bäst i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter och ett starkt samarbete med såväl kollegor, chef, familjehem och uppdragsgivarna. Vi söker nu flera nya medarbetare och välkomnar både dig som är nyexaminerad och dig som hunnit jobbat några år att söka. För dig som kommer direkt från skolan väntar givetvis en gedigen introduktion med utbildningar och stöd i form av samverkan med erfarna kollegor och chef.
Våra önskemål:
• Utbildad socionom eller likvärdigt inom socialt arbete och omsorg
• God kännedom om aktuell lagstiftning (SoL och LVU)
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande
Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. För oss är våra olikheter vår framgångsfaktor. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling, bland annat genom regelbundna utbildningar och seminarier. Varje enskild medarbetare får till exempel en individuell kompetensutvecklingsplan som innefattar minst två utbildningar per år. Utöver ovanstående får du tillgång till gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg, Von Utfallsgatan
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Recruiter, Carolina Elofsson carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Mar 31
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Mar 28
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Familjehemskonsulent till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Mar 26
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som familjehemskonsulent
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Du ansvarar över ett antal familjehem där du bistår med stöd och handledning genom kontinuerlig kontakt i form av hembesök, telefon och mejlkontakt i nära samverkan med din närmsta chef och uppdragsgivaren. Du ansvarar även för rekrytering och utredning av nya jour-och familjehem samt placering på uppdrag av kommunerna i dessa samt dokumentation i vårt eget journalsystem. Beredskapstjänstgöring ingår i din tjänst enligt ett rullande schema. Välkommen till en flexibel roll med eget ansvar där du, tillsammans med ditt team, skapar trygghet och struktur för barnen och våra jour-och familjehem.
Vi söker dig med...
…hjärtat på rätt ställe. Du trivs bäst i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter och ett starkt samarbete med såväl kollegor, chef, familjehem och uppdragsgivarna. Vi söker nu flera nya medarbetare och välkomnar både dig som är nyexaminerad och dig som hunnit jobbat några år att söka. För dig som kommer direkt från skolan väntar givetvis en gedigen introduktion med utbildningar och stöd i form av samverkan med erfarna kollegor och chef.
Våra önskemål:
• Utbildad socionom eller likvärdigt inom socialt arbete och omsorg
• God kännedom om aktuell lagstiftning (SoL och LVU)
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande
Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. För oss är våra olikheter vår framgångsfaktor. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling, bland annat genom regelbundna utbildningar och seminarier. Varje enskild medarbetare får till exempel en individuell kompetensutvecklingsplan som innefattar minst två utbildningar per år. Utöver ovanstående får du tillgång till gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg, Von Utfallsgatan
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Recruiter, Carolina Elofsson carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Devotum AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Devotum AB .

Dokumentationskoordinator

Arkivassistent
Läs mer Nov 4
Till vår kund söker vi nu ett Dokumentationskoordinator
Om uppdragetKonsulten ska stödja fordonsförvaltning genom att hantera och granska inkommande dokumentation från leverantörer, säkerställa att den uppfyller gällande standard och eventuella kontraktskrav och att den är begriplig för användare och interna team.
Erfarenhet och kunskap:
Minst 3 års relevant erfarenhet av dokumentationshantering
Erfarenhet från konsultuppdrag vid stora leveransprojekt.
Erfarenhet av kontraktsuppföljning och dokumentationsprocesser inom projekt med strikta kravspecifikationer (offentliga projekt är meriterande).
Förmåga att hantera och följa upp kommentarer.
Tidigare ansvarsroll som koordinator inom dokumentationsprojekt.Krav på konsult:Tekniska färdigheter:God kännedom om dokumenthanteringssystem som exempelvis SharePoint, eller andra relevanta plattformar.Erfarenhet av att arbeta med mallar, terminologilistor och riktlinjer för att säkerställa att dokumentationen är konsekvent och uppfyller krav.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Övervaka dokumentationsstatus, säkerställa att leveranser följer tidplaner och kontraktskrav.
Fungera som en kontaktpunkt mellan leverantör och interna intressenter för att hantera frågor kring dokumentation.
Bevaka kontraktskrav och säkerställa att all dokumentation uppfyller dessa krav.
Granska inkommande dokumentation utifrån befintliga mallar och terminologilista.
Kontrollera språk och begriplighet för att säkerställa att dokumentationen är användarvänlig och klar.
Kommentera och ge feedback i PDF-dokument och andra filformat, samt föra in kommentarer i separata filer om nödvändigt.
Säkerställa att ändringar och uppdateringar utförts korrekt baserat på tidigare feedback och kommentarer.
Säkerställa att godkända dokument överförs till beställarens dokumentationssystem.

Utbildningskrav: Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis teknik, administration eller dokumenthantering.
Certifieringar inom teknisk dokumentation, projektledning, eller kvalitetssäkring är meriterande.
Omfattning och tidUppdragsperiod: 01-dec-2024 - 31-dec-2025, med möjlighet till förlängningTimmar per vecka:30,00Möjlighet att arbeta på distansPlacering: Göteborg

Ansök nu

Senior projektledare inom hyresförvaltning och socialtjänst!

Socionom
Läs mer Okt 1
För en kunds räkning söker vi just nu en projektledare till konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden 01 nov 2024 - 31 okt 2025
UppdragsbeskrivningVår kundär inne i en utvecklingsfas avseende hyresförvaltning. Det långsiktiga syftet med utvecklingen är att alla kommunens invånare oavsett behov ska kunna bo och leva i kommunen. För att hantera den pågående förändringsprocessen krävs nu en driven konsult som kommer att arbeta som projektledare.
Projektledaren kommer, inom ramen för sitt uppdrag, ianspråkta och arbetsleda såväl personalkompetenser som övriga resurser från linjeorganisationen vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
Uppdraget: Uppdraget kommer bl.a. att bestå i att bidra till nya organisationsstrukturer för hyresförvaltning av de fastigheter som idag hanteras av sektor stöd och omsorg och som framledes ska hanteras av verksamhetsområde fastighet på sektor samhällsbyggnad.
Utöver detta ska projektledaren också bidra till utveckling av strukturer och arbetssätt för drift och underhåll utifrån hyresförvaltning.
Uppdraget innebär även att upprätta samverkansrutiner mellan berörda sektorer. Kommunen har nyligen tecknat avtal för inköp av ett nytt hyressystem och projektet ska samverka med verksamheten för införandet av det nya hyressystemet.
Övrigt:Start: 01 nov 2024Slut: 31 okt 2025Omfattning: HeltidPlacering: En kommun strax utanför Göteborg
Personliga egenskaper:
Projektledaren ska ha hög förmåga till samarbete och att snabbt kunna sätta sig in i ett uppdrag och leverera efterfrågade resultat i tid.
Projektledaren ska ha hög produktivitetsförmåga.
Projektledaren ska kunna ta ansvar för andra verksamheter vid behov och prioritera om i uppdragen. Ska besitta förmågan att hantera komplexa ärenden och processer. Projektledaren ska härutöver besitta en hög kompetens inom området boende som tillhandahålles av socialtjänsten.


Skallkrav:
Projektledaren ska ha bred kompetens inom Socialtjänstlagen och ska ha flerårig dokumenterad erfarenhet (minst 15 år) inom socialtjänstens myndighetsutövning.
Projektledaren ska ha socionomexamen.
Projektledaren ska ha kunskap och erfarenhet om fastighetsfrågor som tillhör bostäder som kommunen tillhandahåller för vissa grupper exempelvis träningsboende, stödboende, bostad med särskild service och särskilt boende.
Projektledaren måste ha kunskap och erfarenhet av att ha arbetat inom socialtjänst med frågor som omgärdas av Jordabalken (hyreslagen).
Projektledaren ska ha kompetens av mottagande av flyktingar som avses utifrån, Lag (2016:38) om mottagande av vissa nyanlända invandrare för bosättning samt kompetens inom det så kallade Massflyktdirektivet.
Projektledaren ska ha mycket hög kompetens om kommunal ekonomi, projektledaren ska under projektets tid bistå med att utveckla en kompetens och förmåga att kunna förhandla med hyresvärdar och fastighetsägare och nå resultat.
Projektledaren ska ha hög kompetens om förvaltning inom en politiskt styrd organisation.
Körkort

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu

Sales and Marketing Controller till konsultuppdrag!

Business controller
Läs mer Sep 16
För en kunds räkning söker vi just nu enSales and Marketing Controller till ett konsultuppdrag i Göteborg. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden01 okt 2024 - 31 mar 2025
Om UppdragetVår kundsöker en Sales & Marketing Controller som kommer att vara en del av det regionala teamet i Göteborg, Sverige, och rapportera till Controlling Director för Region North.
Som Sales and Marketing Controller utför du analyser gällande kundens finansiella prestation och stöttar i olika regionala rapporterings-, analys- och kontrolluppgifter. Du ansvarar för genomförandet av finansiella kontroller, inklusive alla aspekter av profitcenter-redovisning, intäkts- och kostnadskontroll, finansiella system och rutiner i enlighet med företagets policyer och affärsenhetens riktlinjer. Sales and Marketing Controller analyserar den finansiella prestationen och föreslår korrigerande åtgärder för att förbättra resultatet och stödja affärsmålen.
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:• Förbereda och dela ledningsrapporter med nyckelintressenter• Stödja lokala försäljnings- och marknadsorganisationer i övervakning av den totala prestationen och avvikelser• Förbereda och ge insikter i alla operativa finansiella aspekter• Leda den lokala månads- och årsbokslutsprocessen• Bidra till den regionala månads- och årsbokslutsprocessen och rapporteringen• Stödja finansiella planeringsprocesser (Budget/Prognos/Finansiell plan)• Genomföra ad hoc-analyser som underlag för beslut och korrigerande åtgärder• Samarbeta effektivt med försäljnings- och marknadsteam för att optimera affärsresultat och aktiviteter• Följa kontrollstandarder och andra riktlinjer från kunden, såsom internkontroll och juridiska regleringar• Stödja och utbilda organisationen i användning av finansiella IT-system• Rapportera och följa upp reklam- och kampanjkostnader
Övrigt:Start:01 okt 2024 Slut:31 mar 2025Omfattning: HeltidPlacering: Göteborg
Om digVisöker dig somhar en naturlig förmåga att skapa relationer på ett effektivt sätt med personer på olika nivåer i organisationen. Du är handlingsorienterad, kundfokuserad och självgående. Du har en fallenhet för siffror och system samt ett analytiskt tillvägagångssätt när du drar slutsatser från tillgänglig information och kan presentera dina slutsatser. Slutligen har du ett helhetsperspektiv och en jordnära attityd.
• Universitetsexamen inom ekonomi eller företagsekonomi• Erfarenhet av en liknande roll (3-5 år)• Flytande i svenska och engelska• Erfarenhet av SAP• Avancerad användare av Excel• Erfarenhet av Power BI är en fördel
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu

Ledningsassistent

Chefssekreterare
Läs mer Jan 24
Om uppdraget Management Assistants arbete är inriktat på att stödja en enskild chef i deras dagliga kontorsverksamhet Inhämta och organisera information för användning i konferenser, tal och rapporter enligt önskemål från chefen Redigering, korrektur, formatering, dokumentdesign/produktion, formulärfyllning och datainmatning Schemalägga/koordinera möten, dagböcker och researrangemang Ta emot/sända meddelanden från interna och externa källor Hantera den tid/interaktion chefer har med interna och externa källor. Leda små projekt/administrativa processer i naturen, arbeta självständigt med begränsad handledning Coachning och granskning av arbeten för yrkesverksamma på lägre nivå Problemlösning när problem ställs inför är svåra och ibland komplexa.
Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet som företagsassistent eller i en liknande stödjande roll. Du har ett starkt intresse för att lära dig nya saker, en proaktiv inställning till problemlösning och en utpräglad känsla för service.
Vi tror att du:
Är van vid att arbeta i en dynamisk och snabbföränderlig miljö och ser detta som en källa till motivation och kreativitet.
Har en naturlig förmåga att skapa förtroende och påverka med rätt inställning och företagskultur.
Är analytisk, noggrann och organiserad, med en stark känsla för detaljer.
Har en utmärkt förmåga att planera och prioritera, med hög integritet och flexibilitet.
Har mycket goda färdigheter i Microsoft Office-paketet och arbetar effektivt både självständigt och i team.
Har en utmärkt kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt, och känner dig trygg i samarbete med intressenter på olika nivåer.

Flytande svenska och engelska är ett krav för rollen.
Nödvändiga färdigheter Organisera information, assistent till ledningsgruppen , dokumentation datainmatning, administration, problemlösare , koordinerande, definiera process
Omfattning och tid Uppdragsperiod: 2025-02-24--2025-12-31Tid: HeltidPlacering: Göteborg
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11

Ansök nu

Junior Logistics Engineer!

Logistikingenjör
Läs mer Okt 28
For our client, we are looking for a Logistics Engineer. The assignment is full-time and is expected to start on November 4, 2024, and continue until September 30, 2025.
What our client offersDon’t miss out on this unique opportunity to work as a Logistics Engineer. The team is responsible for supplier logistics readiness setup. They play a large role in the logistics implementation of new car programs. It covers both new suppliers and flows in car projects, as well as supplier relocations. They are now looking for a consultant to strengthen the efforts to launch the upcoming car projects in a quality assured way. The position is located in Gothenburg.
Your key tasksAs a Logistics Engineer in the team, you will work closely with the suppliers and several different functions within Supply Chain Management, Procurement, Supplier Performance Management, and Manufacturing. You will monitor and secure supplier on-boarding activities, which includes communication flow (EDI) and transport routes between suppliers and the production units. You will also ensure suppliers' awareness of our client's global logistics requirements and readiness and validation for delivery to all plants globally.
Further, you will represent and drive our client's interests in supply chain assurance issues and take appropriate decisions to secure the supply chain flow from suppliers.
You and your skillsTo be successful, you need experience in logistics. You should understand business needs, supply chain processes, EDI, material handling, and packaging, and possess a relevant academic degree, preferably within logistics. International experience in the logistics field and experience between suppliers and production plants is an advantage.
The right candidate is a problem solver with a can-do mentality and good analytical skills. Our client expects you to have good knowledge of EDI communication, Excel, Power BI, and SharePoint.
Communication and interpersonal skills, in line with our client’s core competencies—drives results, builds trust, collaborates, and self-development—are key in this role. You are fluent in English (written and verbal), and Swedish is a strong advantage. You have a driver's license B.
ApplicationDoes the role sound interesting? Submit your application as soon as possible, as selection and interviews will be conducted on an ongoing basis, and the position may be filled before the application deadline.
You can apply easily by submitting your CV and answering a few questions. Candidates who best match the role will be interviewed over the phone and then invited to an interview with us at Devotum. The next step is an interview with our client. Reference checks are part of the process.
If you have any questions about the assignment, please feel free to contact the responsible Consulting Manager Angela Hanna Kassab, 072-710 82 00.
Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Ansök nu

Administratör till konsultuppdrag i Göteborg!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 3
För en kunds räkning söker vi just nu en administratör/koordinator till ett konsultuppdrag i Göteborg. Uppdraget är på heltid och förväntas och varar fram till årsskiftet med start augusti 2024.
Om uppdragetAdministrativ Service ansvarar för kundens kontor och stöttar ledning, stab och övrig verksamhet med olika typer av administrativa och samordnande uppgifter. Administrativ Service rapporterar till HR, som är en av kundens stabsfunktioner.
Nu behöver kunden förstärkning till sitt receptions- och administratörsteam. I rollen som Koordinator blir du en del av ett professionellt team som tillsammans samordnar, driver och utvecklar arbetet med kundens reception, ärendehantering och service.
I tjänsten som Koordinator utför du arbetet på kundens kontor som ligger centralt i Göteborg, och du har schemalagd arbetstid då kundens reception, växel och ärendehantering är bemannad måndag-fredag klockan 07.45-16.30.Övrigt:Start: augusti 2024Slut: 31 december 2024Omfattning: heltidPlacering: Göteborg
Om digFör att axla rollen som administratör/koordinator har du en gymnasieutbildning och flera års arbetslivserfarenhet i liknande positioner. Du besitter gedigna kunskaper i att hantera olika administrativa system, såsom Office, Sharepoint och ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du har erfarenhet av arbete i reception och växel, samt utmärkt kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du är noggrann, strukturerad och en skicklig administratör. Viktiga egenskaper inkluderar att vara serviceinriktad, samarbetsvillig och ha stark självledarskapsförmåga.
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu