Göteborg: Senior projektledare inom hyresförvaltning och socialtjänst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior projektledare inom hyresförvaltning och socialtjänst i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

För en kunds räkning söker vi just nu en projektledare till konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden 01 nov 2024 - 31 okt 2025
UppdragsbeskrivningVår kundär inne i en utvecklingsfas avseende hyresförvaltning. Det långsiktiga syftet med utvecklingen är att alla kommunens invånare oavsett behov ska kunna bo och leva i kommunen. För att hantera den pågående förändringsprocessen krävs nu en driven konsult som kommer att arbeta som projektledare.
Projektledaren kommer, inom ramen för sitt uppdrag, ianspråkta och arbetsleda såväl personalkompetenser som övriga resurser från linjeorganisationen vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
Uppdraget: Uppdraget kommer bl.a. att bestå i att bidra till nya organisationsstrukturer för hyresförvaltning av de fastigheter som idag hanteras av sektor stöd och omsorg och som framledes ska hanteras av verksamhetsområde fastighet på sektor samhällsbyggnad.
Utöver detta ska projektledaren också bidra till utveckling av strukturer och arbetssätt för drift och underhåll utifrån hyresförvaltning.
Uppdraget innebär även att upprätta samverkansrutiner mellan berörda sektorer. Kommunen har nyligen tecknat avtal för inköp av ett nytt hyressystem och projektet ska samverka med verksamheten för införandet av det nya hyressystemet.
Övrigt:Start: 01 nov 2024Slut: 31 okt 2025Omfattning: HeltidPlacering: En kommun strax utanför Göteborg
Personliga egenskaper:
Projektledaren ska ha hög förmåga till samarbete och att snabbt kunna sätta sig in i ett uppdrag och leverera efterfrågade resultat i tid.
Projektledaren ska ha hög produktivitetsförmåga.
Projektledaren ska kunna ta ansvar för andra verksamheter vid behov och prioritera om i uppdragen. Ska besitta förmågan att hantera komplexa ärenden och processer. Projektledaren ska härutöver besitta en hög kompetens inom området boende som tillhandahålles av socialtjänsten.


Skallkrav:
Projektledaren ska ha bred kompetens inom Socialtjänstlagen och ska ha flerårig dokumenterad erfarenhet (minst 15 år) inom socialtjänstens myndighetsutövning.
Projektledaren ska ha socionomexamen.
Projektledaren ska ha kunskap och erfarenhet om fastighetsfrågor som tillhör bostäder som kommunen tillhandahåller för vissa grupper exempelvis träningsboende, stödboende, bostad med särskild service och särskilt boende.
Projektledaren måste ha kunskap och erfarenhet av att ha arbetat inom socialtjänst med frågor som omgärdas av Jordabalken (hyreslagen).
Projektledaren ska ha kompetens av mottagande av flyktingar som avses utifrån, Lag (2016:38) om mottagande av vissa nyanlända invandrare för bosättning samt kompetens inom det så kallade Massflyktdirektivet.
Projektledaren ska ha mycket hög kompetens om kommunal ekonomi, projektledaren ska under projektets tid bistå med att utveckla en kompetens och förmåga att kunna förhandla med hyresvärdar och fastighetsägare och nå resultat.
Projektledaren ska ha hög kompetens om förvaltning inom en politiskt styrd organisation.
Körkort

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socionom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socionom.

Senior projektledare inom hyresförvaltning och socialtjänst!

Läs mer Okt 1
För en kunds räkning söker vi just nu en projektledare till konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden 01 nov 2024 - 31 okt 2025
UppdragsbeskrivningVår kundär inne i en utvecklingsfas avseende hyresförvaltning. Det långsiktiga syftet med utvecklingen är att alla kommunens invånare oavsett behov ska kunna bo och leva i kommunen. För att hantera den pågående förändringsprocessen krävs nu en driven konsult som kommer att arbeta som projektledare.
Projektledaren kommer, inom ramen för sitt uppdrag, ianspråkta och arbetsleda såväl personalkompetenser som övriga resurser från linjeorganisationen vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
Uppdraget: Uppdraget kommer bl.a. att bestå i att bidra till nya organisationsstrukturer för hyresförvaltning av de fastigheter som idag hanteras av sektor stöd och omsorg och som framledes ska hanteras av verksamhetsområde fastighet på sektor samhällsbyggnad.
Utöver detta ska projektledaren också bidra till utveckling av strukturer och arbetssätt för drift och underhåll utifrån hyresförvaltning.
Uppdraget innebär även att upprätta samverkansrutiner mellan berörda sektorer. Kommunen har nyligen tecknat avtal för inköp av ett nytt hyressystem och projektet ska samverka med verksamheten för införandet av det nya hyressystemet.
Övrigt:Start: 01 nov 2024Slut: 31 okt 2025Omfattning: HeltidPlacering: En kommun strax utanför Göteborg
Personliga egenskaper:
Projektledaren ska ha hög förmåga till samarbete och att snabbt kunna sätta sig in i ett uppdrag och leverera efterfrågade resultat i tid.
Projektledaren ska ha hög produktivitetsförmåga.
Projektledaren ska kunna ta ansvar för andra verksamheter vid behov och prioritera om i uppdragen. Ska besitta förmågan att hantera komplexa ärenden och processer. Projektledaren ska härutöver besitta en hög kompetens inom området boende som tillhandahålles av socialtjänsten.


Skallkrav:
Projektledaren ska ha bred kompetens inom Socialtjänstlagen och ska ha flerårig dokumenterad erfarenhet (minst 15 år) inom socialtjänstens myndighetsutövning.
Projektledaren ska ha socionomexamen.
Projektledaren ska ha kunskap och erfarenhet om fastighetsfrågor som tillhör bostäder som kommunen tillhandahåller för vissa grupper exempelvis träningsboende, stödboende, bostad med särskild service och särskilt boende.
Projektledaren måste ha kunskap och erfarenhet av att ha arbetat inom socialtjänst med frågor som omgärdas av Jordabalken (hyreslagen).
Projektledaren ska ha kompetens av mottagande av flyktingar som avses utifrån, Lag (2016:38) om mottagande av vissa nyanlända invandrare för bosättning samt kompetens inom det så kallade Massflyktdirektivet.
Projektledaren ska ha mycket hög kompetens om kommunal ekonomi, projektledaren ska under projektets tid bistå med att utveckla en kompetens och förmåga att kunna förhandla med hyresvärdar och fastighetsägare och nå resultat.
Projektledaren ska ha hög kompetens om förvaltning inom en politiskt styrd organisation.
Körkort

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu

Socialsekreterare för konsultuppdrag inom Barn och unga i Göteborg

Läs mer Okt 11
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig som är utbildad socionom med flerårig erfarenhet inom myndighetsutövning barn och unga till uppdrag i Göteborg.  

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:

-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Barnsekreterare sökes till Västra Götalands län!

Läs mer Sep 19
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst två års erfarenhet som barnsekreterare och fem års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga. Uppdraget är i närheten av centrala Göteborg. Uppdraget startar 1 oktober och pågår under hösten och vintern 2024. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen 
– Ha minst två års arbetserfarenhet som barnsekreterare
– Ha minst fem års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Ha goda kunskaper gällande aktuell lagstiftning, SoL och LVU.
– Kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar i arbetet under arbetsledning av 1:e socialsekreterare.
– Ha goda kunskaper inom verksamhetssamhetsystemet Treserva.
– Som person har du ett gott bemötande och en god samverkan gentemot klienter och kollegor. 
– Kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för barnsekreterare. Din arbetsuppgift blir att följa upp vården av familjehemsplacerade barn och ungdomar. Du kommer att utföra visst utredningsarbete men främst uppföljningar.
Rollen innebär ett nära samarbete med barnet/ungdomen, familjehemssekreterare, familjehemmet samt övriga vuxna kring barnet. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

SVEA BOENDE SÖKER FAMILJEHEMSKONSULENT

Läs mer Sep 25
Familjehemskonsulent – Partnerskap med resultatbaserad ersättningsmodell
Om oss:
Svea Boende, en del av Svea Partners, är ett vård- och omsorgsföretag som arbetar för att skapa samhällsnytta genom hållbart och framgångsrikt entreprenörskap. Med vår unika partnerskapsmodell får våra medarbetare möjlighet att utveckla sin karriär på egna villkor, med stöd av ett omfattande stödsystem som hanterar administration, redovisning och affärsutveckling.
Som del i vårt partnerskap arbetar du enligt en resultatbaserad ersättningsmodell, där din framgång och prestation påverkar din intäkt direkt. Du har en central roll i vårt team och frihet att forma din egen arbetsvardag, samtidigt som du får stöd från Svea Partners med de resurser du behöver.
Arbetsbeskrivning:
Som familjehemskonsulent hos oss ansvarar du för att självständigt driva och hantera dina uppdrag. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Utreda och matcha jour- och familjehem
Genomföra hembesök och dokumentation
Skriva månadsrapporter och stötta familjehem genom hela processen
Arbeta nära med socialtjänsten och andra berörda parter

Tjänsten är flexibel och kräver att du är självgående och har förmåga att planera dina uppdrag strukturerat.
Vad vi erbjuder:
Som del av vårt partnerskap har du tillgång till Svea Partners infrastruktur och stöd inom områden som löpande redovisning, HR, affärsutveckling och juridiska avtal. Genom en provisionsbaserad ersättningsmodell belönas du direkt utifrån din prestation, vilket ger dig stor möjlighet att påverka din inkomst och framgång.
Vem kan söka?
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning på minst 180 hp inom socialt arbete (exempelvis socionom, socialpedagog eller beteendevetare)
Minst 2 års erfarenhet inom socialt arbete, gärna med barn och familjer
Erfarenhet som familjehemskonsulent är meriterande, men inte ett krav

Du trivs med att arbeta självständigt och har erfarenhet av socialtjänstlagar och barnkonventionen. Erfarenhet av motiverande samtal och engagemang för att stötta barn och ungdomar är ett stort plus.
Placeringsort:
Tjänsten har ingen fast ort. Du planerar ditt arbete där det passar dig bäst, med ansvar för att resa inom ramen för dina uppdrag.
Ansökan:
Ansökningar behandlas löpande. Skicka ditt CV och personligt brev till Tilda Hansson på tilda.hansson@sveaboende.se.
Sista ansökningsdag: Vi tar emot ansökningar tills tjänsten är tillsatt.

Ansök nu

Nattpersonal till skyddat boende

Läs mer Sep 24
PositivumGruppen söker vikarie till vårt skyddade boende för kvinnor med placering i Göteborgsregionen. Tjänsten är en nattjänst med omfattning på 80%. Vikariatet startar i början på november och sträcker sig till och med juni 2025. Förutsättningen är att du som söker arbetar hela perioden.
På våra boenden bor kvinnor från ålder 18 år, ensamma eller placerade med sina barn.


Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna som skyddspedagog är att stötta de utsatta kvinnor och barn som bor på boendet, utifrån individuell arbetsplan/genomförandeplan samt säkerhetsplanering. I tjänsten ingår även, administrativa uppgifter som till exempel dokumentation och kontakter med berörda myndigheter, polis, skola etc. Tjänsten innebär även kontaktmannaskap där vi förväntar oss att du är bekväm i ansvarstagande.
Tjänsten kommer också innebära en del hushållsarbete för att skapa en hemlik miljö för våra gäster.
Boendet är bemannat dygnet runt och på helg och natt arbetar man ensam.


Kvalifikationer:
För att vara aktuell för tjänsten krävs en pågående eller avslutad treårig eftergymnasial utbildning som socionom, beteendevetare eller socialpedagog.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i kris och behov av skydd.
Tjänsten kräver erfarenhet av dokumentation samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt och har du tidigare erfarenhet av det så är det meriterande.


Personliga egenskaper:
Vi söker dig med en stark social drivkraft och engagemang för målgruppen, som vill vara med och påverka människors liv till det bättre. Du är lugn och trygg i dig själv och kan förmedla ditt lugn även till andra. Du är en varm och lyssnande person som tror på människans förmåga att förändra sitt liv. Vidare är du pedagogisk, empatisk och kreativ i ditt arbetssätt.
Slutkandidater kommer att behöva lämna utdrag från Brottsregister.


Vi erbjuder:
För rätt person erbjuder vi ett utvecklande och ibland utmanande arbete med chans att påverka och göra skillnad. Vi är starkt värderingsstyrda i vårt arbete och allt vi gör utgår från våra värdeord som är; kvalitetsmedvetna, flexibla och pålitliga. PositivumGruppens styrka är att vi aldrig tappar fokus på vilka vi är till för samtidigt som vi värnar om våra medarbetares arbetsmiljö, hälsa och balans i livet
GDPR
När du skickar in din ansökan till oss så samtycker du till att vi hanterar och lagrar dina personuppgifter under pågående rekryteringsprocess. När rekryteringen är avslutas raderas dina uppgifter.
Övrigt
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.
PositivumGruppen är en snabbt växande koncern inom socialt arbete i Västsverige. Vårt företagande har utgångspunkt i vår vision att: ”Positivum ska vara med och bygga ett bättre samhälle för de många människorna”. Vi arbetar i vardagen utifrån våra värdeord: kvalitetsmedvetenhet, flexibilitet och pålitlighet. Idag bedriver Positivumgruppen stödboende för ungdomar med psykosocial problematik, familjehemsvård, öppenvård, kvinnojourer, boende med stöd för unga vuxna samt en gymnasieskola.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Devotum AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Devotum AB .

Senior projektledare inom hyresförvaltning och socialtjänst!

Socionom
Läs mer Okt 1
För en kunds räkning söker vi just nu en projektledare till konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden 01 nov 2024 - 31 okt 2025
UppdragsbeskrivningVår kundär inne i en utvecklingsfas avseende hyresförvaltning. Det långsiktiga syftet med utvecklingen är att alla kommunens invånare oavsett behov ska kunna bo och leva i kommunen. För att hantera den pågående förändringsprocessen krävs nu en driven konsult som kommer att arbeta som projektledare.
Projektledaren kommer, inom ramen för sitt uppdrag, ianspråkta och arbetsleda såväl personalkompetenser som övriga resurser från linjeorganisationen vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
Uppdraget: Uppdraget kommer bl.a. att bestå i att bidra till nya organisationsstrukturer för hyresförvaltning av de fastigheter som idag hanteras av sektor stöd och omsorg och som framledes ska hanteras av verksamhetsområde fastighet på sektor samhällsbyggnad.
Utöver detta ska projektledaren också bidra till utveckling av strukturer och arbetssätt för drift och underhåll utifrån hyresförvaltning.
Uppdraget innebär även att upprätta samverkansrutiner mellan berörda sektorer. Kommunen har nyligen tecknat avtal för inköp av ett nytt hyressystem och projektet ska samverka med verksamheten för införandet av det nya hyressystemet.
Övrigt:Start: 01 nov 2024Slut: 31 okt 2025Omfattning: HeltidPlacering: En kommun strax utanför Göteborg
Personliga egenskaper:
Projektledaren ska ha hög förmåga till samarbete och att snabbt kunna sätta sig in i ett uppdrag och leverera efterfrågade resultat i tid.
Projektledaren ska ha hög produktivitetsförmåga.
Projektledaren ska kunna ta ansvar för andra verksamheter vid behov och prioritera om i uppdragen. Ska besitta förmågan att hantera komplexa ärenden och processer. Projektledaren ska härutöver besitta en hög kompetens inom området boende som tillhandahålles av socialtjänsten.


Skallkrav:
Projektledaren ska ha bred kompetens inom Socialtjänstlagen och ska ha flerårig dokumenterad erfarenhet (minst 15 år) inom socialtjänstens myndighetsutövning.
Projektledaren ska ha socionomexamen.
Projektledaren ska ha kunskap och erfarenhet om fastighetsfrågor som tillhör bostäder som kommunen tillhandahåller för vissa grupper exempelvis träningsboende, stödboende, bostad med särskild service och särskilt boende.
Projektledaren måste ha kunskap och erfarenhet av att ha arbetat inom socialtjänst med frågor som omgärdas av Jordabalken (hyreslagen).
Projektledaren ska ha kompetens av mottagande av flyktingar som avses utifrån, Lag (2016:38) om mottagande av vissa nyanlända invandrare för bosättning samt kompetens inom det så kallade Massflyktdirektivet.
Projektledaren ska ha mycket hög kompetens om kommunal ekonomi, projektledaren ska under projektets tid bistå med att utveckla en kompetens och förmåga att kunna förhandla med hyresvärdar och fastighetsägare och nå resultat.
Projektledaren ska ha hög kompetens om förvaltning inom en politiskt styrd organisation.
Körkort

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu

Sales and Marketing Controller till konsultuppdrag!

Business controller
Läs mer Sep 16
För en kunds räkning söker vi just nu enSales and Marketing Controller till ett konsultuppdrag i Göteborg. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå under perioden01 okt 2024 - 31 mar 2025
Om UppdragetVår kundsöker en Sales & Marketing Controller som kommer att vara en del av det regionala teamet i Göteborg, Sverige, och rapportera till Controlling Director för Region North.
Som Sales and Marketing Controller utför du analyser gällande kundens finansiella prestation och stöttar i olika regionala rapporterings-, analys- och kontrolluppgifter. Du ansvarar för genomförandet av finansiella kontroller, inklusive alla aspekter av profitcenter-redovisning, intäkts- och kostnadskontroll, finansiella system och rutiner i enlighet med företagets policyer och affärsenhetens riktlinjer. Sales and Marketing Controller analyserar den finansiella prestationen och föreslår korrigerande åtgärder för att förbättra resultatet och stödja affärsmålen.
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:• Förbereda och dela ledningsrapporter med nyckelintressenter• Stödja lokala försäljnings- och marknadsorganisationer i övervakning av den totala prestationen och avvikelser• Förbereda och ge insikter i alla operativa finansiella aspekter• Leda den lokala månads- och årsbokslutsprocessen• Bidra till den regionala månads- och årsbokslutsprocessen och rapporteringen• Stödja finansiella planeringsprocesser (Budget/Prognos/Finansiell plan)• Genomföra ad hoc-analyser som underlag för beslut och korrigerande åtgärder• Samarbeta effektivt med försäljnings- och marknadsteam för att optimera affärsresultat och aktiviteter• Följa kontrollstandarder och andra riktlinjer från kunden, såsom internkontroll och juridiska regleringar• Stödja och utbilda organisationen i användning av finansiella IT-system• Rapportera och följa upp reklam- och kampanjkostnader
Övrigt:Start:01 okt 2024 Slut:31 mar 2025Omfattning: HeltidPlacering: Göteborg
Om digVisöker dig somhar en naturlig förmåga att skapa relationer på ett effektivt sätt med personer på olika nivåer i organisationen. Du är handlingsorienterad, kundfokuserad och självgående. Du har en fallenhet för siffror och system samt ett analytiskt tillvägagångssätt när du drar slutsatser från tillgänglig information och kan presentera dina slutsatser. Slutligen har du ett helhetsperspektiv och en jordnära attityd.
• Universitetsexamen inom ekonomi eller företagsekonomi• Erfarenhet av en liknande roll (3-5 år)• Flytande i svenska och engelska• Erfarenhet av SAP• Avancerad användare av Excel• Erfarenhet av Power BI är en fördel
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu

Administratör till konsultuppdrag i Göteborg!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jun 3
För en kunds räkning söker vi just nu en administratör/koordinator till ett konsultuppdrag i Göteborg. Uppdraget är på heltid och förväntas och varar fram till årsskiftet med start augusti 2024.
Om uppdragetAdministrativ Service ansvarar för kundens kontor och stöttar ledning, stab och övrig verksamhet med olika typer av administrativa och samordnande uppgifter. Administrativ Service rapporterar till HR, som är en av kundens stabsfunktioner.
Nu behöver kunden förstärkning till sitt receptions- och administratörsteam. I rollen som Koordinator blir du en del av ett professionellt team som tillsammans samordnar, driver och utvecklar arbetet med kundens reception, ärendehantering och service.
I tjänsten som Koordinator utför du arbetet på kundens kontor som ligger centralt i Göteborg, och du har schemalagd arbetstid då kundens reception, växel och ärendehantering är bemannad måndag-fredag klockan 07.45-16.30.Övrigt:Start: augusti 2024Slut: 31 december 2024Omfattning: heltidPlacering: Göteborg
Om digFör att axla rollen som administratör/koordinator har du en gymnasieutbildning och flera års arbetslivserfarenhet i liknande positioner. Du besitter gedigna kunskaper i att hantera olika administrativa system, såsom Office, Sharepoint och ärendehanteringssystemet ServiceNow. Du har erfarenhet av arbete i reception och växel, samt utmärkt kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du är noggrann, strukturerad och en skicklig administratör. Viktiga egenskaper inkluderar att vara serviceinriktad, samarbetsvillig och ha stark självledarskapsförmåga.
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Ansök nu

Senior HR-Partner för konsultuppdrag i Göteborg!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Maj 20
För en kunds räkning söker vi just nu en Senior HR-partnerför ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den12-aug-2024 och pågå t.o.m.30-maj-2025 med möjlighet till förlängning.
Om uppdragetUppdraget innebär att vara ett nära HR stöd till chefer och till verksamheten i både operativa och strategiska HR frågor. Som HR partner bidrar du till att skapa förutsättningar för vår kundschefer att nå verksamhetens mål.
Tillsammans med 10 HR-kollegor bedriver ni en affärsnära HR. Som HR partner driver du HR-frågor självständigt, du är generalist men du kan även ansvara för ett specialistområde inom HR. Vår kund söker nu en konsult som är trygg i HR-partner rollen och som har förmågan att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer. Rollen som HR-partner kräver att man är trygg med att arbeta konsultativt, verksamhetsnära samt kunna hantera utmanande situationer. HR:s vision är ”Tillsammans skapar vi ett hållbart arbetsliv”, du som söker ska känna att du vill vara med vår kund på resan mot den visionen.
Huvudsakliga arbetsuppgifer:
Vara ett verksamhets- och chefsstöd i HR-relaterade frågor så som rekrytering, lönesättning, arbetsrätt, arbetsmiljö och chefscoachning
Vara ett strategiskt HR-stöd vid exempelvis verksamhets- och grupputveckling, omorganisation, verksamhetsförändringar, ledarutveckling och kompetensförsörjning
Ansvara för arbetsrättslig rådgivning och överväganden vid ex arbetsanpassning, omplacering, etc
Vara ett stöd vid facklig samverkan
Representera HR i affärsområdenas chefsgrupper och bidra med HR-kunskap
Säkerställa efterlevnad av relevanta riktlinjer, arbetssätt, rutiner och riktlinjer för HR-arbetet i verksamheten
Arbeta med utveckling och förbättring av löpande HR-processer
I förekommande fall ansvara för förvaltning och utveckling av ett ansvarsområde
Vara delaktig i och bidra i arbetet med de strategiska utvecklingsområdena inom HR

Om digObligatoriska krav:
Relevant högskoleutbildning inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
Minst 3-5 års erfarenhet från likvärdigt HR-arbete
Språkkunskaper: Svenska i tal och skrift

Egenskaper:
Se möjlighet i förändring och utveckling
Ha ett förhållningssätt som präglas av samarbete, öppenhet och nyfikenhet
Lyssna, kommunicera och vara lösningsorienterad
Förmåga att bygga och bibehålla förtroendefulla relationer

Övrigt:Start:12-aug-2024Slut:30-maj-2025 Omfattning: HeltidPlacering: Göteborg
AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.

Ansök nu

Hyreskonsult till kund i Göteborg!

Hyreskonsulent
Läs mer Okt 31
På uppdrag av vår kund söker vi nu en hyreskonsult till vår kund i Göteborg! Uppdraget är uppskattat till heltid och beräknat att påbörjas omgående.

Om Uppdraget
Vår kund har fått i uppdrag att undersöka möjligheten för GSL att etablera sig i nya lokaler. Uppdraget avser att stötta kunden i upphandling av en hyresvärd som uppför en ny byggnad eller anpassar en befintlig byggnad och sedan hyr ut denna till en kund.



Uppdraget avser två delar där del 2 är en option:

- Lokalsök, intresseförfrågan för att kolla av marknaden

- Upphandling av hyresvärd

Konsulten ska driva processen gällande punkt 1 och 2 ovan med stöttning från upphandlare och fastighetschef hos kunden.

Om dig
För att axla rollen hos vår kund ser vi gärna att du har följande erfarenheter:

- Praktisk erfarenhet med att ha arbetat med kommunal eller statlig myndighet.
- 2 referenser av genomförda uppdrag avseende lokalsök och 2 referenser gällande hyresvärdsupphandling för kommunal eller statlig myndighet. (Vänligen bifoga dessa i ett separat dokument)

Övrig information:

- Start del 1: snarast och slutdatum 2023-12-31

- Start del 2: Q1 2024 och slutdatum 2024-12-31

- Placering: Göteborg

- Omfattning: Heltid

Process och ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Vi tar referenser på slutkandidat.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Sanna Jurén på 0728978265.

Ansök nu

Vaktmästare/fastighetstekniker till en kund i Göteborg!

Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Läs mer Mar 21
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till beställaren i det löpande arbete som utförs av beställaren. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av beställaren.

Arbetsuppgifter
I rollen som vaktmästare förväntas du att:

- Hantera felanmälningar samt planerat underhåll

- Hantera beställningar och kontakter med verksamheten

- Ha löpande kontakt med fastighetsägare

- Kontakt med leverantörer och delta vid upphandlingar

- Avhjälpa akuta fel på kontorsutrustning

- Upprätta enklare rutiner, instruktioner och riktlinjer

- Hantera beställningar av material och utrustning.

- Utföra skyddsronder, fastighetsronderingar och mötesrumsronderingar.

- Utföra mindre flyttar av möbler och utrustning.

- Utföra mindre reparationer och åtgärder.

- Utföra kontroller, dokumentera och återrapportera arbete.

- Ha kontakt med underentreprenörer och leverantörer, planera in ledsagning samt vid behov ansvara för dessa när de är på plats i beställaren lokaler.

- Ta emot och hämta post och paket

- Stötta kontorsansavriga och fastighetsavdelningen där det finns behov

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).

Skallkrav
Konsulten ska ha relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsskötsel eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Minst 2 års praktisk erfarenhet av fastighetsskötsel.

Kompetens och erfarenhet
Konsulten ska ha kompetens och erfarenhet av samtliga nedan områden:

- Har arbetat minst 2 år i administrativa fastighetssystem för beställningar och felanmälan

- Har minst 2 års erfarenhet av daglig samverkan med verksamhet samt god erfarenhet av kontakter med leverantörer och fastighetsägare.

- Har minst 2 års praktiska kunskaper av fastighetsteknik, såsom ventilation, VVS, kyla och styr-och regleranläggningar

- Innehar B Körkort

- Minst gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning inom Fastighetsskötsel

- Förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift
Börkrav

-
Tidigare erfarenhet av arbetat som vaktmästare i en byggnad som är ett skyddsobjekt.

Omfattning
Uppdragsperiod: 01-maj-2024 - 01-maj-2026 med möjlighet till förlängning
Arbetstid: Heltid
Placering: Stockholm

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070 586 93 11.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu