Göteborg: Butiksmedarbetare Dekoration/Belysning Helgextra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Butiksmedarbetare Dekoration/Belysning Helgextra i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Deltid

HORNBACH Byggmarknad AB

Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår dekorationsavdelning inom främst belysning. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Aktiv försäljning av produktsortimentet inom dekoration, specifikt sortimentet inom belysning och el
* Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet.
* Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen
* Analysera avdelningens varupresentation.
* Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar


Din profil
* Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln
* Relevant yrkeserfarenhet/utbildning inom området belysning och el
* Tidigare kunskaper inom el och belysning är ett krav
* Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service
* Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt
* Som person är  du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad
* God fysik då vissa avdelningar kräver tyngre lyft
* Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4)  


Vi erbjuder
* Strukturerad inarbetningsplan
* Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter
* Möjlighet till vinstandel


Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Deltid, 5 h/vecka. Arbetstiderna är 10 h/varannan helg.
Lön: Enligt kollektivavtal 
Tillträde: 21/10 - 2024

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Butikssäljare, fackhandel.

Butikssäljare/slangmontör, Göteborg Backa Strand

Läs mer Maj 13
Är du en teknisk problemlösare som vill utmanas i ditt arbete? Vill du arbeta med försäljning på ett växande familjeföretag och är redo att ge våra kunder förstklassig service? Hydroscand i Backa Strand söker nu en butikssäljare!
Arbetsuppgifter
Som butikssäljare/slangmontör jobbar du med personlig försäljning över disk. Ditt jobb blir att på ett professionellt och ödmjukt sätt finna den bästa lösningen för varje enskild kund.
Andra dagliga arbetsuppgifter är hantering av inkommande förfrågningar, materialanskaffning och orderhantering. Utöver detta ingår hantering av inkommande/avgående gods, samt monterings- och produktionsarbete.
Vi erbjuder
En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder både interna och externa utbildningar. Som ny medarbetare på Hydroscand får du alltid en tydlig introduktionsplan och blir tilldelad en mentor, allt för att säkerställa att du får en så bra upplärning som möjligt.
Hos oss får du ett arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt.
Din profil
Du bör ha ett tekniskt intresse och gärna tidigare erfarenhet av försäljning. Utbildning eller arbetserfarenhet inom fordons-, pneumatik- eller hydraulikteknik är ett plus, men inget krav. Det är viktigt att du har ett stort engagemang, är lösningsfokuserad, flexibel och har en känsla för god service.  
Dessutom vill vi att du har en god social kompetens samt en förmåga att skapa och vårda goda relationer till både kunder och medarbetare.
Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster.
Är du intresserad?
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Joel Lundmark (platschef) på telefon: 031-55 78 02
Sista ansökningsdag är den 28 maj 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (OBS! Ansökning via e-post undanbedes).
Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.
För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se

Ansök nu

Kjell & Company Göteborg Kungsgatan söker säljare med servicekänsla och ...

Läs mer Apr 25
Hej!
Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis!
Vad erbjuder vi dig?
Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen.
Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig!
Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer!
Vad söker vi?
Vi söker dig som vill arbeta 12h i vår butik på Kungsgatan i Göteborg. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget.
Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen?
Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går.
Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets.
Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller.
Allmän information
Arbetet är förlagt till både vardagar och helger.
Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten kommer att tillsättas omgående.
Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co.
Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee).
Jag ser fram emot att läsa din ansökan!
Bästa hälsningar
Isak, Butikschef Kjell & Company

Ansök nu

Sommarvikarier till Åhléns Göteborg Kungsgatan

Läs mer Apr 10
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Drivs du av försäljning, service, människor? Då kanske du är den Säljare vi söker till sommaren.

Vi erbjuder dig

Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att:


- genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna

- säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen

- arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter

Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, Makeupartister och Hudterapeuter. Du kommer att rapportera till Avdelningschef.
Vem är du

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:


- arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln

- en stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd

- ett stort intresse för mode, trender och våra produkter

För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.

Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.

Tjänsterna varierar i omfattning och längd. Arbetstiderna kan variera mellan kl 08-19. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss enligt överenskommelse.

Skicka din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med snart 51 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Ansök nu

Butikschef till Bygghemma i Mölndal

Läs mer Apr 17
Är du en målinriktad och affärsdriven person med en stark vilja att fördjupa dina kunskaper och utvecklas? Vill du kombinera din passion för försäljning med ett ledarskap som skapar resultat och gör skillnad? Bygghemma söker nu en butikschef till sin visningsbutik i Mölndal!
Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bygghemma.
Om företaget

Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Företaget erbjuder ett brett sortiment från välkända externa och egna varumärken, med fokus på att tillhandahålla kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser. Den digitala plattformen kompletteras av fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer. Med huvudkontor i Malmö och visningsbutiker i Kungens Kurva, Sollentuna, Jönköping, Mölndal och Malmö Svågertorp har Bygghemma.se etablerat sig som en pålitlig partner för både små och stora projekt i hela landet.
Hos Bygghemma får du möjlighet att bli en del av ett framgångsrikt och växande företag med en stark position på marknaden. De erbjuder en omfattande internutbildning som ger dig gedigen kunskap om företagets produkter, sortiment och deras orderhanteringssystem. Bygghemma sätter stort värde på att skapa ett positivt arbetsklimat där du trivs och mår bra. Du kommer att få stöd från engagerade kollegor, leverantörer och en väl fungerande supportstruktur. Tillsammans delar Bygghemma en passion för att leverera den bästa möjliga köpupplevelsen till sina kunder.

Arbetsuppgifter
I rollen som butikschef innebär dina främsta arbetsuppgifter att leda och utveckla visningsbutiken– både som inspirerande kundmiljö och som en effektiv arbetsplats. Du har ett helhetsansvar för butikens dagliga drift och långsiktiga utveckling, vilket innefattar att arbeta mot uppsatta mål, följa upp nyckeltal samt ansvara för budget och resultat. En central del av arbetat är att säkerställa en hög kundnöjdhet genom hela köpresan – från första mötet till avslutat köp. Du har en viktig rådgivande roll och ser till att varje kund får en lösning som är anpassad efter deras behov. Som ledare är du engagerad och tydlig, med förmågan att coacha, motivera och skapa goda förutsättningar för ditt team att prestera och trivas. Du bidrar till en positiv kultur där samarbete, ansvarstagande och utveckling är en naturlig del av vardagen. Rollen innebär också nära samarbete med leverantörer och stöd från interna funktioner, vilket ger dig goda förutsättningar att lyckas. Med rätt driv och engagemang finns stora möjligheter att påverka butikens resultat och bidra till Bygghemmas fortsatta tillväxt.
• Försäljning och kundservice
• Budget och resultatansvar
• Personalledning

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning, gärna inom branschen
• Erfarenhet av personalansvar eller annan form av ledande roll är meriterande
• God dator och systemvana, erfarenhet av orderhanteringssystem är meriterande
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska tal och skrift
För att vara framgångsrik i denna roll är du en affärsdriven och målinriktad person som ständigt letar efter nya möjligheter att utveckla verksamheten. Du trivs i ett högt tempo och kombinerar försäljning, service och kundfokus på ett sätt som skapar resultat. Som person är du kommunikativ, social och har lätt för att bygga och vårda relationer. Du har ett genuint intresse för Bygghemmas produkter och en stark vilja att kontinuerligt utveckla dina kunskaper. Du är ambitiös, tar ansvar för din egen utveckling och arbetar prestigelöst tillsammans med andra. Struktur, ordning och ett starkt engagemang präglar ditt arbetssätt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Mölndal Lön: Fast lön + Bonus
Utdrag ur belastningsregister är en del i denna rekryteringsprocess. 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-05-10
#Nextgen

Ansök nu

Butikssäljare / Makeup-artist - Chanel Beauty, Göteborg

Läs mer Apr 11
Vi söker konsulter inom skönhetsbranschen till vår bemanningspool för Chanel! 

Har du passion för exklusiv skönhet, kundservice och försäljning och vill representera ett av världens ledande varumärken? Nu söker vi fler engagerade och professionella medarbetare till vår bemanningspool i Göteborg för uppdrag hos Chanel.
Som Poolare blir du anställd av Retail Knowledge och arbetar i Chanels butiker.
Om rollenSom butikssäljare / makeup-artist på Chanel är din främsta uppgift att, genom personlig rådgivning och god kännedom om varumärkets produkter och historia, ständigt sträva efter att skapa exklusiva upplevelser för kunden. 
Dina arbetsuppgifter: Skapa personliga makeup-konsultationer och produktrekommendationer.
Hjälpa kunder med val av doft, hudvård och makeup.
Förmedla varumärkets exklusivitet, historia och värderingar i varje kundmöte.
Delta i daglig drift – öppning, stängning, städning och lagerhantering.
Ansvara för kassa och rapportering i samråd med butikschef.
Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet inom detaljhandel, gärna från premium- eller lyxsegmentet.
Är utbildad makeupartist, hudterapeut, eller har gedigen kunskap genom praktisk erfarenhet och intresse. 
Kommunicerar flytande på svenska och engelska.
Är flexibel, professionell och har öga för detaljer.
Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, arbete eller eget företag) på minst 50 % under minst ett år framåt – detta måste tydligt framgå i din ansökan.
Kan arbeta dag, kväll och helg – och har möjlighet till 3 arbetspass i veckan. 
Vi erbjuder:
 Möjlighet att arbeta med ett av världens ledande lyxmärken – Chanel. En unik arbetsplats där du får vara en del av ett dynamiskt team. Flexibla arbetstider och ett upplägg som passar din huvudsakliga sysselsättning.
Start: Omgående Omfattning: Timanställning vid behov Plats: Göteborg Lön: Enligt kollektivavtal
AnsökanVälkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på www.retailknowledge.se. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, och inga ansökningar skickas direkt till Chanel. 
Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Sundqvist.  Vi ser fram emot din ansökan! Retail Knowledges bedriver en uthyrningsverksamhet. Retail Knowledge är helt nischat mot detalj- och dagligvaruhandeln och har varit verksamma sedan 2002. Retail Knowledge har ca 300 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö och vårt syfte är att bygga företagsanpassade bemanningspooler med extraanställda för kända retailbolag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Hornbach Byggmarknad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Hornbach Byggmarknad AB .

Säsongsmedarbetare Trädgård/Maskin/Grill Heltid

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 9
HORNBACH Byggmarknad AB

Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår trädgårdsavdelning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Aktiv försäljning av produktsortimentet inom trädgård och trädgårdsmaskiner
* Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet
* Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen
* Analysera avdelningens varupresentation
* Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar


Din profil
* Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln
* Relevant yrkeserfarenhet/utbildning inom trädgård
* Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service
* Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt
* Som person är  du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad
* Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4)  


Vi erbjuder
* Strukturerad inarbetningsplan
* Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter


Arbetstid/Varaktighet: Säsongsanställning, visstid. Heltid 38,25 timmar/veckan. Fast arbetsschema morgon, kväll samt varannan helg.
Lön: Lön enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående - 31/8-2025 med chans till förlängning

Ansök nu

Säsongsmedarbetare Trädgård/Växter Heltid

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 8
HORNBACH Byggmarknad AB

Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår trädgårdsavdelning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Aktiv försäljning av produktsortimentet inom trädgård och växter
* Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet
* Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen
* Analysera avdelningens varupresentation
* Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar


Din profil
* Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln
* Relevant yrkeserfarenhet/utbildning inom trädgård
* Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service
* Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt
* Som person är  du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad
* Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4)  


Vi erbjuder
* Strukturerad inarbetningsplan
* Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter


Arbetstid/Varaktighet: Säsong, visstid. Heltid 38,25 timmar/veckan. Vardagar samt varannan helg. 
Lön: Lön enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående - 31/8-2025 (med ev chans till förlängning).

Ansök nu

Inköpare till Huvudkontoret

Inköpare
Läs mer Apr 28
HORNBACH Byggmarknad AB

HORNBACH värnar lika mycket om sina anställda som sina kunder. Grunden för ett framgångsrikt företag är ett gott arbetsklimat, vilket resulterar i nöjda kunder. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats där du dagligen kommer att möta nya utmaningar. Det gemensamma för alla våra medarbetare är egenskaper som ansvarskänsla, respekt och arbetsglädje.

Med ett brinnande intresse för bygghandeln, ett effektivt och strukturerat sinne och en vilja att bidra till ditt varuområdes framgång – se hit! Nu söker vi vår nästa drivna team-spelare hos oss! Du som har stort intresse för hela inköpsprocessen och att få vara med och bidra till den operativa verksamhetens framgång. Vill du jobba för ett bolag som ligger i framkant inom bygghandeln i Europa? Nu söker vi en inköpare till vårt huvudkontor i Göteborg!

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven inköpare inom varuområdet El & Belysning/Järn & Verktyg som med stor entusiasm vill arbeta med hela inköps-och sortimentsprocessen. Rollen kommer innebära att få skapa, vårda och utveckla vårt sortiment där du ingår i ett team med engagerade och drivna kollegor. Du som inköpare kommer med hjälp av dina strukturerade, effektiva och analytiska egenskaper få vara med och bidra till att vi tar nya steg mot framgång. Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för vårt sortiment där du i ledning av din produktchef tacklar nya spännande utmaningar dagligen.

Är det kanske just dig vi söker?

Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Du kommer dagligen arbeta med dokumentation, administration och underhåll av sortimentet.
* Du tar fram statistik och analyserar nyckeltal för att optimera försäljning och kundnöjdhet. 
* Du kommer få vara med och genomföra besök i våra varuhus där vi på plats hanterar lokala utmaningar samt går igenom möjligheter och förbättringsförslag.
* Besök och daglig kontakt med leverantörer samt kollegorna i våra varuhus.
* Du sköter administrationen kring butikslayouter för sortimenten inom din avdelning och är engagerad i hur ditt sortiment exponeras i varuhusen och på nätet. Därtill har du möjlighet att vara med och påverka marknadsföringen av sortimentet.
* Resor i tjänsten förekommer varav B-körkort är starkt meriterande. 



Din profil
* Du är en person som trivs med ett högt tempo och med att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar.
* Du har gärna en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom inköp, ekonomi eller försäljning/alt liknande arbetslivserfarenhet
* Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck.
* Du har goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint.
* Ett genuint intresse för Excel är starkt meriterande då rollen innebär mycket arbete i programmet.
* Du är noggrann och kvalitetsmedveten och lägger vikt vid att hålla en hög standard i ditt arbete.
* Du är inte rädd för att lära dig nytt och du trivs att arbeta strukturerat och systematiskt 
* God förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt, där goda kunskaper inom tyska är meriterande men inte ett krav.
* Tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandel är meriterande.
* Tidigare kunskaper från arbete i SAP är meriterande 
* Som person är du analytisk, organiserad och ansvarstagande
* Du uppskattar att sätta dig in i kreativ problemlösning där du metodiskt kan hitta nya vägar att lösa problem 


Vi erbjuder
* Personalaktier 
* Förmånscykel 
* Möjlighet att arbeta på en arbetsplats med internationella kontakter 

Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kanske känner du igen dig i det vi söker, är du vår nästa kollega? Ta chansen och bli en del av vårt team där du får chansen att ta denna roll till nya höjder och bidra till hela teamets framgång! Vi kommer hantera ansökningar och hålla intervjuer löpande. Bli vår nästa stjärna och ansök redan idag! 

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Heltid, 40 tim/veckan.  
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Säsongsmedarbetare Dekoration/Belysning 30 h/vecka

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 24
HORNBACH Byggmarknad AB

Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker!

Om rollen
Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår dekorationsavdelning inom främst belysning. 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Aktiv försäljning av produktsortimentet inom dekoration, specifikt sortimentet inom belysning och el
* Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet.
* Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen
* Analysera avdelningens varupresentation.
* Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar


Din profil
* Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln
* Relevant yrkeserfarenhet/utbildning inom området belysning och el
* Tidigare kunskaper inom el och belysning är ett krav
* Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service
* Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt
* Som person är  du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad
* God fysik då vissa avdelningar kräver tyngre lyft
* Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4)  


Vi erbjuder
* Strukturerad inarbetningsplan
* Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter


Arbetstid/Varaktighet: Visstid. Deltid, 30 h/vecka. Arbetstiderna är vardagar samt varannan helg. 
Lön: Enligt kollektivavtal 
Tillträde: 12/5- 31/8 - 2025

Ansök nu

Content Manager - Digital Visual Merchandising & E-handel

Webbredaktör
Läs mer Apr 16
HORNBACH Byggmarknad AB

Är du en entusiastisk hemmafixare som brinner för webboptimering, analys och sortimentsutveckling? Har du en brinnande intresse för bygg och trädgård och erfarenhet av kundkontakt och visuellt arbete? 

Då är det just DIG vi letar efter! 

Om rollen
Vi söker en datadriven och kundfokuserad Content Manager inom Digital Visual Merchandising som vill vara med och optimera hur vårt sortiment presenteras i vår e-handel.

Du kommer tillhöra teamet “Webshop management” inom avdelningen “E-business”. Idag består teamet av fyra personer med olika erfarenheter, men alla delar det gemensamma intresset för webb, e-handel och digital marknadsföring.  

I rollen arbetar du nära våra försäljnings- och inköpsteam med fokus på att driva försäljning genom content, sortimentslogik och strukturerad kategorisering – alltid med konvertering, trafik och affärsmål i fokus. Du producerar och kvalitetssäkrar text- och bildmaterial som stärker kundupplevelsen och driver relevant trafik till vår webbshop. Rollen kombinerar det visuella och innehållsmässiga med ett tydligt affärs- och analysfokus.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter 
•    Planera och leda återkommande prioriteringsmöten med kollegor inom kategori- och produktutveckling.
•    Sammanställa och sprida handlingsplaner baserade på insikter från möten och dataanalys.
•    Skriva och publicera webbtexter, exempelvis kategoritexter, med fokus på användarvänlighet och SEO.
•    Välja, anpassa och publicera bildmaterial på webbplatsen.
•    Utföra dataanalyser för att stötta sortimentsbeslut och optimering av produktinformation.
•    Följa upp och analysera webbplatsens kategoriresultat utifrån nyckeltal som organisk synlighet, bounce rate, filteranvändning, CTR och konvertering – samt omsätta insikterna i konkreta förbättringsåtgärder.

Din profil 
•    Antingen bygg-, trädgårds- eller färghandelsbranschen, gärna B2C och med direkt kundkontakt
eller
•    E-handel och digitalt arbete, exempelvis inom webbanalys, SEO/SEA och konverteringsoptimering
Det är meriterande om du har båda delarna – men inget krav.
Du har också gärna följande kvalifikationer;
•    Ett brinnande intresse för DIY och hemmaprojekt
•    Förståelse för kundbeteenden online och vad som driver konvertering
•    Erfarenhet av visuellt arbete i e-handelsmiljö
•    Vana att arbeta med analysverktyg, content-plattformar och testning
•    Förmåga att skapa och optimera innehåll utifrån data och affärsmål
•    Det är meriterande men inget krav om du har utbildning inom relevant område 
•    Det är meriterande med kunskaper i tyska språket men inget krav 
•    Flytande kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska är ett krav
•    Som person är du noggrann, analytisk och organiserad
•    Du är en person som är ansvarstagande och drivs av att lära nytt 
•    Du arbetar flexibelt och uppskattar att samarbeta med andra 

Vi erbjuder
•    Strukturerad inarbetningsplan
•    Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter
•    En internationell arbetsplats med internationella kontakter 
•    Hybrid arbetsplats
•    Möjlighet till vinstandel i koncernen  
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kanske känner du igen dig i det vi söker, är du vår nästa kollega? Ta chansen och bli en del av vårt team där du får chansen att ta denna roll till nya höjder och bidra till hela teamets framgång! Bli vår nästa stjärna och ansök redan idag! Vi hanterar ansökningarna kontinuerligt och kommer hålla intervjuer löpande, ansök därför redan idag!
Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare med sex månaders provanställning. Heltid, 40 h/vecka. Arbetstider är vardagar. 
Lön: Enligt överenskommelse. 
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Är du nyfiken på att höra mer om oss? Lyssna in vårt karriäravsnitt HÄR för att få veta mer om hur det är att arbeta på HORNBACH!

Ansök nu

Säsongsanställning - Godsmottagningen Heltid

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 13
HORNBACH Byggmarknad AB

Har du har en utpräglad känsla för service och brinner för försäljning? HORNBACH framgång bygger på medarbetarnas genuina engagemang och där vi alltid följer vår strategi som innebär att vi ställer höga kvalitetskrav på våra varuhus och vårt Sortiment. Stämmer detta in på dig? Då kan du vara den vi söker!
Om rollen
Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och samarbete. På vår godsmottagning ansvarar du tillsammans med dina kolleger för att säkerställa ett effektivt varuflöde från godsmottagningen tills att varan finns ute i butik.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Lossning och lastning av gods, utlämning av varor i butiken
* Genomföra mängd/kvalitetskontroller på varuleveranser
* Sköta den interna varuförsörjningen och logistiken
* Ansvara för returhantering och återtransport till leverantörer
* Inmatning av följe- och retursedlar.
* Avfallshantering
* Dokumenthantering

Din profil
* Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln.
* Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service
* Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt
* Utpräglad känsla för service och kundorientering samt kunskap av logistik.
* Noggrann och lösningsorienterad.
* Truckkort (A1-A4 & B1-B4) samt vana av att köra truck är ett krav.  
* B-körkort är ett krav

För denna tjänsten tillämpas bakgrundskontroll
Vi erbjuder
* Strukturerad inarbetningsplan
* Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter.

Arbetstid/Varaktighet: Säsongsanställning, visstid. Heltid 38,25 timmar/vecka. Arbetstiderna är dag, kväll samt varannan helg
Lön: Lön enligt kollektivavtal.
Tillträde: 1/4 -31/8 2025

Ansök nu