Göteborg: Kund- och Personalansvarig Verksamhetschef, Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kund- och Personalansvarig Verksamhetschef, Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Beskrivning av tjänsten som Kund- och Personalansvarig/ Verksamhetschef
Frösunda Personlig Assistans AB har haft assistanskontor i Göteborg under många år och bedriver en trygg verksamhet för både kunder och assistenter.
Vi utökar verksamheten i Göteborg ochsöker en trygg person som vill ingå i det teamet av Kund- och personalansvariga/verksamhetschefer och stödfunktionersom redan arbetar på vårt kontor. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Som kund och personalansvarig/verksamhetschef inom personlig assistans arbetar du för att våra kunder, som har olika typer av funktionsnedsättningar, ska få möjlighet att leva det liv de vill leva med hjälp av sina personliga assistenter.
Du har tät kontakt med dina kunder och ibland deras anhöriga för att förvissa dig om att du vet exakt vad de har för förväntningar på Frösunda.
Du leder arbetet och är chef för de personliga assistenterna i deras arbete och arbetar för att ge dem en god service, så att både kunder och medarbetare känner sig trygga.
I ditt arbete som verksamhetschef rekryterar du nya assistenter, bemannar dagliga sjukluckor och längre ledigheter. En annan del av din vardag består i att ha möten med kund/anhöriga och assistenter, lägga scheman, attestera löner, föra social dokumentation, handleda grupper samt att ha budget ansvar för din resultatenhet.
Sedvanliga chefsuppgifter som medarbetar- och lönesamtal samt rehabiliteringsansvar ingår också. För oss är det viktigt att du är engagerad, har lätt för att tidigt fånga upp signaler från kunder och medarbetare och är snabb att agera på dem. Du har en hög servicekänsla och klarar en hög stressnivå.
Till stöd har du dina verksamhetschefskollegor, din regionchef och en rad stödfunktioner inom företaget. Är du villig att lära dig att hantera arbetet som verksamhetschef kommer du att erbjudas ett roligt och stimulerande arbete i ett av assistans branschens största företag.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi tror att du är hungrig, snabbtänkt, positiv och tycker om att ta eget ansvar. Vi arbetar med Snabbhet, Tydlighet och Ödmjukhet.
Du är en kommunikativ och trygghetsskapande person. Du är snabblärd, strukturerad och uppskattar variationen i arbetet. Du är inlyssnande i dina interna och externa kontakter och utvecklingsbenägen.
Kanske har du erfarenhet från branschen eller har du ett nuvarande arbete inom omsorgen och vill ta nästa kliv i karriären? Utbildning är inget krav utan har du andra erfarenheter du tror kan vara tillämpliga är det intressant också. Givetvis meriterande om du är socionom eller utbildad inom personal- och arbetsliv men det är inget krav.
B-körkort är ett krav, resor inom regionen förekommer.
Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Om Frösunda Personlig assistans
Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, kl. 8-17
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag:2024-10-24
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:
Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist på 010-130 32 49 eller madeleine.jonsson@frosunda.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt från rekryterings/ bemannings och annonssäljare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Enhetschef inom social omsorg

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Enhetschef inom social omsorg.

Specialist inom risksamordning och CSM-RA

Läs mer Okt 9
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.
Om rollen
Inom Safety på AFRY är vi idag ca 80 kompetenta, drivna och engagerade medarbetare på flertalet kontor i Sverige. Vi har vuxit mycket under de senaste åren och vill fortsätta växa, både i antal och kompetensmässigt. Du kommer i din roll även ha ett nära samarbete med flertalet kollegor på AFRY Planning & Design and Railway.
För att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster söker vi dig som vill arbeta med risksamordning inom stora projekt, infrastruktur och CSM-RA. Som expert inom risksamordning i infrastrukturuppdrag samt CSM-RA säkerställer du ett systematiskt och holistiskt riskhanteringsarbete i våra stora infrastruktur- och järnvägsprojekt.
Dina kompetenser efterfrågas i rollen som teknikansvarig CSM-RA för att säkerställa att riskhanteringsprocessen enligt förordning 402/2013 ändrad genom 2015/1136 följs från projektets start till slut i nära samarbete med våra kunder.
Dina kompetenser efterfrågas även i rollen som teknikansvarig risk i omfattande infrastrukturuppdrag för att säkerställa en övergripande risksamordning av flertalet risk- och säkerhetsdiscipliner så som PM Risk, QRA, BAS-P, krisberedskap med flera.
Du förväntas vara väl införstådd i förordning 402/2013 ändrad genom 2015/1136 och de nödvändiga aktiviteter som krävs för att färdigställa relevant projektdokumentation som underlag till tredjepart (AsBo). Uppgifter som omfattas är bland annat workshops, avstämningar med tekniska experter, handläggande i riskkällelistor, hantering av observationer vid tredjepartsgranskning och framtagande av spårbar dokumentation av riskhanteringsprocessens genomförande.
Du förväntas ha en vana att navigera flera aktörers intressen och föra en god dialog med våra kunder och involverade tredjeparter och när tillämpligt externa aktörer. Vidare förväntas du vara väl införstådd i järnvägssystemet som helhet med tidigare erfarenheter av PM Risk, CSM-RA eller likartat riskanalysarbete och risksamordningsroller.
I din roll som riskkonsult hos oss kan det förekomma resor i och utanför Sverige. Din stationeringsort kan vara exempelvis vid AFRYs kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala eller Borlänge. Andra orter kan också diskuteras.
Kravspecifikation
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med risksamordning samt CSM-RA. Kanske gör du det redan idag, eller så har du kommit i kontakt med risksamordning i den roll som du har idag. Om du tycker om att arbeta strategiskt, systematiskt och utifrån ett bredare perspektiv snarare än att fokusera på detaljer och samtidigt är en lagspelare kommer du att passa för våra uppdrag. Vi ser gärna att du har en akademisk examen som riskingenjör eller har förvärvat motsvarande kunskap på annat sätt.
I rollen som konsult behöver du bygga personliga nätverk såväl hos kundföretagen som internt hos AFRY. Har du ett uppbyggt nätverk ser vi det som en stor fördel. Vidare är du duktig på att bibehålla och förvalta dina befintliga relationer och du triggas av att hitta nya affärsmöjligheter. Du behöver också ha förmågan att hantera en budget samt själv planera och organisera ditt arbete. Gillar du även att vara uppdragsledare och vägleda dina kollegor ser vi det som ett plus.
För att jobba med säkerhet ställs höga krav på förmågan att kommunicera. Därför kommer det ställas krav på att du behärskar det svenska språket flytande samt är väl förtrogen med engelska i tal och skrift.
Vi värdesätter personlig integritet, noggrannhet och att du har ett genuint intresse för ditt arbete.
Ytterligare information
Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet genom kollektivavtal. Du kommer att få arbeta tillsammans med ett team av specialister som har lång erfarenhet av flera områden inom riskhantering, infrastruktur, farlig verksamhet, arbetsmiljö, byggnadstekniskt brandskydd, processäkerhet och samhällssäkerhet. Vi har en kultur av att hjälpa och utveckla varandra och därför kommer du att kunna växa hos oss. Självklart har vi förmåner som flextid, friskvårdbidrag m.m. för våra medarbetare. Möjlighet finns att vara drivande av den teknisk utvecklingen genom att engagera sig i medarbetarstyrda arbetsgrupper, ledda av vårt utvecklingsteam.
Vi jobbar aktivt med att främja mångfald, vi är ett företag som tror att det kommer att göra oss ännu starkare, mer produktiva och framgångsrika.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar banbrytande och hållbara innovationer inom infrastruktur, energi och industri.
Vi hoppas du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer att lära oss av dig!
Sista ansökningsdag är den 31 oktober. Vi arbetar löpande med urval, så vänta inte för länge med din ansökan. Tveka inte, utan hör av dig om det är något som du undrar över. Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner för frågor:
Lars Martinsson, Sektionschef Safety
Lars.martinsson@afry.com
Jennie Ossmark Torstensson, Sektionschef Safety
Jennie.ossmark.torstensson@afry.com
Linnéa Tengvall, Riskkonsult Safety
Linnéa.Tengvall@afry.com


Anders Norén, rekryterande chef
anders.noren@afry.com
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Ansök här

Ansök nu

Gruppchef till barn- och ungdomsboende

Läs mer Okt 2
Bräcke diakoni driver stöd, vård och omsorg som är idéburen och inriktad på att möta hela människan.

Vi söker nu en kollega till gruppcheferna på vårt barn- och ungdomsboendet Östergården. Här finns stor omtanke och kunskap om personer med funktionsnedsättning. Här pågår också en utveckling och ett lärande som grundar sig i viljan att göra mer för våra målgrupper. 

Om Östergården
På området funktionsstöd driver Bräcke diakoni nio verksamheter varav en av dessa är Östergården i Göteborg. Hit kommer barn- och unga för att leva ett meningsfullt vardagsliv med stöd enligt LSS. Våra fyra enheter har inriktning mot flerfunktionsnedsättning eller neuropsykiatri och plats för 11 boende i åldrarna 7-23. Bräckes egen habiliteringsgrupp är knuten till boendet och här pågår ett löpande samarbete mellan habiliteringspersonal, stödpedagoger och ansvariga gruppchefer. Här kan du läsa mer om verksamheten: https://brackediakoni.se/bracke-barn-och-ungdomsboende-ostergarden/

Ditt uppdrag
Som gruppchef blir du del av ett tätt kollegialt samarbete med verksamhetschef och två andra gruppchefer. Tillsammans jobbar ni för att utveckla boendet och personalen genom gemensamt lärande och omvärldsanalys. Du deltar i ansvaret med att leda de olika enheterna, bemanna med fullgod kompetens och kvalitetssäkra arbetet runt barnen. Din roll är också att forma en god arbetsmiljö och ett gott arbetsklimat genom att vara närvarande och ge stöd till din arbetsgrupp.

Vem vi söker
På Östergården pågår ett förbättringsarbete som kräver en driftig ledare som har lätt att komma in i nya samarbeten och rutiner. Ditt fokus är på målgruppen och på att skapa en trygg och stimulerande boendemiljö. För att delta i utvecklingen behöver du kunna ta tag i problem, komma med initiativ och balansera mellan det administrativa och operativa chefsarbetet. Du är en trygg och tydlig kommunikatör i ditt möte med personalen, de boende, deras anhöriga, kollegor och samarbetspartners. 

Kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom vård, omsorg eller socialt arbete
- Mycket goda kunskaper kring funktionsnedsättning, alternativ kommunikation (AKK), tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande
- Tidigare arbete inom LSS och med personer med flerfunktionsnedsättning och neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
- Kunnande inom genomförandeplaner, avvikelsehantering och riskanalyser
- God kännedom om LSS-lagstiftning och samhällets utbud av vård, stöd och service för målgruppen
- Full kännedom om barnkonventionen och konventionen om rättigheter för personer med funktionsnedsättning
- Erfarenhet som chef, arbetsledare eller föreståndare med personal, arbetsmiljö- och kvalitetsansvar

Meriterande

- Eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet
- Erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS
- Erfarenhet att leda i förändring

Detta är rollen för dig som vill forma en plats där barn och unga med funktionsnedsättningar kan utvecklas och må bra. Du får en god introduktion i system och värdegrund, brett stöd i verksamheten och processhandledning parallellt med ditt uppdrag. Som arbetsgivare tar Bräcke diakoni ansvar för din trivsel genom centralt kollektivavtal och en rad förmåner. Läs mer om erbjudandet här: https://brackediakoni.se/vart-erbjudande/

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef till Backa korttidshem för barn och ungdomar

Läs mer Sep 26
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi utökar antalet enhetschefer i verksamhetsområde Barn och unga och söker därför en enhetschef till korttidshem för barn eller ungdomar, Backa korttidshem. Korttidshem är en insats enligt LSS som syftar till avlastning och rekreation för barn och ungdomar och deras familjer. Verksamhetsområdet har fem korttidshem för barn eller unga och ser ett behov av att utöka på sikt. Backa korttidshem är en mindre enhet som arbetar med barn och ungdomar som har ett behov av ett mindre sammanhang. Verksamheten är lokaliserad i Hisings Backa och har öppet året runt. I ditt chefsuppdrag ingår även en mindre nystartad enhet som arbetar med punktinsatser delar av månaden. Denna enhet ska utvecklas i nya lokaler längre fram. I dina arbetsuppgifter kommer även ingå att vara mottagare för nya uppdrag om korttidshem som kommer till verksamheten för verkställighet och fördela dem till lämpligt korttidshem på dina eller kollegors enheter. Du leder varje vecka möte med alla korttidshemmens stödpedagoger och enhetschefer där uppdragen fördelas.

Som enhetschef på korttidshem har du ett samlat ledningsansvar för att verksamheterna bedriver en verksamhet med god kvalitet och säker vård och omsorg samt i linje mot angivna mål, vilket kräver att du har ett närvarande och engagerat ledarskap. Som enhetschef ansvarar du för att leda och fördela arbetet inom enheterna. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för dina enheter. Verksamheterna arbetar med lågaffektivt bemötande som grund. I verksamheterna använder vi AKK (alternativ kompletterande kommunikation) såsom bildschema, samtalskarta med mera och behöver ständigt utveckla och förbättra vårt arbete. Verksamheterna har en nära samverkan med föräldrar, skola och andra professioner.

Du kommer i ditt chefsuppdrag ha ansvar för cirka 20 medarbetare som arbetar som stödpedagoger eller stödassistenter. Du ingår i en ledningsgrupp som arbetar med insatser riktade mot barn och unga. Inför 2025 utökar vi från dagens elva till fjorton enhetschefer. Därutöver har vi en verksamhetsutvecklare, en metodutvecklare och en bemanningscontroller. Ledningsgruppen leds av verksamhetschef. Övriga verksamheter som är placerade i vårt verksamhetsområde är stadens samtliga barnboende och korttidshem, lägerverksamhet och avlösarservice. Vi har en Resursenhet som arbetar med schemaplanering för våra boenden och även en nystartad bemanningspool. Verksamhetsområdet jobbar mot hela staden och inte indelade i stadsområden.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen från socionomprogrammet, social omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för verksamheten. Det är även meriterande om du har läst socialrätt 7,5 hp. Du behöver ha erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Har du erfarenhet av bostad med särskild service, daglig verksamhet eller myndighet inom funktionsstöd är det också meriterande. Du har goda kunskaper gällande lagstiftningen LSS samt de arbetsrättsliga lagar relaterade till uppdraget.

Tidigare erfarenhet från arbete med barn, ungdomar eller vuxna med NPF är ett krav. Kunskaper i IT-systemet Time Care och schemaläggning samt social dokumentation ses som meriterande för tjänsten.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Intervjuer kommer att hållas 4 - 6 november

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du skasjälv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Polismyndigheten (polisen.se)
Alternativt beställer du ett belastningsregister via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9) Beställt utdrag ska vara oöppnat.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Enhetschef till barnboende LSS

Läs mer Sep 26
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi utökar antalet enhetschefer i verksamhetsområde Barn och unga och söker därför två enhetschefer till Bostad med särskild service för barn eller ungdomar. Chefsuppdragen är på två boendeenheter med målgruppsinriktning neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och komplexa behov. Uppdraget är att barnet eller ungdomen ska få helhetsstöd för sina behov i enlighet med LSS. Gällande barnboende är verksamheten i en fas där vi både har startat upp tre nya mindre enheter för ungdomar som har behov av att bo i ett mindre sammanhang. Vi har även planerade verksamhetsflyttar till nya fräscha lokaler. Som enhetschef har du din kontorsplacering centralt på Mässans gata 8 medan din enhet är placerad i stadsområde Hisingen eller Nordost.

Som enhetschef på barnboende har du ett samlat ledningsansvar för att verksamheterna bedriver en verksamhet med god kvalitet och säker vård och omsorg samt i linje mot angivna mål, vilket kräver att du har ett närvarande och engagerat ledarskap. Som enhetschef ansvarar du för att leda och fördela arbetet inom enheterna. Du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för dina enheter. Verksamheterna arbetar med lågaffektivt bemötande som grund. I verksamheterna använder vi AKK (alternativ kompletterande kommunikation) såsom bildschema, samtalskarta med mera och behöver ständigt utveckla och förbättra vårt arbete. Verksamheterna har en nära samverkan med föräldrar, skola och andra professioner.

Inom barnboendena satsar förvaltningen på ett nära ledarskap, och ett färre antal medarbetare per enhetschef. I vissa av våra enheter har vi endast en brukare utifrån att vi arbetar med barn och ungdomar med omfattande stödbehov. Vi kommer under hösten 2024 påbörja ett arbete med arbetstidsinnovation där vi ska erbjuda våra medarbetare kompetensutveckling, handledning och hälsofrämjande arbetsuppgifter i schemat.

Du ingår i en ledningsgrupp som arbetar med insatser riktade mot barn och unga. Inför 2025 utökar vi från dagens elva till fjorton enhetschefer. Därutöver har vi en verksamhetsutvecklare, en metodutvecklare och en bemanningscontroller. Ledningsgruppen leds av verksamhetschef. Övriga verksamheter som är placerade i vårt verksamhetsområde är stadens samtliga barnboende och korttidshem, lägerverksamhet och avlösarservice. Vi har en Resursenhet som arbetar med schemaplanering för våra boenden och även en nystartad bemanningspool. Verksamhetsområdet jobbar mot hela staden och inte indelade i stadsområden.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen från socionomprogrammet, social omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer adekvat för verksamheten. Vi vill att du har läst 7,5 högskolepoäng i socialrätt och om du inte fullgjort denna kurs kommer du förväntas komplettera din utbildning i dialog med arbetsgivaren. Du behöver ha erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar från bostad med särskild service, myndighet funktionsstöd eller Hem för vård och boende. Därtill behöver du vara trygg i din chefsroll och ha arbetat minst 3 år som chef inom relevant område. Det är nödvändigt att du har goda kunskaper gällande lagstiftningen LSS samt de arbetsrättsliga lagar relaterade till uppdraget.

Tidigare erfarenhet från arbete med barn, ungdomar eller vuxna med NPF är meriterande.
Kunskaper i IT-systemet Time Care och schemaläggning samt social dokumentation ses dessutom som meriterande för tjänsten.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål.
Du får energi av att bidra till andras lärande.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Intervjuer kommer att hållas 4 - 6 november.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du skasjälv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Polismyndigheten (polisen.se)
Alternativt beställer du ett belastningsregister via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9) Beställt utdrag ska vara oöppnat.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden av stöd

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Frösunda Personlig Assistans AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Frösunda Personlig Assistans AB .

Personlig assistent till ung man med autism, Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Sep 17
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistenthos vår kund i Göteborg.
Vill du ha göra skillnad för andra i ditt arbete? Sök då som personlig assistent till vår kund som är en en 21-årig man med autism. Han bor med sin familjpå Hisingen.Som person är hansocial och aktiv. Hankommunicerar med hjälp av en bildkarta. Även om han inte har något tal är han lätt att förstå. Vi ser gärna att du jobbar utifrån lågaffektivt bemötande eller har erfarenhet av autism. Han är utåtagerande och har ett självskadebeteende. Arbetet innebär att vara killens ”hjälp-jag” i vardagliga moment som hygien och i matsituationen, samt att vara en vän och trygg punkt.Han söker dig som kan arbeta strukturerat, som är lugn och bra på att läsa av hans dagsform.


Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av autism och utåtagerande beteende
Arbetat med struktur i hemmiljö
Lugn och ansvarstagande


Övrig information

Tjänstgöringsform: Så länge assistansuppdraget varar.
Tjänstgöringsgrad: Deltid
Schema: Arbetstider anpassas efter kundens behov och dina möjligheter att arbeta. Kunden behöver stöd på dag, kväll och helger.
Tillträde: Omgående
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2024-10-13
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49
Burim Neziri, Verksamhetschef,010-130 3709

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent två kvällar i veckan, Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Aug 29
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistenthos en man i Göteborg
Vad innebär den härtjänsten?
Du kommer arbeta som assistent åt en aktiv rullstolsburen man i 50-års åldern, på måndagar och fredagar kl. 14-19.
Som personlig assistent är du ett stöd i vardagen och hjälpa till med allt från personlig omvårdnad till allmänt hushållsarbete.


Vem söker vi?
Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt.

Kunden ser gärna att du:

Vi tror att dusom söker är en positiv och ansvarsfull person mellan 25-45 år som klarar av lyft och tycker om barn.Erfarenhet av liknande arbete samt körkort är ett plus.



Övrig information
Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar
Omfattning: 25 %
Arbetstider: måndagar och fredagar kl 14-19
Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2024-09-22
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist,010-130 32 49
Sara Lindstrand, Verksamhetschef, 010-130 36 15
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent till extrajobb i Fjärås

Personlig assistent
Läs mer Sep 19
Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistenthos vår kund i Fjärås.
Vad innebär den härtjänsten?Du kommer stöttaen pojke som bor med sin familj i Fjärås. Pojken har motoriska och kognitiva nedsättningar, synnedsättning och epilepsi.
Arbetstiderna är på vardagskvällar (kl. 17-20) och varannan söndag (kl. 10-16).
Din uppgift blir att assistera pojken utanför skoltid, bådei och utanför hemmet. Du stöttar honom med allt i vardagen där funktionsnedsättningen sätter gränser. Du syntolkar omgivningen och finns med som ett stöd vid lek, bus och aktiviteter. Pojken har ett stort intresse för fordon och tycker om att leka med bilar och lyssna på motorer. Han tycker om att gå på Liseberg, rida och bada. I arbetet ingår också att hjälpa till vid personlig omvårdnad, som klädbyte, hygien och till viss del vid måltider.


Vem söker vi?
Vi söker har dig som villge möjligheter till ett barn och arbeta för hans självständighet och välmående. Vi ser att du som söker är en påhittig person med barnasinnet kvar. Du är omtänksam, lyhörd och trygg i dig själv. Tidigare erfarenhet av assistansyrket och/eller arbete med barn i behov av särskilt stöd är meriterande. Självklart är det ett plus om du har ett fordonsintresse.
Bilunderlättar för att du ska kunna ta dig till arbetsplatsen.Familjen bor 15 minuters promenad från närmsta busshållplats.

Vi ser gärna att du:
Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Har erfarenhet av epilepsi
Är lugn i bemötande
Tycker om att vara ute på aktiviteter


Övrig information
Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar
Omfattning: Mindre deltid, mellan 9-18 timmar i veckan
Arbetstider: Tre eller fyravardagar i veckan, kl 17-20, samt varannan söndag kl 10-16.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt: I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag: 2024-10-15
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49
Sara Lindstrand, Verksamhetschef, 010-130 36 15

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent för kvinna med djurintresse; Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Sep 2
Vi söker dig som vill bli en del i vårt team som personlig assistent. Du kommer stötta en kvinna i som har CP-skada, synnedsättning och epilepsi.
Vad innebär den härtjänsten?
Vår kund är en självständig kvinna i 40 års ålder som för sin egen talan och kan utföra många moment på egen hand. Hon bor i egen lägenhet i Göteborg. I dina arbetsuppgifter ingår att stötta med hushåll, med viss hygien (t ex sätta i kontaktlins i ögat), vid epileptiska kramper och under aktiviteter utanför hemmet.
Som person är du följsam och visar hänsyn till att arbetet är i kundens hemmiljö. Du kan ta egna initiativ och följer de rutiner som finns.


Kunden ser gärna att du:
Är kvinna, gärna mellan 30-50 år.
Har mycket god svenska i skrift och tal.
Är ansvarsfull, pålitlig, positiv och ödmjuk.
Är flexibel och anpassningsbar, kan vara både aktiv och ta en mer passiv roll.
Har erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans.
Tål hundoch häst.

Övrig information
Anställningsform: Så länge assistansuppdraget varar
Arbetstider och omfattning:
Under perioden oktober till mars, varje år, är du schemalagdtre dagpass per vecka samt ett helgdygn var fjärde vecka. Under denna period är tjänsten cirka 60%.
Under perioden mars till oktober, varje år, är du schemalagd två dagpass per veckasamt ett helgdygn var fjärde vecka. Tjänstgöringsgraden är ca 40%.
Tillträde: löpande, schemaraden startar 1 oktober

Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Sista ansökningsdag:2024-09-30
Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:
Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49 Anders Bjärmyr, Verksamhetschef, 010-130 33 75

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Personlig assistent till ett barn i Göteborg

Personlig assistent
Läs mer Aug 26
Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent till ett barn. Barnet har enfysisk funktionsnedsättning och harbehov av stöd i kommunikationen.Att du som söker tycker att det är spännande att få vara med och arbeta för att vara där som en möjlighet för barnet och kunna arbeta med hens självständighet och utveckling. Vi tror att du som söker är en påhittig person med barnasinnet kvar. Du är omtänksam, lyhörd och trygg i dig själv. Tidigare erfarenhet av assistansyrket och/eller arbete med barn i behov av särskilt stöd är meriterande men inte ett krav. Det viktiga är att du har engagemang och vilja att utvecklas i din yrkesroll för att kunna erbjuda god kvalitet i assistansen.
Din uppgift blir att assistera barnet i och utanför hemmet. Barnet bor med sin familj i Hovås. Du är även med och stöttat henne i skolan.
Du stöttar barnet med allt i vardagen där funktionsnedsättningen sätter gränser. Du är barnets röstförstärkning i kommunikation så att hen ska kunna göra sig förstådd. Du finns som ett fysiskt stöd vid lek och bus och aktiviteter. Arbetet innebär också att hjälpa till vid personlig omvårdnad, hjälp vid måltider (sker genom PEG) och vid träning.
I arbete med barn krävs utdrag från belastningsregistret enligt lag som lämnas till arbetsgivaren innan påbörjad anställning. Du beställer registerutdraget enligt LSS från polisen på följande sida:
Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)
Vi erbjuder dig • Ett viktigt arbete där du gör skillnad för kunden• Ett utvecklande arbete• Ett kundnära arbete• Friskvårdsbidrag• Interna utbildningar – Frösundaakademin
Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.
Övrig information • Anställningsform: Visstid så länge assistans uppdraget vara• Tjänstgöringsgrad: Deltid• Arbetstider: Dag, kväll, vaken natt samt helg• Tillträde: Enligt överenskommelse.
Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Sista ansökningsdag 2024-09-20
Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:
Burim Neziri,Verksamhetschef, 010-130 37 09Madeleine Jönsson, Rekryteringsspecialist, 010-130 32 49
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu