Göteborg: Embedded Software Developer to Datavärde Teknik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Embedded Software Developer to Datavärde Teknik i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

About Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

About the job:

n this recruitment, Datavärde Norden uses Bravura as a recruitment partner. You will be employed directly by Datavärde Teknik AB.

About the company:

Datavärde Teknik are a consulting agency that is on the mission to make the world a better place by working towards better usage of the world’s resources. Waste is bad. Simple as that. Datavärde Tekniks mission is to make sure that all resources are used to the max and there will be as little waste as possible. Consequently, they usually operate within domains like Energy Storage, Electrification, Industrial IT and Marine Telematics.

Datavärde Tekniks operational approach entails delivering professional engineering services and innovative solutions. These solutions are crafted to cater to their customers unique needs and are usually developed in-house, thus onsite collaboration occurs.

Quote from the CEO Gustav Eriksson:
“Our motto is, “We hire people to solve unsolved problems, not to do already known tasks”, which reflects our team of curious and ambitious individuals who strive to find smarter ways to do things. Of course, we aim to increase our pool of talented individuals. Here, you will have the opportunity to be challenged, grow, and develop in your role. By focusing on energy storage and the electrification field (with many unsolved problems), we hope to contribute to a more sustainable world that use its resources smarter.”
Read more on https://www.datavardeteknik.se/

Tasks and responsibilities:

As an Embedded Software Developer at Datavärde Teknik, you'll have the opportunity to design and develop software for power and energy control, industrial control, and IOT-systems. You'll be part of a dynamic company and work with their clients making system design decisions and creating code that complies with agreed specifications. You'll also get to flex your creative muscles by developing and maintaining test and simulation models - who knew testing could be so fun?

• Design and develop embedded software to meet agreed specifications.
• Collaborate with multidisciplinary teams to make system design decisions.
• Maintain and update code-base and libraries using different tools and techniques.
• Create and maintain test and simulation models to ensure software quality.

Education, Experience and Personal characteristics:

• Relevant University degree, within Computer, Software, Electrical Engineering or equivalent experience.
• More than 2 years of experience as Embedded Software Developer
• Working experience in embedded C or embedded C++
• Good understanding of structured projects and engineering methodologies
• Fluent in English written and spoken

As a person, you are analytically inclined and can quickly create an understanding of tasks and see a way forward. You have a logical approach, prefer to trust data and approach problems from a scientific and analytical perspective. You have the interest and the ability to immerse yourself in complex problems. In addition, you strive to help your customers in a solution-oriented way and can solve questions without given answers. You are careful and attentive to details where you discover things that others often miss. Finally, you are flexible in your way of working and you can easily adapt to new situations.

Other information:

Other information
Start: Upon agreement
Location: Gothenburg
Salary: Upon agreement

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, produktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, produktion, elektronik.

Testingenjör-och Provningsingenjörer sökes!

Läs mer Jul 2
Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten? Har du ett starkt intresse för Teknik och vill utvecklas inom roller som Test- eller Provningsingenjör? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan!

VAD VI KAN ERBJUDA DIG: 

Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom IT- eller teknikområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som är nyexaminerad eller som har något/några års erfarenhet inom IT- eller teknikbranschen. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag inom olika branscher, i olika storlekar och med olika teknikinriktningar. De finns placerade i hela västra Götaland. Vi erbjuder dig jobbmöjligheter inom bland annat medtech, fintech, automotive, aerospace, greentech och elektrifiering, inom det marina samt mycket mer!

VI SÖKER DIG SOM: 

Har en eftergymnasial utbildning inom Teknikområdet. Oavsett om du är nyexaminerad eller redo för nästa steg i karriären finns vi här för dig! 

Vidare bör du: 

Kunna tala och skriva obehindrat på svenska samt engelska då den stora majoriteten av våra partnerföretag använder båda språken internt samt externt. 
Ha ett tekniskt intresse samt lätt att förstå och ta till dig ny teknik, nya tillvägagångssätt samt metoder. 
Det är även meriterande om du har något hobbyprojekt såsom meckar med bilar, motorer eller likande.


Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och vi tror att du är en driven och initiativtagande person som fungerar likväl i team som självständigt. Det är meriterande om du har hobbyprojekt att visa upp och/eller relevant arbetslivserfarenhet. 

ÖVRIG INFO: 

Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre! 

OM FRIDAY: 

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. 

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! 

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Ansök nu

Supportingenjör till provningsteam SEEL

Läs mer Jul 10
Vill du arbeta i en avancerad och spännande maskinpark med högteknologisk utrustning? Trivs du i en mindre organisation där du får stora möjligheter till att påverka och utveckla riktningen framåt? Då har du kommit rätt!
Om oss Swedish Electric Transport Laboratory, är en provningsanläggning för forskning och utveckling inom Automotive och elektromobilitet Bolaget ägs av Chalmers och RISE. Vi är i en tillväxtfas och finns på tre toppmoderna anläggningar i Säve Göteborg, Nykvarn och i Borås. Vi är idag runt 35 engagerade medarbetare i form av tekniker, ingenjörer, projektledare och forskare med olika bakgrund och expertområden. Placering är på SEEL i Säve där de flesta av dina kollegor arbetar men du kommer även supportera vårt andra kontor i Nykvarn. Här kan du läsa mer om oss: SEEL Swedish Electric Transport Laboratory
Om rollen I din roll hjälper du våra kunders provningsingenjörer och våra egna riggoperatörer att skapa den data som är vår leverans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Koppla in provobjekt och få kommunikation och sensorer att fungera med våra mätsystem.
Utföra avancerad felsökning och analys nödvändig för att kunna genomföra prov.
Effektivisera och förenkla gränssnitt mellan testobjekt och testutrustning inklusive mätteknik.
Implementera kommunikationsprotokoll utifrån god kännedom om fordonsindustrins behov.
Tillverka kommunikationskablar och sensorkablar för CAN, Lin, Ethernet, temp och trycksensorer.
Delta i verksamhetsplanering tvärdimensionellt och arbeta tillsammans med testingenjörer, forskare och kunders tekniska experter.

Vem är du? Som person är du strukturerad och analytisk. För att lyckas i rollen behöver du ha god problemlösningsförmåga och ett serviceinriktat arbetssätt. Du har lätt för att skapa relationer och bygga framgångsrika samarbeten. Du är dessutom kommunikativ och har god vana av kundkontakt.
Krav:
Du har ca 5 års erfarenhet av provning av drivlinor, elmotorer, inverter, batterier och transmissioner.
För tjänsten krävs en solid teknisk kompetens och erfarenhet från drivlineprovning hos OEM eller testhus.
God kännedom av kommunikationsprotokoll inom Automotive är viktig, likaså erfarenhet av mätteknik och provningsverksamhet inom Automotive.
Du har 5 års erfarenhet av verktyg som Inca och Canalyzer.
Körkort B är ett krav och du har goda kunskaper i både svenska och engelska såväl i tal som skrift.

Meriterande:
Erfarenhet av simulering samt körkort för lastbil och buss är meriterande.
Erfarenhet av AVLs PUMA system är meriterande.

Är vi rätt för varandra? Hos oss på SEEL får du arbeta på ett testcenter i världsklass. Du får ta del av olika kunder och marknaders teknik och utmaningar. Arbetet är både visionärt och hands-on vilket passar dig som gillar variation och bredd i sitt jobb. Du får möjlighet att arbeta tvärfunktionellt inom hela SEEL, där du kommer att kvalitetssäkra data och vara en del av den pågående industriomställningen. Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som genomsyras av expertis, neutralitet och engagemang.
Välkommen med din ansökan! Låter detta spännande och vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, David Ekholm +46 73 025 98 12. Sista ansökningsdag är den 15:e augusti 2025 och urval och intervjuer sker i augusti och september.  
Befattningen kan komma att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att ske i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Våra fackliga representanter är: Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

Ansök nu

Director Complete Powertrain

Läs mer Jul 10
This is us, your new colleagues at Powertrain Engineering (PE)
We stand in front of significant challenges, where reducing transport emitted CO2 emissions is one of the biggest. We have transformed over the past years by simplifying and empowering our organization and way of working. As an integrated part of this we have high expectations to shorten development time and cost and drive innovation and employee engagement by leading technology and people.
The PE Sweden organization is having the full responsibility for Platform Center Heavy-Duty Engines, Transmissions, as well as Application Center Heavy-Duty Europe. We take the product ownership role and optimize complete powertrain systems through the usage of components tailored for each application.
We develop Internal Combustion Engines, transmissions and software products for both Electric and Conventional drivelines. Together with our colleagues around the world we take full system responsibility from cradle-to-grave. 
Who are we
The Complete Powertrain department is the cross functional range function at Powertrain, responsible for integration of system and components into a complete HD product delivery. We are responsible for the evolution of our products and services. We take product ownership by being the glue between the technology sections at PE SWE. 
Together, we strive for excellence in all that we do, combining our expertise in Data Analytics, System
Integration, Features Development, and Quality Assurance to deliver tailor-made technology solutions that drive business growth and customers success.
The organization has ~75 employees and consists of 8 groups and 4 other direct reports.

What will you do?

As Director for Complete Powertrain, you will be responsible for driving the development, delivery, and operational excellence of the HD Complete Powertrain products. Your key responsibilities include:

•    Acting as the Product Owner for the Heavy-Duty (HD) Complete Powertrain Products, ensuring alignment with customer and business needs.
•    Leading the HDP Project Management Office, ensuring effective project execution and delivery.
•    Driving cross-functional collaboration across GTX to support the full HDP portfolio, fostering strong alignment and teamwork.
•    Owning the complete software delivery for all HDP products, securing quality, performance, and customer satisfaction.
•    Leading simulation, data analysis, and system validation at the Complete Powertrain level, ensuring products meet technical and operational requirements.
•    Overseeing vehicle calibration and managing truck fleet operations for HDP products, ensuring optimal performance and operational efficiency.
•    Managing the HDP Maintenance Portfolio, including responsibility for the associated budget and resource allocation.
•    Coordinating the global community of Complete Powertrain Directors, fostering collaboration and knowledge sharing across regions.
•    Securing invoiced business with UD Trucks, Volvo Penta, and Volvo Construction Equipment, while improving test planning KPIs
•    Supporting the PE Sustainability Plan and Diversity, Equity & Inclusion (DEI) efforts, ensuring employees are engaged with and informed about PE Sweden’s performance and transformation initiatives.

Who are you? 

As an inspiring leader, you foster innovation and engagement by promoting collaboration, teamwork, and the development of your team members.
You possess a positive mindset and a can-do attitude, enabling you to identify opportunities and confidently challenge the status quo. With a structured approach, you quickly find common grounds and solutions, which will help you with your recommendations and decisions. 
You have a proven track record of effective collaboration in diverse team environments and are comfortable navigating ambiguity and adapting quickly to new directions. Your passion for sustainable powertrains and your drive to explore new technologies, combined with a focus on creating synergies, enable you to contribute to the development of the best complete product for our customers.

We also want you to have:

•    A Master’s degree in Engineering
•    Proven ability to successfully lead leaders and teams , both as a line manager and project manager
•    Experience in the automotive industry, specifically in forefront technology development or research within the Powertrain domain
•    Strong communication skills, with fluency in both spoken and written English

The last day to apply is the 24th of August.  Curious and want to know more? Contact me! I look forward to receiving your application!
Lars-Inge Grahn, Vice President Powertrain Engineering Sweden, lars-inge.grahn@volvo.com
Please note that due to summer vacations between Weeks 29–32, we will begin reviewing applications starting from 24th of  August. We kindly ask for your patience and understanding.

Ansök nu

Verification & Validation Engineer

Läs mer Feb 5
Polestar is an electric performance brand, determined to improve the society we live in. Our focus is on uncompromised design and technology. We constantly redefine the norm and challenge ourselves to shine. Passion and emotion drive us, electricity and innovation drive our cars. Our products are excellent, efficient, and entertaining.
In Polestar’s future, there is no room for shortcuts, excuses, or compromises. We are all in, dedicated on our ambition. Guiding our industry forward through pure, progressive performance.
Polestar is currently looking to recruit a Verification & validation Engineer.
Let us describe the challenge we offer.
Polestar is blazing a new trail, dedicating ourselves to the development and refinement of electric vehicle performance. Your experience as Verification & validation Engineer within Software Integration & Test Team would be invaluable to us both in component development and concept studies. If you are an innovative, open-minded person who believes that electrification is the future of the auto industry, we would like to hear from you.
What you’ll do:
The Polestar Software Integration and Test team is responsible for the design and development of Hardware-in-the-Loop (HIL) rigs ,box cars and the software testing of Electronic Control Units (ECUs). As a Verification & Validation Engineer, you will play a key role in designing and developing HIL rigs. Collaborating with your colleagues, you will perform HIL development and testing activities, establishing the necessary processes and workflows. Your duties will include setting up processes, defining ways of working, executing tests, and analysing results to ensure the highest quality and performance of our ECUs
Your responsibilities will be:
Design and develop automated test scripts and tools for test rigs
Collaborate with development teams to Design and Construct HILs according to needs
Support our internal customers in a way that makes HIL usage effective and successful.
Troubleshoot and resolve issues with the HIL infrastructure.
Propose solutions as well as bring support to define requirements to the present and future in the growing area of HIL.
Work with team to maintain and improve the automated testing infrastructure.
Maintain and improve the testing infrastructure with regards to simulations and plant models.
Keep up to date with industry trends and best practices in test automation and HIL development.

Who you are
To be a great fit for this position we believe you have a strong will to create the future of electric vehicles. As a person you are enthusiastic, motivated, well-organized and driven. You’re not afraid to try new approaches and out of the box methods. You have a good understanding of how you can apply your knowledge and modify models to current issues within the working area.
To be successful in this role, we believe you have:
M.sc or B.sc in Electronics, Software or equivalent university degree
Experience with HIL (Hardware-in-the-Loop) testing and simulation rigs, especially Vector based systems.
Experience with Agile development methodologies.
Experience in scripting language like: CAPL/Python
Experience in Automotive communication protocols (CAN/Flex ray/Ethernet)
Experience with design and development of "Test Solutions"
Excellent collaboration skills, with the ability to work effectively in a team environment.

At Polestar, you will be part of a cross-functional and international team, with English as a natural language for written and spoken communication. Since Polestar’s in a scale-up phase you thrive by working in a fast-paced environment.
People at Polestar
We know that a change is needed. We also know that each one of us can help bring about that change. Our commitment to becoming climate-neutral by 2040 is just as important to us as being inclusive, diverse, and innovative. Together, we are creating, collaborating and experimenting to usher in a new era of sustainable mobility.
We are an electric performance brand, determined to improve the society we live in.
If you believe you have what it takes to work at the heart of automotive innovation, then we look forward to reviewing your application.
At Polestar, the sky is not the limit.

Ansök nu

AOSP Senior Software Engineer

Läs mer Feb 5
The opportunity
We're currently looking for an AOSP Senior Software Engineer. Someone with a passion for electric mobility, an interest in technology, and a desire to create the change we know is needed.
The Infotainment Software team is a part of Connected Experience group in R&D and consists of specialists with broad expertise in Android Automotive OS. Currently the team is focused on development of a high-end infotainment system for the latest model of Polestar, which is not yet on the market. We’re committed to fostering our professional development with continuous learning, mentorship, and access to advanced tools and technologies.
This position is located in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course.
The responsibilities
In this role, this candidate will be expected to develop and modify Android-based applications and services for automotive platforms. Working as a member of the Infotainment Software team, the candidate will be instrumental in working closely with our supplier to ensure smooth integration of components developed by them.
See below for a more thorough breakdown of the various tasks and areas you'll be responsible for:
Design and implementation of new features tailored to automotive requirements.
Identify and fix bugs in the applications, libraries, etc. ensuring reliability and stability.
Develop unit tests to ensure code quality and reliability.
Participate in code reviews to maintain high coding standards.
Collaborate with cross-functional teams, including integration team, UI/UX, and systems engineers, and external suppliers to deliver a high-performing and secure in-car experience.

The ideal candidate
In order to succeed in this role, and at Polestar in general, there are a few characteristics you'll need to have. Tenacity. Flexibility. Curiosity. The ability to take the initiative, to meet deadlines and requirements, and to abandon ideas when they're not feasible.
We are looking for an individual with strong communication and teamwork skills, capable of working cross-functionally with diverse teams to deliver complex, high-quality software. The ideal candidate is keen on innovations, forward-thinking, and values creativity, collaboration, and diverse perspectives. Flexibility in implementing new solutions is also essential, ensuring adaptability in a dynamic environment.
In addition, you'll need the following:
Degree qualified in Software Engineering, Computer Science, or similar.
Experience in AOSP development and Android internals.
Proven experience inbuilding or enhancing infotainment systems for automotive platforms.
Proficiency in Java, Kotlin, C++, and familiarity with embedded systems development using low-level programming.
Proficient in using development tools like Android Studio, Git, and GitHub.
Familiar or having experience with Vehicle Hardware Abstraction Layer (VHAL).
Familiar or having experience with Android Interface Definition Language (AIDL).
Experience in working with signals related to Flexray, SomeIP, IPCP, etc.
Hands-on experience in integrating Android apps and framework layer with platform; troubleshooting any miscommunication of interfaces and signals.

Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain the growth-mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment.
The process
If the above matches your ambitions, be sure to apply. Applications for this position will initially close on 10th January 2025.
The Polestar journey is an electric one.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Transportadministratör till transportbolag i Göteborg

Backofficepersonal
Läs mer Jul 3
Är du noggrann och har ett skarpt öga för detaljer? Får du ofta beröm för din samarbetsförmåga, men trivs också med att arbeta självständigt? Vi söker dig som tycker om administrativt arbete och vill bli en del av ett stort välkänt transport- och logistikföretag.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på 9 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget
Företaget arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som transportadministratör blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap.
Arbetsuppgifter
I rollen som transportadministratör jobbar du med dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser från Europa. Detta innebär exempelvis hantering av tulldokument, traileraviseringar, administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen. Som administratör har du en kommunikativ roll där du dagligen har kontakt med interna och externa intressenter, däribland europeiska syskonbolag och företagets egna kundserviceavdelning. Du verkar i en internationell miljö och använder engelska dagligen. Här blir du en del av ett team med god sammanhållning och du erbjuds en gedigen introduktion. • Administration och dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser • Administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen • Du blir en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Tidigare administrativ erfarenhet • Utbildning alternativt erfarenhet från transport- och logistikbranschen/tullhantering är meriterande • Du har en god dator- och systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i nära samarbet med andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv.

Övrig information
Start: Hösten Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse
Utdrag ut belastningsregister är en del av denna process
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support:
info@bravura.se
010-171 47 10
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

Erfaren flygspeditör till DHL i Göteborg

Fraktexpeditör, flyg
Läs mer Jun 25
Har du gedigen erfarenhet inom flygspedition och söker nästa utmaning i karriären? Trivs du i en roll där din kompetens gör skillnad och där du är en nyckelperson i ett sammansvetsat och framgångsrikt team? Hos DHL i Göteborg erbjuds du en central roll i en global organisation med högt tempo, där din erfarenhet och ditt affärsmannaskap värdesätts och gör skillnad varje dag!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att DHL har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och DHL en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget
DHL är världsledande inom logistik och en pålitlig partner för företag över hela världen. Företaget erbjuder omfattande tjänster inom internationell expressfrakt, flyg- och sjötransport, väg- och tåglogistik samt brevtjänster. Med verksamhet i över 220 länder och 550 000 engagerade medarbetare kombinerar DHL global expertis med lokal kännedom för att leverera lösningar som verkligen gör skillnad.
I Sverige har DHL en stark närvaro med cirka 4 000 medarbetare och 60 strategiskt placerade kontor, terminaler och stationer. Företaget är också engagerat i hållbar utveckling, med konkreta insatser för att minska klimatpåverkan och bidra till samhället genom katastrofhantering och utbildningsinitiativ. DHL Global Forwarding är en viktig del av DHL Group och fortsätter att utveckla effektiva och hållbara logistiklösningar som stödjer företag i en snabbt föränderlig värld.
Arbetsuppgifter
I rollen som erfaren flygspeditör är din främsta arbetsuppgift att säkerställa att kundernas transportbehov uppfylls effektivt. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder och leverantörer, hantera bokningar och se till att transporter utförs i tid och enligt kundens krav. Du ansvarar för att uppdatera system med korrekt information, boka kostnadseffektiva transporter och arbeta proaktivt med att informera kunder om leveransstatus, hantera avvikelser och föreslå lösningar. Dessutom besvarar du prisförfrågningar, hanterar merförsäljning och hjälper kunder med klimatkompensation och försäkringar. Rollen innebär också att följa upp och analysera rapporter som kommuniceras vidare till kunder. Med fokus på kundnöjdhet arbetar du med regelbundna uppföljningar och bidrar aktivt till ständiga förbättringar i en dynamisk och lösningsorienterad miljö.
• Daglig kontakt med kunder och leverantörer
• Säkerställa effektiva transporter enligt kundens och produktens krav
• Främja kundnöjdhet genom uppföljning och förbättringar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Eftergymnasial utbildning inom transport, logistik eller spedition
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom flygspedition, inriktning flygimport
• Mycket goda kunskaper i Excel, erfarenhet av CargoWise är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
För att vara framgångsrik i den här rollen har du en gedigen bakgrund inom flygspedition och ett naturligt ansvarstagande. Du är van att arbeta självständigt, leverera utifrån uppsatta mål och ta fullt ägarskap för dina uppgifter. Din erfarenhet gör att du snabbt sätter dig in i nya arbetsflöden och bidrar med både stabilitet och kvalitet från dag ett. Du har en stark professionell integritet, ett affärsdrivet fokus och ett lösningsorienterat arbetssätt som gör att du hanterar utmaningar med struktur och effektivitet. Samarbete är en självklarhet för dig – du bidrar aktivt till teamets gemensamma resultat samtidigt som du driver dina egna processer framåt.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse  Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse 
Som en del av rekryteringsprocessen görs utdrag ur belastningsregistret.
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Specialist

Ansök nu

Säljare till Telia start 8 September

Telefonförsäljare
Läs mer Jun 25
Är du en serviceinriktad stjärna med ett intresse för försäljning? I den här rollen tar du emot samtal från kunder som redan visat intresse – du slipper kalla samtal och får istället fokusera på att skapa fler affärsmöjligheter direkt från start. Vi söker dig som drivs av resultat och som vill jobba mot tydliga mål – med möjligheten att påverka din egen lön genom attraktiv provisionsmodell. Här kombineras glädje, utveckling och karriärmöjligheter i ett stort och stabilt företag där din insats verkligen gör skillnad!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia: https://www.bravura.se/karriar/telia/
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter
I rollen som säljare hanterar du inkommande samtal och frågor från Telias privatkunder via telefon. I början på anställningen kommer du hantera service-samtal från privatkunder för att utveckla dina kunskaper kring Telias produkter och tjänster. När du kan detta är målet att du istället tar emot Telias beställa-samtal som berör frågor gällande en beställning eller leverans av en produkt. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och erbjuda bästa möjliga service. Därtill är försäljning en naturlig del av varje samtal där du förväntas informera om Telias tjänsteutbud och erbjuda kunden tilläggstjänster.
Vid start får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning, som ger dig alla verktyg du behöver för att känna dig trygg i din roll som säljare. Under hela uppdraget har du en nära dialog med din närmaste chef, vilket ger dig kontinuerligt stöd och möjligheter att utvecklas inom både service och försäljning.
Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 10.000kr i månaden. • Svara på inkommande samtal från kunder
• Hitta lösningar på kunders frågor och problem
• Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo.

Övrig information
Start: 8 September  Plats: Göteborg Lön: Fast lön + provision
Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas.
Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Telia börjar träffa kandidater från vecka 32 på fysiska rundvandringar på kontoret i Gårda. 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support:
info@bravura.se
010-171 47 10
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

Säljande kundtjänstmedarbetare start 29 September

Abonnemangsförsäljare
Läs mer Jun 24
Har du ett naturligt driv för service och är nyfiken på försäljning? I den här rollen hanterar du inkommande samtal från kunder som redan visat intresse – inget kallt säljarbete. Motiveras du även av att arbeta mot uppsatta mål i en roll där du får chans att påverka din egen lön genom provision? Tjänsten passar dig som vill ha roligt på jobbet och samtidigt utvecklas i ett stort, väletablerat företag med goda möjligheter att växa – både professionellt och ekonomiskt.
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Läs gärna mer om hur det är att jobba som konsult på Telia: https://www.bravura.se/karriar/telia/
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare hanterar du enbart inkommande samtal och frågor från Telias befintliga privatkunder via telefon. Vanliga ärenden som kunder ringer in om kan vara att de vill byta leverantör eller vill avsluta sin tjänst eller sitt abonnemang. Din huvudsakliga uppgift är att lyssna in till kundens behov och att ta reda på vad den faktiska anledningen är till att kunden vill säga upp avtalet. Utifrån behovet informerar du om Telias tjänsteutbud som kan ge dem en bättre lösning för att kunna behålla dem som nöjda kunder. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet och den service som du förväntas ge.
Vid start får du en gedigen introduktion med både teoretisk och praktisk utbildning, som ger dig alla verktyg du behöver för att känna dig trygg i din roll som säljande kundtjänstmedarbetare. Under hela uppdraget har du en nära dialog med din närmaste chef, vilket ger dig kontinuerligt stöd och möjligheter att utvecklas inom både service och försäljning.
Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Provisionen är något vi ser växer månad för månad och du har mycket goda möjligheter att kunna nå 10.000kr i månaden. 
• Svara på inkommande samtal från kunder
• Hitta lösningar på kunders frågor och problem
• Hitta försäljningsmöjligheter genom att göra behovsanalyser och se över tjänsteutbud
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet, gärna från kundbemötande och/eller försäljning
Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du sätter kunden i fokus och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. För att trivas i rollen ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa. Vidare behåller du din motivation trots utmaningar och arbetar tills resultat är uppnådda. Du tar egna initiativ i arbetet och trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo.
Övrig information
Start: 29 September Plats: Göteborg Lön: Fast lön + provision
Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. 
Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Telia börjar träffa kandidater från vecka 35 på fysiska rundvandringar på kontoret i Gårda. 
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljande kundtjänstmedarbetare till Telia

Medlemsvärvare, intresseorganisation/Telefonkommunikatör
Läs mer Jun 24
Vill du ta första steget i din karriär och samtidigt bli en del av ett engagerat team? Som kundtjänstmedarbetare hos Telia i Norrköping får du en utvecklande roll inom service och försäljning – där du växer varje dag och får med dig erfarenheter för livet. Du jobbar tillsammans med drivna kollegor som stöttar och peppar varandra, och får rätt förutsättningar för att utvecklas i din yrkesroll. Låter det som din nästa utmaning? Välkommen att söka jobbet!
Om tjänsten
Det här är ett heltidsuppdrag på 12 månader där du blir anställd av Bravura och jobbar som konsult hos Telia. Det finns goda chanser till förlängning efter uppdragets slut.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.
Om företaget
Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.
Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid.
Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!
Arbetsuppgifter
I rollen som säljande kundtjänstmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med företagets privatkunder. Du tar emot inkommande samtal och hjälper kunder över telefon inom områdena kundreskontra, fakturafrågor och betalningsalternativ. Frågorna varierar i omfattning och komplexitet och du arbetar för att hitta bra lösningar som bidrar till nöjda kunder. Som en del av din service ansvarar du vidare för att göra behovsanalyser och arbetar aktivt med merförsäljning utifrån kundens behov i varje samtal. • Ta emot inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Utföra behovsanalys och merförsäljning

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi tror att du har med dig
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning • Arbetslivserfarenhet inom service, försäljning eller fakturahantering är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
För att trivas i rollen som säljande kundtjänstmedarbetare på Telia har du en god känsla för service samt motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och leverera lösningar efter kundens behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du trivs i en social roll med ett varierat arbetstempo.
Övrig information
Start: 21 Juli Plats: Norrköping Lön: Enligt överenskommelse
Kontroll i belastningsregister och UC genomförs i denna process
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support:
info@bravura.se
010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller)
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
#Nextgen

Ansök nu

Student inom ekonomi till Stanley Black & Decker

Ekonomiassistent
Läs mer Jun 17
Söker du ett extrajobb där du arbetar utifrån din tillgänglighet? Vill du få chansen att samla arbetslivserfarenhet inom ekonomi där du arbetar detaljinriktat och administrativt? Hos Stanley Black & Decker erbjuds du en spännande roll med stor frihet!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på deltid med start omgående till året ut med möjligheter till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Stanley Black & Decker.
För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företaget
Stanley Black & Decker tillhandahåller innovativa verktyg och smarta lösningar till såväl professionella användare som konsumenter inom bland annat förvaring, konstruktion och tillverkning. De strävar efter att göra livet enklare för sina kunder och användare och har sedan starten 1843 vuxit till ett globalt företag. Stanley Black & Decker sysselsätter närmare 60 000 medarbetare globalt och är verksamma i fler än 175 länder. För verksamheten i Norden arbetar 150 personer och huvudkontoret är lokaliserat i Mölndal.
Arbetsuppgifter
I den här rollen agerar du länk mellan Stanley Black & Deckers olika kontor och deras avdelning för leverantörsfakturor där du också har kontakt med leverantörers ekonomiavdelningar. Du hanterar betalningskrav, obetalda fakturor och ser till att rätt information når teamet för snabb och smidig hantering i deras system. Du har också hand om posten som rör fakturor och säkerställer att de skickas vidare korrekt. Ditt arbete innebär nära samarbete med deras kontor, främst i Sverige men även i andra länder, och du har en kontinuerlig dialog med Finance-avdelningen för att lösa frågor som kan dyka upp kring fakturor. Frågorna kan variera, och du blir en nyckelperson i att se till att allt flyter på.
Tjänsten omfattar cirka 16 timmar per vecka, där du arbetar halv- eller heldagar beroende på din tillgänglighet. En önskad utgångspunkt är att du, om möjligt, arbetar heldagar på kontoret på torsdagar. Övriga arbetstimmar förläggs i början av veckan och kan utföras antingen på kontoret eller på distans. Möjlighet till att arbeta heltid under sommaren finns. 
Kontakt med nordiska leverantörer
Hanterar betalningskrav, obetalda fakturor och förmedlar ekonomiskt underlag
Hanterar posten och skickar vidare fakturor
Nära samarbete med kontoret i Sverige men även andra kontor i Norden
Dialog med Finance-avdelningen för att hantera frågor som dyker upp

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Pågående högskolestudier med examen tidigast VT-2026, gärna inom ekonomi
Goda kunskaper i Office-paketet
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du själv har förmågan att strukturera ditt angreppssätt och driva ditt arbete vidare. Du är bekväm med att söka information på egen hand och kan agera på dina beslut för hur en arbetsuppgift bäst genomförs. Vidare motiveras du av att driva ditt arbete framåt och du kan komma med nya infallsvinklar och idéer till uppgifterna du arbetar med. Du har också förmågan att hålla och skapa struktur i ditt arbete och kan prioritera rätt saker.
Övrig information
Start: Omgående Plats: Mölndal och distans Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu