Göteborg: Embedded Software Developer to Datavärde Teknik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Embedded Software Developer to Datavärde Teknik i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

About Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

About the job:

n this recruitment, Datavärde Norden uses Bravura as a recruitment partner. You will be employed directly by Datavärde Teknik AB.

About the company:

Datavärde Teknik are a consulting agency that is on the mission to make the world a better place by working towards better usage of the world’s resources. Waste is bad. Simple as that. Datavärde Tekniks mission is to make sure that all resources are used to the max and there will be as little waste as possible. Consequently, they usually operate within domains like Energy Storage, Electrification, Industrial IT and Marine Telematics.

Datavärde Tekniks operational approach entails delivering professional engineering services and innovative solutions. These solutions are crafted to cater to their customers unique needs and are usually developed in-house, thus onsite collaboration occurs.

Quote from the CEO Gustav Eriksson:
“Our motto is, “We hire people to solve unsolved problems, not to do already known tasks”, which reflects our team of curious and ambitious individuals who strive to find smarter ways to do things. Of course, we aim to increase our pool of talented individuals. Here, you will have the opportunity to be challenged, grow, and develop in your role. By focusing on energy storage and the electrification field (with many unsolved problems), we hope to contribute to a more sustainable world that use its resources smarter.”
Read more on https://www.datavardeteknik.se/

Tasks and responsibilities:

As an Embedded Software Developer at Datavärde Teknik, you'll have the opportunity to design and develop software for power and energy control, industrial control, and IOT-systems. You'll be part of a dynamic company and work with their clients making system design decisions and creating code that complies with agreed specifications. You'll also get to flex your creative muscles by developing and maintaining test and simulation models - who knew testing could be so fun?

• Design and develop embedded software to meet agreed specifications.
• Collaborate with multidisciplinary teams to make system design decisions.
• Maintain and update code-base and libraries using different tools and techniques.
• Create and maintain test and simulation models to ensure software quality.

Education, Experience and Personal characteristics:

• Relevant University degree, within Computer, Software, Electrical Engineering or equivalent experience.
• More than 2 years of experience as Embedded Software Developer
• Working experience in embedded C or embedded C++
• Good understanding of structured projects and engineering methodologies
• Fluent in English written and spoken

As a person, you are analytically inclined and can quickly create an understanding of tasks and see a way forward. You have a logical approach, prefer to trust data and approach problems from a scientific and analytical perspective. You have the interest and the ability to immerse yourself in complex problems. In addition, you strive to help your customers in a solution-oriented way and can solve questions without given answers. You are careful and attentive to details where you discover things that others often miss. Finally, you are flexible in your way of working and you can easily adapt to new situations.

Other information:

Other information
Start: Upon agreement
Location: Gothenburg
Salary: Upon agreement

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, produktion, elektronik

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, produktion, elektronik.

Affärsutvecklare & Projektledare till Chalmers Industriteknik

Läs mer Okt 11
Chalmers Industriteknik är en forsknings- och utvecklingsorganisation med fokus på innovation för att skapa ett hållbart samhälle. Vi är ett passionerat team av innovatörer, forskare och projektledare som drivs av att göra skillnad för framtiden. Vi gör morgondagen redo för framtiden.
Vill du leda högteknologiska projekt som bidrar till Sveriges tekniska utveckling och internationella konkurrenskraft? Vi söker en erfaren och engagerad affärsutvecklare och projektledare som vill driva nationella samverkans- och innovationsprojekt i nära samarbete med svensk industri, universitet och forskningsinstitut.
Om rollen
Som affärsutvecklare och projektledare tar du en central roll i att främja forskning, innovation och internationella samarbeten genom strategiska och högteknologiska insatser. Ditt arbete skapar långsiktiga affärsmöjligheter för Sverige. Genom att överföra ny kunskap, teknik och kompetens till andra användningsområden skapas värde för svenskt näringsliv och samhälle. Du ansvarar bl.a. för:
Sprida viktig information och skapa medvetenhet om tekniska framsteg.
Initiera och utforma projektansökningar och offerter.
Leda och koordinera innovationsprojekt från idé till genomförande.
Aktivt medverka i tekniska och strategiska diskussioner för att forma projektens riktning.
Arbeta med upphandlingar kopplade till forskningsanläggningar och bygga starka nätverk och relationer.
Om dig
Vi söker dig som är självgående, handlingskraftig och trivs i en dynamisk miljö där du hanterar flera uppgifter samtidigt. Du har en trygg och förtroendegivande framtoning och tvekar inte att ta dig an nya och komplexa situationer. Med din kommunikativa och relationsskapande förmåga har du fallenhet för att skapa och bibehålla sociala relationer, liksom samarbeta med olika intressenter. Du är strukturerad, noggrann och resultatorienterad, och du har erfarenhet av att arbeta med komplexa projekt i tvärvetenskapliga miljöer.
Kvalifikationer Akademisk examen (MSc) inom elektronik, fysik, data/IT eller angränsande områden. PhD är meriterande.
Gedigen erfarenhet av projektledning och/eller affärsutveckling.
Vana av att hantera många intressenter och externa kontakter.
God förståelse för det svenska innovationsstödssystemet inom akademi, industri och offentlig sektor.
Erfarenhet från forskningsanläggningar samt arbete med upphandlingar och offertprocesser ses som meriterande.
Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.
Du erbjuds
Vi erbjuder en dynamisk och innovativ arbetsmiljö med fokus på problemlösning, där du får vara med och påverka morgondagen genom framtidens teknik. Hos oss värdesätter vi din kompetens och ger dig stora möjligheter till personlig utveckling i en spännande och växande verksamhet.
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Rollen är placerad på Chalmers Industritekniks kontor i Johanneberg, Göteborg.
Ansökan
Är du den vi söker? Skicka din ansökan med CV och med fördel ett personligt brev senast 10 november.
Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor om tjänsten eller Chalmers Industriteknik, kontakta:
Claes Sommansson, gruppchef Chalmers Center – claes.sommansson@chalmersindustriteknik.se
Paul Häyhänen, enhetschef – paul.hayhanen@chalmersindustriteknik.se
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SW and Electrical HW Air Quality engineer

Läs mer Okt 2
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 1+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Rollbeskrivning:
Assignment Description
Our client in the automotive industry is currently seeking a SW and Electrical HW Air Quality Engineer.
Main Responsibilities:
Work closely with team members, suppliers, the testing department, and other stakeholders.
Drive tasks effectively, ensuring the best possible solutions without deviations regarding quality assurance.
Manage component projects, ensuring suppliers meet the required quality expectations for electrical hardware (HW) and software (SW) demands.
Support and develop SW and electrical HW competence within the team.
Maintain close contact with the EMC department, EDS, and Basetech to ensure they stay up-to-date with demands and deliveries.

Required Qualifications:
University education in electronics or a similar field.

Additional Qualifications:
Previous experience in the automotive industry (beneficial).


Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Test Automation and Software Test Engineer

Läs mer Sep 5
Our client in the automotive industry is currently seeking a skilled Test Automation and Software Test Engineer to join their dynamic team. This role plays a critical part in ensuring the quality and reliability of advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving functions.
Key Responsibilities:
Develop and maintain integration test suites for Continuous Integration (CI) pipelines.
Create and manage automation frameworks for verifying ADAS, autonomous driving functions, and sensors such as Radar, Lidar, and Camera.
Define test plans and develop test cases for various environments, including HIL (Hardware-in-the-Loop), boxcar, and full vehicle testing.
Conduct tests on self-developed software and system-level functionalities, ensuring comprehensive coverage.
Manage multiple projects and releases, tracking what to test, when, and in which test environment.
Collaborate with cross-functional teams to identify and fix bugs in the CI pipeline, and provide fault analysis and root cause determination.
Develop dashboards to track Key Performance Indicators (KPIs) and ensure traceability.
Document tests in CarWeaver and maintain up-to-date records.

Qualifications:
Excellent Python programming skills with a strong object-oriented approach.
Solid knowledge of Pytest and experience with Robot Framework.
Proficiency in HIL and SIL environments with experience in simulation tools like dSPACE.
Familiarity with communication protocols such as CAN, LIN, and Ethernet.
Experience with Vector tools such as CANoe, CANalyzer, and other relevant tools like Zuul, XCP, and DLT logging.
Strong experience with data visualization tools like Grafana, PowerBI, or similar.

Preferred Skills:
Background in the automotive industry with a proactive, self-driven approach to project management.
Experience configuring and maintaining Jenkins/Zuul.
Familiarity with Linux/QNX operating systems and proficiency in shell scripting.
Proficiency in C++ and C programming languages.
Experience with Simulink.

Desired Attributes:
Ability to solve problems both independently and through effective team collaboration.
Strong communication skills to articulate complex issues clearly and effectively.

Ansök nu

HVAC Developer - Electronics

Läs mer Aug 19
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet.
Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa.
Uppdragsbeskrivning
For our client we are looking for an HVAC Developer within Electronics.

Who we are:
In this department, client owns and develops most of the components connected to the climate system, including the software control and customer experience. The Team creates next generation’s HVACs. Client develops most their components by full-service supplier agreements. Product requirements and system performance are verified by design and product verification tests, design reviews, rig and complete vehicle testing.

They are now looking for a consultant with expertise in electronics and component communication to bring additional knowledge and value to the team.

What you will do:
As a member of the team, you will contribute with electrical engineering competence in all phases of the HVAC development process, implement the best possible solutions and make sure the components fulfill the requirements based on Clients high quality standards.
Assure correct requirements and correct status of the deliveries regarding electromagnetic compatibility, electrical performance, electrical distribution and LIN-communication
Verify performance and functionality of the of the HVAC and the climate system, by reviewing test reports, perform rig tests and complete vehicle tests
Contribute with expertise to the development of the climate system solution, subsystem design and perform FMEAs
Plan activities, and keep the speed of the development, according to project plans


You and your skills:
The role is challenging, and you will need skills in project planning, communication and technical problem solving. Client believes you have a B.Sc. or M.Sc. degree in Electrical engineering or equivalent, and several years of relevant work experience. You need to be fluent in English, spoken and written.

Client will be looking for the following skills:
Transparent and positive team player, curious and open for new ideas
High knowledge in electronics design, software control and communication
Experienced in product development processes, knowledge in VPDS (Volvo Product Development System) is beneficial
Ability to build and maintain strong networks and relationships
Structured and strategic


Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.
Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt.
Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior System Lead till vår kund

Läs mer Jun 28
Vår kund söker en nykollega för anställningför att driva utvecklingen av nästa generations produkter.
Om rollenFöretaget satsar på sin FoU-avdelning och erbjuder en spännande roll för dig som vill arbeta övergripande med helhetsansvar, samtidigt som du får möjlighet att jobba hands-on ochverifiera i praktiken. Rollen innebär att arbeta med komplexa produkter fyllda med innovativa funktioner, där din erfarenhet av elektrisk systemarkitektur och modularisering kommer att göra ett betydande avtryck. Produkten är så pass överskådlig att du kommer bygga upp en god förståelse för hela systemet och insikt ihur allt hänger ihop.
ArbetsmiljöPrototyp- och testverkstaden ligger i direkt anslutning till kontoret, vilket ger dig möjlighet att växla mellan att utveckla koncept och testa dem i praktiken med stöd från kompetenta och erfarna kollegor. Med ett strukturerat arbetssätt driver du ditt arbete effektivt och självständigt.
Din kompetensDu bidrar med expertis inom funktionssäkerhet och trivs med att arbeta med kravidentifiering och nedbrytning av krav. Din kunskap och erfarenhet kommer att vara avgörande för att forma och utveckla framtidens produkter.
UtvecklingsprocessUtvecklingsprocessen är heltäckande, från koncept till färdig produkt, vilket säkerställer att varje steg i utvecklingen är noggrant planerat och genomfört.
Låter detta som en utmaning för dig? Skicka in din ansökan idag!
Hur funkar det egentligen på FUTURE by Sigma?
Future by Sigma's affärsidé bygger på målet att få dig i anställning hos någon utav våra kunder. Därför kör vi på flexibla upplägg och anpassade anställningsformer som ska ge dig en fot in hos din drömarbetsgivare.
Vi stöttar din på vägen till ditt nya jobb:
Vi vässar din intervjuteknik och ditt CV
Mentorskap och coachning
Kontaktnät med andra konsulter och massor av kunskap hos oss

Ditt CV behöver alltså inte vara perfekt vid ansökan, så starta äventyret idag genom att dela din profil med oss!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bravura Sverige AB .

Servicetekniker till PM Nordic

Hydraulmontör
Läs mer Okt 8
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PM Nordic.

Om företaget:

PM Nordic är en ledande aktör inom byggbranschen samt gruv- och tunnelindustrin, med över 40 års erfarenhet av att sälja och serva maskiner för både stora och små projekt. De arbetar med allt från betongpumpar och fördelarmaster till stationära pumpar och specialutrustning för industrin och underjordsmiljöer. Som svensk generalagent för världsledande Putzmeister står de bakom produkterna som driver majoriteten av betongpumpningen på svenska byggen. PM Nordic erbjuder helhetslösningar med fokus på reparation, underhåll, installation och support för kunder över hela Sverige – deras expertis gör dem till en pålitlig partner för några av de mest krävande uppdragen i branschen.

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicetekniker erbjuds du en varierande och stimulerande roll där du blir expert på att serva och reparera betongpumpar, vilka i majoriteten av fallen är monterade på lastbilar. Du arbetar med allt från med tyngre mekaniska arbeten till felsökning via dator, hantera elektronik, koppla in system och montera tillbehör. Då pumparna i regel sitter på lastbilar förekommer det även arbete med själva lastbilen. Du blir PM Nordics ansikte utåt och har direktkontakt med kunder, där du arbetar med nyproduktion, kundanpassningar, service och reparationer.

Din bas är i verkstaden i Tagene men du kommer även besöka kunder i Göteborgsregionen. Det förekommer även resor utanför regionen vilka planeras i tid. För större jobb åker du ihop med en annan servicetekniker, annars på egen hand. En uppskattning är 1-2 resdagar i veckan där det i praktiken kan vara fyra resdagar en vecka följt av tre veckor i verkstaden utefter kunds behov.

• Serva och reparera betongpumpar, som i majoriteten av fallen är monterade på lastbilar
• Tyngre mekaniska arbeten, felsökning via dator, hantera elektronik, koppla in system och montera tillbehör
• Arbete på lastbilar kan förekomma
• Direktkontakt med kunder inom nyproduktion, kundanpassningar, service och reparationer
• Basen är Tagene där resor inom Göteborgsregionen förekommer
• Längre resor förekommer med flera övernattningar en vecka, följt av några veckor utan resor

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Kunskaper inom tekniskt arbete, gärna inom mekanik
• Det är meriterande med erfarenhet från fordonsbranschen
• God system- och datorvana
• Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• B-körkort, det är meriterande med C-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Tagene
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här.

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Migration Architect to PDSVISION

Civilingenjör, produktion, maskin
Läs mer Okt 10
About Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

About the job:

This role is a direct recruitment, which means that the recruitment process takes place through Bravura and you are employed directly by PDSVision

About the company:

PDSVISION is a leading trusted advisor within the product development sectors. They achieve this by combining best-in-class software solutions, technical support and professional services with divisions located across the globe. Their values are Sustainability, Professionalism and Passion.

Their solutions are mainly based around the PTC and ANSYS portfolio of products and services including PTC Creo, PTC Windchill, Thingworx and ANSYS CAE. They also develop their own extensive range of add-on software under the brand myPDS and involve third party vendors where there is a customer need.

Tasks and responsibilities:

As a Migration Architect, you will be responsible for analyzing the customer’s current data structures and creating tailored migration strategies to transition data to new systems, such as Windchill. Your role involves designing and implementing efficient, secure, and scalable migration solutions that align with customer needs.

• Analyze existing data structures and define clear migration strategies for seamless transitions.
• Design and develop custom migration solutions, configuring tools and creating scripts as needed.
• Implement migration projects, ensuring high data quality and addressing issues such as consistency, redundancy, or compatibility.
• Collaborate closely with technical teams and project managers to coordinate migration efforts and track progress.
• Provide training and support to customers, including creating technical documentation and promoting best practices.
• Manage risks and troubleshoot issues during the migration process, ensuring smooth and timely transitions.
• Propose innovative solutions to overcome challenges and enhance the overall migration process.

Education, Experience and Personal characteristics:

• Experience with PLM systems, especially Windchill, as well as other technical platforms that PDSVISION works with.
• Deep understanding of data architecture and migration tools, including , XML, or other database solutions.
• Previous experience with data migration and integration within complex environments.
• Strong problem solving skills and ability to work on both technical and business related challenges.
• Good communication skills to interact with both technical and non-technical stakeholders.

We are looking for you who are analytical, detail-oriented, and proactive. You have strong problem-solving skills to handle both technical and business challenges, and you communicate clearly with both technical teams and non-technical stakeholders. You are adaptable, capable of managing complex projects efficiently, and always keep the customer’s needs at the forefront to ensure smooth transitions. You bring creativity to find innovative solutions and are dedicated to delivering high-quality results in every aspect of your work.

Other information:

Start: Upon agreement
Location: Stockholm, Gothenburg or remote
Salary: Upon agreement

Ansök nu

Extrajobb på julmarknad till Bräutigams

Butikssäljare, dagligvaror/Medarbetare, dagligvaror
Läs mer Okt 10
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på deltid som varar under december där du jobbar på julmarknaden i Nordstan eller Köpcentrum 421. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Bräutigams.

Om företaget:

Bräutigams tillverkar handgjorda chokladpraliner och marsipan och har varit aktiva i över 140 år. Företaget är känt för sin anrika historia och högkvalitativa produkter. Juletid är den mest hektiska perioden för företaget där produktion och försäljning stiger avsevärt. Företaget närvarar bland annat på den traditionsenliga julmarknaden i Nordstan där denna tjänst är placerad.

Arbetsuppgifter:

I detta uppdrag arbetar du i Bräutigams bod på julmarknaden. Din roll inkluderar att sälja och marknadsföra företagets produkter och ta kontakt med besökare. Du kommer att erbjuda provsmakning till kunder och besökare samt informera om produkterna.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Student eller alternativt annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%.
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom service och försäljning är meriterande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska

Vi tror att du som söker tjänsten trivs i en social och utåtriktad roll samt tycker om att leverera en god service. Du har förmågan att strukturera och driva ditt arbete självständigt och har en fallenhet för att etablera kontakt med nya människor. Vidare trivs du i en händelserik miljö med högt tempo och du tar gärna egna initiativ i din arbetsroll.

Övrig information:

Start: 1 December
Plats: Nordstan och Köpcentrum 421
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sjöspeditör till välkänt logistikföretag

Speditör
Läs mer Okt 9
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på nio månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Företaget är en global koncern som arbetar med att leverera logistiktjänster. De söker dig som vill bidra till effektivisering av deras sjölogistiska flöden och nöjda kunder. Tjänsten är placerad på deras kontor i Göteborg, Mölndal.

Arbetsuppgifter:

I denna roll kommer du främst arbeta med olika administrativa ekonomiska uppgifter kopplat till företagets godsflöden inom sjölogistik. Du ansvarar för löpande registrering och manuell hantering av inkommande och utgående faktureringar. Du registrerar fakturor löpande och säkerställer att informationen stämmer. I ditt arbete kommer du ha en tät kontakt med övriga avdelningar inom sjölogistik. Samtidigt har du daglig kontakt med leverantörer och analyserar resultaten på varje skeppning.

• Löpande fakturering och kostnadskontroll
• Nära kontakt med andra avdelningar inom sjölogistik
• Analysering av resultat på varje skeppning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst ett års erfarenhet av sjöspedition
• Erfarenhet av att analysera resultat och dra slutsatser baserat på data
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift
• God dator- och systemvana inklusive Excel
• Meriterande med utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom sjölogistik

Vi söker dig som har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och drivs av att få saker gjorda. Att göra saker halvdant är inte din stil; du dubbelkollar alltid och ser till att de görs ordentligt. Din analytiska förmåga gör att du snabbt förstår vad som behöver göras, även när det blir knepigt, och du upptäcker fel innan de blir till problem. Att hantera siffror och ekonomiska termer ligger i din natur, precis som din förmåga att upptäcka logiska mönster. God kommunikationsförmåga är också avgörande då du kommer att ha regelbunden kontakt med både interna avdelningar och externa leverantörer. Att kunna arbeta självständigt samtidigt som du är en effektiv teamspelare är också.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg, Mölndal
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk säljare med produktansvar till Kistler Nordic

Key account manager
Läs mer Sep 9
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Kistler Nordic AB.

Om företaget:

Kistler Nordic är en ledande aktör inom sensor- och mätsystem, specialiserade på att leverera högprecisionslösningar för industriell mätteknik. Med sitt ursprung i Schweiz och över 60 års erfarenhet globalt, är Kistler en etablerad aktör i branschen. På Kistler Nordic har de anpassat den schweiziska precisionen till den nordiska marknaden och erbjuder skräddarsydda lösningar för sina kunder inom områdena fordonsindustri, medicinteknik samt forskning och utveckling. Som företag präglas de av en kultur där innovation, teknisk expertis och kundfokus står i centrum. Här erbjuds du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där tekniska utmaningar möts med öppet sinne och samarbete, samtidigt som du bidrar till att forma framtidens mätteknik!

Arbetsuppgifter:

Som teknisk säljare får du chansen att kombinera teknisk expertis med kund- och produktfokuserad konsultation. Här är du inte bara säljare, du blir en teknisk konsult som hjälper kunder att hitta de bästa lösningarna. Du arbetar med elektromekaniska spindlar, servodrifter med linjärenheter och inbyggda kraftenheter med systemlösningar. Dina kunder finns främst inom tillverkningsindustrin, automotive och/eller underleverantörer till dessa. Du tar över befintliga kundrelationer, främst med maskinbyggare, vilket innebär att du bygger långsiktiga relationer via nätverk och kontakter. Du agerar produktansvarig och som länk mellan kunden och teamen i Tyskland och i Schweiz. När en lösning implementeras är du med på plats och bidrar med teknisk support under drifttagningar. Du erbjuds produktutbildningar digitalt och på plats i Tyskland och Schweiz. Tjänsten innehåller resor, uppskattningsvis 40–60 hotellnätter per år i Sverige och 1–2 tillfällen utomlands.

• Agerar teknisk konsult där du hjälper kund hitta de bästa lösningarna
• Arbete med elektromagnetiska spindlar, servodrifter med linjärenheter och inbyggda kraftenheter tillsammans med systemlösningar
• Kunderna finns i tillverkningsindustrin, automotive och/eller underleverantörer till dessa
• Kundrelationer nyggs främst genom befintliga kundern
• Produktansvarig och teknisk länk mellan kund och teamet i Tyskland och Schweiz
• Rollen inkluderar resor, cirka 40-60 hotellnätter i Sverige och 1-2 tillfällen utomlands

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av arbete inom områdena automation, styrsystem och/eller servodrifter
• Det är meriterande om du är insatt i automotivebranschen och dess underleverantörer
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi tror att du som söker är en person som har ett starkt tekniskt intresse som visar sig genom att du har en väl utvecklad problemlösningsförmåga och en lösningorienterad inställning. Vidare är du tränad i att komma med olika infallsvinklar i arbetsrelaterade frågor för att driva problem eller lösningar vidare. Då rollen innebär ett nära och långsiktigt samarbete med kunder och Kistlers supportteam i andra länder tror vi också du har intresse och förmåga att samarbeta med andra. Då rollen innefattar olika typer av relationer och yrkespersoner ser vi också att du trivs i ett sammanhang där du driver olika dialoger och att du trivs med att initiera samtal och driva dem. Då du arbetar i parallella projekt tror du också du är en person som trivs med att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter och att du har ett strukturerat arbetssätt för att driva dina processer vidare.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här.

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Innesäljare till Mölndal Energi

Innesäljare
Läs mer Sep 25
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

??Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tills vidare. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Mölndal Energi.

Om företaget:

??Mölndal Energi är Sveriges första fossilfria energibolag, och ett väletablerat företag som ägs av Mölndal stad. De erbjuder 100% förnybar el, fjärrvärme och energitjänster till både privatpersoner och företag. Mölndal Energi lever efter mottot ’’nära, enkelt och med passion för miljön’’. De drivs av att arbeta tillsammans, engagerat och effektivt. De vill vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle och ha Sveriges nöjdaste kunder. Med lyhördhet och effektivitet erbjuder de sina kunder bättre energilösningar än deras konkurrenter. Företaget sitter i nyrenoverade lokaler i Mölndal, där det arbetar 114 medarbetare. Nu söker de en innesäljare till deras säljteam i Mölndal, som består av tio medarbetare i samma roll som du.

Arbetsuppgifter:

??I rollen som Innesäljare hanterar du främst utgående samtal till nya och tidigare privatkunder till Mölndal Energi. Ditt fokus när du ringer ut är att göra en behovsanalys och skapa en bättre lösning utifrån kundens behov, med målet att signera nya elavtal. I rollen lär du dig att sälja på ett rådgivande sätt, och skolas in i hur energibranschen fungerar ordentligt, hur och varför priserna förändras, och hur du kan erbjuda kunderna den bästa lösningen för dem. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion på tre veckor, där du får nära handledning av både teamet och närmsta chef.

• Utgående samtal till nya och tidigare privatkunder
• Skapa bättre lösningar och signera elavtal med nya kunder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Vana av att hantera utgående samtal och uppsökande försäljning
• Obehindrade kunskaper i svenska, muntligt som skriftligt
• God dator- och systemvana

I rollen pratar du med kunder dagligen, och du räds inte för att ta första steget till ett samtal. Därtill har du god kommunikativ förmåga och agerar rådgivande mot kunden. Som person trivs du med att arbeta mot tydligt uppsatta mål, och arbetar hårt för att uppnå dem. Din motivation ligger i möjligheten av att vidareutvecklas, varpå du är nyfiken och driver ditt eget arbete samt lärande framåt för att uppnå resultat. Därtill arbetar du tätt ihop i ditt team, där det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra.

Övrig information:

Start: 17 september
Plats: Riskullaverket, Mölndal
Lön: Fast lön + Provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu