Göteborg: Organisationskonsult till spännande kund i centrala Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Organisationskonsult till spännande kund i centrala Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren organisationskonsult till ett riktigt spännande och intressant uppdrag på cirka tre månader. Uppdraget innebär att genomföra en omfattande genomlysning av arbetssätt, processer och organisation inom Financial Analysis Service (FAS). FAS hanterar lön, redovisning och controlling för cirka 80 av kundens butiker i Sverige.

Syftet med uppdraget är att skapa en gemensam plattform som styrgruppen sedan ska använda för att fatta beslut om leverans, organisation/resurser och övriga ramar för FAS. Uppdraget syftar även till att identifiera möjliga effektiviseringar av arbetssätt och system.

Uppdraget är en del av ett större projekt som utvärderar och sätter ramarna för FAS som helhet. Projektet involverar både lokal och regional nivå, där Sverige utgör den lokala nivån och norra Europa-regionen den regionala.

Organisationen är delvis integrerad i den svenska supportorganisationen med specifika team för lön, redovisning och controlling. Du kommer att arbeta nära en styrgrupp bestående av Head of HR, Head of Finance, Teamlead Payroll, Accounting Manager samt Commercial Finance Manager.

Vem söker vi till denna tjänst?
Till denna tjänst söker vi dig som har arbetat som organisationskonsult tidigare, och har gjort liknande projekt med goda resultat. För att lyckas i rollen ser vi att du har goda kunskaper inom såväl redovisning som lön, och känner dig trygg i att arbeta med denna typ av uppdrag.

Din ansökan
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd hos Jurek men arbeta ute hos vår trevliga kund med kontor i centrala Göteborg. Om du har några frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail med hänvisning till GDPR.

Välkommen att skicka in din ansökan för detta spännande och utvecklande konsultuppdrag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning.

Traineeprogram Projektledare

Läs mer Okt 10
Vi hjälper våra kunder att bygga ett hållbart energisamhälle.
Vill du utvecklas inom teknik, projektledning och ledarskap och vara nära affären? Ansök till ONE Nordics traineeprogram för projektledare! Vi behöver ingenjörstraineer som vill utveckla Sveriges energiinfrastruktur tillsammans med oss.
ONE Nordic är ett företag som satsar på unga talanger. Vårt traineeprogram är den perfekta bryggan mellan studier och arbetsliv. Traineeprogrammet är en del av företagets långsiktiga försörjning av medarbetare i nyckelpositioner. Som trainee erbjuder vi dig en unik start på din karriär. Du får möjlighet till en helhetssyn över energisektorn, ett brett kontaktnät i branschen, unika kunskaper och personlig utveckling. Samtliga är viktiga förutsättningar för ett framgångsrikt arbete inom ONE Nordic koncernen.ONE Nordic är en av Sveriges största leverantörer av både tekniska konsulttjänster samt underhåll och entreprenad inom energisektorn. ONE Nordics ambition är att alltid ligga i täten när det gäller att bistå energiproducenter, distributörer och energianvändare med allt inom el-infrastruktur. Vi bygger, underhåller, digitaliserar och optimerar våra kunders anläggningar. Det är vårt ansvar att kunderna följer de senaste miljö-, kvalitets-, och lagkraven samt att de är så effektiva som möjligt.Vi arbetar med kunder över hela landet inom flera olika verksamhetsområden såsom elnät, vattenkraft, vindkraft, energimätning. Som trainee hos oss får du möjlighet att arbeta inom flera av dessa områden i spännande kundprojekt med de mest kända och största aktörerna på marknaden. Några av våra största kunder är E.ON, Ellevio, Vattenfall, Fortum, Trafikverket samt Stockholms stad.Om traineeprogrammetONE Nordics traineeprogram är certifierat och öppet för nyexaminerade ingenjörer gärna med inriktning industriell ekonomi. Under programmets 12 månader får du, med stöd av mentorer, möjlighet att arbeta med projektledning, affärsmannaskap, kundkontakter, anbud och kalkylering, ekonomi och inköp. Parallellt med detta kommer du att få delta i utbildningar inom projektledning, affärsstrategi, ledarskap, entreprenadjuridik och kommunikation. Att leda medarbetare ute i fält ingår som en viktig del av traineeperioden. Programmet ska ge dig förutsättningen att göra en lysande karriär inom ONE Nordic!• Uppstarten är en introduktion på vårt huvudkontor i Malmö, Hyllie med hela traineegruppen. Ni möter bland annat koncernledningen och andra nyckelpersoner.• Uppföljning, coaching, omladdning, teamaktiviteter och studiebesök i olika kundprojekt/verksamheter sker mellan praktikperioderna både i grupp och individuellt.• Avslutet består av summering, utvärdering och en diplomeringsceremoni.
Intervjuer med tidigare traineer
Simon Martinussen - Trainee som gjorde raketkarriär (one-nordic.se)
Jonatan Andersson - ”Jag kom snabbt in i gemenskapen som präglar företaget” - Traineeguiden : Traineeguiden (cotf.se)
Jessica Nilsson & Jonatan Andersson - Framtidens Traineeprogram & Arbetsmarknad by Contentway - Issuu
MålgruppDrivna ingenjörerKravGoda kunskaper i svenska i tal och skriftB-körkortStartdatum traineeprogram: 1 september 2025Varaktighet traineeprogram: 12 månaderAnställningsform: Tillsvidareanställning med provanställningKontakt: Petra Berg, petra.berg@one-nordic.se

Ansök nu

Junior projektledare - hotell

Läs mer Aug 21
Vi är Balder.Vår snabba tillväxt är ett resultat av investeringar såväl som affärsdrivna och kompetenta medarbetare. För oss handlar det om att möjliggöra en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Bolagets resa, som började 2005 i Göteborg, har lett oss till att bli en betydande aktör inom bostäder, kommersiella lokaler och hotellfastigheter.
Med ett 60-tal hotell i vår portfölj är vi en av Sveriges största hotellfastighetsägare. Vi vill fortsätta satsa på en stark intern kompetens och söker nu en junior projektledare till Göteborg att arbeta med våra hotellfastigheter!
Om rollen.Som junior projektledare hotell hos oss kommer du driva bygg- och underhållsprojekt i våra hotellfastigheter från idé till färdigt resultat. Du kommer att leda projekten i mål mot överenskommen kvalitet, omfattning, ekonomi och tid.
Arbetsuppgifter innefattar bland annat teknisk inventering av fastigheter inför kommande projekt, upphandling av projekt och framtagning av entreprenadavtal med entreprenörer för att sedan följa upp att uppdragen utförs i enlighet med kontrakt. Du kommer även ha ett ekonomiskt ansvar i form av budgetering, kalkylberäkning, kravspecifikation, ekonomisk planering samt hantering av fakturor. Vidare ansvarar du för att lämnade garantier uppfylls och följs upp efter slutbesiktning.
I rollen kommer du samarbeta med kollegor internt i syfte att nå högsta möjliga avkastning samt vara rådgivande i bygg- och projektfrågor.
Om dig.Vi söker dig som har akademisk examen inom området samt några års erfarenhet av byggprojektledning med ett intresse för att arbeta med hotell.Du behöver behärska det svenska språket väl i tal och skrift samt inneha B-körkort då tjänster innefattar resor.
För att trivas hos oss och vara framgångsrik i rollen ser vi att du som person är snabbfotad, strukturerad och flexibel med god samarbetsförmåga. Balder är ett nytänkande bolag med korta beslutsvägar vilket medför att det kan gå fort fram hos oss.
Du behöver även besitta en hög affärsmässighet på sådant sätt att du har förmågan att se till hyresgästers behov, hur en affär ser ut samt har en förståelse för vad våra respektive kunds intressen är. Vi skapar affärer som gynnar båda parter!
Ansökan.Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg om än resor till andra städer förekommer. Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till rekryterare Felicia Forsberg via felicia.forsberg@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Välkommen till ett bolag fullt av möjligheter!
#LI-MK1

Ansök nu

Driven Projektledare med erfarenhet inom BYGG

Läs mer Okt 2
Vi söker en driven projektledare som gillar att ha många bollar i luften leda sin personal och driva lönsamma projekt.
Vem söker vi?
Vi söker dig som gillar att jobba både självständigt men fungerar även i ett TEAM. Du har intresse för det praktiska och någon form av erfarenhet inom bygg är meriterande. Du skall gilla att arbeta under press och kunna ta snabba beslut. Du är social och gillar att jobba med människor med goda ledarskapsegenskaper. Du skall drivas av att få lönsamhet i dina projekt och ständigt sträva efter utveckling och förbättring.


Om tjänsten
· Planera det löpande arbetet med placering av killar och koordinering av transporter.
· Skapa underlag för fakturering
· Ta emot bokningar samt hantera dessa.
· Kontrollera inhyrdas timmar i projekten.
· Räkna ackord.
· Skanna in samt arkivera egenkontroller.
· Göra samt fördela arbetsorder/riskanalyser till montörer.
· Ansvara för arbetsmiljön i sina egna projekt.
· Ta emot, utfärda och utreda felrapporter.
· Planera arbete och transporter enligt företagets uppställda miljö- och kvalitetsmål.

Ansök nu

Bygg & anläggning

Läs mer Maj 30
Vi söker Byggledare till uppdrag i Göteborg.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Uppdragsgivaren förser hela regionen med lokaler, både i form av egna fastigheter och inhyrda lokaler. Bland annat förvaltas gymnasium, depåer, högskolor, tvätterier och sjukhus. Nu efterfrågas resurser avseende projektledning.
Krav
Projektledare ska ha minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som projektledare inom byggbranschen genom att ha ansvarat för projektledning i projekteringsskedet och genomförandeskedet. Projektledaren ska vara utbildad BAS-P.Projektledaren ska ha dokumenterad kunskap och erfarenhet av på området gällande standardavtal AB04/ABT06/ABK09, kursintyg ska vid anmodan inskickas. Projektledare ska ha kunskap och erfarenhet av att arbeta i projektportal.


Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Bli en nyckelspelare i samhällsbyggnaden hos Iterio

Läs mer Maj 22
Vi på Iterio söker passionerade och erfarna projekteringsledare, projektingenjörer och byggledare som vill bidra till vår fortsatta framgång inom samhällsbyggnad. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtidens samhällen?

Om Iterio:
Iterio är ett konsultbolag med cirka 160 engagerade medarbetare, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå och Åre. Vi är stolta över att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser, något vi bevisat genom våra topplaceringar i Great Place to Work. Vår arbetskultur präglas av frihet under ansvar, prestigelöshet och ett coachande ledarskap. Hos oss får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk miljö där vi ständigt strävar efter innovation och samarbete.
Din roll:
Vi söker erfarna projekteringsledare, projektingenjörer och byggledare med några års erfarenhet inom samhällsbyggnad. I din roll hos oss kommer du att:
Leda projekt från planeringsstadiet till genomförande.
Utveckla strategier för digitalisering och effektivisering av projektprocesser.
Samarbeta med olika team och bygga nätverk med projektörer, entreprenörer och förvaltare.
Bidra till att förbättra våra arbetsmetoder och skapa långsiktiga lösningar för våra kunder.

Vem är du:
Du är en driven och engagerad person med en positiv attityd och en stark vilja att utvecklas. Du är:
Strukturerad och noggrann med god organisationsförmåga.
Initiativtagande och anpassningsbar till nya förutsättningar.
Kapabel att arbeta både självständigt och i team.

Vi erbjuder:
Hos Iterio får du en arbetsplats med:
Generösa förmåner som friskvårds- och sjukvårdsförmåner, pensionsvillkor, personalbil och förmånscykel.
En dynamisk arbetsmiljö med fokus på utveckling och innovation.
Gemensamma aktiviteter, resor, event och After Works som stärker sammanhållningen.
En inkluderande och stöttande arbetskultur där trivsel och hälsa står i centrum.

Ansökan:
Vi håller intervjuer löpande, så skicka in din spontanansökan via vår hemsida så snart som möjligt!Vid frågor kontakta gärna Niklas Vilnersson, 0709799212, niklas.vilnersson@iterio.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Administratör inom Ekonomi och HR (Deltid)

Servicehandläggare
Läs mer Okt 8
Är du en strukturerad och självständig administratör med erfarenhet inom ekonomi och HR? Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och som vill arbeta i en dynamisk miljö hos vår kund i Göteborg, 2-3 dagar i veckan. Om du har ett öga för detaljer, är proaktiv och har goda IT-kunskaper, kan detta vara rollen för dig

Vi söker en självgående och driven administratör till vår kund i Göteborg! Rollen omfattar administration inom ekonomi, HR och allmänna kontorsuppgifter. Du kommer att arbeta 2-3 dagar i veckan och stödja vårt team med uppgifter som löneadministration, fakturahantering, resebokningar, samt kontorsinköp och hälso- och säkerhetsfrågor.

Dina ansvarsområden inkluderar:
• Administrera projekt och fakturor
• Supportera chefer med lönefrågor
• Hantera kontorets inköp och faciliteter
• Planera och arrangera events
• Avtals- och leverantörshantering
• Uppdatera kundinformation och godkänna betalningar

Kvalifikationer:
• Flytande i svenska och engelska
• God IT-vana och erfarenhet av system som Fortnox är meriterande
• Strukturerad, noggrann och proaktiv

Ansökan
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Johanna Kalered Martinsson på email johanna.kalered@jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef löpande redovisning till Göteborg Energi

Redovisningschef
Läs mer Okt 7
Vill du vara med och driva arbetet mot en proaktiv ekonomiorganisation inom Göteborg Energi? Då kan det här jobbet vara något för dig!

Din uppgift
Som enhetschef kommer du att ha en central roll i vårt arbete för att bli ett ännu bättre energibolag och för att förverkliga visionen om ett hållbart Göteborgssamhälle. Du blir en av ledarna för vårt viktiga utvecklingsarbete inom ekonomiorganisationen och ska ge kraft och energi till alla dina medarbetare som är med på resan. För att uppnå vår målbild krävs handlingskraft, mod och lyhördhet. Samtidigt behöver vi hushålla med våra gemensamma resurser, värna om vår ekonomi och hela tiden vara medvetna om vårt uppdrag och vem vi är till för.

Enheten Löpande redovisnings huvudsakliga uppgift är att ansvara för, förvalta och utveckla processer kring kund- och leverantörsreskontra samt kassa och bank. Som enhetschef leder och fördelar du arbetet inom enheten och arbetar för att utveckla såväl det egna ansvarsområdet som ekonomifunktionen i stort. Enhetschefen skall inom ansvarsområdet ha eller kunna utveckla en god kunskap och förståelse för affären och den operativa verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

• Utifrån fastställda mål, leda och fördela arbetet inom egna enheten och tillse att arbetet bedrivs effektivt inom givna ekonomiska ramar
• Utveckla verksamheten inom området löpande redovisning med ansvar för leverantörsreskontra, bokföring kopplat till elhandel, kassa/bankfunktion för koncernen samt löpande redovisning
• Säkerställa lagefterlevnad och ansvar för leverans av korrekt och professionellt redovisningsunderlag utifrån gällande regelverk och principer inom ovan nämnda områden
• Ansvara för intern kontrollen inom ovan nämnda områden
• Arbeta med övergripande bemannings/kompetensplanering
• Delta i kvalitets- och förbättringsarbete inom området, avdelningen, enheten och verksamhetsområdet som helhet
• Leda och utveckla personalen inom enheten löpande redovisning

Ditt team
Enheten Löpande Redovisning består av ca 10 medarbetare som arbetar för att utveckla och säkerställa korrekt redovisning och att utifrån detta alltid agera i ägarens bästa intresse. Vi hanterar koncernens leverantörsfakturor, kundreskontra och den löpande redovisningen för koncernens bolag.

Din kompetens
Du har ca 5 års erfarenhet av arbetet inom området ekonomi/redovisning samt erfarenhet av arbete i olika ekonomirelaterade affärs- och uppföljningssystem. Du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete avseende ekonomiprocesser och förståelse för digitaliseringens potential och möjligheter med förmåga att omsätta förbättringar av processer och system. Du har god IT-vana och jobbar obehindrat i Officepaketet samt att du har lätt för att ta till dig kunskap om nya programvaror. Du kommunicerar obehindrat på svenska både i tal och i skrift.

Du har en god hand med människor och har erfarenhet av ledarskap/chefskap i en arbetssituation. Det ses som en fördel om du har erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra. Vi ser att du under en framtida intervju kan exemplifiera dina redovisning, ledar- och utvecklingskunskaper/erfarenheter under tidigare anställningar.

För att lyckas i rollen tror vi att ditt ledarskap kännetecknas av; mål-och resultatorientering, helhetssyn, förändringsorientering och kommunikativ påverkan. Du har en förmåga att sätta tydliga mål och ta fram planer, både på kort och på lång sikt. Din analytiska förmåga bidrar till att du ser flera infallsvinklar på problem och har förmåga att växla mellan olika perspektiv. Du ser till att nya lösningar implementeras.

Du bidrar till ett gott samarbetsklimat med ett lyhört och tillmötesgående bemötande, och klokt beslutsfattande. Du ser personers olika erfarenheter och bakgrund som en tillgång i arbetet och värdesätter engagemang.

Ansökan
I den här rekryteringsprocess samarbetar vi med Jurek Recruitment & Consulting. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med hänvisning till GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Vår arbetsplats
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!

Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .

Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Enhetschef HR med ansvar för utveckling och förhandling

HR-chef
Läs mer Sep 27
Är du ett förhandlingsproffs med passion för lönebildning, arbetsrätt, arbetsvillkor och arbetsmiljö? Vill du leda och utveckla HR-processer inom lönebildning, arbetsmiljö och rehabilitering? Vill du ta det yttersta ansvaret för förhandlingsfrågor i Sveriges största förvaltning för funktionsstöd? Då är denna tjänst perfekt för dig!

HR-avdelningen på Förvaltningen för funktionsstöd består av fem enheter med över 80 medarbetare. Vi söker en ny enhetschef till HR Kompetensförsörjning, som stödjer HR-avdelningen och förvaltningens cirka 230 chefer inom lön, arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering.

Rollen

Du kommer att leda analys- och uppföljningsarbetet inom enhetens processer samt representera förhandlingsfrågor inom förvaltningen. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens chefer, chefskollegor, externa kontakter och stadsledningskontoret, som centralt ansvarar för arbetsgivarpolitiken i Göteborgs stad. Som förhandlingsansvarig leder och samordnar du strategiska arbetsgivarpolitiska frågor, inklusive lönebildning, arbetsrätt, arbetsmiljö, facklig samverkan och kompetensförsörjning. Du spelar en nyckelroll i att skapa ett förtroendefullt samarbetsklimat med chefer och fackliga företrädare. I denna roll rapporterar du till avdelningschef HR samt är deltagande i ledningsgrupp HR. Du kommer ha ett personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och verksamhetsansvar för enheten och dess medarbetare.

Enhetens uppdrag och struktur

Enheten är under förändring och kommer att bestå av 10–13 medarbetare med roller som HR-specialister och processledare. Enhetens huvudsakliga uppdrag inkluderar:

• Genomföra utredningar och ta fram underlag och analyser för beslut kopplade till kommunstyrelsen, nämnd och förvaltning.
• Planera och upprätta årsplaneringar för enhetens processer.
• Föreslå riktlinjer för förvaltningen baserat på verksamhetens behov.
• Driva analys- och utvecklingsarbete samt måluppföljning inom respektive process.

Du leder enhetens arbete med stöd i tolkningar och tillämpningar av processer som omfattar arbetsmiljö, samverkan, arbetsrätt och förhandling. I arbetet ingår även övergripande ansvar för lönebildning och den årliga löneöversynsprocessen.

Kvalifikationer

Vi söker dig med en akademisk examen inom personal och arbetsliv eller en motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha omfattande erfarenhet och flera års ledarerfarenhet inom HR-området. Vidare krävs erfarenhet av utvecklings- eller projektarbete inom HR, med särskilt fokus på lönebildning, arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjning. Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och politiskt styrda organisationer är också nödvändig.

De ledarkriterier som är särskilt viktiga för denna roll inkluderar helhetssyn, mål- och resultatinriktning, analytisk förmåga och förändringsorientering. Det är också viktigt att du är bekväm i både informella och formella sociala sammanhang, står fast vid fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

Om verksamheten

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Du kommer att ha din huvudsakliga arbetsplats på vårt huvudkontor vid Selma Lagerlöfs Torg samt utgå från vårt kontor vid Svenska Mässan.

Din ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Göteborgs Stad med Jurek Recruitment & Consulting. Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Maria Holmberg, maria.holmberg@jurek.se och Malin Hellner, malin.hellner@jurek.se. Skicka in din ansökan genom länken i annonsen. Sista ansökningsdagen är 20 oktober 2024. 

Med hänsyn till GDPR tar vi ej emot ansökningar via epost. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör till långsiktigt uppdrag, Göteborg

Servicehandläggare
Läs mer Okt 11
Vi söker nu en engagerad och social person för kunds räkning till ett projekt beläget i Arendal. Uppdraget sträcker sig över 1 år, med möjlighet till förlängning. Detta är en riktigt spännande möjlighet för dig som är en administrativ stjärna som dessutom trivs i en miljö med många olika kontaktytor!

Arbetsbeskrivning
I rollen som administratör kommer du att arbeta nära projektteamet och stötta dem med olika administrativa uppgifter. Du ansvarar för att hantera enklare ekonomiuppgifter, anteckna och skriva protokoll under möten, samt ta emot ny personal och säkerställa att alla nödvändiga utbildningar genomförts inför tillträdet till tjänsten. Du kommer också att sköta beställningar och ha hand om etableringen på plats. I din roll ingår även allmänna kontorsuppgifter, som att ta emot besökare och hålla ordning i receptionen.

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som sträcker sig minst ett år framåt med möjlighet till förlängning. Då kontoret är beläget i Arendal behöver du som söker ha B-körkort samt bil då kommunikationsmöjligheterna är begränsade. Arbetstiden är förlagd mellan ca 06:30-16.

Vem söker vi till denna spännande tjänst? 
Vi söker dig som är social, utåtriktad och serviceminded, med erfarenhet av administrativa och enklare ekonomiska uppgifter. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och har inga problem med att anpassa dig till nya situationer. Tidigare erfarenhet inom bygg eller liknande branscher är meriterande, men inget krav.

Du erbjuds
Ett spännande och roligt konsultuppdrag om 100% med start omgående som sträcker sig minst ett år framåt. Du kommer att vara anställd hos Jurek men arbeta ute hos vår kund i Arendal. Vänligen ansök via vår hemsida då vi ej har möjlighet att ta emot CV via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administratör sökes för spännande konsultuppdrag!

Servicehandläggare
Läs mer Sep 17
Vi söker nu en administrativ resurs för ett spännande konsultuppdrag hos vår kund. Uppdraget sträcker sig till den 31/12 med start omgående. Är du en strukturerad och självgående administratör som kan hugga i direkt? Då kan detta vara något för dig!

Om rollen:
Som administratör kommer du att stödja avdelningen i deras dagliga arbete. Dina arbetsuppgifter kommer främst att inkludera fakturering, hantering av kreditnotor samt annan administration som behövs för att underlätta för teamet. Vi söker dig som kan stötta upp och bidra till att hålla verksamheten igång under hög arbetsbelastning.

 
Krav:
• Erfarenhet av administrativt arbete.
• Vana att arbeta i ERP-system.
• Goda kunskaper i engelska, då företaget är internationellt.
• Du är självgående och tar egna initiativ.
• Tillgänglig för heltidsarbete (ca 40 timmar/vecka) på plats hos kunden.

 
Meriterande:
• Erfarenhet av SAP.
• Teknisk bakgrund är ett plus men inget krav.
Vi letar efter någon som är snabb och effektiv i sitt arbete och har huvudet på skaft, samt är fokuserad och kan leverera under tidspress.

 
Ansökan:
Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi gör löpande urval. Uppdraget tillsätts omgående! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Julia Järvholm på julia.jarvholm@jurek.se.

Ansök nu

Office Manager Coordinator

Bokförare
Läs mer Sep 26
Office Manager Coordinator till Oddbird
Är du redo för att arbeta med något som verkligen kan göra skillnad för människors hälsa i ett spännande internationellt bolag i centrala Göteborg?
Som ekonomi-/kontorsadministratör hos Oddbird får du en bred och varierad roll där både ekonomiska och administrativa uppgifter är centrala. Du blir en del av ett familjärt gäng där du lämnas utrymme att påverka och forma rollen.

Rollbeskrivning
Du ansvarar för företagets ekonomiadministration genom Fortnox, vilket innefattar löpande bokföring, budgetuppföljning, inköp, fakturering samt hantering av kvitton och utlägg. Utöver det skapar, uppdaterar och analyserar du ekonomiska rapporter.
Administrativt kommer du att organisera möten, hantera schemaläggning och korrespondens, samt vara den första kontaktpunkten både internt och externt. Du bistår projektledare och team med administrativt stöd och hjälper till med att koordinera och genomföra olika projekt. Kundkontakt är en viktig del av arbetet där du sköter kommunikation med kunder och partners samt hanterar kundfrågor och relationsbyggande.
Vem är du?
Företaget söker en prestigelös, strukturerad och självgående person som har ett starkt sinne för ordning och god kommunikationsförmåga. Rollen kräver att du kan ta egna initiativ och vara flexibel nog att hantera oväntade uppgifter. Du förväntas också kunna skapa och upprätthålla strukturer och processer som stödjer företagets snabba tillväxt. Tidigare erfarenhet från liknande roller, särskilt inom snabbväxande företag, är en fördel. Engelska i tal och skrift är ett krav då företagets interna kommunikation och många av kundrelationerna sker på engelska.
Om företaget
Oddbird är ett svenskt företag som specialiserar sig på att producera alkoholfria viner av hög kvalitet. Företaget grundades 2013 av Moa Gürbüzer med en vision att skapa ett alternativ till traditionella alkoholhaltiga drycker, utan att kompromissa med smaken eller upplevelsen. Oddbird är känt för att avlägsna alkoholen från sina viner genom en varsam process, vilket bevarar de naturliga smakerna och aromerna.
Företaget erbjuder ett brett sortiment av alkoholfria viner, inklusive mousserande och stilla viner, som är populära både i Sverige och internationellt. Oddbird strävar efter att förändra synen på alkoholfritt vin genom innovation, hållbarhet och kvalitet.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Oddbird med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult
Jenny Rosenqvist på jenny.rosenqvist@jurek.se.

Ansök nu