Göteborg: Systemutvecklare Datalager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Systemutvecklare Datalager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-01 // Varaktighet: Heltid

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill bidra med din specialistkompetens för att digitalisera och automatisera Göteborgs stads verksamheter! Vi befinner oss i en spännande fas där vi ska påbörja utvecklingen av Göteborgs stad Data Lakehouse och där behöver vi din hjälp!

Enheten Integration och automation har en central roll i Stadens digitaliseringsresa med många spännande uppdrag. Det i kombination med ett stort behov av att ta oss an nya verktyg och teknologier gör att vi behöver förstärka gruppen med systemutvecklare med inriktning datalager/dataautomation

Som systemutvecklare kommer du vara en del av Intraservice Integration och automation team och samarbeta tillsammans med andra systemutvecklare och erfarna arkitekter. Förutom datalagring så arbetar enheten med integrationsutveckling, kvalitetssäkrade data för person och organisation, robotisering (RPA), IoT, sensorteknik, BPMS och på sikt AI. Detta innebär för dig som en framtida medarbetare möjligheter att växa inom flera områden inom dataautomation.
Exempel på arbetsuppgifter:

• Analys-, specificering-, kvalitetssäkring- och test av data till datalager
• Analysera och bereda data, samt hjälpa till med kravställning av integrationer
• Utveckling av förvaltnings- och utvecklings rutiner för livscykelhantering av data
• Dimensionera och modellera information enligt Kimballs designprinciper
• Utveckla dataflöden (ETL) från källsystem till datalager/datatorg/Data Lakehouse, med bland annat SSiS, Parquetfiler, DataFlows, Pipelines
• Utveckla automatisering av dataöverföringar med höga krav på prestanda, kvalitet och säkerhet.
• Samarbete med utvecklingsteamet för att designa och implementera skalbara och säkra lösningar som uppfyller kundens behov och specifikationer.
• Testa, dokumentera och vidareutveckla testrutiner
• Dokumentera konfiguration, system och rutiner.
• Löpande förvaltningsrutiner i befintligt datalager
• Support och felsökning
• Etablera goda förvaltningsprinciper för datalager
• Utforska och föreslå nya teknologier och verktyg för att förbättra utvecklingsprocessen och produktens funktionalitet

Tjänsten är placerad inom enheten Integration och automation som är en av flera enheter inom verksamhetsområde Mjuk Infrastruktur, på Intraservice. Du kommer att få befattningen Systemutvecklare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning inom systemutveckling eller annan utbildning på högskolenivå inom IT-området eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt.

Meriterande är om du ha erfarenhet av nedanstående områden:
• inkl. stored procedures
• dataanalytiker medvisualisering och analyser av komplexa data
• BI-utveckling
• Integrering av data från olika källor, inklusive databaser, molntjänster och externa API:er
• Visualiseringsverktyg exempelvis Qlik Sense eller PowerBI
• Programmerings/Scriptspråk som Python, C# och PowerShell
• Git, Github

Utöver den tekniska kompetensen lägger vi stor vikt vid dina färdigheter och personliga egenskaper och söker dig som är drivande och initiativkraftig, som ser vad som behöver göras och är duktig på att leda dig själv i ditt arbete. Du slutför saker du påbörjat och ser vikten av att äga hela kedjan inom dina ansvarsområden. Du är en noggrann person som dokumenterar och delar gärna med dig av din kompetens.

Tjänsten innehåller många kontaktytor och du behöver därför vara skicklig på att samarbeta med andra för att utföra uppgifter och nå gemensamma mål. Du kommunicerar dina lösningar till intressenter på ett pedagogiskt sätt. Du är observant och trivs med att förbättra och utveckla samtidigt som du tänker kundnytta och kan konsten att kombinera komplexitet och enkelhet.


ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Övriga ekonomer.

Runtime Surface Platform Designer till Saab Surveillance

Läs mer Okt 12
Nytt
Tog du nyligen en högskole- eller civilingenjörsutbildning och vill arbeta med utveckling? Saab söker nu en nyexaminerad Runtime Surface Platform Designer med intresse för operativsystem. Rollen är kopplad till ett talangprogram som ger dig den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv.
Att jobba som utvecklare hos Saab Surveillance
Verksamheten är mångfacetterad och innehållsrik med målet att utveckla säkra och stabila operativsystem för Saabs produkter. Teamet konfigurerar operativsystemen för att optimalt stödja applikationerna i deras avancerade radarsystem och säkerställa kommunikation mellan olika hårdvaruenheter. Fokus ligger på att skapa användarvänliga system och uppfylla kunders krav.
I rollen kommer du att ingå i en grupp där du kommer att ansvara för design av script, programvara och drivrutiner. Informationssäkerhet är en central och växande aspekt i arbetet, där olika metoder och verktyg används för att säkerställa att systemen uppfyller kunders höga säkerhetskrav. Det dagliga arbete utförs i effektiva team och dokumentering samt versionshantering spelar en central roll i processer. Samarbetet är avgörande för teamets framgång.
Rollen är placerad i Göteborg.
Att vara konsult på Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Saab i Göteborg med start under hösten.Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet, men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling.
Du kommer att coachas av en mentor hos Saab samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos Saab.
Vi söker dig som:
Är i början av din karriär och har en högskole- eller civilingenjörsexamen i datateknik eller likvärdig utbildning
Har ett starkt tekniskt intresse
Är positiv och resultatinriktad
Har goda kunskaper i Linux
Har goda kunskaper i Python

Ansökan
Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Jessica på jessica.samuelsson@nexergroup.com
Vi ser fram emot att höra från dig!
För företag inom försvars- och säkerhetsindustrin i Sverige, kräver lagen att anställda som hanterar känslig information och teknologi ska vara svenska medborgare samt genomgå en säkerhetsprövning.
Om Nexer Tech Talent
Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här.
Om kund
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Saab ser mångfald som en tillgång och ständigt lärande som en självklarhet. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Ansök nu

Senior CI/CD Engineer

Läs mer Okt 9
Are you ready to take your cloud engineering skills to the next level? We are currently scanning the world to find the best cloud engineers to join our team.With us at Knowit, you get the opportunity to learn, grow, and be a frontrunner in the Nordic cloud market.
What will you be doing?
As a cloud engineer, you will help develop cloud environments and tools for a variety of clients.This means that you work to support our customers with different solutions in the cloud domain from CI/CD-Pipelines to set-up of new cloud environments. We always work team-based so even if you haven’t worked with all aspects we might still be interested.Even though we are currently focusing on recruiting individuals with public cloud skills such as Azure or AWS; If you’re an expert in private and on-premises solutions, we still want you to apply!
Who are you?You are passionate about and have experience in some of the following areas:
DevOps methods (e.g. Infrastructure as Code, Versioning, CI/CD pipelines, artifact management, repository management, observability, etc).
Public cloud with related services (Primary Azure or AWS)
Container-based solutions (e.g. Docker/Kubernetes/EKS/ECS/etc)
Automation using modern tools and languages (e.g. Python/AWS Lambda/Azure function/etc)
3+ years of experience within Cloud
You also have:
Excellent communication skills
An interest in working both holistically and hands-on
You probably also have a keen interest and experience in some of:
Cyber security
Software development (e.g. Java/.net/rust/go/swift/C++/ etc.)
As a Knowit consultant, you will be the front person for the company in interacting with our customers.
We value personal qualities, communicative skills, and social competence.This gives us flexible teams and a great company culture where we all work well together and feel the support from our peers.
About us
Knowit offers a chance to achieve professional goals through challenging tasks and positive leadership. Working with customers at Knowit Connectivity provides opportunities to develop skills while enjoying the job. The workplace is fast-paced, fun, and inspiring with a great team spirit that works towards making a difference for the company and customers. There are many chances for personal development through innovative projects and skill development models. Knowit's corporate culture values sustainability and is built on consensus, openness, honesty, and respect for individual value and dignity. Knowit Connectivity specializes in exciting areas such as self-driving cars, infotainment systems, and 5G development, with expertise in embedded, cloud, and application domains.
Application
We have an ongoing selection of applications, so please apply for the position as soon as possible! Please include at least 3 cloud projects you have worked on in your CV. Do you have questions? Please contact our recruiter David Blaag Nilsson, David.blaag-nilsson@knowit.se

Ansök nu

Embedded Engineer in automotive

Läs mer Okt 8
Our client in the automotive industry is currently seeking a Software Engineer to enable Hardware In The Loop (HIL) Development.
In the next generation of vehicles, our client is making significant advancements by launching a capable centralized compute platform that will host most of the active safety, driver support, and vehicle motion control software (SW).
This platform, which connects all exterior sensors to a central computer, enables in-house software development, continuous innovation, and superior customer offerings. The client is also developing a modular, service-based perception platform that supports leading safety and driver support applications, setting the stage for future safety innovations and autonomous driving features. Their goal is to provide safe, personal, and sustainable mobility, aiming towards a future of zero collisions.
The Hardware In The Loop (HIL) test environments are integral to this computer-in-the-car architecture. These setups combine vehicle simulation with real hardware components to emulate a real vehicle’s dynamics, critical for testing software before the final product launch. The team responsible for these environments focuses on ensuring they can execute relevant test cases for platform, software, and function verification.
Main Responsibilities:
Work in a cross-functional team with a high focus on quality and continuous improvements.
Define, set up, and configure HIL test environments to support current and future projects.
Work with software application deployment on the core computer.
Perform modeling work using Matlab and Simulink.
Enable test automation, moving towards Continuous Integration and Continuous Deployment (CI/CD).
Collaborate closely with other teams, suppliers, and stakeholders, and build a broad network within the company.


Required Qualifications:
M.Sc or B.Sc in Electronics, Physics, Mechatronics, Software Engineering, or a related field.
At least 2 years of experience with dSPACE Hardware In The Loop (HIL) rigs.
At least 2 years of experience with dSPACE development tools (e.g., ControlDesk, ConfigurationDesk, ModelDesk, Bus Manager, Aurelion).
At least 2 years of experience with Matlab/Simulink development.
Fluent in English with strong communication skills, effective with all types of stakeholders.

Ansök nu

Junior systemutvecklare

Läs mer Okt 7
Anser du dig vara duktig på programmering och brinner för att lösa tekniska problem? Vill du arbeta med att anpassa system för att det ska fungera i verksamheten? Nu söker vi fler skarpa hjärnor!

Det här blir din rollI rollen som junior systemutvecklare hos oss arbetar du inte bara på ett system. Dina uppgifter kommer variera och dina dagar kommer se olika ut. Du kan en dag få arbeta med kravställning från kund, för att andra dagen skapa integrationer mellan olika system och en tredje dag kan du få utveckla applikationer som förlängning av våra partnersystem. Låter det spännande?
Hos oss kommer du bl.a.:
Utveckla tilläggsapplikationer till våra system.
Kundanpassa för att matcha kundens behov.
Hantera informationsflöden från kringliggande system.
Lösa tekniska problem.


Så här kommer du att briljeraNär vi får utveckla, optimera, förbättra och lösa problem – det är då vi mår som bäst. Gör du också det? Vi söker dig, som utöver det, tycker om att arbeta tillsammans med kollegor och kunder. Du gör det lilla extra för att förstå vad kundernas behov är och genom teknisk problemlösning kommer framåt. Då du i vissa uppgifter kommer arbeta självständigt är det viktigt att du känner dig trygg i programmeringen och tar egna initiativ, även om du har stöttning från kollegor.
För att lyckas i rollen tror vi att:
Du har ett brinnande intresse för programmering.
Du känner dig trygg i C# och har gärna erfarenhet av .
Du är kreativ och vågar testar själv.
Du kan kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift.


Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur.
Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV.
AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Robert Velén på 0725 21 69 31 eller robert.velen@plantvision.se.

Ansök nu

BI-utvecklare till Bilvision i Göteborg

Läs mer Okt 3
Vill du arbeta i ett tight och sammansvetsat team med fokus på BI-utveckling? Vi är ett mindre bolag med kontor i centrala Göteborg där det du gör kommer att uppskattas och göra skillnad, på riktigt. Hos oss har du möjlighet att vara en viktig del i att leverera tjänster i ett mjukvarubolag med höga ambitioner!
Nu söker vi dig som vill arbeta med våra eftertraktade lösningar för fordonsbranschen, där vi erbjuder en växande och inspirerande arbetsplats med många spännande projekt runt hörnet.
Vi på Bilvision tillhandahåller en webbportal (SaaS) för företag aktiva inom och runt fordonsbranschen, allt ifrån fordonshandlare till försäkring- och finansbolag. Vårt mål är att hjälpa kunder med att digitalisera och effektivisera sina arbetsprocesser i syfte att spara tid och minska fel. Långsiktigt är målet att bli det bästa SaaS-bolaget i Norden inom fordonshandeln!
Om rollen
Bilvision har en lång erfarenhet av BI, både internt och i leverans till kund, framför allt inom Microsofts tidiga BI-stack med SSAS och SSRS som fokus. I samband med ett växande behov från marknaden har arbetet påbörjats med att ta tjänsteområdet till nästa steg.
I rollen som BI-utvecklare hos oss, kommer du ha möjlighet att bidra genom att utveckla en djupare förståelse för företagets databehov samt att skapa lösningar för att smidigt och effektivt omvandla rådata till användbara insikter. Ditt ansvar inkluderar underhåll och utveckling av vår Power BI-plattform, där din huvudsakliga roll kommer att vara att utveckla och säkerställa en stabil drift av analysplattformen. I denna roll kommer du också att vara ansvarig för att identifiera möjligheter till förbättring och sammanfogning av existerande rapporter och datamodeller.
Du kommer i rollen arbeta tillsammans med olika funktioner inom företaget. Vi är ett bolag som värnar mycket om varandra och att tillsammans nå våra mål, du är därför van vid samarbete samtidigt som du tar ansvar för dina egna uppgifter. Att vi är ett mindre bolag innebär att det inte alltid finns en färdig spec att följa, utan i stället testar du dig fram till ett lyckat resultat.
Om dig
För att trivas och bli framgångsrik i rollen ser vi att du har en teknisk bakgrund, kanske som utvecklare eller liknande roll, och är nyfiken på eller redan har påbörjat din resa inom Business Intelligence. Gillar du att grotta ner dig i data, förstå hur allt hänger ihop och ser det som en spännande utmaning att göra komplex information lättillgänglig? Perfekt! Erfarenhet av Microsoft verktyg som .NET och är en stor fördel, och om du dessutom har jobbat med Power BI tidigare ser vi det som ett stort plus.
Du har en ”get-things-done”-attityd och är mån om att vilja bidra till verksamhetens övergripande mål. Vi värderar ”grit”, nyfikenhet och engagemang högt och det är tre egenskaper vi tror att du har med dig för att trivas och må bra hos oss. För just välmående är något som vi värnar om, vi vill att du ska känna dig värdefull och att det du gör är viktigt!
Vi söker dig som kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Intressant? Så här går du vidare
Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i – då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.
Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Jesper Wiig Sundelin på jesper.wiig@bilvision.se.
Vilka vi är
Bilvision är ett framåtsträvande specialistbolag som utvecklar ledande informationstjänster för den svenska fordonsbranschen. Vi gör vardagen smidigare och smartare för våra kunder, genom att täcka flera led i deras dagliga verksamheter – allt från fordonsinformation till uppföljning.
På Bilvision jobbar närmare 35 medarbetare med stor kreativ frihet. Vi uppmuntrar nytänkande och innovativ anda i våra team; utveckling, kundsupport och sälj. Här ges du möjligheten att lägga din skapande kraft till en redan framgångsrik produktportfölj.
En del av Progrits
Bilvision är en del av Progrits – en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, transport & logistik samt integrerad e-handel. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.
Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd. Det innebär dessutom en större trygghet då satsningar görs på lång sikt och med uthållighet.
Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet – och vara med om att göra Bilvision till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt – jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Undersköterskor till nyöppnat korttidsboende

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Okt 10
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I januari 2025 öppnar vi ett nytt korttidsboende på Byalagsgatan och söker nu fler kollegor till våra två enheter. Korttidsboendet som idag finns på Dalheimers hus har vuxit ur sina lokaler och ska i samband med en utökning av antalet platser flytta in i helt nyrenoverade lokaler på Hisingen.

Vår målgrupp är personer mellan 18 - 65 år som fått en skada i vuxen ålder och som beviljats bistånd att få komma hit. En stor del av personerna har en förvärvad hjärnskada, fysiska funktionsnedsättningar och/eller progredierande sjukdom som kräver ett stort stöd och omvårdnadsbehov. Det förekommer även att personerna lider av psykisk ohälsa eller tidigare haft missbruksproblematik. De personer som kommer till oss har ofta stora medicinska behov. Vi bedriver även vardagsrehabilitering för snabbare återhämtning.

Som undersköterska hos oss arbetar du med omvårdnad utifrån ett salutogent arbetssätt. Vi motiverar och stimulerar våra boenden utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål genom uppsatta mål och delaktighet till en meningsfull vardag. Som ett stöd för detta upprättar vi genomförandeplaner och arbetsbeskrivningar.

Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelperson i nätverket runt den enskilde. En viktig roll som undersköterska är att vara kontaktperson till våra boende. Kontaktuppdraget innebär att vara ett stöd till den boende och att upprätta genomförandeplan tillsammans med den enskilde. Du och dina kollegor arbetar tvärprofessionellt med delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser tillsammans med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. På plats i verksamheten finns också stödpedagoger, administrativ personal och enhetschefer. Hos oss arbetar vi tillsammans i team.

Arbetsuppgifterna kan variera med allt från personlig omsorg, stöd i sociala aktiviteter i mån av tid och beroende på förutsättningar, stöttning runt måltider samt samverkan med anhöriga. Vi dokumenterar insatserna samt följer upp omsorgsarbetet med den enskilde, utför hälso- och sjukvårdande och rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi genomför obligatoriska delegeringsutbildningar för att medarbetarna ska få delegeringar. All social dokumentation sker digitalt.

Arbetsplatsen är varierande och utvecklande vilket ställer krav på både ett flexibelt och situationsanpassat arbetssätt.

Vi arbetar med Time Care på rullande schema dag, kväll och varannan helg.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gjort en färdiggjord utbildning till undersköterska genom vård- och omsorgsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet för vuxna.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med individer som har förvärvad hjärnskada samt erfarenhet av vardagsrehabilitering. Har du erfarenhet av arbete med personer med psykisk ohälsa och/eller missbruksproblematik ser vi även detta som meriterande.
Utöver detta ser vi det även som meriterande om du tidigare har arbetat på en korttidsenhet.

I rollen som undersköterska hos oss vill vi att du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet med människor. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Det är även viktigt att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du behöver även ha en förmåga att kunna arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och för att nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3).

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Timvikarier sökes till grundskolor och anpassade grundskolor i Torslanda

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Sep 9
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.

Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.

Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.

Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

ARBETSUPPGIFTER
Nu har vi ett ökat behov av timvikarier till våra grundskolor och anpassade grundskolor på Västra Hisingen (Torslanda, Björlanda, Säve).

Vi går igenom samtliga intresseanmälningar regelbundet och kontaktar dig om det är aktuellt. Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

ATT VARA TIMVIKARIE HOS BEMMANINGSENHETEN
Som timvikarie erbjuder vi dig ett omväxlande arbete med många nya möten. Framför allt får du ett meningsfullt arbete där du kan utvecklas och göra skillnad för våra elever. Bemanningsenheten ansvarar för att förmedla vikarier till Göteborgs Stads kommunala grundskolor och anpassade grundskolor.

Du lägger själv in de tider och dagar du kan arbeta i vårt bokningssystem och får därefter förfrågningar via sms.

TIMVIKARIE I GRUNDSKOLAN
I grundskolan erbjuder bemanningsenheten arbete i följande befattningar:

Lärare: Du bedriver undervisning i hel klass i olika ämnen (årskurs F-6) eller i särskilda ämnen (årskurs 7- 9). Ditt uppdrag är att vägleda eleverna samt bidra till elevernas kunskapsutveckling.

Lärare i fritidshem: Du arbetar med elever i fritidshemmen (årskurs F-6) innan skoldagen startar och efter att skoldagen slutat. Under skoltid är du med i klassrummet och stöttar ordinarie lärare.

Elevassistent: Du arbetar med elever i behov av särskilt stöd både i och utanför klassrummet. Det kan till exempel handla om läs- och skrivsvårigheter eller olika typer av funktionsnedsättningar.

TIMVIKARIE I ANPASSAD GRUNDSKOLA
I den anpassade grundskolan går elever som har en intellektuell funktionsnedsättning eller en förvärvad hjärnskada. Skolans uppgift är att ge elever förutsättningar att vara delaktiga i olika undervisningssituationer och vardagliga aktiviteter. Du kan arbeta med en specifik elev, en grupp elever eller med hela klassen. Som timvikarie assisterar du elever i behov av särskilt stöd. Det innebär att du vägleder elever i deras studier, är ett stöd för elever i klassrummet samt på utflykter. I uppdraget ingår även hygien- och omvårdnadsarbete, där du kan komma att hantera olika tekniska hjälpmedel.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med barn och ungdomar. Oavsett vilken verksamhet du vill jobba inom har du i uppdrag att vara en god förebild, möta eleverna på deras nivå och agera lågaffektivt. Har du relevant utbildning och/eller arbetslivserfarenhet är det meriterande.

Du har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider eftersom arbetet kan innebära att du bokas med kort varsel. Hög anpassningsförmåga och lyhördhet är en förutsättning för att snabbt sätta sig in i nya miljöer och därmed kunna bidra till en fungerande verksamhet. Det är viktigt att du är ansvarsfull, initiativtagande, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser när det behövs.

Svenska är det gemensamma arbetsspråket på våra skolor därför behöver du ha goda språkkunskaper i både tal och skrift.

Vänligen notera att detta endast är en intresseanmälan.

I denna rekrytering har vi valt att inte ta hänsyn till personligt brev.

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida via länken nedan. Det går bra att beställa ett digitalt belastningsregister som kommer till din digitala brevlåda.

https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig rekryterare på timrekryteringen. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. För mer information, läs nedan:

https://skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb/hurvibehandlardinapersonuppgifter.4.8cd61f61691938ed1a1e89.html

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Södra Skärgården söker timvikarier till hemtjänst & vård- och omsorgsboende

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Okt 8
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Är du ute efter en givande och spännande timanställning i kustnära miljö? Då är du på rätt ställe, vi i Göteborgs Södra Skärgård söker nu timvikarier till vårt vård- och omsorgsboende och hemtjänsten! Innan du läser vidare vill vi göra dig uppmärksam på att du behöver åka med personfärja från Saltholmen för att ta dig ut till arbetsplatsen. Kontrollera resvägen till Styrsö Bratten innan du söker denna tjänst. På hemsidan https://www.goteborg.com/platser/styrso finner du mer information om Styrsö.

Som timvikarie på bemanningsenheten Sydväst får du möjlighet till arbete med viss rörlighet och variation på både kortare och längre uppdrag. Vi erbjuder timvikariat inom vård- och omsorgsboende och hemtjänst. Ditt uppdrag innebär att hjälpa till med allt det som den äldre inte klarar av själv i vardagen. För oss är det viktigt att ha ett gott och respektfullt bemötande, där vi tillsammans arbetar för att ge den äldre ett meningsfullt liv.

Vi erbjuder dig ett arbete där du bidrar till de äldres välmående och livsglädje. Att arbeta inom äldreomsorg innebär att ge god omvårdnad och social omsorg till de äldre. I ditt arbete ingår bland annat praktisk hjälp med personlig hygien och omsorg, stöd vid måltider och aktiviteter, tvätt och städning med mera. Du utför även hälso- och sjukvårdsuppgifter efter instruktion och delegering från sjuksköterska.

Du väljer själv vilka dagar du vill vara tillgänglig för arbete genom att lägga in det i vårt bokningssystem. Du blir sedan inbokad på arbetspass utifrån verksamheternas behov. Vi söker dig som vill ha ett utvecklande extrajobb, där du får möjlighet att göra skillnad!

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har relevant arbetserfarenhet och utbildning inom vård och omsorg. Du tycker om att arbeta med människor och sätter individen i fokus. För att arbeta hos oss krävs att du har fyllt 18 år- (Arbetsmiljöverkets föreskrift om minderårigas arbetsmiljö 2018:8).

Som timvikarie hos oss är det viktigt att du tar initiativ, kan arbeta självständigt samt har ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider.

För att kunna genomföra arbetet på ett effektivt och säkert sätt med fokus på individens behov och önskemål krävs det att du har god kunskap i svenska språket i både tal och skrift då det kan förekomma viss dokumentation. För att arbeta inom hemtjänsten krävs det att du har körkort samt körvana och/eller cykelvana.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår från allas lika värde och skapa en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

För att kunna arbeta som timvikarie behöver du visa ett utdrag ur belastningsregistret. Belastningsregistret måste uppvisas personligt och oöppnat. För att beställa det går du in via polisens hemsida på denna länk: Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Välkommen till ett intressant och stimulerande arbete där fokus ligger på att främja individens förutsättningar till egenkontroll i vardagen!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter, då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

1:e Socialsekreterare till familjehemsenhet 2

Socialsekreterare
Läs mer Okt 11
Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen.
Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor.
Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Hisingens Familjehemsverksamhet arbetar med rekrytering, utredning, utbildning och handledning av uppdragstagare: familjehem, jourhem, kontakt- och stödfamiljer samt kontaktpersoner. Verksamheten består av två enhetschefer med ansvar för varsin enhet, fyra 1:e socialsekreterare, cirka 26 familjehemssekreterare samt fyra administratörer.

Vi söker nu en 1:e socialsekreterare med ansvar för en av våra familjehemssekreterargrupper på familjehemsenhet 2 där vi arbetar med fokus på familjehem där barn är placerade för stadigvarande vård.

Vår verksamhet har ett prioriterat och aktivt arbete kring att säkerställa att familjehemsvården är av god kvalité, att trygga de placerade barnens situation och att säkerställa att våra familjehem får det stöd de behöver. Vi har därför fått möjlighet att utöka vår verksamhet och ett viktigt och spännande utvecklingsarbete pågår där vi erbjuder delaktighet och inflytande.

Som 1:e socialsekreterare har du en central roll i att metodhandleda och stödja medarbetarna i deras dagliga arbete. Du ansvarar för att fördela ärenden, läsa utredningar och skriftliga underlag, samt hjälpa till att prioritera arbetsuppgifter. En del av ditt ansvar inkluderar att introducera nya medarbetare på ett strukturerat och pedagogiskt sätt. Du kommer även att följa upp statistik och implementera nya arbetssätt för att förbättra verksamheten. Ett viktigt fokus är att skapa ett positivt och stödjande arbetsklimat inom din grupp.

Du kommer också vara delaktig i att bedöma utredningar av nya familjehem, samt vägleda medarbetarna mot att arbeta mer självständigt genom ett coachande förhållningssätt. I rollen samarbetar du nära med enhetscheferna och övriga 1:e socialsekreterare för att driva utvecklingsfrågor inom familjehemsverksamheten.

Samverkan är en annan central del av din roll, där du aktivt deltar i samarbeten både på övergripande nivå och kring enskilda placerade barn och deras familjehem. Du arbetar även nära andra enheter inom förvaltningen för att säkerställa bästa möjliga stöd till målgruppen.

Vi lägger stor vikt vid att ge nya kollegor ett varmt välkomnande och en stark känsla av inkludering. Du har stöd av en erfaren grupp av kollegor med gedigen kunskap om familjehemsvård, samt tillgång till kontinuerlig utbildning inom både verksamhetsområdet och ledarskap. Extern handledning i grupp tillhandahålls också för att säkerställa att du har rätt verktyg för att lyckas i din roll.

Arbetet bedrivs under kontorstid.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig, samt ett genuint intresse för att arbeta med barn, unga och familjer. Du har flera års erfarenhet av socialt arbete med denna målgrupp, där erfarenhet av familjehemsvård är starkt meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utreda, stötta och tolka familjehem.

Uppdraget kräver också en god ledarskapsförmåga. Specifik utbildning inom familjehemsområdet, såsom Kälvestensmodellen, Ett hem att växa i är önskvärt likaså utbildning inom ledarskap och arbetsledning.

Du har god kännedom om gällande lagstiftning och regelverk inom det aktuella verksamhetsområdet. Ditt arbetssätt präglas av ett systemiskt, lösningsfokuserat och coachande förhållningssätt, där du aktivt bidrar till verksamhetens mål och utveckling.

I din yrkesroll är du trygg, stabil och har en hög grad av självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är mån om att både dina egna och gemensamma uppgifter utförs med brukarnas bästa i fokus. Din förmåga att reflektera över och analysera komplexa situationer gör att du kan fatta välgrundade beslut, även under tidspress.

Vi söker dig som har lätt för att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer, både inom verksamheten och med externa samarbetspartners. Du är en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt, och kan anpassa din kommunikation efter målgrupp och situation. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska, i både tal och skrift.

Ditt arbetssätt kännetecknas av ett stort engagemang för verksamhetsområdet. Ditt intresse för omvärldsbevakning gör att du aktivt håller dig uppdaterad och bidrar till verksamhetens utveckling. Du är lyhörd, prestigelös och har en förmåga att skapa och bidra till en arbetsmiljö som präglas av respekt, tillhörighet och meningsfullhet. Du tar ansvar för att skapa ett positivt arbetsklimat genom att vara en god förebild och visa respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll.

Slutligen söker vi dig som arbetar effektivt även under press, kan hantera flera parallella krav och samtidigt bibehålla lugnet i stressiga eller svåra situationer. Du har en öppen och positiv attityd och sätter brukarens behov i fokus, där du genom ditt coachande och relationsskapande ledarskap bidrar till ökad motivation och teamkänsla hos dina kollegor.


ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Arrendehandläggare/markutredare

Lantmätare/Förrättningslantmätare
Läs mer Okt 9
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Som arrendehandläggare hos stadsmiljöförvaltningen har du ett varierat uppdrag och bidrar till tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Du kommer fungera som en utredande och rådgivande funktion i frågor som berör markutredning, stadsutveckling, fastighetsrätt samt avtalsskrivande. Utöver detta kommer du också kommer genomföra lämplighetsbedömningar vid avtalsförfrågningar, förhandla avtalsvillkor och upprätta olika former av nyttjanderättsavtal.. Arbetet innebär mycket kontakter med allmänheten, andra förvaltningar, bolag samt olika myndigheter vilket innebär att du behöver ha en god servicekänsla och vara lösningsorienterad.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta kollegor där du kommer arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med fastighetsrätt. Du har läst lantmäteriprogrammet eller likvärdig utbildning inom fastighetsrätt. Arbetsuppgifterna kräver kunskap om jordabalken, och erfarenhet av praktisk avtalshantering. Vi värdesätter erfarenhet av förhandlingar och arbete med fastighetsfrågor samt erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. Du bör vara van vid att använda geografiska informationssystem som ett arbetsverktyg. B-körkort är ett krav.

De interna och externa kontakterna kräver servicekänsla, samarbetsförmåga och att du är noggrann. Din arbetslivserfarenhet och utbildning har gett dig en stabil grund att stå på samt en praktisk erfarenhet. Som person gillar du att arbeta självständigt och själv initiera samt driva ditt arbete men ser också vikten av att tillsammans med andra komma fram till en lösning. Du är kommunikativ och relationsskapande samt innehar en hög professionell integritet. Du har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Åvägen i Gårda. Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Timvikarier till barn-och korttidsboende

Stödassistent
Läs mer Okt 4
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu timvikarier till våra barn- och korttidsboenden inom förvaltningen för funktionsstöd! Våra boenden är placerade i Centrum (Örgryte), Sydväst (Billdal, Fiskebäck och Högsbo) och på Hisingen (Torslanda och Backa).

På våra barn- och korttidsboenden bor barn och ungdomar med olika typer av funktionsvariationer. Vi har verksamheter som riktar in sig till barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och utmanade beteenden. På dessa verksamheter kan det även förkomma självskadebeteenden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt anpassat stöd och stöttning till brukarna. Arbetsuppgifter omfattar personlig hygien, omvårdnad samt stöttning i vardagen så som matlagning, städ samt genomförande av aktiviteter. Arbete med medicinsk utrustning så som sond, trach och peg förekommer. I samtliga verksamheter ingår pedagogiskt stöd samt dokumentation av individens utveckling. Vi arbetar med olika metoder på våra verksamheter, så som: LAB (lågaffektivt bemötande) och AKK (alternativ kompletterande kommunikation).

Arbetstiden är förlagd till dag och kväll, vardagar, helg och eventuellt även sovande jour eller vaken natt.

Som timvikarie täcker du upp för ordinarie personals korttidsfrånvaro. Du erbjuds en flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger. Du kan själv styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar därefter. Du kan även kombinera arbetet med studier, annan sysselsättning eller pension.

KVALIFIKATIONER
För att få arbeta som vikarie inom funktionsstöd behöver du ha fyllt 18 år, i enlighet med föreskrifterna om minderårigas arbetsmiljö (AFS 2012:3).
Det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av arbete inom funktionsstödsområdet eller inom vård och omsorg. Om du tidigare arbetat med just barn eller ungdomar inom funktionsstödsområdet ser vi detta som mycket meriterande.

För att kunna föra dokumentation behöver du behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär godkända betyg i Svenska 1 eller Svenska som andra språk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är meriterande om du har fullgjord eller pågående utbildning inom området, till exempel som stödassistent, undersköterska alternativt en pågående eller avslutad akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller pedagogisk utbildning.

Utöver detta är det även meriterande om du har erfarenhet/kunskap av lågaffektivt bemötande (LAB), alternativ och kompletterande kommunikation (AKK), utmanande beteenden samt självskadebeteenden.
Vi ser det även som meriterande om du tidigare har arbetat med medicintekniska hjälpmedel så som trach, sondmatning eller peg.

Som vikarie inom funktionsstöd sätter du individen i fokus, har ett pedagogiskt förhållningssätt och ett genuint intresse för människor med olika typer av funktionsvariationer. Det är viktigt att du är lyhörd för individens behov för att kunna anpassa ditt bemötande i olika situationer. För oss är det önskvärt att du är ansvarsfull samt har ett flexibelt förhållningssätt.
Det är även mycket viktigt att du är stabil och trygg som person, har en god samarbetsförmåga och kan sätta gränser vid behov.

Känner du att ovanstående beskrivning stämmer in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag & cykelbidrag

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu